ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Η Ελλάδα μπορεί να διαγράψει τα χρέη της!


Μια εντυπωσιακή αποκάλυψη για τον τρόπο που η Ελλάδα θα μπορούσε να διαγράψει τα χρέη της ήρθε στο φως της δημοσιότητας και έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον αυτές τις ημέρες.
Σύμφωνα με μελέτη που υπογράφουν o Μίτου Γκουλάτι, καθηγητής του Πανεπιστημίου Duke των ΗΠΑ και ο Λέο Μπουχάϊτ, νομικός ειδικευμένος σε θέματα αναδιάρθρωσης του κρατικού χρέους, η Ελλάδα από το Μάιο του 2010 θα μπορούσε μονομερώς να επιλέξει σε ποιo ποσοστό θα κουρευθεί το χρέος της, χωρίς να δώσει λογαριασμό σε κανέναν και ειδικότερα να μην υποχρεωθεί να καταληστέψει το λαό.
Στην μελέτη τους, οι δύο επιστήμονες υποστηρίζουν πως η ελληνική Βουλή μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να αλλάξει τους όρους που έχουν εκδοθεί όσα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου υπάγονται στο ελληνικό δίκαιο. Μάλιστα, τονίζουν πως η ελληνική Βουλή μπορεί όποια στιγμή επιθυμεί να μειώσει το επιτόκιο ή ακόμα και να αυξήσει την περίοδο αποπληρωμής των ομολόγων, τα οποία αποτελούσαν το 2010 το 90% του συνολικού χρέους της χώρας.
Μπορούμε όλοι λοιπόν να φανταστούμε τι θα σήμαινε κάτι τέτοιο…
Διαβάστε όλη τη μελέτη από εδώ.

Πώς να Αναδιάρθρωση ελληνικού χρέους


Lee C. Buchheit 

 

Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP - Νέα Υόρκη Γραφείο

Γ. Μίτου Gulati 

 

Duke University - Νομική Σχολή του 


7 του Μάη 2010

Περίληψη:      
Ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση της ελληνικής κρίσης του χρέους έχει πάρει τη μορφή μιας 110.000.000.000 € οικονομικό πακέτο στήριξης για την Ελλάδα ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στις 2 Μαΐου, 2010. Ένα σημαντικό μέρος αυτού του € 110 δισεκατομμύρια, αν και όταν αυτή καταβάλλεται, θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή ωρίμανση ελληνική δανειακών υποχρεώσεων, στο ακέραιο και εγκαίρως. Η επιτυχία του σχεδίου Α δεν είναι αναπόφευκτη? Μεταξύ άλλων, θα απαιτήσει από τους Έλληνες να δεχθούν - και να κολλήσει σε - ένα σκληρό πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής επί σειρά ετών. Εάν το σχέδιο Α δεν ευημερούν, ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις; Και πόσο γρήγορα θα μπορούσε ένα σχέδιο Β να κινητοποιηθούν και να εκτελεστεί; Το παρόν έγγραφο περιγράφει τα στοιχεία μιας πιθανής σχέδιο Β, η αναδιάρθρωση των περίπου € 300 δισεκατομμυρίων του δημόσιου χρέους στην Ελλάδα. Πριν από κρατικά αναδιαρθρώσεις χρέους παρέχουν σημαντική καθοδήγηση για το πώς μια τέτοια αναδιάρθρωση θα μπορούσε να διαμορφωθεί. Αλλά αρκετά βασικά χαρακτηριστικά του ελληνικού χρέους θα μπορούσε να κάνει αυτή τη λειτουργία σημαντικά διαφορετική από κάθε προηγούμενη δημόσιο χρέος προπονήσεις. Για να είμαστε σίγουροι, μια αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους δεν θα απαλλάξει τη χώρα από την οδυνηρή προοπτική σημαντική δημοσιονομική προσαρμογή, ούτε θα εκτοπίσει την ανάγκη για οικονομική στήριξη από το δημόσιο τομέα. Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει τον τρόπο κάποιες από αυτές οι πόροι δαπανώνται (για παράδειγμα, backstopping το εγχώριο τραπεζικό σύστημα, σε αντίθεση με την εξόφληση το χρέος εξ ολοκλήρου). Το παρόν έγγραφο δεν εικασίες για το αν η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους θα γίνει στην πράξη αναγκαία ή πολιτικά εφικτή. Η έκθεση επικεντρώνεται μόνο στο πώς και όχι το κατά πόσον το πότε, από μια τέτοια αναδιάρθρωση του χρέους.
You might also like:

Πάμε σε μισθούς Βουλγαρίας, με υπογραφή Βενιζέλου - Κατώτερη αμοιβή τα 180-287 ευρώ

Δεσμεύσεις-σοκ, που θα προκαλέσουν περαιτέρω μειώσεις έως και 65% στους ήδη «κουρεμένους» κατά 22%-32% βασικούς μισθούς των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και θα οδηγήσουν σε περαιτέρω περικοπές συνολικών αποδοχών έως και 80%, σταδιακά μέσα στην τριετία 2013-2015, ανέλαβε η ελληνική πλευρά με την υπογραφή του νέου επαχθούς Μνημονίου Οικονομικής Πολιτικής!

Το μέτρο σύγκρισης

Οπως αποκαλύπτει σήμερα ο «Ε.Τ.», το κείμενο του νέου Μνημονίου, το οποίο υπέγραψαν...
ο διορισμένος πρωθυπουργός κ. Λ. Παπαδήμος και ο τέως υπουργός Οικονομικών και νυν πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Ευ. Βενιζέλος, δεσμεύει την επόμενη ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει, το αργότερο ως το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, στην υιοθέτηση ρυθμίσεων που θα προβλέπουν την… «απλοποίηση» της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μέσω της καθιέρωσης ενός ενιαίου κατώτατου βασικού μισθού για όλους τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα, ανεξαρτήτως του χρόνου προϋπηρεσίας και της οικογενειακής κατάστασης!

Ο μισθός αυτός θα πρέπει, ταυτόχρονα, να είναι «ευθυγραμμισμένος» με το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται ο κατώτατος μισθός στις λεγόμενες συγκρίσιμες χώρες, δηλαδή τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, όπου οι κατώτατοι μισθοί κυμαίνονται αυτή τη στιγμή μεταξύ 170 και 287 ευρώ το μήνα!

Από e-typos μέσω hassapis-peter


Παρασκευή, 10 Δεκεμβρίου 2010

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ : ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ : Η ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ !!!

Σας παρουσιάζουμε έγγραφο της γενικής διεύθυνσης εσωτερικών πολιτικών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου*, στο οποίο γίνονται κατά την ταπεινή μας γνώμη, συγκλονιστικές αποκαλύψεις που δεν είναι τίποτα περισσότερο από την ωμή αλήθεια. Ιδού λοιπόν δύο χαρακτηριστικά σημεία του κειμένου.
***Με δεδομένη την μεγάλη ανάγκη της Ελλάδος για δανεισμό και τα υψηλά spread, κατέστη σαφές ότι οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης, στις αρχές Μαΐου, είχαν δύο επιλογές. Την άμεση χρεωκοπία της Ελλάδος ἤ πακέτο βοηθείας το οποίο θα μπορούσε να καθυστερήσει το αναπόφευκτο για λίγα χρόνια. 
***Η Γαλλία και η Γερμανία έχουν μεγάλο ενδιαφέρον να αποφύγουν την χρεωκοπία της Ελλάδος για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Οι απαιτήσεις των γαλλικών τραπεζών έναντι της Ελλάδος ανέρχονται κατά προσέγγιση, σε 80 δις $, ενώ των γερμανικών σε 45 δις $. Αντιθέτως οι απαιτήσεις των αγγλικών τραπεζών φθάνουν τα 15 δις $. Πρό του κινδύνου της αμέσου καταρρεύσεως των γαλλογερμανικών τραπεζών ἤ της διατηρήσεως της αξιοπιστίας της Ελλάδος με καθυστέρηση της χρεωκοπίας της έως ότου βελτιωθεί η διεθνής οικονομική κατάσταση, η Γερμανία και η Γαλλία επέλεξαν το δεύτερο.
Παρατηρήστε στον πίνακα που ακολουθεί πόσο ήταν το χρέος της χώρας το 2009 και πόσο θα είναι το 2015. 

Είναι βέβαιο λοιπόν, με βάση όσα προηγουμένως εκθέσαμε, ότι η κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου ανάλαβε την υποχρέωση να α) να διασφαλίσει τις απαιτήσεις των γερμανικών, γαλλικών κλπ τραπεζών και β) να οδηγήσει εν συνεχεία την χώρα σε ελεγχόμενη χρεωκοπία.
Παραθέτουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα ( στην αγγλική ) από το έγγραφο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου :
The IMF “forecasts” the Greek debt-to-GDP ratio to begin to fall after 2014 under its IMF financing program, but this is under the assumption that Greece is able to run to run primary surpluses of about six
percent of GDP. The Fund (2010) is not optimistic, saying “Risks to the program are high. The adjustment needs are unprecedented and will take time, so fatigue could set in. Any unforeseen shock could weigh on the economy and the banking system, even if the fiscal program is on track.”
Even this gloomy IMF forecast is viewed as sanguine by some. Boone and Johnson (2010) think that Greek debt may rise to 155 percent of GDP. To see the implications of such a large debt burden, suppose that Greece were to experience constant real growth of γ and that it faced a constant real interest rate of r. Let Greek debt (as a percentage of GDP) be denoted by b. The primary surplus (as a percentage of GDP) necessary to maintain a constant level of debt is approximately

                  s = (r – γ)b.

As long as the real interest rate that Greece pays exceeds its growth rate, Greek debt will grow unless Greece runs a sufficiently large primary surplus. Boone and Johnson point out that if Greece has zero growth and pays a real interest rate of five percent, it would have to run primary surpluses of nearly eight percent of GDP each year, just to keep its debt from growing as a percentage of GDP.
Given the inefficiency of the Greek tax system, running sizable primary surpluses would require savage cuts in public spending. Even when the Greek economy was growing rapidly, Greece did not have the political will to run surpluses. Currently, Greece has a large budget deficit and is dependent on borrowing: it has an incentive to accept the IMF’s conditionality and to promise reform in return for funding. However, as Buiter (2010) points out, were it to commence running primary surpluses, then Greece would not need current funding. At this point, default is likely to seem preferable to years of austerity. Thus, political considerations suggest that Greece is currently insolvent.
THE EUROSYSTEM HAD TO CHOOSE BETWEEN DEFAULT AND LENDING TO GREECE
Given the spike in the Greek – German government bond spread and short-term Greek borrowing needs, it was clear in early May that euro area governments were faced with a choice between immediate Greek default or a rescue package that might stave off the inevitable for a few years.
No advanced economy has defaulted in the last 50 years but transition and developing economies default fairly regularly.
1 Russia, Ukraine, Pakistan, Ecuador, Argentina and Uruguay have all defaulted since 1998, paying average haircuts of 13 – 73 percent in the resulting debt restructurings.
2 Eventually, Greece is likely to want to default with a preemptive restructuring of its government debt. Once it is no longer running a significant primary budget deficit, the cost of a default is likely to be less than the cost of years of running primary surpluses. The empirical evidence suggests that countries that default are not denied access to international financial markets, although they may pay a somewhat higher cost for borrowing than those that do not.
3 In the short run, however, Greece is anxious to avoid default. With sizable government budget deficits planned for this year and next, default would lead to output losses and social unrest if the government were unable to borrow. Domestic banks are major creditors of the government and they would be threatened with insolvency. France and Germany are also especially interested in avoiding default for as long as possible. Their banks are heavily exposed to Greek debt. According to the BIS, French bank claims on Greece amount to nearly $80 billion; German bank claims amount to about $45 billion. In contrast, UK banks have claims of only around $15 billion. Faced with the choice between bailing out their banks right away, or keeping Greece solvent and delaying a bailout until the global economic situation has improved, Germany and France appear to view the latter action as preferable.
It is worth noting, as an aside, that French and German banks should not have been allowed to become so heavily exposed to Greek debt. This is a supervisory and regulatory failure on the parts of the French and German governments.
*το πλήρες περιεχόμενο του εγγράφου μπορείτε να το δείτε ἤ να το "κατεβάσετε" ΕΔΩ

0 Σχόλια:


Το δίλημμα

Το δίλημμα
Συνηθίζουν οι σχολιαστές και τα επιτελεία να μιλούν για το δίλημμα των εκλογών και, έπειτα, την ώρα της αποτίμησης και των συμπερασμάτων, για το περίφημο μήνυμα που έστειλε ο λαός. Εννοείται: το πρώτο πρέπει απαρέγκλιτα να είναι «ισχυρό και καθαρό», ενώ το δεύτερο θα χαρακτηριστεί, όπως πάντα, «ηχηρό και σοφό».

Αλλά ας μιλήσουμε εδώ για το δίλημμα, αφού τα μηνύματα είναι ακόμα μακρινά και ανεξιχνίαστα. Το πρώτο που έρχεται στο νου είναι ότι, για διάφορους παράγοντες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό της χώρας, δίλημμα συνιστά ακόμα η ίδια η διεξαγωγή των εκλογών. Γι’ αυτούς τους παράγοντες, ένας από τους οποίους είναι και ο νέος αλλά ψημένος υπουργός «Προστασίας του Πολίτη», οι εκλογές είναι κίνδυνος, πρόβλημα, αρνητική εξέλιξη. Θα έλεγε κανείς ότι σε τούτη την περίπτωση οι εκλογές λογαριάζονται ως μια λαϊκίστικη παραμόρφωση της σοβαρής πολιτικής, μια υποχώρηση στις συνήθειες του «παλιού κόσμου», τον οποίο βεβαίως θα έπρεπε να αφήσουμε πίσω μαζί με τις κακές του συνήθειες και τα χαμηλής αξίας πάθη του.

Ας πούμε όμως ότι αυτή η κάπως εξτρεμιστική γραμμή δεν περπατάει, για πολλούς και διάφορους λόγους. Οι εκλογές, καλώς ή κακώς, θα γίνουν. Με ποιο βασικό δίλημμα όμως; Και εδώ μπορεί να δει κανείς ότι, πέρα από τις επιμέρους κινήσεις αυτοσυντήρησης των δυο «κεντρικών κομμάτων του έθνους» (για να δανειστώ την πομπώδη φρασεολογία του νέου προέδρου του ΠΑΣΟΚ), το δίλημμα το οποίο θέτουν είναι κοινό: εμείς ή το χάος, σταθερότητα ή όλεθρος, διακυβέρνηση ή περιπέτειες.

Αυτή λοιπόν η ακραία εκφορά αποκαλύπτει τον πρωταρχικό πρωτόγονο πυρήνα της «αστικής πολιτικής» ως αρνητικής πολιτικής, ως διαχείρισης του φόβου του θανάτου, για να θυμηθούμε τον Τόμας Χομπς. Όλα τα συμπληρωματικά διλήμματα που εκφωνούνται από τις ίδιες δυνάμεις (Ευρώπη ή απομόνωση, ευρώ ή δραχμή) είναι ήδη «εποικοδόμημα» του πρώτου και αρχαϊκού στην ουσία του ερωτήματος: Θέλετε λοιπόν να ζήσετε ή να πεθάνετε, να συντηρηθείτε ή να χαθείτε στην κόλαση;

Τα περιεχόμενα της πολιτικής, η όποια θετική υπόσχεση, τα περιβόητα προγράμματα δεν παίζουν εδώ κανένα σημαντικό ρόλο. Ο οδικός χάρτης των Μνημονίων τα έχει καταστήσει περιττά και πάντως ελάχιστα πιστευτά. Το κρυφό κείμενο της συγκεκριμένης εκλογικής μάχης δεν αφορά έτσι τον τρόπο του βίου των ανθρώπων σε μια πολιτική κοινότητα, τη συγκρότηση μιας αληθινής ελπίδας. Αφορά κυρίως τον τρόπο αποφυγής του «βίαιου θανάτου» ή, αλλιώς, το στοιχειώδες της «επιβίωσης του έθνους».

Θα πει κανείς: Μα ποιον μπορεί να πείσει αυτή η ρητορική της υπαρξιακής ασφάλειας και των αντίστοιχων κινδύνων; Από τη στιγμή που η καθημερινότητα, η πρακτική ζωή των πολιτών έρχεται αντιμέτωπη με ποικίλες και αλλεπάλληλες αρνητικές εμπειρίες, πόσο μπορεί να λειτουργήσει ο εκβιασμός; Κανείς δεν είναι σε θέση να το προβλέψει. Ούτε καν οι δημοσκόποι που ταξινομούν και επεξεργάζονται τις δηλωμένες προτιμήσεις ενός στατιστικού δείγματος.

Το βέβαιο είναι όμως ότι η καταφυγή της «αστικής πολιτικής τάξης» στο ωμό πρωταρχικό δίλημμα της Κυριαρχίας ξαφνιάζει και βρίσκει συχνά απροετοίμαστη την Αριστερά. Γιατί, ανάμεσα στα άλλα, αυτή η τελευταία κινείται ακόμα στον ορίζοντα της καλύτερης ζωής, της επιθυμίας για το καλύτερο. Αν δεν παραπέμπει το καλύτερο σε μια μελλοντική πατέντα εξουσίας (ΚΚΕ), δοκιμάζει ένα κλασικό και διαφωτιστικής προέλευσης δίλημμα: Θέλετε αυτή τη ζωή ή μια καλύτερη η οποία προϋποθέτει βέβαια διαφορετικά πολιτικά, οικονομικά, θεσμικά περιεχόμενα;

Το παράδοξο είναι έτσι ότι η Αριστερά, η οποία και κατηγορείται συχνά για «ανορθολογισμό», είναι η πραγματική κληρονόμος της πολιτικής κουλτούρας της νεωτερικότητας. Αφού περνάτε όσα περνάτε, πώς μπορείτε να επιβραβεύετε ξανά τους κυρίαρχους των δεινών σας; Ιδού η κατεξοχήν ορθολογική απορία που απορρέει από την πίστη στη διαθεσιμότητα των ανθρώπων να αναζητούν το καλύτερο (το διαφορετικό) όταν δεν ικανοποιούνται από το υπάρχον.

Ακριβώς αυτή την ορθολογική, προσανατολισμένη σε αξίες, απορία, έρχεται να λοιδορήσει ο αψύς πρωτογονισμός της μνημονιακής ηγεσίας. Μιλώντας για την εξαφάνιση ή την επιβίωση του έθνους, αυτή η ηγεσία μιλάει κυρίως για τον θάνατο. Ελπίζοντας, ασφαλώς, ότι η παιδαγωγική του φόβου θα επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά το αρχαίο στρατήγημα του κυρίαρχου απέναντι στους θυμωμένους υπηκόους του. Η Αριστερά δεν μπορεί παρά να επιμένει στην απαίτηση της καλύτερης ζωής, αφού αυτός είναι ο λόγος της ύπαρξής της. Ο πραγματικός καταστροφισμός προέρχεται από τους αντιπάλους της και η ίδια δεν έχει κανένα λόγο να τους μιμείται…

Ο Νικόλας Σεβαστάκης διδάσκει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ


ΠΗΓΗ


Πηγή: Το δίλημμα - RAMNOUSIA 

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες του Καμμένου συγκροτούν κοινοβουλευτική ομάδα

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες συγκροτούν κοινοβουλευτική ομάδα αφού ο ανεξάρτητος βουλευτής Βοιωτίας κ. Μιχάλης Γιαννάκης εντάχθηκε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος, ύστερα από συνάντηση που είχε σήμερα με τον Πάνο Καμμένο 

Ο κ. Γιαννάκης ανέλαβε την θέση του Γενικού Γραμματέα του κόμματος και αυτή του επικεφαλής της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα και...
θα καταλάβει την 2η εκλόγιμη θέση στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του κόμματος λόγω των αυξημένων αρμοδιοτήτων που απορρέουν από τη θέση του Γεν. Γραμματέα.

Σταμάτης: «Πάω στον Καμμένο. Θέλω να είμαι βουλευτής κράτους, όχι αποικίας»

Ο ανεξάρτητος βουλευτής ανακοινώνει την προσχώρησή του στους Ανεξάρτητους Έλληνες
Και ο ανεξάρτητος Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Δημήτρης Σταμάτης ανακοίνωσε την προσχώρησή του στους Ανεξάρτητους Έλληνες.

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής που διεγράφη από τη Νέα Δημοκρατία επειδή δεν ψήφισε το Μνημόνιο ΙΙ και τη δανειακή σύμβαση, μίλησε στο parapolitika.gr για την επιλογή του και υπογράμμισε πως «Επιλέγω να συστρατευτώ με τον Πάνο Καμμένο γιατί θέλω να είμαι...
Βουλευτής Κράτους κι όχι βουλευτής αποικίας».

Συμπλήρωσε πως «παραμένει συνεπής στον πολιτικό μου λόγο και στις αξίες μου, και δεν γίνω ένας από τους «πρόθυμους» να ακολουθήσουν τον δικτατορία του μονόδρομου». Να σημειώσουμε ότι οι φράσεις αυτές … ανήκουν στον Αντώνη Σαμαρά, και για ευνόητους λόγους ο κ. Δημήτρης Σταμάτης συμπεριέλαβε και στην δήλωσή του με την οποία ανακοινώνει την προσχώρησή του στο κόμμα του Πάνου Καμμένου.

Στ.Νοβ.

Από parapolitika

Προεκλογικά όλοι λένε μια -δυο ( τρεις…πολλές) κουβέντες παραπάνω...

Το έχουμε συνηθίσει αυτό.
Ο Γιώργος Παπανδρέου κέρδισε 
τις εκλογές χάρη στην κεντρική
 προεκλογική τοποθέτηση «Λεφτά 
υπάρχουν». 
Αργότερα καταλάβαμε ότι εννοούσε 
των μισθωτών και των συνταξιούχων.
 Η εξήγηση ήταν η αναμενόμενη:

παραλάβαμε χάος, καμένη γη,  δεν ξέραμε πόσο μεγάλο ήταν το έλλειμμα κτλ....
Η εν λόγω προεκλογική συνήθεια του πρωθυπουργού και των υπουργών του, όμως, 
έγινε και μετεκλογικό κουσούρι.
Πριν από λίγο καιρό, μεταξύ άλλων, ο Θ. Πάγκαλος διαβεβαίωνε ότι 
«δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε στο ΔΝΤ»,ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης ότι
θα αναλάβει προσωπικά 
τη σύλληψη των δραστών 
της Κούνεβα 
και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου ότι δεν θα επιβαρυνθούν 
τα χαμηλά και μεσαία 
εισοδήματα.
Όπως και να έχει, οι δηλώσεις των στελεχών της κυβέρνησης , 
για όσους διαθέτουν την απαιτούμενη νηφαλιότητα, ενίοτε είναι απολαυστικές, 
ειδικά όταν ο χρόνος τους έχει αποδώσει την πραγματική τους αξία.
Γιώργος Παπανδρέου
13-1-2010( κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο Ζάππειο Μέγαρο για τη 
συμπλήρωση 100 ημερών της κυβέρνησής του).
«Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να φύγουμε από το ευρώ 
ούτε να προσφύγουμε στο ΔΝΤ. 
Δεν το έχουμε ανάγκη».
“Ποτέ δεν είπαμε ότι θα αυξήσουμε τον ΦΠΑ».


«Θεωρώ ότι ο πολίτης αισθάνεται ασφαλέστερος, πολύ ασφαλέστερος σήμερα , 
απ΄ότι αισθανόταν πριν λίγους μήνες».


Μιχάλης Χρυσοχοίδης 
(για την υπόθεση Κούνεβα 
που ξαναμπήκε στο … αρχείο)
27-1-2010 (δημόσια δήλωση)
“Πιστεύω ότι αποτελεί θέμα τιμής
για τη χώρα μας, για τη δημοκρατία 
μας, για την πολιτεία, να βρεθούν οι 
δράστες αυτής της υπόθεσης. 
Είμαι βέβαιος ότι θα γίνουν όλες οι 
ενέργειες, προκειμένου ο δράστης 
ή οι δράστες αυτής της υπόθεσης να συλληφθούν, να παραπεμφθούν στη 
δικαιοσύνη και να τιμωρηθούν παραδειγματικά.” 

8-11-09 (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
« Eδώ έχουμε ζήτημα. Mεγάλο, τεράστιο.
Θα την αναλάβω προσωπικά την υπόθεση. 
H Kούνεβα είναι ένα σύμβολο. .. 
δεν είναι δυνατόν να μην έχουμε στείλει τους δράστες στη Δικαιοσύνη. 
Θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να τους πιάσουμε. 
Δεν προαναγγέλλω συλλήψεις, δεν μ’ αρέσει να το κάνω, 
αλλά δημοσιοποιώ την απόφασή μου να το αναλάβω προσωπικά. …
Eίναι και χρέος μας να είμαστε περήφανοι ως κοινωνία, 
ότι εδώ τέτοια δεν περνάνε. Eδώ έχουμε και εφαρμόζουμε τους νόμους. 
Ολοι».

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
23-10-09
(στα ΝΕΑ)
«Σίγουρα δεν θα επιβαρυνθούν τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα».





(απαντώντας σε ερώτηση για
 το ποια εισοδήματα θα 
επιβαρυνθούν για την αύξηση
 των φορολογικών εσόδων)


25-10-09
(στη Real News)


«Οι δεσμεύσεις που έχουμε
αναλάβει απέναντι στους 
πολίτες προγραμματικά είναι
 αδιαπραγμάτευτες. 
Θα στηρίξουμε τα χαμηλά και
 μεσαία εισοδήματα, 
θα βοηθήσουμε τους νέους να
 βρουν δουλειά, 
θα τονώσουμε την οικονομία,
 θα προχωρήσουμε σε ένα νέο
πρόγραμμα  για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της χώρας».
28-3-10 
(στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία)
« Ο μηχανισμός που αποφασίστηκε από τους ηγέτες των κρατών-μελών της ευρωζώνης είναι μια μεγάλη νίκη της Ελλάδας 
και μια μεγάλη επιτυχία της ευρωζώνης…»
« Το ΔΝΤ συμμετέχει στο 
μηχανισμό με ρόλο μειοψηφικό και συμπληρωματικό. Και σε καμία περίπτωση ο όποιος ρόλος του δεν συνεπάγεται νέα μέτρα.».
10-1-10
(στη Real news)
«Να περιμένετε αυξήσεις 
μισθών πάνω από τον πληθωρισμό για αμοιβές έως 2.000 ευρώ το μήνα». 


Θεόδωρος Πάγκαλος
21-2-10
(στο ΒΗΜΑ, για το αν υπάρχει 
περίπτωση να προσφύγουμε 
στο ΔΝΤ)
« Δεν υπάρχει περίπτωση τέτοια. Εμείς είμαστε στο ευρωπαϊκό σύστημα. 
Αυτό έχει στρατηγικά πλεονεκτήματα, είναι στρατηγική επιλογή, 
δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο και δεν θα το κάνουμε. 
Πιστεύω ότι δεν θα χρειαστεί καν να το κάνουμε. 
Ομως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να πούμε σε έναν συνομιλητή μας από
 την Ευρώπη
“κοίταξε να δεις, κάνω για σένα ό,τι θα μου ζητούσε και το ΔΝΤ κι εσύ δεν κάνεις
 καν μία χρηματιστηριακή
αντικερδοσκοπική κίνηση, 
ή δεν κάνεις τις κατάλληλες 
δηλώσεις τη σωστή στιγμή”».


Ιούνιος 2010
(στο blog kafeneio.gr)
«Εμείς στο Δ.Ν.Τ. είμαστε 
μέλη, είναι λογικό όταν πήγαμε
 στην Ε.Ε. να ζητήσουμε
 βοήθεια να μας πουν, εδώ δεν
 υπάρχει μηχανισμός, γιατί δεν
 πάτε εκεί που υπάρχει και 
είστε και ιδρυτικό μέλος. Γιατί 
δεν πρέπει να το ξεχνάμε
 η Ελλάδα είναι ιδρυτικό μέλος του Δ.Ν.Τ. , βέβαια έχει μικρή συμμετοχή, γιατί 
είμαστε μικρή χώρα. Ήταν λογικό επιχείρημα, δεν μπορείς να πεις εγώ δεν θέλω
Δ.Ν.Τ. γιατί δεν αρέσει στην Παπαρήγα».
«Τι μας ζητάει το Δ.Ν.Τ. που δεν έπρεπε να το κάνουμε;”

Λούκα Κατσέλη
(Κατά τη διάρκεια των προγραμματικών 
δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή)
«Για την άμεση αναθέρμανση της οικονομίας προωθούμε πέντε σχέδια νόμου, που
θα καταθέσουμε στη Βουλή μέσα στις επόμενες 100 ημέρες. 
Το πρώτο νομοσχέδιο αφορά στην άμεση αποκατάσταση της ρευστότητας στην
 αγορά…Το δεύτερο νομοσχέδιο αφορά στην προστασία των δανειοληπτών από 
την υπερχρέωση...Το τρίτο νομοσχέδιο αφορά στην προστασία των καταναλωτών…
. Το τέταρτο νομοσχέδιο αφορά στην απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης,
αδειοδότησης και λειτουργίας νέων επιχειρήσεων. …Το πέμπτο νομοσχέδιο αφορά 
στην αναβάθμιση των βιομηχανικών και επιχειρηματικών περιοχών...»
10-3-2010
“Νομίζω ότι, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός χθες, περιμένουμε να πέσουνε
 τα περιθώρια κινδύνου (spreads) στο ίδιο επίπεδο που έχει η Πορτογαλία κλπ. 
Αυτή τη στιγμή κυμαίνονται γύρω στο 300. Περιμένουμε, δηλαδή, να πέσει κάτω 
από το 250”.
Τίνα Μπιρμπίλη
26-1-2010
( στο ρ/σ ΒΗΜΑ)


«Αυτό που έχουμε πει, που είπαμε από την αρχή, είναι ότι ουσιαστικά από το νόμο
 Σουφλιά εμείς αναστέλλουμε μόνο το κομμάτι εκείνο που αναφέρεται στην
 τακτοποίηση των ημιυπαίθριων. Αυτό γίνεται γιατί πιστεύουμε ότι δεν μπορείς
να εισπράττεις χρήματα για να καλύπτεις μια παρανομία και μια αυθαιρεσία».
16-10-2010
(στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή για των Ασωπό)
«Αυτοί που ρυπαίνουν θα σταματήσουν 
και θα πληρώσουν την απορρύπανσή του».
ΠΗΓΗ



ΕΚΤΑΚΤΟ - ΜΠΕΝΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ Ο ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: «Θα κυβερνήσουμε» ΒΙΝΤΕΟ

Για το πρόγραμμα του κόμματος του που θα ανακοινωθεί την Τετάρτη στις 7 το πρωί, για τις συνεργασίες που δεν θα κάνει, για το μνημόνιο και τις συντάξεις, για τον ΦΠΑ, για το δημοσίευμα της Παρασκευής+13 και για δάνειο της Ελλάδας από τη Ρωσία, μίλησε πριν από λίγο ο Πάνος Καμμένος....



O κ. Καμμένος απέκλεισε συνεργασίες με άλλα κόμματα, δήλωσε ότι δεν ισχύει το μνημόνιο με τη μορφή που το παρουσιάζει η κυβέρνηση και εκβιάζει τον ελληνικό λαό, μίλησε για αλλαγή του ΦΠΑ και τόνισε ότι θα επιδιώξει να δανειστεί από άλλες χώρες, όπως η Ρωσία, με πολύ μικρότερο επιτόκιο.