Τσάμηδες, το τάγμα Νουρί Ντίνο

12-6-2016
Το τάγμα Nuri Dino
TSAMHDES
Μιας και η συζήτηση για τους Τσάμηδες ξαναφούντωσε ας θυμηθούμε το παρελθόν τους μέσα από ένα απόσπασμα από το ευρύτερο κείμενο του Αθανάσιου Γκότοβου, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, “Τσάμηδες, ετερότητα και σύγκρουση” που δημοσιεύτηκε στο Άρδην τ. 99.
Παράλληλα με τον εξοπλισμό των χωριών της Θεσπρωτίας, αρχίζει να συγκροτείται το λεγόμενο τάγμα Nuri Dino, το οποίο καλείται να δράσει κυρίως στην περιοχή του Αργυροκάστρου. Γίνονται οι αναγκαίες συνεννοήσεις με τον αρμόδιο Γερμανό στρατηγό, υπεύθυνο για την Αλβανία, ο οποίος στις 29.3.44 δίνει τη σχετική άδεια (1):
«Ο κ. Nuri Dino έχει την άδεια να συγκροτήσει ένα εθνικό αλβανικό στρατιωτικά οργανωμένο τάγμα επιστράτων εθελοντών στην περιοχή Αργυροκάστρου με σκοπό να πολεμήσει εναντίον των κομμουνιστών ανταρτών της περιοχής. Η επαφή με τους εγγύς ευρισκόμενους διοικητές των γερμανικών δυνάμεων είναι απαραίτητη, ειδικά πριν από την πραγματοποίηση σημαντικών επιχειρήσεων».
Ήδη νωρίτερα, και συγκεκριμένα στις 21.1.44, είχαν ζητηθεί τέσσερις Αλβανοί αξιωματικοί για τη στελέχωση του τάγματος (2): «Για το υπό συγκρότηση τάγμα “Nuri Dino” παρακαλούμε για την απόσπαση τεσσάρων Αλβανών αξιωματικών (αν είναι δυνατόν ένας από αυτούς με γνώσεις στη Γερμανική ή τη Γαλλική). Προώθηση στο Αργυρόκαστρο.»
Όπως μαθαίνουμε από σχετικό έγγραφο για τη δομή του τάγματος, το τάγμα «Νουρί Ντίνο» παρουσιάζει στις 18.3.1944 την εξής εικόνα σε ό,τι αφορά τη σύνθεση, τον ρουχισμό και τον οπλισμό (3):
«Δύναμη του τάγματος προς το παρόν: 691 άνδρες. 300 άνδρες από την περιοχή Ηγουμενίτσα-Φιλιάτες-Παραμυθιά και 391 άνδρες από την περιοχή Αργυροκάστρου. Το τάγμα υπάγεται από επιχειρησιακής πλευράς στη Μεραρχία Steyrer και οικονομικώς στο Ι/724. Το Ι/724 έχει την ευθύνη της παραλαβής και της διανομής του συσσιτίου.
Ο εφοδιασμός με ρουχισμό, οπλισμό και πυρομαχικά ρυθμίζεται κεντρικά από το [22. ορεινό] Σώμα Στρατού στα Ιωάννινα.
Με βάση τη διαταγή του Γενικού Στρατηγείου του ΧΧΙΙ Ορεινού Σώματος Στρατού/Ic Nr. 3504/43 αναλογούν στο τάγμα: 1000 στολές, 1000 όπλα, 16 όλμοι, 16 ελαφρά οπλοπολυβόλα, 100.000 σφαίρες για ατομικό όπλο, 32.000 πυρομαχικά για ελαφρύ οπλοπολυβόλο. Μέχρι τώρα έχουν παραληφθεί: 800 στολές, 300 όπλα, 4 ελαφρά οπλοπολυβόλα, 71.200 σφαίρες, 23.400 πυρομαχικά για ελαφρύ οπλοπολυβόλο»
Όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται τόσο ομαλά για τον Nuri Dino. Στο Αργυρόκαστρο υπηρετεί εκείνη την εποχή ως νομάρχης ένας ομοϊδεάτης, ο Vehip Runa, ο οποίος φαίνεται ότι δεν είναι διατεθειμένος να ανεχθεί να παρακάμπτεται από τον Nuri σε πολιτικο-στρατιωτικό επίπεδο. Δημιουργούνται τριβές ανάμεσά τους, οι οποίες υποχρεωτικά πρέπει να λυθούν σε ανώτερο επίπεδο. Έτσι, στις 22.5.44, ο Ντίνο απευθύνεται στον Αλβανό υπουργό Εσωτερικών Djafer Deva, από τον οποίο ζητά ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων, όπως φαίνεται από χειρόγραφο σημείωμα που συντάσσει στα γαλλικά και το υπογράφει ο ίδιος (4). Την ίδια ακριβώς αποσαφήνιση ζητά και το [22. Ορεινό] Σώμα Στρατού από τον ανώτατο στρατιωτικό διοικητή της Αλβανίας, απευθύνοντάς του μια όμοια στο περιεχόμενο επιστολή με εκείνη του Nuri (5):
«Ο Nuri Dino παρακαλεί τον υπουργό Εσωτερικών Xhafer Deva για αποσαφήνιση της θέσης του ως ηγέτη της πολιτοφυλακής σε σχέση με το Γενικό Στρατηγείο Ιωαννίνων αφ’ ενός και απέναντι στο νομάρχη Αργυροκάστρου αφ’ ετέρου.
Το Γενικό Στρατηγείο ενδιαφέρεται επίσης για αποσαφήνιση, καθώς ο Nuri Dino φαίνεται να έχει εξουσιοδοτηθεί από τα Τίρανα να διατηρεί απ’ ευθείας επαφή, ενώ η οδηγία του νομάρχη Αργυροκάστρου είναι να υπάγεται η αλβανική πολιτοφυλακή της περιοχής σε εκείνον.
Λόγω του τελευταίου γεγονότος έχει γίνει συνεννόηση με τον νομάρχη, ώστε όλες οι εντολές της Γενικής Διοίκησης προς τον Ντίνο να διαβιβάζονται μέσω του νομάρχη».
Τελικά, και παρά τις άοκνες προσπάθειές του, ούτε νομάρχης Αργυροκάστρου θα γίνει, ούτε θα μπορέσει να αυτονομηθεί από τον αντίζηλό του Vehip Runa.
Nuri Dino: άριστος πληροφοριοδότης, διοικητής ναζιστικού τάγματος, μαυραγορίτης
Οι προστριβές, όμως, με τον Runa φαίνεται πως έχουν και μια πιο υλική βάση. Στις 13.6.44, ο υπολοχαγός Petersen, ο άνθρωπος του Lanz στο Αργυρόκαστρο και ταυτόχρονα σύνδεσμός του με την αλβανική πολιτική διοίκηση της περιοχής, αναφέρει τα εξής (6):
«Αναφέρω το ακόλουθο συμβάν:
Στους Αγ. Σαράντα βρισκόταν αποθηκευμένοι περίπου 3 τόνοι αραβοσίτου, αλάτι και ένα ποσό 90.000 αλβανικών φράγκων. Οι Άγ. Σαράντα ανήκουν στη νομαρχία του Αργυροκάστρου. Έτσι ο αντινομάρχης των Αγ. Σαράντα είχε υποσχεθεί τα εφόδια αυτά στον νομάρχη [Αργυροκάστρου] Runa και είχε ήδη οργανώσει την αποστολή τους. Πριν όμως προλάβουν να μεταφερθούν τα υλικά αυτά –τα οποία είναι απολύτως αναγκαία εδώ– από τους Αγ. Σαράντα στο Αργυρόκαστρο, κατασχέθηκαν και απομακρύνθηκαν από τον Nuri Dino, παρά τις αντιρρήσεις του αντινομάρχη.
Όπως είπε ο Runa, ο Nuri Dino μετέφερε τα πράγματα αυτά στα Ιωάννινα με σκοπό το εμπόριο – κυρίως με το χρηματικό ποσό που αφαίρεσε. Ο φρούραρχος των Αγ. Σαράντα έδωσε τη συγκατάθεσή του για την κίνηση αυτή του Nuri Dino – προφανώς λόγω άγνοιας της κατάστασης.
Ο νομάρχης παρακαλεί τη Γενική Διοίκηση να ενημερώσει τις γερμανικές υπηρεσίες στο Δέλβινο και τους Αγ. Σαράντα ότι οι περιοχές αυτές ανήκουν στη νομαρχία Αργυροκάστρου και ότι εντέλει αυτός που δικαιούνται να δίνει εντολές στον αντινομάρχη των Αγ. Σαράντα Τζεμίλ Λέκα και του Δελβίνου Κάνι Λέσκου είναι ο νομάρχης Runa. Ο Runa δικαιολογημένα είναι σφόδρα εξοργισμένος με την εισπήδηση του Nuri Dino στη νομαρχία του, καθώς λόγω της ακύρωσης αυτής της αποστολής σιτηρών, η επισιτιστική κατάσταση έχει γίνει τόσο κρίσιμη, ώστε η υπηρεσία εφεδρικών εφοδίων του γερμανικού στρατού παρακαλείται να αποστείλει επειγόντως στο Αργυρόκαστρο με το αυριανό δρομολόγιο έξι τόνους αραβοσίτου ή σίτου».
Από πληροφοριοδότης και οργανωτής της πολιτικο-στρατιωτικής δραστηριότητας των μουσουλμάνων Τσάμηδων στη Θεσπρωτία, ο Nuri Dino γίνεται διοικητής του ομώνυμου τάγματος στο Αργυρόκαστρο για να εμπλακεί τελικά σε υποθέσεις μαύρης αγοράς, όπως τον κατηγορεί ο ομοϊδεάτης ανταγωνιστής του, νομάρχης Αργυροκάστρου. Παρόλα αυτά οι σχέσεις του με τη γερμανική στρατιωτική διοίκηση της Ηπείρου θα παραμείνουν μέχρι το τέλος στενές.
Τον Ιούνιο του 1944, η φαντασίωση της ένωσης της Θεσπρωτίας με τη Μεγάλη Αλβανία, όπως την είχε υποσχεθεί ο Χίτλερ, βρίσκεται προς το τέλος της. Και ο Nuri Dino το γνωρίζει. Η αποστολή του τώρα είναι να υπερασπιστεί τη de facto εξουσία των μουσουλμάνων Τσάμηδων στην περιοχή αυτή κάτω από στρατιωτικά αντίξοες έως δραματικές για εκείνον συνθήκες. Η εξουσία των Τσάμηδων απειλείται ευθέως από τον ΕΔΕΣ και τις συμμαχικές δυνάμεις, οι οποίες επιδιώκουν τον πλήρη έλεγχο των θεσπρωτικών ακτών και τη δημιουργία εκτεταμένου προγεφυρώματος για εφοδιασμό της ελληνικής αντίστασης, προκειμένου να οργανωθούν οι δολιοφθορές στις αποχωρούσες γερμανικές δυνάμεις. Αυτό που καταφέρνει ο ηγέτης της μουσουλμανικής μειονότητας, παρά την πίεση που δέχονται οι δυνάμεις του, είναι να οργανώσει και να πετύχει το καλοκαίρι του 1944 την εκκένωση της περιοχής νοτίως του Καλαμά με ελάχιστες απώλειες. Οι συμμαχικές δυνάμεις και ο Ζέρβας παρέχουν συνειδητά τον αναγκαίο χρόνο για την επιχείρηση αυτή, η οποία στην πρώτη της φάση δεν ήταν αναίμακτη, καθώς ήταν αδύνατον να ελεγχθούν από πράξεις αυτοδικίας και αντεκδίκησης οι μαχητές των στρατιωτικών μονάδων του Ζέρβα στην περιοχή, και ειδικά εκείνοι που η ίδια η ζωή τους είχε σημαδευτεί επί τέσσερα χρόνια από τη κατοχική βία των ενόπλων Μουσουλμάνων της Θεσπρωτίας και των οποίων αγαπημένα πρόσωπα είχαν δολοφονηθεί από αυτούς. Σε σύγκριση πάντως με τα αιματηρά επεισόδια με θύματα (εθνοτικά) Γερμανούς και άλλους πρόσφυγες που καταγράφηκαν κατά την προέλαση του κόκκινου στρατού τους τελευταίους μήνες των συγκρούσεων στο ανατολικό μέτωπο (7), τα βίαια επεισόδια εναντίον αμάχων Μουσουλμάνων στην Παραμυθιά, το Καρβουνάρι, την Πάργα και τους Φιλιάτες, το καλοκαίρι και το Φθινόπωρο του 1944, ήταν εξαιρετικά περιορισμένα, και αυτό επειδή τελικά ο Ζέρβας μπόρεσε να επιβάλει την αναγκαία πειθαρχία για την περιφρούρηση του συγκεντρωμένου σε διάφορα ασφαλή σημεία άμαχου μουσουλμανικού πληθυσμού (8).
Η εκκένωση του συνόλου σχεδόν του μουσουλμανικού πληθυσμού της Θεσπρωτίας –με εξαίρεση τους λίγους μουσουλμάνους μαχητές που ήταν ενταγμένοι στο αντάρτικο του ΕΔΕΣ κυρίως από το χωριό Κόντρα της Γκρόπας– ήταν, ίσως, μια από τις λίγες ρεαλιστικές αποφάσεις που πήρε ο Nuri Dino όταν δεν μπορούσε πλέον παρά να παραδεχτεί ότι το σενάριο του αλυτρωτισμού είχε ακυρωθεί οριστικά. Η τραγωδία, όμως, της υπόθεσης αυτής δεν βρίσκεται στην αυτοκαταστροφική πορεία της ηγεσίας των μουσουλμάνων Τσάμηδων της Θεσπρωτίας, αλλά στο ότι η ηγεσία αυτή, χωρίς να συναντήσει στο εσωτερικό της μειονότητας τους φραγμούς και τις αντιστάσεις που θα περίμενε κανείς, κατάφερε και παγίδευσε το σύνολο σχεδόν των ομοεθνών της (9) να συμμετάσχουν στην υλοποίηση της αλβανικής μεγάλης ιδέας, να υπολογίσουν σε λάθος σύμμαχο για την πραγμάτωση της ένωσης της Θεσπρωτίας με την Αλβανία και τελικά να οδηγηθούν αναγκαστικά στον ξεριζωμό, στα πλαίσια μιας εθνοκάθαρσης εξ αντανακλάσεως, παρόμοια με εκείνες που σημειώθηκαν με γερμανικούς πληθυσμούς σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης με την προέλαση του σοβιετικού στρατού (10). Ότι ο ξεριζωμός ήταν το πιο αναίμακτο σενάριο, αν η συμμαχία με τη Wehrmacht κατέρρεε, το γνώριζε, όπως αποδεικνύεται από τη μελέτη των γερμανικών στρατιωτικών αρχείων, η ηγεσία της μειονότητας από πολύ νωρίς. Αποφάσισε όμως να αναλάβει το ρίσκο και να παίξει με συνέπεια το χαρτί του αλυτρωτισμού, μιλώντας στα μέλη της μειονότητας μέχρι τα τελευταία για «νίκη» και για «απελευθέρωση» της Θεσπρωτίας. Η ηγετική ομάδα των μουσουλμάνων Τσάμηδων έπαιξε κυριολεκτικά με τη φωτιά και έχασε.
Antikatastasiexofyllo1_01-e1427373261783

ΣΥΡΙΖΑ=«Γενιτσαραγάδες»

12-6-2016

by 
Οι «γενιτσαραγάδες» ή η διαλεκτική της αποστασίας
Καὶ ἡ γ-αἰτία εἶστε σεῖς, οἱ γὶ-ἄνομοι Πασάδες,
π’ ἀφῆνετ’ ἀχαλίνωτους τσὶ γιαννιτσαραγάδες·[  ]
Το Τραγούδι του Δασκαλογιάννη
Του Γιώργου Καραμπελιά
Ο Ιωάννης Βλάχος, ο θρυλικός Δασκαλογιάννης, που επιχείρησε την πρώτη επανάσταση των Κρητών ενάντια στην τουρκική κατοχή, το 1770, σύμφωνα με το μακρύ άσμα που συνέθεσε, δεκαέξι χρόνια μετά, ο μπαρμπα Μπατζελιός, το «Τραγούδι του Δασκαλογιάννη», σε 1032 στίχους, είχε μια στιχομυθία με τον Τούρκο πασά, αμέσως πριν τον τραγικό θάνατό του με γδάρσιμο. Σύμφωνα με το τραγούδι, όταν ο πασάς τον ρώτησε για ποιο λόγο ξεσηκώθηκαν οι Σφακιανοί, ενώ απολάμβαναν τόσα προνόμια, ο Δασκαλογιάννης του απάντησε πως επαναστάτησαν για την πατρίδα, την πίστη και για την Κρήτη ολόκληρη που στέναζε κάτω από την καταπίεση των γενιτσαραγάδων: «Ἀλήθεια λές, οἱ Σφακιανοὶ δωσίματα δὲ δίδου»,/ αλλά εγώ «’ποφάσισα τὴν Κρήτη νὰ σηκώσω/κι ἀποὺ τ’ ἀνύχια τῶν Τουρκῶ νὰ τῆνε λευτερώσω·/ πρῶτο γιὰ τὴν πατρίδα μου, δεύτερο γιὰ τὴν πίστη,/ τρίτο γιὰ τσ’ ἄλλους χρισθιανοὺς ποὺ κάθουνται στὴν Κρήτη·/γιατί, κι ἂν εἶμαι Σφακιανός, παιδὶ τσὴ Κρήτης εἶμαι/ καὶ νὰ θωρῶ τσὶ Κρητικοὺς στὰ βάσανα πονεῖ με».
Ο βασικός όμως λόγος που ξεσηκώθηκαν οι Κρητικοί ήταν η καταπίεση των «γιανιτσαραγάδων», δηλαδή των εξισλαμισθέντων Κρητικών, των Τουρκοκρητικών, που τους άφηναν αχαλίνωτους οι πασάδες.
Οι γενιτσαραγάδες, οι γενίτσαροι, ήταν οι πλέον λυσσαλέοι αντίπαλοι των όμαιμών τους Κρητικών – και αυτό δεν συνέβαινε μόνο στην Κρήτη, παντού πρωτοστατούσαν στις καταπιέσεις και τις σφαγές των  Ελλήνων. Το ίδιο, κατ’ αναλογία, συνέβη και στην Κατοχή με τους δωσιλόγους, που ξεπερνούσαν και τους Γερμανούς σε αγριότητα. Και οι λόγοι είναι προφανείς. Οι γενίτσαροι/δωσίλογοι έχουν κόψει τους δεσμούς με τους συμπατριώτες τους και πρέπει να επιδεικνύουν υπερβάλλοντα ζήλο στα αφεντικά τους. Στη μετάβαση από την προηγούμενη ταυτότητά τους στη νέα, πρέπει να αποδείξουν πως όντως έχουν αλλάξει στρατόπεδο. Γι’ αυτό και οι κατακτητές πάντα τους προτιμούσαν, ακόμα και για τα πιο υψηλά αξιώματα. Οι εξωμότες θα καταλαμβάνουν συστηματικά τη θέση του βεζίρη – όμως ποτέ εκείνη του Σουλτάνου. Οι αποστάτες είναι πάντα χειρότεροι.
Γι’ αυτό και οι Συριζαίοι νεομνημονιακοί αποστάτες είναι χειρότεροι από τους παλαιομνημονιακούς της Δεξιάς ή του ΠΑΣΟΚ. Για πολλούς λόγους.
Κατ’ αρχάς, πρέπει να αποδείξουν στ’ αφεντικά τους πως είναι αποτελεσματικοί και μπορούν να κάνουν τη δουλειά καλύτερα από τους «άλλους», χωρίς μάλιστα να υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις, επειδή οι ίδιοι υπήρξαν «αντιμνημονιακοί». Γι’ αυτό και θα υπογράψουν τα πάντα, αυτά που οι άλλοι δεν ήταν διατεθειμένοι ή δεν τολμούσαν να κάνουν. Αυτά που δεν έκανε ο Άδωνις θα τα κάνει ο γενιτσαραγάς Πολάκης, θα υποθηκεύσουν ολόκληρη την περιουσία της χώρας, θα διαλύσουν την οικονομία των νησιών, θα πουλήσουν όλες τις ελληνικές τράπεζες στα ξένα κοράκια, θα δώσουν τα κόκκινα δάνεια στα hedge funds, θα φέρουν το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, θα εγκαινιάσουν την ισλαμοποίηση της χώρας.
Δεύτερον, από τη στιγμή που πέρασαν τον Ρουβίκωνα, πέρυσι το καλοκαίρι, έχουν αποκτήσει ανοικτά την ψυχολογία του αποστάτη και του εξωνημένου. Ξέρουν πως δεν μπορούν «να επιστρέψουν» στην παλιά τους ταυτότητα και στους παλιούς τους φίλους, ενώ ακόμα αγωνίζονται για να σταθεροποιήσουν την καινούργια. Η άθλια Βαγενά θα επαίρεται «αγωνιστικά», γιατί το κόμμα της μας υποδούλωσε μόνο επί 99 χρόνια –αντέξαμε και τετρακόσια–, ο αθλιότερος Κυρίτσης θα κάνει «ταξικό πόλεμο» κατά των «μένουμε Ευρώπη» όταν αυτός και η παρέα του δεν έμειναν απλώς στην (Δυτική) Ευρώπη αλλά μας υποδούλωσαν στον Σόιμπλε. Ο «διανοούμενος» Σεβαστάκης θα χαρακτηρίζει τις «off shore» εταιρείες «αφήγημα» του νεοφιλελευθερισμού και ο άλλοτε  μακεδονομάχος, υπερασπιστής της ελληνικής γλώσσας και πρώην σύντροφος, Κώστας Ζουράρης, θα συνεχίζει να ψηφίζει ανενδοίαστα μαζί με τη Σία Αναγνωστοπούλου και τον Νίκο Φίλη.
Τρίτον, διότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι αυτό που ο λαός αποκαλεί «λιγούρηδες» ή «ξεπλένηδες». Έτσι εξηγείται και το πώς και γιατί δεν αντιδρούν ή δεν εξεγείρονται οι Συριζανέλ βουλευτές. Είναι προφανές: μία φορά τους έπεσε το «λαχείο» και δεν είναι διατεθειμένοι να το χάσουν. Πότε άλλοτε ο Τσίπρας θα γίνει πρωθυπουργός, πότε άλλοτε ο Φίλης θα γίνει υπουργός Παιδείας, πότε άλλοτε ο Καμμένος θα κορδακίζεται με στολές παραλλαγής, πότε άλλοτε η Χρυσοβελώνη και η Αυλωνίτου θα μοστράρουν στα κανάλια, πότε άλλοτε…; Μια παρέα τυχάρπαστων, τυχοδιωκτών, ανεπρόκοπων, ρεταλιών, πώς θα μπορούσε να ξαναβρεθεί στην εξουσία; Ήταν μια «ζαριά», και γι’ αυτό δεν είναι διατεθειμένοι να ξεκολλήσουν με τίποτε.
Γι’ αυτό εξάλλου και «βιάστηκαν» να αναρριχηθούν τη χειρότερη στιγμή στην κυβέρνηση, παρά τις παραινέσεις μας να περιμένουν μέχρι το Φθινόπωρο του 2015. Αυτοί μάλλον γνώριζαν καλύτερα από εμάς πως «ή τώρα ή ποτέ», όσο για τη χώρα και τον λαό της, στα παλιά τους τα παπούτσια. Γι’ αυτή την πολυπόθητη εξουσία θα έκαναν και θα κάνουν τα πάντα, κυριολεκτικώς. Οι νεοδημοκράτες και οι Πασόκοι, έχοντας μια στενή και μακρά σχέση με την εξουσία, έχουν εν τέλει μικρότερο άγχος, στην πλειοψηφία τους. Γιατί έχουν την αίσθηση, ακόμα, πως, και αν χάσουν τις εκλογές τώρα, θα τις ξανακερδίσουν, πιθανώς αύριο. Επί πλέον, πολλοί από αυτούς κατάγονται από πολιτικά τζάκια και είναι δεμένοι με ισχυρά τοπικά πολιτικά δίκτυα. Γι’ αυτό και πολύ πιο συχνά αρνούνταν –κάποιοι από αυτούς– να ψηφίσουν ορισμένα νομοσχέδια, ακόμα και για το γάλα, γεγονός που οδήγησε τόσες φορές στην πτώση των μνημονιακών κυβερνήσεων ή στη συρρίκνωση της δύναμής τους, ή, ακόμα-ακόμα, και στην άρνηση να αποδεχτούν κάποιες από τις απαιτήσεις των δανειστών. Ο Σόιμπλε, από το 2011, προσπαθούσε να επιτύχει τη δημιουργία του υπερταμείου που θα εκποιήσει το σύνολο της δημόσιας περιουσίας. Δεν το πέτυχε με τον ΓΑΠ –ακόμα και με αυτόν!–, δεν το πέτυχε με τον Παπαδήμο, τον Σαμαρά, τον Βενιζέλο, το κατόρθωσε, και χωρίς μεγάλη προσπάθεια, με τον Τσίπρα και τον «μαρξιστή» Τσακαλώτο. Εδώ, οι Συριζαίοι και οι Ανέλ, «μπετόν αρμέ», ψηφίζουν τα πάντα. «Σήμερα έχει, αύριο δεν έχει», γι’ αυτούς. Εξάλλου, όσοι είχαν τσίπα επάνω τους αποχώρησαν το καλοκαίρι από τον θίασο – ο Δαμαβολίτης, ο Λαφαζάνης, η Ζωή– και έμειναν μόνο τα «πουλημένα τομάρια».
Και δεν παίρνουν πια και από «βρίσιμο». Μάλιστα, όσο περισσότερο τους καταριέται ο κόσμος, όσο περισσότερο τους καθυβρίζει και τους στηλιτεύει ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Γλέζος, η Κωνσταντοπούλου, ο Λαφαζάνης, ο Αλαβάνος –που τους χαρακτήρισε χειρότερους από τον Μεταξά και τον Παπαδόπουλο–, οι οποίοι υπήρξαν και παλιοί τους σύντροφοι, πόσο μάλλον ο διαχρονικός «εχθρός» Καραμπελιάς, τόσο πιο πολύ βυθίζονται στον δρόμο και την ψυχολογία του δωσιλογισμού. Γιατί γνωρίζουν πως πλέον δεν υπάρχει επιστροφή. Πέρασαν «απέναντι» και επομένως θα πουλήσουν όσο πιο ακριβά γίνεται το τομάρι τους. Δηλαδή, θα επιδιώξουν να αγκιστρωθούν στην εξουσία μέχρι το τέλος, και όσο αντέξουν. Γι’ αυτό εξάλλου και δεν ανησυχεί ιδιαίτερα ο Τσίπρας στις ψηφοφορίες στη Βουλή. Απλώς φροντίζει να τους προσφέρει πάντα ένα φύλλο συκής. Μια μέρα προτού ψηφίσουν τα νέα προαπαιτούμενα στη Βουλή, έπαιξαν την παράσταση του διεφθαρμένου που γίνεται αδιάφθορος· ακόμα και στην πιο κακόγουστη παράσταση, δεν ιδρώνει πια το αυτί τους: «γενιτσαραγάδες».
Περιοδικό Άρδην – Εφημερίδα Ρήξη

Σχιζοφρένεια…ΣΥΡΙΖΑ!!


12-6-2016
Από τα βασανιστήρια του σώματος έχουμε φτάσει στα επιστημονικά βασανιστήρια του μυαλού… 
Ο σύγχρονος φασισμός (Νέα Τάξη) έχει προωθήσει, σε τρομακτικά επίπεδα, την επιστήμη των βασανιστηρίων του μυαλού, την επιστήμη της δολοφονίας της σκέψης… 
Αυτή η μακάβρια «επιστήμη» (των βασανιστηρίων του μυαλού και της δολοφονίας της Σκέψης, σε μαζικό επίπεδο) αποτελεί, σήμερα, μία από τις βασικές στρατηγικές της νεοταξικής βαρβαρότητας και κτηνωδίας…


Η μέθοδος αυτών βασανιστηρίων συνίσταται στο μαζικό βομβαρδισμό των ανθρώπων με ένα κράμα δηλητηρίων που ναρκώνουν το μυαλό και το εξοντώνουν… 

Ένα κράμα δηλητηρίων τρέλας, ψυχώσεων βλακείας, «κοτσάνας» και «παρόλας»… 

Δεν υπάρχει πιο αποτελεσματικό όπλο εναντίον της Σκέψης από τη σπορά της σχιζοφρένειας, από την αυθάδεια της ανοησίας, από τη γενίκευση των ψυχώσεων του γελοίου…. 

Και εδώ ο «αριστερός» ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύεται η πρωτοπορία της Νέας Τάξης. Η κλασσική Δεξιά ωχριά μπροστά σ’ αυτήν τη νέα «αριστερή Δεξιά»!!! 

Εμάς μας πείρε φαλάγγι αυτή η σχιζοφρένεια της «αριστερής» μοχθηρίας και αδυνατούμε να ανταποκριθούμε στην καθημερινότητα της ανάλυσης… 

Η πυκνότητα των βασανιστηρίων του μυαλού είναι τέτοια που σου φέρνει παραζάλη και δεν ξέρεις τι και ποιο απ’ όλα να αναλύσεις: Το πελώριο και αχαλίνωτο ψεύδος του ΣΥΡΙΖΑ και την τεράστια ΑΠΑΤΗ των λόγων του ή τις «κοτσάνες» και τις φρενοβλαβείς γελοιότητες των στελεχών του… 

Εδώ μιλάνε για αναθεώρηση (!) του Συντάγματος το οποίο το έχουν καταστήσει κουρελόχαρτο… 

Εδώ καταγγέλλουν (!!!) οι ίδιοι τα έργα που ψηφίζουν με χέρια και με πόδια!!! 

Εύστοχα ο Στάθης Παρατηρεί: 

«κάτι τέτοιοι τύποι παραφράζοντας (με τον ελεεινό τους τρόπο) τον Βολταίρο, είναι ικανοί να λένε ότι “διαφωνώ με όσα κάνω, αλλά θα υπερασπισθώ έως θανάτου το δικαίωμά μου να τα κάνω”».
 

Μια εικόνα αυτής της σχιζοφρένειας την αποδίδει ο Στάθης στο σημερινό του κείμενο, καθώς και ο Νίκος Μπογιόπουλος. 

Θα παραθέσουμε τα κείμενά τους.


 Σκάρτοι...
 http://www.enikos.gr/stathis/393540,Skartoi.html

Σκάρτοι...
Οπως από πιο παλιά είχαμε σημειώσει, δεν περνάει ούτε μία μέραχωρίς η κυβέρνηση ή κάποιοι απ’ την κυβέρνηση να μην κάνουν ή να μην πουν κάτι που στη διαβάθμιση από την ανοησία έως την κοτσάνα να μην καταλαμβάνει επίζηλη θέση. Δεν μιλάμε
για τα σοβαρά, αυτά ας τα εξαιρέσουμε. Μιλάμε για απλά καθημερινά πράγματα της πολιτικής που θα μπορούσε να διαχειρισθεί κανείς με περισσότερη σύνεση, αποφεύγοντας να φανερώνεται κάθε λίγο και λιγάκι ως ένας επίμονα γυμνός βασιλιάςΖηλωτής του αθλήματος ο κ. Φίλης, την αμόλησε (πάλι) την κοτσάνα του - όταν κάνουμε διαδηλώσεις εμείς έχουμε το «ηθικό πλεονέκτημα», όταν κάνουν οι άλλοι, δοκιμάζονται οι αντοχές του Συντάγματος. Αδύνατοννα πάρει
κάτι τέτοιο κανείς στα σοβαρά (αλίμονό μας, αλλιώς), αδύνατον να μην ξέρει ο κ. Φίλης ότι ο καθένας, αντιδραστικός, συντηρητικός, «κατσαρόλας», ο οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα του συναθροίζεσθαι, διαδηλώνειν, γκαρίζειν κι ό,τι άλλο προαιρείται, τηρώντας τη δημοκρατική τάξη. Ή μήπως δεν το ξέρει;
Αλλά ποιο Σύνταγμα επικαλείται ο κ. Φίλης; Αυτό πουπετσόκοψε ο κ. Σαμαράς ή εκείνο που κατάργησε με έναν νόμοκαι 7.000 άρθρα ο κ. Τσίπρας;
Ποιο Σύνταγμα, όταν όλες οι λέξεις του Συντάγματος παραδόθηκαν στη λεηλασία του κ. Σόιμπλε; Για ποιο Σύνταγμα
μιλάνε εκείνοι που ψήφισαν νόμους όπως για τον Κόφτη κι ύστερα, διαπιστώνοντας ότι δεν εκτέλεσαν πιστά τις εντολές που έλαβαν, διευκρινίζουν με εγκυκλίους ότι ο Σκάρτος Νόμος
είναι στην πραγματικότητα πιο Σκάρτος (όπως σύντομα θα διαπιστώσουν συνταξιούχοι και μισθωτοί). Ομως
για τα ήσσονα πάμε να μιλήσουμε (όπως αυτά του κ. Φίλη), στα μείζονα καταλήγουμε. Ισως διότι δεν γίνεται αλλιώς. Καθ’ ότι ημπαρούφα αποδεικνύει το μέγεθος εκείνου που τη λέει κι αυτό το μέγεθος αποδεικνύεται καταστροφικό για όσα διαχειρίζεται. Μπαρούφες για δημοψηφίσματα, μπαρούφες για το Ελληνικό - αλήθεια, αυτός ο κ. Σπίρτζης,
αφού καταγγέλλει μονίμως όσα κάνει η κυβέρνησή του, γιατίδεν παραιτείται; Ως φαίνεται,
κάτι τέτοιοι τύποι παραφράζοντας (με τον ελεεινό τους τρόπο) τον Βολταίρο, είναι ικανοί να λένε ότι «διαφωνώ με όσα κάνω, αλλά θα υπερασπισθώ έως θανάτου το δικαίωμά μου να τα κάνω».
Τι άλλο από μια τέτοια εκφυλισμένη αντίληψη θα μπορούσε να εξηγήσει τη στάση του κ. Τσίπρα; Ελεγε: «αν είναι να έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ για να επικυρώσει συμφωνίες όπως αυτή στο Ελληνικό, τότε ο κόσμος καλύτερα να ψηφίσει Σαμαρά». Δεν θα πω τίποτα, διότι λέξη τόσοβαριά
όσο χρειάζεται για να στιγματίσει αυτήν τη συστηματικήγια τα πάντα συμπεριφορά, δεν βρίσκω. Αναγνωρίζω όμως την ικανότητά τους να είναι σκάρτοι-με-εκπληκτική-ευχέρεια, στα περισσότερα από όσα κάνουν τώρα που «ήρθε η ώρα να κυβερνήσουν», διότι η αναθεώρηση του Συντάγματος, λόγου χάριν, είναι μια μορφή διακυβέρνησης που αφορά όσα επείγοντα και θανάσιμα συμβαίνουν στα Νοσοκομεία, ας πούμε.
Δεν είναι μόνον πυροτεχνήματα όσα λένε (διότι αυτά που κάνουν είναι εκρηκτικά στα θεμέλια της κοινωνίας), είναι πυροτεχνήματα που σκάνε στο στόμα τους. Εχουν ξεσκίσει το Σύνταγμα και θέλουν να το αναθεωρήσουν. Με ένα ουζάκι (κάργα φορολογημένο) κι ένα δημοψήφισμα. Κι όποιος διαδηλώσει παραβιάζει αυτό που έχουν οι ίδιοι ξεσκίσει. Και
μιλούν σήμερα λες και προσπαθούν να μας κάνουν λοβοτομή για όσαέλεγαν χθες. Φέρνουν νόμους-πανούκλα και μέσα τους έχουν κρύψει και τη χολέρα. Κάνει ο κ. Τσίπρας ό,τι έκανε ο κ. Σαμαράς, αλλά ο κ. Τσίπρας δεν είναι δεξιός. Απλώς κάνει τα ίδια με τον κ. Σαμαρά, διότι ο κ. Σαμαράς ήταν αριστερός. Τρέλα,
πολύ σκάρτη τρέλα.
Θα μου επιτρέψετε να θυμηθώ, και κλείνω με αυτό, ότι την επαύριον του Δημοψηφίσματος, πολλοί από όσους είχαμε υποστηρίξει το «ΟΧΙ» επισημαίναμε ότι η νίκη του «ΟΧΙ» δεν πρέπει να λειτουργήσει διχαστικά και να διαιρέσει τον λαό.
Σήμερα, αυτοί που πήραν το «ΟΧΙ» και το έκαναν «ΝΑΙ» (και γιαβόλ) απειλούν τους «μενουμευρώπη» με ταξική πολιτική εναντίον τους (οι ηλίθιοι) ή κατηγορούν τους «παραιτηθείτε» για σχεδόν πραξικοπηματίες. Αυτό δεν είναι Αριστερά, είναι η έκπτωσή της. Αυτή δεν είναι τρέλα, είναι πολύ σκάρτη τρέλα...

Νίκος Μπογιόπουλος
 Δοξάστε τους! 
 http://www.enikos.gr/mpogiopoulos/393547,Doxaste-toys.html
Πριν γίνουν κυβέρνηση για το Ελληνικό έλεγαν και υποστήριζαν αυτά:
Κι αυτά:

Κι αυτά:

Κι αυτά:

Κι αυτά:

    
Τώρα που έγιναν κυβέρνηση συμφωνούν, τώρα στηρίζουν, τώρα υπογράφουν και τώρα ψηφίζουν (σσ: κάποιοι μάλιστα το διαπράττουν ακόμα εξοργιστικότερα: ψηφίζουν… καταγγέλλοντάς την!) την σύμβαση του ξεπουλήματος.
    Δοξάστε τους!

Η ΔΟΣΗ ΤΩΝ 7,5 ΔΙΣ. ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ;

 12 Ιουνίου 2016



ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΤΣΕΠΗ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΗ "ΔΟΣΗ" ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΣΕΠΗ ΤΗΝ ΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ 





Οι Τόκοι, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ θα πάρουν πίσω τα 4/5 (5,7 δισ. ευρώ) της δόσης των 7,5 δισ. ευρώ που εγκρίθηκε χθες το βράδυ στο Ελσίνσκι της Φιλανδίας από την ομάδα εργασίας του Eurogroup, με τους ιδιώτες να κάνουν μια μακριά ουρά για να πάρουν κάποια από τα 1,8 δισ. ευρώ, που θα δοθούν για ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου.

Μόλις περάσει και από την έγκριση των κοινοβουλίων της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Φιλανδίας, της Αυστρίας και της Σλοβακίας η δόση θα πάει και μια τυπική έγκριση από το Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας πριν πιστωθεί στο ειδικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας. 

Αυτή η στιγμή σύμφωνα με τους κοινοτικούς αξιωματούχους θα έρθει μαζί με το Eurogroup της 16ης Ιουνίου το οποίο θα συμπέσει και με την διήμερη συνεδρίαση του ΕΜΣ στις 16 και 17 του μήνα. Το μεγάλο ερωτηματικό είναι πόσο γρήγορα θα εγκρίνει την καταβολή της δόσης η Φινλανδία η οποία χρειάζεται με βάση το σύνταγμά της,περίπου 10 ημέρες μέχρι να εγκρίνει οικονομική βοήθεια σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

Το πιο ρεαλιστικό σενάριο, είναι ότι η δόση θα έρθει λίγο πριν ή λίγο μετά από το βρετανικό δημοψήφισμα στις 23 του μήνα και μοιραία, θα καλύψει τις ανάγκες από το τέλος Ιουνίου και μετά.

Προτεραιότητα θα έχει -τι άλλο - η αποπληρωμή του (ΠΑΡΆΝΟΜΟΥ, ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥ) χρέους αφού εκεί θα πάνε τα 5,7 από τα συνολικά 7,5 δισ. της δόσης.


Πως θα μοιραστούν:

- Το Ιούνιο,το δημόσιο έχει υποχρεώσεις χρέους 705 εκ. ευρώ . Από αυτά , τα 405 εκ. ευρώ για αποπληρωμή τόκων και 300 εκ. ευρώ για παλιά δάνεια του ΔΝΤ .

- Τον Ιούλιο, το δημόσιο έχει υποχρεώσεις που φτάνουν τα 3,665 δισ. ευρώ . Από αυτά τα 2,3 δισ. ευρώ αφορούν την λήξη ομολόγου που παρακρατά η ΕΚΤ, 900 εκ. ευρώ για τόκους και 457 εκ. ευρώ προς το ΔΝΤ.

- Τον Αύγουστο, το δημόσιο έχει υποχρεώσεις χρέους ύψους 798 εκ. ευρώ. Από αυτά τα 500 εκ. ευρώ θα δοθούν για τόκους, 186 για λήξεις παλιότερων ομολόγων και 112 εκ. ευρώ προς το ΔΝΤ.


- Το Σεπτέμβριο, το δημόσιο θα πρέπει να αποπληρώσει υποχρεώσεις χρέους 683 εκ. ευρώ από τα οποία 70 εκ. ευρώ για τόκους, 160 εκ. ευρώ για λήξεις ομολόγων και 453 εκ. ευρώ του χρέους προς το ΔΝΤ.

- Τον Οκτώβριο το δημόσιο έχει να αποπληρώσει μόνο 360 εκ. ευρώ για τόκους.

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να αναμένεται η εκταμίευση της δόσης των 2,8 δισ.ευρώ αν και οι ανάγκες του χρέους μέχρι και το τέλος του χρόνου δεν ξεπερνούν συνολικά το 1,5 δισ. ευρώ.


Οι ιδιώτες 

Τα υπόλοιπα 1,8 δισ. ευρώ θα μοιραστούν σε δύο δόσεις. Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο οικονομικών, προτεραιότητα θα δοθεί στην απονομή συντάξεων που καθυστερούν, την επιστροφή φόρων που επίσης καθυστερούν και στην συνέχεια τις οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων των νοσοκομείων και του ΕΟΠΠΥ. 

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, μόνο στο ΙΚΑ εκκρεμεί η απονομή περίπου 80.000 συντάξεων, ενώ συνολικά από περίπου 320.000 συνταξιούχοι περιμένουν να πάρουν πλήρη σύνταξη, για παραπάνω από ένα χρόνο. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται επίσης και 29.000 εφάπαξ.

Σε ότι αφορά τους καθυστερούμενους φόρους, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου οικονομικών καθυστέρηση άνω των 90 ημερών από τις Δ.Ο.Υ έχουν φόροι ύψους 1,1 δισ. ευρώ. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν αλλά 1,8 - 2 δισ.ευρώ από ΦΠΑ και ΕΦΚ προς εξαγωγικές επιχειρήσεις που καθυστερούν από τα τελωνεία .

Τέλος, σε ότι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς προμηθευτές του δημοσίου, μόνο για φάρμακα ξεπερνούν το 1,5 δισ. ευρώ το δημόσιο καθυστερεί το συμψηφισμό του χρέους με τις εκ των υστέρων επιστροφές ( claw back , rebate) αφού λόγω της καθυστέρησης της αξιολόγησης, δεν υπήρχαν οι πόροι να καλύψει τις οφειλές που θα προέκυπταν μετά το συμψηφισμό.

Σκοτώνουν την βαριά βιομηχανία της Ελλάδας


Εκχωρούν την φέτα σε αφρικανικές χώρες-Ελιές, λάδι, φέτα, γιαούρτι τα τελείωσαν και έπονται κι άλλα.

 Ξενοφώντας Ερμείδης
Τα εγκλήματα που γίνονται εναντίον της χώρας από τις υπαλληλικές κυβερνήσεις της με τις εντολές των δανειστών δεν σκοτώνουν μόνο για ένα διάστημα την οικονομία αλλά την διαλύουν για πάντα. Να μην μπορέσει με κανέναν τρόπο να σηκώσει κεφάλι παραγωγικά, για τον επόμενο αιώνα τουλάχιστον.  

Με αφορμή την δήθεν ανάπτυξη και τον δήθεν ανταγωνισμό καταφέρνουν να βάλουν ταφόπλακα στην πραγματική οικονομία της Ελλάδας που δεν είναι άλλη από την μοναδικότητα των γεωργικών της και κατά συνέπεια κτηνοτροφικών της προϊόντων.  Η Ελλάδα ποτέ δεν θα μπορούσε να "χτυπήσει" τις αγορές του κόσμου σε επίπεδο ποσοτήτων. Η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας ήταν πάντα η ασύγκριτη ποιότητα των προϊόντων της λόγω της βιοποικιλότητας της ελληνικής γης.

Η ελληνική φέτα ύστερα από μάχη δεκαετιών είχε κατορθώσει να λάβει γεωγραφική ονομασία προέλευσης κυρίως γιατί το αιγοπρόβειο γάλα με το οποίο παρασκευάζεται προέρχεται από ελληνικές φυλές που έχουν τη δυνατότητα να βόσκουν σε αυτή τη μοναδική χλωρίδα. Τώρα, μετά τον Καναδά εκχωρείται και σε αφρικανικές χώρες μετά τη συμφωνία της Ε.Ε την οποία προχθές υπέγραψε και η χώρα. Ακολουθεί το ελληνικό γιαούρτι, ενώ στη συμφωνία ως πακέτο είναι και οι ελιές Καλαμών. 

Σημειωτέον ότι νωρίτερα είχε εκχωρηθεί χωρίς μάχη η μοναδική ποικιλία λαδοελιάς κορωναίικη, την οποία εξέλιξαν οι Ισπανοί μετατρέποντάς τη σε κοντή ελιά και κατεβάζοντας δραματικά το κόστος παραγωγής της. Μη έχοντας κατοχυρώσει την πατέντα (royalties) την αφήσαμε να την οικειοποιηθούν οι Ισπανοί, όπως οι Τούρκοι το ελληνικό γιαούρτι και εσχάτως και οι Τσέχοι ή οι Καναδοί, οι Δανοί και οι Γάλλοι τη φέτα. 

Σε ό,τι αφορά την ελληνική μαύρη ελιά (Καλαμών) είναι η μοναδική στον κόσμο όχι μόνο για τη γεύση αλλά και για το γεγονός πως όλοι οι υπόλοιποι ανταγωνιστές μας Ιταλοί, Ισπανοί, Τούρκοι δεν μπορούν να την παράγουν και αναγκάζονται να τη «μαυρίζουν» με χημική επεξεργασία.

Είχε κι αυτή κατοχυρωθεί ως Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης, αλλά οι συνθήκες του Εμπορίου, όπως υποδηλώνει και η διατλαντική συμφωνία (ΤΤΙP) Ευρώπης - ΗΠΑ που βρίσκεται στα σκαριά, δείχνουν την τάση. 

Οι νόμοι του διεθνούς εμπορίου δεν καταλαβαίνουν από κουλτούρες, ιστορία ή μύθους... Προς την κατεύθυνση αυτή και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και οι φόροι σε κρασί, τσίπουρο και μπίρα που τείνουν να διαλύσουν την παραγωγική βάση της χώρας και να την παραδώσουν βορά μαζί με τα προϊόντα της στις πολυεθνικές.

στον Τοίχο

Για την ανεργία των νέων

22-4-2016


oyte fygh
Ούτε Φυγή – Ούτε Υποταγή
Δημοσιεύτηκε στη Ρήξη φ. 122
Η πορεία που οργάνωσε ο Δήμος Πατρέων ενάντια στην ανεργία είναι μια καλή ευκαιρία για να αναδειχθεί ίσως η πιο καταστρεπτική συνθήκη της σημερινής κατάστασης, που είναι η μαζική ανεργία των νέων και οι μακρόχρονες επιπτώσεις της στη νεολαία, αλλά και στην κοινωνία στο σύνολό της. Σήμερα, η Δυτική Ελλάδα έχει το θλιβερό προνόμιο να έχει τη δεύτερη χειρότερη επίδοση πανελλαδικά στα ποσοστά ανεργίας, με περίπου 29% του εργατικού δυναμικού της άνεργο.
Η ανεργία, ιδιαίτερα στους νέους μέχρι 24 ετών ξεπερνάει το 50%, με το ποσοστό να πλησιάζει το 55% στις άνεργες νέες γυναίκες! Στην Πάτρα τα ποσοστά φαίνονται ακόμη χειρότερα, καθώς η ανεργία βρίσκεται κοντά στο 38%, ενώ στους νέους οι εκτιμήσεις μιλάνε για πάνω από 65%! Η τρομακτική αυτή νεανική ανεργία σαρώνει την πόλη μας σαν αποτέλεσμα της αποβιομηχάνισης, του εκτεταμένου παρασιτισμού των τοπικών και εθνικών ελίτ και της πενταετίας των μνημονίων των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΔΗΜΑΡ-ΑΝΕΛ-ΣΥΡΙΖΑ, που κατέστρεψαν και συνεχίζουν να καταστρέφουν κάθε παραγωγική ικμάδα του τόπου. Η θλιβερή αλήθεια είναι ότι οι νεώτερες γενιές του τόπου μας βουλιάζουν στη μακροχρόνια ανεργία, τις περιοδικές ανασφάλιστες εργασίες και τα εξοντωτικά 12ώρα για 300 ευρώ.
Η χειρότερη συνέπεια αυτού του παρατεταμένου συλλογικού και προσωπικού αδιεξόδου είναι το φαινόμενο της «Νέας Ξενιτιάς» που σαρώνει τη νεολαία μας. Ξεκίνησε κατά κύριο λόγο από νέους άνεργους επιστήμονες, αλλά πρόσφατα ακουμπάει και τα παιδιά που δεν προχώρησαν σε ανώτερες σπουδές και που αναγκάζονται να βρουν δουλειά όπου γης, συχνά σε άθλιες συνθήκες εκμετάλλευσης και χαμηλών αμοιβών. 250-300.000 νέοι και νέες από 20 έως 39 ετών έχουν εγκαταλείψει τα τελευταία πέντε χρόνια την πατρίδα χρησιμοποιώντας τα δίκτυα καριέρας (ιδιαίτερα οι σπουδασμένοι και οι τεχνικά ειδικευμένοι) που τεχνηέντως στήνουν οι επιχειρήσεις-στρατολόγοι της Γερμανικής Ευρώπης. Ζούνε ως μέτοικοι κυρίως στη Βόρεια και την Κεντρική Ευρώπη, εισπράττοντας συχνά όλα τα αρνητικά στερεότυπα για τους «κλέφτες και τεμπέληδες Έλληνες» που καλλιεργεί συστηματικά αυτή η Ευρώπη. Οι «συνδέσεις μέσω σκάιπ» έχουν γίνει η νέα καθημερινότητα για δεκάδες χιλιάδες οικογένειες και για χιλιάδες νεανικές παρέες˙ για τους ανθρώπους που μέχρι πριν λίγο καιρό ζούσαν στο ίδιο σπίτι ή συναντιόντουσαν στο ίδιο στέκι, αυτό είναι το θλιβερό απομεινάρι της παλιάς κοινωνικότητας.
Την ίδια στιγμή, η ελληνική κοινωνία εκπέμπει SOS, καθώς η υπογεννητικότητα και η φυγή των νέων απειλούν να τη μεταβάλουν οριστικά σε μια χρεοκοπημένη χώρα φτωχών συνταξιούχων. Η φυγή των νέων δεν συνιστά «ατύχημα», ούτε απλώς μια συνέπεια της χρεοκοπίας της χώρας μας. Αποτελεί τη μεγαλύτερη ληστεία του ζωντανού πλούτου της και ταυτόχρονα απομακρύνει οποιοδήποτε ενδεχόμενο ουσιαστικής αλλαγής, διότι προφανώς μια γερασμένη κοινωνία μπορεί πολύ πιο δύσκολα να αντισταθεί και να ορθοποδήσει. Στερεί τον τόπο από το πιο πολύτιμο πράγμα που μπορεί να διαθέτει: την ελπίδα…
Η τοπική κοινωνία (όπως και όλη η ελληνική κοινωνία) δεν πρέπει να περιμένει τίποτα από τις πολιτικές δυνάμεις των παλιών και νέων μνημονίων, που τόσο εύκολα υπογράφουν και υλοποιούν την καταστροφή της ίδιας μας της χώρας. Δεν πρέπει να περιμένει τίποτε από ένα παρακμασμένο, διεφθαρμένο ή, στην καλύτερη περίπτωση, ανίκανο πολιτικό σύστημα, το οποίο μέσα στην αρτηριοσκλήρυνσή του αδυνατεί να αντιμετωπίσει, από το πιο μικρό, μέχρι το πιο μεγάλο ζήτημα, σε κάθε επίπεδο της συλλογικής μας ζωής, τοπικό, περιφερειακό και πανεθνικό. Μόνο η δική της κινητοποίηση μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Μια κινητοποίηση σε δυο κατευθύνσεις. Η μία, πολιτική, για να φωνάξει απέναντι στους θλιβερούς ντόπιους διαχειριστές των υπερεθνικών εντολών των δανειστών και των κυρίαρχων το απολύτως αναγκαίο: ΩΣ ΕΔΩ! Η άλλη, δημιουργική, που θα στοχοποιεί τον παρασιτισμό και θα προκρίνει την παραγωγική ανασυγκρότηση και τον παραγωγικό μετασχηματισμό του τόπου μας. Που θα ενισχύει κάθε σοβαρή προσπάθεια τοπικής παραγωγής, που θα αναδεικνύει τις πρωτοβουλίες στον τομέα της γνώσης, της επιστήμης και της υψηλής τεχνολογίας, της αγροτικής παραγωγής και της μεταποίησης˙ που θα στηρίζει τις συνεταιριστικές και συλλογικές προσπάθειες, ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων και θα υπερασπίζεται τα δημόσια αγαθά, τη γη, το περιβάλλον και τον πολιτισμό μας.
Εμείς, σαν «Κοινοτικόν», μόνο έτσι μπορούμε να δούμε αυτήν την προσπάθεια του Δήμου για κεντρική ανάδειξη του προβλήματος της ανεργίας που μαστίζει την περιοχή μας. Σαν το πρώτο μικρό βήμα αγωνιστικής, αλλά και δημιουργικής κινητοποίησης της πατρινής κοινωνίας. Για μας, το σημαντικότερο πρόβλημα που πρέπει να αναδειχθεί από την ερχόμενη κινητοποίηση είναι η παρατεταμένη ανεργία των νέων και οι συνακόλουθες συνέπειές της: η φυγή στην ξενιτιά, η προσωπική παραίτηση, το χάσιμο της ελπίδας, η λουμπενοποίηση. Καλούμε τους νέους και τις νέες της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής να μην το βάλουν κάτω. Να συγκροτήσουν τις αντιστάσεις τους σε δημιουργικές κατευθύνσεις. Να χτίσουν απ’ την αρχή μια κοινωνία αξιοπρέπειας, ισότητας και ελευθερίας. Να βροντοφωνάξουν στην κινητοποίηση που έρχεται, αλλά ουσιαστικά και σε κάθε στιγμή της καθημερινής τους προσπάθειας:
Ούτε φυγή στην ξενιτιά
Ούτε υποταγή στα μνημόνια
Μένουμε Ελλάδα και παλεύουμε!
“KOINOTIKON”

Περιοδικό Άρδην – Εφημερίδα Ρήξη

Και… μελετώντας τα να κλαις

22-4-2016

Του Δημήτρη Νατσιού
 


  

Είναι γνωστό ότι τα ισχυρότερα δηλητήρια της νεοταξικής προπαγάνδας ενσταλάσσονται μες στα σχολεία. 
Εκμεταλλευόμενοι οι εθνοαποδομητές την έμφυτη ευαισθησία και αθωότητα των παιδιών και την, λόγω φόβου, πρωτίστως, ή ανιάτου προοδευτικότητας, «προσαρμογής» κάποιων εκπαιδευτικών, επιβάλλουν και προωθούν τα εθνοκτόνα πονηρεύματά τους.


Έχω γράψει επανειλειμμένως για τα «σχολικά βιβλία», «πανέρια με οχιές», που εδώ και μία δεκαετία, διακινούνται στα σχολεία. Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, κάποιες αναφορές στα βιβλία αυτά, αρχίζουν και γίνονται κατανοητές. Λες και κάποιοι γνώριζαν τα επερχόμενα και προετοίμαζαν ή, καλύτερα, αποκοίμιζαν το εύκολο και ανυπεράσπιστο θύμα: τους νέους. 

Έχω ενώπιόν μου το βιβλίο «Νεοελληνική Γλώσσα» της Γ’ Γυμνασίου. Την ευθύνη για την επιλογή των κειμένων είχαν τέσσερις εκπαιδευτικοί. Την υψηλή εποπτεία όμως και την τελική έγκριση για την εκτύπωση του βιβλίου και την αποστολή του στα σχολεία, την είχε το τότε Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και νυν Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (Θα έλεγα ότι ορθώς αφαιρέθηκε η λέξη «παιδαγωγικής». Η λέξη αγωγή, παράγεται από το ρήμα «άγω», που σημαίνει οδηγώ. Το ίδιο ρήμα στον μέλλοντα κάνω «άξω», από δω οι αξίες. Προφανώς οι ευφυείς και σοφοί πρόγονοί μας, μας διδάσκουν, μέσω του λαμπρού αυτού ετυμολογικού κατορθώματος, ότι η αγωγή πρέπει να άγει, να οδηγεί, το μέλλον της πόλης-πολιτείας, σε αξίες. Και πρώτη αξία η φιλοπατρία, διότι «μητρός τε και πατρός... τιμιώτερον εστί η πατρίς» κατά τον Πλάτωνα). 

Το βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου περιέχει 8 ενότητες: «1η ενότητα: Η Ελλάδα στον κόσμο. 2η: Γλώσσα-Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου. 3η: Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί. 4η: Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες. 5η: Ειρήνη-Πόλεμος. 6η: Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών. 7η: Τέχνη: Μία γλώσσα για όλους. 8η: Μπροστά στο μέλλον». 

Εκ των περιεχομένων διαπιστώνουμε ότι το βιβλίο έχει μία σαφή παγκόσμια, παγκοσμιοποιητική διάσταση. Είναι «βιβλίο χωρίς σύνορα». Η υπερεθνική «ελίτ-αλήτ», εξ άλλου βδελύσσεται τα σύνορα. Οι ασυνόρευτες συνθήκες, τα ασυνόρευτα κράτη είναι ο διακαής πόθος τους, προς μεγίστη χαρά των μωαμεθανών λαθρομεταναστών και των ποικιλώνυμων «αλληλέγγυων» . 

Κάποτε, σε τούτο τον τόπο,
 επιστρατεύονταν οι άριστοι των επιστημών και της τέχνης για την συγγραφή βιβλίων για την εκπαίδευση, γι’ αυτό ακόμη και σήμερα, παλιοί γέροντες, με νοσταλγία ανατρέχουν σ’ αυτά. Τώρα, όταν λήγει το σχολικό έτος, οι μαθητές, χαιρέκακα τα καίνε. 

Τώρα το πιστοποιητικό επιλογής
 των «συγγραφέων» είναι η στάθμη της αφιλοπατρίας, εκκλησιομαχίας και ψευτοπροοδευτικότητας.

Μία σύντομη περιήγηση στο προς εξέταση βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου θα καταδείξει το, όπως το ονομάζω, ύπουλο παιδομάζωμα. 

Σελ. 11. Κείμενο: «Η ελληνική κοινωνία αλλάζει». 

Διαβάζω: «Η ενεργή παρουσία των μειονοτήτων στην ελληνική κοινωνία διατάραξε τα τελευταία χρόνια την ως τότε κυρίαρχη εικόνα της αρμονικής εθνικής ομοιογένειας και έθεσε επιτακτικά πλέον το ζήτημα της συνύπαρξης διαφορετικών εθνοπολιτισμικών ομάδων. 
Τα παιδιά στο σχολείο καλούνται να μάθουν να ξεχωρίζουν τα κοινά στοιχεία που έχουν μεταξύ τους κουλτούρες που στην πρώτη ματιά μοιάζουν διαφορετικές, να εκτιμούν την αξία άλλων πολιτισμών εκτός από τον δικό τους, να αναγνωρίζουν την ετερογένεια, και όχι την ομοιογένεια, ως βασικό χαρακτηριστικό των σύγχρονων κοινωνιών».
 

Υπογραφή, Χριστίνα Κουλούρη, καθηγήτρια πανεπιστημίου. 

Σελ. 53. Κείμενο: «Πολυεθνικές τάξεις στο σχολείο».
 

«Αν κάποιος επισκεφθεί ανυποψίαστος ένα δημόσιο Δημοτικό σχολείο σε κάποιες γειτονιές της Αθήνας, θα ξαφνιαστεί: υπάρχουν τάξεις του Δημοτικού, όπου ένα στα τρία ή περισσότερα από τα παιδιά που φοιτούν έχουν την Ελλάδα για δεύτερη πατρίδα και τα ελληνικά για δεύτερη (και, καμιά φορά, σχεδόν άγνωστη) γλώσσα. 
Την πρώτη φορά που βρέθηκα σε μία τέτοια τάξη, άκουσα έκπληκτος αλλά και ντροπιασμένος για την άγνοιά μου δασκάλους να μου εξηγούν πόσο ραγδαία αλλάζει η «εθνική» σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού των δημόσιων Δημοτικών σχολείων χρόνο με τον χρόνο. Πόσο οι ίδιοι πελαγώνουν αβοήθητοι και ακαθοδήγητοι να διευθύνουν τις νέες πολυπολιτισμικές τους τάξεις. Πόσο πολύπλοκα και δύσκολα είναι τα εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά προβλήματα που δημιουργεί η συνύπαρξη παιδιών διαφορετικής εθνικότητας, με πελώρια διαφορά επιπέδου στη γνώση της γλώσσας, τη μαθησιακή υποδομή και τις εξωσχολικές συνθήκες ζωής».
 

Και το κείμενο συνεχίζεται με τον συγγραφέα να επιχαίρει διότι οι τάξεις γίνονται «πλουσιότερες» και καλύτερες χάρις στους «ξένους». Υπογραφή: Π. Τσίμας, δημοσιογράφος. 

Σελ. 65. Κείμενο: «Ε.Ε. και ελληνική ταυτότητα». 

«Είμαστε όλοι εκτεθειμένοι σε αληθινό βομβαρδισμό πολιτιστικών προϊόντων που διαμορφώνονται σύμφωνα με τη διεθνή διαφημιστική προβολή. Τα κράτη-έθνη δεν ανέκοψαν, αλλά αδιαφόρησαν γι’ αυτή την εξέλιξη. Η Ελλάδα την ενίσχυσε μάλιστα έμμεσα με ιδεολογικό προσανατολισμό σε μία διαστρεβλωμένη και γι’ αυτό χωρίς απήχηση ελληνική και χριστιανική παράδοση και με αδιαφορία...». 

Υπογραφή; Κώστας Σημίτης, πρώην πρωθυπουργός.
 

Σελ. 90. Κείμενο: «Η σκληρή πραγματικότητα του πολέμου». 

«Ας μη μας ξεγελούν οι παρασημοφορήσεις και οι παρελάσεις, οι υποδοχές και οι παράτες. Στους πραγματικούς πολέμους υπάρχουν μόνο μαυραγορίτες και βιαστές, στρατηγοί και μισθοφόροι και βέβαια υπάρχουν και οι μεσάζοντες κάθε είδους: οι μεσάζοντες των όπλων και οι μεσάζοντες των συνθηκών, οι μεσάζοντες των πράξεων και οι μεσάζοντες των αποφάσεων, οι μεσάζοντες των ιδεών και οι μεσάζοντες της πληροφορίας. Όμως στην πραγματικότητα του πολέμου [...] προκύπτουν θύματα». 

Υπογραφή: Ν. Σκουτέρη-Διδασκάλου. Και το ’40 έτσι ήταν; 

Σελ. 106. Κείμενο: «Ο νεανικός ιδεαλισμός».
 

«Τα περισσότερα παιδιά που γνωρίζω, πλούσια ή φτωχά, επιθυμούν βαθιά να κάνουν κάτι σημαντικό στη ζωή τους. Μου μιλάνε για την επιθυμία τους να προστατεύσουν τα τροπικά δάση, να σώσουν τις θαλάσσιες χελώνες ή να βοηθήσουν παιδιά που ζουν στο δρόμο…». 

Υπογραφή; Peter Dalglish. (Υπάρχει πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή σου από την προστασία της χελώνας; Βρέθηκε η αιτία της κρίσης). 

Σελ. 116. Κείμενο: «ΜΚΟ». 

«Εδώ στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε περίεργα τις ΜΚΟ: Όταν η Διεθνής Αμνηστία και το Παράρτημα του Ελσίνκι καταγγέλουν παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην Τουρκία, γράφουμε την είδηση στην πρώτη σελίδα. Όταν οι ίδιες οργανώσεις διαμαρτύρονται για καταπίεση των μαρτύρων του Ιεχωβά, των Σλαβόφωνων ή των Μουσουλμάνων στην Ελλάδα, είναι ανθελληνικές και πληρωμένες από ξένα κέντρα. Ουσιαστικά μας ενοχλεί η ανεξαρτησία τους: θα τις θέλαμε με το μέρος μας (όπως και όλες τις άλλες εξουσίες) και ξεχνάμε ότι αυτό θα καταργούσε αυτόματα το διεθνές τους κύρος. 
Είμαι υπερήφανος που ανήκω στις περισσότερες από αυτές τις οργανώσεις. Πιστεύω πως ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, ενιαία και αδιαπραγμάτευτα, είναι η μόνη ιδεολογία που μας απέμεινε – αλλά και η μόνη που μας χρειάζεται».
 

Υπογραφή; Νίκος Δήμου, συγγραφέας, μεταξύ άλλων, του βιβλίου «η δυστυχία να είσαι Έλληνας». 
Σελ. 144. Κείμενο: «Δεν είναι η επιστήμη αυτή που προκαλεί καταστροφές». 

«Όλα τα εγκλήματα στην ιστορία είναι απόρροια κάποιου φανατισμού. Όλες οι σφαγές έγιναν από αρετή, στο όνομα της αληθινής θρησκείας, του νόμιμου εθνικισμού, της καλής πολιτικής, της σωστής ιδεολογίας και τέλος, στο όνομα του αγώνα εναντίον της αλήθειας του άλλου, του αγώνα εναντίον του σατανά». 

Υπογραφή; Φρανσουά Γιάκομπ 
(Μαθαίνει ο μαθητής ότι η «αληθινή θρησκεία» του είναι εγκληματική).
 

Σελ. 137. Κείμενο: «Η νέα γενιά».
 

«Νομίζω ότι είμαστε μπροστά σε μία πλουραλιστική νέα κοινωνία, αρκετά ανεκτική και ανοικτή, και ταυτόχρονα πολύ ψυλλιασμένη, επιφυλακτική και σε διαρκή αμφισβήτηση. Άλλωστε ακόμα και η απάθεια είναι συχνά μία μορφή αντίδρασης. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι νέοι σήμερα φορούν τα πάντα και δεν ακολουθούν μία μόδα, ότι ακούνε διάφορες μουσικές και όχι μόνο ένα είδος, ότι ψηφίζουν διαφορετικά κόμματα σε κοινές παρέες, ότι γεμίζουν μικρά θέατρα και σινεφίλ αίθουσες, ότι κατέβηκαν στους δρόμους, ότι δεν παραμυθιάζονται με ήρωες και ινδάλματα ή στρέφονται σε εκείνους του παρελθόντος, όπως ο Τσε ή ο Μάρλεϊ». 

Υπογραφή; Μία Κόλλια (;) 

Δεν παρέθεσα, δεν αρκεί ο χώρος, καθόλου κείμενα από την «αντιρατσιστική» 3η ενότητα. Σ’ αυτήν περιέχονται 5-6 κείμενα με θέμα τον ρατσισμό, σχεδόν ενοχοποιούνται οι Έλληνες μαθητές. Συναντούμε, για παράδειγμα, έρευνα του 4ου Γυμνασίου Αθηνών, με ερωτήσεις, όπως: 

«Σας ενοχλεί το γεγονός ότι στην Ελλάδα έχουν έρθει τα τελευταία χρόνια αλλοδαποί;». 

Υπάρχει περίπτωση ένα παιδί να πει «ναι»; Θα «στιγματιστεί» ως ξενόφοβος, ρατσιστής, χρυσαυγίτης και θα εισπράξει και την χλεύη του «προοδευτικού» καθηγητή. 

Στην ίδια ενότητα (σελ. 58) θα βρούμε κείμενο για το ολοκαύτωμα των Εβραίων, όχι όμως και για τις ρατσιστικές Γενοκτονίες των Ελλήνων, διότι η «ελληνοτουρκική φιλία»- υποτέλεια των ελλαδικών κυβερνήσεων στα αρπακτικά της Άγκυρας- δεν επιτρέπει τέτοιες αναφορές. (Θυμίζω ότι τα βιβλία εκπονήθηκαν το 2003, επί υπουργίας του ΓΑΠ και διανεμήθηκαν το 2006, επί Γιαννάκου).
Ερωτώ: Μ’ αυτά που περιέχει το σχολικό βιβλίο καλλιεργείται και αναπτύσσεται η εθνική και θρησκευτική συνείδηση των Ελλήνων μαθητών, όπως προβλέπει το Σύνταγμα; 

ΣΧΟΛΙΟ ΡΕΣΑΛΤΟ: 
Ο «χυλός» της πολυπολιτισμικότητας δεν εξαρθρώνει μόνο τους συνεκτικούς ιστούς της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, αλλά και διαλύει και τους όρους της κοινωνικής (ταξικής») συνείδησης. 


Το «κατηχητικό» της Νέας Τάξης σε αυτό ακριβώς στοχεύει: Να καταστρέψει κάθε ΜΟΡΦΗ Συλλογικής Ιστορικής Συνείδησης (κοινωνική, ταξική, εθνική, Θρησκευτική…), διαλύοντάς αυτές τις Μορφές μέσα στον αγελαίο πολτό της Πολυπολιτισμικότητας.
 

Έτσι «ακυρώνονται» οι «όροι» κάθε Αγωνιστικής Αντίστασης, εναντίον των δυναστών.
 Διότι χωρίς συνθετικά σύνολα ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΝ (ταξικών και εθνικών), ιστορικά κατακτημένα, δεν μπορεί να υπάρξουν αγώνες. 

Σε αυτήν την ακύρωση των αγωνιστικών «συνθηκών» (των «όρων» για αγώνα) πρωτοστατούν οι «προοδευτικοί» του «εκσυγχρονιστικού» σκοταδισμού και οι μεταλλαγμένοι «αριστεροί». 

Κραυγάζουν για «ταξική συνείδηση» οι «αριστεροί» της Πολυπολιτισμικής υστερίας, την ίδια ώρα που ισοπεδώνουν κάθε «συνθήκη» ταξικής συνείδησης!!! 

Ο Δημήτρης Νατσιός, στο συνοπτικό κείμενό του, αποκαλύπτει, με συγκεκριμένα παραδείγματα, το δηλητήριο της ισοπέδωσης της Ιστορικής Συνείδησης ενός λαού, που ενσταλάσσεται στα παιδιά από τα πρώτα χρόνια της «κατήχησής» τους στα Σχολεία.

ΡΕΣΑΛΤΟ - Περιοδικό Πολιτικής και Πολιτισμικής Παρέμβασης