Ομιλία Καμμένου “Διαγράφουμε μονομερώς “

Διαγράφουμε μονομερώς το μεγαλύτερο μέρος. Και όσο έχει ανάγκη ο λαός όσο υπάρχουν άνθρωποι που τρώνε στα συσσίτια, όσο δεν υπάρχει υγεία και παιδεία θα εφαρμόσουμε αυτό που εφαρμόσανε οι Γερμανοί μετά την κατοχή.

Η κυβέρνηση «χαρίζει» τις τραπεζικές μετοχές που αγοράστηκαν με τις θυσίες του λαού



«Τo μνημονιακό πολίτευμα που έχετε επιβάλει λέγεται δικτατορία της τρόικας. Είστε μέρος του κακοστημένου παιχνιδιού που υπονομεύει την Δημοκρατία κύριοι της συμπολίτευσης», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης μιλώντας στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο.

Ο ίδιος απάντησε στον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος είχε κάνει λόγο για «ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία», λέγοντας ότι αυτά που γίνονται με τις τράπεζες «έχουν ποινική διάσταση και ποινική ευθύνη». «Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας πλήρωσε με το αίμα και τις θυσίες του ελληνικού λαού για να αγοράσει τις μετοχές των τραπεζών για να ανακεφαλαιοποιηθούν και να διασωθούν οι τράπεζες, και έρχεστε να πείτε ότι έχει δικαίωμα να τις πουλήσει σε μικρότερη τιμή;», είπε ο Π. Λαφαζάνης και αναρωτήθηκε: «Δεν είναι αυτό έγκλημα; Δεν έχει ποινική ευθύνη; Κάτω και από χρηματιστηριακή τιμή;. Αυτό είναι μεγάλο έγκλημα», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κι ανέφερε σειρά κοινωνικών ομάδων που πλήττονται: φαρμακοποιοί, αρτοποιοί, περιπτερούχοι, βιβλιοπώλες, ταξί, φορτηγά, βενζινάδικα κ.α. «Αυτό το νομοσχέδιο – έκτρωμα είναι μνημείο καταστροφής για τη χώρα», υπογράμμισε ο Π. Λαφαζάνης και δεσμεύθηκε ότι «αυτές τις διατάξεις θα τις πάρουμε πίσω» γιατί αποτελούν «ανοσιουργήματα σε βάρος του λαού».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε κι ο έτερος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: «Το πολυνομοσχέδιο περιέχει διατάξεις ύποπτες. Οι τραπεζικές μετοχές χαρίζονται κάτω από το 1/3 της τιμής που πλήρωσε με αίμα ο ελληνικός λαός. Επειδή αυτό είναι σκάνδαλο, δίνεται και ασυλία στην διοίκηση του ΤΧΣ. Να δημοσιοποιηθούν οι παρεμβάσεις που έγιναν από τον κ. Αλμούνια στις 14/3 και την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού στις 15/3 για το θέμα.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟ

Η Κυριακή των προδοτών..*


     από το βιβλίο '' Η Κυριακή των Παπουτσιών'':
     ''..ούτε την γκόμενα φχαριστήθηκα, ούτε τη γυναίκα φχαριστήθηκα, ήμουνα με τη γυναίκα, είχα το μυαλό μου στην γκόμενα, είχα το άγχος πότε θα γυρίσω πίσω, έβαλα και στο πουλί μου δύσκολα, όταν είναι να κάνει καριέρα κότας και το βάζεις να κάνει καριέρα αετού, δε θα σαλέψει κι αυτό;..''

     Ακριβώς όπως αυτοί που θα ψηφίσουν πάλι σήμερα ''ναι, σε όλα'': 
     Όταν είναι να κάνεις καριέρα προδότη του λαού και σε βάζουν να κάνεις καριέρα βουλευτή,δεν θα γίνεις ρεζίλης, ξεφτίλας, καραγκιοζάκος;

     Κι έτσι ρεζίληδες και ξεφτίλες, θα ξανατολμήσουν αργότερα να ξαναζητήσουν την στήριξη του λαού σε κάποιες άλλες εκλογές,
     ..θα τολμήσουν να ξαναβάλουν υποψηφιότητα ως Έλληνες Βουλευτές!
     Απύθμενο θράσος, ατελείωτη υποτίμηση του Έλληνα πολίτη!..

    Όμως:
     
     Θα έρθει κι η Κυριακή του λαού!..
Αναρτήθηκε από 

Τελευταία εκδούλευση -Πουλάνε την Ελλάδα φέτα - φέτα

 

Παρά τις αντιρρήσεις αλλά και τις απειλές αρκετών βουλευτών του κυβερνητικού μπλοκ, ότι θα καταψηφίσουν συγκεκριμένες διατάξεις(κυρίως για το γάλα, ίσως και γιατί η σωρεία άλλων ισοπεδωτικών μέτρων, προφανώς δεν τους ενοχλεί), ουδείς τόλμησε να διαφοροποιήσει την ψήφο του. Έτσι, με τις ψήφους των βουλευτών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ που μετέχουν στις δύο αυτές Επιτροπές, το πολυνομοσχέδιο εγκρίθηκε κατ' αρχήν και σε λίγες ώρες εισάγεται στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου, πάντα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Το πολυνομοσχέδιο καταψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, η «Χρυσή Αυγή», η ΔΗΜΑΡ και το ΚΚΕ (που έχει αποχωρήσει από την συνεδρίαση).
Η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής έχει ορισθεί να ξεκινήσει στις 11 το πρωί της Κυριακής. 
Θα διαρκέσει 10 ώρες και θα ολοκληρωθεί με ονομαστική ψηφοφορία.  


Πουλάνε την Ελλάδα φέτα - φέτα

Το πολυνομοσχέδιο, με τρία άρθρα σε 217 σελίδες και 67.951 λέξεις, παρουσιάστηκε χθες και ψηφίζεται σήμερα. 
Βιάζονται! 
Το πολυνομοσχέδιο αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της "νέας Ελλάδας", που εργολαβικά προωθούν ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος
Η εσωτερική υποτίμηση μετατρέπεται σε ανθρωποθυσία. 
Μισθοί που ισοπεδώνονται σταδιακά στα 586 ευρώ μεικτά, φαλιρισμένα ασφαλιστικά ταμεία που θα εγγυώνται σύνταξη μόνο 360 ευρώ, ενώ η ανεργία θα ανακυκλώνεται με την υποαπασχόληση και το αντίστροφο. 
Η διάλυση των εργασιακών σχέσεων και η παρατεταμένη ύφεση, που μπορεί συγκυριακά να γίνεται αναιμική σταθεροποίηση, οδηγούν στη διάλυση του κοινωνικού κράτους.

Επιπλέον με την περιβόητη απελευθέρωση των επαγγελμάτων αποτελειώνουν όσους από τους μικρομεσαίους παρέμεναν κρεμασμένοι στη μεθόριο της μνημονιακής ερήμου
Με τις ρυθμίσεις για το γάλα επιδιώκεται η διάλυση της εναπομείνασας κτηνοτροφίας και η αδιατάρακτη καθιέρωση των μονοπωλίων στην αγορά. 
Το τέλος της εργασίας και της κοινωνικής ασφάλισης, η φτωχοποίηση και η υπαλληλοποίηση των ελεύθερων επαγγελματιών: το λυκόφως του μεταπολεμικού κοινωνικού συμβολαίου. 
Με την επίκληση του... ανταγωνισμού! 
Δηλαδή τη μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε ζώνη υποαμειβόμενης εργασίας, ανεργίας και φτώχειας.

Το τελευταίο χτύπημα στην κοινωνία και την οικονομία επιχειρείται με την προωθούμενη ρύθμιση για τις τράπεζες
Άλλες χαρίζονται στους χρεοκοπημένους τραπεζίτες, άλλες δίνονται βορά σε ξένα κερδοσκοπικά funds. 
Κι όμως, για τις τράπεζες ο ελληνικός λαός έχει δώσει 200 δισ. ευρώ -σε ομόλογα, εγγυήσεις και ρευστό. 
Ο δημόσιος έλεγχος των τραπεζών, που ελέγχουν το σύνολο της οικονομίας, είναι αναγκαίος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. 
Για να μην αναπαραχθεί το χρεοκοπημένο μοντέλο ανάπτυξης που μας οδήγησε στην κρίση.

Το πάρτι ολοκληρώνεται με τα μπόνους στους καναλάρχες και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας
Ενέργεια, δημόσια ακίνητα - φιλέτα, Υγεία, συντάξεις, μεταφορές, νερό μετατρέπονται σε εμπόρευμα και ευκαιρίες για κερδοσκοπικές επενδύσεις των νέων αποικιοκρατών. 
Η Ελλάδα εκποιείται φέτα - φέτα! 
Και ο Σαμαράς δίνει τα ρέστα του, ώστε με όχημα αυτή τη χρυσοφόρο μπίζνα να αναπαλαιωθεί το αμαρτωλό πολιτικό σύστημα. 
Πάνω στα παλαιά σκάνδαλα, που έχουν κακοφορμίσει, στήνονται νέα σκάνδαλα, και μάλιστα με προκαταβολική ατιμωρησία, όπως προκύπτει από το πολυνομοσχέδιο!

Η τακτική των τετελεσμένων που νομοθετείται με τη νέα συμφωνία - Μνημόνιο επιλέγεται σαν ανάχωμα στη δημοκρατική ανατροπή και στην εναλλακτική πολιτική της κυβέρνησης κοινωνικής σωτηρίας που θα συγκροτήσει ο ΣΥΡΙΖΑ
Το βράδυ των ευρωεκλογών ο λαός έχει τη δυνατότητα να διαλύσει το πάρτι συμφερόντων που στήνεται, να ανακτήσει την εθνική υπερηφάνεια και να δρομολογήσει τη δημοκρατική αναγέννηση και την ανάπτυξη με σεβασμό στις κοινωνικές ανάγκες. 
Η κινητοποίηση του λαϊκού παράγοντα, πριν και μετά τις εκλογές, είναι η καθοριστική προϋπόθεση για να αποτραπούν το ξεπούλημα της χώρας και η διάλυση της κοινωνίας. 
Για να ματαιωθεί η σχεδιαζόμενη υποδούλωση της χώρας σε πεντηκονταετή λιτότητα με πρόσχημα τη "ρύθμιση" (όχι τη διαγραφή) του δημόσιου χρέους.

ΜΝΗΜΟΝΙΟ - ΕΥΡΩ ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ 2

ανάρτηση από iskra

Εκτύπωση
(Κυρ. 30/03/14 - 15:00)
Του ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΟΥΛΗ*
Έχουμε γράψει και έχουμε διαπιστώσει πρώτοι (ως Σχέδιο Β), ότι το μνημόνιο είναι πλέον ένα «σκιάχτρο», αφού όλη ηευρωζώνη είναι ένα μνημόνιο.
Αυτή την στιγμή έχει καταστρέψει την χώρα, οπότε το ζήτημα δεν είναι να καταργήσουμε απλά το «μνημόνιο», δηλαδή μέσω ενός νόμου στην βουλή, να καταργήσουμε έναν άλλο νόμο, αλλά να δούμε πως μπορεί να αναστραφεί η πορεία της χώρας και ιδίως πως θα αντιμετωπιστεί σύντομα το τέρας της ανεργίας. Η κατάργηση του μνημονίου (εντός της ζώνης του ευρώ) δεν σημαίνει την άρση της λιτότητας, μια που οι χώρες της ζώνης του ευρώ                   -υποχρεωτικά- συμμετέχουν στην δημοσιονομική συνθήκη. Έτσι οι χώρες που συμμετέχουν στην δημοσιονομική συνθήκη (αυτές της ΖΕ υποχρεωτικά, ενώ άλλες 8 της Ε.Ε., εθελοντικά), υποχρεούνται σε πολιτικές μόνιμης λιτότητας, και ανάλογες περιοριστικές πολιτικές.
Την ίδια διαπίστωση έκανε και ο Κ. Σημίτης πρόσφατα: « η κατάργηση του μνημονίου δεν σημαίνει και πολλά πράγματα, μια που η ίδια η παραμονή στην ευρωζώνη υποχρεώνει σε περιοριστικές πολιτικές».
Για να είμαστε όμως «δίκαιοι», αυτό που φαίνεται να αλλάζει είναι ο βαθμός της έντασης της λιτότητας και με αυτή την έννοια, όντως το υπάρχων πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής τροποποιείται, άρα το υπάρχον μνημόνιο και η πίεση από την Ε.Ε. χαλαρώνουν.
Έχουμε πάλι   υποστηρίξει, ότι το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας σύμφωνα με το οποίο το 2014 θα πρέπει να υπάρχει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ (2,8 δις),   το 2015 3% (5,7 δις) και το 2016 4,5%   (8,8 δις) για πληρωμή τόκων είναι ανέφικτο. Όχι μόνο γιατί σε μια οικονομία σε αυτήν την κατάσταση είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθούν σημαντικά πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία βαθαίνουν την ύφεση, αλλά ακόμη και αν δημιουργηθούν -με ισοπέδωση της κοινωνίας- είναι αδύνατον να διατηρηθούν, αφού εκρέουν από την οικονομία ως τόκοι στο εξωτερικό. Συνεπώς, είτε το πρόγραμμα θα άλλαζε, είτε η χώρα θα χρεοκοπούσε και θα σπρωχνόταν εκτός ευρώ. Φαίνεται ότι το Βερολίνο διαλέγει το πρώτο και έτσι θα αποφύγουμε τις «πύλες της κολάσεως», όπως χαρακτήρισε πρόσφατα ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, την επιστροφή στην δραχμή. Βέβαια   θα είχαμε ήδη γυρίσει στην δραχμή, αν δεν υπήρχε η τεράστια ανοχή που έδειξε ο ελληνικός λαός, σε αμφίδρομη σχέση με την τεράστια πίστη του πολιτικού συστήματος στο ευρώ. Φαινόμενο που δυστυχώς παρατηρείται σε όλη την ευρωπαϊκή περιφέρεια, τουλάχιστον στα PIGS. Σημαντική ρωγμή διαμορφώνεται κύρια στην Γαλλία και μετά στην Ιταλία, αλλά όχι από την αριστερά.

Η μεγάλη πολιτική και κοινωνική ανοχή στην Ελλάδα είναι (και) αποτέλεσμα της κεντροαριστερής Ύστερης Μεγάλης Ιδέας, της «ισχυρής Ελλάδας μέσα σε μία ισχυρή Ευρώπη», και της Αριστερών αδερφών της, της «Ευρώπης των Εργαζομένων» και «των Σοσιαλιστικών Πολιτειών της Ευρώπης».Αυτά είναι τα αποτελέσματα της Χίμαιρας που κυνήγησε ο ευρωπαϊκός Νότος, λησμονώντας ότι το αρχέτυπό της δεν είναι καθόλου χιμαιρικό, αλλά συνίσταται στο σχέδιο που επεξεργάστηκαν, κατά πρώτον, τα ναζιστικά επιτελεία, κατά τον μεσοπόλεμο: Οι χώρες της νοτιανατολικής Ευρώπης, ως (παραρ-)τμήμα της Ενωμένης Ευρώπης, οφείλουν να εξάγουν αγροτικά προϊόντα και φυσικές πρώτες ύλες, και να εισάγουν βιομηχανικές πρώτες ύλες και σύνθετα βιομηχανικά προϊόντα («Der Neue Balkan», 1939).
Το Βερολίνο είναι ο νικητής, μια που κατάφερε -μέχρι στιγμής- να δημιουργήσει μια περιφέρεια ενός της ΖΕ, στα πρότυπα του κοινού νομίσματος. Δηλαδή φτωχιά, παρηκμασμένη, με μακροχρόνια και τεράστια ανεργία που θα τροφοδοτεί με επιστημονικό δυναμικό το κέντρο, που θα καταναλώνει με μέτρο, από τις μεγάλες ευρωπαϊκές πολυεθνικές και θα εξάγει πρώτες ύλες, ίσως και ενέργεια, τουρισμό, κάποια αγροτικά προϊόντα και πιθανόν ορισμένα αγαθά της μεταποίησης φτηνού εργατικού κόστους. Επίσης κατάφερε μέσω της λιτότητας, να μηδενίσει τα εξωτερικά-εμπορικά, αλλά και τα εσωτερικά-δημοσιονομικά ελλείμματα των χωρών του Νότου. Συνεπώς το Βερολίνο δεν ανακυκλώνει πια πλεονάσματά μέσω οικονομικών ροών προς   την περιφέρεια,   ενώ μέσω των ευρωπαϊκών μηχανισμών για τα χρέη, «δένει», χεροπόδαρα τους λαούς του Νότου. Γιατί λοιπόν να μην θέλει να κρατήσει με αυτούς τους όρους τις αποικίες που δημιούργησε, με την «πολεμική» μηχανή του ευρώ;
Ήταν ήδη δεδομένο ότι θα υπάρξει επιμήκυνση του χρέους και μείωση των επιτοκίων. Όμως από ότι είναι γνωστό, η μείωση των επιτοκίων δεν θα είναι σημαντική και μάλλον η ελάφρυνση δεν θα είναι μεγαλύτερη των 300 εκ. ευρώ ετησίως.
Επειδή λοιπόν το Βερολίνο θέλει να μας κρατήσει στις αποικίες του ευρώ, πέρα από την μείωση των τόκων δίνει το πράσινο φως για τα εξής:
α) Η επιστροφή των τόκων των κεντρικών τραπεζών «γράφονται» στο πρωτογενές πλεόνασμα, άσχετα με τις ευρωπαϊκές στατιστικές. Το ουσιαστικό   βέβαια είναι ότι διατίθενται στην ελληνική οικονομία. Έτσι ενώ το πρωτογενές πλεόνασμα (σύμφωνα με την έκθεση του διοικητή της τράπεζας της Ελλάδας) για το Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής αναμένεται να είναι 0,4% του ΑΕΠ ή 700 εκ ευρώ, η κυβέρνηση δηλώνει 3 δις, δηλαδή περιλαμβάνει και την επιστροφή των τόκων. Επίσης ένα πόσο 2,4 δις (οι τόκοι αυτοί) γράφεται στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, και αυτό γίνεται θετικό, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μετά το 1958. Εμφανίζονται έτσι για το 2013 συνολικές καθαρές μεταβιβάσεις από την Ε.Ε., 7,3 δις η 4% του ΑΕΠ, πρωτοφανές νούμερο για τα χρόνια του ευρώ, θετικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, και μεγάλο πρωτογενές πλεόνασμα.
Η κυβέρνηση έχει κατασκευάσει έναν προϋπολογισμό για το 2014, σύμφωνα με τον οποίον θα έχει πρωτογενές πλεόνασμα 1,6% του ΑΕΠ ή 3 δις. Όμως δεν συμπεριλαμβάνει την δαπάνη των 2 δις που θα διαθέσει από το «πρωτογενές» πλεόνασμα του 2013. Δεν έχει καμία σημασία αν έχει γραφτεί στον προϋπολογισμό, είναι κρατική δαπάνη. Στην ουσία δηλαδή η δημοσιονομική συστολή για το 2014 θα είναι μηδενική,   αφού ήδη υπάρχει το μικρό πρωτογενές πλεόνασμα του 0,4% που αθροιστικά με τα 2 δις μας κάνει ακριβώς το 1,5%   όπως προβλέπει το Π.Ο.Π.. Και αυτό είναι βέβαια «συζητήσιμο» γιατί σε συμφωνία και με εγγύηση από το Βερολίνο η κυβέρνηση είναι «ελεύθερη» να κάνει επιπλέον τα εξής:
α) Για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού-έως τον Ιούνιο του 2015-, θα χρησιμοποιήσει,«διαθέσιμα» φορέων της γενικής κυβέρνησης 3 δις, διαθέσιμα της Τράπεζας της Ελλάδας 2,5 δις, επαναγορά προνομιούχων μετοχών από τις τράπεζες 1,7 δις.
β) Θα βγει στις αγορές για να αντλήσει 2-2,5 δις, το 2014, και πριν τις ευρωεκλογές, με τις ευλογίες και την εγγύηση του Βερολίνου. Το 2015, θα ξαναβγεί στις αγορές.
γ) Με κάποιον τρόπο θα μείνει ανοιχτή η δυνατότητα χρηματοδότησης από τον μηχανισμό, για να πάνε καλά τα πράγματα στην «έξοδο» στις αγορές που συνεπάγεται και την «εγγύηση» του Βερολίνου.
δ) Θα μπορεί να αυξήσει τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό.
ε) Πληρώνει -μη μόνιμους δημόσιους υπάλληλους- από το ΕΣΠΑ, (π.χ., αναπληρωτές εκπαιδευτικούς), ενώ τα ευρωπαϊκά κονδύλια είναι δεδομένο, ότι είναι για επικουρικές δράσεις. Δυστυχώς, με την ανοχή όλων των κομμάτων και συνδικαλιστικών παρατάξεων.
Γίνεται κατανοητό ότι ανοίγουν όλα τα παράθυρα και όλα τα μαξιλάρια, για να καταργηθεί το πρόγραμμα των μεγάλων πρωτογενών πλεονασμάτων, όπως είχε σχεδιαστεί. Φαίνεται να σταματάει η δημοσιονομική συστολή που είναι η κύρια πηγή της κατάρρευσης και να οδηγούμαστε σε δημοσιονομική σταθεροποίηση.   Άλλωστε (σύμφωνα με την έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας),   η επιστροφή τόκων κεντρικών τραπεζών θα συνεχιστεί και το 2015   (2 δις) και το 2016 (1,6 δις)   και όπως όλα δείχνουν θα γραφτούν στο πρωτογενές πλεόνασμα. Από εδώ συνάγεται, ότι δεν αποκλείεται του χρόνου να «μοιραστεί» πολλαπλάσιο ποσό από το σημερινό, το οποίο και αυτό φυσικά θα είναι κρατική δαπάνη, που δεν θα εγγράφεται (λογιστικά) στον προϋπολογισμό του 2015.
Στην πραγματικότητα οδηγούμαστε σε μια «σταθεροποίηση» της οικονομίας (στον πάτο του βαρελιού). Θα ακολουθήσουν αναιμικοί ή μικροί ρυθμοί ανάπτυξης, για τους οποίους θα ακουστούν πανηγυρισμοί κλπ, ενώ δεν θα σταματήσει η σχετική συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας λόγω ανταγωνιστικότητας, εξ αιτίας της συμμετοχής της στην Ε.Ε. και κύρια στον σκληρό της πυρήνα, στην ζώνη του ευρώ. Η «σταθεροποίηση», δηλαδή το τέλος της ελεύθερης πτώσης, λόγω της δημοσιονομικής συστολής, δεν απαντάει βέβαια στο κεντρικό ζήτημα την ανεργία, που δημιουργεί μια χώρα εξαθλιωμένη, αλλά και γερασμένη, λόγω της μετανάστευσης της νεολαίας και της υπογεννητικότητας που γεννάει η φτώχεια και η ανασφάλεια.
Το Ινστιτούτο μας, το «Ινστιτούτο Δημήτρης Μπάτσης», έχει εκτιμήσει ότι για να αρχίσει να μειώνεται η ανεργία πρέπει το ΑΕΠ να αυξάνεται με, τουλάχιστον, 2%-2.5% ετησίως. Έτσι, για να είναι η ανεργία στο 10% σε πέντε έτη, απαιτείται 5.5%-6% ανάπτυξη, και δημιουργία 190.000 θέσεων εργασίας κάθε έτος. Αν δει κανείς τον πολύ γνωστό οικονομικό νόμο του Okun (που δείχνει την σχέση μεταξύ αύξησης του προϊόντος και ανεργίας), θα διαπιστώσει ότι όχι απλώς η εκτίμησή μας δεν είναι υπερβολική, αλλά είναι μάλλον «συντηρητική».
Κανένας διεθνής οργανισμός δεν προβλέπει για τα επόμενα χρόνια όχι το 5,5%, αλλά ούτε καν το 2,5%. Αλλά πώς να το προβλέψει; Αφού   όπως διδάσκει τόσο η επιστήμη όσο και η εμπειρία, καμιά εθνική οικονομία δεν μπόρεσε να ξεπεράσει ακόμα και επιφανειακές κρίσεις, χωρίς να διαθέτει κανέναν μοχλό αντι-κυκλικής οικονομικής πολιτικής. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν διαθέτει κανέναν, μια που αφού συμμετέχει στην ζώνη του ευρώ, έχει κλειδώσει όλα της τα εργαλεία. Συγχρόνως χρησιμοποιεί το ευρώ, ένα νόμισμα πιο «σκληρό» και από το δολάριο για τις εμπορικές της σχέσεις με τις χώρες εκτός της ζώνης του ευρώ, ενώ στα πλαίσια της ευρωζώνης, ανταγωνίζεται απολύτως ελεύθερα, πολύ πιο τεχνολογικά προηγμένες οικονομίες. Για αυτό η κατάσταση είναι αυτή που είναι και είναι τόσο απελπιστική.
Η οικονομία λοιπόν θα σταθεροποιηθεί όπως άλλωστε ήταν στόχος και του κ. Σταθάκη και του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο που δεν θα έχουμε «κινεζοποίηση», δηλαδή χαμηλούς μισθούς και ανάπτυξη, άρα και χαμηλή ανεργία, αλλά αντίθετα η πατρίδα μας θα «αφρικανοποιηθεί», με χαμηλούς μισθούς, υψηλή ανεργία και διάλυση του οποιουδήποτε κοινωνικού κράτους.
Το εξωτερικό δημόσιο χρέος θα παραμείνει ο βασικός παράγοντας εξάρτησης της χώρας. Θα σταθεροποιηθεί και αυτό με την βοήθεια του Βερολίνου, αλλά σε πολύ υψηλά επίπεδα. Με τα σημερινά δεδομένα, αν τα επιτόκια παραμείνουν σε βάθος χρόνου χαμηλά, και ο πληθωρισμός και η ανάπτυξη μαζί αυξάνουν το ΑΕΠ ονομαστικά κατά περίπου 2,5%, το χρέος σταθεροποιείται στο σημερινό υψηλό του 175%, επί του ΑΕΠ. Το να έχουμε μετά το 2015-2016, στο βαθμό που αναιρείται το αυστηρό πρόγραμμα των υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων, ονομαστική αύξηση του ΑΕΠ (συμπεριλαμβανόμενου και του πληθωρισμού) κατά 2,5% η και περισσότερο, είναι κάτι φυσιολογικό. Ο πληθωρισμός μπορεί να γίνει πάλι θετικός και να κινηθεί πάνω από το 1%-1,5%. Εδώ μπορεί να προστεθεί και ανάπτυξη 1%-2%. Όσο φυσικά μεγαλώνει ο πληθωρισμός, τόσο βελτιώνονται τα πράγματα, με προϋπόθεση βέβαια το μέσο επιτόκιο δανεισμού να παραμένει χαμηλό.
Εν ολίγοις, -και αν τα παραπάνω είναι έτσι και έχουμε διαβάσει σωστά τους αριθμούς κλπ- δεν αποκλείεται να έχουμε όχι μόνο σταθεροποίηση των δημόσιων οικονομικών και της οικονομίας,   αλλά και μια «σταθεροποίηση» ή και ενίσχυση της κυβέρνησης Σαμαρά, η αυτού του μπλοκ πολιτικών δυνάμεων.   Δυστυχώς καλλιεργήθηκε όχι μόνο από την κυβέρνηση, αλλά και από το οικονομικό επιτελείο και την ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μια πολιτική χαμηλών προσδοκιών, «ο πάτος στο Βαρέλι», τον οποίο τελικά δεν αποκλείεται να τον βάλει η κυβέρνηση Σαμαρά, με τις ευλογίες του Βερολίνου. Επείγει να αναπτυχθεί ουσιαστικός αντίλογος για τις προοπτικές της χώρας και του ελληνικού λαού, για ένα πρόγραμμα ταχείας ανάκαμψης και παραγωγικής συγκρότησης, που να απαντάει στην ανεργία και να οδηγεί σε μια κοινωνία δικαιωμάτων και πλήρης απασχόλησης της εργασίας.
Αν λοιπόν δεν αναπτυχθεί σύντομα ένα πολιτικό ρεύμα, ένα αντίπαλο δέος, ένα νέο πολιτικό όραμα με ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα με βάση την κεντρική ιδέα, χωρίς χρέος, χωρίς ευρώ, που να μπορεί να τροφοδοτήσει το όνειρο, να διεγείρει τον λαϊκό παράγοντα, ικανό να μιλήσει στην αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού και να διεκδικήσει το αναφαίρετο δικαίωμα στην εργασία, στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην δημοκρατία, στο κοινωνικό κράτος, και να οδηγεί στην εθνική και κοινωνική χειραφέτηση, τότε δεν αποκλείεται και η επόμενη γενιά των ελλήνων να ζήσουν ως είλωτες της ΖΕ και της Ε.Ε..
Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

ΤΟ ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

ανάρτηση από iskra

Εκτύπωση
ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
ΣΤΟΧΟΣ: ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΡΟΝ - ΑΡΟΝ ΚΑΙ "ΤΖΑΜΠΑ" ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ
ΓΡΑΦΕΙ Ο "ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ"
Με την κατάθεση αυτού τουπολυνομοσχεδίου τέρατος καιλαιμητόμου που ψηφίζεται τοΣαββατοκύριακο επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις μας για τα κυβερνητικά σχέδια απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας και χαρίσματος ή ξεπουλήματος στο ιδιωτικό κεφάλαιο των στρατηγικών τομέων της οικονομίας μας, που είναι οι τράπεζες.
Πρόκειται για μεγάλη ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου, που η Κυβέρνηση προσπαθεί να αποκρύψει με διάφορα τεχνάσματα.
Τα μέλη του Ταμείου απολαμβάνουν διακριτή μεταχείριση, αφού με ειδική διάταξη στο νομοσχέδιο, απαλλάσσονται από κάθε ευθύνη για ενέργειες, που είναι σε βάρος του συμφέροντος του Ελληνικού Δημοσίου.
Η μεθόδευση για απαλλαγή των μελών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από κάθε ευθύνη,καταβάλλοντας μάλιστα και δικαστικά έξοδα για τυχόν διώξεις, αποδεικνύει ότι οι χειρισμοί αυτοί είναι δώρο στα διαπλεκόμενα συμφέροντα, που θα αποκτήσουν τον έλεγχο τουτραπεζικού συστήματος και μέσω αυτών ολόκληρης της οικονομίας σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, δηλαδή σε βάρος των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών.
Με την ενδεχόμενη ψήφιση αυτού του νόμου θα προκύψουν τεράστια ζητήματα, οικονομικά, πολιτικά και ηθικά και υπάρχουν σοβαρότατες ευθύνες για την απαξίωση της δημόσιας περιουσίας.
Η βιασύνη των τραπεζιτών να σπεύσουν να ανακοινώσουν τις ΑΜΚ πριν τη νομοθετική κάλυψη προκαλεί ερωτηματικά. Άραγε βιάζονται να προλάβουν τις εκλογές και την ανάληψη τηςδιακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ ;
Οι αποφάσεις των τραπεζών για ΑΜΚ έτυχαν της στήριξης των εκπροσώπων του Ελληνικού Δημοσίου και του ΤΧΣ, που μετέχουν ως μέλη του ΔΣ των τραπεζών, χωρίς νομοθετική κάλυψη ;
Αυτή τη φορά ξένα funds θα ονομαστούν επενδυτές, με κάποια αδιευκρίνιστα κριτήρια ή μόνο αν συμφωνήσουν ότι θα διατηρήσουν τις μετοχές, που θα αποκτήσουν, για χρονικό διάστημα, που δεν ορίζεται αλλά αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια της διοίκησης του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Επειδή πρόκειται για ειδικά θέματα του τραπεζικού τομέα που χρειάζεται μελέτη για να κατανοηθούν, η Κυβέρνηση επέλεξε τη διαδικασία του κατεπείγοντος έτσι ώστε στις δύο μέρες, που θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο η πλειοψηφία των βουλευτών δεν θα έχει καταφέρει να σχηματίσει άποψη.

    1. Με το άρθρο 7 : Οι αποφάσεις για τις τιμές διάθεσης των μετοχών ή των μετατρέψιμων ομολογιών λαμβάνονται με αυξημένη πλειοψηφία του Γενικού Συμβουλίου και μετά από σύνταξη 2 εκθέσεων αποτίμησης από ανεξάρτητους χρηματοοικονομικούς συμβούλους.
      Η τιμή διάθεσης στον ιδιωτικό τομέα δύναται να είναι χαμηλότερη της τιμής προηγούμενων καλύψεων μετοχών από το Ταμείο, ή της τρέχουσας χρηματιστηριακής τιμής.
      Αυτό αποτελεί και τη φωτογραφική διάταξη για να επιτραπεί η ΑΜΚ της Eurobank σε τιμή πολύ χαμηλότερη της προηγούμενης ΑΜΚ. Έτσι απελευθερώνεται το Γενικό Συμβούλιο του ΤΧΣ να εγκρίνει την έκδοση νέων μετοχών της Eurobank σε εξευτελιστική τιμή αφού θα έχει προηγηθεί η εκτίμηση της αξίας της από 2 χρηματοοικονομικούς εκτιμητές.
      Είναι το πιο σημαντικό από το νομοσχέδιο αυτό και θεωρούμε ότι δεν αφορά μόνο την Eurobank αλλά και τις υπόλοιπες τράπεζες και κυρίως την Εθνική.
      Εξυφαίνεται σχέδιο που θα έχει αποτέλεσμα την άμεση καταγραφή ζημιάς στην περιουσία του ΤΧΣ, αφού οι μετοχές, που κατέχει θα αποτιμηθούν πολύ χαμηλότερα της αξίας κτήσης τους. Επιπλέον επιδιώκεται κυριολεκτικά ξεπούλημα των τραπεζών Eurobank και Εθνική αλλά και τίποτε δεν αποκλείει να αφορά και στις άλλες τράπεζες. Η πιθανή δικαιολογία τους είναι ότι αυτές οι τράπεζες, λόγω των προβλημάτων τους, έχουν απαξιωθεί και ίσως μελλοντικά να μην καταφέρουν να ανακτήσουν μεγαλύτερα ποσά από αυτά, που μπορούν να εισπράξουν τώρα.
      Υπενθυμίζουμε ότι το κόστος της Eurobank είναι :
      • Ανακεφαλαιοποίηση                                 5,85 δις
      • Ανακεφαλαιοποίηση Νέου Ταχ. Ταμιευτ   0,5 δις
      • Funding gap για εξυγίανση Ταχ. Ταμ.       4,1 δις
      • Ανακεφαλαιοποίηση νέας Proton             0,65 δις
      Σύνολο                                                             11,1 δις

        2. Με το άρθρο 8: Καθορίζονται διατάξεις σχετικές με τη διάθεση μετοχών από το ΤΧΣ. Κατ’ αρχήν απαγορεύεται η διάθεση προς επιχείρηση η οποία ανήκει άμεσα ή έμμεσα στο κράτος. Στην παράγραφο 3 αναφέρεται ότι : Το Ταμείο δύναται να μειώνει την συμμετοχή του στα πιστωτικά ιδρύματα μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου των πιστωτικών ιδρυμάτων, δια της παραίτησης από την άσκηση ή δια της διάθεσης των δικαιωμάτων προτίμησης που του αναλογούν.
          Και στις περιπτώσεις αυτές επιτρέπεται οι τιμές διάθεσης ή κάλυψης, να είναι χαμηλότερες της τιμής κτήσης των μετοχών από το Ταμείο ή της τρέχουσας χρηματιστηριακής τιμής.
          Δηλαδή προκαλείται από τη μια πλευρά άμεση μείωση της αξίας των μετοχών που κατέχει το ΤΧΣ (dilution) για όλες τις τράπεζες και από την άλλη πλευρά μείωση του ποσοστού συμμετοχής του ΤΧΣ έτσι ώστε η συμμετοχή του στα μετοχικά κεφάλαια των τραπεζών, που έχει χρηματοδοτήσει να γίνει αμελητέα και ασήμαντη.
          Υπενθυμίζουμε ότι το κόστος ανακεφαλαιοποίησης της Alpha είναι 4,02 δις και της Πειραιώς 7 δις με επιπλέον κόστος για το funding gap της Αγροτικής (7,4 δις) και των κυπριακών καταστημάτων (1,6 δις) αλλά και της Εθνικής 8,7 δις.
          Έτσι μειώνεται το ποσοστό συμμετοχής του στις τράπεζες, που μπορούν με διαδοχικές αυξήσεις και παραιτήσεις του Ταμείου, να περιορίσουν το ποσοστό του, έτσι ώστε να χαθεί ο στρατηγικός και ουσιαστικός του ρόλος ως βασικού μετόχου και μάλιστα χωρίς να έχει κανένα έσοδο.

            3. A7. 1 παράγρ. 224. «Οι αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής, εφόσον λαμβάνονται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, θεωρούνται σύμφωνες με το σκοπό του Ταμείου και το δημόσιο συμφέρον, επωφελείς και συμφέρουσες για το Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο και υπηρετούσες τη χρηστή διαχείριση της περιουσίας του Ταμείου, όσον αφορά την αστική ευθύνη των μελών του Γενικού Συμβουλίου, της Εκτελεστικής Επιτροπής καθώς και του προσωπικού του Ταμείου, έναντι τρίτων και έναντι του Ελληνικού Δημοσίου.»
              Απαλλάσσονται πλήρως όλοι του Ταμείου από τις ευθύνες τους και όχι μόνο αυτό αλλά το Ταμείο καλύπτει όλες τις δαπάνες για δικαστικές ενέργειες που θα στραφούν εναντίον τους εκ των προτέρων. Δηλαδή προσφέρουν πλήρη κάλυψη στους πάντες για το χάρισμα των ποσών που διέθεσε το Ταμείο για τη σωτηρία των τραπεζών.

                4.  Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων «Έως την οριστική απομείωση του χαρτοφυλακίου του συνεχίζει τη δραστηριότητα του αποκλειστικά για τις υφιστάμενες χρηματοοικονομικές δραστηριότητες όπως αυτές περιγράφονται στον ως άνω Κανονισμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με τους ήδη υφιστάμενους, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, συναλλασσόμενους του Ταμείου, χωρίς δυνατότητα χορήγησης νέων δανείων προς αυτούς από αυτό τον κλάδο ούτε αποδοχής οποιωνδήποτε νέων καταθέσεων, με την εξαίρεση της ανανέωσης των ήδη υφιστάμενων καταθέσεων.»
                  Με τη διάταξη αυτή ουσιαστικά τελειώνουν το ΤΠ&Δ και το ερώτημα είναι γιατί απεμπολούν ένα ευέλικτο χρηματοδοτικό εργαλείο τη μοναδική τραπεζική λειτουργία, που ήταν εκτός κεφαλαιακής επάρκειας, με ευχέρειες στη δυνατότητα χρηματοδότησης της ανάπτυξης και στην κατανομή πόρων σε παραγωγικούς κλάδους που έχουν καθοριστική σημασία για την οικονομία της χώρας.
                  Για παράδειγμα η Γερμανική KfW, το Γαλλικό Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, η Γαλλική Αναπτυξιακή Τράπεζα είναι εκτός κεφαλαιακής επάρκειας και έχουν συγκεκριμένο ρόλο στις οικονομίες αυτών των χωρών. Εδώ γιατί να καταργήσουμε αυτή την ευέλικτη μορφή χρηματοδότησης .

                    5.  Άρθρο 7Α : «Οι εν λόγω περιορισμοί στα δικαιώματα ψήφου του Ταμείου θα ισχύουν υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιωτική συμμετοχή στην πρώτη μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα λάβει χώρα μετά τη δημοσίευση του παρόντος είναι τουλάχιστον ίση με το 50%».
                      Δηλαδή αν το ΤΧΣ καταβάλει το 50 % στην Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου θα έχει περιορισμούς στα δικαιώματα ψήφου, ανεξάρτητα αν στο συνολικό μετοχικό κεφάλαιο η συμμετοχή του είναι μεγαλύτερη από το 50 %.

                        6.  «Άρθρο 8       Διάθεση ιδίας συμμετοχής
                          Με απόφαση του Ταμείου καθορίζεται ο τρόπος και η διαδικασία διάθεσης του συνόλου ή μέρους των μετοχών πιστωτικού ιδρύματος που κατέχει το Ταμείο, λαμβάνοντας υπόψη τα οριζόμενα στις παρ. 3 και 4 το αργότερο εντός πενταετίας από τη συμμετοχή του στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του πιστωτικού ιδρύματος
                          Γιατί αυτός ο περιορισμός για την πενταετία και όχι όταν οι τιμές διάθεσης είναι συμφέρουσες ;;
                          Παρ. 3 του ίδιου άρθρου : «Το Ταμείο δύναται να μειώνει την συμμετοχή του στα πιστωτικά ιδρύματα μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου των πιστωτικών ιδρυμάτων, δια της παραίτησης από την άσκηση ή δια της διάθεσης των δικαιωμάτων προτίμησης που του αναλογούν». Νομιμοποιείται η ενέργεια απεμπόλησης των δικαιωμάτων του ΤΧΣ για μείωση του στρατηγικού ρόλου που έχει ως βασικός μέτοχος στις τράπεζες.
                          Παρ. 4 του ίδιου άρθρου : . «Οι οριζόμενες τιμές διάθεσης ή κάλυψης, δύνανται να είναι χαμηλότερες της τιμής κτήσης των μετοχών από το Ταμείο ή της τρέχουσας χρηματιστηριακής τιμής».
                          Νομιμοποιείται πλήρως η ενέργεια απομείωσης της αξίας των μετοχών που κατέχει το ΤΧΣ με άμεσο αποτέλεσμα την καταγραφή ζημιάς (dilution) της περιουσίας του Ταμείου δηλαδή του Ελληνικού Δημοσίου.
                          Παρ. 6 του ίδιου άρθρου : «Με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου καθορίζεται η μεθοδολογία της υπό στοιχείο (iii) της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου ανταλλαγής παραστατικών τίτλων δικαιωμάτων που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με το άρθρο 3 της ΠΥΣ 38/2012 και της. προσαρμογής των όρων και προϋποθέσεών τους….».
                          Δεν ξεκαθαρίζεται ακριβώς τι πρόκειται να γίνει με τα δικαιώματα επαναγοράς μετοχών που υπενθυμίζουμε ότι χαρίσθηκαν στους παλαιούς μετόχους των τραπεζών μια παγκόσμια πρωτοτυπία και τώρα μάλλον υπάρχει σχέδιο επιπρόσθετης πριμοδότησής τους με ποσά που θα διατεθούν από το Ταμείο.
                          Η απορία είναι ποιες είναι οι προθέσεις των κυβερνώντων για τα warrants. ; Άραγε πρόκειται να μεθοδευτεί η εξαγορά τους μέσω δημόσιας προσφοράς ;
                          Ποια είναι η σκοπιμότητα της βιασύνης που διαφαίνεται να διακατέχει την Κυβέρνηση για να ολοκληρώσουν τα σχέδια των τραπεζιτών για άμεση απόκτηση του ελέγχου των τραπεζών τους με την μείωση του ποσοστού συμμετοχής του ΤΧΣ και μάλιστα χωρίς να διασφαλιστεί ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα έχει ζημιές δισεκατομμυρίων.

                            7Παραμένει η χορήγηση πιστοποιητικού βιωσιμότητας από την ΤτΕ στο πιστωτικό ίδρυμα για την υποβολή της αίτησης χορήγησης ενίσχυσης από το Ταμείο.
                              Παραμένει αυτή η ευχέρεια και ίσως να υπάρξει η δυνατότητα κεφαλαιακής ενίσχυσης της τράπεζας Αττικής και των συνεταιριστικών τραπεζών.
                              Προβλέπεται όμως και εξάντληση εθελοντικών μέτρων άντλησης κεφαλαίων ή μείωσης των κεφαλαιακών ενισχύσεων όπως :
                              • Μη διανομή κερδών
                              • Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου
                              • πωλήσεις στοιχείων ενεργητικού και χαρτοφυλακίων ή κλάδων δραστηριότητας για την άντληση κεφαλαίων,
                              • πράξεις μεταβίβασης κινδύνου ή τιτλοποίησης χαρτοφυλακίων,
                              • πράξεις διαχείρισης παθητικού, συμπεριλαμβανομένων εθελοντικών μετατροπών τίτλων υβριδικού κεφαλαίου και τίτλων μειωμένης εξασφάλισης σε τίτλους που προσμετρώνται στα ίδια κεφάλαια κατηγορίας 1 του πιστωτικού ιδρύματος, οι οποίες θα πρέπει να συμβάλλουν στη δημιουργία κεφαλαίων κατά 100 %, αν οι κεφαλαιακές ανάγκες δεν μπορούν να καλυφθούν πλήρως,

                              8. Αν δεν επιτύχουν τα εθελοντικά μέτρα τότε με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου αποφασίζεται η υποχρεωτική εφαρμογή μέτρων, (bail in) όπως : 
                              • απορρόφηση τυχόν ζημιών από τους μετόχους 
                              • τη μείωση της ονομαστικής αξίας των προνομιούχων μετοχών και άλλων υποχρεώσεων που προσμετρώνται στα ίδια κεφάλαια κατηγορίας 1
                              • μετατροπή των προνομιούχων μετοχών και άλλων υποχρεώσεων που προσμετρώνται στα ίδια κεφάλαια κατηγορίας 1 και, εν συνεχεία, εφόσον είναι απαραίτητο, λοιπών υποχρεώσεων μειωμένης εξασφάλισης του πιστωτικού ιδρύματος, σε τίτλους κεφαλαίου που προσμετρώνται στα ίδια κεφάλαια της κατηγορίας 1, ώστε να αποκατασταθεί το αναγκαίο επίπεδο του δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας για τα πιστωτικά ιδρύματα
                              Τα παραπάνω εντάσσονται στη λογική του bail in αλλά περιορίζονται στις μετοχές και στα ομόλογα μειωμένης εξασφάλισης και δεν περιλαμβάνουν καταθέσεις.

                                9. Στο άρθρο 2 γίνεται σαφής αναφορά στο νόμο 4046/12 (μνημονιακός νόμος) ότι «και       το Ταμείο ενεργεί σε συμμόρφωση με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας που απορρέουν από το νόμο 4046/2012 (Α’ 28), όπως αυτές επικαιροποιούνται δυνάμει της παραγράφου 3.δ΄του άρθρου 1 του ίδιου νόμου).

                                    10. Στους σκοπούς του Ταμείου δεν εντάσσονται η παρακολούθηση και ο έλεγχος των πράξεων και αποφάσεων των οργάνων της ειδικής εκκαθάρισης πιστωτικών ιδρυμάτων.Τα μέλη των συλλογικών οργάνων του Ταμείου δεν έχουν καμία εξουσία ή αρμοδιότητα ως προς πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων που έχουν την ευθύνη διεξαγωγής της ειδικής εκκαθάρισης πιστωτικών ιδρυμάτων. Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα από τις εκκαθαρίσεις των bad banks αποτελούν έσοδα για το Ταμείο εντούτοις δεν ελέγχονται οι εκκαθαριστές αλλά μάλλον παραμένουν στη δικαιοδοσία της ΤτΕ.

                                        11. Επισπεύδονται οι διαδικασίες για τις προθεσμίες των Γενικών Συνελεύσεων για τις ΑΜΚ αφού συντέμνονται στο 1/3 αυτών που προβλέπονται από τον ν. 2190/20.
                                          Παρατηρείται μια βιασύνη να προλάβουν τις ημερομηνίες, ίσως των εκλογών.
                                          Η άποψή μας ότι για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος δεν θα έπρεπε να τροποποιηθεί ο νόμος 3864 έτσι όπως περιγράφεται από το νομοσχέδιο αυτό.
                                          Η μόνη τροπολογία του ν. 3864 που θα ήταν προς το συμφέρον του Ελληνικού λαού είναι να θεσμοθετεί τη δημόσια ιδιοκτησία και ο έλεγχος των τραπεζών, αφού έχουν χρησιμοποιήσει δημόσιο χρήμα.
                                          "Ο ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ"

                                          Λίγα πράγματα γι' αυτόν τον "κύριο" που παριστάνει τον Αντιπρόεδρο της Ελληνικής κυβέρνησης...


                                          «Η πρόταση μομφής είναι κατά το Σύνταγμα και τον κανονισμό της Βουλής απαράδεκτη και καλούμε τη Βουλή να την απορρίψει ευθύς αμέσως», δήλωσε από το βήμα της Βουλής ο παρασυνταγματολόγος και φερόμενος ως αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος.

                                          «Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να διαφυλάξει τα συμφέροντα της χώρας και να στείλει ένα μήνυμα σταθερότητας», είπε ο κ. Βενιζέλος τονίζοντας ότι η ψηφοφορία του πολυνομοσχεδίου θα γίνει κανονικά! Ο άνθρωπος είναι παρανοϊκός!

                                          Θα ήθελα να θυμηθώ λίγα πράγματα γι' αυτόν τον "κύριο" που παριστάνει τον Αντιπρόεδρο της Ελληνικής κυβέρνησης:...

                                          Κούρεμα αλλά με στυλ ήταν το προπερσινό, αν θέλομε να θυμηθούμε τις προσωπικές (sic) επιτυχίες του κουρέα του P.S.I. και σημερινού αντιπροέδρου της κυβέρνησης των Ολετήρων: Αυτή η περιβόητη επιλεκτική χρεοκοπία, ή με άλλα σωστότερα λόγια, αυτή η καταλήστευση των δημόσιων πόρων, εξασφάλισε τα συμφέροντα κάποιων ιδιωτών επενδυτών εις βάρος του ελληνικού δημοσίου συμφέροντος.

                                          Έτσι αποδείχθηκε από τα πράγματα –δεν κρύβονται αυτά για πολύ- και από την εξέλιξη των χρηματοοικονομικών μεγεθών, ότι αυτή η επιλεκτική χρεοκοπία, και το περιβόητο P.S.I. που τη συνόδευσε, ήταν ένα οργανωμένο έγκλημα, ένα σχέδιο κάλυψης των εκτεθειμένων θεσμικών δανειστών στο ελληνικό δημόσιο χρέος, εις βάρος του ελληνικού δημόσιου συμφέροντος και το άχθος περνάει κάθε μέρα όλο και πιο βαρύ, στις πλάτες μας. Άναυδοι και οριζοντιωμένοι στους καναπέδες μας, προσπαθούμε να καταλάβουμε τι είναι τελικά αυτό που μας συμβαίνει κι από που μας ήρθε!

                                          Από την άλλη, ο εξωκοινοβουλευτικός Οικονομικός Διευθυντής της κυβέρνησης των Ολετήρων, αρνήθηκε ενώπιον της Βουλής-οπερέτας, να παραδεχθεί ότι πληρώνει ακούρευτα και «εις ολόκληρον», ομόλογα που το προπερασμένο καλοκαίρι, οι φίλοι του, τα κοράκια, αγόραζαν στα 17 ή στα 20 λεπτά του ευρώ! Δεν κάνει κάτι παράνομο o "υπουργός", αυτά είχε υπογράψει ο προκάτοχός του, ο προαναφερόμενος παρασυνταγματολόγος κι επίδοξος σωτήρας μας.

                                          Αλλά ακόμα κι αν αρνείται να το εκστομίσει ο Οικονομικός Διευθυντής, το ομολογούν όλοι οι άλλοι καθαρά πια. Το επανέλαβε και παλιός στενός συνεργάτης του πρωθυπουργεύοντα ολετήρα και σημερινού υποψηφίου Δημάρχου Αθηναίων: "Τα χρήματα της δόσης ούτως ή άλλως δεν πήγαν σε ανάπτυξη, πήγαν για να πληρωθούν τα ακούρευτα ομόλογα δανειστών και πιστωτών μας". Έχει τη σημασία του να ακούς αυτή την αλήθεια από τα χείλη πολιτικού φίλου αυτής της άθλιας κυβέρνησης.

                                          Την ίδια ώρα, μια ανηλεής όσο και ανώφελη φοροεπιδρομή επί δικαίων και αδίκων, παγώνει τις καρδιές όλων εκείνων που μέχρι χθες ζούσαν μιαν έντιμη ζωή, πληρώνοντας και την τελευταία δεκάρα του φόρου που τους αναλογούσε. Οι υπόλοιποι, κηρύσσουμε ο ένας πίσω από τον άλλο στάση πληρωμών στην εφορία.

                                          Την ίδια ώρα, τρέμεις μην σου τύχει κακό κι αρρωστήσεις, γιατί τρομάζεις στη σκέψη αυτού που ενδέχεται να σε περιμένει στα δημόσια νοσοκομεία –για ιδιωτικά, ούτε κουβέντα, δεν περισσεύουν- και ιδρώνεις, λουφάζεις από τρόμο και σταυροκοπιέσαι ή φτύνεις στον κόρφο σου, κατά περίπτωση. Σε λίγο λήγει κι εκείνο το αντίδωρο, εκείνη η αστεία κάλυψη που είχες από το ταμείο ανεργίας.

                                          Την ίδια ώρα, αυτοί μιλάνε για success stories και άλλα παραμύθια κι απορείς, ξεφυλλίζοντας νευρικά την εφημερίδα, ψάχνοντας τις αγγελίες προσφοράς εργασίας και δεν μπορείς να μην μονολογείς, διαβάζοντας τους τίτλους και τις λεζάντες από τις φωτογραφίες: "ετούτοι εδώ, αδερφέ μου, είναι παρανοϊκοί εκτός κι αν μας θεωρούν, έναν ολόκληρο λαό, ηλίθιους..."

                                          [...]

                                          Χάνεις τον χρόνο σου όταν γράφεις όλο τα ίδια και τα ίδια.

                                          Αλλά δεν μπορείς να αναρωτηθείς για χιλιοστή φορά: κάτω από αυτές τις συνθήκες ξεπουλήματος, διαφθοράς, ανικανότητας και λανθασμένων πολιτικών, μέσα σε αυτό το κλίμα καταστροφής, τι περιμένει η αξιωματική αντιπολίτευση -αν πιστεύει στην πρόοδο, όπως διατείνεται- για να καλέσει τους έντιμους βουλευτές, όλους, ανεξάρτητα παράταξης, να βγουν έξω από αυτό το άντρο των ολετήρων?

                                          Κι αν παρέμεναν πάνω από 150 από αυτούς στα βουλευτικά έδρανα, με μια σιωπηρή διαμαρτυρία έξω στην Πλατεία, μπροστά από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, με τα κεριά να ανάβουν στη μνήμη των 6.000 νεκρών που κάθε μέρα γίνονται όλο και περισσότεροι, πόσον καιρό να άντεχε άραγε τον κοινοβουλευτικό διάλογο με τον εαυτό της, αυτή η κυβέρνηση των Ολετήρων?

                                          Το πολιτικό συμπέρασμα παραμένει αναλλοίωτο αυτόν τον τελευταίο έναν χρόνο της περιπετειώδους και καταστροφικής διακυβέρνησης της χώρας: Η χρεοκοπημένη ελληνική πολιτική τάξη, με τη συμπολίτευση και την αντιπολίτευσή της, βολεύεται μιαν χαρά στον κρατικοδίαιτο παρασιτισμό της και παράγει μόνο γραφειοκρατία, ανεργία, αποεπένδυση κι υποδούλωση. Αυτά είναι –και είναι πλέον πεντακάθαρα και ορατά στον καθένα- τα αποτελέσματα της σημερινής διακυβέρνησης της χώρας.

                                          Χωρίς σθένος, η "αντιμνημονιακή" και δη η αριστερή αντιπολίτευση, είναι εκεί, μέσα στο φθαρμένο ανάκτορο και στηρίζει τον εθνικό χαμό με τον τρόπο της: Μεμφόμενη! Μέχρι πότε?!

                                          Δεκαεπτά ερωτήματα θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ

                                           Στον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Χατζηδάκη κάνοντας λόγο για σκάνδαλα

                                          Δεκαεπτά ερωτήματα προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ με σημείωμά του , με επίκεντρο «την καταστρεπτική για την ελληνική οικονομία υιοθέτηση της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ»:

                                          Ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω των ερωτήσεων που θέτει, διερωτάται «μήπως οι ακραία μεροληπτικές νεοφιλελεύθερες «αναδιαρθρώσεις» έχουν και … ιδιοτελή υλική βάση;» και αναφέρεται στις «Επιτροπές Υψηλού Επιπέδου» και...
                                          στους «Συντονιστές Εργου».

                                          Μεταξύ άλλων, ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει ερωτήματα για το πόσο στοιχίζουν, αν υποβάλλουν πόθεν έσχες, αν δεν έχουν ασυμβίβαστα κωλύματα, ενώ αφήνει σαφείς αιχμές για την επιλογή των «Συντονιστών Εργου».

                                          Τα ερωτήματα του ΣΥΡΙΖΑ προς τον κ. Χατζηδάκη είναι:

                                          «Με αφορμή την υιοθέτηση από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ ο αρμόδιος υπουργός κ.Κωστής Χατζηδάκης πρέπει να απαντήσει στα παρακάτω δεκαεφτά (17) ερωτήματα, πριν ή μετά την ψηφοφορία για το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις» :

                                          1. Πόσο έχουν κοστίσει μέχρι σήμερα στους φορολογούμενους οι «Επιτροπές Υψηλού Επιπέδου» και οι «Συντονιστές Έργου των Κυβερνήσεων Παπαδήμου και Σαμαρά, αντίστοιχα;

                                          2. Με ποιά κριτήρια επιλέγονται τα μέλη των «Επιτροπών Υψηλού Επιπέδου» και οι «Συντονιστές Έργου» ; Υπήρξε δημόσια πρόσκληση για την επιλογή τους;

                                          3. Με ποιά μέσα ελέγχεται ότι τα μέλη των «Επιτροπών Υψηλού Επιπέδου» και οι «Συντονιστές Έργου» δεν έχουν κωλύματα ή ασυμβίβαστα; Πως είναι σίγουρο το Υπουργείο Ανάπτυξης ότι δεν εξυπηρετούν παράλληλα επιχειρηματικά συμφέροντα;

                                          4. Υποβάλουν τα μέλη των «Επιτροπών Υψηλού Επιπέδου» και οι «Συντονιστές Έργου» δήλωση πόθεν έσχες;

                                          5. Είναι αλήθεια ότι ο προκάτοχος του κ. Κωστή Χατζηδάκη κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είχε εξαιρέσει το γάλα και τα φάρμακα από το αντικείμενο μελέτης για την ενίσχυση του «ανταγωνισμού»;

                                          6. Πότε και από ποιόν δόθηκε εντολή να εξεταστεί το «άνοιγμα» της αγοράς στο γάλα και στα φάρμακα και ποιοι εισηγήθηκαν αυτή την επιλογή;

                                          7. Ποιός «Συντονιστής Έργου» ανέλαβε την αρμοδιότητα «'Αρση Ρυθμιστικών Εμποδίων- Ανταγωνισμός»;

                                          8. Ποιός «Συντονιστής Έργου» έχει διατελέσει Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης κατά την διάρκεια προηγούμενης θητείας του κ. Κωστή Χατζηδάκη στο συγκεκριμένο Υπουργείο;

                                          9. Πόσοι και ποιοί «Συντονιστές Έργου» είχαν οριστεί μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των Ολυμπιακών Αερογραμμών και στη συνέχεια της εταιρείας ΠΑΝΘΕΟΝ και - αλήθεια - θεωρεί ότι οι συγκεκριμένοι «Συντονιστές Έργου» οδήγησαν την ελληνική αγορά αεροπορικών υπηρεσιών στον «ανταγωνισμό» ή στο μονοπώλιο μιας και μόνο εταιρείας;

                                          10. Ποιός «Συντονιστής Έργου» έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος), στον οποίο συμμετέχουν τα σούπερ - μάρκετ, που με την επίκληση της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ αποκτούν το δικαίωμα να πωλούν και φάρμακα;

                                          11. Ποιός «Συντονιστής Έργου» είναι ιδιοκτήτης αλυσίδας καταστημάτων πώλησης καφέ και άλλων ροφημάτων, στα οποία με επίκληση της ίδιας «εργαλειοθήκης» θα επιτρέπεται πλέον και η πώληση καπνικών προϊόντων, σε βάρος κοινωνικά ευπαθών ομάδων (ανάπηροι πολέμου, θύματα πολέμου και ειρηνικής περιόδου κλπ);

                                          12. Υπάρχει «Συντονιστής Έργου» που να έχει υποστηρίξει την νόθευση ελαιόλαδου;

                                          13. Υπάρχει «Συντονιστής Έργου» του οποίου συγγενής να σχετιζόταν με διαφημιστική εταιρεία, η οποία φέρεται να ανέπτυξε συνεργασία με γνωστό επιχειρηματικό όμιλο, στον οποίο κατέληξαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές επί προηγούμενης θητείας του κ. Κωστή Χατζηδάκη στο Υπουργείο Ανάπτυξης;

                                          14. Υπάρχει «Συντονιστής Έργου» ο οποίος να έχει διατελέσει Πρόεδρος σε εταιρεία γνωστού επιχειρηματικού ομίλου, στον οποίο κατέληξαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές επί προηγούμενης θητείας του κ. Κωστή Χατζηδάκη στο Υπουργείο Ανάπτυξης;

                                          15. Υπάρχει «Συντονιστής Έργου» ο οποίος να φέρεται εταίρος εταιρείας, συνεργαζόμενης με το ΙΟΒΕ, στο οποίο Γενικός Διευθυντής διετέλεσε ο κ. Γιάννης Στουρνάρας;

                                          16. Υπάρχει «Συντονιστής Έργου», ο οποίος να φέρεται να συνεργάζεται με φυσικό πρόσωπο, το οποίο έχει εκπροσωπήσει ΜΚΟ χρηματοδοτημένη από το Ελληνικό Δημόσιο;

                                          17. Αληθεύει ότι καμιά υπηρεσία και κανένα ειδικευμένο στέλεχος με δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα στο Υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά και σε άλλα συναρμόδια Υπουργεία, ουδέποτε συμμετείχε στη σύνταξη - τμήματος έστω - του Σχεδίου Νόμου «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας» στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις, ενώ αντίθετα όλο το «βάρος» σήκωσαν μεγάλα δικηγορικά γραφεία των Αθηνών (στην οδό Ομήρου και στην οδό Λυκαβηττού;) σε συνεργασία με την Τρόικα και τους «Συντονιστές Έργου» του Υπουργείου Ανάπτυξης;

                                          Περιμένουμε απαντήσεις από τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας».

                                          Από news247

                                          ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΤΕ... ΤΑ ΒΟΪΔΟΜΟΥΣΚΑΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥΣ


                                          Συνηθισμένοι είμαστε να αντιμετωπίζουμε διαφορετική Ελλάδα την επομένη της ψήφισης των νομοσχεδίων. Έχουμε πάθει ανοσία από τα όσα ψηφίζουν με χέρια και με πόδια κάνοντας τα ανάλογα ναζάκια οι “αντάρτες”... 


                                          του ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΟΥ

                                          Με προπέτασμα καπνού αυτούς τους μπουλούκους της ιστορίας δεν θα προλάβουμε ούτε ως νέες Σουλιώτισσες να σκοντάψουμε σε ένα Ζάλογγο τραγουδώντας το “έχετε γεια βρυσούλες, λόγγοι, βουνά, ραχούλες”. Επειδή τα νερά από τις βρυσούλες τα έχουμε...
                                          χαιρετίσει προ πολλού τα επόμενα δυο βράδια θα χαιρετίσουμε τις ραχούλες και τα βουνά με το πολυνομοσχέδιο-σκούπα του ΥΠΕΚΑ που ενώ αυτοί θα το ψηφίζουν εμείς θα γαργαλιόμαστε να γελάσουμε για την αντίσταση των βοϊδοβουλευτάδων.
                                           
                                          Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ περιλαμβάνει νόμους που όταν περάσουν αυτό που ξέραμε ως ελληνική ύπαιθρο, πόλεις ή χωριά δεν θα τα ξαναδούμε. Προωθούν τις κατασκευές χώρων υγειονομικής ταφής να εγκρίνονται ως έργα μικρής κλίμακας χωρίς να προσδιορίζουν για το πού έχουν σκοπό να τα κατασκευάσουν. Το πού θα γίνει η άλωση όμως φαίνεται από την κατασκευή εγκαταστάσεων αποχέτευσης και ύδρευσης. Για να γίνουν αυτά τα δύο έργα μαζί σημαίνει ότι θα είναι κοντά σε οικισμούς, είτε είναι πόλεις είτε χωριά.
                                           
                                          Πέρα από την άδεια οικοδόμησης ακόμα και τυφλών οικοπέδων που δεν θα μείνει τίποτε όρθιο από μπετόν, έρχεται η τραγική παραχώρηση των ελληνικών κορυφογραμμών. Η πράσινη ανάπτυξη του Γιώργου Παπανδρέου είναι εδώ, έτοιμη να πάρει σάρκα και οστά ακόμα κι αν ο πρώην πρωθυπουργός σου έχει μετοικήσει πέραν του Ατλαντικού. Στην κορυφογραμμή θα επιτρέπεται να γίνονται εγκαταστάσεις και υποδομές σταθμών ηλεκτροπαραγωγής ανανεώσιμων πηγών παραγωγής. Ποιες λοιπόν είναι οι ανανεώσιμες πηγές ηλεκτροπαραγωγής σε όλα τα βουνά της χώρας; Μα φυσικά οι ανεμογεννήτριες. Και ποιες είναι οι εγκαταστάσεις υποδομής; Ό,τι γουστάρει ο επενδυτής. Το βαφτίζει υποδομή και αγναντεύει τα πέλαγα από τις κορυφογραμμές.
                                           
                                          Ο πανέξυπνος Ελληνάρας θα πει για άλλη μια φορά “ε, και τι έγινε;”. Να όμως που έγινε διότι μετά την πώληση της μικρής ΔΕΗ που περιλαμβάνει λιγνιτικές μονάδες και υδροηλεκτρικά φράγματα πακέτο θα πάρει ο αγοραστής και τις κορυφογραμμές της χώρας. Να μην μιλήσουμε για την οικολογική καταστροφή και ότι “νόμιμα” καταργούνται όλες οι διεθνείς συνθήκες προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά ούτε να πάρεις τα βουνά δεν θα μπορείς αφού ο φράκτης της εταιρείας θα είναι στους πρόποδες διότι θα προστατεύεται η ιδιωτική της περιουσία.
                                          Έχουμε απορία να δούμε ποιοι εργάτες γης θα σταβλίζονται σε κατασκευές προσωρινών καταλυμάτων σε αγροκτήματα άνω των 10 στρεμμάτων αφού τα καταλύματα θα μπορούν να καλύπτουν το 1% της συνολικής έκτασης. Αυτά λέει το νομοσχέδιο αλλά δεν μάς λέει ποιοι είναι αυτοί οι εργάτες, από πού θα έρχονται και πώς δίνουν το δικαίωμα σε γαιοκτήμονες κυριολεκτικά να σταβλίζουν το προσωπικό τους. Εδώ δεν μιλάμε για την καλύβα του Μπάρμπα - Θωμά αλλά για το Νταχάου στον θεσσαλικό κάμπο.
                                           
                                          Πραγματικά δεν θα προλάβεις να χαιρετίσεις τα βουνά και τους λόγγους διότι τα δημόσια δασικά ακίνητα που έχουν απολέσει τον δασικό τους χαρακτήρα δεν θα χαρακτηρίζονται πλέον ως δάση και δεν θα κηρύσσονται αναδασωτέα. Απλά θα παραδίδονται σε όποιον έχει χρήμα για την δημιουργία χώρων αναψυχής, τουρισμό φύσης κλπ. Αυτό σημαίνει ότι όποιος Δήμαρχος κατά το παρελθόν έκανε με “νόμιμες” διαδικασίες το δάσος μπετόν γίνεται ήρωας γιατί ο σημερινός αγοραστής θα μπορεί να κάνει και οικιστικές ενότητες. Αυτά θα είναι ψηφισμένα νόμιμα και ηθικά πια.
                                           
                                          Επειδή πίστευες μέχρι σήμερα ότι ο Αλιάκμονας, ο Λουδίας, η λίμνη Κερκίνη, το δέλτα Αξιού και άλλες περιοχές βρίσκονται σε ζώνη προστασίας αυτά να τα ξεχάσεις διότι βάση του νέου νομοσχεδίου με μία απλή απόφαση του ΓΓ Αποκέντρωσης επιτρέπεται η επέκταση και δημιουργία νέων εγκαταστάσεων καταργώντας ακόμη και το απαγορευτικό άντλησης υδάτων μέχρι 50 κυβικά νερού ανά μέρα που ίσχυε. Εδώ θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου διότι με την ιδιωτική διαχείριση των φραγμάτων (ο Αλιάκμονας είναι μέσα σε αυτά), οι εταιρείες που θα έχουν την διαχείριση των ποταμών μπορούν άνετα να δημιουργήσουν εκμεταλλευόμενες το νερό δικές τους θυγατρικές που θα τις στήνουν “νόμιμα” κοντά σε ποτάμια και λίμνες.
                                          Το νομοσχέδιο αυτό περιέχει κι άλλα που αλλάζουν μια για πάντα την Ελλάδα που ξέραμε. Κι ενώ εσύ αγωνιάς για τους γαλατάδες αντάρτες τα καταστροφικά περνούνε και πάλι αθέατα και αθώα.
                                           
                                          Επειδή Ελληνάρα μου, δε σε “κόβω” για επενδυτή που θα εκμεταλλευτεί επενδύοντας τις παραπάνω διευκολύνσεις του νομοσχεδίου για τα αρπακτικά, μήπως θα πρέπει να ρίξεις και μια ματιά και σε αυτά; Εκτός κι αν νιώθεις έτοιμος να σταβλιστείς στα καταλύματα εργατών γης γαιοκτημόνων για το μεροκάματο ή να πας σερβιτόρος στα θέρετρα αναψυχής των πρώην δασών μας.
                                           
                                          Κοιτάς το ποτήρι φθηνό σκόνη γάλα που θα πιεις και το πάμφθηνο γενόσημο που θα σε “σώσει” αλλά ειλικρινά είναι η πρώτη φορά που δεν βλέπεις ότι ακόμα και για να τρως τα σάπια της ΕΕ θα πρέπει καταρχάς να έχεις χώρα να σταθείς.-