Στο 45,4% ο ΣΥΡΙΖΑ στην πρώτη μετεκλογική δημοσκόπηση!

ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ MARC


Εκτύπωση
ΣΥΡΙΖΑ: 45,4%, ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΨΗΦΟΥ 27% 
Η Iskra αναδημοσιεύει, χωρίς κρίσεις και σχόλια, ευρήματα της μετεκλογικής δημοσκόπησης της εταιρείας Marc (13/2) για λογαρισμό του τηλεοπτικού σταθμού Alpha.
Στην πρώτη δημοσκόπηση μετά τις εκλογές της25ης Ιανουαρίου με πρόθεση ψήφου η διαφορά στην πρόθεση ψήφου φτάνει το 27%, με τον ΣΥΡΙΖΑ να ξεπερνάει άνετα το φράγμα της αυτοδυναμίας και να φτάνει πλέον το 45,4%.
Στον αντίποδα, η ΝΔ φτάνει στο 18,4%, ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα σημειώνουν μικρή ή μεγαλύτερη πτώση, με το ΠΑΣΟΚ να φτάνει σε ποσοστό που θα το άφηνε εκτός Βουλής, ήτοι 2,8%.
Αναλυτικά, μετά τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ ακολουθούν (σε παρένθεση το ποσοστό των εκλογών): ΚΚΕμε 4,8% (5,45%), ΑΝΕΛ με 4,7% (4,75%), Χρυσή Αυγή με 4,7% (6,28%), Ποτάμι με 4,6% (6,05%), ΠΑΣΟΚ με 2,8% (4,68%), ΚΙΝΗΜΑ Δημοκρατών Σοσιαλιστών με 2,00% (2,46%),Ένωση Κεντρώων με 1,8% (1,79%), Τελεία με 1,4% (1,77%), Άλλο κόμμα 1,3% και άκυρο/λευκό/αποχή 8,1%.
Συγκεντρωτικά στην πρόθεση ψήφου τα ποσοστά είναι τα ακόλουθα:
  • ΣΥΡΙΖΑ 45,4%
  • ΝΔ 18,4%
  • ΚΚΕ 4,8%
  • Ανεξάρτητοι Ελληνες 4,7%
  • Χρυσή Αυγή 4,7%
  • Ποτάμι 4,6%
  • ΠΑΣΟΚ 2,8%
  • Κίνημα Παπανδρέου 2%
  • Ενωση Κεντρώων 1,8%
  • Τελεία 1,4%
  • Αλλο κόμμα 1,3%
Ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να κερδίζει εννέα μονάδες σε σχέση με το ποσοστό που έλαβε στις εθνικές εκλογές πριν από είκοσι ημέρες.
Στο ερώτημα «πως κρίνετε τις πρώτες ημέρες της κυβέρνησης», το 83,1% απαντά «θετικά και μάλλον θετικά», έναντι 13,6% που είπε «αρνητικά και μάλλον αρνητικά» και 3,3% που δεν απάντησε. Στο ερώτημα «σας ικανοποίησαν οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης»το 79,9% απάντησε «ναι και μάλλον ναι», ενώ το 17,4% «όχι και μάλλον όχι» (στο 2,7% το δεν απαντώ).
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Αυτά είναι τα 10 σημεία που κέρδισε η κυβέρνηση


Posted by economikos στο Φεβρουαρίου 14, 2015

Σε non paper η κυβέρνηση παρουσιάζει δέκα σημεία με πολιτικό και τεχνοκρατικό περιεχόμενο, με τα οποία αποτιμά ως θετικές τις διαπραγματεύσεις των τελευταίων ημερών μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών και προσδιορίζει σε γενικές γραμμές και τις κατευθύνσεις των εργασιών που θα γίνουν μέχρι την συνεδρίαση του Eurogroup της προσεχούς Δευτέρας.
Αυτά τα σημεία συζητήθηκαν στο χθεσινοβραδινό Κυβερνητικό Συμβούλιο που ξεκίνησε να συνεδριάζει στις 8 το απόγευμα της Παρασκευής.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, οι τεχνικές επιτροπές που θα αρχίσουν άμεσα την εργασία τους θα ετοιμάσουν δύο κείμενα, ένα για κάθε πλευρά, μέσα από τα οποία οι δύο πλευρές θα μπορούν άμεσα να βλέπουν σε ποια σημεία υπάρχει διαφωνία και σε ποια συμφωνία και τα οποία θα τα τεθούν σε διαπραγμάτευση.
Η κυβέρνηση επισημαίνει ότι δεν έχει καλυφθεί όλος ο δρόμος μέχρι τη συμφωνία, αλλά έχουν γίνει σοβαρά βήματα.
Ειδικότερα, η αποτίμηση της κυβέρνησης είναι η ακόλουθη:
1. Η κυβέρνηση είναι απολύτως ικανοποιημένη και αισιόδοξη από τις εργασίες σε Eurogroup και Σύνοδο Κορυφής. Συνεχίζουμε με νηφαλιότητα και αποφασιστικότητα. Μέσα σε 20 μέρες η νέα ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να πετύχει στο ευρωπαϊκό επίπεδο ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν μαζί τρεις κυβερνήσεις σε 5 χρόνια.
2. Ένα βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι επαφές που έκανε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα η ελληνική κυβέρνηση σε επίπεδο Αρχηγών Κρατών, αλλά και Υπουργών Οικονομικών, όπως αποδείχτηκε στην πράξη, έφεραν αποτελέσματα. Αυτή αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η στάση που κρατήθηκε τη Σύνοδο Κορυφής από τις χώρες που επισκέφθηκε ο Έλληνας πρωθυπουργός, ήταν υποστηρικτική της ελληνικής κυβέρνησης. Πιο συγκεκριμένα, οι ηγέτες της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Αυστρίας, της Κύπρου και του Βελγίου κράτησαν θετική στάση. Επομένως, οι διπλωματικές επαφές που προηγήθηκαν των Βρυξελλών δεν ήταν επικοινωνιακού χαρακτήρα, αλλά είχαν πολιτική ουσία.
3. Στο Eurogroup της Τετάρτης υπήρξαν απειλές ότι εάν δεν υπογράφαμε τη συνέχιση- παράταση του μνημονίου δεν θα υπήρχε συνέχεια των διαβουλεύσεων. Πολλοί μας κατηγόρησαν ότι επιλέξαμε τη ρήξη, επειδή δεν δεχτήκαμε να υπογράψουμε το σχέδιο κοινής ανακοίνωσης. Από το επόμενο πρωί, η κίνηση της ελληνικής κυβέρνησης αποδείχτηκε ορθή. Ο ίδιος ο κ. Ντάισελμπλουμ επεδίωξε επαφή με τον Έλληνα πρωθυπουργό και δήλωσε ότι ξεκινούν οι συνομιλίες σε τεχνικό επίπεδο για να βρεθεί κοινό έδαφος με τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Δεν υπογράψαμε και ήδη έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για μετάβαση από το μνημόνιο στο πρόγραμμά μας. Τη Δευτέρα, φυσικά, θα συνέλθει και το Eurogroup, ενώ τα τεχνικά κλιμάκια Ελλάδας και ΕΕ, έχουν ήδη ξεκινήσει τη συνεργασία από την Παρασκευή το πρωί, με την επεξεργασία των θέσεων και των δύο μερών.
4. Τα τεχνικά κλιμάκια δεν κάνουν διαπραγμάτευση ή κριτική σε θέσεις. Καταγράφουν τα σημεία σύγκλισης, διαπιστώνουν- εντοπίζουν τις αποκλίσεις. Τη Δευτέρα, δηλαδή, στο Eurogroup θα υπάρχουν δύο, ισάξια και ισότιμα, κείμενα – ένα της ελληνικής πλευράς και ένα της Κομισιόν. Κείμενα μέσα από τα οποία οι δύο πλευρές θα μπορούν άμεσα να βλέπουν σε ποια σημεία υπάρχει διαφωνία και σε ποια συμφωνία.
5. Η τρόικα έχει τελειώσει ως μοντέλο εποπτείας, επιτήρησης και επιβολής πολιτικών. Το ρολόι για την τρόικα σταμάτησε στις 25 Ιανουαρίου. Ο χρόνος δεν γυρνάει πίσω.
6. Η ελληνική κυβέρνηση θα επιμείνει και, όπως διαφαίνεται, συμφωνούν απόλυτα και οι εταίροι μας, σε θέματα καταπολέμησης της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής και της μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης.
7. Η κυβέρνηση εκτιμά ότι πολιτικές που απέτυχαν πρέπει να εγκαταλειφτούν. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχουν κατηγορίες- δράσεις, όπως τα εργασιακά, το πρωτογενές πλεόνασμα και οι ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες δεν τίθενται υπό διαπραγμάτευση. Η περιουσία του ελληνικού κράτους δεν μπορεί να ξεπουληθεί. Αντιθέτως μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, για παράδειγμα, του ασφαλιστικού συστήματος.
8. Προτεραιότητα για τη νέα ελληνική κυβέρνηση είναι η ανάσχεση της ανθρωπιστικής κρίσης και η επανεκκίνηση της οικονομίας. Η ύπαρξη πλεονασμάτων κατά πολύ χαμηλότερων του 3% του ΑΕΠ που είναι ο στόχος του 2015, αυτόν ακριβώς τον σκοπό θα εξυπηρετήσουν.
9. Η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν σημεία όπου δεν υπάρχει κοινή αντίληψη. Όπως για παράδειγμα η «μεταρρύθμιση» στην υγεία, οι απολύσεις των δημοσίων υπαλλήλων, το συνταξιοδοτικό σύστημα, κ.ά.
10. Δεν έχουμε καλύψει όλο το δρόμο μέχρι τη συμφωνία, αλλά έχουν γίνει σοβαρά βήματα.

Ο δωσιλογισμός και οι πολιτικές παρωπίδες του Σαμαρά



Ο δωσιλογισμός του Σαμαρά είναι δίχως όρια και αναστολές. Την ώρα που η ελληνική κυβέρνηση, με νωπή την ετυμηγορία του ελληνικού λαού, διαπραγματεύεται με τους ληστές και δημίους της ΕΕ, βγαίνει ο Σαμαράς ΑΝΟΙΚΤΑ και ΚΥΝΙΚΑ, να στηρίξει όχι την ελληνική κυβέρνηση, αλλά τους τοκογλύφους και τους δημίους του 4ου Ράιχ.

Ο Σαμαράς, σαν άθλιος γερμανοτσολιάς ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα «επιχειρήματα» της γερμανικής κακουργίας και τα ψεύδη των τοκογλύφων: Ότι δηλαδή με τα Μνημόνια η Ελλάδα …σώθηκε(!!!), μπήκε σε τροχιά …ανάπτυξης(!!!), μειώθηκε η ανεργία(!!!) κ.λπ… 


Ο Σαμαράς και ως Πρωθυπουργός και ως Αντιπολίτευση διαπράττει, κατ’ εξακολούθηση, ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ εσχάτης προδοσίας… 

Ακόμα και ο Μπαλτάκος διαχωρίζεται από το Σαμαρά και στηρίζει την κυβέρνηση στο έργο της διαπραγμάτευσης. 

 

Ο δωσιλογισμός του Σαμαρά έχει πάρει τέτοιες υστερικές μορφές που τον τυφλώνουν εντελώς και τον καθιστούν ανίκανο να σκεφτεί στοιχειωδώς πολιτικά. Να αντιληφτεί αυτά που αντιλαμβάνονται ακόμα και οι ακροδεξιοί, σαν τον Μπαλτάκο. 

Χαρακτηριστικό το παρακάτω απόσπασμα: 

«Αν η ΝΔ αυτή τη στιγμή δεν ακολουθήσει την ορθή στάση, και νομίζω ότι αυτό που λέω εγώ είναι το ορθό, εάν πάει να παίξει πάνω στην καταστροφολογία θα βγει εκτός πολιτικού σκηνικού για δεκαετίες. Εάν δηλαδή, πιστεύει η ΝΔ ότι σε τρεις μήνες, θα καταστραφεί ο ΣΥΡΙΖΑ, θα γίνουν εκλογές και η ΝΔ θα θριαμβεύσει, πρόκειται για μεγίστη πλάνη. Ο κόσμος θα αντιδράσει με μανία και με λύσσα σε αυτήν την περίπτωση. Γι' αυτό το λόγο η ΝΔ τώρα, πρέπει να συμπράξει στον άξονα, και ο άξονας είναι η διαπραγμάτευση, και να χτυπήσει στις πτέρυγες που είναι τα ασθενή σημεία του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή η λαθρομετανάστευση, η αθεΐα, ο όρκος κτλ. Αυτό είναι το σωστό. Αν η ΝΔ, το ξαναλέω, προσπαθήσει τώρα να επιτεθεί στο ΣΥΡΙΖΑ ή να θριαμβολογήσει αν τυχόν αποτύχει ο ΣΥΡΙΖΑ και δεν μπορέσει να κάμψει τους Γερμανούς, τότε, η ΝΔ θα βγει εκτός πολιτικού σκηνικού».

από το περιοδικό ρεσάλτο

ΠΗΛΙΟΓΟΥΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΠΕΤΣΑ... ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΟΤΙΜΟ... ΧΩΡΙΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ


''Είμαι κι εγώ στις Βρυξέλλες ως εγγυητής (!) της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας'', ..είπε ο πρώην, ..και έτρεξε να υπογράψει κείμενο το οποίο στηρίζει τις θέσεις της Μέρκελ... 


Και το οποίο χαρακτηρίζει τις διαπραγματευτικές προσπάθειες της Ελλάδας σαν ''εμπόδιο'' στο να βοηθηθεί η χώρα, στρέφεται δε εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης αναφέροντας ότι πρέπει να τηρήσει όλες τις δεσμεύσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων! 

Δεν έχουμε παρά να συγχαρούμε τον τσικ-λεβέντη απ' την Καλαμάτα για την σταθερά δωσιλογική του θέση που δεν φαίνεται να άλλαξε λόγω εκλογικού πατατράκ, και να του επισημάνουμε: ''Όπα ρε παλικαρόπουλε! Εσύ δεν μπορείς να εγγυηθείς αν...
θα είσαι αρχηγός στο κόμμα σου την άλλη βδομάδα, και θες να γίνεις εγγυητής της χώρας; 

Εκτός αν εννοείς εγγυητής της καταστροφής της χώρας, οπότε σου διέφυγε μία λέξη!'' Έχουμε πει εδώ και πολύ καιρό πως υπάρχει μιά δράκα πολιτικών και άλλων νεοπροδοτών, νέας κοπής, υψηλής ανηθικότητας, χωρίς ''πέτσα'', χωρίς συνείδηση, χωρίς πατρίδα και χωρίς ''πιστεύω''. 

Είναι άνθρωποι ικανοί για το χειρότερο ακόμη κι αν δεν βρίσκονται σε θέση άμεσης εξουσίας, ..και είναι κρίμα που ένας τέτοιος βρίσκεται ακόμη στο τιμόνι μιάς παράταξης που εκπροσωπεί (δυστυχώς έτσι όπως έχει καταντήσει) το 27% των πολιτών. 

Αποτελώντας (λογικά) μαζί με το περιβάλλον του μιά θλιβερή μειοψηφία, τον πρωτογενή καρκινικό όγκο μέσα σε ένα (ελπίζουμε) υγιές λιγο-πολύ κομματικό σώμα, ..είναι απορίας άξιον πώς δεν έχουν κινητοποιηθεί ακόμα, και μάλιστα τώρα που δεν τα πτοεί η πιθανή απώλεια μιάς ήδη χαμένης εξουσίας, τα αμυντικά κύτταρα του οργανισμού αυτού, ώστε να απομονώσουν και να εξοβελίσουν τον εισβολέα. Κι ας μην πούμε πως δεν μας αφορά! Μας αφορά όλους. 

Η επικοινωνιακή και ουσιαστική ζημιά που μπορεί να προκαλέσουν στην χώρα τα άτομα αυτά είναι μεγάλη! Δεν μας φτάνουν τα άλλα μας προβλήματα, ..πρέπει να έχουμε τον νου μας, ..και στις παγίδες που στήνουν κάτι Πηλιογούσηδες-εγγυητές!...

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ, ΑΡΑΓΕ, ΓΥΡΩ ΜΑΣ;



Εκτύπωση
Του CENSOR*
Οι εξελίξεις από τις αρχές Φλεβάρη μέχρι και σήμερα είναι σαρωτικές. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια και οξύνοια για να γίνουν κατανοητές οι εξελίξεις, και κυρίως συναισθηματική απόσταση. Συναισθηματική αποστασιοποίηση, ώστε να μη χαθεί το αναγκαίο κριτικό πνεύμα και στάση. Η ύπαρξη μιας κυβέρνησης με κορμό την κομμουνιστογενή Αριστερά δημιουργεί εύλογη και απολύτως κατανοητή ευφορία στην παλαιότερη στελέχωση της Αριστεράς: «Οι αγώνες τώρα δικαιώνονται». Από την άλλη πλευρά, η ύπαρξη πια ενός ευρέος κοινωνικού φάσματος που υπάρχει μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και το οποίο είτε δεν ψηφίζει καν είτε ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ με πολύ χαμηλές προσδοκίες, ωθεί στην αποδοχή και του πιο ελάχιστου συμβιβασμού, που θα αφήνει, όμως, περιθώρια για μια πολιτική «διχτυού ασφαλείας».
Η ύπαρξη αυτής της μεγάλης πίεσης από το πιο κάτω και ιδίως το πιο «αποκλεισμένο» τμήμα των λαϊκών στρωμάτων μπορεί να έχει μια διπλή διαλεκτική: από την μια πλευρά, μπορεί να δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση, αν δεν ικανοποιηθεί ούτε καν το δίχτυ κοινωνικής ασφαλείας - και αυτό είναι μια «σκληρή» ώθηση προς την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ για να πάρει έστω και μικρές παραχωρήσεις από την Μέρκελ και την ηγεσία της Ευρωζώνης. Από την άλλη πλευρά, η λογική αυτών των στρωμάτων μπορεί να δημιουργήσει και ένα δίχτυ πολιτικής ασφαλείας και στέρεης κοινωνικής αντιπροσώπευσης γύρω από την κυβέρνηση για ένα πρώτο διάστημα - με τη διαφορά ότι αυτή η ταξική στρωμάτωση, φοβούμενη ότι μια ρήξη μπορεί να διακυβεύσει τις μικρές παραχωρήσεις προς αυτήν και να οδηγήσει στην «τρομακτική χρεοκοπία», μπορεί να λειτουργήσει και πολύ αντιδραστικά κατά της τάσης κλιμάκωσης της σύγκρουσης με την έννοια ότι το μείζον θα καταστρέψει το έλασσον, ιδίως στην περίπτωση της εξόδου από το ευρώ. Μια τέτοιου τύπου στήριξη θα μπορούσε να αντιστοιχηθεί σε λατινοαμερικάνικα δεδομένα και κυρίως όχι υπό την εκδοχή της Βενεζουέλας αλλά υπό την εκδοχή της Βραζιλίας του Λούλα και της Ρούσεφ. Ένα τέτοιο μοντέλο συνδέει το κράτος και τμήματα του κεφαλαίου -και μάλιστα ίσως τα πιο δυναμικά- με τα πιο πληβειοποιημένα λαϊκά-εργατικά στρώματα και με τα ισχυρά τμήματα των μεσαίων στρωμάτων. Θεωρητικά, αλλά πολύ θεωρητικά, υπάρχει ακόμη και το ενδεχόμενο μιας συνολικότερης σύγκρουσης με την Ε.Ε. με απρόβλεπτες διαστάσεις, με την εφαρμογή ενός φιλεργατικού μεταρρυθμιστικού προγράμματος, μη εξαντλούμενου στην ανθρωπιστική κρίση. Αυτή η εκδοχή θα οδηγούσε, όντως, σε αλλαγή κοινωνικού και πολιτικού παραδείγματος. Ας γίνουμε, όμως, πιο ειδικοί στις διαπιστώσεις μας.
Η ΔΙΑΠΑΛΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΜΙΣΘΩΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ
Η μεγάλη στροφή προς τον ΣΥΡΙΖΑ από το 2012 και ιδίως κατά τις τελευταίες εκλογές και κυρίως στα λαϊκά στρώματα και στις λαϊκές-εργατικές-μικροαστικές περιοχές της Αθήνας και των μεγάλων πόλεων συμβαίνει παράλληλα προς μια περίοδο μεγάλης κινηματικής κάμψης και υποχώρησης και ύφεσης του κοινωνικού ριζοσπαστισμού. Από το 2012 ως το 2015 οι μηχανισμοί του «κράτους έκτακτης ανάγκης» και των καπιταλιστών κατέστησαν σαφές ότι καμία διεκδίκηση δεν μπορεί να νικήσει και ότι το κράτος θα είναι όλο και πιο στεγανό και πιοκατασταλτικό απέναντι στους κοινωνικούς αγώνες (Σκουριές, καθαρίστριες , απολυμένοι του Δημοσίου, νεολαία κλπ). Ήταν λοιπόν λογικό οι εκλογές να θεωρηθούν από τον λαϊκό και τον εργατικό κόσμο ως η μόνη πολιτική διέξοδος, πράγμα που πολιτικοποίησε και πόλωσε έντονα τα δύο διαφορετικά στρατόπεδα. Όμως, η λαϊκή- εργατική στάση, όπως εκφράσθηκε κοινοβουλευτικά και όπως είναι πρακτικά, δεν είναι μια και μοναδική. Αυτή η διχοστασία εκφράζεται και στην αυθόρμητη κατάσταση της τάξης και στην πολιτική της έκφραση μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ.
Κατά τη γνώμη μας, υπάρχουν τρεις διαφορετικές ταξικές τάσεις και στάσεις, οι οποίες άλλοτε συμμαχούν και άλλοτε αποκλίνουν μεταξύ τους:
Η πρώτη είναι η τάση των εργαζομένων στο Δημόσιο και στο κράτος με την ευρύτερη έννοια: αυτοί οι εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν και ένα υψηλό ποσοστό συνδικαλιστικής οργάνωσης και εμπειρίας, επιζητούν το σταμάτημα των «μεταρρυθμίσεων», με την καθεστωτική έννοια του όρου. Να μην απολυθούν, να επιστρέψουν όσοι απολύθηκαν, να μην περικοπούν περαιτέρω οι αποδοχές τους, να διασφαλιστούν οι συντάξεις τους. Το ότι οι αποδοχές τους είναι βασικά ανώτερες από τονιδιωτικό τομέα και το ότι μάλλον διατηρούν μια εύπλαστη και ευάλωτη πια μονιμότητα και, άρα, έχουν μικρότερο ρίσκο, τους καθιστά ασφαλέστερους, στο βαθμό που θα σταματήσει η διαδικασία των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων, αλλά και αντικείμενο φθόνου από τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Αυτό, λοιπόν, το τμήμα μπορεί να είναι ευεπίφορο στο να υπάρξουν αλλαγές και πέρα από το «δίχτυ ασφαλείας». Όμως, αξίζει να εξηγηθεί ποιες θα είναι οι περίφημες «προοδευτικές μεταρρυθμίσεις» της νέας κυβέρνησης στο Δημόσιο – θα είναι όντως αντιφιλελεύθερες; Και τι σύνδεση μπορεί να έχει αυτό με τον ΟΟΣΑ και τις λογικές του Doing Business, με τους θατσερικούς τεχνοκράτες; Θα υπάρξει στο όνομα της «πραγματικής αξιολόγησης» μια «κατηγοριοποίηση» αυτού του τμήματος και ποια θα είναι αυτή;
Η δεύτερη είναι εκείνη η τάση των εργαζομένων/μισθωτών στον ιδιωτικό τομέα, η οποία βασικά διατηρεί ακόμη τη δουλειά της και ένα βασικό αν και πολύ συρρικνωμένο εισόδημα - με όλες τις διαφορές και τις ιεραρχήσεις που υπάρχουν. Αυτή η τάση μπορεί να θεωρεί εαυτήν ευτυχή που δεν προωθούνται πια οι ομαδικές απολύσεις και που μπορεί να προσβλέπει πιθανόν στην ανάκτηση μέρους των συρρικνωμένων αποδοχών και των συλλογικών συμβάσεων. Αυτή η τάση γλυτώνει τα χειρότερα, και αυτό λειτουργεί υπέρ της κυβερνητικής υποστήριξης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, υφίσταται κίνδυνος ματαίωσης των πιο «ταξικών» προσδοκιών του πακέτου της ΔΕΘ: τα 751 ευρώ, το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ, η 13η σύνταξη για τους χαμηλοσυνταξιούχους πάει περίπου 10 μήνες ως έναν χρόνο μετά για να εφαρμοσθεί και μάλιστα υπό τη δαμόκλειο σπάθη της διαπραγμάτευσης με το ιερατείο της Μέρκελ και της Ε.Ε. Ο κίνδυνος των ματαιωμένων προσδοκιών, και μάλιστα προσδοκιών που έχουν συλλογικό-ταξικό και όχι ατομικοποιητικό χαρακτήρα (όπως η περίθαλψη των «φτωχών»), μπορεί, λοιπόν, στην πορεία να συγκρουσθεί και να αντιπαρατεθεί στο βασικό αμυντικό αντανακλαστικό να αρκεστούμε στη μη απώλεια και να μη διεκδικήσουμε την εργατική και ταξική αναδιανομή.
Η τρίτη είναι η πιο «πληβειοποιημένη» και χτυπημένη από το κεφάλαιο τάση της μισθωτής εργασίας και της ανεργίας. Μιλάμε για τους μακροχρόνια άνεργους, καταγεγραμμένους ή μη, τους επισφαλείς εργαζόμενους, την άνεργη και περιστασιακά εργαζόμενη νεολαία των 200 και 300 ευρώ. Αυτό το κομμάτι δεν έχει ασφαλή σημεία κοινωνικής αναφοράς. Ούτε είναι απόλυτα υποταγμένο ούτε είναι και ενεργό κοινωνικά και πολιτικά - ας αφήσουμε κατά μέρος τις ιδεοληψίες ότι αυτό θα λειτουργήσει με βάση την «άρνηση της εργασίας». Το κομμάτι αυτό μπορεί να αποδώσει για το μαζικό κίνημα και την ανατρεπτική προοπτική τα καλύτερα αποτελέσματα -αν η εκδοχή του «διχτυού ασφαλείας» αποτύχει και αυτή ή εκφυλισθεί σε προγράμματα υπερεκμετάλλευσης των φτωχών- έως και τα χειρότερα αν το «δίχτυ ασφαλείας» γίνει βρόχος μνημονιακής υποταγής και στη συνέχεια οδηγήσει και σε αντιδραστικού χαρακτήρα κατακερματισμούς και αντιδράσεις εντός του κομματιού.
ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑΙΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ
Τα μικροαστικά στρώματα έχουν και αυτά διαφοροποιηθεί έντονα στο εσωτερικό τους. Ένα σημαντικό τμήμα τόσο των παραδοσιακών μικροαστικών στρωμάτων (επαγγελματίες,μικρέμποροιβιοτέχνες) όσο και των νέων (ανώτεροι υπάλληλοιεπιστημονικά επαγγέλματαμεσαία κρατική γραφειοκρατία) έχει γνωρίσει μια απίστευτη υποβάθμιση και κοινωνική τρώση και έχει οδηγηθεί σε μαζικά κλεισίματα επιχειρήσεων, σε έλλειψη επαγγελματικής ύλης, σε κοινωνική υποβάθμιση και στον πιο έντονο κοινωνικό αποκλεισμό και περιθωριοποίηση. Χιλιάδες άνθρωποι έκλεισαν τα βιβλία τους στην Εφορία και εγκατέλειψαν τα επαγγέλματά τους. Η φορολογική και ασφαλιστική πολιτική καθώς και η διακύβευση της πρώτης κατοικίας έχει οδηγήσει αυτό το τμήμα σε απόγνωση. Η επαγγελλόμενη προστασία της ιδιοκτησίας (κατάργηση ΕΝΦΙΑ) και η υπόσχεση μιας πιο ήπιας φορολογικής και ασφαλιστικής πολιτικής υπήρξαν κρίσιμα στοιχεία για τη συμμαχία αυτών των μικροαστικών στρωμάτων με τα παραπάνω τμήματα της μισθωτής εργασίας υπό την αιγίδα του ΣΥΡΙΖΑ. Πιθανόν, ένα τμήμα αυτών των στρωμάτων να στηρίζει και σχηματισμούς όπως το ΚΚΕ ή οι ΑΝΕΛ ή ακόμη και η Χρυσή Αυγή. Η προοπτική αυτού του τμήματος είναι, παρά την πιθανότητα μιας ήπιας φορολογικής ελάφρυνσης, μάλλον ζοφερή -αν παραδεχθεί κανείς ότι η κυβέρνηση δεν θα αμφισβητήσει το ευρωενωσιακό δημοσιονομικό πλαίσιο, και δεν θα το αμφισβητήσει- και, άρα, η πιθανότητα ανάκαμψης θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Αλλιώς θα έχουν τα πράγματα στην περίπτωση μιας έστω κεϊνσιανής (και,άρα, εκτός του ευρωενωσιακού πλαισίου) διαδικασίας παραγωγικής ανασυγκρότησης.
Ταυτόχρονα, αυτά τα στρώματα αντιπαρατίθενται πολύ καθαρά προς τα ανώτερα μεσαία στρώματα που είδαν τον εαυτό τους να αναβαθμίζεται κατά τη μνημονιακή περίοδο. Είναι απολύτως βέβαιο ότι αναπτύχθηκε γύρω από το ευέλικτο κράτος-επιτελείο της μνημονιακής περιόδου α) ένα τμήμα φιλελεύθερης οικονομικά και υψηλόμισθης κρατικής γραφειοκρατίας, η οποία στήριξε τις κρατικές πολιτικές με πάθος και ανήκει σε μια πολιτική γέφυρα που ξεκινά από τον Σημίτη και φτάνει στο Ποτάμι, β) ένα τμήμα δικηγόρων, γιατρών, στελεχών ιδιωτικών επιχειρήσεων, τραπεζών και χρηματιστηριακών εταιρειών, μικρομεσαίων καλά δικτυωμένων επιχειρηματιών, που είδαν την κρίση ως ευκαιρία και πλούτισαν ή έστω σταθεροποιήθηκαν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Πρόκειται για στελέχη «αποεδαφικοποιημένα», που ταξιδεύουν διαρκώς, με έντονη πολιτική υποστήριξη της Ε.Ε. και του ευρωπαϊκού ιδεώδους, δηλαδή της διεθνοποιημένης οικονομίας που βοηθά την τσέπη τους και που τους ωθεί να λειτουργούν ως «εθνικοί» μισθοφόροι των μνημονιακών πολιτικών και με λατρεία προς τη γραφειοκρατία των Βρυξελλών. Για τα στρώματα αυτά κάθε επιφύλαξη προς τη δομή του ευρώ και της Ε.Ε. λογίζεται ως απαράδεκτος «ευρωσκεπτικισμός» και «εθνικοαπομονωτισμός». Παρά την πίεση του ΕΝΦΙΑ σε αυτά τα στρώματα, είναι φανερό ότι πια νιώθουν μεγαλύτερη οικονομική ασφάλεια και ότι έχουν ανεβάσει και την καταναλωτική τους πρακτική. Αν το κράτος δεν στραφεί διά της φορολογικής πολιτικής και εναντίον τους (και κυρίως κατά του κεφαλαίου) και επιλέξει να «ξεζουμίσει» τους ήδη στυμμένους, πιθανόν αυτά τα στρώματα μαζί με τους «πολύ φτωχούς» (το γράφω κάπως περιγραφικά και όχι με θεωρητική αυστηρότητα) μπορούν να αποτελέσουν ισχυρή τάξη-στήριγμα του νέου συνασπισμού εξουσίας. Αλλά και σημείο κοινωνικής συνάντησης ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ, αν δεν προχωρήσει σε επιλογές ρήξης, και στο χώρο ΠΑΣΟΚ-Ποτάμι.
Κρίσιμο είναι και το ζήτημα αν η τόσο μεγάλη έμφαση της νέας κυβέρνησης στη φορολογική πολιτική θα στραφεί και κατά αυτών των πιο προνομιούχων στρωμάτων και της υπεραξίας που έχουν συσσωρεύσει ή, αντίθετα, θα κινηθεί προς την όλο και πιο «επιστημονική καταγραφή» των συνήθων υποζυγίων, ώστε να ελέγξει αποτελεσματικότερα την πορεία της κοινωνικής τους παρακμής.
ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Δεν διαθέτουμε όλα τα στοιχεία στα χέρια μας, αλλά διαβλέπουμε μια τάση «προοδευτικής» διαφοροποίησης και στο εσωτερικό της ελληνικής αστικής τάξης μετά τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Διαμορφώνεται μέσα από το ενιαίο μνημονιακό μπλοκ της αστικής τάξης της περιόδου 2010-2015, όπου όλη η αστική τάξη ωφελήθηκε στο πεδίο της απόσπασης υπεραξίας, υπήρξαν όμως και απαξιώσεις των λιγότερο παραγωγικών και ανταγωνιστικών επιμέρους κεφαλαίων, μια τάση η οποία θα ήθελε ενδεχομένως μια πιο ήπια και κοινωνικά συναινετική διαχείριση, πάντοτε στο πλαίσιο του βασικού νεοφιλελεύθερου παραδείγματος. Οι τοποθετήσεις της κ. Αγγελοπούλου το τελευταίο διάστημα είναι πολύ χαρακτηριστικές για αυτήν την τάση. Βεβαίως, και με δεδομένη την προϋπάρξασα ριζοσπαστικότητα του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή η τάση υπάρχει δυνάμει και όχι ολοκληρωμένη και θα ανασυνταχθεί οριστικά με βάση το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης ΣΥΡΙΖΑ - ηγεσίας της Ευρωζώνης - βλέπουμε ποιος επέζησε και σε αυτόν τείνουμε το χέρι... Πιθανότατα, αυτή η τάση μπορεί να δημιουργήσει και γέφυρες με τα πιο φιλοαμερικανικά τμήματα της αστικής τάξης, τα οποία φλερτάρουν τουλάχιστον με τους ΑΝΕΛΛ και τον κ. Καμμένο, αλλά, ενδεχομένως, βρίσκουν κοινά σημεία και με τους νέους εξωτερικούς προσανατολισμούς της νέας κυβέρνησης.
Παρ' όλα αυτά, ο πυρήνας της αστικής τάξης στην Ελλάδα θα ήθελε να συρρικνωθεί όσο το δυνατό περισσότερο η εφαρμογή της ΔΕΘ και να περιοριστεί η πρακτέα πολιτική στο πεδίο της κοινωνικής αλληλεγγύης. Σε αυτήν την προσπάθειά τους, τόσο τα «φιλογερμανικά» όσο και τα «φιλοαμερικανικά» τμήματα του κεφαλαίου θα έχουν ανοιχτά και τα δύο χαρτιά: και αυτό της μνημονιακής αντιπολίτευσης διά των Σαμαρά -Βενιζέλου - Θεοδωράκη αλλά και εκείνο του μετριοπαθούς εναγκαλισμού του «υγιούς» πυρήνα του ΣΥΡΙΖΑ. Παρά τις αντιθέσεις τους, τα τμήματα της αστικής τάξης στην Ελλάδα έχουν μια κοινή στρατηγική: τη διατήρηση της υψηλής τους κερδοφορίας με καθόλου ή με μικρές παραχωρήσεις και την αποτροπή της μαζικής κινητοποίησης και οργάνωσης των υποτελών τάξεων - σε αυτά θα είναι όλοι σταθερά στο ίδιο χαράκωμα.
Η ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ «ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ» ΩΣ ΠΕΔΙΟ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ
Η αντιπαράθεση για την πολιτική που πρέπει να ασκηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ έχει ως κεντρικό σημείο την έννοια των «μνημονίων», έννοια που έχει ταλαιπωρηθεί πολύ ήδη από το 2012, όταν ο Σαμαράς και ο Κουβέλης ξεκίνησαν να «απαγκιστρώνουν» την Ελλάδα από τα Μνημόνια. Ας ξεκινήσουμε με μερικές βασικές παραδοχές που θα μπορούσαν να βρίσκουν σύμφωνους τους πάντες αν δεν υπήρχαν ανταγωνιστικές ταξικές αντιθέσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη:
Τα Μνημόνια (δεν υπάρχει Το Μνημόνιο, αφού έχουν υπογραφεί περισσότερα από ένα) είναι συμφωνίες πάνω σε προγράμματα χρηματοδότησης της χώρας από την Ε.Ε., την ΕΚΤ και το ΔΝΤ καθώς και τα ίδια τα προγράμματα χρηματοδότησης. Έχουν υπάρξει ήδη δύο βασικά και μπορεί να υπάρξουν και άλλα στο μέλλον.
Τα Μνημόνια αποτελούν, επίσης, προγράμματα οικονομικών και δημοσιονομικών στόχων και κρατικών οικονομικών πολιτικών και δράσεων, τα οποία εκτείνονται σε μια ορισμένη περίοδο (π.χ. το Δεύτερο από το 2012-2015). Οι στόχοι-δράσεις είναι αναγκαίοι για να συνεχίζεται η χρηματοδότηση. Βασική όψη αυτών των στόχων είναι οι περικοπές αποδοχών, οι ιδιωτικοποιήσεις, η κατάργηση κοινωνικών δομών κ.ά. Μέχρις στιγμής (2015) δεν έχει επινοηθεί ένα πράγμα όπως το «Μη Νεοφιλελεύθερο Μνημόνιο (Μ.Ν.Μ.)».
Τα Μνημόνια, όπως και τα Μεσοπρόθεσμα Προγράμματα, εφαρμόζονται στο εσωτερικό δίκαιο μέσω των εφαρμοστικών νόμων. Οι βασικότεροι μνημονιακοί εφαρμοστικοί νόμοι υπήρξαν ο ν. 3845/2010 (ο οποίος εισήγαγε το Πρώτο Μνημονιο), ο ν. 4046/2012 (ο οποίος εισήγαγε το Δεύτερο Μνημόνιο), ο ν. 3986/2011 ο οποίος εφήρμοσε το λεγόμενο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, ο ν. 4093/2012 (Δεύτερο Μεσοπρόθεσμο) κ.ά.
Τα Μνημόνια ακολουθούν τις δημοσιονομικές σταθερές της Ε.Ε., όπως το Σύμφωνο Σταθερότητας, το Δημοσιονομικό Σύμφωνο κ.ά, έτσι ώστε μεγέθη όπως το δημόσιο χρέος, το δημόσιο έλλειμμα, τα πρωτογενή πλεονάσματα κ.ά. να υπακούουν σε συγκεκριμένα όρια ή να τείνουν αναγκαστικά να συμμορφωθούν σε αυτά. Οι πολιτικές δημοσίων επενδύσεων, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, σφαγιάζονται στο όνομα αυτών των περιορισμών.
Τα Μνημόνια παρουσιάζουν μια συνέχεια μεταξύ τους έτσι ώστε το επόμενο να μη συνοδεύεται από την πλήρη ή τη ριζική ανατροπή του προηγούμενου. Είναι αυτό που αποκαλούν «συνέχεια του προγράμματος». Προφανώς, η συνέχεια δεν είναι χρονική αλλά είναι πολιτική. Αν κάποιος υποστηρίζει ότι το 70% του ως τώρα Μνημονίου ήταν καλό, γιατί να αρνηθεί να μπει σε ένα καινούριο, αν όντως παρέχεται μια τέτοια ευκαιρία;
Τα Μνημόνια διαθέτουν μηχανισμό αξιολόγησης και επιτήρησης. Αυτός μπορεί να είναι η τρόικα ή να είναι ένας νέος μηχανισμός.
Αν ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα διαθέτει στο μέλλον τα παραπάνω χαρακτηριστικά, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι Μνημόνιο. Από εκεί και πέρα, μπορεί να χαρακτηρισθεί για εσωτερικούς λόγους και για ιδεολογική κατανάλωση Πρόγραμμα, Χρηματοδοτική Ενίσχυση, Συμφωνία Ρευστότητας, Συμφωνία Εθνικής Σωτηρίας ή οτιδήποτε άλλο. Σημασία έχει και θα έχει η ταξική ουσία του και όχι η ονοματοδοσία.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Υπάρχει ένας πολύ ενδιαφέρων διάλογος στο βιβλίο «Ζωή του Γαλιλαίου» του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Ενώ ο μαθητής του Γαλιλαίου ισχυρίζεται ότι «είναι ευτυχισμένη η χώρα που έχει ήρωες», υπονοώντας τον διωκόμενο δάσκαλό του, ο Γαλιλαίος του απαντά ότι «Δυστυχισμένη είναι η χώρα που χρειάζεται ήρωες». Το ότι ζούμε όλοι και όλες έναν μεγάλο ενθουσιασμό το τελευταίο 20ήμερο, δεν πρέπει να μας κάνει να ξεχνάμε ότι ζούμε -ακόμη- σε μια δυστυχισμένη χώρα. Αν έτσι έχουν τα πράγματα, αυτή η κοινωνία χρειάζεται τόσο σε επίπεδο κοινωνικής βάσης όσο και σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας μια «ηρωική» στάση. Η οποία, παραδόξως, είναι και η μόνη πραγματικά ρεαλιστική και υπεύθυνη.
* Πηγή: rproject.gr από ίσκρα
Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Ο Αλέξης Τσίπρας τινάζει στον αέρα την Ευρώπη

 Η Γερμανία τραβάει στα άκρα την κόντρα!

  •  6073Share
f4a56049e01de802662b82515bdb422cΤραβάει στα άκρα… τη σύγκρουση η Γερμανία και πάει να τινάξει στον αέρα την Ευρώπη!ΠΟΛΥ σκληρός για να υποκύψει στις πιέσεις, στους εκβιασμούς και στις απειλές των δανειστών αποδεικνύεται ο Αλ. Τσίπρας.
Δεν υποχωρώ, δεν παραδίνομαι, θα τιμήσω την ψήφο του ελληνικού λαού, είναι το μήνυμα που στέλνει προς κάθε κατεύθυνση.
Ειδικότερα δε προς τη Γερμανία, που τραβάει τα πράγματα στα άκρα, σπρώχνει προς τη σύγκρουση και τη ρήξη, αδιαφορώντας για το αν με την αδιαλλαξία της τινάξει στον αέρα ολόκληρη την Ευρώπη.
Επιμένει στη συνέχιση των καταστροφικών Μνημονίων, που οδήγησαν τον ελληνικό λαό στη φτώχεια και την εξαθλίωση, και απειλεί την Ελλάδα ακόμη και με οικονομικό στραγγαλισμό προκειμένου να κάμψει την αντίσταση της κυβέρνησης.
Μη δείχνοντας ίχνος ανοχής, αρνείται στη χώρα μας τη δυνατότητα να εκδώσει έντοκα γραμμάτια (ύψους 4,5 δισ.) προκειμένου να καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες της για τον Μάρτιο.
Κάτι που από πολλούς χαρακτηρίζεται «εχθρική ενέργεια» και θυμίζει τακτικές «ψυχρού πολέμου».
Το παιχνίδι που παίζεται αυτή τη στιγμή, τόσο στο προσκήνιο όσο και κυρίως στο παρασκήνιο, είναι πολύ σκληρό.
Οι δύο πλευρές παραμένουν αμετακίνητες στις θέσεις τους, αλλά -εκτός απροόπτου- τα πάντα θα έχουν κριθεί το προσεχές δεκαήμερο.
Αν, δηλαδή, θα καταλήξουμε σε μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία, όπως ακριβώς ζητάει η κυβέρνηση, ή θα οδηγηθούμε σε αδιέξοδο λόγω της αδιαλλαξίας των δανειστών.
Ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να υποκύψει στις εκβιαστικές απαιτήσεις για συνέχιση της καταστροφικής πολιτικής των Μνημονίων.
Κι αυτό παρά τις μαζικές απειλές και τα «σενάρια τρόμου» για διακοπή της χρηματοδότησης και πιστωτικό γεγονός, με τα οποία στόχο έχουν να τον κάνουν να «παραδώσει τα όπλα». Μέχρις εσχάτων…
Στο Μέγαρο Μαξίμου ετοιμάζονται για «μάχη μέχρις εσχάτων»! Βασικός στόχος στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές παραμένει μια συμφωνία για πρόγραμμα-γέφυρα που θα διασφαλίσει τις χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας μέχρι οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε οριστική συμφωνία για τα επόμενα τρία – τέσσερα χρόνια.
Με βάση το πρόγραμμα-γέφυρα οι δύο πλευρές θα δεσμευτούν ότι δεν θα προχωρήσουν σε μονομερείς ενέργειες προκειμένου να διευκολύνουν τις συζητήσεις που θα ακολουθήσουν.
Η χώρα μας δεν θα ζητήσει και δεν θα πάρει καμιά από τις δόσεις που απομένουν, αλλά ζητάει το 1,9 δισ.που κέρδισαν οι Κεντρικές Τράπεζες των χωρών-μελών της Ευρωζώνης από τη διακράτηση των ελληνικών ομολόγων.
Ακόμη η κυβέρνηση έχει ζητήσει να της δοθεί η δυνατότητα να προχωρήσει στην έκδοση έντοκων γραμματίων ύψους 15 δισ. που θα καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας μας για το διάστημα που θα διαρκέσει το πρόγραμμα-γέφυρα.
Οι Ευρωπαίοι, με πρώτους και… καλύτερους τους Γερμανούς, απορρίπτουν το αίτημα αυτό κι επιμένουν στην παράταση του υφιστάμενου προγράμματος.
Στη συνέχιση, δηλαδή, του Μνημονίου και της πολιτικής που εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο υπουργός Οικονομικών, στις επαφές που είχαν τις προηγούμενες ημέρες στην Ευρώπη, κατέστησαν σαφές ότι δεν πρόκειται να συμφωνήσουν σε παράταση του Μνημονίου και στη συνέχιση μιας καταστροφικής πολιτικής που ισοπέδωσε τη χώρα, μαζί και τα εκατομμύρια των Ελλήνων πολιτών. Με αυτά τα δεδομένα κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα τις αμέσως επόμενες ημέρες. Ο γνωστός οικονομολόγος Π. Κρούγκμαν παρομοίασε το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί μεταξύ Ελλάδος και Γερμανίας «με δύο φορτηγά γεμάτα δυναμίτη που κατευθύνονται το ένα προς το άλλο σε έναν στενό δρόμο και κανένα από τα δύο δεν κάνει στην άκρη». Κατηγόρησε ωστόσο τους γερμανούς πολιτικούς ότι επέλεξαν τον εύκολο δρόμο της ηθικολογίας για την ανευθυνότητα των δανειζόμενων, κηρύσσοντας ότι το χρέος πρέπει να πληρωθεί, εκμεταλλευόμενοι τα στερεότυπα περί νωθρών Νοτιοευρωπαίων.
«Καμία συμφωνία με τη διαπλοκή» Εκτός από τους δανειστές και τους Γερμανούς, ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας στέλνει ξεκάθαρα μηνύματα και προς το εσωτερικό της χώρας.
Αποδέκτες διάφορα κέντρα, οικονομικά και άλλα, που στο παρασκήνιο ασκούν πιέσεις στην κυβέρνηση, ενδεχομένως και στον ίδιο, προς την κατεύθυνση του συμβιβασμού με τους δανειστές ή ακόμη και της υποχώρησης στις απαιτήσεις τους.
«Δεν θα μπω σε καμία συμφωνία με τη διαπλοκή, με κανένα σύστημα», υπογραμμίζει σε κάθε ευκαιρία και προσθέτει:
«Δεν είμαστε ερωτευμένοι με την εξουσία, μόνη δύναμή μου είναι ο λαός, οι πολίτες που με ψήφισαν, και μόνο σε αυτούς θα απολογηθώ. Θα τιμήσω την ψήφο τους και θα υλοποιήσω ό,τι ακριβώς τους είπα».
- See more at: http://arouraios.gr/2015/02/o-alexis-tinazei-ston-aera-tin-europi/#sthash.xA5Du4GJ.dpuf