Ηλίας Σταμπολιάδης:"Η άρνηση συμμετοχής μας στο ευρώ είναι πράξη φυσικής επιβίωσης"




Μέσα από τη διαστρέβλωση της γλώσσας, που περίτεχνα μεθοδεύουν από καιρό, τους είναι ευκολότερο να αλλοιώνουν και τις έννοιες των λέξεων. Μετά την αλλοίωση της έννοιας της πατρίδα, που την εκλαμβάνουν ως κάτι για το οποίο είμαστε υπερήφανοι που επιλέξαμε για μία πετυχημένη καριέρα όπως έκανε ο τέως πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, τώρα μεθοδεύουν και τη διαστρέβλωση της έννοιας της Ενωμένης Ευρώπης και προσπαθούν να την ταυτίσουν με αυτή της ευρωζώνης.

Φοβούμενοι ότι η επιστροφή στο εθνικό μας νόμισμα θα επαναφέρει την εθνική μας συνείδηση και θα μας συνενώσει στην μάχη για την οικονομική μας ανάπτυξη και την εθνική μας ανεξαρτησία, μας απειλούν ότι εάν το τολμήσουμε θα απομονωθούμε από την υπόλοιπη Ευρώπη και θα ζούμε μέσα στη φτώχεια και την ανέχεια.

 
Οι Έλληνες είμαστε κοσμοπολίτικος λαός και όποτε διακριθήκαμε ήταν διότι στις συναναστροφές μας με του άλλους λαούς διατηρήσαμε την πολιτιστική μας ιδιαιτερότητα και τους μεταδώσαμε την κλασσική μας παιδεία και στη συνέχεια την ορθόδοξη πίστη μας. Τα κοσμοπολίτικα κράτη που δημιουργήσαμε κατά την Ελληνιστική όσο και κατά τη...
Βυζαντινή περίοδο ήταν μεν πολυεθνικά αλλά πάντοτε ήταν μονοπολισμικά.
  Με την πτώση της Πόλης στους Οθωμανούς διαδώσαμε τον πολιτισμό μας στους Ευρωπαϊκούς λαούς που τον διέσωσαν, τον ανέπτυξαν και οδηγήθηκαν στην Αναγέννηση, στην οποία βασίζεται ο σημερινός Ευρωπαϊκός πολιτισμός. Αυτό το αναγνωρίζουν όλοι οι Ευρωπαϊκοί λαοί που σήμερα διαδηλώνουν υπέρ της μαστιζόμενης Ελλάδας δηλώνοντας ότι «Όλοι είμαστε Έλληνες».
 
Η πολιτισμική ομοιομορφία των Ευρωπαϊκών λαών είναι αυτή που οδήγησε στο όραμα μιας Ενωμένης Ευρώπης, βασισμένης στην Ελευθερία, τη Δικαιοσύνη και την Αλληλεγγύη. Μιας Ευρώπης πολιτικά ενωμένης με κοινό προϋπολογισμό και κοινή δημοσιονομική πολιτική. Ένα κράτος ισχυρό, πολυεθνικό αλλά μονοπολιτισμικό, ικανό να αντιμετωπίσει την νέα παγκόσμια πραγματικότητα που διαμορφώνουν οι αναπτυσσόμενες δυνάμεις.
  Δυστυχώς οι σημερινοί Ευρωπαίοι ηγέτες σε αντίθεση με τους οραματιστές της Ενωμένης Ευρώπης προέταξαν την οικονομική ένωση από την πολιτική βάζοντας το κάρο πριν από το άλογο*. Δημιούργησαν μία ένωση χωρίς κοινή δημοσιονομική πολιτική και μετέτρεψαν την Ευρώπη σε μία αρένα οικονομικού ανταγωνισμού μεταξύ των λαών της. Το ευρώ με αμετάκλητη ισοτιμία αποδείχτηκε θηλιά στο λαιμό των αδυνάτων χωρών με αρνητικά εμπορικά ισοζύγια και έχει υποβαθμίσει το βιοτικό επίπεδο των λαών τους. Οι χώρες αυτές είναι αναγκασμένες να δανείζονται από τις αγορές χωρίς αναπτυξιακή προοπτική τα χρήματα που θα μπορούσαν να τυπώσουν μόνες τους και να ρυθμίσουν τη δική τους νομισματική πολιτική με στόχο την ανάπτυξη τους.

 
Η έξοδος από το ευρώ δεν συνιστά απάρνηση του Ευρωπαϊκού οράματος, όπως διαδίδουν, αλλά πράξη επιβίωσης και συγχρόνως συνιστά πράξη άρνησης ταύτισης του Ευρωπαϊκού οράματος με το στρεβλό κακέκτυπο που προσπαθούν να επιβάλλουν. Η ένταξη μας στην Ενωμένη Ευρώπη δεν είναι άνευ όρων καθότι, δεν συνιστά μία πράξη μειονεξίας και ενός κόμπλεξ που μας ωθεί να απαρνηθούμε την εθνική μας ταυτότητα για να γίνουμε πολίτες μίας κοινότητας ανώτερης δήθεν τάξης, όπως προπαγανδίζουν οι ευρωλιγούρηδες.
Η άρνηση συμμετοχής μας στο ευρώ δεν συνιστά άρνηση του Ευρωπαϊκού Οράματος, στο οποίο μετέχουμε σαν κύριοι κληρονόμοι των αρχών στις οποίες στηρίζεται η δημιουργία του, πολύ δε περισσότερο δεν συνιστά άρνηση μετοχής στο σύγχρονο παγκόσμιο γίγνεσθαι και απόσυρση στον εθνικό μας μικρόκοσμο. Η άρνηση συμμετοχής μας στο ευρώ καταρχήν είναι πράξη φυσικής επιβίωσης αλλά συγχρόνως και μια διαμαρτυρία για το έκτρωμα, που προτείνουν ως υποκατάστατο του Ευρωπαϊκού οράματος. Σε αυτό είμαστε συναγωνιστές όλων των Ευρωπαϊκών λαών που αγωνίζονται για τις αρχές της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Αλληλεγγύης, που κινδυνεύουν από το πνεύμα της μεγιστοποίησης του ατομικού κέρδους που προτείνεται σαν πολιτισμικό ιδανικό και σαν νέα θρησκεία.
 
Ηλίας Σταμπολιάδης
  Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης

Ο Πρετεντέρμπεης, η Σουλτάνα Στάη , ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και το δελτίο του 1821

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ 1821!

Α΄ ΠΡΑΞΗ

Πρόσωπα
Πρετεντέρμπεης (μεσήλιξ δημοσιογράφος, σαφώς αρνητικά διακείμενος προς την επανάσταση, πιθανότατα ... μάλλον σίγουρα ρουφιάνος του Σουλτάνου)
Στάη Σουλτάνα (το αυτό...)
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (ο Γνωστός) 

(Ακούγεται μουσική εισαγωγής τηλεοπτικής εκπομπής. Ο Πρετεντέρμπεης  φτιάχνει τα χαρτιά του. Μόλις τελειώνει η μουσική αρχίζει να μιλάει) 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: κυρίες και κύριοι, Καλησπέρα σας, νομίζω  ότι είναι από τις Παρασκευές που δεν χρειάζεται να διευκρινίσω τι πρόκειται να συζητήσουμε. Το βλέπετε στο μόνιτορ από πίσω μου (δείχνει το μόνιτορ που έχει μια σκηνή από την πολιορκία της Τριπολιτσάς).
Όπως σας έχουμε ενημερώσει από τα έκτακτα δελτία ειδήσεων, ομάδες ενόπλων έχουν περικυκλώσει την πρωτεύουσα της Πελοποννήσου Τριπολιτσά δημιουργώντας πραγματικά κυκλοφοριακό χάος, ενώ δεν αφήνουν ελεύθερη τη διέλευση από και προς την πόλη. Αίσχος! Φτου! (φτύνει κάτω)

Στην ανάλυση των γεγονότων θα με βοηθήσει η έγκριτη δημοσιογράφος Σουλτάνα Στάη, ενώ θα υπάρξουν και ζωντανές συνδέσεις και συνεντεύξεις με τους πρωταγωνιστές. Σουλτάνα; 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Γεια  σας, Κυρίες και Κύριοι! (παύση) Δεν έχω υπέροχα μάτια!
(Η Στάη παίζει με τα βλέφαρά της και ο Πρετεντέρ της κάνει γλύκες) 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ:  (ξεροβήχει). Κυρίες και Κύριοι τα πράγματα έχουν ως εξής: από νωρίς το πρωί ένοπλες ομάδες γκιαούρ... εεε θέλω να πω Ελλήνων έχουν περικυκλώσει την Τριπολιτσά και ζητούν την απομάκρυνση της Οθωμανικής Διοίκησης. 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Το γεγονός δεν είναι μεμονωμένο. Μπορεί να θεωρηθεί ως κορύφωση των κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν το Μάρτιο στην Πελοπόννησο και τη Στερεά με αίτημα να μην πληρώνονται πια τα χαράτσια και οι φόροι στους Τούρκους. 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Το θέμα είναι ότι η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό αμαυρώθηκε για άλλη μια φορά και υπάρχει κίνδυνος να μας πετάξουν έξω από την Οθωμανική  Ένωση και τότε... (κάνει μια κίνηση απελπισίας) 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Δεν θα έχουμε να φάμε! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Δεν θα έχουμε κρέας, ψάρια και μπρόκολα! 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Δεν θα έχουμε φάρμακα! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Δεν θα έχουμε καλσόν! (η Σουλτάνα Στάη τον κοιτάει απορημένα) 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Θα μας φάνε οι Λύκοι και όλα τα άγρια ζώα 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Θα.. Θα πέσει φωτιά να μας κάψει! 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: δράμα, καταστροφή! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Δεν θα έχουμε βενζίνη! 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Βενζίνη; Τι είναι η Βενζίνη; 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: δεν ξέρω, έτσι μου ήρθε . Με πληροφορούν όμως από το Κοντρόλ ότι βρίσκεται μαζί μας στο Στούντιο ο ηγέτης των κατσαπλιάδ... θέλω να πω των Ελλήνων που έχουν αποκλείσει την Τριπολιτσά, ο κύριος Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. 

(μπαίνει ο Κολοκοτρώνης και κάθεται) 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: (επιθετικά) Κύριε Κολοκοτρώνη, γιατί δεν αφήνετε τον κόσμο να περάσει να πάει στη δουλειά του; Και με τα μαγαζιά τι θα γίνει τώρα που δεν μπορεί να πάει ο κόσμος να ψωνίσει; Ε; 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Καταρχήν Καλησπέρα σας.. 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ – ΣΤΑΗ: (ανόρεκτα ) Καλησπέρα. 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Μάλλον δεν έχετε καταλάβει καλά.... Γίνεται επανάσταση ξέρετε. Πρέπει πια εμείς οι Έλληνες να μάθουμε  να διαχειριζόμαστε οι ίδιοι τις τύχες μας! Να διώξουμε τους Μπέηδες, Τούρκους και Έλληνες (ρίχνει άγριο βλέμμα στον Πρετεντέρμπεη).
Κι όσο για τον κόσμο που δεν πάει να ψωνίσει, σάμπως του έμειναν καθόλου χρήματα για να πάει; Όλα μας τα πήρε ο Σουλτάνος  με τα χαράτσια! Κάναν όλοι κολεγιά να μας ξεζουμίσουν. 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ ΜΠΕΗΣ: Δηλαδή να μην πληρώνουμε τα χαράτσια, να μην είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας απέναντι στον πολυχρονεμένο μας Σουλτάνο, που ο Θεός να μου κόβει χρόνια να του δίνει μέρες!; 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Και βέβαια να μην τα πληρώνουμε! Του χρωστάμε τίποτα; Ο απλός λαός μόνο φτώχια και φιλότιμο και αυτοί στα πλούτη. 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Μα τι λέτε κύριε Κολοκοτρώνη έτσι θα οδηγηθούμε στην χρεοκοπία! 

ΣΤΑΗ –ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ(μαζί με απελπισία)και τότε... 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Δεν θα έχουμε να φάμε! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Δεν θα έχουμε κρέας, ψάρια και ραπανάκια! 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Δεν θα έχουμε φάρμακα! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Δεν θα έχουμε καλσόν! (η Σουλτάνα Στάη τον κοιτάει ξανά απορημένα) 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Θα μας φάνε οι Λύκοι και όλα τα άγρια ζώα 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Θα.. Θα πέσει φωτιά να μας κάψει! 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: δράμα, καταστροφή! 

ΣΤΑΗ  - ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ (μαζί): Δεν θα έχουμε βενζίνη! 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Βενζίνη; Τι είναι βενζίνη; 

ΣΤΑΗ  - ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ (μαζί): Δεν ξέρουμε έτσι το είπαμε! 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Τέλος πάντων ο απλός λαός έχει ήδη χρεοκοπήσει. Δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε παρά τις αλυσίδες μας. 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ(ψιθυριστά στον ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ) Αυτός είναι επικίνδυνος 

(Ο ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ κάνει μια κίνηση του στυλ «άσε θα τον κανονίσω εγώ») 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ ΜΠΕΗΣ (Με ύφος): Είναι αλήθεια κύριε Κολοκοτρώνη ότι όλα αυτά δεν έγιναν αυθόρμητα, αλλά καθοδηγούνται από τη Φιλική Εταιρεία; 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Αλήθεια είναι. Δεν το κρύψαμε ποτέ άλλωστε. Οι μεγάλες αλλαγές που χρειάζεται ο λαός δεν γίνονται έτσι αυθόρμητα. Χρειάζονται οργάνωση, καθοδήγηση και Πρόγραμμα. Αυτός είναι ο ρόλος της Φιλικής Εταιρείας. 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Άρα είστε καθοδηγούμενοι και σεις! 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ(οργισμένος) Δεν είμαστε όλοι ίδιοι! Άλλο πράγμα να υπηρετείς το λαό και άλλο πράγμα να υπηρετείς το Σουλτάνο και τους Μπέηδες, όπως εσείς βρωμόσκυλα! (Αρπάζει ό, τι βρει μπροστά του,  τους το πετάει και φεύγει)
ΤΕΛΟΣ Α΄ ΠΡΑΞΗΣ

Β΄ ΠΡΑΞΗ

Πρόσωπα 
Πρετεντέρμπεης
Στάη Σουλτάνα
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Ραγιάς («αγανακτισμένος» πολίτης) 

(Ακούγεται μουσική εισαγωγής τηλεοπτικής εκπομπής. Ο Πρετεντέρμπεης  φτιάχνει τα χαρτιά του. Μόλις τελειώνει η μουσική αρχίζει να μιλάει) 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Κυρίες και Κύριοι, Καλησπέρα σας! Διανύουμε τον τέταρτο χρόνο της κρίσης και επιτέλους έχει αρχίσει να διαφαίνεται φως στο τούνελ. Ο Ιμπραήμ Πασάς με γαλλική παιδεία και μόρφωση, σωστός τεχνοκράτης,  φέρνει σιγά – σιγά την ειρήνη στην Πελοπόννησο! Στη Συντροφιά μας πάντα, η Σουλτάνα Στάη! Σουλτάνα; 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Γεια σας, κυρίες και κύριοι (παύση) Αγαπάμε Ιμπραήμ (κάνει το σήμα της νίκης). 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: ο Κύριος Ιμπραήμ  ακολουθώντας μια ρεαλιστική πολιτική έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να επαναφέρει την τάξη στην Πελοπόννησο!
Πηγαίνει από χωριό σε χωριό και ζητάει από τους κατοίκους να υποταχθούν στο Σουλτάνο και τους Μπέηδες. Αν αυτοί υποταχτούν, τους αφήνει στην ησυχία τους. Αν αρνηθούν,...
τους καίει.

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Τι γλυκός! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ (ειρωνικά): Ωστόσο ο κύριος Κολοκοτρώνης επιμένει στον αγώνα του, και στο αίτημα για έξοδο από την Οθωμανική  Ένωση... 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Αμάν πια αυτός ο αγριάνθρωπος! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Ο απολίτιστος! 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Λέγεται μάλιστα  ότι πάει στα χωριά και τρομοκρατεί τους καημένους τους χωρικούς ότι, αν υποταχθούν στον κύριο Ιμπραήμ, θα έχουν να κάνουν μαζί του... 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Σύντομα θα τον έχουμε κοντά μας να μας δώσει εξηγήσεις. Α! Νάτος 

(Μπαίνει ο Κολοκοτρώνης και κάθεται) 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Καλησπέρα. 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΗΣ – ΣΤΑΗ (μαζί ανόρεκτα) : Καλησπέρα. 

ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΤΑΗ: Κύριε Κολοκοτρώνη, τι πράγματα είναι αυτά που κάνετε; Γιατί δεν αφήνετε τον κύριο Ιμπραήμ  να επιτελέσει το έργο του;  Πως θα έρθουν ξένοι επενδυτές να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους; 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΜΠΕΗΣ: Αφήστε που ο κύριος Ιμπραήμ απολαμβάνει τη στήριξη της κοινής γνώμης. Να εδώ έχω το τελευταίο γκάλοπ της Βι Πι Αρ Σι . (ψάχνει τα χαρτιά του)
Σύμφωνα με τη σφυγμομέτρηση το 103% των ερωτηθέντων θέλει κυβέρνηση τεχνοκρατών με πρωθυπουργό τον κύριο Ιμπραήμ , ο οποίος παρεμπιπτόντως συγκεντρώνει το 120% των θετικών γνωμών! 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ (Με δυσπιστία): Μήπως το Γκάλοπ είναι στημένο; 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ – ΣΤΑΗ (μαζί) ΑΠΑΠΑΠΑ! 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Τέλος πάντων. Δεν ξέρω τι γκάλοπ και βλακείες μου τσαμπουνάτε. Ο Αγώνας βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και ο κάθε Έλληνας είναι υπεύθυνος για το αν θα αποτινάξουμε το ζυγό ή θα μείνουμε για πάντα ραγιάδες. Δεν υπάρχει περιθώριο για ουδετερότητες. Όποιος κάθεται σπιτάκι του και δεν πολεμάει τον Τούρκο είναι με τον Τούρκο! Φωτιά και Τσεκούρι στους Προσκυνημένους! (σηκώνει το σπαθί του). 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ – ΣΤΑΗ (μαζί) Μαμά! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ: Ντροπή σας κύριε Κολοκοτρώνη, να τρομοκρατείτε έτσι τον κοσμάκη ! Με ειδοποιούν από το κοντρόλ ότι είναι έτοιμη η σύνδεση. Σε ζωντανή σύνδεση από το στούντιο της κάτω ραχούλας έχουμε τον κύριο Ραγιά, ο οποίος έπεσε θύμα της τρομοκρατίας του κυρίου Κολοκοτρώνη! (προς τον Κολοκοτρώνη) Τώρα θα δεις... 

(Μπαίνει στη Σκηνή ο Ραγιάς κρατώντας τετράγωνο πλαίσιο το οποίο είναι υποτίθεται τηλεοπτικό παράθυρο) 

ΣΤΑΗ:  Κύριε Ραγιά Καλησπέρα. Πείτε μας, σας παρακαλώ πολύ, τι σας έκανε αυτός ο αγροίκος (δείχνει υποτιμητικά τον Κολοκοτρώνη). 

ΡΑΓΙΑΣ: Με φόβισε! 

ΠΡΕΤΕΝΤΕΡ –ΣΤΑΗ: Τον αχρείο! 

ΡΑΓΙΑΣ: Μια χαρά τα είχα βρει εγώ με τον κύριο Ιμπραήμ! Και στην τελική εγώ θα βγάλω το φίδι από την τρύπα. Οι διπλανοί που τους έκαψε ο Ιμπραήμ καλά να πάθουν. Μου  ήθελαν να διώξουν τους Μπέηδες. Καλέ τι μας έκαναν στην τελική οι Μπέηδες; Μια χαρά δεν περνάγαμε; Και ήρθε αυτός και ... με φόβισε! 

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: βρε Άντε στα Τσακίδια Βρωμοσκούληκο, προσκυνημένε, Ζώο! Σου αξίζει η χλεύη και η περιφρόνηση 

(γυρνάει προς τη Χορωδία) απάνω τους παιδιά να τους πάρουμε φαλάγγι! 

(Ο Κολοκοτρώνης και η σχολική χορωδία πετάνε στον Ραγιά και τους δύο δημοσιογράφους ό, τι βρουν, ακούγετε το σήμα της εκπομπής) 

ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑ ΒΑΖΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΗΝ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

diamantopoulou1
" Εμπόδιο στην αποψίλωσή σας, το φύτεμά μας.
Εμπόδιο στο γκρέμισμά σας, το κτίσιμό μας.
Εμπόδιο στον παραλογισμό σας, η λογική μας. "Δημοσιεύουμε επιστολή του κ. Νικολάου Αντωνοπούλου, Προϊσταμένου Δημ. Σχολείου Αλίκων προς την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου με...
αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών
Προς:
Την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης
και Θρησκευμάτων, κα Άννα Διαμαντοπούλου
ΚΟΙΝ.: 1. Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
2. Υφυπουργό Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
3. Δ.Ο.Ε.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Είθισται να μονοπωλούν τις συζητήσεις, τις διαμαρτυρίες, τα ψηφίσματα, και τις απεργιακές κινητοποιήσεις θέματα ακραιφνώς οικονομικού περιεχομένου. Ίσως είναι η ώρα να ασχοληθούμε και με υψηλά και βαθύτερα ζητήματα.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός της μη αποστολής χαιρετιστήριου-εορταστικού μηνύματος από μέρους σας επί τη εορτή των Τριών Ιεραρχών, την εορτή των γραμμάτων όπως την αποκαλεί ο λαός μας. Κι αυτό διότι μας έχετε συνηθίσει ακόμη και σε παγκόσμιες ημέρες να συντάσσετε ανάλογα μηνύματα. Αρχίζω να πιστεύω πως εάν υπήρχε Παγκόσμια ημέρα Μπαταρίας, κάτι θα εφευρίσκατε για να γράψετε. Σε αντίθεση με εσάς, η Κίνηση των Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λακωνίας, διένειμε 1.200 εικόνες των σεπτών Ιεραρχών σε Λάκωνες μαθητές.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο (Εθνικής το εξάλειψε η πονηρία) Παιδείας, ό,τι του μυρίζει πατρίδα, έθνος, γλώσσα, ιδανικά, ιστορία, «πιστεύω», δηλ. τις πιο ευωδιαστές μυρωδιές, προσπαθεί να εξαφανίσει με τους απορροφητήρες της νέας εποχής. Υπάρχουν τεκμήρια για του λόγου το αληθές, όπως (1) το ανιστόρητο βιβλίο ιστορίας της κας Ρεπούση (βλ. πόρισμα Ακαδημίας Αθηνών), (2) οι δηλώσεις της πρώην ειδικής γραμματέως σας, κας Δραγώνα, να καταστεί μάθημα επιλογής αυτό της Ιστορίας, αλλά και (3) τα ανδραγαθήματά της σχετικά με την ηρωίδα δασκάλα Χαρά Νικοπούλου, (4) η εισήγηση της συμβούλου σας (αποσπασμένης δασκάλας), κας Ελένης Μπούντα να μην εκτυπωθεί (όπως κι έγινε) το νέο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, το οποίο εγκρίθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και διορθώνει με βάση πληροφορίες τα ανυπόστατα του αποσυρθέντος βιβλίου (βλ. Εφημ. Παρόν 17-7-2011).
(5) ο Προγραμματισμός του 2011 που προέβλεπε διορισμό 250 ιεροδιδασκάλων στις μουφτείες της Θράκης ενώ συγχρόνως διορίζατε μόνο 52 δασκάλους για τα Δημοτικά όλης της Ελληνικής επικράτειας (βλ. Πρώτο Θέμα 10-07-2011).
(6) η σχεδιαζόμενη αλλαγή του βιβλίου των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου, για το οποίο η Υφυπουργός Παιδείας, κα Χριστοφιλοπούλου απέφυγε να απαντήσει σε επερώτηση βουλευτού αν όντως αληθεύει ότι δεν θα υπάρχει στο συγκεκριμένο πόνημα καμία αναφορά στο πρόσωπο της Παναγίας, και πάρα πολλά άλλα, τα οποία επιλείψει με ο χρόνος διηγούμενον.
Η παρούσα γραπτή επικοινωνία μας, δεν έχει σκοπό να σας πείσει για κάτι. Αμάν κάναμε για να καταλάβετε ότι πρέπει να καταργηθεί η τριετής παραμονή των εκπαιδευτικών, και τώρα επιμένετε στην διετία• έχει μπλοκάρει το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων• δεν ικανοποιείτε δίκαια αιτήματα μεταθέσεων και αποσπάσεων, ακόμη κι όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι για τους εκπαιδευτικούς μας.
Ο Έλληνας εκπαιδευτικός, όπως κι ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία, καταρρακώθηκε οικονομικώς και κοινωνικώς. Στο ερώτημα γιατί φτάσαμε ως εδώ, η παπαδιαμάντειος περιγραφή καθίσταται αποστομωτική: «κάτω, εις την συσσωρευμένην κόνιν τριών δεκαετηρίδων, έβοσκον χιλιάδες βλατούδες, ψαλίδες, αλογάκια και άλλα ζωύφια και εχόρευον μυριάδες ποντικοί»!
Υλικός εξευτελισμός επήλθε, δεν θα επιτρέψουμε και τον πνευματικό.
Εμπόδιο στην αποψίλωσή σας, το φύτεμά μας.
Εμπόδιο στο γκρέμισμά σας, το κτίσιμό μας.
Εμπόδιο στον παραλογισμό σας, η λογική μας.
Οι αμυγδαλιές άνθισαν, έρχεται Άνοιξη...
Εκζητών επί τούτοις τις πρεσείες των Αγίων Τριών Ιεραρχών,
Νικόλαος Παν. Αντωνόπουλος
Προϊστάμενος Δημοτικού Σχολείου Αλίκων Μάνης
Υ.Γ.: Σας εσωκλείω ένα κλωνάρι αμυγδαλιάς από τα ακριτικά Άλικα. Βέβαια, όταν θα το παραλάβετε, θα έχει μαραθεί. Δεν πειράζει όμως• με αντιπαραβολικό τρόπο θα εννοήσετε πως τα αποτελέσματα των ενεργειών σας μαραίνονται σύντομα...
Πηγή : http://makeleio.gr

ΓΙΑΤΙ ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΔΡΑΧΜΗ;


του Aναστάσιου Ρέτζιου

Η καθοδική πορεία της χώρας μας έχει επιταχυνθεί.

Η κρίση ρευστότητας στις αρχές του 2010 κατέληξε, εξ αιτίας των ενεργειών της ανίκανης ελληνικής κυβέρνησης και των διαταγών της τρόικας, σε κρίση χρέους.

Η Ελλάδα έχει ήδη πτωχεύσει.

Έχει πτωχεύσει όχι μόνο από οικονομική άποψη, αλλά και από άποψη ιδεών, πολιτικής κατεύθυνσης, ακόμη και κατανόησης της αλήθειας…


Καθώς η χώρα βυθίζεται ανεπανόρθωτα στην πτώχευση, καθώς η ιατρική περίθαλψη καταντάει «τριτοκοσμική», καθώς η παιδεία έχει ξεχαστεί, οι Έλληνες παραμένουν γαντζωμένοι στην αιτία όλου αυτoύ του κακού: στο Eυρώ.

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν πως το 72 με 78% του πληθυσμού θέλει απελπισμένα να παραμείνει στο ευρώ, ακομη και όταν είναι αντίθετο προς τις πολιτικές που ακουλουθεί η κυβέρνηση.

Πολλοί παράγοντες συτελούν σ’ αυτό, όπως οι αμφιβολίες και τα κόμπλεξ  σχετικά με το κατά πόσο είμαστε Ευρωπαίοι και τα συνεχή καταστροφολογικά σενάρια για το τι θα γίνει αν επιστρέψουμε στη δραχμή.

Ωστόσο είναι να απορεί κανείς με την πλήρη άρνηση της λογικής.

Λογικά, τα πράγματα δε θα μπορούσαν να είναι πιο ξεκάθαρα.

Η Ελλάδα δε μπορεί να ασκεί νομισματική πολιτική μέσα στη Ευρωζώνη.

Δεν μπορεί να υποτιμήσει, δεν μπορεί να εκτυπώσει το χρήμα της, και η κεντρική της τράπεζα δε μπορεί να χρηματοδοτεί τα ελλείματα της χώρας.

Εφ’ όσον λοιπόν κανένας δε δανείζει στην Ελλάδα στο κοντινό μέλλον, ο μόνος δανειστής είναι η τρόικα. Οι απαιτήσεις της τρόικας ήταν πολύ σαφείς, αν και απεχθείς.

Η παρούσα ελληνική κυβέρνηση τις υπάκουσε, ως τον μόνο τρόπο παραμονής στην Ευρωζώνη.

Επομένως, η λογική καθορίζει πως η παραμονή στο Ευρώ προϋποθέτει αποδοχή της κυβερνητικής πολιτικής και τους όρους της τρόικας.

Η λογική λέει επίσης πως, παρά τις διαμαρτυρίες, οι Έλληνες μαζικά υποστηρίζουν την παρούσα κατάσταση.

Η κατάσταση σταδιακά θα χειροτερέψει κατά πολύ.

Αναμένεται πως το Μάρτιο οι μισθοί θα μειωθούν απότομα, εγκλωβίζοντας ένα τεράστιο αριθμό Ελλήνων στη φτώχεια και την εξαθλίωση.

Η υγεία, η παιδεία, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και πολλοί άλλοι τομείς δραστηριότητας θα φθίνουν τελειωτικά.

Η ικανότητα της χώρας να αντιμετωπίζει τις τουρκικές και άλλες προκλήσεις, θα μειωθεί με γεωμετρική πρόοδο.

Μέσα σε δύο χρόνια το δημόσιο θα χρειαστεί να απολύσει 150.000 υπαλλήλους.

Οι περισσότεροι Έλληνες υποθέτουν πως οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι κάτι σκοτεινοί μισθωτοί σε σκοτεινά γραφεία υπουργείων, αλλά η πλειοψηφία αποτελείται από στρατιωτικούς, δασκάλους, δικαστές, καθηγητές, αστυνομικούς, γιατρούς και νοσοκόμους.

Σύντομα θα εμφανιστούν τεράστια κενά στη στελέχωση των σχολείων (δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων), στη στελέχωση των ενόπλων δυνάμεων, στα δικαστήρια, στα νοσοκομεία και στις κλινικές.

Η υποδομή θα διαβρωθεί, τα μουσεία θα λεηλατηθούν, οι δρόμοι δε θα επιδιορθώνονται. Ακόμα και η πείνα θα γίνει πραγματικότητα.

Το εθνικό χρέος, που ανερχόταν στο 107% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) στην αρχή της κρίσης, θα φθάσει το 160% φέτος, ακόμη και μετά το διαβόητο PSI και τα νέα δάνεια.

Ίσως πέσει στο 130% το 2020, αλλά μπορεί και να κυμαίνεται μεταξύ 160 και 180%, σύμφωνα με άρκετά σενάρια της τρόικας.

Οι προβλέψεις της κυβέρνησης, που πιθανώς υποεκτιμούν την πραγματικότητα, είναι ότι η οικονομία θα συρρικνωθεί κατά 4.4% επιπλέον αυτόν τον χρόνο.

Η ανεργία πιθανότατα θα εκτοξευθεί στο 30% και θα πλήξει ολόκληρες κοινότητες.

Όλα αυτά θα συνοδευτούν από δραματική υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και αύξηση της εγκληματικότητας, της θνησιμότητας και των αυτοκτονιών.

Εν τω μεταξύ η χώρα γίνεται προτεκτοράτο της τρόικας.

Τα εισοδήματά της θα κατατίθενται σε ειδικούς λογαριασμούς για την πληρωμή των χρεών, όπως επιβάλλει η τρόικα.

Μόνο το υπόλοιπο θα χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της χώρας. Αυτός ο διακανονισμός υποτίθεται πως πρέπει να περιληφθεί στο Σύνταγμα.

Αυτό ουσιαστικά αποτελεί κατάργηση της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Δεν μπορούμε να μιλάμε καν για κυριαρχία, διότι η τρόικα θα έχει μόνιμο μηχανισμό επιτήρησης στην Ελλάδα.

Ας κάνουμε μια απλή ερώτηση: Αξίζει το Ευρώ όλα αυτά; Ειναι τοσο αποκαρδιωτικό να βλέπει κανείς οτι η πλειοψηφία των Ελλήνων απαντά με ένα εμφατικό ναι.

Το να ξανακερδίσει κάποιος την ανεξαρτησία και το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του, είναι ένα ταξίδι στο άγνωστο. “Θέλει αρετήν και τόλμη η Ελευθερία”.

Οι υπερασπιστές του στάτους κβο θα συνεχίσουν να κάνουν δυσοίωνες προβλέψεις και θα χρησιμοποιήσουν τακτικές εκφοβισμού κάθε είδους.

Όσοι όμως είναι αποφασισμένοι να είναι ελεύθεροι και να καθορίζουν το μέλλον τους, θα παραμερίσουν αυτούς τους φόβους.

Δεν ισχυρίζομαι καθόλου ότι έχω όλες τις απαντήσεις για το τι θα συμβεί αν επιστρέψουμε στη δραχμή. Γνωρίζω όμως με βεβαιότητα ένα πράγμα:

Είναι απίθανο να χειροτερέψει η κατάσταση σε σχέση με αυτό που είναι σήμερα, ενώ η χώρα θα είναι ελεύθερη να βρει τον δρόμο της.

Μετά την απελευθέρωσή μας από τους Τούρκους, ξαναχτίσαμε τη χώρα μας με τη δραχμή, την υπερασπιστήκαμε, την αναπτύξαμε. Πρέπει τώρα να την αφήσουμε να γίνει μια αποικία εξ’ αιτίας των φόβων μας και των ανασφαλειών μας για το ποιοί είμαστε?

Είναι πολύ λυπηρό να ακούει κανείς πως η απάντηση είναι ”ναι”.

Φαίνεται πως το σκοτάδι έρχεται πάλι να καλύψει την Ελλάδα.

Όπως τον 15ο αιώνα, αυτό το σκοτάδι θα είναι αποτέλεσμα των φόβων μας. Εκείνο κράτησε 400 χρόνια. Ελπίζω αυτή τη φορά να μη κρατήσει τόσο πολύ….

www.elkeda.gr


Μια πολλή περίεργη τοποθέτηση που γεννά πολλά ερωτηματικά

http://dimitriskazakis.blogspot.com/

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Στον Ριζοσπάστη (16/2) υπάρχει ένα ανώνυμο σχόλιο το οποίο αναρωτιέται «ποιος είναι ο ρόλος του Δ. Καζάκη;» Το ίδιο ερώτημα φαίνεται να απασχολεί πολλούς. Τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τον κ. Μιχελάκη, ακόμη και την κ. Ντόρα Μπακογιάννη που μόλις χθες στο EXTRA3, αναρωτιόταν περίπου το ίδιο. Ο καθένας βέβαια δίνει την δική του ιδιαίτερη απάντηση, ανάλογα με το ακροατήριο το οποίο θέλει να περιχαρακώσει και τα αντανακλαστικά που θέλει να κινητοποιήσει. Όλες όμως οι απαντήσεις φαίνεται να συγκλίνουν στον ίδιο κοινό παρανομαστή: πρόκειται για έναν σκοτεινό και επικίνδυνο τύπο!

Γιατί; Διότι κατά τον κ. Γεωργιάδη είναι ένας κομμουνιστής που θέλει να κάνει την Ελλάδα, βόρεια Κορέα. Κατά τον κ. Μιχελάκη διότι παίζει περίεργα παιχνίδια μιας και θέτει θέμα εξόδου από το ευρώ και επιστροφής σε εθνικό νόμισμα. Κατά την κ. Μπακογιάννη διότι δεν ξέρει τι του γίνεται και παρασύρει κόσμο. Ενώ κατά τον ανώνυμο σχολιογράφο του Ριζοσπάστη διότι είναι επικίνδυνος για το «λαϊκό κίνημα».
Αλήθεια, υπάρχει σήμερα κανείς άλλος που να συγκεντρώνει τέτοια ομοφωνία για το πόσο επικίνδυνος είναι; Φοβάμαι ότι πολύ δύσκολα θα βρεθεί άλλος που να συγκεντρώνει τέτοια εύσημα από το σύνολο του πολιτικού συστήματος.

Δεν θα εξετάσουμε το γιατί. Ο καθένας μπορεί να κρίνει.

Για να αποδείξει ο ανώνυμος σχολιογράφος του Ριζοσπάστη, πόσο επικίνδυνος και δόλιος είναι ο Δημήτρης Καζάκης για το «λαϊκό κίνημα» επικαλείται ότι «σε συνέντευξή του κάλεσε το στρατό, την αστυνομία, τη δημόσια διοίκηση, να παρέμβουν «γιατί η χώρα δεν έχει κυβέρνηση και έχει παραδοθεί στους ξένους». Και σαν μην έφτανε αυτό,
 καλεί και το ΚΚΕ και την Αλέκα Παπαρήγα σε συντονισμό και κοινή δράση ώστε αυτό να γίνει με πρωτοβουλία της «αριστεράς»!» 

Κατά αρχάς ο ανώνυμος σχολιογράφος για να εξεγείρεται έτσι γιατί κάλεσα υποτίθεται τον στρατό, την αστυνομία, τη δημόσια διοίκηση να παρέμβει, προφανώς θεωρεί αντιδραστικές τις κινήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη μέσα στον ίδιο τον στρατό και την αστυνομία με σκοπό τα ένστολα στελέχη αυτών των μηχανισμών να αντιπαρατεθούν με την κυρίαρχη πολιτική. Επίσης θεωρεί προφανώς απαράδεχτες τις καταλήψεις υπουργείων και άλλων δημόσιων υπηρεσιών από τους εργαζόμενους για να πάρουν στα χέρια τους την δημόσια διοίκηση ως ωφείλουν να κάνουν για να προστατέψουν το δημόσιο συμφέρον. Πώς τολμάνε όλοι αυτοί, μαζί με μένα, να θέτουν τέτοια ανυπέρβλητα εμπόδια στην εφαρμογή της κυρίαρχης πολιτικής; Πώς τολμά το ΕΠΑΜ να θέτει εμάς τους εντεταλμένους της επανάστασης, του κομμουνισμού και της αριστεράς, εμάς τους ιδιοκτήτες του λαικού κινήματος, προ των ευθυνών μας; Ποιος είναι ο ρόλος σας; Να μας χαλάτε την ζαχαρένια; Αυτό φαίνεται να απασχολεί τον ανώνυμο σχολιογράφο του Ριζοσπάστη.

Όποιος έχει διαβάσει την επίμαχη συνέντευξη, γνωρίζει πολύ καλά ότι τίποτε από όσα αναφέρει ο συγκεκριμένος σχολιογράφος δεν αναφέρθηκε. Απλά όπως συνηθίζουν οι ανώνυμοι σχολιογράφοι, διαστρωβλώνουν και παραχαράσουν για να στήσουν σκιάχτρα. Μήπως λέτε γι' αυτό να είναι ανώνυμοι; Ούτε βέβαια κάλεσα τον στρατό, την αστυνομία, ή την δημόσια διοίκηση να παρέμβουν, ούτε είπα πουθενά ότι η «χώρα δεν έχει κυβέρνηση και έχει παραδοθεί στους ξένους». Τι είπα; Απλά απάντησα στο ερώτημα «και τώρα τι γίνεται;», που απασχολεί από την Κυριακή το βράδυ όλα τα λαϊκά νοικοκυριά. Να τι είπα: «Η χώρα δεν έχει κυβέρνηση. Στην ουσία. Όχι μόνο σε επίπεδο πρωθυπουργικού ανασχηματισμού, επειδή παραιτήθηκαν κάποιοι υπουργοί. Έχουμε παραδώσει τη χώρα ολοσχερώς στους ξένους δανειστές. Τώρα είναι η ώρα, οι δυνάμεις που αντιτάχθηκαν σε όλο αυτό να συγκροτήσουν ένα ενιαίο μέτωπο.»

Σε τι απ’ όλα αυτά διαφωνεί ο σχολιογράφος του Ριζοσπάστη; Μήπως στο ότι δεν έχει κυβέρνηση η χώρα; Δηλαδή η ηγεσία του ΚΚΕ αναγνωρίζει ως νόμιμη την κυβέρνηση του «μαύρου μετώπου», όπως η ίδια η κ. Παπαρήγα την είχε αποκαλέσει; Αυτό υπονοεί ο σχολιογράφος του Ριζοσπάστη;
Μήπως διαφωνεί στο ότι έχει παραδοθεί η χώρα ολοσχερώς στους ξένους δανειστές; Ή μήπως όλα αυτά που γίνονται δεν είναι προϊόν πρωτοφανούς αποικιοκρατικής επιβολής προερχόμενη από τις μελανότερες εποχές του ιμπεριαλισμού; Εκτός κι αν δεν υπάρχει ιμπεριαλισμός, ούτε αποικιοκρατία με παλιά και νέα μορφή. Ούτε προφανώς υπάρχουν οι Σαρκοζί, Μέρκελ, Σόιμπλε, τρόικα, τα τελεσίγραφα, οι επίτροποι, η καταναγκαστική κηδεμονία και τόσα άλλα που συνιστούν μια νέου τύπου κατοχή της χώρας. Μήπως όμως έτσι ο αγαπητός σχολιογράφος απλά διολισθαίνει σε μια απολογητική του ευρωπαϊκού ιμπεριαλισμού, επιχειρώντας να τον αθωώσει από το αποικιακό καθεστώς που επιβάλει με καταστροφικό τρόπο στην χώρα και τον λαό της και το οποίο είναι προφανές ακόμη και στον τελευταίο εργαζόμενο; Λέμε μήπως.

Εκτός κι αν όλα αυτά λέγονται γιατί ο ανώνυμος σχολιογράφος θέλει να αποσιωπήσει με την πρόταση ότι «τώρα είναι η ώρα, οι δυνάμεις που αντιτάχθηκαν σε όλο αυτό να συγκροτήσουν ένα ενιαίο μέτωπο.» Γιατί αποσιωπά την συγκεκριμένη πρόταση, η οποία αποτελεί και την ουσία της συνέντευξης; Τι έχει να απαντήσει σε μια τέτοια πρόταση; Ότι ο Καζάκης είναι ύποπτος και δόλιος; Πόσους αλήθεια μπορεί να πείσει μια τέτοια απάντηση;

Η πρόταση για ένα ενιαίο μέτωπο των δυνάμεων εκείνων που, έστω στα λόγια, αντιτάχθηκαν στη νέα συμφωνία με το Μνημόνιο 2, αφορά στην συγκρότηση ενός νέου κοινωνικοπολιτικού πόλου εκπροσώπησης της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού που αποδεδειγμένα πια αντιτάσσεται σ’ ότι ψηφίστηκε την Κυριακή το βράδυ. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ανάμεσα στις δυνάμεις που, έστω στα λόγια, αντιτάχθηκαν υπάρχουν αγεφύρωτες διαφορές. Γι’ αυτό και δεν προτείναμε ενότητα, αλλά ενιαίο μέτωπο του ΟΧΙ στην νέα συμφωνία με την κάθε πολιτική δύναμη να διατηρεί την αυτοτέλεια του λόγου και της δράσης της ως προς τα προτάγματα που θέτει η ίδια για τον εαυτό της.
Πρέπει να μας ενδιαφέρει η αποτροπή της επιβολής της νέας συμφωνίας ή όχι; Τον ενδιαφέρει κάτι τέτοιο τον ανώνυμο σχολιογράφο, ή όχι; Μήπως ενδιαφέρεται μόνο για διαδηλώσεις διαμαρτυρίας ο καθένας με το μαγαζάκι του και τίποτε περισσότερο; Μήπως το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να καταγγείλει τις νέες συμφωνίες, αλλά να μην κάνει απολύτως τίποτε για να τις αποτρέψει;
Μπορεί να γίνει κάτι για να τις αποτρέψουμε εδώ και τώρα; Κατά την γνώμη μας μπορεί! Τι διαπιστώθηκε όλες τις προηγούμενες ημέρες; Ότι η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού διαφωνεί ριζικά με τις εν λόγω συμφωνίες. Πώς μπορείς να εκφράσεις πολιτικά αυτήν την συντριπτική πλειοψηφία, όταν κανένα κόμμα ή πολιτική δύναμη δεν μπορεί να το κάνει από μόνο του; Μόνο με ένα ενιαίο μέτωπο κοινής δράσης ενάντια στην συμφωνία. Αυτό προτείναμε.
Τι θα έπρεπε να κάνει αυτό το ενιαίο μέτωπο; Να τι ειπώθηκε στην επίμαχη συνέντευξη:
«Με μια κοινή δήλωση. Να εκφράσουμε την αντίθεση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Και περί της πλειοψηφίας πρόκειται, παρότι οι πραιτοριανοί της κυβέρνησης έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μη φανεί η χτεσινή λαοθάλασσα. Ήταν η μεγαλύτερη συγκέντρωση από την απελευθέρωση, και είναι πραγματικά κρίμα που μπαχαλάκηδες και πραιτοριανοί κατάφεραν, με τις γνωστές τακτικές τους, να μη φτάσει ο κόσμος στην πλατεία Συντάγματος. Τι θα λέει αυτή η κοινή δήλωση;

Θα καλέσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις να τεθούν σε επαγρύπνηση και επιχειρησιακή ετοιμότητα, παραμένοντας μέσα στα στρατόπεδα. Θα καλέσουμε την Αστυνομία να συλλάβει το δοτό πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τύποις. Θα καλέσουμε τους δημοσίους υπαλλήλους, στο χώρο της εργασίας τους, να αναλάβουν τη δημόσια διοίκηση. Προσέξτε: δε μιλώ για συνταγματική εκτροπή. Το αντίθετο. Πρόκειται για μια κίνηση περιφρούρησης του Συντάγματος, βάσει του ακροτελεύτιου άρθρου του 120, διότι αυτά τα μέτρα δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν!»
Σύμφωνα με τον ανώνυμο σχολιογράφο του Ριζοσπάστη οι δηλώσεις αυτές αποτελούν αμάρτημα καθοσιώσεως. Γιατί; Διότι, όπως γράφει ο ίδιος, ο Δ.Κ. «καλεί το στρατό και την αστυνομία και από δίπλα και το ΚΚΕ και το λαϊκό κίνημα να υπερασπιστούν το αστικό Σύνταγμα και εξουσία από τα αστικά κόμματα που το εφαρμόζουν.» Κι επομένως ο Δ.Κ. είναι διαταραγμένος και δόλιος. Για να δούμε ποια είναι η αλήθεια.
Καταρχάς δεν «καλεί» ο Δ. Κ. κανέναν στρατό και καμιά αστυνομία. Απλούστατα τόσο εγώ, όσο και το ΕΠΑΜ, προτείνει στο ενιαίο μέτωπο που πρέπει να σχηματισθεί για να εκπροσωπήσει πολιτικά την μεγάλη πλειοψηφία του λαού, να απευθυνθεί στον στρατό και στην αστυνομία ζητώντας από τον μεν πρώτο να παραμείνει στα στρατόπεδά του και επομένως να μην χρησιμοποιηθεί για εκτροπές, ή άλλα αντιδραστικά σχέδια και στην αστυνομία να αποκαταστήσει την συνταγματική και λαϊκή νομιμότητα. Είναι κακό το λαϊκό κίνημα να απευθύνεται στις ένοπλες δυνάμεις και στην αστυνομία; Ή μήπως είναι αποκλειστικό προνόμιο της κυρίαρχης τάξης και των οργάνων της; Ποιος είναι διαταραγμένος και δόλιος; Εκείνος που θεωρεί ότι το λαϊκό κίνημα έχει την υποχρέωση να απευθύνεται διαρκώς στις ένστολες δυνάμεις, προκειμένου να μην χρησιμοποιηθούν από την αντίδραση σε κανενός είδους καταστολή, ή εκτροπή, ή εκείνος που θεωρεί εκ προοιμίου ότι ο στρατός και η αστυνομία είναι στην πλήρη κυριότητα της άρχουσας τάξης;
Αλήθεια, τι σόι επαναστάτης είναι εκείνος που θεωρεί ότι το λαϊκό κίνημα δεν πρέπει να διεκδικήσει στο πλευρό του τις ένοπλες δυνάμεις και την αστυνομία; Μόνο ο λαχμαντζούν. Δηλαδή μόνο εκείνος που δεν θέλει να υπάρξει κανένα πραγματικά πλειοψηφικό λαϊκό ρεύμα, ούτε επιθυμεί να θέσει θέμα ανατροπής της κυρίαρχης πολιτικής στην ημερήσια διάταξη. Όλα τα άλλα είναι φτηνές δικαιολογίες, για να μην πούμε τίποτε χειρότερο.

Αν λοιπόν το λαϊκό κίνημα δεν έχει το δικαίωμα να απευθυνθεί στις ένοπλες δυνάμεις και την αστυνομία, τότε πώς πρέπει να χαρακτηρίσουμε την στάση και τις επίσημες ανακοινώσεις των οργανώσεων που εκφράζουν τους ένστολους; Όσοι διαβάσουν προσεκτικά την ανακοίνωση των συνδικαλιστών της Π.Ο.ΑΣ.Υ. που ζητούν, μετά από εικονική επικήρυξη, την σύλληψη της τρόϊκας, την ανοικτή επιστολή των εν ενεργεία αξιωματικών του ΣΥΣΜΕΔ στους βουλευτές να καταψηφίσουν τα μέτρα και τον περιορισμό της εθνικής μας κυριαρχίας, τις αναλυτικές θέσεις των αποστράτων της ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ. για προστασία της συνταγματικής νομιμότητας, καταλαβαίνουν καλά τον αναβρασμό που υπάρχει στους χώρους αυτούς, καθώς η κατάσταση γίνεται μέρα με την μέρα αβίωτη. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι οι ίδιοι οι ένστολοι έχουν θέσει το καθ’ όλα υπαρκτό και καίριο ερώτημα των ημερών μας: με τον λαό για να ανατραπεί το καθεστώς, ή με το καθεστώς ενάντια στον λαό και την χώρα.
Τι προτείνει λοιπόν ο ανώνυμος σχολιογράφος; Να κάνουμε γαργάρα το δίλημμα που θέτουν οι ίδιοι οι ένστολοι, ή να πούμε ξεκάθαρα σ’ όλους τους ένστολους ότι εσείς ανήκετε εκ φύσεως στην επίσημη εξουσία και πρέπει να κάνετε ότι σας λένε; Αυτή πρέπει να είναι η στάση ενός επαναστάτη, ενός κομμουνιστή; Ή μήπως αυτή είναι η στάση ενός τυπικού λακέ της άρχουσας τάξης που πασχίζει να την διευκολύνει για να ελέγξει τις αντιδράσεις που παίρνουν χαρακτήρα χιονοστιβάδας μέσα στον στρατό και την αστυνομία;
Τι είναι όλοι αυτοί που κάνουν αυτές οι δηλώσεις; Ανάμεσά τους είναι βέβαια και αρκετά μέλη και φίλοι του ΚΚΕ. Ή μήπως είναι κι αυτοί διαταραγμένοι και δόλιοι; Κι επομένως αντί να προσπαθήσουμε να τους εντάξουμε σ’ ένα ευρύ λαϊκό μέτωπο, όπως προτείνει το ΕΠΑΜ, θα πρέπει να τους εξοστρακίσουμε με κάθε τρόπο;

Όποιος δεν βλέπει, γιατί δεν θέλει, ή γιατί υπακούει σε ιδεοληψίες και άλλες σκοπιμότητες, τον αναβρασμό που επικρατεί και στις τάξεις των ενστόλων, όπως και όλου του λαού. Όποιος θεωρεί ετούτες τις ιστορικές ώρες τους ένστολους στο σύνολό τους αντιδραστικούς, ή αμφισβητεί τον πατριωτισμό του μεγάλου μέρους των Ελλήνων στρατιωτικών και αστυνομικών, τότε αυτός είναι ο προβοκάτορας, γιατί αντιστρέφει επικίνδυνα την πραγματικότητα. Κι όχι μόνο αυτό. Δίνει το αναγκαίο πάτημα που αποζητά η εξουσία για να επέμβει κατασταλτικά στις γραμμές των ενόπλων δυνάμεων και της αστυνομίας ώστε να συντριβεί η αναταραχή και συντεταγμένα τα σώματα αυτά να λειτουργήσουν με τον αντιδραστικό τρόπο που θέλει η άρχουσα τάξη. Αυτό επιθυμεί και ο ανώνυμος σχολιογράφος; Γι’ αυτό καταγγέλλει την αναφορά μου στις ένοπλες δυνάμεις και στην αστυνομία; Εκεί αποσκοπεί η όλη υπόθεση;

Μάλλον, αν κρίνουμε από τον ισχυρισμό ότι η αφεντομουτσουνάρα μου «καλεί το στρατό και την αστυνομία και από δίπλα και το ΚΚΕ και το λαϊκό κίνημα να υπερασπιστούν το αστικό Σύνταγμα και εξουσία από τα αστικά κόμματα που το εφαρμόζουν.» Ώστε έτσι! Σύμφωνα με τον ανώνυμο σχολιογράφο του Ριζοσπάστη το σημερινό «μαύρο μέτωπο» δεν έχει κάνει πατσαβούρι το σύνταγμα, δεν έχει καταπατήσει κάθε έννοια συνταγματικής τάξης, αλλά αντίθετα εφαρμόζει το «αστικό σύνταγμα»! Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει καμιά κοινοβουλευτική εκτροπή και ο Παπαδήμος είναι ο καθ’ όλα συνταγματικά νόμιμος πρωθυπουργός της χώρας. Τέτοια απολογητική της σημερινής κατάστασης, ούτε ο Βενιζέλος δεν θα την τολμούσε.
Από την άλλη, γιατί είναι κακό και επιλήψιμο να υπερασπίζεται ο λαός και το κίνημά του το αστικό σύνταγμα; Ιδίως όταν η επίσημη εξουσία το έχει κάνει κουρελόχαρτο. Ποια ανώτερη επαναστατική αρχή απαιτεί από τον λαό και το κίνημά του να παραιτηθεί από μόνος του από την υπεράσπιση των ελευθεριών που εγγράφονται στο αστικό σύνταγμα; Ή μήπως τον ανώνυμο σχολιογράφο δεν τον ενδιαφέρουν οι ελάχιστες λαϊκές ελευθερίες που έχουν απομείνει και επομένως είτε υπάρχουν, είτε δεν υπάρχουν του είναι αδιάφορο;

Ας μιλήσουμε σοβαρά. Ποιο είναι το πρωταρχικό πρόβλημα σήμερα της κυβέρνησης Παπαδήμου και των ξένων επικυρίαρχων; Το πρόβλημα της νομιμοποίησης. Το γεγονός δηλαδή ότι τόσο μέσα στον λαό, όσο και με βάση την έννομη συνταγματική τάξη της χώρας η κυβέρνηση Παπαδήμου είναι παράνομη και ως εκ τούτου οι υπογραφές της μπορούν να ακυρωθούν με ευκολία από μια άλλη Βουλή που θα απηχεί το αίσθημα του λαού. Δείτε τι είπε ο Βενιζέλος μόλις χθες μετά την συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας: «αυτό το οποίο τίθεται ως προϋπόθεση από τους εταίρους μας είναι να υπάρχει η βεβαιότητα πως η Ελλάδα δεσμεύεται και πως το κράτος μας, η Πολιτεία μας, έχει συνέχεια. Και ότι οι δεσμεύσεις θα τηρηθούν όχι μόνο από την παρούσα κυβέρνηση και από την παρούσα Βουλή αλλά και από την επόμενη Βουλή, δηλαδή από την επόμενη κοινοβουλευτική πλειοψηφία και από την επόμενη κυβέρνηση, όποια κι αν είναι αυτή.»
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το διακύβευμα για τους επικυρίαρχους της ΕΕ δεν είναι απλά να υπογράψει ο Παπαδήμος και οι υπόλοιποι δοσίλογοι, αλλά να θεωρηθούν οι υπογραφές αυτές νόμιμες και δεσμευτικές για τον ελληνικό λαό και κράτος. Ξέρουν όλοι τους πολύ καλά ότι το καθεστώς ανομίας και συνταγματικής ανωμαλίας που έχουν στήσει είναι εύκολο να ανατραπεί και οι υπογραφές να ακυρωθούν. Βλέπετε δεν μπορεί να υπάρχει πολιτειακή συνέχεια με ένα καθεστώς παρανομίας.

Μπροστά σ’ αυτό το γεγονός ποια πρέπει να είναι η στάση του λαϊκού κινήματος; Να δηλώσει ότι το αστικό σύνταγμα εφαρμόζεται από τα αστικά κόμματα, όπως ισχυρίζεται ο ανώνυμος σχολιογράφος; Ή να υποστηρίξει με κάθε τρόπο και μέσο πάλης το γεγονός ότι η κυβέρνηση Παπαδήμου, όπως και η υπάρχουσα σύνθεση της Βουλής, είναι παράνομη συνταγματικά και δεν μπορεί να δεσμεύει την χώρα και τον λαό της; Γιατί κάτι μου λέει ότι η πρώτη επιλογή είναι υπέρ της άρχουσας τάξης, ενώ η δεύτερη είναι η μόνη δυνατή για όλους όσοι αντιπαλεύουν την σημερινή κατάσταση; Επομένως όποιος θεωρεί δευτερεύον, ασήμαντο, ή πολύ χειρότερα, ανύπαρκτο το ζήτημα της παραβίασης ακόμη κι αυτού του αστικού συντάγματος, τότε – ίσως χωρίς να το γνωρίζει – δουλεύει για το δοσιλογικό καθεστώς και τους επικυρίαρχους.
Δεν θα ασχοληθώ άλλο με τις επικλήσεις του ανώνυμου σχολιογράφου για το πόσο «έμπειρο κόμμα» είναι το ΚΚΕ και ποιος ακριβώς θέλει να στήσει παγίδες στον λαό και το κίνημά του για να το αφοπλίσει και να το παραδώσει ανήμπορο, διαλυμένο και κατακερματισμένο στην άρχουσα τάξη. Η πράξη είναι πάντα ο υπέρτατος κριτής της αλήθειας. Απλά θα σημειώσω ότι όποιος σήμερα δεν επιδιώκει την ενότητα του λαϊκού κινήματος μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο ενάντια στο «μαύρο μέτωπο». Όποιος αποδέχεται εκ προοιμίου την νομιμότητα του αντιδραστικού καθεστώτος που επιβάλλεται, αλλά και το αποκλειστικό προνόμιο της άρχουσας τάξης να χειρίζεται τις ένοπλες δυνάμεις και την αστυνομία, τότε αυτός δεν μπορεί να μιλά εκ μέρους του λαού, των εργαζομένων και του κινήματός τους. Χωρίς καν να το καταλάβει έχει διαβεί τον Ρουβικώνα και βρίσκεται στην αντίπερα όχθη.

Εμείς σαν ΕΠΑΜ αντί να μείνουμε σε μια γενικόλογη και αφηρημένη επίκληση στους αγώνες για την αποτροπή των μέτρων, κάναμε μια πολύ συγκεκριμένη και άμεσα υλοποιήσιμη πρόταση:
Πρώτον: Μπορεί και πρέπει να αναδειχθεί ένα ενιαίο μέτωπο όλων των αντιμνημονιακών δυνάμεων, εδώ και τώρα με κύριο και βασικό πρόταγμα την ακύρωση των συμφωνιών ξεπουλήματος λαού και χώρας.
Δεύτερο: Να παραιτηθούν οι δυνάμεις, που έστω και στα λόγια έχουν αντιταχθεί στις συμφωνίες, από το κοινοβούλιο ώστε να βαθύνει η πολιτική κρίση και να υπογραμμιστεί το πρόβλημα νομιμοποίησης της υπάρχουσας Βουλής και κυβέρνησης.
Τρίτο: Το σύνολο των αντιμνημονιακών δυνάμεων να μιλήσουν εκ μέρους της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού και να απαιτήσουν την εδώ και τώρα την διάλυση της Βουλής έτσι ώστε να πάμε με δημοκρατικούς όρους σε άμεσες εκλογές.
Τέταρτο: Να καλέσουν τις ένοπλες δυνάμεις και την αστυνομία να μην επέμβουν στην πολιτική διαμάχη και προασπιστούν την δημοκρατία στο πλευρό του λαού.  
Στην πράξη το κάλεσμα αφορά στις αντιμνημονιακές δυνάμεις, οι οποίες αντί να κάθονται και να ασκούν νομοταγή αντιπολίτευση από την κοινοβουλευτική γωνιά τους, να προχωρήσουν άμεσα στην δημιουργία συνθηκών δυαδικής εξουσίας σε μια χώρα όπου το καθεστώς ανωμαλίας και εκτροπής έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο κοινοβουλευτικό όριο.
Κανενός είδους ενότητα οργανωτική, πολιτική, ή ιδεολογική δεν προϋποτίθεται για μια τέτοια κίνηση ενιαίου μετώπου. Πρόκειται για μια κίνηση που θα επιβάλει τις εκλογές με τους όρους του λαϊκού κινήματος και όχι με τους όρους των Μερκοζί και των ντόπιων δοσιλόγων. Όταν επιτευχθεί ο στόχος η κάθε αντιμνημονιακή δύναμη μπορεί να προχωρήσει μόνη της, ή μαζί με άλλες κατά πώς νομίζει στην εκλογική αναμέτρηση.
Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Και βέβαια. Αρκεί να συμφωνήσουν οι ηγεσίες των λεγόμενων κομμάτων της αριστεράς, διότι αυτές αποτελούν το βασικό εμπόδιο σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία ενιαίου μετώπου έχει υπάρξει κατά καιρούς.
Συμφωνούν μ’ αυτήν; Όχι. Αντιπροτείνουν κάτι άλλο; Ναι. Ζητούν και οι δυο εκλογές και όποιος αποδέχεται τα δικά τους προτάγματα να μπει στα ψηφοδέλτιά τους. Από ποιον ζητούν εκλογές; Από τον Παπαδήμο και τον Παπούλια. Ζητούν δηλαδή εκλογές όποτε και όπως βολεύει το καθεστώς. Νομιμοποιώντας έτσι το καθεστώς και διασφαλίζοντας στην πράξη ότι η επόμενη Βουλή θα είναι συνέχεια της σημερινής, όπως ακριβώς θέλει ο Βενιζέλος και τα μεγάλα αφεντικά της ΕΕ.
Και μέχρι να μας επιτρέψουν τις εκλογές, τι κάνουμε; Καταδικάζουμε μεγαλοφώνως τις επιβαλλόμενες πολιτικές, καταγγέλουμε εκ του ασφαλούς, δίνουμε εικονικές μάχες οπισθοφυλακής για να συντηρούμε την αυταπάτη στα μέλη και τους οπαδούς μας ότι κάτι κάνουμε και για όλα τα υπόλοιπα δεν μας καίγεται καρφί. Στάχτη και μπούρμπερη αν ξεπουληθεί η χώρα, ας κόψει τον λαιμό του ο λαός. Ίσως ο λαός να μην μπορεί να περιμένει, αλλά οι ηγεσίες μπορούν. Οι ηγεσίες της αριστεράς μπορούν να περιμένουν πότε θα τους δώσει την άδεια το «μαύρο μέτωπο» να πάνε σε εκλογές. Αν τους την δώσει ποτέ! Κι αν μέχρι τότε ο μισός πληθυσμός θα σέρνεται στην πλήρη ανέχεια και ο άλλος μισός θα βιώνει συνθήκες δουλοπαροικίας, δεν τρέχει τίποτε. Αρκεί οι κομματικοί μηχανισμοί να είναι νόμιμοι και το κρατικό χρήμα να τρέχει.
Αλήθεια, πώς θα ονόμαζε την τακτική αυτή ο ανώνυμος σχολιογράφος του Ριζοσπάστη, αν δεν την είχε η ηγεσία του ΚΚΕ και την είχαμε προτείνει εμείς; Όταν δε δώσει η σημερινή αριστερά την πολυπόθητη ευκαιρία στην άρχουσα τάξη να ελέγξει στρατό και αστυνομία για να αναστείλει βασικές λαϊκές ελευθερίες του συντάγματος, τότε να δείτε χαρές και πανηγύρια από τον ανώνυμο σχολιογράφο, ο οποίος δικαίως θα μας κατατροπώσει λέγοντας πώς απλώς τα αστικά κόμματα εφαρμόζουν το αστικό σύνταγμα!