Η υποταγή έχει ανδρείκελα μα η αντεπίθεση θέλει ηγέτες

30-8-2016

Τα πράγματα είναι τόσο απλά λοιπόν. Και οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση που παραβλέπει ή προσπερνά αυτό τον κανόνα, είναι απλώς μια φλύαρη προσέγγιση που αβαντάρει αντικειμενικά τα ανδρείκελα της υποταγής...


Αυτή η κοινωνία μπορεί να απέδειξε πως είναι μια κοινωνία κουτόφραγκων. Μπορεί να αποδεικνύει καθημερινά πως είναι μια υπερτιμημένη κοινωνία, που όταν θυμάται μπορεί και να υμνολογεί τις δόξες των προγόνων της, ενώ την ίδια στιγμή παρακολουθεί με απάθεια την αποκαθήλωση τους από το βάθρο του παραδειγματισμού, της έμπνευσης και της ιστορικής μνήμης, αλλά ένα πράγμα είναι βέβαιο…

Αυτή η κοινωνία δεν παρουσιάστηκε ένα πρωί ως κοπάδι προβάτων στους δυνάστες της για να δηλώσει δουλοπρέπεια, υποταγή και αιώνια αφοσίωση. Σ αυτό το δρόμο της ντροπής, σύρθηκε από ηγέτες που κιότεψαν, από ηγέτες που πρόδωσαν, από ηγέτες που ξέρασαν και το τελευταίο ίχνος της αξιοπρέπειάς τους, και μπήκαν απροκάλυπτα στη δούλεψη της ξένης κατοχής.

Αυτή η κοινωνία εξαπατήθηκε, λοιδορήθηκε, παραμυθιάστηκε, εκβιάστηκε, καθηλώθηκε σε μια αδιέξοδη προσμονή, εκφυλίστηκε και τελικά παραδόθηκε στη μοίρα της και στις ορέξεις των βιαστών της αξιοπρέπειάς της.

Όποιος λοιπόν απευθύνεται σ αυτή τη κρεατόμαζα των άβουλων, των αμήχανων και παραδομένων κομπάρσων, δε μπορεί να της θέτει διλήμματα που είναι ανίκανη να απαντήσει, γιατί τότε...
απλά υποκρίνεται, κι ενώ παραμένει μασκαράς, επιμένει να εμφανίζεται ως επίδοξος επαναστάτης.

Τα διλήμματα λοιπόν επιστρέφουν αυτούσια σ αυτούς που τα θέτουν. 
Μια κοινωνία που δεν αποφάσισε μόνη της να παραδοθεί, δεν αποτελεί ένα οργανωμένο σύνολο από ανθρώπους που θα αποφασίσουν μονάχοι τους να σηκώσουν ψηλά το κεφάλι και να αντισταθούν σ αυτά που έρχονται.

Ο ξεσηκωμός ή η συνθηκολόγηση, είναι πράξη των ηγετών. Είναι διαδρομή που χαράσσεται είτε από ανδρείκελα είτε από πραγματικούς ηγέτες.
  • Αυτή η κοινωνία λοιπόν για να ξεσηκωθεί, πρέπει κάποιος να μπει μπροστά για να της δείξει το δρόμο…
  • Αυτή η κοινωνία για να εξεγερθεί, θα πρέπει κάποιος να την εμπνεύσει και να την συνεγείρει στο δρόμο που δεν τολμά να τον περπατήσει ο συμβιβασμός και η δουλοπρέπεια…
Τα διλήμματα λοιπόν δεν είναι δικά της. Είναι δικά μας. Όσων τουλάχιστον από μας αντιλαμβανόμαστε πως σ αυτή την πατρίδα αξίζει μια τύχη διαφορετική.

Τα συνθήματα δεν είναι δικά της. Τα θέλει έτοιμα. Θέλει να είναι ισχυρά. Θέλει να έχουν τη δύναμη να την παρασύρουν για να τα ενστερνιστεί και να τα υιοθετήσει.

Οι δρόμοι της πάλης… Οι τρόποι της δράσης… Δεν είναι μέρος των ονείρων της. Είναι το δικό μας σχέδιο που πρέπει να γίνει ο εφιάλτης των προσκυνημένων.

Αυτή την κοινωνία λοιπόν όταν την καλείς να επιλέξει ανάμεσα στην υποταγή ή στην αντεπίθεση, θα επιλέξει την υποταγή, γιατί αυτό το δρόμο της χάραξαν οι προσκυνημένοι.
  • Η αντεπίθεση θέλει ηγέτες, οργανωτές, εμπνευστές. Θέλει τους αποφασισμένους που θα προκαλέσουν εξελίξεις.
  • Η αντεπίθεση δεν θέλει κότες αλλά αυγά που πρέπει να σπάσουν. 
  • Θέλει Παπαφλέσσες και Βελουχιώτηδες. 
  • Θέλει Σπάρτακους και Μαρίνους Αντύπες. 
Θέλει μια αρμαθιά αποφασισμένους,  που δε θα αρκούνται στα ονείρατα και στα πρωτόκολλα, αλλά σε…

Ένα σύνθημα…
Δύο σχέδια…
Και τρία πολύ συγκεκριμένα βήματα με στόχο την πολιτική εξουσία.

Πιό φραγκοδίφραγκα δε γίνεται... 

Περιζήτητο προϊόν ο φτωχός Έλληνας


Η Παγκόσμια Τράπεζα μπαίνει στην Ελλάδα μέσω ΜΚΟ και επενδύσεων "ανάπτυξης"-Σπρώχνουν προς την ιδιωτική ασφάλιση.

30-8-2016

Την Παγκόσμια Τράπεζα είχαμε να την ακούσουμε πολύ καιρό και έκανε την εμφάνισή της με κρότο δύο ημέρες πριν το 15Αύγουστο με λίστα που παρέδωσε στο υπουργείο Εργασίας "συμβουλεύοντας" ότι για να εξοικονομηθούν χρήματα θα πρέπει να κοπούν μαχαίρι περισσότερες από εκατό παροχές που δίνονται σε ανέργους και ασφαλισμένους είτε πρόκειται για χρήμα είτε πρόκειται για είδος.  Ανάμεσα στις "συμβουλές" η Παγκόσμια Τράπεζα ζητά την περικοπή στις εκπτώσεις φόρων από τις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες, με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 100-120 εκατ. ευρώ αλλά και μαχαίρι στο επίδομα θέρμανσης, την κάρτα σίτισης, επίδομα ενοικίου και ό,τι έχει σχέση με τον ανθρωπιστικό προφίλ της κυβέρνησης που κάνει κόντρα με τις παροχές της βασίλισσας Φρειδερίκης. 

Έρχεται η ιδιωτική συνταξιοδότηση και ασφάλιση
Καθόλου τυχαίο το χτύπημα αυτό αν κανείς διαβάσει τις θέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για το Ασφαλιστικό Σύστημα. Το χωρίζει σε τρεις πυλώνες:
α. Βασική, υποχρεωτική, δημόσια διευθυνόμενη σύνταξη (προκαθορισμένων παροχών) διανεμητικού χαρακτήρα .
β.Υποχρεωτική, ιδιωτικά διευθυνόμενη σύνταξη (καθορισμένηςεισφοράς) κεφαλαιοποιητικής βάσης.
γ. Συμπληρωματική, προαιρετική και ιδιωτική σύνταξη κεφαλαιοποιητικού τύπου.
Με τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία να έχουν φτάσει στο σημείο να δανείζονται συνεχώς για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι σε συνταξιούχους και εργαζόμενους, η Παγκόσμια Τράπεζα περίμενε αρκετό καιρό μέχρι να κάνει την εμφάνισή της και να σπρώξει αναγκαστικά πλέον της ασφάλεια των Ελλήνων σε ιδιωτικά χέρια. 
Μέσα στις επίσημες θέσεις της ως οργανισμός αν εξαιρέσει κάποιος τις παραγράφους για μάχες που πρέπει να δοθούν για την ισονομία και την εξάλειψη της φτώχειας βρίσκει και την εξής πρόταση: "Μείωση των παρεμβάσεων της πολιτικής και των πολιτικών στη διατύπωση των συνταξιοδοτικών ζητημάτων". Δηλαδή, το συνταξιοδοτικό θέμα δεν πρέπει να είναι στα χέρια των πολιτικών δηλαδή στα χέρια των εκπροσώπων του λαού. Τόσο απλά. Άλλος θα εργάζεται και θα πληρώνει τις εισφορές και άλλος θα κάνει κουμάντο διότι οι κυβερνήσεις κυριολεκτικά τα αποθεματικά των ταμείων τα έπαιξαν σε τζόγο, τα χάρισαν σε τράπεζες ή ταξίδεψαν μυστηριωδώς για άλλους παραδείσους. 
Για όσους δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν ή να εργαστούν για να έχουν ασφάλεια και σύνταξη τότε πολύ απλά θα τους σώζει η Παγκόσμια Τράπεζα σε συνεργασία με τις Βρυξέλλες μέσω πακέτων για την "ανθρωπιστική κρίση" ανάλογα με τα πακέτα εκατοντάδων εκατομμυρίων που δίνονται για την "προσφυγική κρίση" που θα τα διαχειρίζονται βεβαίως μόνο ΜΚΟ όπως και αυτά που στέλνονται για τους πρόσφυγες. 

Απαιτούν αυτά που συμφώνησαν
Η Παγκόσμια Τράπεζα επί κυβέρνησης Σαμαρά έκανε την επίσημη εμφάνισή της στην Ελλάδα και κράτησε ένα χαμηλού προφίλ χαρακτήρα για δύο χρόνια. Μπήκε στο παιχνίδι της σωτηρίας της χώρας λόγω της "οικονομικής κρίσης" και "επένδυσε" 450 εκατ. ευρώ μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Χρηματοδότησης (IFC) συμμετέχοντας στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και αποκλειστικά στην χρηματική ενίσχυση ιδιωτών που είδαν φως και μπήκαν σε μια εσκεμμένα κατεστραμμένη χώρα. Ενώ "το ΔΝΤ δεν συνδέει το δανεισμό με κοινωνικές προϋποθέσεις και όρους η Παγκόσμια Τράπεζα το κάνει δίνοντας έμφαση στο ελάχιστο δίχτυ ασφάλειας και την προστασία των κοινοτήτων". (Σακελαρόπουλος Θ. 2003, Υπερεθνικές Κοινωνικές Πολιτικές)
Εντελώς "συμπτωματικά" η κουβέντα κατέληξε ότι η κυβέρνηση δεν έχει τα 900 εκατ. ευρώ για το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης αλλά και για τα προγράμματα βοήθειας των αναξιοπαθούντων για το 2017 την στιγμή  που η  Παγκόσμια Τράπεζα "συμβούλεψε" για περικοπές επιδομάτων "ανθρωπιστικού χαρακτήρα". Είναι το δίχτυ ασφαλείας της Παγκόσμιας Τράπεζας προς τους φτωχούς όσο οι επενδυτές θα γεμίζουν το σακούλι τους με το πλιάτσικο που γίνεται στην Ελλάδα επικουρούμενο εκτός των άλλων και από την Παγκόσμια Τράπεζα.
Δεν είναι όμως κάτι που δεν ήταν γνωστό διότι τον Οκτώβριο του 2015 η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, παρουσίασε τον κεντρικό πυρήνα της σχεδιαζόμενης αναδιάρθρωσης του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας σε κλιμάκιο της Παγκόσμιας Τράπεζας που βρισκόταν στην Ελλάδα και ήταν γνωστό ότι λόγω των περιορισμών που επέβαλλε το Μνημόνιο 3 μόνο το 0,5% του ΑΕΠ (900 εκατ.) θα πρέπει να δαπανηθούν για τους "φτωχούς" Έλληνες. 
Ήταν γνωστό από τότε ότι μέρος από τα χρήματα που απαιτούνται θα αναζητηθούν από τις ήδη καταβαλλόμενες παροχές σε χρήμα και είδος, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων φορολογικών πλεονεκτημάτων που παρέχονται σε συγκεκριμένες ομάδες, αλλά και των παροχών ασφάλισης, όπως είναι το ΕΚΑΣ, και άλλων κοινωνικών παροχών σε ολόκληρο τον τομέα της Γενικής Κυβέρνησης.

Οι ιδιώτες θα μάς σώζουν σφάζοντας
Η Παγκόσμια Τράπεζα θύμισε τώρα στην κυβέρνηση αυτά που η υπουργός είχε παρουσιάσει πριν 10 μήνες και βέβαια για να βάλει μπροστά επιτέλους το τελικό σχέδιο "βοήθειας" προς την Ελλάδα που είναι η ιδιωτικοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων χωρίς βέβαια το δικαίωμα η Βουλή να έχει λόγο περί του συνταξιοδοτικών ζητημάτων και βέβαια να αναπτύξει το σχέδιο "ανθρωπιστική βοήθεια" καταρχάς σε όλους τους δήμους με το κατάπτυστο Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης, με την Κάρτα Σίτισης για ανασφάλιστους και χαμηλοσυνταξιούχους και βέβαια για τις Κοινωνικές Κατοικίες Αστέγων στηριζόμενες και από ΜΚΟ για τις οποίες η Παγκόσμια Τράπεζα χαρακτηρίζει επισήμως ως  "ιδιωτικούς οργανισμούς που ασκούν δραστηριότητα για να απαλύνουν τον πόνο, να προωθήσουν τα συμφέροντα των φτωχών, την προστασία του περιβάλλοντος, την παροχή βασικών κοινωνικών υπηρεσιών, ή αναλαμβάνουν την ανάπτυξη της κοινότητας"....χρηματοδοτούμενες πάντα από αυτούς που δημιουργούν πόνο και καταστροφή στις κοινότητες πολλές δεκαετίες σχεδόν σε όλο τον κόσμο τώρα και στην Ελλάδα της "ανθρωπιστικής κρίσης".

Περιζήτητο προϊόν ο φτωχός Έλληνας

Η Παγκόσμια Τράπεζα μπαίνει στην Ελλάδα μέσω ΜΚΟ και επενδύσεων "ανάπτυξης"-Σπρώχνουν προς την ιδιωτική ασφάλιση.
Την Παγκόσμια Τράπεζα είχαμε να την ακούσουμε πολύ καιρό και έκανε την εμφάνισή της με κρότο δύο ημέρες πριν το 15Αύγουστο με λίστα που παρέδωσε στο υπουργείο Εργασίας "συμβουλεύοντας" ότι για να εξοικονομηθούν χρήματα θα πρέπει να κοπούν μαχαίρι περισσότερες από εκατό παροχές που δίνονται σε ανέργους και ασφαλισμένους είτε πρόκειται για χρήμα είτε πρόκειται για είδος.  Ανάμεσα στις "συμβουλές" η Παγκόσμια Τράπεζα ζητά την περικοπή στις εκπτώσεις φόρων από τις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες, με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 100-120 εκατ. ευρώ αλλά και μαχαίρι στο επίδομα θέρμανσης, την κάρτα σίτισης, επίδομα ενοικίου και ό,τι έχει σχέση με τον ανθρωπιστικό προφίλ της κυβέρνησης που κάνει κόντρα με τις παροχές της βασίλισσας Φρειδερίκης. 

Έρχεται η ιδιωτική συνταξιοδότηση και ασφάλιση
Καθόλου τυχαίο το χτύπημα αυτό αν κανείς διαβάσει τις θέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για το Ασφαλιστικό Σύστημα. Το χωρίζει σε τρεις πυλώνες:
α. Βασική, υποχρεωτική, δημόσια διευθυνόμενη σύνταξη (προκαθορισμένων παροχών) διανεμητικού χαρακτήρα .
β.Υποχρεωτική, ιδιωτικά διευθυνόμενη σύνταξη (καθορισμένηςεισφοράς) κεφαλαιοποιητικής βάσης.
γ. Συμπληρωματική, προαιρετική και ιδιωτική σύνταξη κεφαλαιοποιητικού τύπου.
Με τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία να έχουν φτάσει στο σημείο να δανείζονται συνεχώς για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι σε συνταξιούχους και εργαζόμενους, η Παγκόσμια Τράπεζα περίμενε αρκετό καιρό μέχρι να κάνει την εμφάνισή της και να σπρώξει αναγκαστικά πλέον της ασφάλεια των Ελλήνων σε ιδιωτικά χέρια. 
Μέσα στις επίσημες θέσεις της ως οργανισμός αν εξαιρέσει κάποιος τις παραγράφους για μάχες που πρέπει να δοθούν για την ισονομία και την εξάλειψη της φτώχειας βρίσκει και την εξής πρόταση: "Μείωση των παρεμβάσεων της πολιτικής και των πολιτικών στη διατύπωση των συνταξιοδοτικών ζητημάτων". Δηλαδή, το συνταξιοδοτικό θέμα δεν πρέπει να είναι στα χέρια των πολιτικών δηλαδή στα χέρια των εκπροσώπων του λαού. Τόσο απλά. Άλλος θα εργάζεται και θα πληρώνει τις εισφορές και άλλος θα κάνει κουμάντο διότι οι κυβερνήσεις κυριολεκτικά τα αποθεματικά των ταμείων τα έπαιξαν σε τζόγο, τα χάρισαν σε τράπεζες ή ταξίδεψαν μυστηριωδώς για άλλους παραδείσους. 
Για όσους δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν ή να εργαστούν για να έχουν ασφάλεια και σύνταξη τότε πολύ απλά θα τους σώζει η Παγκόσμια Τράπεζα σε συνεργασία με τις Βρυξέλλες μέσω πακέτων για την "ανθρωπιστική κρίση" ανάλογα με τα πακέτα εκατοντάδων εκατομμυρίων που δίνονται για την "προσφυγική κρίση" που θα τα διαχειρίζονται βεβαίως μόνο ΜΚΟ όπως και αυτά που στέλνονται για τους πρόσφυγες. 

Απαιτούν αυτά που συμφώνησαν
Η Παγκόσμια Τράπεζα επί κυβέρνησης Σαμαρά έκανε την επίσημη εμφάνισή της στην Ελλάδα και κράτησε ένα χαμηλού προφίλ χαρακτήρα για δύο χρόνια. Μπήκε στο παιχνίδι της σωτηρίας της χώρας λόγω της "οικονομικής κρίσης" και "επένδυσε" 450 εκατ. ευρώ μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Χρηματοδότησης (IFC) συμμετέχοντας στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και αποκλειστικά στην χρηματική ενίσχυση ιδιωτών που είδαν φως και μπήκαν σε μια εσκεμμένα κατεστραμμένη χώρα. Ενώ "το ΔΝΤ δεν συνδέει το δανεισμό με κοινωνικές προϋποθέσεις και όρους η Παγκόσμια Τράπεζα το κάνει δίνοντας έμφαση στο ελάχιστο δίχτυ ασφάλειας και την προστασία των κοινοτήτων". (Σακελαρόπουλος Θ. 2003, Υπερεθνικές Κοινωνικές Πολιτικές)
Εντελώς "συμπτωματικά" η κουβέντα κατέληξε ότι η κυβέρνηση δεν έχει τα 900 εκατ. ευρώ για το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης αλλά και για τα προγράμματα βοήθειας των αναξιοπαθούντων για το 2017 την στιγμή  που η  Παγκόσμια Τράπεζα "συμβούλεψε" για περικοπές επιδομάτων "ανθρωπιστικού χαρακτήρα". Είναι το δίχτυ ασφαλείας της Παγκόσμιας Τράπεζας προς τους φτωχούς όσο οι επενδυτές θα γεμίζουν το σακούλι τους με το πλιάτσικο που γίνεται στην Ελλάδα επικουρούμενο εκτός των άλλων και από την Παγκόσμια Τράπεζα.
Δεν είναι όμως κάτι που δεν ήταν γνωστό διότι τον Οκτώβριο του 2015 η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, παρουσίασε τον κεντρικό πυρήνα της σχεδιαζόμενης αναδιάρθρωσης του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας σε κλιμάκιο της Παγκόσμιας Τράπεζας που βρισκόταν στην Ελλάδα και ήταν γνωστό ότι λόγω των περιορισμών που επέβαλλε το Μνημόνιο 3 μόνο το 0,5% του ΑΕΠ (900 εκατ.) θα πρέπει να δαπανηθούν για τους "φτωχούς" Έλληνες. 
Ήταν γνωστό από τότε ότι μέρος από τα χρήματα που απαιτούνται θα αναζητηθούν από τις ήδη καταβαλλόμενες παροχές σε χρήμα και είδος, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων φορολογικών πλεονεκτημάτων που παρέχονται σε συγκεκριμένες ομάδες, αλλά και των παροχών ασφάλισης, όπως είναι το ΕΚΑΣ, και άλλων κοινωνικών παροχών σε ολόκληρο τον τομέα της Γενικής Κυβέρνησης.

Οι ιδιώτες θα μάς σώζουν σφάζοντας
Η Παγκόσμια Τράπεζα θύμισε τώρα στην κυβέρνηση αυτά που η υπουργός είχε παρουσιάσει πριν 10 μήνες και βέβαια για να βάλει μπροστά επιτέλους το τελικό σχέδιο "βοήθειας" προς την Ελλάδα που είναι η ιδιωτικοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων χωρίς βέβαια το δικαίωμα η Βουλή να έχει λόγο περί του συνταξιοδοτικών ζητημάτων και βέβαια να αναπτύξει το σχέδιο "ανθρωπιστική βοήθεια" καταρχάς σε όλους τους δήμους με το κατάπτυστο Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης, με την Κάρτα Σίτισης για ανασφάλιστους και χαμηλοσυνταξιούχους και βέβαια για τις Κοινωνικές Κατοικίες Αστέγων στηριζόμενες και από ΜΚΟ για τις οποίες η Παγκόσμια Τράπεζα χαρακτηρίζει επισήμως ως  "ιδιωτικούς οργανισμούς που ασκούν δραστηριότητα για να απαλύνουν τον πόνο, να προωθήσουν τα συμφέροντα των φτωχών, την προστασία του περιβάλλοντος, την παροχή βασικών κοινωνικών υπηρεσιών, ή αναλαμβάνουν την ανάπτυξη της κοινότητας"....χρηματοδοτούμενες πάντα από αυτούς που δημιουργούν πόνο και καταστροφή στις κοινότητες πολλές δεκαετίες σχεδόν σε όλο τον κόσμο τώρα και στην Ελλάδα της "ανθρωπιστικής κρίσης".
στον Τοίχο

Κοινωνικά μυδράλια

Σας εμπαίζουν χοντρά τα υπαλληλάκια της ναζιστοκυβέρνησης. Σας έχουν στήσει στον τοίχο και γελάνε μαζί σας ρίχνοντας γιαούρτια στα μούτρα σας πριν αρχίσουν να γεμίζουν με σφαίρες τα μυδράλια για να σας καθαρίσουν όλους.
Ο Κατρούγκαλος έκανε την αρχή λέγοντας ότι αν δεν έδιναν 384 ευρώ εθνική σύνταξη δεν θα παίρνατε ποτέ σύνταξη και ότι αυτά τα 384 ευρώ είναι ικανά για να μην είναι κανένας φτωχός. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ξεχάσετε τα 384 ευρώ εθνική σύνταξη και συνειδητοποιήστε ότι η σύνταξη θα πάει κάτω των 200 ευρώ εφόσον  η ΕΕ για τον ορισμό της φτώχειας έχει θεσπίσει ότι πρέπει να είναι η σύνταξη στο 60% του κατώτατου μισθού. Ποιος είναι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα; Μόλις 510 ευρώ για άνω των 25 ετών. Όμως ακόμη η Ε.Ε δεν έχει ολοκληρώσει το σχέδιο του κατώτατου ευρωπαϊκού μισθού και αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί η Βουλγαρία ως μέλος-κράτος της Ε.Ε να πάει τον κατώτατο μισθό της από 195 ευρώ στα 510 ευρώ για να υπάρχει εθνική σύνταξη στην Ελλάδα βάση του ορισμού της Ε.Ε. 
Βγήκε και η Χαρά Καφαντάρη, μεγάλη προσωπικότητα της κυβέρνησης η οποία μέσα στην καλή χαρά μαρτύρησε η μαρτυριάρα τα σχέδια των κατοχικών κυβερνήσεων για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες. "Εγώ και το μαγαζί μου, και είμαι το αφεντικό του εαυτού μου έχει τελειώσει". Πώς είπατε; Τελειώσατε γιατί έτσι γούσταραν και όχι μόνο γούσταραν αλλά τελικά ήταν το σχέδιο από την αρχή να τελειώσει κάθε ανεξάρτητη ιδιωτική δραστηριότητα με ελληνικό χρώμα. Σας έδωσε και το πρώτο φοντανάκι για το τι έρχεται με νομοσχέδιο που το κρατούσαν κρυφό: "Νομοσχέδιο για την Κοινωνική Οικονομία". Όπου θέλουν να στήσουν πογκρόμ εναντίον κλάδων, ιδιωτών και αναξιοπαθούντων βάζουν μπροστά και το "κοινωνικό" ή "κοινωφελές".
Κοινωνικές κατοικίες για τους άστεγους που θα τους παίρνουν τα σπίτια με κατάσχεση, κοινωφελής εργασία με 360 ευρώ το μήνα, κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ και τώρα κοινωνική οικονομία. 
Θα μαζεύονται όλοι μαζί οι κατεστραμμένοι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και θα κάνουν συνεταιρισμό! Σε λίγο θα μάς πουν ότι θα φτιάξουν και κοινωνικά mall όπου οι μανάβηδες, μπακάληδες, σιδεράδες, ψιλικατζήδες κ.λπ θα "χτυπάνε" με τις προσφορές τους τα mall των μεγαλοεπιχειρηματιών. 
Ξέραμε από το 2009 με τον σωτήρα Γεώργιο Αααααα Παπανδρέου ότι ξεκίνησε ο κατήφορος. Το καταλάβαμε στο πετσί μας με τους υπηρεσιακούς πρωθυπουργούς και το εμπεδώσαμε με τον Σαμαρά. Αυτό με τους λιγούρηδες των Συριζοανέλ είναι το τελειωτικό χτύπημα για ό,τι ακόμη στην Ελλάδα ίσως μπορούσε να επιβιώσει. Οι άνθρωπες το λένε πλέον καθαρά: "Θα σας εξαφανίσουμε". Δεν έχουν κανένα πρόβλημα να βγάλουν τα "κοινωνικά μυδράλια" και να αρχίσουν να μειώνουν πληθυσμό αφού είναι μη παραγωγικός και δεν συμφέρει την Ε.Ε.  Πόσο κέρδος να φέρει και αυτός ο νομοθετημένος "κόφτης" που μπαίνει μπροστά από τον Απρίλιο του 2017;
Ήρθε λοιπόν η εποχή που η εξουσία φτύνει το πόπολο και το πόπολο νομίζει ότι βρέχει. Κανονικό πόπολο, χωρίς ίχνος λαού μέσα του που είναι πρόθυμο να ζει σε 20 τ.μ κοινωνικής κατοικίας, να έχει κοινωνική απασχόληση 12ωρο για 200 ευρώ, κοινωνική σύνταξη 180 ευρώ, κοινωνικό ρεύμα για μία λάμπα και ένα ψυγείο, κοινωνικό νερό για 4 ντους και 20 μπουκάλια νερό το μήνα, κοινωνικούς τάφους για να μην πιάνουν πολύ χώρο οι νεκροί στα κοινωνικά νεκροταφεία, αρκεί να μην έχει ντράβαλα και αυθεντικές κοινωνικές εξεγέρσεις. 
Τελικά όταν δεν υπάρχει κοινωνία, κοινωνική συνοχή και κοινωνική παιδεία η εξουσία παίζει με την λέξη "κοινωνικό" για να καλύψει το ναζιστικό σχέδιο πραγματικής γενοκτονίας ενός όχλου, που χωρίς έμπρακτες αποδείξεις αυτοχαρακτηριζόταν αυτάρεσκα ως λαός. 

στον Τοίχο

Η νόμιμη Γενοκτονία των Ελλήνων



Η νομική έννοια της «Γενοκτονίας» εφαρμόστηκε στην δίκη της Νυρεμβέργης κατά την οποία απαγγέλθηκαν κατηγορίες στους Ναζί για την συστηματική εξόντωση άμαχου πληθυσμού λόγω φυλής, θρησκείας, πολιτικών πεποιθήσεων και σωματικής κατάστασης.

Ο Πολωνός Εβραίος δικηγόρος Ραφαήλ Λέμκιν, ο οποίος σώθηκε καταφεύγοντας στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κάτι που δεν κατόρθωσαν σαράντα εννέα συγγενικά του πρόσωπα τα οποία δολοφονήθηκαν από τους Ναζί, έχοντας ασχοληθεί πριν από τον πόλεμο με τον αφανισμό των Ελλήνων, των Αρμενίων και των Ασσυρίων, μετά τον πόλεμο αφοσιώθηκε στην εκστρατεία για την νομική αναγνώριση του όρου Γενοκτονία, στα αγγλικά Genocide που προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις γένος και κτείνω ή από την ελληνική λέξη γένος (με την έννοια της οικογένειας, της φυλής, του έθνους, της θρησκείας) και την λατινική cide (δολοφονία).

Παρ' όλες τις άκαρπες προσπάθειες του Ραφαήλ Λέμκιν για την θέσπιση Διεθνών Νόμων που ορίζουν και απαγορεύουν την Γενοκτονία στη Διάσκεψη της Μαδρίτης του 1933, για την απαγόρευση εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας κατά τη διάρκεια της Διάσκεψης Ειρήνης των Παρισίων του 1945, συμμετέχοντας και ως σύμβουλος του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ στη Δίκη της Νυρεμβέργης όπου κατόρθωσε η λέξη «Genocide» να περιληφθεί στο κατηγορητήριο, αλλά ως περιγραφικός και όχι ως νομικός όρος, τελικά οι ακούραστες προσπάθειές του επιβραβεύθηκαν στις 9 Δεκεμβρίου 1948, την ημέρα που τα Ηνωμένα Έθνη ενέκριναν τη Σύμβαση για την Πρόληψη και την Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας. Σύμφωνα με τον Λέμκιν:
Γενοκτονία δεν συνεπάγεται απαραίτητα την άμεση καταστροφή ενός έθνους, εκτός εάν επιτυγχάνεται με μαζικές δολοφονίες όλων των μελών ενός έθνους. Σκοπός είναι να επισημάνει ένα συντονισμένο σχέδιο των διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην καταστροφή των βασικών θεμελίων της ζωής των εθνικών ομάδων, με στόχο να αφανίσει τις ίδιες τις ομάδες. 
Οι στόχοι ενός τέτοιου σχεδίου είναι η διάλυση των πολιτικών και κοινωνικών θεσμών, του πολιτισμού, της γλώσσας, των εθνικών αισθημάτων, της θρησκείας, της οικονομικής ύπαρξης εθνικών ομάδων καθώς και η καταστροφή της προσωπικής ασφάλειας, της ελευθερίας, της υγείας, της αξιοπρέπειας και της ζωής των ατόμων που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες. Η Γενοκτονία στρέφεται κατά της εθνικής ομάδας ως μία οντότητα, και οι ενέργειες που πραγματοποιούνται, στρέφονται κατά ιδιωτών, όχι με την ιδιότητά τους ως ιδιώτες, αλλά ως μέλη της εθνικής ομάδας.  
H Γενοκτονία έχει δύο φάσεις:
1) την καταστροφή του εθνικού προτύπου της καταπιεσμένης ομάδας και
2)την επιβολή του εθνικού προτύπου του καταπιεστή.
Μετά την επιβολή, ο καταπιεσμένος πληθυσμός αποφασίζει αν θα παραμείνει ή θα φύγει ενώ ταυτόχρονα με την απομάκρυνση του πληθυσμού πραγματοποιείται και ο Εποικισμός από τους πληθυσμούς του καταπιεστή».

Σύμφωνα με την Απόφαση 260-ΙΙΙ-Α της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ την 9η Δεκεμβρίου 1948 – τέθηκε σε ισχύ την 12η Ιανουαρίου 1951 - Σύμβαση του ΟΗΕ για την Πρόληψη και την Καταστολή του Εγκλήματος της Γενοκτονίας και οι ευθύνες του θύτη, «Τα συμβαλλόμενα μέρη επιβεβαιούν ότι η Γενοκτονία, συντελουμένη είτε εν καιρώ ειρήνης είτε εν καιρώ πολέμου, τυγχάνει έγκλημα Διεθνούς Δικαίου και αναλαμβάνουν την υποχρέωσιν να προλαμβάνουν και να τιμωρούν τούτο». (Άρθρο 1)
«Γενοκτονία σημαίνει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες πράξεις οι οποίες διαπράττονται με την πρόθεση καταστροφής, εν όλω ή εν μέρει, μίας εθνικής, εθνοτικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας ως τέτοιας
α) ανθρωποκτονία μελών της ομάδας,
β) πρόκληση βαρειάς σωματικής ή διανοητικής βλάβης σε μέλη της ομάδας
γ) με πρόθεση επιβολή επί της ομάδας συνθηκών ζωής υπολογισμένων να επιφέρουν τη φυσική καταστροφή της εν όλω ή εν μέρει,
δ) επιβολή μέτρων που σκοπεύουν στην παρεμπόδιση των γεννήσεων εντός της ομάδας
ε) δια της βίας μεταφορά παιδιών της ομάδας σε άλλη ομάδα». (Άρθρο 2). «Οι παρακάτω αξιόποινες πράξεις τιμωρούνται»:  α) Γενοκτονία,  β) συνωμοσία προς διάπραξη Γενοκτονίας,  γ) άμεσα ή έμμεσα η υποκίνηση διάπραξης Γενοκτονίας,  δ) απόπειρα διάπραξης Γενοκτονίας,  ε) συμμετοχή σε Γενοκτονία».( Άρθρο 3).

«Τιμωρούνται τα άτομα που συνωμοτούν και πράττουν τα προαναφερόμενα στο άρθρο 3, ανεξαιρέτως αν έδρασαν με συνταγματικότητα, με δημόσια εντολή ή ατομικά». (Άρθρο 4).

«Τα άτομα που διέπραξαν Γενοκτονία ή μια οποιαδήποτε από τις άλλες πράξεις που απαριθμούνται στο άρθρο 3, θα τιμωρούνται ανεξάρτητα αν είναι μέλη κυβέρνησης, κρατικοί λειτουργοί ή ιδιώτες». (Άρθρο 5).

«Τα άτομα που ευθύνονται για πράξη Γενοκτονίας ή άλλη πράξη όπως αναφέρεται στο 3ο άρθρο, πρέπει να δικαστούν στη χώρα που έχει διαπραχθεί το αδίκημα ή σε κάποιο διεθνές ποινικό Δικαστήριο που θα γίνει αποδεκτό από τους συμβαλλόμενους…..». (Άρθρο 6).

Σύμφωνα με τη Σύμβαση η Γενοκτονία αφορά ένα έγκλημα που αποβλέπει στη συστηματική, με βίαια ως επί το πλείστον μέσα, επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο τόπο και πρόκειται για ένα πρωτογενές έγκλημα, το οποίο δεν έχει συνάρτηση με πολεμικές συγκρούσεις. Είναι η καταστροφή ενός έθνους ή μιας εθνικής ομάδας, ένα συντονισμένο σχέδιο διαφόρων ενεργειών που τείνουν να καταστρέψουν τα ουσιαστικά θεμέλια της ζωής των εθνικών ομάδων, με στόχο να εξοντωθούν αυτές οι ομάδες. Η Γενοκτονία αποτελεί το πιο βαρύ έγκλημα, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, για το οποίο μάλιστα δεν υπάρχει παραγραφή. Αυτός ο οποίος διαπράττει τη Γενοκτονία δεν εξοντώνει μια ομάδα για κάτι που έκανε, αλλά για κάτι που είναι.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το 2012, για πρώτη φορά μετά το 1941, είχαμε δέκα έξι χιλιάδες περισσότερους θανάτους από γεννήσεις στην Ελλάδα.
Η φυσική μεταβολή του πληθυσμού (δηλαδή η μεταβολή που οφείλεται μόνον στη διαφορά γεννήσεων και θανάτων χωρίς συνυπολογισμό της μετανάστευσης) παρουσίασε αρνητική εξέλιξη, με φυσική μείωση του πληθυσμού κατά 16.299 άτομα.

Σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή Θεσσαλίας, Υγιεινής και Επιδημιολογίας του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιώργου Ραχιώτη, το γεγονός μπορεί να αποδοθεί και στις σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές μεταβολές των τελευταίων ετών.

Ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας Χρήστος Χατζηχριστοδούλου, επεσήμανε ότι θα απαιτούνταν μακροχρόνιες μελέτες για να αποδείξουν πόσο επηρεάζουν τα επιβαλλόμενα μέτρα λιτότητας τα δημογραφικά δεδομένα, ωστόσο όλες οι ενδείξεις προκαλούν άμεση συσχέτιση.

Στη μελέτη του Αγγ. Χατζάκη, καθηγητή Επιδημιολογίας στην Αθήνα, διαπιστώνεται εκτίναξη των κρουσμάτων AIDS μεταξύ των χρηστών ουσιών ενδοφλεβίως, στη σύγκριση προ και μετά κρίσης.

Σήμερα το TFR (Total Fertility Rate, Συνολικό Ποσοστό Γονιμότητας) στην Ελλάδα βρίσκεται στο 1,33, αλλά για τους Έλληνες της απογραφής του 2001, υπολογίζεται πως είναι στο 1, ίσως και πιο κάτω! Γνωρίζοντας την σύνθεση του πληθυσμού ανά πενταετείς ηλικιακές ομάδες, ξέρουμε το μέσο όρο της ηλικίας τεκνοποίησης που είναι τα 29 έτη, το προσδόκιμο επιβίωσης, το δείκτη γεννητικότητας.

Τι συμβαίνει στους πληθυσμούς με TFR κοντά στο 1; Η Κατίνκα Μπάρις του «Κέντρου για την Ευρωπαϊκή Μεταρρύθμιση» (CER) γράφει πως με δείκτη γεννητικότητας «κοντύτερα στο 1… κάθε γενιά θα φθάνει το 60% της προηγούμενης» ενώ σε άρθρο του ο Ράσελ Σόρτο των Νιου Γιορκ Τάιμς γράφει πως «για τους δημογράφους ο αριθμός αυτός(TRF κάτω του 1,3) έχει πολύ συγκεκριμένες επιπτώσεις: "Σημαίνει πως ο πληθυσμός μιας χώρας θα μειωθεί κατά 50% μέσα σε 45 χρόνια προκαλώντας ανεπανόρθωτη μείωση του πληθυσμού". 

Μείωση κατά 50% τα επόμενα 45 χρόνια. Εάν επαληθευτούν αυτές οι προβλέψεις το 2060 οι Έλληνες κάτοικοι αυτής της χώρας θα αριθμούν κάτι λιγότερο από 5,000,000.

στον Τοίχο

Πενήντα ερωτήσεις προς τους ευρωτρομοκράτες που ζητούν απάντηση

29-8-2016


Η πλήρης κυβερνητική υποταγή στο Ευρωϊερατείο με την υπογραφή ενός τρίτου τρισχειρότερου μνημόνιου ήταν η φυσική κατάληξη στο αδιέξοδο του ευρω – μονόδρομου. Ύστερα από οχτώ  χρόνια ευρωτραγωδίας, τώρα, μπροστά στις επερχόμενες ιστορικές εκλογές, αντί να απαντάμε μόνο σε τρομολαγνικές ερωτήσεις για τα δήθεν δεινά που θα επιφέρει η μετάβαση στη δραχμή, οφείλουμε να ρωτήσουμε και εμείς, μεταξύ πολλών άλλων:

1) Γιατί σήμερα ζούμε πολύ χειρότερα, από τις εποχές που είχαμε τη δραχμή;

2) Πότε στην ιστορία μας, εκτός από περιόδους πολέμων και εμφυλίων, ζήσαμε τέτοια τραγωδία όπως η σημερινή;

3) Γιατί, εκτός από εμάς και οι  άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου στην ευρωζώνη, παραπαίουν;
4) Γιατί, μεγαλώνει συνέχεια το χρέος παρ’ όλα τα κουρέματα, και την ανελέητη λιτότητα;  

5) Υπάρχει άλλη περίπτωση διεθνώς που η ύφεση είχε τέτοιο βάθος και διάρκεια όπως αυτή στην Ελλάδα σήμερα;
6) Πως εξηγείται να έχουν συνέλθει από την κρίση οι χώρες έξω από την ευρωζώνη και να πηγαίνουν καλύτερα από τις χώρες της ευρωζώνης;

7) Πως εξηγείται να πηγαίνουν καλύτερα χώρες όπως η Τουρκία, η Αιθιοπία, η Γκάνα και όχι μόνο; 8) Γιατί χαρίστηκαν τα τεράστια χρέη της Γερμανίας το 1953 και δεν μπορεί να γίνει κάποια ανάλογη ευνοϊκή ρύθμιση και για εμάς;

9) Γιατί η Γερμανία δεν μας πληρώνει τις πολεμικές αποζημιώσεις;

10) Πως και γιατί έχουν γίνει  εκατοντάδες στάσεις πληρωμών και διαγραφές χρεών διεθνώς και δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο και για εμάς;

11) Γιατί ιδιωτικοί επενδυτικοί οίκοι αγοράζουν ελληνικό χρέος στο 10-15% της αξίας του και αυτό δεν επιτρέπεται από τη ευρωζώνη για το ελληνικό κράτος;

12) Πως εξηγείται να έχει κέρδη από τη διαχείριση του ελληνικού χρέους η Ευρωπαϊκή Κέντρική τράπεζα;
13) Ένα σκληρό (υπερτιμημένο) νόμισμα όπως το ευρώ, ταιριάζει σε μια οικονομία της περιφέρειας όπως η δική μας;

14) Γιατί η Κίνα και πολλές άλλες χώρες κρατάνε χαμηλά την ισοτιμία του νομίσματός τους; 15) Γιατί χώρες όπως η Ιαπωνία και όχι μόνο, υποτιμούν το νόμισμά τους;

16) Είναι δυνατό να αποπληρώσουμε ποτέ το συνεχώς αυξανόμενο τεράστιο χρέος μας;

15) Γιατί διαψεύδονται  συνέχεια οι κυβερνητικές και διεθνείς προβλέψεις για την πορεία της οικονομίας μας;

17)Υπάρχει περίπτωση να βγει από την κατρακύλα της ύφεσης μια χώρα με αυστηρή πολιτική λιτότητας και υπερτιμημένο (σκληρό) νόμισμα;

18) Υπάρχει περίπτωση στο ορατό μέλλον η οικονομία μας, το ΑΕΠ,  να αυξηθεί πάνω από 3,5-4% ετησίως, που είναι και το όριο πάνω από το οποίο μειώνεται η ανεργία;

19) Υπάρχουν άλλες χώρες όπου η ανεργία των νέων να έχει ξεπεράσει το 60%;

20) Υπήρξε ποτέ περίοδος της ιστορίας μας που  η εφορία δήμευε τραπεζικές καταθέσεις, έβγαιναν εύκολα σπίτια σε πλειστηριασμό, κόβονταν στη μέση ή τελείως οι συντάξεις, το εφ’ απαξ, κλπ.;

21)  Γιατί το ευρώ πρέπει να είναι ταμπού;

22) Είναι ή όχι η ευρωζώνη που επέβαλλε τις ουρές στις τράπεζες με τον έλεγχο της ρευστότητας (capital controls) και βούλιαξε την οικονομία μας ακόμα περισσότερο;

23) Πως είχαμε επάρκεια τροφίμων, φαρμάκων, καυσίμων με τη παλαιά δραχμή και δε θα έχουμε με τη νέα δραχμή;

24) Γιατί δεν έχουν πρόβλημα σε είδη πρώτης ανάγκης η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Γκάνα, κλπ., με το δικό τους νόμισμα;

25) Γιατί η εγχώρια παραγωγή συρρικνώθηκε ύστερα από την ένταξή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην ευρωζώνη;

26) Γιατί το ίδιο δωμάτιο ενός ελληνικού ξενοδοχείου στοιχίζει περίπου δυο φορές από ότι στην Τουρκία, στη Βουλγαρία, στην Αίγυπτο και στις περισσότερες χώρες όπου δεν υπάρχει το ευρώ;

27) Γιατί οι περισσότερες εύπορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Σουηδία, η Δανία, η Βρετανία, αλλά και η Πολωνία, Βουλγαρία,Ρουμανία κλπ.,  δε θέλουν να μπουν στον «παράδεισο» της ευρωζώνης;

28) Γιατί οι περισσότεροι σοβαροί διεθνείς οικονομολόγοι υποστηρίζουν την ανάγκη της συγκροτημένης εξόδου μας από το ευρώ;

29) Αφού εξαρτόμαστε από τα δανεικά σε ευρώ, είναι ποτέ δυνατό να απαλλαγούμε από το Μνημόνιο και την ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική του Βερολίνου;

30) Πόσο χειρότερη μπορεί να είναι η ζωή μας από αυτό που ζούμε σήμερα;

31) Αν η επιστροφή στη δραχμή είναι καταστροφική, πως πρέπει να χαρακτηρίσουμε τη σημερινή κατάσταση;

32) Αν η έξοδος από το ευρώ σημαίνει κόλαση, τότε τι σημαίνει η παραμονή στο ευρώ;

33) Είναι αυτή η Ευρωπαϊκή Ένωση της φτώχιας, της ανεργίας, της δυστυχίας, της απόκλισης αντί για τη σύγκλιση των εθνών, η Ευρωπαϊκή Ένωση που οραματίστηκαν οι ιδρυτές της; 

34) Πως και γιατί μετατράπηκε το μεγαλειώδες όχι του δημοψηφίσματος σε ναι πλήρους υποταγής στην ευρωζώνη;

35) Πως είναι δυνατόν μια αριστερή κυβέρνηση να εφαρμόζει ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές και να παραδίδει τη χώρα στους ξένους επιβουλείς;

36) Πως δικαιολογείται η κυβερνητική ηγεσία να αποκαλεί το ξεπούλημα των αεροδρομίων ως τη χειρότερη μορφή φεουδαρχίας, ως αισχρή καταλήστευση της χώρας και μετά από λίγους μήνες, ή ίδια να υπογράφει την πώλησή της σε εταιρεία του Γερμανικού δημοσίου;

37) Πως εξηγείται η ολική μεταστροφή των καθεστωτικών ΜΜΕ υπέρ της σημερινής κυβέρνησης μετά την προσχώρησή της στο Μνημονιακό στρατόπεδο;

38) Σε μια διαπραγμάτευση υπάρχει πιθανότητα να ωφεληθείς αν δεν έχεις εναλλακτικά σχέδια; 39) Υπάρχουν αδιέξοδα στη δημοκρατία;

40) Πως εξηγείται ότι η διάρκεια της ελληνικής κρίσης δεν έχει παγκόσμιο προηγούμενο;
41) Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να τελειώσει ποτέ η σημερινή ελληνική τραγωδία;

42) Μπορούμε να ζήσουμε με συντάξεις και μισθούς πείνας και την εξοντωτική φοροκαταιγίδα ;  

43) Πως είναι δυνατόν να εκποιείται ολόκληρη η δημόσια περιουσία έναντι πινακίου φακής στους χρηματιστηριακούς γύπες;

44) Πως ανεχόμαστε τον πλήρη αφελληνισμό των ελληνικών τραπεζών ;

45) Πως εξηγείτε ότι το 89% των δανείων επιστρέφουν πίσω στους δανειστές ;

46) Είναι ποτέ δυνατόν μια πτωχευμένη χώρα όπως η Ελλάδα ή και πλούσιες ακόμα χώρες να μπορούν να καταβάλλουν ετησίως 15% του ΑΕΠ (36 δις) δiς χρέη;

47) Γιατί η οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας σε όλη τη μεταπολεμική περίοδο ήταν αυξητική έως αλματώδης και μετα την είσοδό μας στην ευρωζώνη έχει πέσει στα Τάρταρα ;

48) Αν η καταστροφή της οικονομίας τα τελευταία χρόνια οφείλεται σε παλαιότερα χρέη, (κάτι που είναι ψευδέστατο), τότε γιατί μας έβαλλαν στην ευρωζώνη όπου οι κανονισμοί επέβαλλαν μικρά περιθώρια χρεών;

49) Τι γυρεύουν τα αρπακτικά, οι Γύπες τύπου Godman Sachs, Πόλσον κλπ. στη χώρα μας;

50) Αμφιβάλλει κανείς ότι έχουμε μεταβληθεί σε Banana Republic;
50) Είναι ποτέ δυνατόν να δούμε καλύτερες μέρες μέσα στην ευρωφυλακή ;

Αυτά και πολλά άλλα κρίσιμα ερωτήματα μπορούμε και οφείλουμε να θέσουμε σε όσους με έωλα, ατεκμηρίωτα και συχνά γελοία επιχειρήματα, τρομοκρατούν τον ελληνικό λαό και τον κρατούν υπόδουλο στην καταστροφική γερμανόπληκτη ευρωζώνη. Δεν είναι δυνατό να δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα το θέατρο του παράλογου που μας σερβίρουν. Ότι η νύχτα είναι μέρα. Ότι το άσπρο είναι μαύρο. Ότι η δραχμή είναι η κόλαση και ότι το ευρώ είναι ο ιδεατός παράδεισος.
Είναι καιρός πια΄μετά από οχτώ χρόνια καταστροφής, να τελειώνομε επιτέλους με τη «χούντα του ευρώ» που εκτελεί ξένες εντολές, επιβάλλει την κατάληψη και καταστροφή της χώρας. Να περάσουμε στην αντεπίθεση τσακίζοντας τους ευρωλάγνους και τους ευρωτρομοκράτες.
Ναι, είναι καιρός επιτέλους, να τρομοκρατήσουμε τους τρομοκράτες. Και να ξαναδώσουμε φτερά στην ελπίδα για το μέλλον της χώρας.    

Η μνημονιακή κρίση

Η διαλεκτική της καταστροφής, Α΄Η μνημονιακή κρίση

29-8-2016


Μέρος Α΄: Η μνημονιακή κρίση
του Γιώργου Καραμπελιά
Αφετηρία αυτής της εκτενούς –νέας– αναφοράς μου στη θεματική «μνημόνιο-αντιμνημόνιο», που θα παρατεθεί  σε δύο συνέχειες, αποτέλεσε  το σχόλιο του κ.Παναγιώτη Σταυρουλάκη,  αναγνώστη του άρθρου μου «Ο εκσυγχρονισμός της παράδοσης», σχόλιο που απεστάλη στην ιστοσελίδα του Άρδην στις 07/08/2016.Εξάλλου, προσφάτως αναζωπυρώθηκε η σχετική συζήτηση, με την ευκαιρία του ελλείμματος της ΕΛΣΤΑΤ το 2009. Γράφει όντως, μεταξύ άλλων ο κ. Σταυρουλάκης:
“Η κρίση, πνευματική και οικονομική, απαιτεί λύσεις επί συγκεκριμένων προβλημάτων. Επί 6 χρόνια, από το 2010 και στο εξής, ο λαός διαιρέθηκε με όρους μνημονίου και αντιμνημονίου και η αντιμνημονιακή μερίδα, υπό το βάρος των ως άνω στρεβλώσεων είδε (και εκεί είναι το λάθος της για μένα) το μνημόνιο όχι ως συνέπεια, αλλά ως γενεσιουργό αιτία μίας κρίσης που είχε ξεκινήσει δεκαετίες πριν. Επίσης αντιμετώπισε τις όποιες, κατά καιρούς και υπό διαφορετικές κυβερνήσεις, μνημονιακές πολιτικές, ως ένα συμπαγές σώμα με τα ίδια κάθε φορά χαρακτηριστικά. Και εδώ έκαναν άλλο ένα μεγάλο λάθος. Σε αυτή τη βάση είδα –εφόσον σας ανέγνωσα σωστά– την κίνηση Άρδην να συντάσσεται με την πλευρά του αντιμνημονίου. Με τους δικούς σας όρους φυσικά, χωρίς τις σταλινίζουσες ή φασίζουσες υστερίες των γνωστών κραχτών (από Σύριζα και Ανέλ μέχρι…ΧΑ και ΕΠΑΜ). Ωστόσο πήρατε αντιμνημονιακή στάση”.
Ο συγγραφέας του σχολίου θεωρεί πως ο διαχωρισμός «μνημόνιο-αντιμνημόνιο» υπήρξε εξ αρχής λανθασμένος. Εν τούτοις, όπως ασφαλώς θυμόμαστε όλοι, κατά τα πρώτα δύο καθοριστικά χρόνια, 2010-2011, το σύνολο του πολιτικού κόσμου αλλά και του ελληνικού λαού, εκτός του ταχέως συρρικνούμενου ΠΑΣΟΚ του ΓΑΠ, είχε ταχθεί κατά των μνημονίων, μεταξύ αυτών και η «Νέα Δημοκρατία» του Αντώνη Σαμαρά. Δηλαδή, η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού και των πολιτικών δυνάμεων είχε τοποθετηθεί «αντιμνημονιακά».
Βέβαια, υπήρχαν τεράστιες διαφορές εκτίμησης ως προς τις αιτίες της έλευσης των μνημονίων. Για άλλους αποτέλεσε την κορύφωση του παρασιτισμού, για άλλους απλώς μια συνέπεια της αβελτηρίας ή ακόμα και της προδοσίας των πολιτικών ελίτ, τέλος, για κάποιους τρίτους, όπως εμείς, συνδυασμός των δύο αυτών φαινομένων. Πάντως, οι περισσότεροι θεωρούσαμε πως η ένταξη της Ελλάδας σε «πρόγραμμα» ήταν προσχεδιασμένη από έναν πρωθυπουργό, που έκανε ό,τι μπορούσε για να εγκλωβίσει τη χώρα στα μνημόνια, εξ ου και παραμένει ένοχος εσχάτης προδοσίας, τουλάχιστον απέναντι στην ιστορία: Διόγκωσε με όλους τους δυνατούς τρόπους το έλλειμμα της χώρας, ακόμα και με παραποίηση των στατιστικών στοιχείων, αρνήθηκε να καταφύγει για δανεισμό στις αγορές τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής του, και υπέγραψε ένα κυριολεκτικά τερατώδες και δρακόντειο μνημόνιο.
Όλα αυτά, λοιπόν, δεν αποτελούσαν απλώς «συνέπεια» της σοβούσας, επί δεκαετίες, κρίσης της χώρας αλλά ενέργειες που την επιτάχυναν και την κορύφωσαν, ενώ μπορούσαν να αποφευχθούν. Προφανώς, η κρίση θα εκδηλωνόταν αλλά σε καμία περίπτωση με τόσο βίαιες και άμεσα καταστροφικές συνέπειες.
Συναντήθηκε κυριολεκτικώς η ετερογονία των σκοπών μιας πληθώρας παραγόντων. Το τότε ΠΑΣΟΚ –ο ΓΑΠ, η υπεύθυνη του οικονομικού προγράμματος, Κατσέλη, μαζί με το πλήθος των αμερικανοσπουδαγμένων συμβούλων τους–, για να επιβάλουν μία πολιτική λιτότητας και αναδιάρθρωσης ενός βαθύτατα διεφθαρμένου κράτους που, παρεμπιπτόντως, οι ίδιοι είχαν δημιουργήσει, θεώρησε αναγκαία την έλευση του από μηχανής θεού του Μνημονίου και του ΔΝΤ. Έτσι και τα μέτρα που θεωρούσαν απαραίτητα –σε πλήρη αντίθεση με την προεκλογική ρητορική του «λεφτά υπάρχουν»– θα εφάρμοζαν, και αυτά θα εμφανίζονταν ως επιβληθέντα από τους ξένους δανειστές και εταίρους. Επειδή το πελατειακό σύστημα που είχε οικοδομήσει το ΠΑΣΟΚ –με τη συνέργεια των Καραμανλή-Παυλόπουλου εν συνεχεία– ήταν αδύνατο να αυτο-μεταρρυθμιστεί, προτίμησαν τη βίαιη επιβολή του μνημονίου, ώστε αυτή η μεταρρύθμιση να γίνει από τα πάνω και από τα έξω.
Το μεγάλο κίνημα της πάνδημης διαμαρτυρίας που ξεσήκωσε η υπογραφή και η εφαρμογή του πρώτου μνημονίου εξηγείται ακριβώς από αυτή την αίσθηση που είχαν οι Έλληνες πως επρόκειτο για μια απρόκλητη καταστροφή που απειλούσε να μεταβάλει την Ελλάδα σε αποικία «χρέους», όπως και πράγματι έγινε εν τέλει.
Α. Μια παγκόσμια κρίση μετάβασης
Ωστόσο, ο «Γιώργος» και οι μαθητευόμενοι μάγοι του αγνοούσαν ότι είχαν εμπλακεί σε ένα παιγνίδι παγκοσμίων διαστάσεων που τους ξεπερνούσε, τόσο αυτούς όσο βεβαίως και τη δύστηνη Ελλάδα. Διότι, στην προσπάθεια εφαρμογής των μνημονίων, κατ’ εξοχήν για εσωτερικούς λόγους, «συνάντησαν» την παγκόσμια κρίση μετάβασης από τη δυτική οικονομική πρωτοκαθεδρία στην ασιατική. Μια κρίση μετάβασης η οποία απειλούσε με κατάρρευση ολόκληρο το δυτικό οικονομικό σύστημα και η οποία είχε εισέλθει στη δεύτερη και πλέον επώδυνη φάση της.
Η πρώτη φάση, ήδη από τη δεκαετία του 1990, σημαδεύτηκε από τη μαζική και γενικευμένη μεταφορά της βιομηχανικής παραγωγής από τις δυτικές βιομηχανικές χώρες στην Ανατολή. Ήταν η εποχή της γενικευμένης αποβιομηχανοποίησης των παλιών βιομηχανικών χωρών της Δύσης και της ραγδαίας εκβιομηχάνισης των ασιατικών χωρών, κατ’ εξοχήν της Κίνας. Και όμως, αυτή η μεγάλη, πρωτοφανής ιστορικά, μετακίνηση της παραγωγής σημαδεύεται από μια περίοδο ευημερίας, κυρίως των μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων σε ολόκληρη τη Δύση. Διότι δημιουργήθηκε ένας καταμερισμός εργασίας σύμφωνα με τον οποίο οι χώρες-εργαστήρια της Ανατολής παράγουν φθηνά βιομηχανικά προϊόντα τα οποία ρίχνουν το κόστος της εργατικής δύναμης στη… Δύση, ενώ οι «μητροπόλεις» συγκεντρώνουν τις χρηματο-πιστωτικές υπηρεσίες και τη νέα ηλεκτρονική βιομηχανία, που επεκτείνεται με μεγάλη ταχύτητα. Για είκοσι χρόνια περίπου, αυτό το μοντέλο που εγκαινιάστηκε στη δεκαετία του 1980 από τον Ρέιγκαν και την Θάτσερ –και επεκτάθηκε με θυελλώδεις ρυθμούς μετά την πτώση του σοβιετικού στρατοπέδου– φαινόταν να λειτουργεί. Ήταν η περιβόητη άυλη οικονομία την οποία υμνούσαν οι νεαροί γιάπηδες – οικονομολόγοι και χρηματιστές. Το χρήμα μπορεί να παράγει αφ’ εαυτού χρήμα! Μόνο που βέβαια προϋπέθετε τα εκατό εκατομμύρια των Κινέζων βιομηχανικών εργατών!
 Η ελληνική οικονομία, σε αυτή την περίοδο, ολοκληρώνει την αποβιομηχανοποίησή της και ρίχνεται ως τουριστικό και εφοπλιστικό παράρτημα της Δύσης στις αγκάλες της «παγκοσμιοποίησης». Το πρώτο μεγάλο καμπανάκι θα έρθει με την κολοσσιαία για τα ελληνικά μεγέθη κρίση του χρηματιστηρίου το 1999. Σύμφωνα με τους μετριότερους υπολογισμούς, 100 δισεκατομμύρια ευρώ θα χαθούν, κυρίως από τους μικρομεσαίους επενδυτές, μέσα στην κερδοσκοπική φρενίτιδα εκείνης της χρονιάς. Τότε μπήκαν και οι βάσεις της σημερινής κρίσης. Διότι στην πραγματικότητα υπονομεύτηκε το παραδοσιακό μοντέλο της ελληνικής κοινωνίας. Τα μεσαία στρώματα είχαν απολέσει την παροιμιώδη οικονομική τους αυτοδυναμία και άρχισαν πλέον να καταναλώνουν και να επενδύουν στην οικοδομή, όπως πατροπαράδοτα έκαναν, μέσω τραπεζικού δανεισμού πλέον, διότι το πλεόνασμα το είχε καταβροχθίσει η κρίση του Χρηματιστηρίου. Κάτι ανάλογο –χωρίς να έχει την ίδια βιαιότητα– παρατηρείται σε ολόκληρη τη δυτική οικονομία. Είχαμε μπει στην περίοδο της  «ευημερίας» διά της υπερχρέωσης, ατομικής και κρατικής.
Η δεύτερη φάση: Όμως, πολύ σύντομα, μέσα σε μια δεκαετία, ο λογαριασμός θα πάψει να βγαίνει. Η κινεζική, κορεάτικη κ.λπ. βιομηχανία ανεβαίνει την γκάμα της παραγωγής και κατακτά και τον τομέα των ηλεκτρονικών, ενώ το κινεζικό γιουάν αρχίζει να μεταβάλλεται σε παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, επιτείνοντας την κρίση της δυτικής οικονομίας.
Η μόνη δυτική οικονομία που προσπαθεί να αντιμετωπίσει την μετατόπιση του κέντρου βάρους της παραγωγής και τις νέες παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες είναι η γερμανική. Οι Γερμανοί σοσιαλδημοκράτες, διά του Σρέντερ, αλλά μαζί τους, το σύνολο των κυρίαρχων ελίτ της Γερμανίας, αντιλαμβάνονται πως το ευρωπαϊκό και δυτικό φορντιστικό μοντέλο δεν είχε πλέον τη δυνατότητα να λειτουργεί απρόσκοπτα.
Το δυτικό κοινωνικό κράτος στηριζόταν πράγματι στην πρωτοκαθεδρία της Δύσης και τη λειτουργία της ως του βιομηχανικού εργαστηρίου του πλανήτη. Από τη στιγμή και πέρα που εξαφανίστηκε αυτή η προϋπόθεση, δεν ήταν δυνατό να αντέξει στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και θα έπρεπε να μετασχηματιστεί: είτε προς την κατεύθυνση της υψηλής τεχνολογίας και της ρομποτοποίησης –στρατηγική την οποία ακολουθεί κατ’ εξοχήν η Ιαπωνία– είτε να προσαρμοστεί στο επίπεδο μισθών και κοινωνικής προστασίας που επιβάλλει η παγκοσμιοποίηση της παραγωγής και το επίπεδο των μισθών της Κίνας, με την απαραίτητη συμβολή της μαζικής μετανάστευσης, που επιτρέπει τη σταδιακή μείωση της κοινωνικής προστασίας των εγχώριων εργαζόμενων – όπως κάνει σταδιακά ένα μεγάλο μέρος της Δύσης· είτε, τέλος, να εφαρμόσει έναν συνδυασμό αυτών των δύο στρατηγικών – όπως κάνουν πολλές δυτικές χώρες και κυρίως η Γερμανία.
Στην Ελλάδα, η οποία είχε αποκτήσει ένα σχετικά υψηλό επίπεδο εισοδημάτων δια της οδού της παρασιτικής ενσωμάτωσης, εφαρμόστηκε η πλέον βίαιη εκδοχή του δεύτερου μοντέλου, δηλαδή η κυριολεκτική καταστροφή του κοινωνικού κράτους και των μεσαίων στρωμάτων. Αυτός είναι ο βασικός λόγος, δομικού χαρακτήρα, που στην Ελλάδα –θεωρούμενη εξάλλου πολιτισμικά παρείσακτη στο εσωτερικό της Δύσης– εφαρμόστηκε το πλέον βίαιο ριζικό και «παραδειγματικό» μοντέλο προσαρμογής, που εκφράστηκε με την πολιτική των μνημονίων.
Όποιος λοιπόν, ακόμα και σήμερα, δεν έχει κατανοήσει, έστω δια της ενσυναισθήσεως, αρχικά, το γιατί οι μεγάλες δυνάμεις μας έσπρωξαν στην κρίση μάλλον πάσχει από κάποιο είδους ξενόστροφου στραβισμού.


Β. Αμερικανοί και Γερμανοί
Σε ό,τι αφορά στους συγκυριακούς μηχανισμούς που έδωσαν την ευκαιρία σε αυτό το σχέδιο να εφαρμοστεί, σήμερα, αφού έχουμε παρακολουθήσει όλη την αλληλουχία των γεγονότων, γνωρίζουμε πως λειτούργησαν οι δύο αντιμαχόμενες δυνάμεις που συναντήθηκαν, μέσα από τον ανταγωνισμό τους, στη μεθόδευση της καταστροφής.
Από τη μία πλευρά βρίσκονταν οι Αμερικανοί, με όργανό τους το ΔΝΤ, έχοντας εξασφαλίσει τη συνεισφορά των πρόθυμων ηλίθιων, ΓΑΠ, Κατσέλη, Βαρουφάκη, και τις καλές υπηρεσίες των διαφόρων Γκαλμπραίηθ, Κρούγκμαν κ.λπ. Οι Αμερικανοί, δια μέσου της Ελλάδας και της κρίσης της, ήθελαν να αποσταθεροποιήσουν την ευρωζώνη και το γερμανικό ευρώ. Το ευρώ, πράγματι, στα πλαίσια του χρηματο-τραπεζιτικού προσανατολισμού της δυτικής οικονομίας, έτεινε, με την άνοδό του, να υπονομεύσει την προτεραιότητα του δολαρίου ως παγκόσμιου αποθεματικού νομίσματος. Επί πλέον, στα πλαίσια της ίδιας στρατηγικής, επεδίωκαν να πλήξουν, μέσω του κουρέματος των ελληνικών δανείων, τις ευρωπαϊκές και κατ’ εξοχήν τις γερμανικές τράπεζες. Εκ παραλλήλου, στόχευαν στην εξασθένιση της Ελλάδας και του ελληνισμού, ώστε να γίνουν αποδεκτές οι βασικές στρατηγικές επιλογές τους στην Ανατολική Μεσόγειο. Ήδη, από τη δεκαετία του 1950 –και προφανώς πολύ περισσότερο σήμερα που η Τουρκία έχει ενισχυθεί και το Ισλάμ έχει αναδειχθεί σε αντίπαλο της Δύσης–, μέσω της παραχώρησης της Κύπρου στην τουρκική επιρροή, αποσκοπούσαν στη «δέσμευση» της Τουρκίας στη Δύση. Το Κυπριακό αποτελούσε διαχρονικά για τους Αμερικανούς το αντάλλαγμα και το ενέχυρο για τη διατήρηση του φιλοδυτικού προσανατολισμού της Τουρκίας.
Παράλληλα, οι αντίπαλοι-εταίροι τους, Γερμανοί, με βασικό εκφραστή αυτής της στρατηγικής, τον Σόιμπλε, επιζητούσαν με τη σειρά τους την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη ή, τουλάχιστον, την καταστροφή του σχετικά ισχυρού σε όλα τα Βαλκάνια τραπεζιτικού τομέα της –και του, συγκριτικά με τα μεγέθη του νησιού, πανίσχυρου κυπριακού τραπεζικού τομέα– και τη μεταβολή της ελληνικής οικονομίας σε αποικιακό προσάρτημα της γερμανικής.
Έτσι, παρότι με αντίπαλες στρατηγικές και επιδιώξεις, οι δύο μεγάλοι παίκτες, της Δύσης συνέπεσαν ως προς τη στρατηγική υπαγωγής της Ελλάδας στα καυδιανά δίκρανα των μνημονίων. Και, στο τέλος του δρόμου, κέρδισαν και οι δύο αυτό που επιζητούσαν.
Οι μεν ΗΠΑ κατόρθωσαν να αποσταθεροποιήσουν τη ζώνη του ευρώ, μια και σε μνημόνια εισήλθαν και άλλες χώρες της ευρωζώνης και το ευρώ κατέρρευσε (από 1,4406 δολάρια ανά ευρώ, στις 31-12-2009, έπεσε στα 1,0887 στις 31-12-2015 και βρισκόταν στα 1,16 την 1η Αυγούστου 2016)[1]. Η γερμανική τραπεζική ναυαρχίδα, η Ντώυτσε Μπανκ εμφάνισε 10 δισ. ζημιές το 2015, παρά τα σχεδόν εκατό δισεκ. ευρώ που κέρδισε συνολικά η Γερμανία από την ελληνική κρίση. Παράλληλα, χρησιμοποιώντας την Ανατολική Ευρώπη και κατ’ εξοχήν την ουκρανική κρίση, απέκοψαν, τουλάχιστον για αρκετά χρόνια, τη Ρωσία από την Ευρώπη και τον βασικό της εταίρο, τη Γερμανία, υποχρεώνοντάς την τελευταία να στραφεί και πάλι προς τον ατλαντισμό και την TTIP. Κατά συνέπεια, από ένα σημείο και μετά, η έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη έπαψε να αποτελεί επιλογή των ΗΠΑ –αν ποτέ αποτελούσε και δεν συνιστούσε απλώς απειλή– μια και η Γερμανία είχε υποχρεωτικά προσαρμοστεί και η ελληνική κρίση είχε μεταβληθεί σε όπλο των ΗΠΑ για τον έλεγχο της ευρωζώνης εκ των έσω.
Όσο για τη Γερμανία, παρότι δεν πραγματοποίησε (ακόμα;) τον στόχο του Σόιμπλε, την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη, υπήρξε και αυτή κερδισμένη από την κρίση.Πρώτον, διότι όλη η ευρωζώνη προσανατολίστηκε προς τη γερμανική στρατηγική, άρα το μάθημα στην Ελλάδα απέδωσε, χωρίς να χρειαστεί η έξοδός της. Δεύτερον, διότι κατέστρεψε το τραπεζιτικό σύστημα Ελλάδας και Κύπρου, που αποτελούσαν ανταγωνιστή των γερμανικών και αυστριακών τραπεζών. Τρίτον, διότι μετέβαλε την Ελλάδα σε οικονομικό της προσάρτημα – από τον ΟΤΕ έως τα αεροδρόμια και τις τράπεζες. Και, παρεμπιπτόντως, διότι εξαφάνισε, έστω προσωρινά το αίτημα για τις γερμανικές αποζημιώσεις, παρά τους ξαναζεσταμένους πρόσφατους εκλογικίστικους ψευδολεονταρισμούς του μικροαπατεώνα!
[1] Για τις ΗΠΑ, κυρίαρχη χρηματοπιστωτική δύναμη του πλανήτη και φθίνουσα βιομηχανική, η διατήρηση του σκληρού δολαρίου ως του παγκόσμιου αποθεματικού νομίσματος έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από τη διευκόλυνση των εξαγωγών μέσω του φθηνού δολαρίου. Οι αμερικανικές ελίτ προτιμούν να αγοράζουν φθηνά κινεζικά βιομηχανικά προϊόντα με ένα δολάριο υψηλής αγοραστικής ισχύος και παρεμπιπτόντως να μεταβάλλουν σε πετροδολάρια τα πετρελαϊκά εισοδήματα, παρά να πριμοδοτούν τις αμερικανικές εξαγωγές. Γι’ αυτό και προτίμησαν την αποβιομηχανοποίηση των κεντρικών πολιτειών των ΗΠΑ από μια μεγάλη πτώση του δολαρίου. Βεβαίως, θα προτιμούσαν και τα δύο ταυτόχρονα, αλλά αυτό είναι ανέφικτο και έτσι θα επιλέξουν το σκληρό δολάριο. Εξάλλου, και η Γερμανία τα τελευταία χρόνια είχε επιλέξει τη στρατηγική της χρηματοπιστωτικής ενίσχυσης και του ισχυρού ευρώ, δεδομένου μάλιστα ότι η ίδια, επιτυγχάνοντας μια τεχνολογική αναβάθμιση και τη συγκράτηση του εργατικού κόστους μετά το 2000, είχε κατορθώσει και τις εξαγωγές της να αυξάνει και να συσσωρεύει τεράστια κεφάλαια στις τράπεζές της. Αδιαφορώντας, προφανώς, για το ότι οι υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης, προπαντός η Ιταλία και η Γαλλία, είχαν πληγεί καίρια από την πολιτική του σκληρού ευρώ.

Περιοδικό Άρδην – Εφημερίδα Ρήξη