Πως ο πρωθυπουργός της δραχμής τρομοκράτησε την "μοδίστρα" Αντώνη Σαμαρά


(Το παρασκήνιο της συνάντησης στο Μαξίμου)
Από τον Βασίλη Μπόνιο

Με υποβολείς τους Παντελή Καψή και Βαγγέλη Βενιζέλο, ο Λουκάς Παπαδήμος είχε προετοιμασθεί κατάλληλα για να κόψει τον τσαμπουκά του νευρικού αρχηγού της ΝΔ ο οποίος παρά τις απειλές, την ώρα της δράσης παρουσιάζεται πραγματική μοδίστρα.

Ο Σαμαράς λοιπόν μπήκε φουριόζος στο Μέγαρο Μαξίμου και δήλωσε προβληματισμένος για...
το έργο της κυβέρνησης.

Ο Παπαδήμος μην αφήνοντας περιθώρια-όπως τον είχαν συμβουλέψει οι Βενιζέλος και Καψής-πέρασε στην αντεπίθεση.

-Κύριε Πρόεδρε το PSI συναντά μεγάλες δυσκολίες και ο κίνδυνος της χρεοκοπίας είναι μπροστά μας. Όπως και ο κίνδυνος επιστροφής στη δραχμή με τις ολέθριες συνέπειες για τη χώρα…Αν θέλετε εκλογές εγώ παραιτούμαι αύριο…

Ο Σαμαράς πήγε κάτι να ψελλίσει αλλά κατάπιε τη γλώσσα του, ως συνήθως, οδηγώντας τους βουλευτές του-όπως ο Γιάννης Μανώλης-σε απόγνωση.

Προφανώς ο ολίγιστος Σαμαράς δεν είχε τα κότσια να υπενθυμίσει στον αλχημιστή πρώην τραπεζίτη, ότι με πλαστά στοιχεία της κυβέρνησης Σημίτη-όπως παραδέχονται ανοιχτά όλοι οι Ευρωπαίοι ηγέτες-μπήκαμε στη κοινότητα. Σε μια περίοδο όπου ο ίδιος ως επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδας, είχε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Για τον ρόλο αυτό προφανώς τον εκδικούνται εκείνοι που τον τοποθέτησαν στη θέση του πρωθυπουργού της συγκυβέρνησης με πυροδοτικό μηχανισμό τον Γ. Καρατζαφέρη.

Οι "εξαπατημένοι" Ευρωπαίοι και οι αγορές απαιτούν από τον Παπαδήμο να επιστρέψει στη δραχμή υποθηκεύοντας την χώρα για να πάρουν πίσω τα ποσά που μας χορήγησαν σε βάθος δεκαετιών και τα οποία οικειοποιήθηκαν τα σεσημασμένα λαμόγια που απολαμβάνουν την ατιμωρησία.

Η δίωξη του Βατοπαιδίου, του Αγιου Ορους, της Εκκλησίας. Γκρέμισμα των συμβόλων της Πίστεως.



"...Να περιμένουμε με προσευχή και μετάνοια την απάντηση πλέον Του Θεού.
Εχουμε πολλά να δούμε σύντομα, και να ειμαστε όλοι ετοιμοι διότι θα προσπαθήσουν να επιβάλουν την ηλεκτρονική χούντα της παρακολουθήσεως της ζωής μας, τους επόμενους μήνες, εν ονόματι της φοροδιαφυγής, όπως έλεγε ο γ. Παΐσιος..."



Παραμονές Χριστουγέννων προγραμμάτισαν το χτύπημα.
Γράφει ο μοναχός Πρόδρομος
Ο Ελληνικός λαός βάλλεται από παντού. 
Χτυπήθηκε πρώτα η παιδεία και η οικογένεια την τελευταία δεκαπενταετία κατόπιν η αστυνομία, με τις διαδηλώσεις κατά των αστυνομικών και την υπόθεση Γρηγορόπουλου πριν δύο περίπου χρόνια, μετά ο στρατός, με τις δηλώσεις Μπεγλίτη περί σταγονιδίων (=χουντικών) και τις άμεσες κρίσεις αξιωματικών, τέλος συκοφαντούν την Εκκλησία παραμονές Χριστουγέννων, για να ισοπεδώσουν κάθε ιδανικό από την συνείδηση των πιστών. 

Η Εκκλησία, το Άγιο Όρος έχουν μπει στο μάτι των πιστωτών μας, επειδή είναι ένα από τα σοβαρά αναχώματα στα σχέδιά τους. Σχέδιο που δεν είναι άλλο από την επιβολή δικτατορίας της νέας τάξης πραγμάτων με την επιβολή πλήρους παρακολουθήσεως της ζωής των πολιτών, της απωλείας.
Πιλοτικά ξεκινούν από την ατίθαση χώρα μας, με απώτερο σκοπό να φυτέψουν ένα chip σε κάθε άνθρωπο ώστε να ελέγχονται όλοι παντελώς σε όλο τον πλανήτη.

Διατάσσεται η φυλάκιση του π. Εφραίμ, ενώ οι πραγματικοί αίτιοι όλης αυτής της στημένης υποθέσεως κυκλοφορούν ελεύθεροι κάτω από την βουλευτική τους ασυλία. 


Ο πατήρ Εφραίμ δεν παθαίνει τίποτε εάν κλειστεί φυλακή, άλλωστε αυτός επέλεξε τον εκούσιο εγκλεισμό του εδώ και δεκαετίες από πίστη και αγάπη για Τον Γεννηθέντα Κύριο.  
 
Αυτός που θα ματώσει είναι η Ελλάδα και οι απλοί πολίτες της.  
 

Ντροπή σας που αποφασίζετε με αυτόν τον τρόπο τον διασυρμό της Εκκλησίας, αναλογιστείτε ότι τα τέκνα της Ελλάδος που κλείστηκαν αδίκως στην φυλακή έγιναν ήρωες και μάρτυρες: Αγωνιστές του 21, Άγιοι της Εκκλησίας μας. Οι κατήγοροί τους εξαφανίστηκαν. Ευχόμαστε να μην τους μοιάσετε και να διορθωθείτε.

Η Παναγία φυλάει αυτόν τον τόπο, δεν θα αφήσει τα σκυλιά της νέας τάξης των τοκογλύφων, να δέσουν χειροπόδαρα την Ελλάδα με ηλεκτρονικές κάρτες και φακελώματα, συκοφαντώντας με τέτοιο βάρβαρο τρόπο, μέσα στις εκκλησιαστικές εορτές της Γεννήσεως του Χριστού, την μόνη υγιή αντισταση που υπάρχει αυτή την στιγμή. 
 
Θα εφαρμοστεί για αυτούς το του Προφήτου Δαυίδ: "ἀπώλετο τὸ μνημόσυνον αὐτοῦ μετ᾿ ἤχου", οπως το του Ηρώδη. 

Να περιμένουμε με προσευχή και μετάνοια την απάντηση πλέον Του Θεού. 
Εχουμε πολλά να δούμε σύντομα, και να ειμαστε όλοι ετοιμοι διότι θα προσπαθήσουν να επιβάλουν την ηλεκτρονική χούντα της παρακολουθήσεως της ζωής μας, τους επόμενους μήνες, εν ονόματι της φοροδιαφυγής, όπως έλεγε ο γ. Παΐσιος. 


Ελπίζουμε όμως ότι ο γεννώμενος Θεός να τους σταματήσει.

Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

«Πολιτική η σύλληψη του Εφραίμ»

Η απόφαση για τη σύλληψη του ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου αρχιμανδρίτη Εφραίμ είναι «αβάσιμα σκληρή» και «αποκλειστικά πολιτικού χαρακτήρα» δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ιντερφάξ ο γραμματέας του Συνοδικού Τμήματος εξωτερικών εκκλησιαστικών σχέσεων, αρμόδιος για τις διορθόδοξες σχέσεις πρωθιερέας Ίγκορ Γιακιμτσούκ.

«Πρόκειται για πρωτοφανές συμβάν και είναι φυσικό που ανησυχούμε. Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι ο γέροντας Εφραίμ είναι για κάτι ένοχος, η σύλληψη του καθηγουμένου ενός μοναστηριού, ενός μοναχού αποτελεί υπερβολικό μέτρο», δήλωσε ο πατέρας Ίγκορ Γιακιμτσούκ...

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι δύσκολο να κρίνει κανείς εάν υπάρχει βασιμότητα στην απόφαση της σύλληψης, γιατί γι' αυτό χρειάζεται καλή γνώση τόσο της ελληνικής νομοθεσίας, όσο και των στοιχείων της υπόθεσης, όμως και μόνο το γεγονός της σύλληψης του γέροντος Εφραίμ, πολύ περισσότερο, που σήμερα εορτάζονται στην Ελλάδα τα Χριστούγεννα «προκαλεί μεγάλα ερωτήματα».

«Σε πολλούς πιστούς στην Ελλάδα αυτό θα χαλάσει τη γιορτή», εκτίμησε ο Ρώσος ιερωμένος.

Κυριακή, 25 Δεκεμβρίου 2011

Το θράσος των πράσινων γουρουνιών ... 

Έτοιμος για πρωθυπουργός δηλώνει 

ο Ευάγγελος Βενιζέλος

Τις αποφάσεις του Γιώργου Παπανδρέου για την 
διαδοχή στο ΠΑΣΟΚ και του Αντώνη Σαμαρά για
τον χρόνο των εκλογών αναμένει ο Ευάγγελος
Βενιζέλος, που θεωρεί πως «θα πάθει ζημιά 
η χώρα» αν παραλύσει η κυβέρνηση και δηλώνει 
έτοιμος να αναλάβει το βάρος της διαπραγμάτευσης
για το κούρεμα του χρέους, με οποιοδήποτε κόστος.

Όσον αφορά την διαδοχή στο ΠΑΣΟΚ, ο υπουργός Οικονομικών έχει αφήσει 
να εννοηθεί ότι περιμένει από τον Γιώργο Παπανδρέου να ανοίξει τα χαρτιά 
του την επόμενη εβδομάδα. Αν η επιλογή Παπανδρέου δεν είναι εκείνη που 
περιμένει, τότε θα παρέμβει, καθώς θεωρεί ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί
να συνεχιστεί.
Το ίδιο θα πράξει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην περίπτωση που
ο Αντώνης Σαμαράς επιμείνει για εκλογές λίγο πριν ή λίγο μετά τις 
19 Φεβρουαρίου, χωρίς να έχει κλείσει η συμφωνία με τους δανειστές μας.
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος θεωρεί ότι το «κλείσιμο» της νέας δανειακής σύμβασης
με παράλληλο «κούρεμα» του ελληνικού χρέους είναι θέμα ζωής και θανάτου
για τη χώρα και πιστεύει ότι ο ίδιος πρέπει και μπορεί να την φέρει εις πέρας,
ανεξάρτητα του τι θα κάνει ο Λουκάς Παπαδήμος.
Γι' αυτό άλλωστε ξεκαθάρισε στη Βουλή την προηγούμενη εβδομάδα ότι 
η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ είναι ο εγγυητής της κυβέρνησης 
Παπαδήμου. Σύμφωνα μάλιστα με σημερινό δημοσίευμα στο Πρώτο Θέμα, 
ο Ευάγγελος Βενιζέλος δηλώνει έτοιμος να αναλάβει πρωθυπουργός στην 
περίπτωση που ο Λουκάς Παπαδήμος επιστρέψει την εντολή λόγω της 
συνεχιζόμενης διαφοροποίησης της Νέας Δημοκρατίας και δεν επιθυμεί να 
συνεχίσει με στήριξη μόνο από την πλειοψηφία. Αυτό το ενδεχόμενο μπορεί 
να συμβεί υπό την προϋπόθεση ότι ο Παπανδρέου θα έχει φύγει από την 
ηγεσία του ΠΑΣΟΚ και ο ίδιος θα έχει εκλεγεί πρόεδρος. 
Στο πλαίσιο αυτό, ο Ευάγγελος Βενιζέλος παίρνει σαφείς αποστάσεις από 
την πολιτική που ακολούθησε ο Γιώργος Παπανδρέου τα δύο τελευταία χρόνια
ενώ έριξε βέλη και κατά της δεύτερη 4ετίας του Κώστα Σημίτη. Είναι 
χαρακτηριστικό η ρήση του ότι το 2001 και το 2002 υπήρχε «εθνική
αμεριμνησία» και «δεν είχε γίνει αντιληπτό οτι δεν υπάρχει μοντέλο 
ανάπτυξης στην πραγματικότητα». Για τα δύο χρόνια διακυβέρνησης από 
τον Γιώργο Παπανδρέου είπε ότι δεν έγιναν οι διαρθρωτικές αλλαγές που
έπρεπε ενώ η δημοσιονομική προσαρμογή λειτούργησε ως 
«αυτοεκπληρούμενη προφητεία και τελικά ως ένας παράγοντας που 
αναπαράγει και βαθαίνει την ύφεση». Το φάρμακο, κατά τον Ευάγγελο Βενιζέλο
, θα ήταν η πολιτική συναίνεση. Αν υπήρχε πολιτική συναίνεση στο Μνημόνιο,
τα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά, υποστηρίζει.
ΠΗΓΗ


Read more: http://www.oparlapipas.com/2011/12/blog-post_162.html#ixzz1harvENaC

Προτιμώ να με λένε συνομωσιολόγο, παρά να πιστεύουν ότι είμαι ηλίθιος

Πριν πέντε χρόνια, ο Καραμανλής στράφηκε προς την Ρωσία, για συνεργασία και βοήθεια. Στην συνέχεια, κάηκε η Ελλάδα, είχαμε τα «Δεκεμβριανά» στην Αθήνα, και ο Καραμανλής εκδιώχθηκε από πρωθυπουργός. Τα Μ.Μ.Ε. που είχαν «αποκαλύψει» την υπόθεση του Βατοπεδίου, πανηγύριζαν και υποδέχθηκαν με τιμές και εγκώμια, τον «αναμορφωτή» της Ελλάδος, Γιώργο Παπανδρέου. 
Πριν λίγες εβδομάδες ο ηγούμενος Εφραίμ, συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό της Ρωσίας, Βλαντιμήρ Πούτιν και του ζήτησε ναβοηθήσει την Ελλάδα.  Προχθές, η «ανεξάρτητη» Δικαιοσύνη διέταξε την σύλληψη και προφυλάκιση του Εφραίμ. Τα γνωστά ΜΜΕ πανηγυρίζουν για την απόφαση της δικαιοσύνης και ζητούν την κεφαλήν του ηγουμένου επί πίνακι. 
Τι να πω. Σύμπτωση; Μπορεί. Αλλά μέχρι να φθάσει το δράμα της Ελλάδος στο τέλος του, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να αποκαλυφθεί ποιος, που και πότε, τι συμμετοχή είχε στην διάλυση της χώρας, εγώ έχω κάθε δικαίωμα να κρίνω τα γεγονότα και τις εξελίξεις, από το αποτέλεσμα. Μέχρι τότε προτιμώ να με λένε συνομωσιολόγο, παρά να πιστεύουν ότι είμαι ηλίθιος.
Δ.Μ.

Ποιος είσαι εσύ ρε, ανάξιε εκπρόσωπε των Ελλήνων πολιτών;;

Μέσα σε ένα παροξυσμό αυθαιρεσίας, αλαζονείας, χυδαιότητας αναξιοπρέπειας, απαξίωσης των κοινοβουλευτικών θεσμών, αλλά και σε μια κρίση τρέλας του μεγαλείου, ο Βενιζέλος μιλώντας στην Βουλή, είπε ότι αν και θα έπρεπε, δεν θα ενημερώσει τον ελληνικό λαό για την πορεία των διαπραγματεύσεων για το περίφημο PSI. 
Ποιος είσαι εσύ ρε, αποτυχημένε πρόεδρε του ΠΑΣΟΚ, που τολμάς να λές κατάμουτρα στους εντολείς σου, στους Έλληνες πολίτες, ότι δεν τους δίνεις λογαριασμό για το πώς διαχειρίζεσαι τα χρήματά τους;
Ποιος είσαι εσύ ρε, που σύμφωνα με τον διεθνή τύπο είσαι ο πλέον αποτυχημένος υπουργός οικονομικών, που τολμάς τώρα να ισχυρίζεσαι ότι κάνεις «κρίσιμες και δύσκολες
διαπραγματεύσεις», ερήμην των ανθρώπων που σε εμπιστεύτηκαν;
Ποιος είσαι εσύ ρε, που ως μοναδικό έργο κατά την πολυετή πολιτική σταδιοδρομία σου, έχεις να επιδείξεις το κατάπτυστο νομοθετικό καρκίνωμα, το νόμο περί της (μη) ευθύνης των υπουργών, που τολμάς τώρα να αποκρύπτεις στοιχεία για την τύχη του τόπου μας;
Ποιος είσαι εσύ ρε, που μας έχεις οδηγήσει από την μια οικονομική καταστροφή στην άλλη, που νομίζεις ότι θα σώσεις το τομάρι σου, εκστομίζοντας ηλιθιότητες περί σωτηρίας της χώρας; 
Ποιος είσαι εσύ ρε;;
Δ.Μ.

“H πατρίς η καϋμένη εις τους Φράγκους πωλημένη”

Share
Σ’ αντίθεση με την τάση επιστροφής τις μέρες μας στους… παλιούς, καλούς καιρούς, ας γυρίσουμε πίσω στον Δεκέμβριο του 1893. Τη χρονιά, τον μήνα και τις γιορτές, που σημαδεύει το «δυστυχώς επτωχεύσαμεν».
Τυπικά, η χρεοκοπία εξαγγέλθηκε την πρώτη Δεκεμβρίου (13 με το νέο ημερολόγιο) με την κατάθεση νομοσχεδίου. Μέσα σε 10 ημέρες, αυτό και άλλα 2 νομοσχέδια είχαν γίνει νόμοι του κράτους (9-10 Δεκεμβρίου). Στις 28 Δεκεμβρίου κατατέθηκε και ο πρώτος προϋπολογισμός της χρεοκοπίας, που θα ψηφισθεί, όμως, μετά 3 μήνες.
Όσα διαδραματίστηκαν τότε έχουν γίνει τελευταία πολύ γνωστά, αλλά ας θυμηθούμε μερικά ακόμη για ν’ αποτυπωθεί καλύτερα ο χαρακτηρισμός «γιορτές φτώχειας». Ξέσπασε θύελλα διαμαρτυριών κατά του Τρικούπη σε Λονδίνο, Παρίσι και Βερολίνο, που αξίωσαν την επιβολή διεθνούς ελέγχου στις εισπράξεις του Δημοσίου. Αλλά και στην Ελλάδα από την αντιπολίτευση.
Αυτό που συνήθως δεν αναφέρεται με σαφήνεια είναι ότι ο Τρικούπης δεν τράπηκε σε φυγή. Έμεινε στην κυβέρνηση μετά τη χρεοκοπία και προσπάθησε να πετύχει τον «διακανονισμό». Οι προσπάθειες δεν είχαν αποτελέσματα. Όπως άλλωστε και των διαδόχων του. Θα χρειαστεί ένας πόλεμος για να υποταγεί η Ελλάδα στις απαιτήσεις των δανειστών και να επιβληθεί ο Διεθνής Οικονομικός Ελεγχος (1898).
Πώς όμως βίωνε τη χρεοκοπία η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών. Οδηγός μας ο αντιτρικουπικός Τύπος, καθώς οι φιλοκυβερνητικές εφημερίδες αποφεύγουν τις περιγραφές. Παρά το γεγονός ότι οι δημοσιογραφικοί κανόνες της εποχής επιτάσσουν αναλυτικά ρεπορτάζ για την κίνηση στην εορταστική αγορά και τις τιμές των ειδών πλατιάς κατανάλωσης. Σε μια μάλιστα απ’ αυτές ο ρεπόρτερ της παρακάμπτει τον σχετικό σκόπελο μ’ ευφάνταστο τρόπο: «-Πώς πήγε εφέτος η δουλειά; ρωτά τον κρεοπώλη.
-Καλά, δόξα τω Θεώ! Ο κόσμος λεπτά δεν έχει λένε και λεπτά ξοδεύει. Μυστήριον…».
-«Πάντες (στην αγορά) με κεκλιμένας τας κεφαλάς και την κατήφειαν εις το πρόσωπο εζωγραφισμένην… Η εξοικονόμησις του άρτου είνε το μόνον μέλημα πάντων των οικογενειαρχών…».
-«Πανταχού ερείπια. Αι εορταί προκαλούσαι συγκρίσεις θλιβεράς παρουσιάζωσι την κατάστασιν του τόπου υπό πάσαν αυτής αλγεινότητα. Και πονούσιν οι πολλοί και σκέπτονται και ζητούσι το αίτιον της δυσπραγίας…
Παρά τις συνηθισμένες αντιπολιτευτικές υπερβολές η συγκεκριμένη διαπίστωση δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Στα σατιρικά κείμενα χρησιμοποιούνται πολύ σκληρότερες εκφράσεις: «Ευθύς τραπέζι στρώσετε, βάλτε το φαγητό σας/ κι αν άλλο τι δεν έχετε να φάτε τ’ απ’ αυτό σας». Ενώ ένα άλλο μπροστά στις γενικές περικοπές σαρκάζει: «Απεφασίσθη υπό της Κυβερνήσεως να ψαλιδισθή και η σημαία μας…».
Εκείνα τα «Χριστούγεννα ήτο πένθιμα δια την κοινωνίαν». Κατά γενική ομολογία, τα έκανε δυσβάσταχτα ο «εξευτελισμός» της χώρας στα μάτια των Ευρωπαίων από το «κανόνι» της χρεοκοπίας.
Όλοι, όμως, προσβλέπανε σε καλύτερο μέλλον. Υπήρχε κάποια αισιοδοξία…
 Πλήθη φτωχών και ζητιάνων
Ιδού ένα σταχυολόγημα από «σκέψεις που υπαγορεύουν τα Χριστούγεννα εις τους εκ των Ορθοδόξων ελευθέρους Ελληνας, τους οποίους κατέστησε πτωχούς και εξηυτελισμένους η εν τη Πολιτεία επικράτησις ανθρώπων αναξίων»: «Δεν ήρκεσε εις την Ελλάδα το ότι εκ των πραγμάτων απεδείχθη μη έχουσα τας δυνάμεις ν’ ανταποκριθή εις τας επιπολαίους, τας αλογίστως αναληφθείσας υποχρεώσεις ως Κράτους. Ηθέλησεν εις την απόδειξιν της οικονομικής αδυναμίας της να προσθέση την απόδειξιν της ηθικής αναξιότητος…».
«Δεν είναι τοιούτος ο λαός της και το αποδεικνύει η Ιστορία του ολόκληρος και δη η των τελευταίων ετών… Υπεβλήθη στερήσεις και θυσίας, όπως επαρκέση εις πάσας τας υποχρεώσεις προς τους δανειστάς του…».
«Πλήθος άπειρον επαιτών. Μη φαινόμενον εις τον πολύν κόσμον, πλήθος στερούμενον του άρτου και γυμνητεύον ανεφάνη. Δεν είχομεν φαντασθή ποτέ τας Αθήνας περικλειούσας τοσαύτην δυστυχίαν, ουδέ τόσον αριθμόν πτωχών…». Ο μόνος πλούτος, έγραφε μελαγχολικά χρονογράφος των ημερών, «ο διαχυθείς εις τας Αθήνας ήτο ο πλουσιοπαρόχως λούσας αυτάς ήλιος και ο μόνος κυκλοφορήσας χρυσός αι ακτίναι αυτού. Το μόνον το οποίον δεν φοβούμεθα μη χάσωμεν…».
Δεν ήταν απολύτως ακριβής. Αφενός μεν επειδή στα σαλόνια των ημερών έρρεε πλούτος. Αφετέρου ακολούθησαν καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες. Μαζί με τα νερά ερχόταν κι ο νέος χρόνος «όστις βρίσκει την Ελλάδα σε κακό και μαύρο χάλι/και τα άμοιρα παιδιά της πάντα γυμνά και πεινασμένα/κι απ’ όλη την Ευρώπη τα πτωχά αδικημένα…/κι είμεθα μικροί μεγάλοι διά το φρενοκομείον/κι η πατρίς η καϋμένη εις τους Φράγκους πωλημένη…».
«ΑΣ ΜΕΛΕΤΗΣΩΜΕΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΑΘΗΜΑΤΩΝ»
Οι επιπτώσεις της χρεοκοπίας, εκτός των άλλων, ωθούσαν και σε σκέψεις για να γίνουν τα παθήματα του παρόντος μαθήματα για το μέλλον. «Ολαι αι περιουσίαι, όλα τα κεφάλαια, όλαι οι πρόσοδοι, όλα της εργασίας τα ανταλλάγματα εμειώθησαν», σημειώνουν οικονομολόγοι και οικονομολογούντες. Αλλοι αποδίδουν την ευθύνη στις τράπεζες και στους «χρυσοκάνθαρους», στους «Φράγκους» (ξένους) πιστωτές, στην κυβερνητική αβουλία. «Εν τη ειρήνη της οικογενειακής εστίας, ας μελετήσωμεν επί των παθημάτων», προτρέπουν πολλοί…
ΒΑΘΙΕΣ ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Σε καιρούς γενικευμένης φτώχειας και ανυπαρξίας δομών κοινωνικής πρόνοιας η αλληλεγγύη βρίσκεται διαχρονικά στην ημερήσια διάταξη. Το φαινόμενο έχει βαθιές ελληνικές ρίζες. Εκκληση κάνουν εφημερίδες όπως και πολλοί φορείς στα φιλάνθρωπα αισθήματα των εχόντων: «Εάν εις άλλους χρόνους απόλυτος παρίστατο η ανάγκη της συνδρομής των δυναμένων υπέρ των ενδεών, το έτος τούτο η ανάγκη αύτη παρίσταται επιτακτικωτέρα…». Οι εκκλήσεις δεν μένουν χωρίς αντίκρισμα.
(Τ’ αποσπάσματα προέρχονται από τις εφημερίδες ΑΣΤΥ, ΕΦΗΜΕΡΙΣ, ΠΡΩΪΑ, ΡΩΜΗΟΣ, ΝΕΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ, ΚΑΙΡΟΙ και ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ)