Θα πληρώσουμε 265 εκ. ευρώ, για τα χρέη της ακροδεξιάς και του αποκόμματος;;;


Ελεήστε τους. Μαζί τα φάγαμε !

Πληρώνουμε τα σκάνδαλά τους, πληρώνουμε τα φαγωμένα τους, πληρώνουμε τα κλεμμένα τους, θα πληρώσουμε και τα δάνεια της ακροδεξιάς Σαμαρά και του ...αποκόμματος Βενιζέλου. Συνολικά 265 εκ. ευρώ (συν τους τόκους), για τα δάνεια των μπανταχτσήδων Γερμανοτσολιάδων ..."σωτήρων", που τα πήραν «προεξοφλώντας» ότι θα λάμβαναν και τα επόμενα χρόνια τα ίδια εκλογικά ποσοστά ! Διαβάστε το ρεπορτάζ:  
Συνταγή Μεγάρου Μουσικής ενδέχεται να εφαρμόσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τα υπέρογκα δάνειά που έχουν λάβει και δεν μπορούν να αποπληρώσουν. Τα χρέη των δύο κομμάτων ξεπερνούν κατά πολύ

το ποσό των 230 εκατομμύρια που όφειλε το Μέγαρο Μουσικής και το οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα ότι πρέπει να πληρώσουν οι φορολογούμενοι.

Η διαφαινόμενη σταδιακή διάχυση του ΠΑΣΟΚ σε εκλογικά σχήματα όπως αυτό της «Προοδευτικής Παράταξης» με την κίνηση των 58 δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα ερωτηματικά.  
Τα δύο κόμματα είχαν προεξοφλήσει τα χρήματα που τους αναλογούσαν από την κρατική χρηματοδότηση, «προεξοφλώντας» συγχρόνως ότι θα λάμβαναν και τα επόμενα χρόνια τα ίδια εκλογικά ποσοστά ! 
Πρόσφατα ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ Χοακίν Αλμούνια, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Δράσης Θόδωρου Σκυλακάκη, ανέφερε ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεν αποπληρώνουν τα δάνειά τους από τον Ιανουάριο του 2013.

Σύμφωνα με στοιχεία, που επικαλείται η Ελευθεροτυπία, στο τέλος του 2012 η ΝΔ είχε χρέη 145 εκατ. ευρώ και το ΠΑΣΟΚ 120 εκατ. ευρώ
Οπως έχουν σταματήσει να πληρώνουν ακόμη και τους τόκους, η πληρώνουν μόνο μέρος τους, τα ποσά αυτά έχουν αυξηθεί.

Πηγές της ΝΔ ανέφεραν στην εφημερίδα ότι το κόμμα, μέσω της κρατικής επιχορήγησης, καλύπτει τουλάχιστον το 60%-70% των τόκων που υποχρεούται να καταβάλει προκειμένου να θεωρείται ενήμερος ο δανεισμός της. 
Δεν είναι γνωστό αν υπάρχουν και τι ύψους προσαυξήσεις και ποινές λόγω αθέτησης του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων του κόμματος απέναντι στις τράπεζες.

Στο ΠΑΣΟΚ τα πράγματα είναι ακόμη πιο αδιαφανή ενώ τίθεται και το ερώτημα ποιος θα επωμισθεί την εξόφλησή τους στην περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ διαλυθεί,  ενσωματωθεί σε έναν ευρύτερο σχηματισμό ή συνεχίσει με άλλο όνομα. 
Στο ρεπορτάζ του Μιχαήλ Γελάνταλι, ο συντάκτης της Ελευθεροτυπίας επικαλείται εκτίμηση «έμπειρου τραπεζικού». σύμφωνα με την οποία από τη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ ως «νομικό πρόσωπο, ως ΑΦΜ παύει να υφίσταται, να λειτουργεί, οι υποχρεώσεις περνούν στον φορολογούμενο»...

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...
ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΒΟΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΟΥΝ

Η Δημοκρατία τους κουκουλώνει τις ευθύνες τους


Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

Κάθε κόμμα που συμμετέχει στις βουλευτικές εκλογές, δίνει μια «υποσχετική» στους πολίτες με βάση την οποία τους ζητά να την ψηφίσουν.

Πάρα μα πάρα πολλές φορές τα περισσότερα από όσα είχε υποσχεθεί κάποιο κόμμα προεκλογικά, δεν υλοποιούνται ή υλοποιούνται ακριβώς τα αντίθετα, όταν το κόμμα αυτό βρεθεί...
στην εξουσία.

Οι δικαιολογίες που χρησιμοποιούνται είναι πολλές, και λίγο πολύ γνωστές.

«Παραλάβαμε χάος», «Δεν είχαμε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή μας», «Η κατάσταση ήταν πολύ χειρότερη από όσα περιμέναμε», «Προέκυψαν αλλαγές στις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες συνθήκες» και το πιο προκλητικό από όλα «Αυτά ακριβώς λέγαμε και προεκλογικά».

Από μία άλλη οπτική γωνία και τηρουμένων των αναλογιών θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι τα κόμματα κατά την προεκλογική περίοδο ζητάνε τη σύναψη ενός «δανείου εμπιστοσύνης» με τους ψηφοφόρους. Μόνο που η σύναψη αυτού του «δανείου», δεν συνοδεύεται από κάποιο σχετικό συμβόλαιο που να αναγράφει τις υποχρεώσεις του «κόμματος-δανειολήπτη» ούτε υπάρχουν ποινικές κυρώσεις για το «κόμμα-δανειολήπτη» σε περίπτωση αθέτησης των υποσχέσεών του προς τους πολίτες.

Προφανώς, κάτι τέτοιο, καλά κάνει και δεν υπάρχει γιατί είναι πολύ επικίνδυνο καθώς δεν μπορεί κανένας να κάνει δίκη προθέσεων ούτε να αποδείξει ότι κάποιο κόμμα λειτούργησε δόλια με σκοπό να υφαρπάξει το «δάνειο εμπιστοσύνης» από τους πολίτες.

Για 4 χρόνια, το κόμμα που θα συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία, «ενοικιάζει» τη διακυβέρνηση της χώρας και μόνο αν το ίδιο το θελήσει μπορεί να σπάσει το συμβόλαιο σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Να σημειώσουμε, στο σημείο αυτό, ότι ο μοναδικός δεσμευτικός όρος που υπάρχει σ’ αυτή τη μεταφορική «δανειακή σύμβαση» είναι η χρονική διάρκεια του «δανείου», η οποία, για τη χώρα μας, έχει οριστεί στα 4 χρόνια. Κατά τη διάρκεια της «ενοικίασης» η κυβέρνηση οφείλει να λειτουργεί, στο όνομα του λαού, προς όφελος των πολιτών και του δημοσίου συμφέροντος, τηρώντας το Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας, της οποίας την ακεραιότητα και ανεξαρτησία οφείλει να προστατεύει και να μην την εκχωρεί.

Υπάρχει, βέβαια και η περίπτωση, οι πολίτες να ζητήσουν νωρίτερα την έξωση της «κυβέρνησης-ενοικιαστή», αν διαπιστώσει ότι ο τρόπος διακυβέρνησης έρχεται ενάντια, τόσο στο δημόσιο συμφέρον, όσο και στις προεκλογικές υποσχέσεις.

Βέβαια, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι δεν είναι λίγες οι φορές που οι πολίτες αντιλαμβάνονται πως, όσα είχαν ειπωθεί προεκλογικά από κάποια κόμματα και ειδικά αν αυτά είναι «κόμματα εξουσίας», όπως λέγονται, ήταν μόνο υποσχέσεις που δεν επρόκειτο να πραγματοποιηθούν.

Ποινικές, λοιπόν, ευθύνες δεν μπορούν να ζητηθούν από κόμματα που άλλα υπόσχονται προεκλογικά και άλλα κάνουν μετεκλογικά. Μπορούν όμως να ζητηθούν πολιτικές ευθύνες τις οποίες αποδίδουν οι ίδιοι οι πολίτες είτε όταν θα έρθει η επόμενη εκλογική αναμέτρηση είτε και νωρίτερα με μαζικές διαμαρτυρίες, μαζικές διεκδικήσεις, πορείες και απεργίες.

Τι γίνεται, όμως, στην περίπτωση που κάποια κυβέρνηση νομοθετεί ενάντια στους νόμους και το Σύνταγμα, όπως γνωμοδοτούν και αποφασίζουν οι αρμόδιες δικαστικές αρχές και μάλιστα όταν αρνούνται να συμμορφωθούν με τις αποφάσεις αυτές; Σε μια τέτοια περίπτωση, υπάρχουν μόνο πολιτικές ή και ποινικές ευθύνες; Ως μη ειδικός, δεν μπορώ να έχω άποψη για το συγκεκριμένο ερώτημα.

Από την άλλη μεριά, οι ίδιοι οι πολίτες, έχουν υποχρέωση να προστατεύουν την τήρηση του Συντάγματος και να μην δέχονται την παραβίασή του από τον οποιονδήποτε. Άρα, θεωρούνται το ίδιο υπεύθυνοι με τον παραβάτη;

Ένα σχετικό παράδειγμα παρόμοιου καταμερισμού ευθυνών έχουμε στην περίπτωση όσων, τα προηγούμενα χρόνια ήταν ασυνεπείς είτε στην απόδοση των φόρων είτε στην απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών.

Οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, με την ευθύνη των εκάστοτε κυβερνήσεων, όφειλαν να αναζητήσουν από τους οφειλέτες, να αποδώσουν τις οφειλές τους. Αντί γι’ αυτό, ειδικά για τους μεγαλοοφειλέτες, χορηγούνταν μακροχρόνια περίοδο ασυλίας με αποτέλεσμα, η μη απόδοση των οφειλών, όχι μόνο να γίνεται καθεστώς, αλλά να εκλαμβάνεται ως «μαγκιά» και «εξυπνάδα». Το φαινόμενο, όπως διαβάζουμε στον Τύπο, εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα, την ίδια περίοδο που εξαντλείται κάθε αυστηρότητα σε περιπτώσεις μικροοφειλετών που λόγω της κρίσης, έχουν αντικειμενική δυσκολία να ανταπεξέλθουν.

Είναι προφανές ότι ο μόνος υπεύθυνος για την είσπραξη των οφειλών είναι το κράτος. Είναι όμως, επίσης προφανές ότι αυτοί που ωφελούνται από την «απροθυμία» του κράτους να εισπράξει τις οφειλές είναι οι μεγαλοοφειλέτες οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιούν τα ποσά των οφειλών για να αυξάνουν την περιουσία τους.

Αντί, λοιπόν να αναζητηθούν ευθύνες στις κυβερνήσεις που δεν κάνουν αυτό που θα έπρεπε, οι ευθύνες, και με τη βοήθεια των ΜΜΕ, μεταφέρονται στους πολίτες που δεν καταβάλουν τις εισφορές τους, βάζοντας στο ίδιο σακί και αυτούς που αντικειμενικά μπορούν και αυτούς που αντικειμενικά, δεν μπορούν.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την άρνηση του κράτους να καταβάλει τις οφειλές του προς τους ιδιώτες εκείνους, που δεν έχουν την οικονομική  δυνατότητα να διεκδικήσουν δικαστικά αυτές τις οφειλές, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, με ευθύνη των κυβερνήσεων, το κράτος και με τον τρόπο αυτό, συντελεί στη μεταφορά πλούτου σε όσους ήδη διαθέτουν μπόλικο, από όσους ήδη έχουν πληρώσει πολύ ακριβά «το λογαριασμό».

Αξίζει, επίσης να δούμε, από σχετικές λίστες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ποιοι φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις όσων οφείλουν τόσο στις τράπεζες, όσο και στο δημόσιο. Το παράλογο(;), είναι πως αυτοί, δανειοδοτούνται από τις τράπεζες για να ξεπεράσουν την «οικονομική συγκυρία». Για τους μικροοφειλέτες; Ούτε λόγος να γίνεται για παρόμοια αντιμετώπιση.

Τελικά, στη Δημοκρατία, στην Ισονομία και στην Ισότητα, οι εκάστοτε κυβερνήσεις δίνουν τον ορισμό που τους συμφέρει ο οποίος εξαντλείται στην εκλογή τους μέσω της ψηφοφορίας κάθε τέσσερα χρόνια.

Από kyrgiakischristos, μοντάζ Γρέκι

ΕΛΛΑΔΑ-ΕΚΘΕΣΗ ΣΟΚ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ


16/02/14 - 13:30
Το χρέος της χώρας όχι μόνο δεν πρόκειται να μειωθεί αλλά θα φτάσει στο απίστευτο νούμερο του 208% το 2015, λόγω της εξοντωτικής λιτότητας! Μιλάμε για την επόμενη χρονιά! Εκτόξευση του δημοσίου χρέους αν συνεχιστεί η ίδια πολιτική της σκληρής λιτότητας, προβλέπει η ετήσια μελέτη του έγκυρου Οικονομικού Ινστιτούτου Levy για την ελληνική οικονομία.
 
Στη στρατηγική ανάλυση, που φέρνει στο φως η "Αυγή", εκτιμάται ότι εκτός ελέγχου δεν είναι μόνο το χρέος, αλλά και η ανεργία, όπως άλλωστε είχαν προβλέψει και πέρυσι οι ίδιοι αναλυτές. 
 
Στην έκθεση προβλέπεται ότι η κυβέρνηση θα πετύχει τον στόχο της μόνο για το έλλειμμα, ενώ εκτιμάται ότι η μείωση του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο δεν οφείλεται στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας αλλά στα πετρελαιοειδή.
 
Χρησιμοποιώντας στοιχεία που δημοσιεύθηκαν ώς και το τρίτο τρίμηνο του 2013 και λαμβάνοντας υπ' όψιν όλους τους αντίστοιχους δείκτες, η έρευνα καταλήγει στο ότι οι αισιόδοξες, όπως τις χαρακτηρίζει, προβλέψεις του ΔΝΤ για επίτευξη θετικού ρυθμού μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας της τάξεως του 0,6 % για το 2014, μετά από έξι χρόνια βαθιάς ύφεσης, είναι απίθανο να γίνουν πραγματικότητα. Επίσης, με βάση τα δεδομένα για τους διαφόρους τομείς δραστηριότητας, διαβλέπουν όντως μείωση του ελλείμματος, αλλά θεωρούν ότι η αξίωση που έχει η κυβέρνηση για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος θα αποδειχθεί ότι στην πραγματικότητα δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ευσεβής πόθος, εκτός αν ληφθούν και νέα μέτρα λιτότητας.
 
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση που γίνεται για τη μείωση των κρατικών δαπανών που αναμένεται να είναι περιορισμένη κατά 8 δισ. ευρώ το 2013 σε σχέση με το 2012. Οι μειώσεις αυτές προέρχονται κατά κύριο λόγο από περικοπές κοινωνικών παροχών (5,4 δισ. ευρώ) και μειώσεις αποζημιώσεων εργαζομένων (2,7 δισ. ευρώ). Ακόμα, οι προβλέψεις για την επίπτωση των πολιτικών λιτότητας είναι ότι τόσο η ανεργία θα συνεχίσει να έχει αυξητικές τάσεις έως και το 2015 όσο και το δημόσιο χρέος, το οποίο θα φτάσει στο 208,02% του ΑΕΠ για το έτος 2015.
 
«Η κυβέρνηση φαίνεται πως θα επιτύχει τους στόχους της για το έλλειμμα, αλλά ταυτόχρονα θα αποτύχει παταγωδώς στην αποκατάσταση της μεγέθυνσης και της απασχόλησης για τα επόμενα δύο χρόνια».
 
Οι αναλυτές του Levy δεν μένουν μόνο στις δυσοίωνες εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις της επεκτατικής λιτότητας. Προτείνουν τρεις εναλλακτικές πολιτικές για να βγει η ελληνική οικονομία από τον φαύλο κύκλο: α) ένα νέο σχέδιο Μάρσαλ, β) πάγωμα του χρέους και αναστολή της αποπληρωμής των τόκων και γ) δημιουργία ενός παράλληλου χρηματοπιστωτικού συστήματος.
 
Α. Ένα νέο σχέδιο Μάρσαλ Η πρόταση αυτή συνεπάγεται αύξηση της κρατικής κατανάλωσης και των επενδύσεων που χρηματοδοτούνται από ειδικά κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ) ή οποιοδήποτε άλλο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσό αυτής της εξωγενούς δημοσιονομικής βοήθειας -που έχει συζητηθεί σε πολλές συνόδους της Ευρωζώνης- έχει υποθετικά υπολογιστεί σε 30 δισ. ευρώ και χρησιμοποιείται αναλογικά περίπου κατά 2,5 δισ. ευρώ κάθε τρίμηνο. Αυτό κατά το Ινστιτούτο Levy θα βοηθούσε στη βελτίωση του συνολικού εξωτερικού ισοζυγίου, χωρίς αύξηση του δημόσιου ελλείμματος ή χρέους, δεδομένου ότι τα ποσά αυτά δεν θα είναι απαιτητά.
 
Η αρχική επίδραση των κινήτρων αυτών θα μπορούσε να φέρει ισχυρή μεγέθυνση του ΑΕΠ, αν και η άμεση επίπτωση στην απασχόληση θα ήταν περιορισμένη, καθώς η απασχόληση τείνει να υστερεί επί της αύξησης της παραγωγής. Το ινστιτούτο εκτιμά ότι μετά από τρία χρόνια αυτή η πολιτική που δεν στοχεύει απευθείας στην απασχόληση θα δημιουργούσε περίπου 130.000 θέσεις εργασίας, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο θα κρατούσε το σύνολο του χρέους ανέγγιχτο και θα συνέχιζε να πληρώνει τους τόκους.
 
Β. Πάγωμα του χρέους και αναστολή της αποπληρωμής των τόκων Σε αυτό το σενάριο γίνεται η υπόθεση ότι όλες οι πληρωμές τόκων από την κυβέρνηση θα ανασταλούν και τα ισοδύναμα κονδύλια θα χρησιμοποιηθούν για την αύξηση των δημοσίων επενδύσεων και την υποστήριξη της άμεσης δημιουργίας θέσεων εργασίας. Οι συγγραφείς υποθέτουν ότι οι πιστωτές θα συμφωνούσαν να ανανεώσουν ληξιπρόθεσμα χρέη λόγω του ότι η βιωσιμότητα της οικονομίας καθίσταται όλο και πιο σίγουρη όταν η μεγέθυνση αποκαθίσταται από ό,τι όταν μια οικονομία αγωνίζεται να εξέλθει από τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση. Η αγοραία αξία των δημόσιων υποχρεώσεων θεωρούν ότι δεν θα μειωθεί ανεξέλεγκτα και έτσι η επίδραση στην κατανάλωση από τις αναμενόμενες απώλειες κεφαλαίου θα είναι περιορισμένη.
 
Η αναστολή πληρωμής των τόκων συνεπάγεται πτώση στο εισόδημα των ομολογιούχων, ωστόσο καθώς τα ίδια κεφάλαια θα δαπανηθούν για δημόσιες επενδύσεις και κατανάλωση, θα παράξουν περισσότερο εισόδημα για χαμηλόμισθους ή ανέργους, συνεπώς το καθαρό αποτέλεσμα για τον ιδιωτικό τομέα θα είναι θετικό.
 
Γ. Η δημιουργία ενός παράλληλου χρηματοπιστωτικού συστήματος Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα στον τομέα των εξαγωγών της ελληνικής οικονομίας, η εισαγωγή ενός παράλληλου χρηματοπιστωτικού συστήματος δεν θα πρέπει να αποσκοπεί κατά κύριο λόγο στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας των τιμών, αλλά στην αποκατάσταση της ρευστότητας στην εγχώρια αγορά, στην επανεκκίνηση των επενδύσεων, στην παροχή ρευστότητας για επεκτατική δημοσιονομική πολιτική, χωρίς έξοδο από το ευρώ και τη διατήρηση των σημερινών συμφωνιών για το ελληνικό δημόσιο χρέος.
 
 
Αντί επιλόγου, αξίζει να σημειωθεί, όπως ρητά αναφέρεται και στην έκθεση του Οικονομικού Ινστιτούτου Levy, ότι στην κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία και κοινωνία μόνο ριζοσπαστικές λύσεις στήριξης της κοινωνίας είναι αυτές που θα μπορούσαν να βγάλουν την ελληνική οικονομία από τον φαύλο κύκλο.
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Αριστα στο παιχνίδι της διαπλοκής


Η δυσοσμία, που αναδίδεται σχεδόν καθημερινά από τις αποκαλύψεις για όλα αυτά τα σκάνδαλα της διαπλοκής και της διαφθοράς που διανθίζουν το δημόσιο βίο, είναι ανυπόφορη. Δεν υπάρχει μέρα που να μην έρθει στο φως κάποια λεπτομέρεια ενός «ξεχασμένου» σκανδάλου που είχε παλαιότερα απασχολήσει την κοινή γνώμη.
Μια τέτοια «ξεχασμένη» περίπτωση είναι η πολύπαθη σύμβαση 994 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, τις γκρίζες ζώνες της οποίας πρώτη είχε αναδείξει η αείμνηστη Αριστέα Μπουγάτσου. Το έργο αυτό, αν και χαρακτηρίσθηκε Ολυμπιακό, ξεκίνησε αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς

Αγώνες, το 2005. 
Και αντί των 8 μηνών που υποτίθεται θα διαρκούσε η σύμβαση, φτάσαμε αισίως στο 2014 και ακόμη ψάχνουμε.
Ωστόσο τα χρήματα που έδωσε το ελληνικό Δημόσιο στους εργολάβους της κοινοπραξίας Ακτωρ-Τέρνα-Siemens, που ανέλαβε το έργο, ανέρχονται σε 109 εκατ. ευρώ, όταν έως το 2011, οπότε και διαλύθηκε η σύμβαση, η κοινοπραξία φέρεται να είχε εκτελέσει έργα αξίας 91 εκατ. ευρώ.

Η έκθεση που συνέταξαν οι πραγματογνωμόνες του ΟΣΕ έχει παραδοθεί ήδη στον εισαγγελέα Διαφθοράς Σπ. Γεωργουλέα και μιλά για ζημιά του ελληνικού Δημοσίου. Επιπλέον το ελληνικό Δημόσιο κινδυνεύει από πάνω να επιστρέψει στην Ε.Ε. το σύνολο των κοινοτικών κονδυλίων που δαπανήθηκαν για το έργο!
Σε έρευνα που πραγματοποίησε κοινή επιτροπή ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στα γραφεία της κοινοπραξίας, βρήκε στοιχεία και φακέλους πεταμένους, χωρίς αρχειοθέτηση και συσχετισμό, ενώ οι τρεις εταιρείες ζητούν από πάνω αποζημίωση 20 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο!
Ευνοημένοι ώς εκεί που δεν παίρνει είναι και οι εργολαβικές κοινοπραξίες των οδικών αξόνων. 
Η κυβέρνηση, για να επανεκκινήσουν τα έργα, τους παραχώρησε σχεδόν τα πάντα, μεταφέροντας τη ζημιά αποκλειστικά στις τσέπες των πολιτών αλλά και στα ταμεία του Δημοσίου.

Αλλά ακόμη και γνωστές υποθέσεις, όπου όλοι ξέραμε τι συνέβαινε αλλά ουδείς επιθυμούσε να θέσει δημόσια, επανέρχονται στο προσκήνιο λόγω των εξελίξεων. 
Η υπόθεση του Μεγάρου Μουσικής, με την υπερχρέωσή του από δάνεια 245 εκατ. ευρώ, οδήγησε στην απόφαση της κυβέρνησης για κούρεμα-χάρισμα του χρέους, προκειμένου να συνεχίσει τη λειτουργία του. 
Γεγονός που σημαίνει ότι την αποπληρωμή τους αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου και εδώ οι πολίτες.
Ολα αυτά αποδεικνύουν ότι το σύστημα διαπλοκής της πολιτικής, οικονομικής και μιντιακής εξουσίας καλά κρατεί ακόμη στη χώρα. Εταιρείες και εργολάβοι πίνουν εκ του ασφαλούς στην υγεία των κορόιδων και μεταφέρουν τη χασούρα τους στο Δημόσιο, δηλαδή στις τσέπες των φορολογουμένων. 
Οι οποίοι πληρώνουν πάντα, διπλά, τη ζημιά. Το κρίσιμο ερώτημα εδώ είναι: ώς πότε; 
 enet.gr 
Σκίτσο Πέτρος Τσιολάκης

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ Ο ΟΑΕΕ-ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΩ ΤΩΝ 4.000.000.000 ΕΥΡΩ


Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Φεβρουαρίου 16, 2014

daneioΓια πρώτη φορά συντάχθηκε Γνωμοδότηση από έναν έγκριτο Συνταγματολόγο όπως ο κ. Αντώνης Μανιτάκης, σε συνεργασία με τον κορυφαίο Νομικό κ. Ακρίτα Καϊδατζή  (στους οποίους οφείλουμε όλοι μας ένα τεράστιο ευχαριστώ), για δυο καυτά ζητήματα που αφορούν 750.000 ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ. Το θέμα του ύψους της εισφοράς που καταβάλουν οι ασφαλισμένοι και το θέμα της μη παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όσους ασφαλισμένους οφείλουν.

Βασική αρχή για όλους τους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες που είναι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ παραμένει η επιβίωση του Ταμείου μας μαζί με την δική μας επιβίωση. Επιβίωση του ενός από τους δυο δεν υπάρχει.

Τα συμπεράσματα στην 28 σελίδων Γνωμοδότηση είναι συγκλονιστικά και είναι αυτονόητο ότι αφορούν και όλα τα άλλα ομοειδή Ταμεία όπως το ΕΤΑΑ.

 

ΕΙΣΦΟΡΕΣ

 

Όφειλε το Υπουργείο Εργασίας να έχει μειώσει τις εισφορές του ΟΑΕΕ από το 2009 και μετά με δεδομένη την καταρράκωση των εισοδημάτων. Θυμίζουμε ότι οι εισφορές αυξήθηκαν σημαντικά από το 2005 ως το 2009 και έκτοτε παραμένουν σταθερές. Οφείλει ο Υπουργός Εργασίας να μειώσει τις εισφορές και δεν επαφίεται στην καλή του θέληση. Κάθε άλλη πράξη είναι παράνομη.

 

ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

 

Είναι απολύτως παράνομη η διακοπή της παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ που οφείλουν εισφορές. Σήμερα 350.000 ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ στερούνται της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης λόγω οφειλών. Πολλοί από αυτούς δαπανούν σημαντικά ποσά για να καλυφθούν ενώ αρκετοί βρίσκονται στην δεινή θέση να μην μπορούν να περιθάλψουν τον εαυτό τους λόγω οικονομικής αδυναμίας. Χιλιάδες άνθρωποι βλέπουν την υγεία τους να χειροτερεύει επειδή ο ΟΑΕΕ και το Υπουργείο Εργασίας παρανομούν.

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΘΕΣΗ ΑΜΕΣΩΣ

 

Είναι αυτονόητο ότι η μαζική προσφυγή των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ και η πιθανή δικαίωσή τους θα δημιουργήσει μια τεράστια τρύπα πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ στον ΟΑΕΕ. Το υπολογιζόμενο ποσό των 4.000.000.000€ αφορά οφειλές στους 350.000 ασφαλισμένους που δεν λαμβάνουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κατά μέσο όρο δυο χρόνια (ανά έτος μέσος όρος περίπου 1000€ χρέωση) καθώς επίσης και τις διαφορές που θα προκύψουν για 750.000 ασφαλισμένους από το 2009 έως σήμερα για την παράνομη διατήρηση των εισφορών στα ίδια επίπεδα και την μη μείωση αυτών.

Το Υπουργείο Εργασίας οφείλει αμέσως να αλλάξει θέση και να συμφωνήσει αμοιβαία επωφελείς λύσεις για το Ταμείο και τους ασφαλισμένους. Οι θέσεις των φορέων είναι εκπεφρασμένες και βρίσκονται σε κοινή γραμμή.

Άμεσα δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ θα προσφύγουν μαζικά στα Διοικητικά Δικαστήρια απαιτώντας την επιστροφή των εισφορών που αδίκως κατέβαλαν, την αφαίρεση των εισφορών για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που δεν τους παρείχε ο ΟΑΕΕ, την μείωση των εξωφρενικών επιτοκίων που μας έχει χρεώσει ο ΟΑΕΕ, την αποζημίωση για κάθε επιβάρυνση της υγείας τους που προκλήθηκε με υπαιτιότητα του ΟΑΕΕ (από την μη παροχή ΙΦ περίθαλψης σε όσους οφείλουν), την αποζημίωση για τον θάνατο ασφαλισμένων που οφείλετο στην μη παροχή ΙΦ περίθαλψης.

Με τα νέα δεδομένα και την πλήρη νομική τεκμηρίωση της παρανομίας του ΟΑΕΕ τα ποινικά δικαστήρια εναντίον των ασφαλισμένων θα αδυνατίσουν σημαντικά (λόγω λανθασμένης χρέωσης) και κυρίως τα σχεδιαζόμενα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης θα δυσκολευτούν πολύ να εφαρμοστούν (σοβαροί λόγοι για στήριξη ανακοπής).

Στόχος κανενός φυσικά δεν είναι η κατάρρευση του Ταμείου μας. Αλλά για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός πρέπει ο Υπουργός Εργασίας και η Τρόικα να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν να παράνομους με τόσο βάναυσο τρόπο εις βάρος εκατοντάδων χιλιάδων ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ.

 

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ

 

Η παρούσα Γνωμοδότηση ετοιμάστηκε από τον Ομότιμο Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου του ΑΠΘ κ. Αντώνη Μανιτάκη και τον συνεργάτη του, Λέκτορα Νομικής του ΑΠΘ κ. Καϊδατζή Ακρίτα, στους οποίους οφείλουμε ένα τεράστιο ευχαριστώ. Όχι μόνο για την άριστη επιστημονική εργασία που προσέφεραν (αναμενόμενο άλλωστε) αλλά κυρίως λόγω της συμπάθειας με την οποία αγκάλιασαν το συγκεκριμένο ζήτημα που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες.

 

Η παρούσα Γνωμοδότηση ετοιμάστηκε στα πλαίσια της προσπάθειας ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ-Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ‘ΈΝΩΣΗ, μια προσπάθεια συντονισμού των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ για να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά προβλήματα στην σχέση τους με το Ταμείο.

 

Η παρούσα Γνωμοδότηση χρηματοδοτήθηκε από τους εξής συναδέλφους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ:

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΚΤΙΣΤΑΚΗΣ ΜΥΡΩΝ

ΠΛΥΤΑΡΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΑΛΙΜΠΕΡΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΠΡΑΠΑΒΕΣΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ

ΚΩΣΤΑΚΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ

ΠΡΕΖΑΛΗ ΑΡΧΟΝΤΩ

ΒΑΡΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ

ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Παναγιώτης

ΡΕΣΚΟΣ ΝΙΚΟΣ

Β.Δ.

Μ.Α.

ΡΟΚΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ

ΜΑΖΗΣ ΦΑΝΗΣ

ΣΙΑΠΑΖΟΣ ΘΑΝΟΣ

ΒΟΥΛΟΥΜΑΝΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΜΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΛΕΝΑ

ΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

ΓΑΛΑΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΜΑΤΖΑΡΗΣ Γιώργος

ΣΟΦΙ ΚΙΡΟ

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΜΕΤΑΞΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΣΠΑΓΑΚΟΣ Παναγιώτης

ΓΚΑΡΑΒΕΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΜΗΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ

ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ ΑΡΗΣ

ΓΡΑΤΣΑΝΗ ΒΑΡΒΑΡΑ

ΜΟΥΛΑΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ

ΣΥΡΜΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Δ.Α.

ΜΟΥΡΜΟΥΡΗΣ ΟΘΩΝ

ΤΖΕΠΑΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

ΜΠΑΚΛΕΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΤΖΟΠΑΝΟΓΛΟΥ ΕΥΑ

ΔΗΜΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

ΜΠΑΜΠΑΚΑΡΗΣ Παναγιώτης

ΤΙΜΟΛΟΓΟΣ Δ

ΔΙΑΡΕΜΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΜΠΙΛΕΤΣΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΤΣΕΚΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ

ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΜΠΟΓΙΑΤΖΟΓΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΤΣΕΛΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

ΔΟΥΛΟΥΦΑΚΗΣ

ΜΠΟΥΓΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΤΣΩΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ

ΔΡΑΓΩΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

ΝΑΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΥΦΑΝΤΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΖΥΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΦΛΩΡΑ ΣΤΕΛΛΑ

ΚΑΡΑΜΠΙΠΕΡΗΣ Γιώργος

ΝΤΑΒΙΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

ΦΛΩΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ ΝΤΕΝΙΣ

ΞΥΔΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΧΑΤΖΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗ ΤΖΕΝΗ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ

ΨΑΡΡΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΚΕΦΑΛΑ ΦΑΝΟΥΛΑ

ΠΑΤΤΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 Β.Γ.

ΚΟΝΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΠΕΡΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΤΡΕΛΑ! ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ 2,6% ΤΟ Δ’ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2013 !

ανάρτηση από iskra

Εκτύπωση
ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΟ 28%
«ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ»: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Μείωση 3,7% κατέγραψε σε μέσα επίπεδα το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν(ΑΕΠ) της Ελλάδας το 2013.
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε σήμερα, Παρασκευή (14/2), πως με βάση τα διαθέσιμα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ, σε όρους όγκου, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013 παρουσίασε μείωση κατά 2,6% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2012.
Η νέα πτώση 3,7% της ανάπτυξης το 2013, έρχεται μετά από σωρευτική συρρίκνωση 25% της ελληνικής οικονομίας έως το 2012. Αυτό το στοιχείο, συνοδευόμενο από τα θλιβερά πρωτεία που κρατάει η χώρας μας στην ανεργία πανευρωπαϊκά (βλ. παρακάτω), συνθέτουν ένα ζοφερόσκηνικό, γεγονός που δεν πτόησε καθόλου την κυβέρνηση, η οποία έσπευσε, μέσω ανακοίνωσης του ΥΠΟΙΚ, να πανηγυρίσει πάνω στα κοινωνικά ερείπια.

Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε πως το ΑΕΠ των τριών προηγούμενων τριμήνων του 2013 έχει αναθεωρηθεί με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία των λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης, καθώς και νεώτερες εκτιμήσεις των βραχυχρόνιων δεικτών.
Συγκεκριμένα, στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2013 το ΑΕΠ  υπεχώρησε κατά 5,5% στα 37,7 δισ. ευρώ, στο τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου η ύφεση διαμορφώθηκε στο 3,7% και το ΑΕΠ ανήλθε σε 41,35 δισ. ευρώ, στο τρίτο τρίμηνο του 2013 (Ιούλιος –Σεπτέμβριος 2013) το ΑΕΠσυρρικνώθηκε κατά 3% σε ετήσια βάση στα 43,5 δισ. ευρώ και στο τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2013 η ύφεση ανήλθε στο 2,6% με το ΑΕΠ να διαμορφώνεται στα 39,69 δισ. ευρώ.
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε πως είναι σε διαδικασία επίλυσης ορισμένων θεμάτων σχετικά με τον αποπληθωριστή του ΑΕΠ και ότι τα οριστικά στοιχεία για τους Εθνικούς Λογαριασμούς θα ανακοινωθούν στις 11 Μαρτίου 2014.
Ανάλογα στοιχεία ανακοίνωσε και η Eurostat. Σύμφωνα με αυτά, η ύφεση της ελληνικής οικονομίας υποχώρησε περαιτέρω κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013, καθώς το ΑΕΠ της χώρας μειώθηκε κατά 2,6% σε ετήσια βάση (σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012) έναντι μείωσης 3% στο προηγούμενο τρίμηνο (επίσης σε ετήσια βάση).
To AEΠ της Ευρωζώνης αυξήθηκε 0,3% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2013 και το ΑΕΠ της ΕΕ κατά 0,4%. Σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2012, το ΑΕΠ της Ευρωζώνης αυξήθηκε 0,5% και της ΕΕ κατά 1%.
Σημειώνεται ότι για την Ελλάδα δεν αναφέρονται στοιχεία για τη μεταβολή του ΑΕΠ το τέταρτο τρίμηνο 2013 έναντι του αμέσως προηγουμένου τριμήνου.
ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΟ 28% ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2013
Νέο ρεκόρ κατέρριψε το εποχικά διορθωμένο ποσοστό της ανεργίας τον Νοέμβριο του 2013, φτάνοντας το 28,0% έναντι 26,3% το Νοέμβριο του 2012 και 27,7% τον Οκτώβριο του 2013, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Οι άνεργοι ανήλθαν σε 1.382.062 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 78.041 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012 (+6,0%) και κατά 5.698 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013 (+0,4%).
Οι απασχολούμενοι, από την άλλη, εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 3.550.679 άτομα, μειωμένοι κατά112.752 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012 (-3,1%) και κατά 35.726 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013 (-1,0%).
Ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, διαμορφώθηκε σε 3.376.643 άτομα. Καταγράφηκε, δηλαδή, αύξηση κατά 36.448 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012 (+1,1%) και κατά 6.331 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013 (+0,2%).
ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΟ 61% Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
Τα υψηλότερα επίπεδα ανεργίας παρατηρούνται στους νέους ηλικίας 15-24 ετών, όπου το ποσοστό σκαρφάλωσε στο 61,4% από 61% που ήταν το Νοέμβριο του 2012. Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 25-34, όπου το ποσοστό ανεργίας αυξήθηκε σε 38,4% από 35,8%.
Η ανεργία παραμένει «γένους θηλυκού», καθώς στις γυναίκες ανήλθε στο 32,2% από 30,2% το Νοέμβριο του 2012, ενώ στους άνδρες ανήλθε στο 24,9% από 23,3%).
Σε επίπεδο αποκεντρωμένων διοικήσεων της χώρας, τις τρεις πρώτες θέσεις κατέχουν η Μακεδονία - Θράκη (29,7% το Νοέμβριο 2013 από 27,2% το Νοέμβριο 2012), η Αττική (28,9% από 28,2%) και η Ήπειρος Δυτική Μακεδονία (28,8% από 28,5%). Έπονται, η Κρήτη (27,5% από 20,7%), ηΘεσσαλία - Στερεά Ελλάδα (26,9% από 25,9%), το Αιγαίο (26,1% από 19,8%) και ηΠελοπόννησος - Δυτική Ελλάδα - Ιόνιοι Νήσοι (25% από 23,3%).
«ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ»: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Σε ένα οικονομικό περιβάλλον όπου οι τιμές των διαμερισμάτων βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση(σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος οι τιμές το 2013 σημείωσαν βουτιά 10,3% σε σχέση με το 2012) και η φτώχεια χτυπάει την πόρτα σε ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά, τοΚυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, το οποίο συστάθηκε στα πλαίσια της πρόσφατης άρσης της απαγόρευσης των πλειστηριασμών α’ κατοικίας, πραγματοποίησε την πρώτη του επίσημη συνεδρίαση το απόγευμα της Παρασκευής (14/2).
Το προαναφερθέν κυβερνητικό όργανο, δρώντας ως μακρύ χέρι των τραπεζιτών, αν και φειδωλό στην ανακοίνωση που εξέδωσε, εντούτοις έκανε εμφανή τον προορισμό του, που δεν είναι άλλος από την απροκάλυπτη προστασία των χαρτοφυλακίων των τραπεζών, μέσω ενός ασφυκτικούκαθεστώτος ομηρίας για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, το οποίο περιγράφεται κατ' αρχήν με τον όρο «Συνεργάσιμος δανειολήπτης».
Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου, το οποίο απαρτίζουν οι υπουργοί ΟικονομικώνΑνάπτυξης,Δικαιοσύνης και Εργασίας, συζητήθηκε το πρόγραμμα δράσης κατά τη διάρκεια του 2014, προκειμένου από 1-1-2015 να εφαρμοστεί ένα μόνιμο πλαίσιο διευθέτησης των σχέσεωντραπεζών και δανειοληπτών, κατά τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Μέρος στη συνεδρίαση πήρε και εκπρόσωπος από την Τράπεζα της Ελλάδος, ο οποίος παρουσίασε την προεργασία που γίνεται με στόχο την κατάρτιση του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών που προβλέπεται από το νόμο. Το υπουργείο Δικαιοσύνης αναφέρθηκε στη διαδικασία αναμόρφωσης του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, προκειμένου να επιταχυνθούν οι σχετικές με το θέμα δίκες.
Κυρίαρχο θέμα της συνεδρίασης υπήρξε η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για τον ορισμό του «συνεργάσιμου δανειολήπτη», το οποίο θέτει υπό διαρκήομηρία το υπερχρεωμένο νοικοκυριό.
Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ
Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης, ένας οφειλέτης είναι "συνεργάσιμοςμε το δανειστή όταν:
- είναι διαθέσιμος σε  επικοινωνία με τον δανειστή, παρέχει πλήρη και επικαιροποιημέναστοιχεία επικοινωνίας προς το δανειστή (αριθμούς σταθερού και κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό τηλεομοιοτυπίας, διεύθυνση κατοικίας και εργασίας) και προβαίνει σε ορισμό, συγγενικού ή φιλικού προσώπου, ως αντικλήτου επικοινωνίας για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης,
- απαντά σε ανακοινώσεις και επιστολές του δανειστή με κάθε πρόσφορο μέσο, εντός μίας εβδομάδας,
- προβαίνει σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, αναφορικά με τη τρέχουσα οικονομική του κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα μεταβολής τους,
- προβαίνει εκουσίως, σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, οι οποίες θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην μελλοντική οικονομική του  κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα που θα περιέλθουν σε γνώση του. (πχ πλήρωση προϋποθέσεων λήψης επιδόματος, εμφάνιση νέων περιουσιακών στοιχείων που θα περιέλθουν στην κυριότητά του[κληρονομιά κλπ], ανακοινώσεις απόλυσης, καταγγελίες μισθώσεων κλπ),
- σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, (λ.χ. αποδεδειγμένη σοβαρή ασθένεια ή φυσικής καταστροφής), η οποία αποδεδειγμένα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην οικονομική του κατάσταση,  γνωστοποιεί αμελλητί την κατάστασή του αυτή στο δανειστή. Σε αυτή την περίπτωση του χορηγείται τρίμηνη περίοδος χάριτος.
ΜΕ ΠΥΞΙΔΑ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΕΛΣΤΑΤ
Πέραν του ορισμού του παραπάνω ασφυκτικού πλαισίου, το Κυβερνητικό Συμβούλιο απασχόλησε και η μεθοδολογία καθορισμού των λεγόμενων "εύλογων δαπανών διαβίωσης" (αναγκαίες δαπάνες για τη διαβίωση μιας οικογένειας πέραν όσων απαιτούνται για την εξυπηρέτηση τωντραπεζικών δανείων).
Αν και στη σχετική ανακοίνωση οι αρμόδιοι υπουργοί κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους, φοβούμενοι ενδεχομένως οξύτατες αντιδράσεις, εντούτοις έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι πυξίδα για τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης θα είναι οι έρευνες της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε, ότι στα χρόνια της μνημονιακής λεηλασίας, το δαπανώμενο εισόδημα των νοικοκυριών έχει συμπιεστεί δραματικά αλλά και έχει αλλάξει η σύνθεση των δαπανών. Αρκεί να ειπωθεί ότι το 2011 η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών μειώθηκε σεπραγματικούς όρους 10,8% σε σχέση με το 2010, ενώ το 2012 υπέστη νέα μείωση σε πραγματικούς όρους 11,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος!
Από την πλευρά της σύνθεσης της δαπάνης υπάρχει ξεκάθαρη στροφή των νοικοκυριών στην κάλυψη των διατροφικών αναγκών και των αναγκών στέγασης. Το 2010 το 18% του εισοδήματος προοριζόταν για είδη διατροφής και το 11,7% για στέγαση ενώ το 2012 τα ποσοστά διαμορφώθηκαν στο 20,1% και 13,9% για τις αντίστοιχες δαπάνες. Στην εν λόγω περίοδο,αντίστροφη ήταν η πορεία των δαπανών για ένδυση - υπόδηση και αγορά διαρκών αγαθών.
Τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι οποιαδήποτε κίνηση της κυβέρνησης στην κατεύθυνση τηςσυγκεκριμενοποίησης των "εύλογων δαπανών διαβίωσης", θα αποτελέσει μια βίαιη εξώθησημεγάλου αριθμού υπερχρεωμένων νοικοκυριών στη φτώχεια και το ξεσπίτωμα.
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014.

Αλ. Τσίπρας στην Süddeutsche Zeitung: «Η Ελλάδα ήταν πειραματόζωο»


«Με το δόγμα του σοκ ήθελαν να δουν πόσα αντέχει ένας λαός» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς για την προεδρία της Κομισιόν σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα

(η φωτογραφία από το αναλυτικό ρεπορτάζ της Deutsche Welle που ακολουθεί)
«Θέλουμε να μπει τέλος στην ελληνική τραγωδία» υπογραμμίζει σε συνέντευξή του προς την Süddeutsche Zeitung του Μονάχου ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι το κόμμα του έχει μια διαφορετική φιλοσοφία από εκείνη του κ. Σαμαρά και της κ. Μέρκελ. «Από την αρχή πιστεύαμε ότι τα προγράμματα λιτότητας δεν ρίχνουν νερό στη φωτιά, αλλά λάδι. Και είχαμε δίκιο», λέει χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας, υπενθυμίζοντας ότι το 2010, όταν εγκρίθηκε το πρώτο μνημόνιο, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ ήταν 120%, ενώ σήμερα έχει αυξηθεί στο 175%. «Η Ελλάδα ήταν ένα πειραματόζωο», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας ότι με το «με το δόγμα του σοκ ήθελαν να δουν πόσα αντέχει ένας λαός».

«Χρειαζόμαστε ένα ευρωπαϊκό New Deal»

Στην ερώτηση της εφημερίδας πού θα βρει του πόρους για να εφαρμόσει την πολιτική του εφόσον διακόψει το πρόγραμμα λιτότητας, ο Αλέξης Τσίπρας απαντά ότι η Ελλάδα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου προβλήματος. «Επειδή η κρίση είναι ευρωπαϊκή, θα πρέπει και η λύση να είναι ευρωπαϊκή», υπογραμμίζει και περιγράφει τους τρεις πυλώνες της λύσης. «Πρώτον:τερματισμός των προγραμμάτων λιτότητας. Δεύτερο: μία ευρωπαϊκή διάσκεψη για το χρέος, παρόμοια με εκείνη του 1953 στο Λονδίνο, η οποία αφορούσε το κρατικό χρέος της Γερμανίας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 60% του εν λόγω χρέους διεγράφη και τρίτο και σημαντικότερο: ένα ευρωπαϊκό New Deal, μια συμφωνία για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, κυρίως στον ευρωπαϊκό Νότο».
Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, «αυτό το ευρωπαϊκό πακέτο θα κοστίσει πολύ λιγότερα σε σχέση με νέα πακέτα διάσωσης, τα οποία καταλήγουν στον ίδιο φαύλο κύκλο».

«Στο Βερολίνο υπάρχει «σχέδιο Β» για την περίπτωση επικράτησης του ΣΥΡΙΖΑ»

Ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται πεπεισμένος ότι σε περίπτωση επικράτησης του κόμματός του θα υπάρξουν «διαπραγματεύσεις για την απομείωση του χρέους. «Θα καταλήξουμε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις σε μία βιώσιμη και εν πολλοίς δίκαιη λύση. Διαφορετικά η Ελλάδα δεν θα μπορέσει ποτέ να αποπληρώσει τα χρέη της. Τόση μεγάλη ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρξει», επισημαίνει ο έλληνας πολιτικός, που πιστεύει ότι στο Βερολίνο υπάρχει ένα «σχέδιο Β» για την περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση.
Στην ερώτηση πώς θέλει να κερδίσει την συμπάθεια της καγκελαρίου την οποία έχει επικρίνει τόσο συχνά και τόσο σφοδρά, ο κ.Τσίπρας υπογραμμίζει ότι «στην πολιτική, δεν είναι η συμπάθεια και η αλληλεγγύη οι καθοριστικοί παράγοντες, αλλά ο πολιτικός συσχετισμός δυνάμεων». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει: «Η κυρία Μέρκελ είναι μια πραγματίστρια πολιτικός και δεν πρόκειται να ρισκάρει να συνδεθεί το όνομά της στην Ιστορία με τη διάλυση της ευρωζώνης, μόνο και μόνο για να επιδείξει την σκληρότητά της έναντι μιας κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ».

 

Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς

Αυτό που ανησυχεί τον Αλέξη Τσίπρα περισσότερο δεν είναι η σχέση με τους ευρωπαίους εταίρους, αλλά η πολιτική ελίτ της Ελλάδας. «Το κατεστημένο που κυβερνά τη χώρα εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς. Αυτή θα μπορούσε να αποφασίσει σε περίπτωση μιας νίκης του ΣΥΡΙΖΑ να αφήσει πίσω της καμένη γη. Αναζητούμε δυνατότητες για να αποτρέψουμε μια τέτοια εξέλιξη», λέει ο κ. Τσίπρας.
Στην ερώτηση εάν η Ελλάδα θα πρέπει να παραμείνει οπωσδήποτε στη ζώνη του ευρώ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει ότι εάν το «οπωσδήποτε» σημαίνει να πεινούν τα παιδιά και η ανεργία να φτάνει το 80% «τότε μπορούμε να λέμε ακόμα ότι θα μείνουμε στην ευρωζώνη;». Σύμφωνα με τον κ.Τσίπρα, « η ευρωζώνη είναι ένα πολύ σημαντικό τμήμα της ευρωπαϊκής ενοποιητικής διαδικασίας. Αλλά το εάν θα επιβιώσει, αυτό θα το αποφασίσουν οι ισχυροί της Ευρώπης. Το αποφασίζει η Γερμανία. Για τον λόγο αυτόν η κυρία Μέρκελ θα κάνει θυσίες και θα επιτρέψει πράγματα, τα οποία τώρα ακόμη απορρίπτει».

«Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία»

Ο Αλέξης Τσίπρας εκτιμά ότι οι εκλογές θα γίνουν το αργότερο το 2015, οπότε και εκπνέει η θητεία του προέδρου της δημοκρατίας, καθώς το κόμμα του δεν πρόκειται να υποστηρίξει κανέναν υποψήφιο. Αναμένει, πάντως, επικράτηση στις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου, με μεγάλη πλειοψηφία και αυτό «θα είναι η σπίθα για την μεγάλη πολιτική αλλαγή». Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει επίσης ότι η σημερινή κυβέρνηση «στέκεται στα πόδια της επειδή ένα διεφθαρμένο μιντιακό τοπίο, διαπλεκόμενο με επιχειρηματικά συμφέροντα, κάνει το μαύρο άσπρο και την νύχτα μέρα».
Ο κ. Τσίπρας ελπίζει ότι το κόμμα του θα διασφαλίσει αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές, λέει όχι σε συνεργασία με τον Αντώνη Σαμαρά και δηλώνει ότι θα συνεργαστεί μετεκλογικά με εταίρους «που δεν κατέστρεψαν τη χώρα». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει: «Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία. Θα πρέπει να έλθει η Νέμεσις, η δίκαιη οργή».
ανάρτηση από LEFT





ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ


Μην κουράζεστε, το νέο σχέδιο θα είναι χειρότερο από του Αννάν: Συνομοσπονδία θέλει ο Ομπάμα στην Κύπρο...


Ως ένωση των δύο κοινοτήτων στην Κύπρο σε μία «συνομοσπονδία» με δύο συνιστώντα κράτη που θα διοικούν τις υποθέσεις τους περιγράφει το...
περιοδικό Economist τον «οδικό χάρτη» στον οποίο συμφώνησαν οι Νίκος Αναστασιάδης και Ντερβίς Έργολου.

Στην αναφορά του στις εξελίξεις στην Κύπρο με τίτλο «Μία αχτίδα ελπίδας», το βρετανικό περιοδικό σχολιάζει ότι οι νέες συνομιλίες επαναρχίζουν «μετά από χρόνια κωλυσιεργίας από την πλευρά των Ελληνοκυπρίων ηγετών, που ήταν προθυμότεροι να εμποδίσουν τις προσπάθειες της Τουρκίας να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά να τερματίσουν τη 40ετή διαίρεση του νησιού».

Διατυπώνεται το ερώτημα κατά πόσο αυτή τη φορά μπορούν να επιλυθούν δύσκολα θέματα όπως το περιουσιακό και η ασφάλεια. Ωστόσο, σχολιάζεται πως είναι υποβοηθητική η ανάμιξη των Αμερικανών. Μάλιστα, όπως γράφει ο Economist, ο «οδικός χάρτης» για τις νέες συνομιλίες είναι ήδη γνωστός στη Λευκωσία ως «σχέδιο Ομπάμα».

Αναφέρεται επίσης ότι με το ΑΚΕΛ στο πλευρό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο ΔΗΣΥ μπορούν να κερδίσουν ένα δημοψήφισμα επί του "σχεδίου Ομπάμα".

«Ο κ. Αναστασιάδης, ηγέτης του συντηρητικού Δημοκρατικού Συναγερμού, ήταν ο μόνος Ε/κ πολιτικός ο οποίος υποστήριξε το σχέδιο Αναν. Αυτή τη φορά, έχει το ΑΚΕΛ, τους κομμουνιστές της Κύπρου, με το μέρος του. Μαζί τα δύο κόμματα μπορούν να κερδίσουν το δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ομπάμα».

Αναφερόμενο στην ανεύρεση υδρογονανθράκων, το κείμενο υποστηρίζει ότι θα αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα για να κτιστεί μια ενεργειακή συνεργασία στην οποία θα περιλαμβάνεται και η Τουρκία. «Ο ευκολότερος τρόπος να μεταφερθεί το φυσικό αέριο στην διψασμένη από ενέργεια Ευρώπη θα ήταν ένας αγωγός προς την Τουρκία. (Το ε/κ σχέδιο για να κτιστεί τερματικό στην Κύπρο και αγωγός στην Κρήτη την Ελλάδα και την Ιταλία κρίνεται ως ακριβό και μη πρακτικό). Η τριμερής συνεργασία θα μπορούσε να μειώσει την αστάθεια στην προβληματική περιοχή», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Προστίθεται  ότι η Κύπρος προσπαθεί εν ολίγοις να βρει τα πόδια της μετά την κατάρρευση των τραπεζών του περασμένου χρόνου. Υποστηρίζει ότι η επανένωση θα βοηθήσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας και θα φέρει γρηγορότερα την ανάπτυξη.