"Αθώοι" δια της... παραγραφής


Το κλείσιμο της Βουλής σβήνει τις ευθύνες τους για τα Μνημόνια. Τρίβουν τα χέρια τους και οι πρόθυμοι υπουργοί. Τι υποστηρίζουν οι συνταγματολόγοι, ικανοποίηση και στους δανειστές γιατί έτσι τη γλιτώνουν οι άνθρωποί τους...
Από ικανοποίηση θα πρέπει να τρίβουν τα χέρια τους ο Αντώνης Σαμαράς, ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Γιάννης Στουρνάρας. 

Κι αυτό διότι η παραίτηση της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα, που οδήγησε στη διάλυση της Βουλής, φαίνεται να διασώζει όχι μόνο τους...
τρεις προαναφερόμενους αλλά και τους υπουργούς της συγκυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ, καθώς τα τυχόν αδικήματά τους -σύμφωνα με αρκετούς συνταγματολόγους- παραγράφονται.
Οπως, εξάλλου, αναφέρει το περίφημο άρθρο 86 του Συντάγματος, η Βουλή μπορεί να ασκήσει τη σχετική δυνατότητα της δίωξης κατά όσων διατελούν ή διατέλεσαν μέλη της κυβέρνησης ή υφυπουργοί μέχρι το πέρας της δεύτερης τακτικής συνόδου της βουλευτικής περιόδου που αρχίζει μετά την τέλεση του αδικήματος.



Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η κοινοβουλευτική περίοδος που μόλις ολοκληρώθηκε είναι η ακριβώς επόμενη της κυβέρνησης του Αντ. Σαμαρά, γίνεται ηλίου φαεινότερον ότι πλέον έχει επέλθει η παραγραφή. Μόνη ένσταση ορισμένων αποτελεί το γεγονός ότι ουδέποτε ολοκληρώθηκε η δεύτερη τακτική σύνοδος, καθώς η Βουλή διαλύθηκε πρόωρα στο πέρας της πρώτης συνόδου.


ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ Η ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ


Οπως αποκαλύπτει η εφημερίδα μας, «από ικανοποίηση θα πρέπει να τρίβουν τα χέρια τους ο Αντώνης Σαμαράς, ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Γιάννης Στουρνάρας. Κι αυτό διότι η παραίτηση της κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, που οδήγησε στη διάλυση της Βουλής, φαίνεται να διασώζει όχι μόνο τους τρεις προαναφερόμενους, αλλά και τους υπουργούς της συγκυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ, καθώς τα τυχόν αδικήματά τους -σύμφωνα με αρκετούς συνταγματολόγους- παραγράφονται».


Πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με κάποιες ερμηνείες του περιβόητου άρθρου 86 του Συντάγματος, δεν υφίσταται παραγραφή. Κι αυτό όμως δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία, μια και η Ιστορία έχει αποδείξει ότι ο πολιτικός κόσμος χρησιμοποιεί τη λέξη «κάθαρση» και τις επωδούς «μαχαίρι στο κόκαλο» και «όσο ψηλά κι αν βρίσκονται» μόνο σε προεκλογικές καμπάνιες προς άγραν ψήφων και σε περιόδους όπου η οικονομική κατάσταση επιδεινώνεται και απαιτείται ένας καλός αντιπερισπασμός. Οι τηλεοπτικές αντιπαραθέσεις των κομματικών στελεχών για τους «κλέφτες που θα πάνε φυλακή» συχνά πετυχαίνουν τον σκοπό του αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.


Μόλις κατακάτσει ο κουρνιαχτός της λεκτικής αντιπαράθεσης, οι φάκελοι των σκανδάλων οδηγούνται τάχιστα στο πλησιέστερο ράφι, για να... αραχνιάσουν με την ησυχία τους.
Σε όλους όσοι τυχόν διαφωνούν με τα προαναφερθέντα πρέπει να υπενθυμιστεί ότι ο μοναδικός υπουργός που βρίσκεται στη φυλακή είναι ο Ακης Τσοχατζόπουλος - λες και από τον ωκεανό σκανδάλων όπου βυθίστηκε αύτανδρη η μεταπολιτευτική περίοδος μπόρεσε να τεκμηριωθεί μόνο η συμμετοχή του πρώην υπουργού Εθνικής Αμυνας σε υποθέσεις μιζών.

Οι πολίτες δεν είναι αφελείς. Κι όσοι από αυτούς αντιμετώπιζαν καλόπιστα τις κατά καιρούς εξαγγελίες περί καταπολέμησης της διαφθοράς είναι πλέον εξαιρετικά καχύποπτοι. Τίποτα δεν περνάει απαρατήρητο.
Οι δικαιολογίες που κατά καιρούς προβάλλουν οι ιθύνοντες είναι από αστείες έως εξοργιστικές. Επικαλούνται πάντοτε τους νόμους και τους συνταγματικούς περιορισμούς για τη διαλεύκανση σκανδάλων τα οποία τσαλαπάτησαν κάθε έννοια νομιμότητας και οδήγησαν στην κατάλυση του Συντάγματος διά της ξενοκρατίας που έφεραν τα αλλεπάλληλα Μνημόνια.

Τίποτα δεν θα πάει καλύτερα, αν όσοι προετοίμασαν τα χειρότερα δεν τιμωρηθούν για τα ανομήματά τους.


Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: ΤΟ ΕΥΡΩ ΗΤΑΝ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Η ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΦΥΛΑΚΗ



Εκτύπωση
ΔΕΥΤΕΡΑ  31/8/15                  
«Το ευρώ κατέληξε να είναι το δόγμα της κυβέρνησης» τόνισε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪκαι στον Τάκη Χατζή για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ ο πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας Παναγιώτης Λαφαζάνης, επισημαίνοντας πως η κυβέρνηση ψηφίζοντας το μνημόνιο “πέρασε στην αντίπερα όχθη, στο όνομα της πάση θυσία παραμονής στο ευρώ”. "Η ευρωζώνη είναι μια γερμανική οικονομική και κοινωνική φυλακή" δήλωσε ο Παναγ. Λαφαζάνης.
Σύμφωνα με τον Π. Λαφαζάνη, «το μνημόνιο σημαίνει απεριόριστη λιτότητα, αέναη ξένη κηδεμονίαυποτέλεια για 10 χρόνια, 20 χρόνια...». «Δεν μπορούμε να φύγουμε από την ύφεση με τη μνημονιακή κηδεμονία, δεν μπορεί με τα μνημόνια να βγει η χώρα από την κρίση. Το εθνικό νόμισμα δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι εργαλείοκαι μέσο διεξόδου για την εφαρμογή ενός φιλολαϊκού παραγωγικού προγράμματος».
«Με τα μνημόνια δεν έχουμε διέξοδο, αν συνεχιστεί ο μνημονιακός δρόμος θα οδηγηθούμε σε εξόντωση, κοινωνική και εθνική εξαφάνιση» παρατήρησε.
Ερωτηθείς για το πού θα βρεθεί χρηματοδότηση με το νέο νόμισμα για την οικονομία, δήλωσε πως «είναι ψεύδος και μύθος ότι με εθνικό νόμισμα δεν θα έχουμε να πληρώσουμε φάρμακα και πρώτες ύλες. Σήμερα έχουμε πλεονασματικό ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών. Επομένως με εθνικό νόμισμα δεν θα υπάρχει πρόβλημα συναλλάγματος για εισαγωγές. Και άλλες χώρες της ΕΕείναι εκτός ευρώ και καθόλου δεν δυστυχούν» προσέθεσε.
"ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ"
«Δεν έχω κηρύξει εμφύλιο μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ και γενικώς απεχθάνομαι τους εμφυλίους» απάντησε στον Αλέξη Τσίπρα. «Βεβαίως έχουμε πόλεμο αλλά πόλεμο με τα μνημόνια και τις μνημονιακές πολιτικές. Τα μνημόνια θα ακυρωθούν. Εγώ πάντα έθετα πολιτικά τα θέματα και ως τέτοια τα διαχειρίστηκα και δικαιώθηκα» σχολίασε.
Για τη Ζωή Κωνσταντοπούλου διευκρίνισε ότι θα συμπορευθεί με τη ΛΑΕ στην εκλογική μάχη. Δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί η μορφή αυτής της συμπόρευσης. Απέκλεισε πάντως συνεργασίαμε κόμματα που στηρίζουν μνημόνια και μνημονιακές πολιτικές, μεταξύ αυτών και τον ΣΥΡΙΖΑ.
ΠΡΟΣ ΚΚΕ: “NA ANOΙΞΟΥΜΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ”
Απαντώντας στις κατηγορίες του γγ. του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα ότι δεν αντέδρασε για το μνημόνιο των 47 σελίδων τόνισε ότι ''ο Δημ. Κουτσούμπας κάνει λάθος. Και εγώ και η ''Αριστερή Πλατφόρμα'' διαφωνήσαμε κατηγορηματικά με το κείμενο των 47 σελίδων''. Πρόσθεσε πως ''το ΚΚΕ πρέπει να καταλάβει ότι ο κύριος αντίπαλος του δεν είναι η ΛΑΕ αλλά οι μνημονιακές δυνάμεις''. ''Πρέπει με το ΚΚΕ και όλες τις αριστερές δυνάμεις να ανοίξουμε δρόμους συνεργασίας και συμπόρευσης και όχι άδικης πολεμικής. Η χώρα χρειάζεται ένα μεγάλο αντιμνημονιακό,προοδευτικό μέτωπο» σημείωσε. 

«Έλεγα ευθέως στον Αλέξη τον Τσίπρα ότι οι διαπραγματεύσεις οδηγούν σε λάθος πορεία και θα ‘χουμε άσχημες εξελίξεις, τα έλεγα στα κυβερνητικά και τα κομματικά συλλογικά όργανα. Εμείς είχαμε καταγγείλει στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ τη συμφωνία της 20ης Φλεβάρη» εξήγησε ο Παναγιώτης Λαφαζάνης. 
ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ: ''ΔΕΝ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ''
Ο Π. Λαφαζάνης άσκησε κριτική και στην κυβέρνηση για το θέμα των προσφύγων, κάνοντας λόγο για «ελάχιστο συντονισμό, προβληματικό σχέδιο και σχεδόν ανύπαρκτους πόρους για την ανακούφιση των προσφύγων». 

Αναφερόμενος ειδικά στην κατάσταση στη Μυτιλήνη στην οποία είχε μεταβεί στο πλαίσιο περιοδείας του, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δεν έχω ξαναδεί αυτό που είδα και ελπίζω να μην το ξαναδώ... Ανείπωτη τραγωδία, άνθρωποι σε κατάσταση χειρότερη από τα ζώα, παιδιά που δεν έχουν να φάνε σε κατάσταση κτηνώδη...» 

«Πρόκειται για την απόλυτη τραγωδία, είναι ντροπή και όνειδος για όλη την Ευρώπη» πρόσθεσε. «Η Ε.Ε διέπραξε δυο μεγάλα εγκλήματα. Το πρώτο το μνημόνιο, με τη συναίνεση των παραδομένων κυβερνήσεων, που έκανε πρόσφυγες τη νεολαία μας. Το δεύτερο, τους εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες που, χωρίς καμιά ουσιαστική βοήθεια της Ε.Ε, κατακλύζουν τη νότιο Ευρώπη, εξαιτίας των πολέμων που και η Ε.Ε έχει εξαπολύσει στην ευρύτερη περιοχή. Πρόκειται για τραγωδία και κτηνωδία, η οποία δείχνει τι βρόμικα κατεστημένα κυριαρχούν σήμερα στην Ευρώπη» ανέφερε ο πρόεδρος της ΛΑΕ. 

ΣΥΡΙΖΑ: «Ψηφίστε μας για να εφαρμόσουμε δίκαια το Μνημόνιο!» (Εξαιρετικό)

Παναγιώτης Μαυροειδής

Σε συνέντευξή του στο ρ/σ «στο κόκκινο», ο Γ. Σταθάκης το ξεκαθάρισε: 
«Η συμφωνία δεν είναι «το όλο»- Το κρίσιμο θέμα το ποιος θα κυβερνήσει». 
Αυτό θα πει να είσαι ακομπλεξάριστη αριστερά. Χωρίς ιδεολογικές εμμονές. Χωρίς κινηματικές μονομανίες.
 
Χωρίς ταξικές μονομέρειες.Χωρίς ενοχικά σύνδρομα, να εξουσιάζει και να το χαίρεται. 

Χωρίς καλογερίστικες τύψεις, να ανασκευάζει κάθε μέρα ότι έλεγε την προηγούμενη και να ηδονίζεται με την ικανότητά της να πείθει και για τούτο και για το άλλο. 
Κοιτάξτε πώς συνοψίζει αυτή τη φιλοσοφία ο απερχόμενος πρωθυπουργός. 
«τι απέδωσε η εξάμηνη διαπραγματευτική μάχη – ποιος μπορεί να διαχειριστεί με τον δικαιότερο τρόπο τη συμφωνία – τι διακυβεύεται σ΄ αυτές τις κάλπες – ποιος ΣΥΡΙΖΑ, μετά τη διάσπαση, ζητά την ψήφο» (από τον ιστότοπο του ΣΥΡΙΖΑ left.gr) 

Να λοιπόν γιατί πρέπει να ψηφιστεί ο ΣΥΡΙΖΑ: θα εφαρμόσει με το δικαιότερο τρόπο το Μνημόνιο!
 

Για την ύπαρξη του τελευταίου δε γεννάται λόγος. Αφού πρέπει να μείνουμε στην ΕΕ, εξυπακούεται ότι πρέπει να μας βουτάνε και το ψωμί και το όποιο υπόλειμμα δημοκρατίας. 

Αλλά,
 κόντρα σε όσους ισοπεδώνουν τα πάντα, πάνω σε αυτό υπάρχουν πολλές ..εναλλακτικές. 

Αν ξεφυλλίσει κανείς την ΑΥΓΗ θα δει παντού τη μαγική έκφραση «παράλληλο πρόγραμμα». Να λοιπόν που όντως ο ΣΥΡΙΖΑ είχε και άλλο «κρυφό» πρόγραμμα! Το εξήγησε η πρώην κυβερνητική εκπρόσωπος κ. Γεροβασίλη: 

«Ο κ. Βούτσης διευκρίνισε ότι βεβαίως υπάρχουν υποχρεώσεις τις οποίες έχουμε συμφωνήσει και θα στηρίξουμε ωστόσο έχουμε παράλληλο πρόγραμμα που θα τρέχει, το οποίο είναι αυτό πιστεύουμε θα αντιρροπήσει τις δυσμενείς επιπτώσεις κυρίως στους πιο αδύναμους. Το παράλληλο πρόγραμμα είναι πέραν της διαπραγματεύσεως, είναι βασισμένο σε εφικτούς στόχους που θα ονομάζονται και θα είναι ρεαλιστικοί και υλοποιήσιμοι και δεν θα έρχονται σε σύγκρουση με τους όρους της συμφωνίας, αλλά θα υλοποιούν παράλληλες δράσεις. Το παράλληλο πρόγραμμα είναι εφικτό, ρεαλιστικό και προσαρμοσμένο έτσι ώστε να μην έρχεται σε σύγκρουση με τη συμφωνία και θα ανακοινωθεί άμεσα. Επομένως δεν τίθεται θέμα διαπραγμάτευσης για το παράλληλο πρόγραμμα». 

Έτσι λοιπόν και το Τρίτο Μνημόνιο θα εφαρμόζεται, αλλά θα έχουμε και …παράλληλη «αριστερή πολιτική».
 

Θα το εξηγήσουμε με το παράδειγμα των συντάξεων. 

Στην πληρωμή των συντάξεων του Σεπτεμβρίου, 2,6 εκατομμύρια συνταξιούχοι θα δουν τις συντάξεις τους να μειώνονται κατά μέσο όρο 3.5%. 

Οι περικοπές αφορούν τόσο τις κύριες συντάξεις όσο και τις επικουρικές, σε εφαρμογή του νόμου 4334/2015 που προβλέπει αύξηση των εισφορών υγειονομικής περίθαλψης, αναδρομικά, από την 1η Ιουλίου. Η περικοπή για τις κύριες συντάξεις ανέρχεται σε 2% καθώς προβλέπεται η αύξηση της εισφοράς υπέρ ΕΟΠΥΥ από 4% σε 6%. Στις επικουρικές συντάξεις καθιερώνεται παρακράτηση 6% (από 0%). 

Αυτά προβλέπονται από το Τρίτο Μνημονιακό Πρόγραμμα. Το επέβαλε η ευρωζώνη και η ΕΕ. Το εισηγήθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Το πέρασε με τις ψήφους των ΝΔ, ΠΟΤΑΜΙ, ΠΑΣΟΚ. 

Το …Παράλληλο Πρόγραμμα, ποιο θα μπορούσε να ήταν εδώ;
Ίσως αυτό που είχε προτείνει σε συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ ο απερχόμενος Υπουργός Παιδείας κ. Αρ. Μπαλτάς, όταν οι συνταξιούχοι λιποθυμούσαν στις ουρές των ΑΤΜ’s με το capital control: 

«Να υπάρχουν δύο μέλη στις ουρές των τραπεζών και να μοιράζουν… μπουκαλάκια με νερό». 

Ασελγούν ασύστολα σε βάρος της εργαζόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας, προκαλούν με την ψευδολογία τους. 

Βαριά η ευθύνη όλων όσων έθρεψαν το μύθο της δήθεν «αριστερής κυβέρνησης» που θα καταργούσε τα μνημόνια μέσα στην ευρωζώνη και μόνο ΑΝ χρειαζόταν θα τα «έσπαγε». Όλων όσων μοιράστηκαν Υπουργεία, θέσεις στις διοικήσεις Δημόσιων Οργανισμών και άλλες καρέκλες συγκυβερνώντας ώσπου να πέσουν στα βράχια με κρότο. 

Στην πολιτική γλώσσα που έχει σχεδόν βγεί στην παρανομία, τα παραπάνω έχουν όνομα: αριστερά της αστικής συστημικής διαχείρισης. Αν και στα καφενεία θα ακούσεις και κουβέντες για την αριστερά του επιδέσμου ή και της …βαζελίνης. 

Ο Μητσοτάκης έχει πει: «Δε βλέπω το πρόβλημα. Ο κόσμος σε λίγα χρόνια δε θα θυμάται τίποτα». 

Εμείς όμως θυμόμαστε. Και στην κάλπη των εκλογών. 

Μαύρο στα μνημονιακά κόμματα και στους υποταχτικούς των ευρω-αρχόντων και του κεφαλαίου. Όχι επιστροφή από το παράθυρο στην ίδια χρεωκοπημένη λογική του ΣΥΡΙΖΑ, σε νέες εκδοχές. Ναι σε μια επιλογή λαϊκής ανταρσίας και ρήξης για την ανατροπή.


ΠΗΓΗ: 
 Διαβάστε και εδώ: 
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=9857
ΠΗΓΗ ΡΕΣΑΛΤΟ

Τσίπρας: «Εμείς προχωρούμε μπροστά»!!!



Παράκρουση αυθάδειας ενός «αριστερού» ανδρείκελου… 
Ακόμα και ο ΓΑΠ αρχίζει να ωχριά μπροστά στον Τσίπρα: Μπροστά σ’ αυτήν τη μοχθηρή κακοήθεια του εμπαιγμού μας… 

Η ΦΡΙΚΗ της αποικιοκρατικής βαρβαρότητας, η δουλική υποταγή στο 4ο Ράιχ, ο δωσιλογισμός, το ασύστολο ψεύδος, η ΑΠΑΤΗ και ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ είναι για τους νεόπλουτους της «αριστερής» εξουσίας πορεία προς τα εμπρός: Τέτοια παράκρουση αυθάδους κοροϊδίας και ξετσιπωσιάς…


Μια πολιτική φρενοβλάβεια που συνεχίζει να σφετερίζεται τη λέξη «αριστερά» και να εξισώνει τη δωσίλογη κυβερνητική διαχείρισή της (το εκτελεστικό όργανο των τοκογλύφων) με το έργο μιας αριστερής κυβέρνησης, με το «προχωράμε μπροστά»!!! 

Αυτό σημαίνει το προκλητικά σκανδαλώδες προπαγανδιστικό κλισέ:«Να μην αποτελέσει η κυβέρνηση αυτή αριστερή παρένθεση»… 
Την κόλαση που …σπέρνει τη βαπτίζει «αριστερά» και ζητά τη συνέχειά της για να μην αποτελέσει (η κυβέρνηση και η κόλαση) «αριστερή παρένθεση»… 

Να αποτελέσει παρένθεση για να σωθούμε…. 


ΜΑΥΡΟ σ’ αυτό το ΟΝΕΙΔΟΣ της «αριστερής» ΑΠΑΤΗΣ και ΑΛΗΤΕΙΑΣ…


 Διαβάστε και εδώ: 
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=9857

ΠΗΓΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΡΕΣΑΛΤΟ

Ο Αλέξης Τσίπρας έχει ήσυχη τη συνέιδησή του όπως δήλωσε ο ίδιος !


ΔΕΥΤΕΡΑ 31/08/2015 
Ξεδιάντροπα και χωρίς τσίπα ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε σε συνέντευξη του στον Alpha ότι, έχει ήσυχη τη συνείδησή του γιατί έσωσε τη χώρα από την οικονομική καταστροφή.  Είχε αποφασίσει να πάει σε εκλογές από τις 12 Ιουλίου, αμέσως μετά τη συμφωνία με τους εταίρους ανέφερε, αλλά περίμενε να «πατήσει η χώρα σε στέρεο έδαφος» για να την ανακοινώσει τελικά στις 20 Αυγούστου.
Ο ίδιος σημείωσε ότι επτά μήνες πορεύτηκε με μια λαϊκή εντολή για σκληρή διαπραγμάτευση και πάλεψε όσο πιο σκληρά μπορούσε και ότι εξάντλησε και ξεπέρασε τα όρια αυτής της εντολής. Είπε ότι μετά τη 12η Ιούλη το πεδίο ήταν τελείως διαφορετικό και πως είχε την υποχρέωση να τεθεί στην κρίση των πολιτών. Δεν είναι επιλογή της αριστεράς η δραχμή ανέφερε χαρακτηριστικά.
Προφανώς η επιλογή της Πρώτης Φορά Αριστερά του Τσίπα είναι η ευρωλαγνεία,ο ευρωμαζοχισμός η υποτέλεια στους Γερμανούς, η φτώχεια, η ανεργία και η δυστυχία του ευρωμνημονιακού μονόδρομου.Ντροπή


- See more at: http://www.drachmi5.gr/ellada/o-alexis-tsipras-ehei-isyhi-ti-syneidisi-toy-opos-dilose-o-idios#sthash.RUq6WChO.dpuf

Εγώ,ο Τσίπρας,εγώ και εγώ και επίσης εγώ...


ΔΕΥΤΕΡΑ 31/08/2015 

Υπάρχουν στιγμές που παρακολουθώντας την πολιτική επικαιρότητα μένεις άφωνος. Τέτοια στιγμή είναι όταν βρίσκεσαι αντιμέτωπος με συμπεριφορές θηριώδους επίθεσης εναντίον της νοημοσύνης σου.Τέτοια ήταν η επίθεση, στο πλαίσιο ενός ρεσιτάλ εγωπάθειας, που εξαπέλυσε εναντίον του ελληνικού λαού ο κύριος εγώ Τσίπρας στην πρώτη του προεκλογική τηλεοπτική συνέντευξη (στον «Άλφα» και την κυρία Παπαϊωάννου).

Η συνέντευξη του κυρίου εγώ Τσίπρα αποτελεί χαρακτηριστικό προανάκρουσμα του μεγέθους της δημαγωγίας και του πολιτικού ψεύδους με το οποίο θα πορευτεί ο κύριος εγώ πρωθυπουργός μέχρι τις κάλπες.Οι δηλώσεις του, οι τοποθετήσεις του, το ύφος του, οι δοκησισοφίες του θα πρέπει να διδάσκονται σε όλα τα κολέγια του μικρομακιαβελισμού.
Θα έπρεπε να περιέχονται στην διδακτέα ύλη όλων των φαρισαϊκών κατηχητικών για το πώς το μαύρο βαφτίζεται άσπρο.Οι σχολές που φιλοδοξούν να προικίσουν την πολιτική ζωή με ανδρείκελα που δεν θα κοκκινίζουν όταν ευλογούν το κρέας για ψάρι θα μπορούσαν να ζητήσουν από τον κύριο εγώ Τσίπρα την άδεια να εντάξουν την συνέντευξή του στο πρόγραμμά τους – και μάλιστα σε επίπεδο διδακτορικού – σε συνδυασμό, φυσικά, με τα όσα έλεγε πριν γίνει πρωθυπουργός.
Ας πάρουμε μια γεύση από τα «επιχειρήματα» με τα οποία ζητάει την ψήφο του λαού ο κύριος εγώ Τσίπρας:
Δήλωση 1η: «Μνημόνιο από Μνημόνιο έχει διαφορά».
Αλήθεια, με ποιο μέτρο θα έπρεπε να μετρήσουμε την απόσταση που χωρίζει αυτή τη δήλωση του στυλ «εδώ τα καλά Μνημόνια» από εκείνες τις παλιότερες περί «κατάργησης σε ένα νόμο με ένα άρθρο» των Μνημονίων; Θα ήταν κακή ιδέα να χρησιμοποιούσαμε σαν μονάδα μέτρησης την τσίπα;
Δήλωση 2η: «Επειδή κάθε δανειακή σύμβαση με τους εταίρους περιλαμβάνει τον όρο Μνημόνιο δεν σημαίνει ότι όλα τα Μνημόνια είναι ίδια».
Παρεμφερής με την προηγούμενη αυτή η τοποθέτηση, μόνο κάπως πιο τεχνοκρατική. Βλέπετε το πρόβλημα με το Μνημόνιο Τσίπρα δεν βρίσκεται στην ουσία του, αλλά στο γεγονός ότι οι εταίροι δεν του έκαναν τη χάρη να του δώσουν κάποιο από τα παρατσούκλια που διακινούσε ο κύριος εγώ Τσίπρας προμνημονιακά: «Έντιμος συμβιβασμός», «επώδυνη συμφωνία» κλπ.
Δήλωση 3η: «Αν συγκρίνουμε το πρώτο μνημόνιο, το δεύτερο μνημόνιο, την πρόταση Γιούνκερ με αυτό που έχουμε τελικά, θα δούμε ότι οι αριθμοί και μόνο δείχνουν τη διαφορά».Στις εκλογές του Γενάρη η προεκλογική αφίσα του ΣΥΡΙΖΑ που δέσποζε ανά την Ελλάδα ήταν εκείνη με το σύνθημα «Ποτέ ξανά Μνημόνια». Η νέα του αφίσα πια θα είναι; «Εδώ το τρίτο, το καλύτερο»;
Δήλωση 4η: «Νοιώθω δικαιωμένος και περήφανος για την επιλογή μου διότι συνιστά στάση ευθύνης».
Αντί άλλου σχολίου, εδώ θα υπενθυμίσουμε όσα έλεγε ο κύριος εγώ Τσίπρας όταν ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης (29/11/2014) περιέγραψε την«άτακτη υποχώρηση», την «αυτογελοιοποίηση» και την «παράδοση» των Σαμαρά - Βενιζέλου. Η αυτογελοιοποίηση των Σαμαρά –Βενιζέλου, έλεγε ο κύριος εγώ Τσίπρας «αμέσως μετά (σσ: τα Μνημόνια) βαφτίζεται στάση ευθύνης.Θυσία για να σωθεί η χώρα. Με τον ίδιο πάντα δραματικό και εντυπωσιακό τρόπο. Αποδεχόμενοι κι άλλα σκληρά μέτρα σε μια κοινωνία γονατισμένη, σε μια χώρα και οικονομία λεηλατημένη, σε ένα λαό εξευτελισμένο από τη συνεχή κοροϊδία, από το ψέμα, τις πλαστές υποσχέσεις που κάθε λίγο του προσφέρουν αυτοί που οδήγησαν τη χώρα στην καταστροφή και τώρα θέλουν άλλη μια φορά να παριστάνουν τους διασώστες». Αξεπέραστη δεν είναι η περιγραφή που κάνει ο κ.Τσίπρας για τον κύριο εγώ Τσίπρα;
Δήλωση 5η: «Έκανα ένα συμβιβασμό, αλλά ο Τσίπρας δεν συμβιβάστηκε, δεν παραδόθηκε».
Θαυμάσια τοποθέτηση. Προτείνουμε στον μη συμβιβασμένο και μη παραδομένο κύριο εγώ Τσίπρα, στην επόμενη συνέντευξη, να προσθέσει και τα εξής:
α) «Είπα ένα ψέμα, αλλά δεν είμαι ψεύτης»,
β) «Έφερα Μνημόνιο, αλλά δεν είμαι μνημονιακός»,
γ) «Έκανα τα ανάποδα απ’ όσα υποσχέθηκα, αλλά δεν είμαι κωλοτούμπας»…
Δήλωση 6η: «Δεν υπερασπίζομαι το Μνημόνιο, αλλά θα το εφαρμόσω (…). Θα το εφαρμόσουμε ψάχνοντας τον τρόπο του απεγκλωβισμού από τα Μνημόνια (…). Το Μνημόνιο είναι η λάθος συνταγή, αλλά δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς».
Σχόλιο πρώτο: Καμία αμφιβολία δεν έχουμε ότι θα το εφαρμόσει. Πιστά και απαρέγκλιτα.Σχόλιο δεύτερο: Τα εξοργιστικά παραμύθια ότι ψηφίζουμε Μνημόνια για να…«απεγκλωβιστούμε» από αυτά, είναι παλιά. Είναι γνωστά από τότε που ο «απεγκλωβισμός» λεγόταν… «απαγκίστρωση». Βέβαια, την αστειότητα ότι ψηφίζουν και εφαρμόζουν Μνημόνια για να μας… «απαγκιστρώσουν» από αυτά, τότε, δεν τα έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ. Η ΔΗΜΑΡ τα έλεγε…
Σχόλιο τρίτο: Ότι το Μνημόνιο είναι η «λάθος συνταγή» το ξέρουμε. Το έλεγε και ο Σαμαράς και μάλιστα το έλεγε στις 12 Φεβρουαρίου 2012, όταν δηλαδή ψήφιζε το δεύτερο Μνημόνιο. Αυτά έλεγε και ο κ.Σαμαράς: «Δεν αλλάξαμε στάσηή άποψη για το μνημόνιο, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι αποτελείλανθασμένη συνταγή(…)», δήλωνε ο Σαμαράς στη Βουλή την ίδια νύχτα που υπερψήφισε το δεύτερο Μνημόνιο. Ό,τι δήλωνε και έλεγε ο Σαμαράς, σήμερα το επαναλαμβάνει και ο κύριος εγώ Τσίπρας. Λογικό. Πώς να ανανεώσεις την γκαρνταρόμπα των «επιχειρημάτων» όταν επιχειρείς να ντύσεις το ίδιο άθλιο και γυμνό κουφάρι;
Δήλωση 7η: «Ο Βαρουφάκης έχει πει τόσα πολλά και έχει κάνει τόσες μεταστροφές, που (…)».
Δεν θα κάνουμε κανένα σχόλιο για τον τρόπο με τον οποίο ο κύριος εγώ Τσίπρας μιλά, πλέον, για τους μέχρι χτες στενούς συνεργάτες του. Θυμίζουμε, μόνο, πως όταν ο Βαρουφάκης εκθείαζε ως καλό το 70% του Μνημονίου ο κύριος εγώ Τσίπρας δεν είχε διατυπώσει κάποια ένσταση για τα λεγόμενά του. Παραδεχόμαστε, πάντως, ότι για κάποιον σαν τον κύριο εγώ Τσίπρα, που έφερε το δικό του και κατά 100% «καλό Μνημόνιο», το να μη μιλάει για το «70% καλό Μνημόνιο» του Βαρουφάκη, ήταν φρόνιμο…
Δήλωση 8η: «Η εναλλακτική αυτής της συμφωνίας (σσ: του Μνημονίου) είναι η οικονομική καταστροφή».
Μνημόνιο ή καταστροφή, λοιπόν… Και τι «δικαίωση» για τον Βενιζέλο, τον Παπαδήμο, τον Σαμαρά, τον Πάγκαλο, τον Στουρνάρα, τον Χαρδούβελη, ε;…
Δήλωση 9η: «Ο ελληνικός λαός ήθελε συμφωνία, αλλά δεν ήθελε επιτροπεία, δεν ήθελε εξευτελισμό, δεν ήθελε υποταγή (…)».
Και όλα αυτά, ισχυρίστηκε ο κύριος εγώ Τσίπρας, τα… εξασφάλισε. Αλλά στη συμφωνία που έκανε ο κύριος εγώ Τσίπρας, σε κάθε σελίδα της, πολλές φορές δυο και τρεις φορές στην ίδια σελίδα, επαναλαμβάνονται μονότονα τα εξής:
-       «Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευτεί επίσημα ότι θα ενισχύσει τις προτάσεις της σε ένα σύνολο τομέων που έχουν προσδιοριστεί από τους Θεσμούς (…)»,
-       «το ταμείο (σσ: το λεγόμενο υπερΤΑΥΠΕΔ του ξεπουλήματος) θα διοικείται από τις ελληνικές αρχές υπό την εποπτεία των αρμόδιων ευρωπαϊκών Θεσμών»,
-       «η κυβέρνηση πρέπει να συσκέπτεται και να συμφωνεί με τους Θεσμούς για όλα τα σχέδια νόμου»,
-       «η κυβέρνηση πρέπει σε συμφωνία με τους Θεσμούς» κλπ, κλπ. Αλήθεια, αυτός ο εξευτελισμός, αυτή η επιτροπεία, αυτή η υποταγή, στην νέα γλώσσα, στη μνημονιακή γλώσσα του κυρίου εγώ Τσίπρα, πώς λέγονται;
Αλήθεια, αυτός ο εξευτελισμός, αυτή η επιτροπεία, αυτή η υποταγή, στη νέα γλώσσα, στη μνημονιακή γλώσσα του κυρίου εγώ Τσίπρα, πώς λέγονται;
Δήλωση 10η: «Το «Όχι» σε μια κακή συμφωνία το έκανα «Ναι» σε μια συμφωνία που έχει προβλήματα αλλά δίνει προοπτική (…). Το δημοψήφισμα ήταν μια μεγάλη ιστορική στιγμή ανάτασης του ελληνικού λαού. (…). Πολλές φορές τα «όχι» στην ιστορία έχουν οδηγήσει σε εξελίξεις υπαναχώρησης, αλλά μένουνε στην ιστορία. Το ΟΧΙ του ’40 ακολούθησε μια 4χρονη Κατοχή, αλλά έμεινε στην ιστορία αυτό το Όχι. Έτσι κι αυτό το «όχι» θα μείνει στην ιστορία (…)».
Εδώ πια η ιστορική ακροβασία συναγωνίζεται την πολιτική τυμβωρυχία.Εδώ πια ο «αριστερός» πολιτικός αμοραλισμός ενώνεται σε σάρκα μία με την επιθετική πολιτική ξιπασιά. Την πολιτική ξιπασιά που προσπαθεί να σερφάρει πάνω στα κλέη των άλλων, να κουρσέψει δάφνες από αγώνες άλλων, να κρυφτεί πίσω από διδάγματα που αυτή η ξιπασιά και τα έχει ξεπουλήσει και προσπαθεί να τα κοντύνει στα μέτρα της.
  • Αλήθεια, τι μας υπόσχεται ο κύριος εγώ Τσίπρας μετά το «όχι» του λαού που αυτός το έκανε «ναι»: Μας υπόσχεται 4χρονη κατοχή;…
  • Πώς μπορεί να μιλά για το Όχι του ’40, το οποίο το ακολούθησε μια 4χρονη εποποιία Αντίστασης, εκείνος που πήρε το «όχι» του δημοψηφίσματος για να το κάνει «ναι», ένα «ναι» επαίσχυντης συνθηκολόγησης σε  ένα Μνημόνιο που οι συνέπειές του ξεπερνούν τις τρεις δεκαετίες;
  • Αλήθεια, φανταζόμαστε τι ιστορικός βιασμός θα ήταν, εκείνοι που μετά Όχι του λαού το ’40 είπαν «περάστε» στις Μέρκελ της εποχής, να κρύβονται πίσω από το Όχι που είχαν προδώσει και να παριστάνουν τους συνεχιστές του Όχι που όμως εκείνοι το είχαν κάνει «μάλιστα», «γιαβόλ» και «γιές»!
Τι ιστορικοί παραλληλισμοί! Τι πολιτικάντικο τσαλαβούτημα στην Ιστορία! Τι φτηνή δημαγωγία!
Με μια κουβέντα: Τι πολιτικό θράσος! Αντάξιο και καταδεικτικό, προφανώς, κάποιου που πήρε το 62% του «Όχι» του λαού για να το κάνει μέσα σε 48 ώρες 100% «Ναι». Για να το κάνει 100% Μνημόνιο. Για να το κάνει 100% αναξιοπιστία. Και για να ξεδιπλώνει πάνω σε αυτό το «Όχι» (τι «αριστερό» θράσος!) το 100% της πολιτικής του εξαπάτησης.
 *Δημοσιεύτηκε στο enikos.gr την Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

- See more at: http://www.drachmi5.gr/politiki-apopseis/egoego-kai-ego-kai-episis-ego#sthash.lQS9Pn4o.dpuf

Η ερωτική σχέση ΤΣΙΠΡΑ- ΣΥΡΙΖΑ με το ψέμα


Η ειδοποιός διαφορά του Σύριζα από όλα τα άλλα (φυσικά αποτυχημένα) κυβερνητικά κόμματα είναι, κατά την ταπεινή μου αντίληψη, η ακόλουθη: Όλοι οι προηγούμενοι πολιτικοί ανέβηκαν στην εξουσία χρησιμοποιώντας ασύστολα ψεύδη... 
timthumb.php
του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Για να κυβερνήσουν στη συνέχεια αποκαλύπτοντας την σκληρή αλήθεια και εφαρμόζοντας την μέχρι πρό τινος κορυφή ατζέντα τους (κλασικό αλλ’ όχι μοναδικό παράδειγμα το παπανδρεϊκό δίπολο: Λεφτά υπάρχουν – Μνημόνιο). Αντιθέτως, ο Σύριζα ανήλθε ομοίως με ασύστολα ψεύδη στην εξουσία, για...
να συνεχίσει ωστόσο να ψεύδεται και μετά την αναρρίχησή της σε αυτήν.
Τούτο, με άλλα λόγια, σημαίνει ότι για τα άλλα κόμματα το ψέμα είναι μέσο, ενώ για τον Σύριζα αυτοσκοπός. Αυτό ασφαλώς και δεν σημαίνει ότι οι συριζαίοι (παλαιοί και νέοι, προεδρικοί και λαφαζανικοί, Βαρουφακικοί και Ζωικοί, και εί τι έτερον) είναι πιο ανήθικοι από τους προηγούμενους· κάθε άλλο. Σε τελική ανάλυση το ίδιο ανθρώπινοι, πολύ ανθρώπινοι, είναι και αυτοί, όπως και οι πλείστοι των υπολοίπων, σε ένα πλαίσιο που προσδιορίζεται κυριαρχικά από την αειθαλή ελληνική κουτοπονηριά και τον παρασιτισμό). Η διαφορά τους δεν εντοπίζεται στο ηθικό, ούτε στο ανθρωπολογικό επίπεδο, αλλά στο ιδεολογικό και πολιτισμικό: Οι Συριζαίοι ως μαρξιστές-λενινιστές (οι περισσότεροι, γιατί υπάρχουν και σταλινικοί!) έχουν εμποτισθεί από τα χρόνια της καφενόβιας σπουδής τους στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, αλλά και την εν γένει παιδεία τους, από την εμμονική ιδέα της ιδεολογικής υπεροχής: Ως γνήσιοι, υποτίθεται, μαρξιστές κατέχουν το εργαλειακό αλάθητο «ανάγνωσης» και κατανόησης των νόμων της ιστορικής και κοινωνικής εξέλιξης· επομένως υπερέχουν όλων όσων αρνούνται να υποκλιθούν στην «επιστημονική» υπεροχή της μεθόδου τους παραμένοντας προσκολλημένοι σε ιδεαλιστικά σχήματα προεπιστημονικής κοπής.
Αποτέλεσμα: Αφ’ ενός, οι συριζαίοι δεν αντιμετωπίζουν το ψεύδος ως ηθικό φαινόμενο αλλά ως έκφανση (ηθικά ουδέτερο) της «αλάθητης» ιδεολογίας τους εφαρμοζόμενης στην πράξη σύμφωνα με κελεύσματα του «ιερατείου» τους. (Βέβαια, επειδή πρόκειται για γιαλαντζί μαρξιστές -λενινιστές, και σε κάθε περίπτωση για Έλληνες μιας εξόχως παρακμιακής εποχής, το τι συνιστά αυτό το ιερατείο ποικίλει κάθε φορά: δεν είναι πάντα ο Σύριζα ως γκρούπα εξαρχιώτικη, κοινοβουλευτικό κόμμα, κεντρική επιτροπή ή δεν ξέρω τι· μπορεί να είναι ο… Σύριζα Μαξίμου). Αφ’ ετέρου, για τους συριζαίους η αλήθεια ισοδυναμεί με παιδική ασθένεια. Και δεν εννοώ εδώ την αλήθεια, όπως την όρισαν οντολογικά οι φιλόσοφοι του Μεσαίωνα ως antequatio rei et intellectus βασιζόμενοι στον Αριστοτέλη ή χειραφετητικά, οι διαφωτιστές του 18ου αιώνα, η μεταφυσικά όπως την προσέγγισε ο Χέγκελ. Μιλώ εδώ για την «εμπειρική» σύλληψη της αλήθειας, που αποτελεί τη θεμέλιο του προσωπικού και συλλογικού βίου (οι αρχαίοι Σκεπτικοί μιλούσαν εδώ για «πρακτικό» κριτήριο αλήθειας). Για τον συριζαίο, αυτού του είδους η αλήθεια δεν έχει θέση στην πολιτική πρακτική του, ακριβώς επειδή οτιδήποτε «μυρίζει» παραδοσιακή ηθική αποσκορακίζεται από τον ορίζοντα των προσλαμβανουσών παραστάσεών του. Είπαμε, αυτό που μετρά είναι ιδεολογική και τακτικιστική παντοδυναμία τους.
Όσον αφορά τώρα την φιλοσοφική έννοια της αλήθειας η μάζα των καιροσκόπων δεν πολυσκοτίζεται (στο σημείο αυτό εξάλλου δεν πρωτοτυπεί, αφού, μετά τον νεοκαντιανό Κ. Τσάτσο και τον νεοουμανιστή Π. Κανελλόπουλο, ακόμα και η αστική τάξη βαρέθηκε να κυνηγά την χίμαιρα του φιλόσοφου-πολιτικού). Όμως για τους πιο «μορφωμένους» της συριζαϊκής φυλής, και όσους αναμηρυκάζουν τα φληναφήματά τους, η αλήθεια εξαϋλώνεται, καθώς η αναζήτηση νοήματος μεταφέρεται, κατά τις εισηγήσεις του Λ. Αλτουσέρ, στο πεδίο μιας «δομής άνευ υποκειμένου». Σύμφωνα με την δομική επανανάγνωση του Μαρξισμού από τον Αλτουσέρ, που φαίνεται ότι ενέπνευσε τους «παππούδες» του Σύριζα, η κοινωνική πραγματικότητα και η ιστορία γίνονται αντιληπτές ως ένα σύνολο δομών που δεν νοηματοδοτούνται από κάποιο υποκείμενο, μια αρχή ή μία μεταφυσική ουσία (όπως φρονούσε ο Χέγκελ). Τούτο σημαίνει ότι ο άνθρωπος δεν είναι ούτε επιτρέπεται να συλληφθεί ως «υποκείμενο» της ιστορίας· κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύσει ούτε καν στην περίπτωση που ορίσουμε το υποκείμενο ως την «ανθρώπινη φύση», όπως έδειξε να πρεσβεύει ο Μαρξ στα νεανικά γραπτά του. Έτσι αρθρώνεται ένας θεωρητικός (επιστημονικός) αντι-ανθρωπισμός, σύμφωνα με τον οποίο τα πραγματικά «υποκείμενα» του κοινωνικού γίγνεσθαι δεν είναι οι «προφάνειες» του «δεδομένου της απλοϊκής ανθρωπολογίας», δηλ. τα πραγματικά ανθρώπινα όντα, αλλά οι δομικές σχέσεις εντός των παραγωγικών σχέσεων, οι οποίες ακριβώς επειδή είναι «σχέσεις» δεν νοούνται εντός της κατηγορίας του «υποκειμένου».
Διόλου παράδοξο το αδιέξοδο στο οποίο καταλήγει η αλτουσερική εισήγηση: Αν η κοινωνία είναι μια δομή δίχως υποκείμενο, τότε και η «επιστήμη» είναι μια υπόθεση «δομής» δίχως υποκείμενο και η «αλήθεια» ένα αυτοαντιφατικό αιτούμενο. Διόλου παράδοξο το ότι ο Αλτουσέρ ισχυρίστηκε ότι ο «διαλεκτικός υλισμός» είναι μεν «επιστήμη», όμως δεν μας προσπορίζει το κριτήριο επαλήθευσης της επιστημονικότητάς του. Σε απλά ελληνικά: Είναι ένα πράγμα η επιστήμη, και ένα άλλο, εντελώς διαφορετικό, η αλήθεια· μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την ύπαρξη του πρώτου, αλλά διόλου για την ύπαρξη του δευτέρου. Η ευκολότερη και καθόλου ανέντιμη διαφυγή από αυτόν τον πρόδηλο επιστημολογικό τραγέλαφο θα ήταν η άρνηση της «επιστημονικότητας» του διαλεκτικού υλισμού. Τότε όμως θα πήγαινε περίπατο το credo στις άγιες γραφές, οπότε κρίθηκε προτιμότερο να πάει περίπατο η διανοητική συνέπεια (τουλάχιστον οι μεσαιωνικοί φιλόσοφοι Ακινάτης και Όκκαμ υπήρξαν αμφότεροι λογικώς συνεπέστεροι στο αντίστοιχο ερώτημα για την «επιστημονικότητα» της θεολογίας, παρ’ ότι υιοθέτησαν εκ διαμέτρου αντίθετες θέσεις).
Αν όμως όλες αυτές τα θολά διανοήματα είναι σίγουρα «ψιλά γράμματα» για τους περισσότερους εξ αυτών, εν τούτοις το αδιέξοδο στο οποίο οδηγεί η αλτουσερική «γνωσιολογία» τους είναι οπωσδήποτε εμπειρικά γνωστό και οικείο: Στον αλτουσερικό μαρξισμό η θεωρία παίρνει de facto διαζύγιο από την πράξη, η «επιστημονική γνώση» γίνεται προνομιακό κτήμα μιας «διανοούμενης» ελίτ ερμητικά κλειστής και αποκομμένης από τις πραγματικές ανάγκες και προτεραιότητες της κοινωνίας. Σας φαίνεται ακόμη ακατανόητη ή δυσερμήνευτη η παντελής ανικανότητα αυτής της παρέας, που υποδύεται την ελληνική κυβέρνηση, να μοιράσει ακόμα και δυο γαϊδουριών άχυρο;
Όμως αν η αλήθεια είναι παιδική ασθένεια, που οι συριζαίοι άφησαν προ πολλού μαζί με τη ιλαρά ή τον κοκίτη και αν, από την άλλη μεριά, το ψεύδος είναι δομικό στοιχείο της συριζαϊκής ιδεολογίας, τούτο τηρουμένων των αναλογιών ισχύει και για τις άλλες εκφάνσεις του δημόσιου βίου: Γίνονται ένα σκέλεθρο του εαυτού τους, μια πραγματικότητα που αυτοαναιρείται, μια έννοια που αυτοδιαψεύδεται, ένα ύψιστο και εν ταυτώ μηδαμινό κατάθεμα: ένα «τίποτε» που είναι το «άπαν» όσο το επιδιώκουμε, και ένα «άπαν» που σμικρύνεται μέχρις εξαφανίσεως, όταν το αποκτήσουμε.
Για τον Σύριζα η Ελλάδα δεν είναι πατρίδα αλλά… αφορμή κάθεξης της εξουσίας ως αυτοσκοπού (ως προ το πρώτο σκέλος παρουσιάζονται συνεπής προς την μαρξιστική ορθοδοξία· ως προς το δεύτερο μάλλον απομακρύνονται κλίνοντας προς τις γραφειοκρατικές στρεβλώσεις της σοσιαλιστικής εξουσίας στην μετασταλινική ΕΣΣΔ). Η πολιτική δεν συμπεριλαμβάνει την τακτική αλλά ταυτίζεται με αυτήν. Θα έλεγα ότι με τον Σύριζα το Πολιτικό αποστραγγίζεται πλήρως από οποιαδήποτε μεταφυσική ικμάδα του, για να μείνει ως ξερό σκέλεθρο μόνον η ίντριγκα και η ατέρμονη μηχανορραφία. Η κυβερνητική λειτουργία δεν είναι διαρκής κοινωνική μέριμνα, αγρύπνια «ἐν ταῖς κοιναῖς τῶν πραγμάτων φροντίσι» (όπως θα έλεγε ο ιερός Χρυσόστομος)· τουναντίον, ταυτίζεται με μια φλύαρη απραξία, μια «μπουρδολογική νιρβάνα», που αίφνης μετασχηματίζεται σε μαιναδικό οίστρο καταστροφής, οσάκις οι μποτισάτβα πρέπει να προσφέρουν την οφειλομένη λατρεία τους στα φετίχ της ιδεολογίας. Θαρρείς ότι η πολιτική ζωή της χώρας είναι ένα διαρκές αριστερό συνέδριο με αιφνίδιες «μπούκες» για την εξάρθρωση του αστικού κράτους (ή εν πάση περιπτώσει ό, τι έχει απομείνει από αυτό). Εξ ου και ο απόλυτος έλεγχος πληρωμών και πιστώσεων μέσω του κλεισίματος των Τραπεζών και των κεφαλαιακών ελέγχων (πρωτοφανές σε ειρηνική περίοδο), το προσχεδιασμένο και εν πολλοίς χαιρέκακο σαμποτάζ της ιδιωτικής οικονομίας, η ομοίως προμελετημένη αλλοίωση της δημογραφικής σύνθεσης της χώρας μέσω της πολιτικής των ορθάνοικτων συνόρων, που με τόσο θράσος εφάρμοσε το ζεύγος Δρίτσας-Τασία και, last but not least, η ισοπέδωση της ήδη ιδεολογικά δηλητηριασμένης από τον μηδενισμό και δομικά χωλαίνουσας από τον πολιτικάντικο ντιλεταντισμό παιδείας μας.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΚΑΜΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΣΙΜΟΕΝΤΑ Achilles_Xanthos_Simoeis_Couder_decoration_Louvre_INV3379
Ο Αχιλλεας παλεύει με τον Σκάμανδρο και τον Σιμόεντα, Auguste Couder 1818, Λούβρος

Ας μην τρέφουμε, εξάλλου, αυταπάτες για τα περίφημο «αριστερό» ενδιαφέρον του Σύριζα για το «λαό», αυτή την τσιχλόφουσκα της μεταπολιτευτικής ρητορείας. Οι ηγήτορες του συριζαϊσμού δεν ενδιαφέρονται για το λαό. Ο Καϊάφας των Ευαγγελίων και ο Κρέων της Αντιγόνης σίγουρα ενδιαφέρονταν από μια άποψη περισσότερο για την κοινότητα της οποίας ηγούντο· γι’ αυτό και πάσχισαν να θανατώσουν το αθώο «εξιλαστήριο θύμα» για να διασώσουν την συνοχή της κοινότητας, όπως αυτοί την αντιλαμβάνονταν. Στην πραγματικότητα δεν γνώριζαν τι έκαναν -και αυτό το υπέδειξε ο ίδιος ο Ιησούς επί του Σταυρού. Όμως οι συριζαίοι γνωρίζουν πολύ καλά τι κάνουν -και βέβαια τι δεν κάνουν. Ούτε για την κοινωνική συνοχή ενδιαφέρονται (και όποιος διαφωνεί επειδή ό, τι είδε μέχρι τώρα δεν τον πείθει, ας αναμείνει τον χειρότερο Χειμώνα των τελευταίων δεκαετιών που πλησιάζει για να δει μόνον τις συνέπειες των κεφαλαιακών ελέγχων και τα 2000000 ανέργους …). Ούτε για την φτωχολογιά κόπτονται, ούτε για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αφού οι άνθρωποι σκοτώνουν κάθε ιδιωτική επένδυση με φονική μέθη ενώπιον της οποίας ωχριά ακόμη και ανθρωποθυσιαστική μανία των… Αζντέκων.
Ο κυβερνητικός Σύριζα πορεύεται προς τις εξπρές-εκλογές, που ο ίδιος τακτικιστικά προκάλεσε (τρίτη εκλογική διαδικασία μέσα σε λιγότερο από 8 μήνες, ενώ στη χώρα επικρέμαται η σπάθη της χρεωκοπίας και της κοινωνικής αποδιάρθρωσης!). Απέναντί του έχει κάποια από τα «κουρέλια» του, που άρχισαν να ξεφτίζουν μετά την κατάπτυστη αλλά αναπόδραστη μνημονιακή κυβίστηση, το δημοψήφισμα του Καραγκιόζη, αλλά και την πρόβλεψη των δεινών που επέρχονται· έχει ακόμα -αν εξαιρέσουμε το λιλιπούτειο Πασόκ, που δικαίως πληρώνει με την έστω καθυστερημένη εξαφάνισή του από τον πολιτικό χάρτη έναν παροιμιώδη αριβισμό τριών δεκαετιών- το ερειπωμένο κόμμα του σάπιου ελληνικού αστισμού, το οποίο δεν μπήκε καν στον κόπο να εκλέξει δημοκρατικά νέα ηγεσία, οπότε θα ζητήσει την ψήφο του ελληνικού λαού καθαρώς τυπικά (πρέπει να τηρηθούν τα προσχήματα) με έναν δοτό προσωρινό αρχηγό, σύμβολο και επιτομή ταυτόχρονα του ένοχου πολιτικού κατεστημένου της μεταπολίτευσης.
Έτσι η αρχηγική του ομάδα του Σύριζα Μαξίμου μοιάζει να ατενίζει με βεβαιότητα άτρωτου παίχτη τους απροετοίμαστους ή και ηθελημένα ηττοπαθείς αντιπάλους της. Η περίσταση μου θυμίζει τα εκπληκτικά στιγμιότυπα του «άτρωτου» Αχιλλέα που μας παρουσιάζει ο Όμηρος στο Υ και το Φ της Ιλιάδας: Ο αλαζονικός ήρωας, που ακατάβλητος έσπερνε τον τρόμο στους αντιπάλους του, βρέθηκε ξαφνικά σε παγίδα θανάτου όταν ο ποταμός Σκάμανδρος εξεμάνη εναντίον του μπουχτισμένος από τα φονικά· με τα ορμητικά νερά του θα τον σάρωνε, αν η Αθηνά και ο Ποσειδώνας δεν παρενέβαιναν σωστικά.
Ο Σκάμανδρος του κυβερνο-Σύριζα θα είναι η όξυνση της οικονομικής καταστροφής, που από το χειμώνα θα λάβει διαστάσεις χειμάρρου μη ανασχέσιμου. Τα καλά νέα είναι ότι για τον Σύριζα δεν θα υπάρξει από μηχανής Θεός· τα κακά είναι ότι και για την πατρίδα μια τέτοια προοπτική δεν φαίνεται στον ορίζοντα…

Το κωλόπαιδο της Μέρκελ


Το κωλόπαιδο του Γερμαναρά... «Πολλές φορές τα ΌΧΙ στην ιστορία έχουν οδηγήσει σε εξελίξεις υπαναχώρησης. Το ΌΧΙ του 1940 ακολούθησε μια τετράχρονη κατοχή.» Τάδε έφη ο Αλέξης Τσίπρας στη συνέντευξη του ALPHATV [26.08.2015]...
Δεν με εντυπωσιάζει το πόσο βαθιά ανιστόρητος είναι ο Αλέξης Τσίπρας. Άλλωστε στις 14 Αυγούστου στη Βουλή ο Τσίπρας δήλωσε κάτι ανάλογο όταν είπε, «ούτε μετανιώνω για τον συμβιβασμό έναντι του χορού του Ζαλόγγου.» Προφανώς οι Σουλιώτες που προτίμησαν να πέσουν στον γκρεμό, παρά να γίνουν χανουμάκια του Αλή Πασά δεν είχαν τις...
ίδιες ευαισθησίες και προτεραιότητες με τον Τσίπρα. Δεν είχαν την διαπεραστική οξυδέρκεια του Αλέξη. Ήταν τόσο άγαρμποι, ξεροκέφαλοι, γραφικοί και εριστικοί, που εκτιμούσαν την ελευθερία τους περισσότερο από τη δουλεία και μάλιστα την εθελοδουλεία.

Αλήθεια, ξέρει άραγες ο Αλέξης τι απέγιναν όσοι Τσίπρες τότε έλεγαν στους αδούλωτους Σουλιώτες, ότι είναι προτιμότερη μια ζωή υποτελούς στον Αλή, παρά ο θάνατος για την ελευθερία της πατρίδας; Ξέρει το ανάθεμα που ανά τους αιώνες συγκεντρώνει το όνομα του Πήλιου Γούση; Θα μους πεις, τον ενδιαφέρει; Όχι, βέβαια. Ποιός Τσίπρας νοιάστηκε ποτέ για την υστεροφημία του. Το μόνο που νοιάζει τους Τσίπρες όλων των εποχών είναι η κονόμα του Πήλιου Γούση και φυσικά η εύνοια του Πασά.
Καλόγερε, τί καρτερεῖς κλεισμένος μὲς στὸ Κούγκι;
Πέντε νομάτοι σοῦ ῾μειναν κ᾿ ἐκεῖνοι λαβωμένοι!
Κι εἶναι χιλιάδες οἱ ἐχθροὶ ποὺ σ᾿ ἔχουνε ζωσμένον!
Ἔλα νὰ δώσεις τὰ κλειδιά, πέσε νὰ προσκυνήσῃς,
κι ἀφέντης ὁ Βελῆ Πασᾶς δεσπότη θὰ σὲ κάμη!
Ἔτσι ψηλὰ ἀπ᾿ τὸ βουνὸ φωνάζει ὁ Πήλιος Γούσης.
Κλεισμένος μὲς στὴν ἐκκλησιὰ βρίσκετ᾿ ὁ Σαμουήλης,
κι ἀγέρας παίρνει τὴ φωνὴ τοῦ Πήλιου τοῦ προδότη.

Έτσι φανταζόταν τη σκηνή ο ποιητής Αριστοτέλης Βαλαωρίτης κι έτσι πέρασε στη λαϊκή παράδοση και μούσα το Κούγκι. Τι κάνει ο Τσίπρας σήμερα, εκτός από το να παπαγαλίζει τα ίδια με τον Πήλιο Γούσι; Η μόνη διαφορά είναι ότι μιλάει εξ ονόματος όχι του Βελή Πασά, αλλά της Μέρκελ.
Τι άλλο κάνει εκτός από το να εκθειάζει τη στάση του Πήλιου Γούση και να απαξιώνει τη θυσία για την ελευθερία είτε στο Κούγκι, είτε στο Ζάλογγο, ή πολύ παλιότερα στις Θερμοπύλες, ή πολύ νεότερα στην εποποιία του Αλβανικού και της εθνικής αντίστασης; Έτσι είναι. Σε κάθε κορυφαία ιστορική στιγμή που οι Έλληνες κλήθηκαν από τα πράγματα να πουν ΟΧΙ και να θυσιαστούν για την ελευθερία μαχόμενοι ενάντια στην απολυταρχία, τον δεσποτισμό και κάθε είδους φασιστικό ολοκληρωτισμό, δίκιο είχαν οι Πήλιοι Γούσηδες, οι Εφιάλτες, οι Τσολάκογλου κι όλοι εκείνοι που ήξεραν την τέχνη του συμβιβασμού και της συνθηκολόγησης.
Αλλά όπως δικαιολογείται πάντα ο εκ φύσεως ηλίθιος κι ο γόνος δοσιλόγων: άλλες εκείνες οι εποχές, άλλες σήμερα. Τότε είχε νόημα ο αγώνας για την ελευθερία, ενώ σήμερα έχει νόημα μόνο ο αγώνας για τον μπεζαχτά. Και μάλιστα για τον μπεζαχτά του μεγάλου αφέντη, του σύγχρονου Σουλτάνου και Πασά. Τι είναι η ελευθερία και η αυτοδιάθεση μπροστά στην εύνοια της Μέρκελ; Πώς αλλιώς ο ανίκανος, ο ανεπρόκοπος, ο τεμπέλης, ο θρασύδειλος και ο επιτείδιος θα μπορέσει να πιάσει την καλή, ή έστω να εξασφαλίσει, όπως τα κατοικίδια, κανά ξεροκόμματο για τον εαυτό του; Όντως άλλες εποχές, όπου όλα έχουν αλλάξει κι όλα παραμένουν ίδια κι απαράλλαχτα.
Ούτε αξίζει να ασχοληθεί κανείς με το πόσο εντυπωσιακά αστοιχείωτος είναι ο Αλέξης Τσίπρας. Το έχουμε επισημάνει επανειλημένα σε ανύποπτους καιρούς. Ιδίως την εποχή που τον προσκυνούσαν όλοι και τον εκθείαζαν ως λαμπρό ειλικρινή νέο, διαφορετικό από τους άλλους, με δήθεν μεγάλες ικανότητες. Πρόκειται παιδιόθεν για ένα χαρακτηριστικό προϊόν του κομματικού σωλήνα, τόσο ανεπρόκοπος και αστοιχείωτος ώστε να διαλέξει την καριέρα της κομματικής αργομισθίας. Πώς θα μπορούσε κανείς να περιμένει κάτι διαφορετικό από μια τέτοια ασημαντότητα;
Και δεν είναι ο μόνος. Η ιστορία διεθνώς έχει αποδείξει ότι όσοι έχουν σαν επάγγλεμα την πολιτική κι όσοι ζουν με την κομματική αργομισθία, είναι οι πιο επιρρεπείς στην εξαγορά από της εξουσία και τα ισχυρά συμφέροντα. Είναι οι πρώτοι που θα ξεπουληθούν και θα προδώσουν θέσεις και αρχές. Ο Γκρούεζας του Μαυρογιαλούρου, που στο ερώτημα "πώς τα βγάζεις πέρα" απαντά με τέτοια φυσικότητα, "μα είμαι του κόμματος!", υπάρχει σαν ιδιαίτερο στρώμα και ευδοκιμεί στην ηγεσία όλων των κομμάτων με επαγγελματικά στελέχη, με κομματικές αντιμισθίες, με πληρωμένες θέσεις που μοιράζει ο κομματικός μηχανισμός. Κάνουν πολιτική επί μισθώσει. Κι αυτό τα λέει όλα.
Όμως, πέρα απ' όλα αυτά, που τα καταλαβαίνει μόνο όποιος έχει στοιχειώδη συνείδηση και νιονιό, εμένα προσωπικά μου έφεραν στο μυαλό μια ιστορία την οποία είχε διηγηθεί ο παππούς μου. Ο παππούς μου, ονόματι Περικλής Σκιαδόπουλος, ήταν ο χαρακτηριστικός τύπος του παππού για τον οποίο οι περισσότεροι από εμάς είμαστε περήφανοι. Ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα και παρότι αγράμματος ήταν εξαιρετικός στη δουλειά του. Δουλευτής και επινοητικός σε τέτοιο βαθμό, που όσοι τον ήξεραν τον αποκαλούσαν με σεβασμό Μάστορα.
Ο Μάστορας λοιπόν μπορεί να μην πολιτικοποιήθηκε ποτέ στη ζωή του, αλλά ανήκε σε μια γενιά, που δεν μπορούσες με τίποτε να την πείσεις, ούτε καν με τα όπλα και την πείνα, ότι είναι γραφτό της να σκύβει το κεφάλι ταπεινωτικά στον εκάστοτε ισχυρό. Δεν υπήρξε ποτέ αριστερός, ούτε δεξιός. Δεν καταλάβαινε τι σημαίνει αυτός ο διαχωρισμός. Ήξερε μόνο να κρίνει με την κοινωνική μόρφωση της ζωής του. Κι αυτό το αισθητήριο τις περισσότερες φορές, αν δεν το αμβλύνουν οι εμμονές, φυτευτές, ή άλλες, είναι επαρκές και αλάνθαστο.
Ακόμη τον θυμάμαι να κάθεται μαζί με τον αδελφό του κάτω απο την κληματαριά στην αυλή τα καλοκαιριάτικα βράδυα και να παρακολουθεί τις ειδήσεις από την κρατική τηλεόραση του εθνάρχη Καραμανλή. Και μόλις εμφανιζόταν ο εντεταλμένος τηλεσχολιαστής, Δρόσος, αν θυμάμαι καλά τον έλεγαν - ένα είδος Πρετεντέρη και Πορτοσάλτε της εποχής - η κίνηση ήταν αστραπιαία: Να, ρε! Κι άπλωναν τα χέρια τους μαζί σ' αυτή την τόσο χαρακτηριστική και τόσο ελληνοπρεπή χειρονομία αποδοκιμασίας, που έλκει την καταγωγή της τουλάχιστον από το Βυζάντιο.
Ήμουν ο αγαπημένος του εγγονός καθότι πρωτότοκος κι επομένως δεν έχανε την ευκαιρία να με νουθετεί με ιστορίες και παθήματα από τη ζωή του. Μια απ' αυτές ήταν όταν μου μίλησε για ένα νέο Γερμανό, ψηλό, ξανθό με ελληνοπρεπές όνομα - το οποίο δεν μπορώ να θυμηθώ - και άψογα ελληνικά, αν και με ιδιαίτερο γερμανικό τονισμό. Μιλούσε με αγάπη για την Ελλάδα και δεν έχανε την ευκαιρία να απαγγέλει στίχους από τον Όμηρο.
Αν και κατοχή, ο Γερμανός αυτός εύχαρης και ανοιχτός καθώς ήταν, γρήγορα κέρδισε τις συμπάθειες της καλής κοινωνίας της Καλαμάτας. Ήταν πάντα ευπρόσδεκτος στα καλύτερα σαλόνια. Τον θεωρούσαν έναν διαφορετικό Γερμανό. Διαφορετικό από τον πατέρα του, που τότε υπηρετούσε ως διοικητής των μαυροφορεμένων με την νεκροκεφαλή στο πέτο.
Ακόμη κι όταν οι εκτελέσεις ομήρων για να τσακιστεί η αντίσταση του λαού, έγινε σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, ο νέος ενθουσιώδης Γερμανός με το ελληνοπρεπές όνομα συνέχιζε να κερδίζει τις συμπάθειες της καλής κοινωνίας. Ο παππούς μου τον συνάντησε τελείως αναπάντεχα, όταν από τον Δήμο Καλαμών τον κάλεσαν να περισυλλέξει το πτώμα συγγενούς του, που εκτελέστηκε αναπάντεχα ως όμηρος.
Πήγε λοιπόν στην τοποθεσία βόρεια του νεκροταφείου, όπου οι ναζί και οι συνεργάτες τους, συνήθιζαν να εκτελούν ομαδικά ομήρους. Καθώς μαζί με άλλους προσπαθούσαν να ξεχωρίσουν τα πτώματα των συγγενών τους από το σωρό των εκτελέσθεντων, διέκριναν τον νέο Γερμανό με το ελληνοπρεπές όνομα να κυκλοφορεί πάνω από νεοεκτελεσθέντες και να αφουγκράζεται την αναπνοή τους. Κάθε φορά που διέκρινε αναπνοή, έκανε σαν παιδί που κέρδιζε σε παιχνίδι. Καλούσε με φωνές τον Γερμανό αξιωματικό, επικεφαλής του αποσπάσματος, για να αποτελειώσει την εκτέλεση με χαριστική βολή.
Σε μια στιγμή, καθώς έσκυβε πάνω από το σώμα ένος παλικαριού, ένα χέρι τον πιάνει από το πουκάμισο. Ήταν το παλικάρι που δεν είχε ακόμη ξεψυχήσει. Με αχνή φωνή τον ρωτά: "Γιατί;" Κανείς απ' όσους παρακολουθούσαν τη σκηνή, δεν κατάλαβε το νόημα αυτής της ερώτησης, αλλά ο φέρελπις νεαρός Γερμανός με ελληνοπρεπές όνομα τράβηξε μακριά το χέρι που τον είχε αρπάξει και απάντησε: "Γιατί χάσατε και δεν λέτε να το δεχτείτε!"
Μια μαυροφορεμένη που παρακολουθούσε τη σκηνή την άκουσε ο παππούς μου να γριλίζει πίσω από τα δόντια: "κωλόπαιδο!" Κι από τότε ολόκληρη η Καλαμάτα έμαθε να τον αποκαλεί με το μόνο όνομα που αληθινά του ταίριαζε: "Το κωλόπαιδο του Γερμαναρά!"
Ο παππούς μου έμαθε μετά την απελευθέρωση ότι αυτό το κωλόπαιδο του Γερμαναρά, βρήκε οικτρό θάνατο - άγνωστο πώς και από ποιόν - στην Αθήνα. Ο πατέρας του, ανώτερος αξιωματικός των Ες-Ες, τον βρήκε σ' ένα χαντάκι, όπου έμεινε να φυλάει στην αιωνιότητα τους υπονόμους της Αθήνας. Ο ίδιος συνελήφθη από τους παρτιζάνους του Τίτο, καθώς υποχωρούσε μαζί με τη μονάδα του διαμέσου της Γουγκοσλαβίας. Οι παρτιζάνοι τον παρέδωσαν στον κόκκινο στρατό και πέθανε έγκλειστος σε φυλακή για εγκληματίες πολέμου.
Αυτό που θυμάμαι περισσότερο από την όλη ιστορία είναι είναι η αίσθηση δικαίωσης που ένιωθε ο παππούς μου, καθώς έκλεινε την εξιστόρηση λέγοντας: Να αγιάσει το χέρι αυτού που έλιωσε το κεφάλι εκείνου του κωλόπαιδου...
Αυτό που θα ήθελα να μάθω σήμερα είναι μόνο τούτο. Σε τι κατηγορία σαπρόφυτων ανήκουν όσοι σκέφτονται να επιβραβεύσουν με τη ψήφο τους το κωλόπαιδο της Μέρκελ. 


Δημ. Καζάκης από ΘΑΝΑΣΗ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ