Δεν είναι ιεροκήρυκες. Δεν είναι αγκιτάτορες. Δεν είναι ιεραπόστολοι καμιάς ιδεολογίας κανενός ανθρωπισμού. Είναι φονικές μηχανές με συγκεκριμένο ρόλο και τέτοιες πρέπει να παραμείνουν...
__________________________________
Αποστόλης: Κυριάκο …! Κυριάκο παλιόφιλε διαβάζω την ανάρτηση και δεν πιστεύω στα μάτια μου! Κυριάκο εγώ την … πάτησα την Πόλη τρις μέχρι τούδε, καταπληκτική εμπειρία χάθηκα στα στενά της γνωρίστηκα με τους λούμπεν έφαγα ήπια κοιμήθηκα, συνεννόηση χειρονοηματική με αίμα και καρδιά θερμότατα κτλ.
Οι συζητήσεις για την παρέλαση και τα συνθήματα των ΟΥΚ, δε συνιστούν μεμονωμένο περιστατικό, αλλά μέρος ενός βρώμικου σχεδίου με στόχευση δόλια όσο και επικίνδυνη…
Προφανώς μεταξύ όλων όσων αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό αυτή την υπόθεση, υπάρχουν αγνές αυθεντικές φωνές που έχουν μια άλλη προσέγγιση για το ζήτημα, (όπως αυτή που θα σας παραθέσω στη συνέχεια), αλλά αυτό καθόλου δεν αναιρεί την παραπάνω διαπίστωση που εκπορεύεται μεθοδευμένα και συστηματικά, από σκοτεινά κέντρα που ξέρουν καλά τι επιδιώκουν.
Προφανώς μεταξύ όλων όσων αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό αυτή την υπόθεση, υπάρχουν αγνές αυθεντικές φωνές που έχουν μια άλλη προσέγγιση για το ζήτημα, (όπως αυτή που θα σας παραθέσω στη συνέχεια), αλλά αυτό καθόλου δεν αναιρεί την παραπάνω διαπίστωση που εκπορεύεται μεθοδευμένα και συστηματικά, από σκοτεινά κέντρα που ξέρουν καλά τι επιδιώκουν.
Προσωπικά πιστεύω πως είναι δόλιο και επικίνδυνο να επιχειρήσει η πολιτική ηγεσία στο όνομα μιας υποτιθέμενης δημοκρατίας, να παρέμβει με οποιοδήποτε τρόπο σ αυτή την υπόθεση.
Και φυσικά θα ήταν τραγικό, αν η φυσική ηγεσία των ΟΥΚ υποκύψει σ αυτέ τις φωνές και κολεγιοποιήσει την εκπαίδευση των καταδρομέων. Αν το κάνει, θα έχει ταπεινωθεί. Και ταυτόχρονα θα έχει ταπεινώσει την ψυχή αυτών των ανθρώπων, και αυτό είναι εθνικά ανεπίτρεπτο και επικίνδυνο.
Θεωρώ ότι κάθε δημόσια ενασχόληση στο μέλλον με αυτό το ευαίσθητο ζήτημα θα...
πρέπει να ποινικοποιηθεί , χωρίς επιείκεια και φυσικά χωρίς εκπτώσεις.
Με αφορμή σχετική ανάρτηση (βλ. ΕΔΩ), ένας παλιός φίλος στο facebook άσκησε κριτική, την οποία θεωρώ καλοδεχούμενη, και είναι αποκαλυπτική του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζεται αυτό το ζήτημα, από έναν κόσμο που το κάνει αυθόρμητα χωρίς να κρύβεται τίποτε πίσω από την άποψή του.
Θεωρώ, ότι τα σκοτεινά κέντρα που ενορχηστρώνουν τέτοιες επιθέσεις, χρησιμοποιούν ως άλλοθι τις αυθεντικές φωνές για να προωθήσουν τα δόλια σχέδια τους.
Ας ξεκαθαρίσουμε σε όλους τους τόνους, πως τα ΟΥΚ δεν είναι καλωσυνάτοι ιεραπόστολοι, αλλά φονικές μηχανές με ψυχή, και τέτοιες πρέπει να παραμείνουν σε πείσμα όλων.
Όλοι εμείς που υποτίθεται ότι νοιαζόμαστε για τη δημοκρατία στον τόπο μας, ας βάλουμε να δυνατά μας να πρυτανεύσει παντού, στην κοινωνία, στις δομές του κράτους, και στον τρόπο άσκησης της πολιτικής και λοιπής εξουσίας, και ας αφήσουμε τα ΟΥΚ έξω από αυτή την παραμύθα. Δε θα γίνει φτωχότερη η Δημοκρατία μας από την εκπαίδευση των ΟΥΚ...
- Η δημοκρατία στον τόπο μας δε βιάστηκε από τα ΟΥΚ αλλά από τους κάθε λογής ευαισθητούληδες και κλασομπανιέρες που έβγαλαν στο σφυρί την εθνική αξιοπρέπεια.
- Κατ αντιστοιχία, η δημοκρατία στον τόπο μας δε θα θριαμβεύσει, αν μετατρέψουμε το πλέον επίλεκτο τμήμα των καταδρομέων σε προσκοπάκια και ακίνδυνα λυκόπουλα.
Σας παραθέτω στη συνέχεια αυτούσιο το διάλογο με τον παλιό μου φίλο, γιατί νομίζω ότι αποτελεί χρήσιμο υλικό, αυθεντικά αποτυπωμένο για χρήσιμα συμπεράσματα απ όλους μας.
__________________________________
Αποστόλης: Κυριάκο …! Κυριάκο παλιόφιλε διαβάζω την ανάρτηση και δεν πιστεύω στα μάτια μου! Κυριάκο εγώ την … πάτησα την Πόλη τρις μέχρι τούδε, καταπληκτική εμπειρία χάθηκα στα στενά της γνωρίστηκα με τους λούμπεν έφαγα ήπια κοιμήθηκα, συνεννόηση χειρονοηματική με αίμα και καρδιά θερμότατα κτλ.
Δε χρειάστηκα ούτε συνθήματα ούτε ειδικές ουκατζήδικες ικανότητες ούτε κείμενα χαριτοπουλαίικα αναπροσαρμοσμένα από Κλαούζεβιτς περί πρακτικής και πολεμικής εφαρμογής . Αμερικανιές του οπισθίου λιποδερματικού ιστού, … α διδάσκονται και σε μάρκετινγκ, απίστευτοι οι αμερικανόσταυροι και οι λάγνοι τους, διδάσκουν και μεγαλέξανδρο και Τροία ! Φοβερό …έθνος πιο πάνω και απ’ τους ελληναράδες πατριδόκαυλους !
Να μην ξεχάσω παλιόφιλε κι εγώ την αγαπώ και τη λατρεύω την Ελλάδα μου, δεν είμαι ο μόνος , δε μισώ όμως τις άλλες πατρίδες , ούτε τους ‘’επισκέπτες’’ μας ...
- ΥΓ1: Λες άμα είχαμε την Πόλη να μην είχαμε πάρει την κάτω στράτα ;
- ΥΓ2: Εν κατακλείδι σε πόσα χρόνια υπολογίζεις να την πάρουν τα ‘’ειδικά παιδιά’’ την Πόλη ; Αν δεν τα καταφέρουν στο Γκούγκλη έχει τα δρομολόγια καθημερινά.
- ΥΓ 3: Χίλια συγνώμη για το ύφος μου… Κυριάκο,σίγουρα θα καταλάβεις ,... ενίοτε σε αναγνώσκω και βέβαια πολλάκις μου ξεγυμνώνεις το πατριωτικό μου συναίσθημα ! Καλό Σ/Κ
Κ. Κυριακόπουλος: Καλό Σαββατοκύριακο φίλε μου Αποστόλη και σ ευχαριστώ ειλικρινά για το σχόλιο. Έναν προβληματισμό θα θέσω κι ας τον αφήσουμε κάπου να βρίσκεται. Ίσως κάποια στιγμή χρειαστεί για να ξανασκεφτούμε όλοι μας τι κάναμε καλά… Τι δεν κάναμε όπως ενδεχομένως θα έπρεπε… Και τι σκιαχτήκαμε ν αγγίξουμε επιτρέποντας σε όλους τους άλλους να το δηλητηριάζουν.
- Φαντάζομαι κατ αρχήν πως έχουμε επίγνωση ότι σχολιάζουμε και οι δυο τη διαδικασία της διαρκούς εκπαίδευσης του πιο δολοφονικού ίσως τμήματος των ειδικών δυνάμεων (και τέτοιο οφείλει να είναι) και δεν επιχειρούμε να επανακαθορίσουμε ούτε και απαιτούμε την υιοθέτηση μιας επεκτατικής – μιλιταριστικής εξωτερικής πολιτικής.
- Φαντάζομαι επίσης πως συμφωνούμε και οι δυο, πως άλλοι αμφισβητούν την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και δεν είναι η Ελλάδα αυτή που διεκδικεί γαίες μιας άλλης επικράτειας.
- Φαντάζομαι επίσης πως μάλλον συμφωνούμε πως οι κορυφαίοι των καταδρομέων όπου Γης, δεν εκπαιδεύονται για να είναι χριστιανόπουλα του κατηχητικού, αλλά φονιάδες όπου η πατρίδα τους – η όποια πατρίδα τους - το απαιτήσει, ακόμη και αν αυτή η πατρίδα ήταν σοσιαλιστική.
Αν λοιπόν αυτό κρίνουμε, εγώ απλά πιστεύω πως δεν έχουμε κανένα απολύτως δικαίωμα να το κρίνουμε και μάλιστα φωναχτά, διότι επίσης πιστεύω – και συγχώρεσέ μου το λάθος, πως μια τέτοιου είδους κριτική, δε συνιστά στοιχείο της δημοκρατίας, αλλά κάτι εντελώς διαφορετικό.
- Φαντάζομαι επίσης ότι θα συμφωνείς, πως η συμμορία των Ιμίων, και η νεοταξίτικη σαβούρα που δε βρίσκει μια κουβέντα να πει για το έγκλημα που συντελείται σήμερα στη Θράκη, όχι μόνο δε δικαιούται να κρίνει την εκπαίδευση των ΟΥΚ, αλλά πολλοί από αυτούς θα έπρεπε να είχαν καθήσει στο σκαμνί με το ερώτημα της Εσχάτης προδοσίας.
Είναι ολέθριο παλιόφιλε Αποστόλη, να μη μιλάμε εμείς για όλα αυτά, και να μιλά ο Πομάκος Σεμπαιδήν Καραχότζα (είναι στη λίστα φίλων μου και νομίζω πως θα ήταν ενδιαφέρον να ρίξεις μια ματιά στο προφίλ του).
Θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι κι εγώ την «πάτησα» την Πόλη όπως εσύ. Και ένοιωσα όπως και εσύ. Και το ευχαριστήθηκα όπως και εσύ. Και είδα τους λούμπεν που είδες και εσύ. Και που είναι απόλυτα ίδιοι με τους δικούς μα λούμπεν παλιόφιλε.
- Εντελώς ίδιοι με τους λούμπεν που χρησιμοποίησε η Τουρκία για να κατέχει σήμερα τη Βόρεια Κύπρο.
- Εντελώς ίδιοι με τους λούμπεν που χρηματοδοτεί και χρησιμοποιεί σήμερα σε βάρος της πατρίδας που αγαπάμε και οι δυο, το τουρκικό προξενείο στη Θράκη.
- Απόλυτα ίδιοι με τους λούμπεν που χρηματοδοτεί και χρησιμοποιεί ως πρακτορίσκους ο Γκρουεφσκι ση Βόρεια Ελλάδα.
- Απόλυτα ίδιοι με τους λούμπεν που πλαισίωσαν τον UCK και συνεχίζουν να δολοφονούν Σέρβους εργάτες...
Και θα με συμπαθάς Αποστόλη, αλλά τη λογική που λέει η πιο σωστά τη λογική που ταυτίζει την αγάπη για την πατρίδα του καθενός με το μίσος για τις άλλες πατρίδες, εγώ δε την αποδέχομαι.
- Αγάπη για την πατρίδα παλιόφιλε σημαίνει Εθνισμός.
- Μίσος για τις άλλες πατρίδες, σημαίνει εθνικισμός.
Και αν θέλουμε να τσακίσουμε το δηλητήριο του εθνικισμού, στην πράξη και επί της ουσίας και όχι με κενά περιεχομένου ιδεολογήματα, ο μοναδικός τρόπος που υπάρχει είναι όχι μόνο να μην απεμπολήσουμε αλλά να ενισχύουμε ως το πολυτιμότερο όλων τον εθνισμό μας.
Αυτός δυστυχώς είναι ο χρυσός κανόνας, που μπορεί να ανακόψει το εθνικιστικό δηλητήριο, και που ταυτόχρονα αποτελεί και τη σημαντικότερη συμβολή στο διεθνισμό των λαών.
Αλλά για να μη χανόμαστε και απεραντολογούμε…
Οι ΟΥΚάδες μεμονωμένα μπορούν και να κάνουν αλλά και να απολαύσουν τον τουρισμό στην Πόλη. Τα ΟΥΚ όμως ως αποστολή δεν έχουν τον τουρισμό αλλά κάτι πολύ πιο ιδιαίτερο και πολύ πιο σημαντικό. Και πάντως σίγουρα δεν έχουν και δε θα ήθελα εγώ να έχουν, την κατάληψη άλλων πατρίδων. Η δυνατότητά τους να υπερασπίζονται τη δική μου πατρίδα μου αρκεί.
Οι ΟΥΚάδες μεμονωμένα μπορούν και να κάνουν αλλά και να απολαύσουν τον τουρισμό στην Πόλη. Τα ΟΥΚ όμως ως αποστολή δεν έχουν τον τουρισμό αλλά κάτι πολύ πιο ιδιαίτερο και πολύ πιο σημαντικό. Και πάντως σίγουρα δεν έχουν και δε θα ήθελα εγώ να έχουν, την κατάληψη άλλων πατρίδων. Η δυνατότητά τους να υπερασπίζονται τη δική μου πατρίδα μου αρκεί.
Και για να μη πιστέψεις παλιόφιλε πως υπεκφεύγω των ερωτήσεων, απαντώ ευθέως.
Ναι… Και την πόλη αν είχαμε, πάλι θα είχαμε πάρει την κάτω βόλτα. Αλλά αυτό γιατί θα με κάνει να υποκριθώ πως δε βλέπω τα αίσχη των Τούρκων στην Αγιά Σοφιά??? Με προτιμάς υποκριτή??? Δεν θέλω να είμαι...
Ναι… Και την πόλη αν είχαμε, πάλι θα είχαμε πάρει την κάτω βόλτα. Αλλά αυτό γιατί θα με κάνει να υποκριθώ πως δε βλέπω τα αίσχη των Τούρκων στην Αγιά Σοφιά??? Με προτιμάς υποκριτή??? Δεν θέλω να είμαι...
Όχι δεν υπολογίζω και δε θα ήθελα τα δικά μας παιδιά να επιχειρήσουν να πάρουν την Πόλη γιατί αυτό ούτε είναι απαραίτητο πλέον, αλλά ξέρω καλά σε πόσες χιλιάδες νεκρά παιδιά ελληνόπουλα και τουρκόπουλα μεταφράζεται.
Άλλωστε όπως είπε και ο Ηρόδοτος, «Κανείς δεν είναι τόσο ανόητος ώστε να προτιμά τον πόλεμο από την ειρήνη. Γιατί στον καιρό της ειρήνης τα παιδιά θάβουν τους γονείς, ενώ στον καιρό του πολέμου οι γονείς θάβουν τα παιδιά τους».
Όμως ειλικρινά θα ήθελα να σε ρωτήσω με αντίστοιχη σκωπτικότητα: «Αλήθεια σε πόσα χρόνια εκτιμάς, ότι ενδέχεται αυτά τα παιδιά που σήμερα τους φορτώνουν τα μύρια όσα, θα χρειαστεί να υπερασπιστούν με τη ζωή και το φανατισμό τους, κάποια γωνιά Ελληνικής γης φίλε μου Αποστόλη?».
Και να συνεχίσω να ρωτάω στο ίδιο πνεύμα: «Αν αυτά τα παιδιά δεν τραγουδούσαν αυτό που ενόχλησε, αλλά τραγουδούσαν «τα χριστιανόπουλα» θα ήταν διαφορετική η μοίρα μας και θα είχαμε εκπληρώσει πληρέστερα το πατριωτικό σε συνδυασμό με το διεθνιστικό μας καθήκον?»
Και κάτι τελευταίο παλιόφιλε. Ξέρεις και ξέρω πως αυτά τα παιδιά που είναι απλώς Έλληνες όπως εσύ κι εγώ και ας τους αποκαλείς εσύ «ελληναράδες» και «πατριδόκαυλους», έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς σε βρώμικα σχέδια και σε πολέμους άδικους και κατακτητικούς.
- Ξέρουμε και οι δυο πως κάποια από αυτά τα παιδιά χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα από δουλικές πολιτικές ηγεσίες, σε νατοϊκές επιχειρήσεις εκτός συνόρων. Και δε το καταδικάζεις μόνο εσύ αλλά και εγώ.
- Ξέρουμε όμως πως κάποια τέτοια παιδιά «πουλήθηκαν» από προδοτικές ηγεσίες σε κρίσιμες καμπές της ιστορικής διαδρομής αυτού του τόπου. Να σου θυμίσω τη νύχτα του αίσχους στα Ίμια??? Μήπως να σου θυμίσω τον πιλότο μας τον Ηλιάκη???
Και επέτρεψε μου και μια τελευταία ως προς αυτό ερώτηση παλιόφιλε Αποστόλη. Συ που εύκολα κρίνει σήμερα τον «εθνικισμό» των ΟΥΚ, πότε και με πιο τρόπο ζήτησες την παραδειγματική τιμωρία της συμμορίας των Ιμίων???
- Σε ποια επέτειο από τη δολοφονία αυτών των τριών παιδιών έγραψες κάτι στη σελίδα σου???
- Πόσες φορές απαίτησες εσύ την επαναφορά του πρέσβη της Συρίας στη θέση του στην Αθήνα???
- Πόσες φορές μίλησες στη σελίδα σου για τα εγκλήματα του ισλαμοφασισμού???
Δεν υπάρχουν παλιόφιλε δυο μέτρα και δύο σταθμά για να προσεγγίζει κανείς την ιστορία. Και όταν εφευρίσκονται ενώ δεν υπάρχουν, αυτό συμβαίνει για να θριαμβεύει η υποκρισία στις προσεγγίσεις μας.
Εγώ πάντως τα τελευταία 40 χρόνια που είμαι ενεργός και πολιτικοποιημένος πολίτης, δε θυμάμαι τους «εθνικιστές» των ΟΥΚ να εισέβαλαν στην πόλη.
- Θυμάμαι Αμερικανούς να εισβάλουν στο Βιετνάμ, στο Ιρακ, στη Λιβύη και αλλού…
- Δυστυχώς θυμάμαι και σοβιετικούς στην Πράγα και στη Βουδαπέστη, όπως και στο Αφγανιστάν.
Όλοι αυτοί δεν τραγουδούσαν για την Πόλη. Και όμως εισέβαλαν ένοπλοι σε άλλες χώρες παλιόφιλε. Όλοι αυτοί πήγαν να υπερασπιστούν άλλοτε την ελευθερία και άλλοτε τη δημοκρατία.
Μη βιαστείς. Δεν εξισώνω… Δε συμψηφίζω… Δεν ταυτίζω…
Αναφέρομαι απλώς σε γεγονότα, που ενώ συνέβησαν, εμείς πυροβολούμε μαζί με τον Πάγκαλο και τους Σημίτηδες τα ΟΥΚ, γιατί στην επέτειο ...αδελφοποίησης της χώρας μας με το Δουκάτο του Λουξεμβούργου, τραγούδησαν για την Πόλη και προσέβαλαν τα χρηστά ήθη.
Το βρίσκω μάλλον υπερβολικό και άδικο φίλε μου. Και επειδή κάποιοι παλιόφιλοι (ξέρεις εσύ) θα βιαστούν να μου προσάψουν την ταμπέλα του εθνικιστή, του ακροδεξιού ή ακόμη και του Χρυσαυγίτη ( και αυτό πίστεψέ με το θεωρώ κατάντια ), επισυνάπτω σ όλα τα παραπάνω κι ένα άρθρο μου, παλαιότερο, γιατί η πουτάνα η αλήθεια ξέρει πάντα να εκδικείται όταν τη βιάζουν οι άνθρωποι.
Είναι προφανές ότι σ ευχαριστώ για το σχόλιο, και εύχομαι να συνεχίσεις παλιόφιλε. Είναι απολύτως καλοδεχούμενα σε βεβαιώ. Άλλωστε απόψεις ανταλλάσσουμε. Και από αυτό πάντα προκύπτουν χρήσιμα αποτελέσματα για όλους.
http://ellinikoforoum.blogspot.gr/2014/09/blog-post_364.html
http://ellinikoforoum.blogspot.gr/2014/09/blog-post_364.html
Αποστόλης:Το χειμαρώδη συναισθηματισμό σου δεν θα τον κρίνω ίσως πολλά να ξύνουν και το δικό μου ψυχικό συναίσθημα όμως με τρομάζει ο πληθυντικός σου ‘’τι δεν κάναμε … επανακαθορίσουμε κτλ ‘’.
Όχι παλιόφιλε ποτέ δεν ήμασταν στο α’πληθυντικό ούτε ‘’όλοι μαζί’’ ούτε οι νατοεκπαιδευμένοι ουκάδες που εκπαιδεύονται με τα ίδια και τους ίδιους στόχους είναι στο ‘’ήμασταν’’ άρα ούτε και θα ''είμαστε'' ίδιοι και ίσοι όσο και αν επαίρεσαι με την έννοια του έθνος .
Εγώ δεν έχω να μοιράσω τίποτα με τον ταξικό κολασμένο της Πόλης ή όπου γης . Μιλιά δε βγάζουν άπαντες για τους από ‘’κάτω’’ της γης τους κολασμένους μόνο για τρελο ‘’πατήματα’’ της Πόλης λες και ήταν ποτέ εκεί Ελλάδα άσχετα αν ζούσαν έλληνες . Ούτε η λέξη δεν χρησιμοποιούνταν ήταν απαγορευμένη για αιώνες .
Όσο για τα ‘’Πατήματα ‘’ έτσι για εθνισμό ή εθνικισμό, μη μου πεις, το ίδιο καμάρωσαν άπαντες οι εθνόκαυλοι ,αλλά σε καμιά …καταραμένη απεργία δεν κατέβηκαν, πόσο πιο κάτω ; Άκουσες να … πατήσουν τη μαμά πατρίδα Ευρώπη που τους ξέσχισε , όχι βέβαια των λαών των καπιταλ(η)στών;
Με τις φωνητικές αμερικανιές των ουκάδων σε φωτο βίντεο και παρελάσεις χωρίς κάγγελα μόνο με …κάγγελο της εκδιδόμενης και ξεπουλημένης από χρόνια ζωής και …περηφάνιας πρώτοι τσουτσούρωσαν . …καλά στο φβμπουμπούκι να δεις αυτοεξπερμάτηση εικονολαγνεία και likeκούρα.
Τώρα μπορούν να ζήσουν για χρόνια θεονήστικοι και δοσατζήδες 100 δόσεων , με μοναδικό απύθμενο μίσος στον εχθρό τον ανατολίτη Πολίτη ! Σου ‘πα και παραπάνω μπορούν να τον ‘’πατήσουν’’ παίρνοντας τη γραμμή για Ινσταμπουλ ( εις την πόλην). Είναι και φιλόξενος παναθεμάτον ο ... εχθρός μου.
Πολύ σωστό και ευφυές το τσιτάτο Ηρόδοτου και η σημασιολογική του αξία και αν ξεφλουδίσω τα φληναφήματα περί καθήκοντος και χριστιανισμού που παρακάτω αναφέρεις θα κατέληγα στο κομμάτι του … ανθρώπου και ανθρωπισμού που ανάγεται ως καθήκον και κατάκτηση κάθε λελογισμένου όντος.
Και μακριά από κάθε εθνική ή εθνικιστική έπαρση ούτε θα σε ταΐσει ούτε θα σε ποτίσει μόνο θα σε λοβοτομήσει .
Ρωτώ. Σαν έλληνας δημιουργείς κάτι ή σαν άνθρωπος ;
Ξαναρωτώ η πρόοδος σε όποιο τομέα είναι ελληνικό κομμάτι Τελειώνοντας … το ‘’πάτημά’’ μου στα σοκάκια της Πόλης καθώς και η νεανική μας γνωσιακή μετανάστευση , αυτό το συναίσθημα μου δημιούργησε ότι ‘’…πρέπει να μισήσω τους εθνοκάπηλους επειδή πρέπει να αγαπήσω τους ανθρώπους της τάξης μου ’’.
Τελειώνοντας μην σου απαντήσω για όλα της αναφοράς σου… αγιασοφιάς κτλ ούτε για χρυσαυγίτικα εμετικά σχόλια θα πω λέξη ξέρεις καλά τη θέση μου … προσπάθησα εν συντομία να εκθέσω δυο τρείς σειρούλες κατανοητές κι ας διαφωνώ μαζί σου δε θα σε …κακιώσω κιόλας !
Κ. Κυριακόπουλος: Εμένα πάλι φίλε μου, εκείνο που με τρομάζει, είναι η επίπλαστη σιγουριά όλων όσων δηλώνουν κτήτορες της απόλυτης αλήθειας. Θέλουν να είναι από τη μία μεριά του τραπεζιού αυτοί, κι από την άλλη όλοι οι υπόλοιποι.
Δεν έχει σημασία βέβαια το πόσο αυτό γίνεται συνειδητά ή όχι. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτό το γεγονός είναι ερμηνεύσιμο. Η ιδεολογία, δεν είναι κρεβάτι του Προκρούστη, και ο ρόλος της δεν είναι να επιχειρεί να φέρει στα μέτρα της όλα όσα αναφύονται στη ζωή.
Δεν έχει σημασία βέβαια το πόσο αυτό γίνεται συνειδητά ή όχι. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτό το γεγονός είναι ερμηνεύσιμο. Η ιδεολογία, δεν είναι κρεβάτι του Προκρούστη, και ο ρόλος της δεν είναι να επιχειρεί να φέρει στα μέτρα της όλα όσα αναφύονται στη ζωή.
Μάχες επί μαχών έδινε ο Λένιν γι αυτό μιλώντας για την ανάγκη «συγκεκριμένης ανάλυσης της συγκεκριμένης κατάστασης». Όταν λοιπόν την ιδεολογία την αποψιλώνεις από τις ψυχές των ανθρώπων, τότε ευνουχίζεις και τον πραγματικό ρόλο της.
Τότε το ερευνητέο γίνεται σώνει και καλά αποδεικτέο. Τότε η ιδεολογία μετατρέπεται σε ιδεολόγημα. Και όταν αυτός ο φαύλος κύκλος ολοκληρωθεί, τότε ο εμπνευστής ξεμένει από εμπνεόμενους, ο ομφάλιος λώρος με την κοινωνία - παρά τα φαινόμενα - αποκόπτεται, και τα θεωρήματα μένουν ορφανά, περιμένοντας φωτοτυπία της ιστορίας να τα επιβεβαιώσει.
Ναι βεβαίως Αποστόλη ΚΑΝΑΜΕ (με όλα τα γράμματα κεφαλαία. Και λάθη που αναγνωρίσαμε. Και λάθη που δε τολμήσαμε να δούμε. Αλλά και σφάλματα ολέθρια που ενίοτε επαναλαμβάνονται σαν φάρσα στη ροή της ιστορίας, και τότε εκδικούνται παλιέ μου φίλε και η εκδίκησή τους είναι αμείλικτη.
Τότε το ερευνητέο γίνεται σώνει και καλά αποδεικτέο. Τότε η ιδεολογία μετατρέπεται σε ιδεολόγημα. Και όταν αυτός ο φαύλος κύκλος ολοκληρωθεί, τότε ο εμπνευστής ξεμένει από εμπνεόμενους, ο ομφάλιος λώρος με την κοινωνία - παρά τα φαινόμενα - αποκόπτεται, και τα θεωρήματα μένουν ορφανά, περιμένοντας φωτοτυπία της ιστορίας να τα επιβεβαιώσει.
Ναι βεβαίως Αποστόλη ΚΑΝΑΜΕ (με όλα τα γράμματα κεφαλαία. Και λάθη που αναγνωρίσαμε. Και λάθη που δε τολμήσαμε να δούμε. Αλλά και σφάλματα ολέθρια που ενίοτε επαναλαμβάνονται σαν φάρσα στη ροή της ιστορίας, και τότε εκδικούνται παλιέ μου φίλε και η εκδίκησή τους είναι αμείλικτη.
Προσπερνώ μερικές δεκάδες ερωτήματα και «προκλήσεις» μου που δεν απάντησες, και πίστεψέ με αντιλαμβάνομαι την αιτία. Δε θα προσπεράσω όμως τίποτε απ όσα έθιξες, και γιατί αυτή η «αντιπαράθεση» έχει μια ξεχωριστή ομορφιά, αλλά και γιατί όσοι μας διαβάζουν, αν μη τι άλλου έχουν ένα κίνητρο που μπορεί να γαργαλάει τη σκέψη.
1.Δεν πρόκειται φίλε μου για χειμαρρώδη συναισθηματισμό. Πρόκειται για τη στάση μου απέναντι σ ένα ζήτημα που το θεωρώ κεφαλαιώδες, και που νομίζω πως πρέπει να προσεγγίζεται με ευθύνη και ιδιαιτέρως αυξημένη προσοχή.
2.Ο καλός γείτονας φίλε μου Αποστόλη με τα υπέροχα παιδιά, παραμένει καλός και αγαπημένος γείτονας, όσο δε διεκδικεί κομμάτι από την αυλή σου. Όταν αρχίσει να πατά το πόδι του στο σκαλοπάτι σου με τρόπο που δε θέλεις, εκεί οι αγαπούλες αρχίζουν να κλονίζονται και τα συναισθήματα τροποποιούνται.
2.Ο καλός γείτονας φίλε μου Αποστόλη με τα υπέροχα παιδιά, παραμένει καλός και αγαπημένος γείτονας, όσο δε διεκδικεί κομμάτι από την αυλή σου. Όταν αρχίσει να πατά το πόδι του στο σκαλοπάτι σου με τρόπο που δε θέλεις, εκεί οι αγαπούλες αρχίζουν να κλονίζονται και τα συναισθήματα τροποποιούνται.
Το σκυλί που θα πάρεις στην αυλή σου αν μένεις σε «δύσκολη» γειτονιά, θα φροντίσεις να αποθαρρύνει τον κακόβουλο «επισκέπτη». Αν θες να χαϊδολογιέται με τον καθέναν, θα πάρεις κανίς στο σαλόνι σου, και όχι ροτβάιλερ στην αυλή σου.
Σε όλη του τη ζωή, μια φορά θα χρειαστεί (αν χρειαστεί) να παρέμβει, αλλά τότε θα πρέπει να λειτουργήσει ως φύλακας. Και όχι ως χαλάκι στο δάπεδο για να σκουπίσει τα πόδια του ο απρόσκλητος «επισκέπτης».
Κι ενώ αυτό θα έκανες στο σπίτι σου αν ήταν απαραίτητο, ζητάς από τη χώρα σου, που δε συνορεύει με το Βατικανό ή με το Λουξεμβούργο, να εναποθέσει τη μία και μοναδική ίσως κρίσιμη στιγμή, την ασφάλεια και την ύπαρξή της σε χαλβάδες.
Κι ενώ αυτό θα έκανες στο σπίτι σου αν ήταν απαραίτητο, ζητάς από τη χώρα σου, που δε συνορεύει με το Βατικανό ή με το Λουξεμβούργο, να εναποθέσει τη μία και μοναδική ίσως κρίσιμη στιγμή, την ασφάλεια και την ύπαρξή της σε χαλβάδες.
Αυτά Αποστόλη δε γίνονται. Και η οποιαδήποτε τέτοια απαίτηση, ούτε στοιχείο προοδευτισμού, ούτε στοιχείο προσδιοριστικό της δημοκρατίας συνιστούν παλιέ μου φίλε...
3.Οι νατοεκπαιδευμένοι ΟΥΚάδες που τόσο λοιδωρείς, θα πρέπει να μπορούν να σταθούν απέναντι ξέροντας καλά τι πρέπει να κάνουν, σε επίσης νατοεκπαιδευμένους ΟΥΤΣΕΚΑδες και λοιπούς.
Απέναντι στο μίσος, μόνο με μίσος μπορούν να παίξουν το ρόλο τους. Απέναντι στο φανατισμό μόνο με φανατισμό μπορούν να ανταποκριθούν στην αποστολή τους.
Οι δουλικές πολιτικές ηγεσίες, μπορεί να πουλάνε πατρίδες, αλλά η εκπαίδευση αυτών των ανθρώπων, στο σώμα στην ψυχή και την αντίληψη δε μπορεί να χωρά σε διπλωματικά και ιδεολογικά πρωτόκολλα.
Οι δουλικές πολιτικές ηγεσίες, μπορεί να πουλάνε πατρίδες, αλλά η εκπαίδευση αυτών των ανθρώπων, στο σώμα στην ψυχή και την αντίληψη δε μπορεί να χωρά σε διπλωματικά και ιδεολογικά πρωτόκολλα.
Και ο λόγος είναι απλός. Δεν είναι ιεροκήρυκες. Δεν είναι αγκιτάτορες. Δεν είναι ιεραπόστολοι καμιάς ιδεολογίας κανενός ανθρωπισμού. Είναι φονικές μηχανές με συγκεκριμένο ρόλο και τέτοιες πρέπει να παραμείνουν.
Ας παλέψουμε να αγκαλιάσει η Δημοκρατία ολόκληρη την κοινωνία και την υπόλοιπη κρατική δομή, και ας μείνουν τα ΟΥΚ έξω και μακριά από αυτή την παραμύθα. Δε θα γίνει από την εκπαίδευση των ΟΥΚ φτωχότερη η δημοκρατία μας φίλε.
Ζήσαμε και οι δυο σε χώρα του σοσιαλισμού και ξέρουμε πολύ καλά πως κι εκεί η δημοκρατία έμενε έξω όχι μόνο από τους καταδρομείς, αλλά και τις μυστικές υπηρεσίες, και την αστυνομία. Πάει πολύ λοιπόν να μας παίρνει ο πόνος για το φανατισμό των ΟΥΚ στο συγκεκριμένο γεωπολιτικό στίγμα που ανήκει η χώρα μας.
Και να σου πω και κάτι ακόμη φίλε μου. Κατά τη γνώμη μου η δημόσια ενασχόληση ειδικά με το ζήτημα αυτό που αφορά στην εκπαίδευση των επιλέκτων, θα πρέπει να ποινικοποιηθεί άμεσα και χωρίς περιστροφές.
Ουαί και αλλοίμονο αν αυτό το έμψυχο εργαλείο πολέμου, μπει στην αθλιότητα της πολιτικής απεραντολογίας. Το παιχνίδι θα έχει χαθεί από χέρι
4.Το να ζητάς η χώρα σου να αποστασιοποιηθεί από τους ΝΑΤΟϊκούς τυχοδιωκτισμούς, είναι θεμιτό και σ αυτό φυσικά είμαι μαζί σου. Το να ζητάς όμως από τους κορυφαίους των καταδρομέων να γίνουν Παρθενωγωγείο κορασίδων, συνιστά έγκλημα.
4.Το να ζητάς η χώρα σου να αποστασιοποιηθεί από τους ΝΑΤΟϊκούς τυχοδιωκτισμούς, είναι θεμιτό και σ αυτό φυσικά είμαι μαζί σου. Το να ζητάς όμως από τους κορυφαίους των καταδρομέων να γίνουν Παρθενωγωγείο κορασίδων, συνιστά έγκλημα.
Έγκλημα ανεπίτρεπτο. Και για την καπιταλιστική πατρίδα, γιατί αυτή πρέπει να διαφυλάξεις για να δικαιούσαι να οραματίζεσαι να τη δεις κάποτε σοσιαλιστική, όπως και για τη σοσιαλιστική πατρίδα γιατί αυτήν κάποια στιγμή θα κληθείς να υπερασπίσεις.
5.Δεν έχω το προνόμιο φίλτατε να επαίρομαι εγώ με την έννοια του έθνους. Πριν από μένα το έκαναν σπουδαίοι και σημαντικότεροι εμού. Απλά δεν αγνοώ τις παρακαταθήκες τους, και πρωτίστως αρνούμαι να μετατρέψω την ιδεολογία μου σε ιδεολόγημα για να φυλακίσω μέσα σ αυτό την αλήθεια.
5.Δεν έχω το προνόμιο φίλτατε να επαίρομαι εγώ με την έννοια του έθνους. Πριν από μένα το έκαναν σπουδαίοι και σημαντικότεροι εμού. Απλά δεν αγνοώ τις παρακαταθήκες τους, και πρωτίστως αρνούμαι να μετατρέψω την ιδεολογία μου σε ιδεολόγημα για να φυλακίσω μέσα σ αυτό την αλήθεια.
- Πριν από μένα το έκανε η Ρόζα Λούξεμπουργκ και θα ήταν χρήσιμο να ανατρέξεις στην αλληλογραφία της με το Λένιν.
- Πριν από μένα το έκανε ο σοβιετικός υπουργός επί θεμάτων παιδείας και πολιτισμού, ο φοβερά καλλιεργημένος άνθρωπος ο γνωστός Λουνατσάρσκι, με το Λένιν τότε στην ηγεσία της χώρας.
- Πριν από μένα το έκανε ο Άρης Βελουχιώτης και θα ήταν χρήσιμο να ανατρέξεις στην ομιλία του στη Λαμία τον Οκτώβρη του ΄44.
- Το έκαναν πολύ πριν από μένα το ΕΑΜ, ο ΕΛΑΣ και η ΕΠΟΝ, και προφανώς θα είναι ωφέλιμο να θυμηθούμε όλοι μας τον όρκο του Ελασίτη.
- Το έκανε βεβαίως και ο Μπελογιάννης στη δίκη του ξεφτιλίζοντας τη δουλοπρέπεια και το δωσιλογισμό των "δικαστών" του.
- Το έκαναν φυσικά πολύ πριν από μένα οι θεμελιωτές του Μαρξισμού – Λενινισμούοι οποίοι μιλώντας για Διεθνισμό, αποθέωσαν πρωτίστως την ιδέα του Έθνους...
Δεκάδες παραδείγματα θα μπορούσα να αναφέρω, αλλά αρκούμαι σ αυτά. Το κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών ξέρεις ποιο ήταν παλιόφιλε??? Δεν ενοχοποίησαν την έννοια του Έθνους. Δε την εγκατέλειψαν στους κάθε λογής πατριδοκάπηλους. Κι αυτό που πρωτίστως φρόντισαν ήταν να συνδυάσουν το μεγαλείο των εθνικών αγώνων με τον κοινωνικό ξεσηκωμό. Την αγκάλιασαν και δε την πυροβόλησαν την έννοια του έθνους.
Γι αυτό και αυτή η παράταξη φίλε μου, ξεχείλισε πατριωτισμό κόντρα στο δωσιλογισμό των αντιπάλων της. Γιατί εμπνεύστηκε από αυτό που εσύ σήμερα λοιδορείς μιλώντας απαξιωτικά για την έννοια του Έθνους και για τον Εθνισμό. Δηλαδή την πρωτογενή ιδεολογία των ανθρώπων όπου Γης. Για κάθε λαό… για κάθε κοινωνία… για κάθε κοινωνικό σύστημα.
Ακόμη και στη Σοβιετική Ένωση, για μεγάλο πατριωτικό πόλεμο μίλησε ο Στάλιν και με αυτό ενέπνευσε. Δε ζήτησε υπεράσπιση της εργατικής εξουσίας. Όχι γιατί την υποτίμησε, αλλά γιατί ως ηγέτης ήξερε καλά να εμπνεύσει το λαό του.
6.Ούτε κι εγώ έχω να μοιράσω τίποτε με τον κολασμένο της Πόλης και τον κολασμένο της κάθε πατρίδας που ζει όπως κι εγώ τον ίδιο ή και χειρότερο Γολγοθά. Αλλά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτό θα πρέπει να με οδηγήσει στο απόλυτο εθνικό ξεβράκωμα.
Γι αυτό και αυτή η παράταξη φίλε μου, ξεχείλισε πατριωτισμό κόντρα στο δωσιλογισμό των αντιπάλων της. Γιατί εμπνεύστηκε από αυτό που εσύ σήμερα λοιδορείς μιλώντας απαξιωτικά για την έννοια του Έθνους και για τον Εθνισμό. Δηλαδή την πρωτογενή ιδεολογία των ανθρώπων όπου Γης. Για κάθε λαό… για κάθε κοινωνία… για κάθε κοινωνικό σύστημα.
Ακόμη και στη Σοβιετική Ένωση, για μεγάλο πατριωτικό πόλεμο μίλησε ο Στάλιν και με αυτό ενέπνευσε. Δε ζήτησε υπεράσπιση της εργατικής εξουσίας. Όχι γιατί την υποτίμησε, αλλά γιατί ως ηγέτης ήξερε καλά να εμπνεύσει το λαό του.
6.Ούτε κι εγώ έχω να μοιράσω τίποτε με τον κολασμένο της Πόλης και τον κολασμένο της κάθε πατρίδας που ζει όπως κι εγώ τον ίδιο ή και χειρότερο Γολγοθά. Αλλά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτό θα πρέπει να με οδηγήσει στο απόλυτο εθνικό ξεβράκωμα.
Μήπως θα πρέπει να σου θυμίσω καλέ μου φίλε, πως τους δολοφονικότερους πολέμους τους οργάνωσαν μεν οι δυνάμεις που ήθελαν να μοιράσουν τον πλούτο, αλλά οι φανατικότεροι μαχητές αυτών των πολέμων, ήταν εκείνοι που το μόνο που είχαν να μοιράσουν ήταν η μιζέρια τους???
Στην επίλεκτη δύναμη των καταδρομέων σου δηλαδή, σε ανθρώπους που μαθαίνουν να είναι αποφασισμένοι ή να σκοτωθούν ή να σκοτώσουν, θα ήθελες προσκοπάκια και λυκόπουλα και όχι φανατισμένου και ΝΑΙ αδίστακτους μαχητές???
Στην επίλεκτη δύναμη των καταδρομέων σου δηλαδή, σε ανθρώπους που μαθαίνουν να είναι αποφασισμένοι ή να σκοτωθούν ή να σκοτώσουν, θα ήθελες προσκοπάκια και λυκόπουλα και όχι φανατισμένου και ΝΑΙ αδίστακτους μαχητές???
Ξέρεις καμία χώρα του κόσμου που να έχει στη θέση αυτών των ανθρώπων ευγενικές και καλωσυνάτες κουδουνίστρες???
7.Κάνεις ακόμη ένα λάθος Αποστόλη. Η Ελλάδα ήταν εκεί. Και η εδώ Ελλάδα, δεν ήταν η Μητρόπολη ουσιαστικά αλλά η προέκτασή της. Η καρδιά της κτυπούσε εκεί. Μη το παραβλέπεις. Αυτό το κεφάλαιο βέβαια έχει κλείσει οριστικά, αλλά αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να βιάσουμε την Ιστορία.
8.Έχεις όμως κι ένα μεγάλο δίκιο φίλε μου. Οι πραγματικά ξεφωνημένοι πατριδόκαυλοι, έτσι όπως περιγράφεις συμπεριφέρθηκαν. Αυτό όμως καλέ μου φίλε, δε δικαιώνει την αντίληψη που υιοθετείς.
7.Κάνεις ακόμη ένα λάθος Αποστόλη. Η Ελλάδα ήταν εκεί. Και η εδώ Ελλάδα, δεν ήταν η Μητρόπολη ουσιαστικά αλλά η προέκτασή της. Η καρδιά της κτυπούσε εκεί. Μη το παραβλέπεις. Αυτό το κεφάλαιο βέβαια έχει κλείσει οριστικά, αλλά αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να βιάσουμε την Ιστορία.
8.Έχεις όμως κι ένα μεγάλο δίκιο φίλε μου. Οι πραγματικά ξεφωνημένοι πατριδόκαυλοι, έτσι όπως περιγράφεις συμπεριφέρθηκαν. Αυτό όμως καλέ μου φίλε, δε δικαιώνει την αντίληψη που υιοθετείς.
Αντίθετα καταδεικνύει, πόσο σημαντικό είναι η υπόθεση του έθνους, του εθνισμού, του αγνού και άδολου πατριωτισμού, να μην εγκαταλειφθεί στα χέρια αυτών που το μόνο που μπορούν είναι να τη δηλητηριάσουν.
9.Πάμε τώρα και στο τελευταίο φίλτατε. Δημιουργώ σαν άνθρωπος. Όλοι οι λοί δημιουργούν σαν άνθρωποι. Αλλά γιατί δεν τολμάς να αποδεχτείς ότι δημιουργώ και σαν Έλληνας??? Γιατί αφήνεις το δηλητήριο του εθνομηδενισμού να σε τσακίσει.
9.Πάμε τώρα και στο τελευταίο φίλτατε. Δημιουργώ σαν άνθρωπος. Όλοι οι λοί δημιουργούν σαν άνθρωποι. Αλλά γιατί δεν τολμάς να αποδεχτείς ότι δημιουργώ και σαν Έλληνας??? Γιατί αφήνεις το δηλητήριο του εθνομηδενισμού να σε τσακίσει.
- Αυτή τη γλώσσα σαν άνθρωπος η σαν έλληνας τη δημιούργησα Αποστόλη???..
- Αυτά τα μαθηματικά, σαν άνθρωπος ή σαν Έλληνας τα παρέδωσα στην ανθρωπότητα ως Πυθαγόρειο θεώρημα κλπ???
- Τη γλώσσα της επιστήμης, των μαθηματικών, της Ιατρικής, της αστρονομίας, της φιλοσοφίας, της πολιτικής, της οικονομίας και τόσα άλλα, σαν άνθρωπος ή σαν Έλληνας τα δημιούργησα???
- Ξέρεις κανέναν πλανήτη με όνομα μη Ελληνικό???
- Ξέρεις σε κάποιο επιστημονικό αντικείμενο όποιο κι αν είναι αυτό, κάποια λέξη μη Ελληνική που να συναποτελεί τη θεμελιακή ορολογία του???
Γιατί δεν τολμάς λοιπόν να αποδεχτείς ως Έλληνας αυτό που σου αναγνωρίζει ολόκληρος ο πλανήτης???
Συνιστά εγωισμό να το αποδεχτείς, και είναι σεμνότητα και ανθρωπισμός αν το προσπεράσεις και υποβαθμίσεις τη συμβολή του Ελληνισμού στην ανθρωπότητα???
Όλα τα παραπάνω, είναι απλά μια αλήθεια φίλε μου, που όσο επιμένεις να την αγνοείς, και ο λόγος σου υποβαθμίζεται σε αξιοπιστία ενώ δε του αξίζει, αλλά η αλήθεια θα θριαμβεύει πάντα, ανεξάρτητα από τη διάθεση σου να την κοιτάξεις κατάματα.
Τόλμα λοιπόν να αφαιρέσεις από το λεξιλόγιο του πλανήτη ολόκληρου, την Ελληνική γλώσσα, και αν θα μείνει κάτι όρθιο μετά από αυτό, εμένα να μου σφυρίξεις κλέφτικα.
Όλα τα παραπάνω, είναι απλά μια αλήθεια φίλε μου, που όσο επιμένεις να την αγνοείς, και ο λόγος σου υποβαθμίζεται σε αξιοπιστία ενώ δε του αξίζει, αλλά η αλήθεια θα θριαμβεύει πάντα, ανεξάρτητα από τη διάθεση σου να την κοιτάξεις κατάματα.
Τόλμα λοιπόν να αφαιρέσεις από το λεξιλόγιο του πλανήτη ολόκληρου, την Ελληνική γλώσσα, και αν θα μείνει κάτι όρθιο μετά από αυτό, εμένα να μου σφυρίξεις κλέφτικα.
Να παραβλέψω λοιπόν αυτή την αλήθεια για να θριαμβεύσει το ιδεολόγημα??? Εγώ προσωπικά φίλε μου δε θα το έκανα. Λυπάμαι αλλά διαφωνεί μαζί σου βάσιμα ολόκληρος ο πλανήτης.
Εν κατακλείδι…
Μισώ τον εθνικισμό αλλά μισώ θανάσιμα και το νεοταξίτικο εθνομηδενισμό, που εκλαμβάνει το τεχνητό ισοπέδωμα των πάντων, ως πεμπτουσία του προοδευτισμού και της δημοκρατίας.
Εν κατακλείδι…
Μισώ τον εθνικισμό αλλά μισώ θανάσιμα και το νεοταξίτικο εθνομηδενισμό, που εκλαμβάνει το τεχνητό ισοπέδωμα των πάντων, ως πεμπτουσία του προοδευτισμού και της δημοκρατίας.
Θεωρώ και τα δυο εξ ίσου επικίνδυνα εκτρώματα, γιατί μέσα από τη δική του διαδρομή το καθένα, οδηγεί τις κοινωνίες στην παράλυση, τον όλεθρο και την καταστροφή.
- Μη γελιέσαι Αποστόλη, καμία άλλη πατρίδα και κανέναν άλλο λαό δεν μπορείς να αγαπήσεις και να σεβαστείς αληθινά, αν υποτιμάς και αρνείσαι να κοιτάζεις κατάματα το μπόι της δικής σου πατρίδας.
- Όπως ακριβώς και κανένας γονιός στον κόσμο δεν μπορεί να αγαπήσει κανένα παιδί της γειτονιάς, αν δεν αγαπάει πρωτίστως τα δικά του παιδιά.
Σ αυτά τα ζητήματα Αποστόλη, τις απαντήσεις τις έχει η ίδια η ζωή, και οι άνθρωποι που ξεκόβουν τις ιδεολογίες από τη ζωή τις ευτελίζουν σε ιδεολογήματα. Αλλά τα ιδεολογήματα με τη σειρά τους, δε δίνουν απαντήσεις, δεν εμπνέουν κοινωνίες, και δυστυχώς δε δημιουργούν αποδεκτούς πρωταγωνιστές και αδιαμφισβήτητους ηγέτες.