ΤΡΕΛΑ! ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ 2,6% ΤΟ Δ’ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2013 !

ανάρτηση από iskra

Εκτύπωση
ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΟ 28%
«ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ»: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Μείωση 3,7% κατέγραψε σε μέσα επίπεδα το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν(ΑΕΠ) της Ελλάδας το 2013.
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε σήμερα, Παρασκευή (14/2), πως με βάση τα διαθέσιμα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ, σε όρους όγκου, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013 παρουσίασε μείωση κατά 2,6% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2012.
Η νέα πτώση 3,7% της ανάπτυξης το 2013, έρχεται μετά από σωρευτική συρρίκνωση 25% της ελληνικής οικονομίας έως το 2012. Αυτό το στοιχείο, συνοδευόμενο από τα θλιβερά πρωτεία που κρατάει η χώρας μας στην ανεργία πανευρωπαϊκά (βλ. παρακάτω), συνθέτουν ένα ζοφερόσκηνικό, γεγονός που δεν πτόησε καθόλου την κυβέρνηση, η οποία έσπευσε, μέσω ανακοίνωσης του ΥΠΟΙΚ, να πανηγυρίσει πάνω στα κοινωνικά ερείπια.

Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε πως το ΑΕΠ των τριών προηγούμενων τριμήνων του 2013 έχει αναθεωρηθεί με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία των λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης, καθώς και νεώτερες εκτιμήσεις των βραχυχρόνιων δεικτών.
Συγκεκριμένα, στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2013 το ΑΕΠ  υπεχώρησε κατά 5,5% στα 37,7 δισ. ευρώ, στο τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου η ύφεση διαμορφώθηκε στο 3,7% και το ΑΕΠ ανήλθε σε 41,35 δισ. ευρώ, στο τρίτο τρίμηνο του 2013 (Ιούλιος –Σεπτέμβριος 2013) το ΑΕΠσυρρικνώθηκε κατά 3% σε ετήσια βάση στα 43,5 δισ. ευρώ και στο τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2013 η ύφεση ανήλθε στο 2,6% με το ΑΕΠ να διαμορφώνεται στα 39,69 δισ. ευρώ.
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε πως είναι σε διαδικασία επίλυσης ορισμένων θεμάτων σχετικά με τον αποπληθωριστή του ΑΕΠ και ότι τα οριστικά στοιχεία για τους Εθνικούς Λογαριασμούς θα ανακοινωθούν στις 11 Μαρτίου 2014.
Ανάλογα στοιχεία ανακοίνωσε και η Eurostat. Σύμφωνα με αυτά, η ύφεση της ελληνικής οικονομίας υποχώρησε περαιτέρω κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013, καθώς το ΑΕΠ της χώρας μειώθηκε κατά 2,6% σε ετήσια βάση (σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012) έναντι μείωσης 3% στο προηγούμενο τρίμηνο (επίσης σε ετήσια βάση).
To AEΠ της Ευρωζώνης αυξήθηκε 0,3% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2013 και το ΑΕΠ της ΕΕ κατά 0,4%. Σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2012, το ΑΕΠ της Ευρωζώνης αυξήθηκε 0,5% και της ΕΕ κατά 1%.
Σημειώνεται ότι για την Ελλάδα δεν αναφέρονται στοιχεία για τη μεταβολή του ΑΕΠ το τέταρτο τρίμηνο 2013 έναντι του αμέσως προηγουμένου τριμήνου.
ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΟ 28% ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2013
Νέο ρεκόρ κατέρριψε το εποχικά διορθωμένο ποσοστό της ανεργίας τον Νοέμβριο του 2013, φτάνοντας το 28,0% έναντι 26,3% το Νοέμβριο του 2012 και 27,7% τον Οκτώβριο του 2013, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Οι άνεργοι ανήλθαν σε 1.382.062 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 78.041 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012 (+6,0%) και κατά 5.698 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013 (+0,4%).
Οι απασχολούμενοι, από την άλλη, εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 3.550.679 άτομα, μειωμένοι κατά112.752 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012 (-3,1%) και κατά 35.726 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013 (-1,0%).
Ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, διαμορφώθηκε σε 3.376.643 άτομα. Καταγράφηκε, δηλαδή, αύξηση κατά 36.448 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2012 (+1,1%) και κατά 6.331 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013 (+0,2%).
ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΟ 61% Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
Τα υψηλότερα επίπεδα ανεργίας παρατηρούνται στους νέους ηλικίας 15-24 ετών, όπου το ποσοστό σκαρφάλωσε στο 61,4% από 61% που ήταν το Νοέμβριο του 2012. Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 25-34, όπου το ποσοστό ανεργίας αυξήθηκε σε 38,4% από 35,8%.
Η ανεργία παραμένει «γένους θηλυκού», καθώς στις γυναίκες ανήλθε στο 32,2% από 30,2% το Νοέμβριο του 2012, ενώ στους άνδρες ανήλθε στο 24,9% από 23,3%).
Σε επίπεδο αποκεντρωμένων διοικήσεων της χώρας, τις τρεις πρώτες θέσεις κατέχουν η Μακεδονία - Θράκη (29,7% το Νοέμβριο 2013 από 27,2% το Νοέμβριο 2012), η Αττική (28,9% από 28,2%) και η Ήπειρος Δυτική Μακεδονία (28,8% από 28,5%). Έπονται, η Κρήτη (27,5% από 20,7%), ηΘεσσαλία - Στερεά Ελλάδα (26,9% από 25,9%), το Αιγαίο (26,1% από 19,8%) και ηΠελοπόννησος - Δυτική Ελλάδα - Ιόνιοι Νήσοι (25% από 23,3%).
«ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ»: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΠΙΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Σε ένα οικονομικό περιβάλλον όπου οι τιμές των διαμερισμάτων βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση(σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος οι τιμές το 2013 σημείωσαν βουτιά 10,3% σε σχέση με το 2012) και η φτώχεια χτυπάει την πόρτα σε ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά, τοΚυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, το οποίο συστάθηκε στα πλαίσια της πρόσφατης άρσης της απαγόρευσης των πλειστηριασμών α’ κατοικίας, πραγματοποίησε την πρώτη του επίσημη συνεδρίαση το απόγευμα της Παρασκευής (14/2).
Το προαναφερθέν κυβερνητικό όργανο, δρώντας ως μακρύ χέρι των τραπεζιτών, αν και φειδωλό στην ανακοίνωση που εξέδωσε, εντούτοις έκανε εμφανή τον προορισμό του, που δεν είναι άλλος από την απροκάλυπτη προστασία των χαρτοφυλακίων των τραπεζών, μέσω ενός ασφυκτικούκαθεστώτος ομηρίας για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, το οποίο περιγράφεται κατ' αρχήν με τον όρο «Συνεργάσιμος δανειολήπτης».
Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου, το οποίο απαρτίζουν οι υπουργοί ΟικονομικώνΑνάπτυξης,Δικαιοσύνης και Εργασίας, συζητήθηκε το πρόγραμμα δράσης κατά τη διάρκεια του 2014, προκειμένου από 1-1-2015 να εφαρμοστεί ένα μόνιμο πλαίσιο διευθέτησης των σχέσεωντραπεζών και δανειοληπτών, κατά τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Μέρος στη συνεδρίαση πήρε και εκπρόσωπος από την Τράπεζα της Ελλάδος, ο οποίος παρουσίασε την προεργασία που γίνεται με στόχο την κατάρτιση του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών που προβλέπεται από το νόμο. Το υπουργείο Δικαιοσύνης αναφέρθηκε στη διαδικασία αναμόρφωσης του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, προκειμένου να επιταχυνθούν οι σχετικές με το θέμα δίκες.
Κυρίαρχο θέμα της συνεδρίασης υπήρξε η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για τον ορισμό του «συνεργάσιμου δανειολήπτη», το οποίο θέτει υπό διαρκήομηρία το υπερχρεωμένο νοικοκυριό.
Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ
Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης, ένας οφειλέτης είναι "συνεργάσιμοςμε το δανειστή όταν:
- είναι διαθέσιμος σε  επικοινωνία με τον δανειστή, παρέχει πλήρη και επικαιροποιημέναστοιχεία επικοινωνίας προς το δανειστή (αριθμούς σταθερού και κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό τηλεομοιοτυπίας, διεύθυνση κατοικίας και εργασίας) και προβαίνει σε ορισμό, συγγενικού ή φιλικού προσώπου, ως αντικλήτου επικοινωνίας για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης,
- απαντά σε ανακοινώσεις και επιστολές του δανειστή με κάθε πρόσφορο μέσο, εντός μίας εβδομάδας,
- προβαίνει σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, αναφορικά με τη τρέχουσα οικονομική του κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα μεταβολής τους,
- προβαίνει εκουσίως, σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, οι οποίες θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην μελλοντική οικονομική του  κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα που θα περιέλθουν σε γνώση του. (πχ πλήρωση προϋποθέσεων λήψης επιδόματος, εμφάνιση νέων περιουσιακών στοιχείων που θα περιέλθουν στην κυριότητά του[κληρονομιά κλπ], ανακοινώσεις απόλυσης, καταγγελίες μισθώσεων κλπ),
- σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, (λ.χ. αποδεδειγμένη σοβαρή ασθένεια ή φυσικής καταστροφής), η οποία αποδεδειγμένα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην οικονομική του κατάσταση,  γνωστοποιεί αμελλητί την κατάστασή του αυτή στο δανειστή. Σε αυτή την περίπτωση του χορηγείται τρίμηνη περίοδος χάριτος.
ΜΕ ΠΥΞΙΔΑ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΕΛΣΤΑΤ
Πέραν του ορισμού του παραπάνω ασφυκτικού πλαισίου, το Κυβερνητικό Συμβούλιο απασχόλησε και η μεθοδολογία καθορισμού των λεγόμενων "εύλογων δαπανών διαβίωσης" (αναγκαίες δαπάνες για τη διαβίωση μιας οικογένειας πέραν όσων απαιτούνται για την εξυπηρέτηση τωντραπεζικών δανείων).
Αν και στη σχετική ανακοίνωση οι αρμόδιοι υπουργοί κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους, φοβούμενοι ενδεχομένως οξύτατες αντιδράσεις, εντούτοις έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι πυξίδα για τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης θα είναι οι έρευνες της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε, ότι στα χρόνια της μνημονιακής λεηλασίας, το δαπανώμενο εισόδημα των νοικοκυριών έχει συμπιεστεί δραματικά αλλά και έχει αλλάξει η σύνθεση των δαπανών. Αρκεί να ειπωθεί ότι το 2011 η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών μειώθηκε σεπραγματικούς όρους 10,8% σε σχέση με το 2010, ενώ το 2012 υπέστη νέα μείωση σε πραγματικούς όρους 11,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος!
Από την πλευρά της σύνθεσης της δαπάνης υπάρχει ξεκάθαρη στροφή των νοικοκυριών στην κάλυψη των διατροφικών αναγκών και των αναγκών στέγασης. Το 2010 το 18% του εισοδήματος προοριζόταν για είδη διατροφής και το 11,7% για στέγαση ενώ το 2012 τα ποσοστά διαμορφώθηκαν στο 20,1% και 13,9% για τις αντίστοιχες δαπάνες. Στην εν λόγω περίοδο,αντίστροφη ήταν η πορεία των δαπανών για ένδυση - υπόδηση και αγορά διαρκών αγαθών.
Τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι οποιαδήποτε κίνηση της κυβέρνησης στην κατεύθυνση τηςσυγκεκριμενοποίησης των "εύλογων δαπανών διαβίωσης", θα αποτελέσει μια βίαιη εξώθησημεγάλου αριθμού υπερχρεωμένων νοικοκυριών στη φτώχεια και το ξεσπίτωμα.
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014.

Αλ. Τσίπρας στην Süddeutsche Zeitung: «Η Ελλάδα ήταν πειραματόζωο»


«Με το δόγμα του σοκ ήθελαν να δουν πόσα αντέχει ένας λαός» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς για την προεδρία της Κομισιόν σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα

(η φωτογραφία από το αναλυτικό ρεπορτάζ της Deutsche Welle που ακολουθεί)
«Θέλουμε να μπει τέλος στην ελληνική τραγωδία» υπογραμμίζει σε συνέντευξή του προς την Süddeutsche Zeitung του Μονάχου ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι το κόμμα του έχει μια διαφορετική φιλοσοφία από εκείνη του κ. Σαμαρά και της κ. Μέρκελ. «Από την αρχή πιστεύαμε ότι τα προγράμματα λιτότητας δεν ρίχνουν νερό στη φωτιά, αλλά λάδι. Και είχαμε δίκιο», λέει χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας, υπενθυμίζοντας ότι το 2010, όταν εγκρίθηκε το πρώτο μνημόνιο, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ ήταν 120%, ενώ σήμερα έχει αυξηθεί στο 175%. «Η Ελλάδα ήταν ένα πειραματόζωο», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας ότι με το «με το δόγμα του σοκ ήθελαν να δουν πόσα αντέχει ένας λαός».

«Χρειαζόμαστε ένα ευρωπαϊκό New Deal»

Στην ερώτηση της εφημερίδας πού θα βρει του πόρους για να εφαρμόσει την πολιτική του εφόσον διακόψει το πρόγραμμα λιτότητας, ο Αλέξης Τσίπρας απαντά ότι η Ελλάδα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου προβλήματος. «Επειδή η κρίση είναι ευρωπαϊκή, θα πρέπει και η λύση να είναι ευρωπαϊκή», υπογραμμίζει και περιγράφει τους τρεις πυλώνες της λύσης. «Πρώτον:τερματισμός των προγραμμάτων λιτότητας. Δεύτερο: μία ευρωπαϊκή διάσκεψη για το χρέος, παρόμοια με εκείνη του 1953 στο Λονδίνο, η οποία αφορούσε το κρατικό χρέος της Γερμανίας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 60% του εν λόγω χρέους διεγράφη και τρίτο και σημαντικότερο: ένα ευρωπαϊκό New Deal, μια συμφωνία για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, κυρίως στον ευρωπαϊκό Νότο».
Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, «αυτό το ευρωπαϊκό πακέτο θα κοστίσει πολύ λιγότερα σε σχέση με νέα πακέτα διάσωσης, τα οποία καταλήγουν στον ίδιο φαύλο κύκλο».

«Στο Βερολίνο υπάρχει «σχέδιο Β» για την περίπτωση επικράτησης του ΣΥΡΙΖΑ»

Ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται πεπεισμένος ότι σε περίπτωση επικράτησης του κόμματός του θα υπάρξουν «διαπραγματεύσεις για την απομείωση του χρέους. «Θα καταλήξουμε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις σε μία βιώσιμη και εν πολλοίς δίκαιη λύση. Διαφορετικά η Ελλάδα δεν θα μπορέσει ποτέ να αποπληρώσει τα χρέη της. Τόση μεγάλη ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρξει», επισημαίνει ο έλληνας πολιτικός, που πιστεύει ότι στο Βερολίνο υπάρχει ένα «σχέδιο Β» για την περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση.
Στην ερώτηση πώς θέλει να κερδίσει την συμπάθεια της καγκελαρίου την οποία έχει επικρίνει τόσο συχνά και τόσο σφοδρά, ο κ.Τσίπρας υπογραμμίζει ότι «στην πολιτική, δεν είναι η συμπάθεια και η αλληλεγγύη οι καθοριστικοί παράγοντες, αλλά ο πολιτικός συσχετισμός δυνάμεων». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει: «Η κυρία Μέρκελ είναι μια πραγματίστρια πολιτικός και δεν πρόκειται να ρισκάρει να συνδεθεί το όνομά της στην Ιστορία με τη διάλυση της ευρωζώνης, μόνο και μόνο για να επιδείξει την σκληρότητά της έναντι μιας κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ».

 

Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς

Αυτό που ανησυχεί τον Αλέξη Τσίπρα περισσότερο δεν είναι η σχέση με τους ευρωπαίους εταίρους, αλλά η πολιτική ελίτ της Ελλάδας. «Το κατεστημένο που κυβερνά τη χώρα εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς. Αυτή θα μπορούσε να αποφασίσει σε περίπτωση μιας νίκης του ΣΥΡΙΖΑ να αφήσει πίσω της καμένη γη. Αναζητούμε δυνατότητες για να αποτρέψουμε μια τέτοια εξέλιξη», λέει ο κ. Τσίπρας.
Στην ερώτηση εάν η Ελλάδα θα πρέπει να παραμείνει οπωσδήποτε στη ζώνη του ευρώ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει ότι εάν το «οπωσδήποτε» σημαίνει να πεινούν τα παιδιά και η ανεργία να φτάνει το 80% «τότε μπορούμε να λέμε ακόμα ότι θα μείνουμε στην ευρωζώνη;». Σύμφωνα με τον κ.Τσίπρα, « η ευρωζώνη είναι ένα πολύ σημαντικό τμήμα της ευρωπαϊκής ενοποιητικής διαδικασίας. Αλλά το εάν θα επιβιώσει, αυτό θα το αποφασίσουν οι ισχυροί της Ευρώπης. Το αποφασίζει η Γερμανία. Για τον λόγο αυτόν η κυρία Μέρκελ θα κάνει θυσίες και θα επιτρέψει πράγματα, τα οποία τώρα ακόμη απορρίπτει».

«Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία»

Ο Αλέξης Τσίπρας εκτιμά ότι οι εκλογές θα γίνουν το αργότερο το 2015, οπότε και εκπνέει η θητεία του προέδρου της δημοκρατίας, καθώς το κόμμα του δεν πρόκειται να υποστηρίξει κανέναν υποψήφιο. Αναμένει, πάντως, επικράτηση στις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου, με μεγάλη πλειοψηφία και αυτό «θα είναι η σπίθα για την μεγάλη πολιτική αλλαγή». Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει επίσης ότι η σημερινή κυβέρνηση «στέκεται στα πόδια της επειδή ένα διεφθαρμένο μιντιακό τοπίο, διαπλεκόμενο με επιχειρηματικά συμφέροντα, κάνει το μαύρο άσπρο και την νύχτα μέρα».
Ο κ. Τσίπρας ελπίζει ότι το κόμμα του θα διασφαλίσει αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές, λέει όχι σε συνεργασία με τον Αντώνη Σαμαρά και δηλώνει ότι θα συνεργαστεί μετεκλογικά με εταίρους «που δεν κατέστρεψαν τη χώρα». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει: «Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία. Θα πρέπει να έλθει η Νέμεσις, η δίκαιη οργή».
ανάρτηση από LEFT





ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ


Μην κουράζεστε, το νέο σχέδιο θα είναι χειρότερο από του Αννάν: Συνομοσπονδία θέλει ο Ομπάμα στην Κύπρο...


Ως ένωση των δύο κοινοτήτων στην Κύπρο σε μία «συνομοσπονδία» με δύο συνιστώντα κράτη που θα διοικούν τις υποθέσεις τους περιγράφει το...
περιοδικό Economist τον «οδικό χάρτη» στον οποίο συμφώνησαν οι Νίκος Αναστασιάδης και Ντερβίς Έργολου.

Στην αναφορά του στις εξελίξεις στην Κύπρο με τίτλο «Μία αχτίδα ελπίδας», το βρετανικό περιοδικό σχολιάζει ότι οι νέες συνομιλίες επαναρχίζουν «μετά από χρόνια κωλυσιεργίας από την πλευρά των Ελληνοκυπρίων ηγετών, που ήταν προθυμότεροι να εμποδίσουν τις προσπάθειες της Τουρκίας να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά να τερματίσουν τη 40ετή διαίρεση του νησιού».

Διατυπώνεται το ερώτημα κατά πόσο αυτή τη φορά μπορούν να επιλυθούν δύσκολα θέματα όπως το περιουσιακό και η ασφάλεια. Ωστόσο, σχολιάζεται πως είναι υποβοηθητική η ανάμιξη των Αμερικανών. Μάλιστα, όπως γράφει ο Economist, ο «οδικός χάρτης» για τις νέες συνομιλίες είναι ήδη γνωστός στη Λευκωσία ως «σχέδιο Ομπάμα».

Αναφέρεται επίσης ότι με το ΑΚΕΛ στο πλευρό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο ΔΗΣΥ μπορούν να κερδίσουν ένα δημοψήφισμα επί του "σχεδίου Ομπάμα".

«Ο κ. Αναστασιάδης, ηγέτης του συντηρητικού Δημοκρατικού Συναγερμού, ήταν ο μόνος Ε/κ πολιτικός ο οποίος υποστήριξε το σχέδιο Αναν. Αυτή τη φορά, έχει το ΑΚΕΛ, τους κομμουνιστές της Κύπρου, με το μέρος του. Μαζί τα δύο κόμματα μπορούν να κερδίσουν το δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ομπάμα».

Αναφερόμενο στην ανεύρεση υδρογονανθράκων, το κείμενο υποστηρίζει ότι θα αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα για να κτιστεί μια ενεργειακή συνεργασία στην οποία θα περιλαμβάνεται και η Τουρκία. «Ο ευκολότερος τρόπος να μεταφερθεί το φυσικό αέριο στην διψασμένη από ενέργεια Ευρώπη θα ήταν ένας αγωγός προς την Τουρκία. (Το ε/κ σχέδιο για να κτιστεί τερματικό στην Κύπρο και αγωγός στην Κρήτη την Ελλάδα και την Ιταλία κρίνεται ως ακριβό και μη πρακτικό). Η τριμερής συνεργασία θα μπορούσε να μειώσει την αστάθεια στην προβληματική περιοχή», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Προστίθεται  ότι η Κύπρος προσπαθεί εν ολίγοις να βρει τα πόδια της μετά την κατάρρευση των τραπεζών του περασμένου χρόνου. Υποστηρίζει ότι η επανένωση θα βοηθήσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας και θα φέρει γρηγορότερα την ανάπτυξη.

 

ΠΡΩΚΤΟΓΕΝΕΙΣ ΜΠΑΤΑΧΤΣΗΔΕΣ ΚΑΙ ΣΙΩΠΗΛΟΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ


265 εκατ. οι μπαταχτσήδες "σωτήρες"... κι αλλα 230 εκατ το Μέγαρο... Πάει στο διάολο το πρωκτογενές...

http://im2.27210.gr/sites/default/files/imagecache/node_image/article/2014/07/148980-samben.jpg

Συνταγή Μεγάρου Μουσικής ενδέχεται να εφαρμόσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τα υπέρογκα δάνειά που έχουν λάβει και δεν μπορούν να αποπληρώσουν. Τα χρέη των δύο κομμάτων ξεπερνούν κατά πολύ το...
ποσό των 230 εκατομμύρια  που όφειλε το Μέγαρο Μουσικής και το οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα ότι πρέπει να πληρώσουν οι φορολογούμενοι. 

Η διαφαινόμενη σταδιακή διάχυση του ΠΑΣΟΚ σε εκλογικά σχήματα όπως αυτό της «Προοδευτικής Παράταξης» με την κίνηση των 58 δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα ερωτηματικά.

Τα δύο κόμματα είχαν προεξοφλήσει τα χρήματα που τους αναλογούσαν από την κρατική χρηματοδότηση, «προεξοφλώντας» συγχρόνως ότι θα λάμβαναν και τα επόμενα χρόνια τα ίδια εκλογικά ποσοστά! Πρόσφατα ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ Χοακίν Αλμούνια, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Δράσης Θόδωρου Σκυλακάκη, ανέφερε ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔδεν αποπληρώνουν τα δάνειά τους από τον Ιανουάριο του 2013.

Σύμφωνα με στοιχεία, που επικαλείται η Ελευθεροτυπία, στο τέλος του 2012 η ΝΔ είχε χρέη 145 εκατ. ευρώ και το ΠΑΣΟΚ 120 εκατ. ευρώ. Οπως έχουν σταματήσει να πληρώνουν ακόμη και τους τόκους, η πληρώνουν μόνο μέρος τους, τα ποσά αυτά έχουν αυξηθεί.

Πηγές της ΝΔ ανέφεραν στην εφημερίδα ότι το κόμμα, μέσω της κρατικής επιχορήγησης, καλύπτει τουλάχιστον το 60%-70% των τόκων που υποχρεούται να καταβάλει προκειμένου να θεωρείται ενήμερος ο δανεισμός της. Δεν είναι γνωστό αν υπάρχουν και τι ύψους προσαυξήσεις και ποινές λόγω αθέτησης του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων του κόμματος απέναντι στις τράπεζες.

Στο ΠΑΣΟΚ τα πράγματα είναι ακόμη πιο αδιαφανή ενώ τίθεται και το ερώτημα ποιος θα επωμισθεί την εξόφλησή τους στην περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ διαλυθεί,  ενσωματωθεί σε έναν ευρύτερο σχηματισμό ή συνεχίσει με άλλο όνομα. Στο ρεπορτάζ του Μιχαήλ Γελάνταλι, ο συντάκτης της Ελευθεροτυπίας επικαλείται εκτίμηση «έμπειρου τραπεζικού». σύμφωνα με την οποία από τη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ ως «νομικό πρόσωπο, ως ΑΦΜ παύει να υφίσταται, να λειτουργεί, οι υποχρεώσεις περνούν στον φορολογούμενο»...

Μηχανοκίνητη πορεία με αγροτικά αυτοκίνητα στη Θεσσαλονίκη


Τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου
Με κινητοποιήσεις σε διάφορα σημεία της χώρας συνεχίζουν τον αγώνα τους οι αγρότες. Τη Δευτέρα η Θεσσαλονίκη και την Τετάρτη η Αθήνα, θα είναι οι δύο βασικοί τους σταθμοί.

Συνεχίζονται στην Κεντρική Μακεδονία και στη Θεσσαλία οι διαβουλεύσεις για τη μορφή που θα λάβουν οι κινητοποιήσεις αγροτών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις φορολογικές αλλαγές, την υποχρέωση τήρησης βιβλίων και στοιχείων και ζητούν μείωση του κόστους παραγωγής και...
ρύθμιση χρεών.

Μηχανοκίνητη πορεία με τα αγροτικά αυτοκίνητα θα πραγματοποιήσουν τη Δευτέρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με τελικό προορισμό το υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης αγρότες που έχουν παρατάξει τα τρακτέρ τους στον κόμβο “Πράσινα Φανάρια”. Η πορεία διαμαρτυρίας των αγροτών θα ξεκινήσει στις 11 το πρωί, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γρηγόρης Παπαθεοδώρου, μέλος της Πανελλαδικής Επιτροπής Αγροτικών Μπλόκων. Εκπρόσωποι από τα μπλόκα αγροτών σε όλη την Ελλάδα συναντώνται σήμερα στη Νίκαια στη Λάρισα προκειμένου να συντονίσουν τη δράση τους.

Οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας θα προτείνουν πανελλαδικό συλλαλητήριο την ερχόμενη Τετάρτη στην Αθήνα, μετά την άκαρπη συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι τους με τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα. Την περαιτέρω στάση τους θα καθορίσουν το Σάββατο σε συγκέντρωση στη Βέροια οι αγρότες της Ημαθίας, οι οποίοι σχεδιάζουν την Κυριακή το πρωί συλλαλητήριο στον κόμβο της Κουλούρας.

Στη συγκέντρωση του Σαββάτου που θα πραγματοποιηθεί σε ξενοδοχείο της πόλης, στις 6 το απόγευμα έχουν κληθεί να συμμετάσχουν αγροτικοί σύλλογοι από τη Μακεδονία, τη Θράκη και τη Φθιώτιδα, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος της Αυθόρμητης Κίνησης Αγροτών, Κώστας Λιολιόπουλος, μέλος της Πρωτοβουλίας Αγροτών Ημαθίας.

Εν αναμονή των αποφάσεων στη Νίκαια οι αγρότες της Πέλλας παραμένουν στα μπλόκα στους κόμβους Γυψοχωρίου, Μαυροβουνίου, Μελισσίου και στην Έδεσσα. Αντιπροσωπεία των αγροτών της Πέλλας συμμετέχει στη σημερινή συνάντηση στη Νίκαια, όπου θα αποφασιστούν τα επόμενα βήματα των κινητοποιήσεων, δήλωσε ο Χρήστος Καμτσής από την από τη Συντονιστική Επιτροπή Αγροτικών Συλλόγων Πέλλας.

Στις Σέρρες οι αγρότες παραμένουν στον κόμβο των Κερδυλλίων και εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους. Στον κόμβο κατευθύνονται με τα αγροτικά τους μηχανήματα και αγρότες του δήμου Βισαλτίας. Οι αγρότες της περιοχής έχουν αναγγείλει για την Κυριακή στις 12 το μεσημέρι συμβολικό αποκλεισμό της Εγνατίας Οδού Σερρών – Καβάλας.

Συλλαλητήρια διοργανώνουν την Δευτέρα αγρότες σε όλες τις πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Με αφορμή τις κινητοποιήσεις αποφασίστηκε να μην λειτουργήσουν οι υπηρεσίες στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας στις πρωτεύουσες των νομών Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας, Καβάλας.

Πηγή: ΑΜΠΕ
Από enet

Πέφτει η Χομς - Λιποτακτούν οι ισλαμιστές - Τους πολιορκούν έξι Ταξιαρχίες



15/02/14 - 14:08
 
Το τελευταίο σημαντικό προπύργιο των ισλαμιστών ανταρτών στην δυτική Συρία, η πόλη Χομς που ελέγχει την ορεινή δίοδο προς τον Λίβανο και ήταν η πρώτη μεγάλη πόλη που καταλήφθηκε από τους αντάρτες, ανακαταλαμβάνεται από τον συριακό Στρατό!
 
Περισσότεροι από 1500 αντάρτες έχουν παραδοθεί τις τελευταίες δύο ημέρες και ο πρόεδρος της Συρίας Μπασάρ αλ Άσαντ υπόσχεται αμνηστεία.
 
Όπως αναφέρει το Reuters κατά την διάρκεια της εκκεχειρίας που συμφώνησε ο πρόεδρος Άσαντ για να απομακρυνθούν οι άμαχοι από την πόλη, μαζί με τους αμάχους βγαίνουν μαζί τους και εκατοντάδες ισλαμιστές αντάρτες, γνω΄ριζοντας ότι το τέλος ήταν κοντά.
 
Χαρακτηριστικά ένας εκ των διοικητών τους o Hodwan al-Masri  που παραδόθηκε αναφέρει στο Reuters "είμαι πλολύ γνωστός από τα Social Media θα με αναγνώριζαν αμέσως". Παραδόθηκε με την ελπίδα ότι θα του επιτρέψουν να φύγει στην εξορία, "Το μόνο που χρειάζομαιι είναι 48 ώρες για να εγκαταλέιψω την χωρα. Ελπιζω να με αφήσουν να φύγω"!
 
Δύο τεθωρακισμένες ταξιαρχίες έχουν διεισδύσει στο βόρειο τομέα εφαρμοζόντας τακτικές αστικού αγώνα και .εχουν καταφέρει συντριπτικά πλήγματα στους ισλαμιστές οι οποίοι έτσι ή αλλιώς έχουν σταματήσει να ανεφοδιάζονται.
 
Άρματα μάχης Τ-72 και Τ-55, υποστηριζόμενα από ΤΟΜΑ BMP-1/2 συντρίβουν μία-μία τις αντιστάσεις και κτίριο με κτίριοο προχωρούν προς τον αντικειμενικό τρυς στόχο μια μεγάλβη αποθήκη πρυομαχικών και το στρατηγείο των ανταρτών.
 
Η κατάπαυση του πυρός , ήταν το μόνο απτό αποτέλεσμα μιας ειρηνευτικής διαδικασίας τριών εβδομάδων στη Γενεύη, μεταξύ της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης ,που είχε ως αποτέλεσμα  να δοθει η δυνατότητα στα γυναικόπεδα να περάσουν μέσα από τις κυβερνητικές γραμμές διασχίζοντας την Παλιά Πόλη.
 
Σύμφωνα με τον κυβερνήτη της πόλης Talal al-Barazi έχουν παραδοθεί και ελέγχονται μεγάλος αριθμός ισλαμιστών που ανέρχεται σε 1400! Όλοι παραδόθηκαν με την ελπίδα ότι θα λάβουν προεδρική χάρη, και θα συγχωρεθούν για την ανταρσία.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν απομείνει μόλις περίπου 1500 ισλαμιστές αντάρτες στην Παλιά Πόλη που τελεί υπό πολιορκία, και χρησιμοποιούν ακόμα ως ασπίδα γύρω στα 1000 γυναικόπεδα. Αυτοί πολιορκούνται από τύο τεθωρακισμένες ταξιαρχίες και τέσσερις μηχανοκίνητες και πολλές ανεξάρτητες ομάδες πολιτοφυλάκων.
 
Μάλλιστα πρόκειται για τους πλέον φανατικούς οι οποιοι έβριζαν τους πρώην συμπολεμιστές τους όταν πήγαιναν να παραδοθούν, και τους έλεγαν ότι "πουλήσατε την Χομς".
 
Η Χομς δεν είναι απλά η τρίτη πόλη της Συρίας. Θεωρούνταν σύμβολο της ανταρσίας, και ως στρατηγικό σημείο, ήταν κρίσιμο καθώς, καθώς με την απελευθέρωσή της όλες οι περιοχές γύρω από τον Λίβανο καθίστανται πλέον άμεσα ελγχόμενες από τον Σύρο πρόεδρο.
 
Την ίδια στιγμή μεγάλη επίθεση εξαπολύεται από τις συριακές δυνάμεις μαζί με δυνάμεις της Χεζμπολάχ στο τελευταίο προπύργιο των αντσαρτών στο όρος Καλαμούν πάνω από την Δαμασκό, και συγκεκριμένα στο Yabroud μια πόλη  με μεικτό χριστιανικό-σουνιτικό πληθυσμό. Τουλάχιστον πριν τον πόλεμο και τις ομαδικές σφγές των σουνιτών ανταρτών εναντίον των Χριστιανών.
 
Με την κατάληψή της απελευθερώνεται όλος ο δρόμος από Δαμασκό μέχρι Χομς, και εκκαθαρίζονται πλήρως τα Λιβανοσυριακά σύνορα. Μετά από αυτό η Χεζμπολάχ θεωρέι ότι δεν θα ξαναντιμετωπίσει βομβιστικές ενέργειες, στην έδρα της στον Λίβανο, οι οποίες προέρχονταν από το όρος Καλαμούν.
 
Μετά την πτώση της Χομς, θα έχει απομείνει μόνο το Χαλέπι, το οποίο βρίσκεται ήδη υπό στενό, ασφυκτικό κλοιό. Ο Άσαντ θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει όλες του τις δυναμεις για να εξολοθρέυσει την τελευταία μεγάλη εστία αντιστασης.
 
Μετά θα αρχίσει ο μακρύς δρόμος αποκατάστασης μια ερειπωμένης χώρας.




























































































































Ολόκληρο το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την Άμυνα

ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ


Διαβάστε τις εισηγήσεις των Κώστα Ήσυχου και την περίλησψη των εισηγήσεων του Γιάννη Ταφύλλη και Κώστα Γρίβα κατά τη χθεσινή ενημέρωση του ΣΥΡΙΖΑ (όπως είχαμε αναφέρει σχετικά) του προγράμματός του για την Άμυνα.
Χαιρετισμός Κώστα Ήσυχου στην εκδήλωση για την Άμυνα.
Η Ελλάδα, για δεκαετίες ολόκληρες ήταν η πρώτη χώρα στην Ευρώπη με τις μεγαλύτερες αμυντικές δαπάνες-ως ποσοστού του ΑΕΠ- και από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς αμυντικού υλικού στον κόσμο.   Την περίοδο 1998-2007 κατείχε την τέταρτη θέση στον κόσμο με εισαγωγές που αντιστοιχούσαν στο 6% του αμυντικού υλικού που διακινήθηκε παγκόσμια.   Ακόμα και σε χρονιά κρίσης, όπως ήταν το 2009,  η Ελλάδα ήταν η  δεύτερη χώρα στο ΝΑΤΟ με τις μεγαλύτερες αμυντικές δαπάνες, αμέσως μετά τις ΗΠΑ.
Τον Έλληνα φορολογούμενο σήμερα, που βιώνει  με τραγικό τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και που βλέπει μπροστά του να ξεδιπλώνεται ένα πρωτοφανές σκηνικό διαφθοράς και διαπλοκής γύρω από τις προμήθειες εξοπλιστικών προγραμμάτων, είναι εύλογο να τον απασχολεί το ερώτημα, αν όντως έπιασαν τόπο οι θυσίες του  για την Άμυνα και σε ποιο βαθμό.
Εμείς, δεν αμφισβητούμε το γεγονός ότι οι Ε.Δ της χώρας κατέκτησαν  ένα αξιόλογο επίπεδο αποτρεπτικής ικανότητας και ότι σ’ αυτό συνέβαλαν καθοριστικά πολλές γενιές στελεχών με τον επαγγελματισμό και τις θυσίες τους.   Οφείλουμε όμως να δούμε την πραγματικότητα κατά πρόσωπο και να βάλουμε το δάκτυλο “επι του τύπου των ήλων”. Και η πραγματικότητα αυτή είναι αποκαλυπτική και διδακτική: εξαιτίας πολύ συγκεκριμένων πολιτικών που συνόδεψαν το μοντέλο σχεδιασμού, λειτουργίας και προμηθειών της Άμυνας σε ολόκληρη την περίοδο της μεταπολίτευσης, ένα μεγάλο μέρος των θυσιών του ελληνικού λαού δεν “μέτρησε” στο αξιόμαχο των ΕΔ.

  • Πρώτα απ’ όλα, όπως αποκαλύπτεται σήμερα, ένα σημαντικό μέρος των αμυντικών δαπανών, τροφοδότησε τη διαφθορά και τη διαπλοκή χωρίς να υπολογίζονται οι υπερκοστολογήσεις που συνήθως συνοδεύουν ανάλογες πρακτικές.
  • Έγιναν προμήθειες δαπανηρών εξοπλιστικών προγραμμάτων χωρίς να εντάσσονται σ’ έναν εθνικό σχεδιασμό με βάση τις επιχειρησιακές και αμυντικές ανάγκες της χώρας.
  • Οι αποσπασματικές πολιτικές προμηθειών που ακολούθησαν συστηματικά το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ,  περιόρισαν σημαντικά τη δυνατότητα επιχειρησιακής εκμετάλλευσης των οπλικών συστημάτων που αποκτήθηκαν, με επιπτώσεις και στο ύψος των δαπανών και στο αξιόμαχο των ΕΔ.
  • Ακόμα και σήμερα, διατηρούνται πολλά στρατόπεδα - κατάλοιπα του μετεμφυλιακού μοντέλου οργάνωσης των Ε.Δ- σε ολόκληρη την επικράτεια,  για να εξυπηρετούνται κομματικές σκοπιμότητες. Τα στρατόπεδα αυτά επιβαρύνουν σημαντικά την οροφή του προσωπικού και τον προϋπολογισμό, χωρίς να έχουν ουσιαστική συνεισφορά στο αξιόμαχο των Ε.Δ.
Για μας, το φυτώριο που εξέθρεψε όλες αυτές τις  παθογένειες στο χώρο της Άμυνας, είναι το  καθεστώς των “στεγανών”. Το καθεστώς που κρατά την Άμυνα σε ειδική “καραντίνα” , μακριά από τα “αδιάκριτα” βλέμματα της κοινωνίας ακόμα και του κοινοβουλίου. Το καθεστώς που εμποδίζει και αυτούς που είναι από μέσα, να έχουν στοιχειώδη επικοινωνία  με τον έξω κόσμο, ακόμα και για ζητήματα που αφορούν το δημόσιο συμφέρον. Τα στεγανά δεν τα πείραξαν μέχρι σήμερα, γιατί εξασφαλίζουν προνομιακή  πρόσβαση στην κυβέρνηση και στα κόμματα που βρίσκονται  στην εξουσία.
Ένα πρώτο συμπέρασμα στο σημείο αυτό είναι, ότι με άλλου είδους πολιτικές στο σχεδιασμό, στη λειτουργία και τις προμήθειες της Άμυνας,  θα μπορούσαμε να έχουμε πετύχει το ίδιο  αποτέλεσμα με πολύ λιγότερα μέσα και πολύ μικρότερο κόστος.
Επειδή η Άμυνα δεν λειτουργεί από μόνη της αλλά σε στενή σχέση και συνάρτηση με την πολιτική, το δεύτερο συμπέρασμα έχει να κάνει με το είδος της πολιτικής που είχαμε μέχρι σήμερα. Η πολιτική αυτή, που έκλεβε αέρα από τη χώρα αντί να της δίνει, εγκλώβισε και την Άμυνα σ' ένα ασφυκτικό πλέγμα εξαρτήσεων και πιέσεων με μόνη διέξοδο το διαρκές κυνήγι των εξοπλισμών.
Δείτε την τραγική κατάληξη που βιώνουμε σήμερα. Παρέδωσαν  τα κλειδιά της χώρας στους δανειστές, ακόμα και για ζητήματα που αφορούν τον πυρήνα της εθνικής μας κυριαρχίας όπως είναι ο σχεδιασμός της Άμυνας  και της αμυντικής βιομηχανίας. 
Στα ίδια δυστυχώς αδιέξοδα εγκλωβίστηκε και η στρατηγική συμμαχιών της χώρας σε ολόκληρη τη μεταπολεμική περίοδο. Μέχρι σήμερα έχουμε προσχωρήσει σε τρείς  υπερεθνικούς οργανισμούς ασφάλειας και άμυνας, χωρίς εγγυήσεις για το αυτονόητο, δηλαδή την ασφάλεια των συνόρων μας.

  • Το 1952, προσχωρήσαμε στο ΝΑΤΟ, το οποίο «σηκώνει τα χέρια» για την περίπτωση απειλής που προέρχεται από χώρα-μέλος.
  • Το 1995 προσχωρήσαμε στη ΔΕΕ (Δυτικοευρωπαϊκή Ένωση) αλλά εκεί ήδη υπήρχε η Τουρκία από το 1992 και η οποία το 2000, λόγω Ελλάδας,  απείλησε να μπλοκάρει με βέτο στο συμβούλιο της συμμαχίας την δυνατότητα η ΕΕ να έχει πρόσβαση στα μέσα του ΝΑΤΟ.
  • Με τη συνθήκη της Λισσαβόνας του 2007, που κατήργησε τη ΔΕΕ, προσχωρήσαμε  ως χώρα-μέλος στην  Κοινή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας της ΕΕ (ΚΠΑΑ). Εδώ βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το αμφιλεγόμενο κείμενο της «ρήτρας αμοιβαίας άμυνας» (άρθρο 42.7 της ΣΛΕΕ), που στην προσπάθεια να συμβιβάσει αντικρουόμενα στρατηγικά συμφέροντα χωρών της ΕΕ τελικά δεν δεσμεύει επί της ουσίας κανέναν. Χώρια που για τη συλλογική ασφάλεια παραπέμπει πίσω στο ΝΑΤΟ.
Είναι φανερό ότι η χώρα έχει ανάγκη από άλλες πολιτικές που θα τη βγάλουν από τα σημερινά  αδιέξοδα, θα τη στηρίξουν στα πόδια της και θα τη βοηθήσουν να διεκδικήσει τη θέση που της αναλογεί στο παγκόσμιο σύστημα. Διαφορετικές πολιτικές χρειαζόμαστε και για την Άμυνα της χώρας.
Για μας,  η Άμυνα όπως τη γνωρίσαμε μέχρι σήμερα, έκλεισε οριστικά τον κύκλο της. Η χώρα έχει ανάγκη από ένα διαφορετικό μοντέλο ΕΔ. Έχει ανάγκη από ΕΔ μικρότερου σχήματος και μεγαλύτερου βαθμού ευελιξίας, ΕΔ αποτελεσματικές και αποδοτικές με την ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας, ΕΔ μικρότερου κόστους. Έχει ανάγκη τέλος, από ΕΔ με στέρεο δημοκρατικό προσανατολισμό και ισχυρούς δεσμούς με την κοινωνία.
Η ιστορική ευθύνη για να αλλάξουμε τη χώρα και να δρομολογήσουμε τους αναγκαίους μετασχηματισμούς και στον ευαίσθητο χώρο των ΕΔ μας αναλογεί και είμαστε έτοιμοι να την αναλάβουμε.
Γνωρίζουμε τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Γνωρίζουμε τις συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών. Γνωρίζουμε επίσης ότι εξαιτίας της έκτασης των συνεπειών αυτών καμία προσπάθεια δεν θα πρέπει να θεωρείται αρκετή.
Στις προτεραιότητες της δικής μας διακυβέρνησης θα είναι η διασφάλιση αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για το προσωπικό των ΕΔ και η διατήρηση σε υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας κρίσιμων ικανοτήτων του στρατεύματος με αυστηρή ιεράρχηση επιχειρησιακών απαιτήσεων.  Εμείς πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει Άμυνα της χώρας χωρίς τους ανθρώπους της. Άλλοι είναι αυτοί που πιστεύουν ότι οι Έλληνες θα πρέπει να ζουν με 300 ευρώ και ότι μπορεί να έχουμε Άμυνα με την πλειοψηφία των στελεχών της να ζει σήμερα κάτω από το όριο της φτώχειας.  Γνωρίζουμε την οικονομική κατάσταση της χώρας. Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια προς κάθε κατεύθυνση. Γνωρίζουμε επίσης ότι  μπορούμε να κάνουμε πολλά  για τη βελτίωση της ζωής του προσωπικού των ΕΔ και των οικογενειών τους τα οποία είναι θέμα πολιτικής βούλησης και μόνο.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ με δυο λόγια στην διαδικασία ενοποίησης και ολοκλήρωσης που δρομολογεί η ΕΕ στον αμυντικό τομέα, μία διαδικασία που επηρεάζει την αμυντική πολιτική της χώρας μας. Δυστυχώς η ΕΕ, υπό την καθοδήγηση των νεοφιλελεύθερων πολιτικών , που παραμένουν κυρίαρχες στην ευρωπαϊκή σκηνή τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά και της γραφειοκρατίας των Βρυξελών, δεν δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη  συλλογική ασφάλεια του ευρωπαϊκού εδάφους, αλλά τις προϋποθέσεις για να αποκτήσει η ΕΕ την ικανότητα αυτόνομης στρατιωτικής δράσης,  με στρατιωτικές επεμβάσεις εκτός συνόρων, σε πολλαπλά μέτωπα ανά την υφήλιο, στα πρότυπα  των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Θα ήθελα να τονίσω κατηγορηματικά ότι αυτή η πολιτική , όπως έδειξε και το παράδειγμα των ΗΠΑ, δεν παράγει ασφάλεια ούτε παράγει ανάπτυξη όπως υπόσχονται στους λαούς της Ευρώπης.
Η Ευρώπη δεν πρέπει να αποτελέσει το νέο παγκόσμιο χωροφύλακα αλλά δύναμη κανόνων, δικαιωμάτων και ανάπτυξης. Εμείς θα δώσουμε τη μάχη για την επανίδρυση της Ευρώπης. Και η επανίδρυση της Ευρώπης μπορεί και πρέπει να συμπεριλάβει  και ένα σύστημα συλλογικής ασφάλειας, που θα οικοδομείται στη βάση αρχών ισοτιμίας και συνεννόησης και όχι ανταγωνισμού μεταξύ των χωρών. Ένα τέτοιο σύστημα σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ρόλου του ΟΗΕ και το σεβασμό του διεθνούς δικαίου θα μπορούσε πράγματι να συμβάλλει σ' ένα καλύτερο κόσμο.

Η περίληψη των εισηγήσεων των Γ. Ταφύλλη και Κ. Γρίβα
ΑΜΥΝΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ,  ΕΛΛΗΝΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ
Αξιοκρατία, επαγγελματισμός, αναγνώριση βασικών δικαιωμάτων και θεμελιωδών ελευθεριών των στελεχών των Ε.Δ  στα πρότυπα των προηγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Θητεία με επιχειρησιακό προσανατολισμό – σύνδεση με πολιτικές και δράσεις ανταποδοτικότητας.
Ανάπτυξη ελληνικής στρατηγικής αποτροπής - ίδρυση κέντρου μελετών των διεθνών εξελίξεων στην τέχνη και την επιστήμη του πολέμου και την πολεμική τεχνολογία.
Αναπροσανατολισμός – Αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα

ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΕΔ
Από  συνδυασμό φορέων της εκτελεστικής, της νομοθετικής και της δικαστικής εξουσίας καθώς και από ανεξάρτητες αρχές.
Ουσιαστική ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του κοινοβουλίου, νέες ανεξάρτητες αρχές «Συνήγορου του Στρατιωτικού» και «Γενικού Επιθεωρητή Οικονομικών της Άμυνας».
Ενίσχυση της υπευθυνότητας – δημοκρατική λογοδοσία όλων των φορέων που εμπλέκονται στο σχεδιασμό, στις προμήθειες και στην καθημερινή λειτουργία της Άμυνας.
Δημοκρατικός έλεγχος της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των Ε.Δ.

ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΔ
  • Νέα δομή δυνάμεων από μηδενική βάση. Σταδιακή μετάβαση σε  Ε.Δ μικρότερου και ευέλικτου σχήματος και υποδομών, μεγάλης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας και μικρότερου κόστους.
  • Συμμετρική ανάπτυξη των βασικών συντελεστών  της Άμυνας. Ολιστική και συνθετική αντιμετώπιση των αμυντικών ικανοτήτων - ανάπτυξή τους στο μέτρο των επιθυμητών αποτελεσμάτων.
  • Σχεδιασμός που να αναδεικνύει τα γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας.
  • Συνεκτίμηση κατά το σχεδιασμό ειρηνικών έργων υποδομής και περιφερειακών πολιτικών  του βαθμού διευκόλυνσης – υποστήριξης της Άμυνας της χώρας.
  • Μέγιστη αξιοποίηση των υπαρχόντων συστημάτων. Μελετημένη επέκταση των ικανοτήτων τους, ανάλογα με τις δυνατότητες της χώρας, αναβάθμιση και μετατροπή τους αν χρειαστεί με  συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.
  • Εισαγωγή προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών - πολλαπλασιαστών ισχύος στη διοίκηση και τον έλεγχο των Ε.Δ. Ανάπτυξη τεχνολογιών με 100% ελληνική συμμετοχή.
  • Σύνθεση παραγόντων «επιβιωσιμότητας»- αποτελεσματικότητας, από κάτω προς τα πάνω, από το επίπεδο του απλού στρατιώτη έως και το ανώτερο επιχειρησιακό επίπεδο.
  • Νέα στρατηγική προμηθειών - επανασχεδιασμός των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων που εκκρεμούν, εστίαση στην αμυντική βιομηχανία και σε τομείς άμεσης προτεραιότητας.
  • Η αμυντική βιομηχανία  ζωτικός και αναπόσπαστος κρίκος για την ασφάλεια εφοδιασμού και την επιχειρησιακή αυτονομία των ΕΔ.
  • Ανάπτυξη, ασύμμετρων, αντισυμβατικών και ανορθόδοξων ικανοτήτων, μέσω αντίστοιχων εργαστηρίων, σε όλους τους κλάδους και σε όλα τα επίπεδα.

ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική για τον παραγωγικό προσανατολισμό της αμυντικής βιομηχανίας, Ενιαίος Φορέας Αμυντικής Βιομηχανίας υπό δημόσιο έλεγχο, αναθεώρηση του νόμου «περί προμηθειών», σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης και βιωσιμότητας. Ενίσχυση της έρευνας και καινοτομίας στον αμυντικό τομέα.

ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Εμπέδωση της διαφάνειας-καταπολέμηση της διαφοράς. Έλεγχος και επίβλεψη του συστήματος προμηθειών από τους φορείς δημοκρατικού κοινωνικού ελέγχου των ΕΔ. Εστίαση σε προγράμματα διακρατικών συνεργασιών, οργανωτική και λειτουργική ανασυγκρότηση του συστήματος προμηθειών, διακλαδικές προμήθειες για κοινά μέσα, υλικά και εφόδια, εισαγωγή ευέλικτων οργανωτικών δομών, ολιστική αντιμετώπιση των προμηθειών-μέριμνα για το σύνολο της ζωής του υλικού, παραλαβή υλικού από τον τελικό χρήστη, μακροχρόνιος προγραμματισμός-έγκαιρος σχεδιασμός, διαγωνιστικές διαδικασίες, έγκριση του προγράμματος προμηθειών από το κοινοβούλιο.

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΩΝ ΕΔ
Αναβάθμιση και διεύρυνση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Ε.Δ στο κοινωνικό σύνολο σε όλα τα επίπεδα. Αποφασιστική συμβολή στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.  Ανάληψη πρωταγωνιστικού ρόλου για την ανακούφιση της κοινωνίας από τις επιπτώσεις της ανθρωπιστικής κρίσης – σχέδιο δράσης για την εξασφάλιση στέγης, τροφής και υγειονομικής φροντίδας σε συμπολίτες μας που  πλήττονται.

ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ
Η διασφάλιση αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης των στελεχών των Ε.Δ.
Η διατήρηση σε υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας κρίσιμων ικανοτήτων του στρατεύματος με αυστηρή ιεράρχηση προτεραιοτήτων.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ζάρα Βαγκενκνέχτ: Βλέπω ενίσχυση των ριζοσπαστικών κομμάτων

Ζά

tvxs.gr/node/148920
 
 
 
Ανερχόμενο αστέρι στο αριστερό κόμμα Die Linke η Ζάρα Βαγκενκνέχτ εκμυστηρεύεται στη Deutsche Welle τους φόβους της για την άνοδο των εθνικιστικών και λαϊκιστικών κομμάτων στις ευρωεκλογές.
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκινάει σήμερα. Σε 100 μέρες οι πολίτες από τις χώρες–μέλη της ΕΕ, μαζί και της Γερμανίας, προσέρχονται στις κάλπες για να εκλέξουν τα νέα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο αναλόγως του συσχετισμού των δυνάμεων που θα προκύψει, θα εκλέξει και τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Έτσι τα περισσότερα ευρωπαϊκά κόμματα και ομάδες έχουν καταλήξει στα κορυφαία στελέχη τους που θα πέσουν στη μάχη της ψήφου.
«Η ΕΕ χάνει τα ερείσματά της»
Για το γερμανικό αριστερό κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης Die Linke, η διαδικασία θα γίνει αυτό το Σαββατοκύριακο στο Αμβούργο. Στο ευρωπαϊκό συνέδριο θα παρουσιαστεί η λίστα των υποψηφιοτήτων και το εκλογικό πρόγραμμα. Στους συνέδρους έχει προσκληθεί να μιλήσει και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας. Μιλώντας στην ελληνική εκπομπή της Deutsche Welle, η Ζάρα Βαγκενκνέχτ, αντιπρόεδρος του κόμματος και αντιπρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας εκφράζει την ανησυχία της για την επίδραση που ενδεχομένως θα έχει η έκβαση του δημοψηφίσματος στην Ελβετία στον προεκλογικό αγώνα των ριζοσπαστικών κομμάτων.
«Τα ανοιχτά σύνορα και η ελεύθερη κυκλοφορία εργαζομένων είναι επίτευγμα, όχι όμως όταν γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από επιχειρήσεις για να πιέσουν προς τα κάτω τους μισθούς» υποστηρίζει. «Αυτό ακριβώς συμβαίνει στην Ελβετία, και πολύ περισσότερο στη Γερμανία. Εργαζόμενοι από ανατολικοευρωπαϊκές χώρες παίρνουν θλιβερούς μισθούς κι αυτό προκαλεί αισθήματα αδικίας, δικαιολογημένους φόβους και αντιδράσεις, που στη συνέχεια γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από λαϊκιστές, εθνικιστές και ακροδεξιά κόμματα. Σε ολόκληρη την Ευρώπη βλέπουμε να αυξάνουν τη δύναμή τους. Η ΕΕ, έτσι όπως είναι σήμερα, χάνει διαρκώς σε ερείσματα και στήριξη από το λαό. Και όταν αυτό γίνεται στο δεξιό χώρο, αποτελεί τεράστιο πρόβλημα. Στις ευρωεκλογές βλέπω να ενισχύονται σημαντικά αυτά τα κόμματα».
Εξισορρόπηση αρμοδιοτήτων
Η Ζάρα Βαγκενκνέχτ παραδέχεται ανοιχτά ότι αυτό το ενδεχόμενο την τρομάζει, γιατί προκαλεί συνειρμούς από το παρελθόν και παραλληλισμούς με την πρόσφατη ιστορία. «Βέβαια δεν μπορεί να συγκρίνει κανείς τη σημερινή Ευρώπη με αυτή της οικονομικής κρίσης του 1930, αλλά ωστόσο υπάρχουν ομοιότητες. Τότε, κι αυτό συνέβη κυρίως στη Γερμανία, πολλοί άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τη δημοκρατία, επειδή αισθάνθηκαν ότι αφέθηκαν στην τύχη τους. Και φυσικά σε αυτό συνέβαλε και η υψηλή ανεργία. Γι' αυτό εύχομαι να μην προστρέξει κανείς σε αυτά τα κόμματα που επικαλούνται τη φασιστική παράδοση, ή, ακόμη χειρότερα, το κάνουν συγκεκαλυμμένα. Θα ήταν μια επικίνδυνη εξέλιξη».
Η αντιπρόεδρος του κόμματος Die Linke υποστηρίζει ότι η ΕΕ χρειάζεται να αναπροσαρμόσει το βηματισμό της προς μια πιο κοινωνική κατεύθυνση. Επιμένει να αντιστέκεται στη μεταφορά εξουσιών από τα εθνικά κράτη στις «υπηρεσίες των Βρυξελλών» και ζητά να βρεθεί μια νέα εξισορρόπηση ανάμεσα στις αρμοδιότητες που θα πρέπει να παραμείνουν σε εθνική δικαιοδοσία και σε εκείνες που θα περάσουν σε ενωσιακό επίπεδο. Και θέτει θέμα νομιμοποίησης των ευρωπαϊκών θεσμών χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την οποία αποκαλεί ομάδα από λομπιίστες στην υπηρεσία επιχειρηματικών κολοσσών, αλλά και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που εκλέγεται με ποσοστό κάτω του 50% των ευρωπαίων πολιτών.

Η ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΕΚΤΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΕ!




Του Γ. ΔΕΛΑΣΤΙΚ*
Σίγουρα ο ανενημέρωτος αναγνώστης θα βάλει τα γέλια αν ακούσει ότι ένα κόμμα της Ολλανδίας κατεβαίνει στις ευρωεκλογές με κεντρικό σύνθημα «Εξω η Ολλανδία, όχι μόνο από την Ευρωζώνη, αλλά και από την ΕΕ»! Γραφικοί, περιθωριακοί τύποι μηδαμινής σίγουρα εκλογικής επιρροής, θα σκεφτεί. Μαθαίνοντας μάλιστα ότι ο περί ου ο λόγος πολιτικός σχηματισμός είναι το Κόμμα της Ελευθερίας της σκληρής ολλανδικής Δεξιάς ή Ακροδεξιάς, θα αισθανθεί αυθόρμητα δικαιωμένος για την αρχική εκτίμησή του. Μόνο που, αν ψάξει λίγο καλύτερα το θέμα, θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν μερικές ενοχλητικές λεπτομέρειες.
Πρώτα πρώτα αυτό το Κόμμα της Ελευθερίας στις δημοσκοπήσεις για τις ευρωεκλογές έρχεται… πρώτο! Δημοσκοπήσεις βέβαια είναι αυτές, αλλά αν όντως βγει και από τις ευρωκάλπες κάτι ανάλογο, αν δηλαδή πραγματικά το κόμμα του Χέερτ Βίλντερς κατακτήσει την πρώτη θέση στην Ολλανδία στις ευρωεκλογές, μόνο περιθωριακό δεν θα μπορεί να χαρακτηριστεί το κόμμα αυτό. Αν όντως νικήσει το ακροδεξιό Κόμμα της Ελευθερίας, πρέπει η επικράτησή του να βάλει σε σκέψη όχι μόνο τους Ολλανδούς, αλλά όλους τους Ευρωπαίους, για τις επιπτώσεις που έχει στις συνειδήσεις των πολιτών η πολιτική που ασκούν η Ευρωζώνη και η ΕΕ. Υπάρχει και μια δεύτερη «ενοχλητική» λεπτομέρεια, ευτυχώς για τους υποστηρικτές του ευρώ και της ΕΕ δημοσκοπική κι αυτή για την ώρα, μέχρι να γίνουν οι ευρωεκλογές σε τρεις μήνες. Δημοσκόπηση για λογαριασμό της «Ντε Τέλεχρααφ», της μεγαλύτερης ολλανδικής εφημερίδας, που καμιά συμπάθεια δεν τρέφει προς τον Βίλντερς και το κόμμα του, έδειξε ότι αυτή τη στιγμή το Κόμμα της Ελευθερίας απολαμβάνει τόσο ισχυρής υποστήριξης μεταξύ των Ολλανδών ώστε όχι μόνο θα βγει πρώτο, αλλά επιπλέον θα πάρει μόνο του μόλις έναν ευρωβουλευτή λιγότερο από όσους θα πάρουν όλα μαζί τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού!
Για να δούμε βέβαια αν και αυτό το πράγμα θα επιβεβαιωθεί από το πραγματικό εκλογικό αποτέλεσμα τον Μάιο, γιατί άλλο οι δημοσκοπήσεις και εντελώς άλλο τα ψηφοδέλτια στις κάλπες. Υπάρχει όμως και μια άλλη, τελευταία αλλά καθόλου ασήμαντη «λεπτομέρεια», η οποία ομολογουμένως προκαλεί σοκ, παρόλο που και αυτό το στοιχείο είναι δημοσκοπικό: το 37% (!) των Ολλανδών τάσσεται υπέρ της αποχώρησης της χώρας τους όχι απλώς από το ευρώ, αλλά από την ίδια την ΕΕ, ενώ υπέρ της παραμονής της Ολλανδίας στην ΕΕ τάσσεται μόλις το 45% των ερωτηθέντων – δηλαδή μόνο 8 εκατοστιαίες μονάδες περισσότερο!
Πράγμα που σημαίνει ότι αρκεί να αλλάξει γνώμη μόλις το 4% αυτών που υποστηρίζουν την παραμονή της Ολλανδίας στην ΕΕ για να βρεθούν τα δύο στρατόπεδα ισοδύναμα! Μα πως είναι δυνατόν σε μια πλούσια χώρα σαν την Ολλανδία της οποίας το 70% των εξαγωγών κατευθύνεται προς τις άλλες χώρες της ΕΕ, το στρατόπεδο των υποστηρικτών της ΕΕ να υπερέχει τόσο λίγο έναντι εκείνων που θέλουν να αποχωρήσει η Ολλανδία από το ευρώ αλλά και την ΕΕ; Εύκολα μπορεί να κατανοήσει κανείς τους Ελληνες, τους Πορτογάλους, τους Ισπανούς, ακόμη και τους Ιταλούς που τα τελευταία χρόνια βλέπουν το βιοτικό τους επίπεδο να καταποντίζεται ή να πέφτει και να θεωρούν γι’ αυτό υπεύθυνη την πολιτική της Ευρωζώνης και της ΕΕ, να διακατέχονται αυτή την εποχή από αντι-ΕΕ αισθήματα. Αλλά να θέλουν να φύγουν από την ΕΕ σε μεγάλο ποσοστό και οι πλούσιοι Ολλανδοί αυτό σίγουρα προκαλεί μεγάλη εντύπωση. Είναι βέβαιο ότι κάτι λάθος, σοβαρό λάθος κάνει η ΕΕ στην πολιτική της για να ξεσηκώνονται εναντίον της οι πολίτες τόσο των φτωχών κρατών όσο και των πλούσιων! Στο μεταξύ, όση λογική δυσπιστία κι αν έχει δικαιολογημένα κάποιος για την αξιοπιστία των ευρημάτων των δημοσκοπήσεων, η πραγματικότητα για τις διαθέσεις των Ολλανδών απέναντι στο ευρώ και την ΕΕ δεν πρέπει να απέχει πολύ από τα δημοσκοπικά ευρήματα, ενδεχομένως.
Ας θυμηθούμε ότι πριν από σχεδόν εννέα χρόνια, τον Ιούνιο του 2005, όταν έγινε στην Ολλανδία δημοψήφισμα για το ευρωσύνταγμα, ο λαός της είπε ένα πεντακάθαρο «όχι», που συγκλόνισε την Ευρώπη! Καθώς είχε προηγηθεί τον Μάιο του 2005 και το «όχι» του γαλλικού λαού στο ευρωσύνταγμα, το αποτέλεσμα ήταν να σταματήσει αμέσως κάθε διαδικασία για την ψήφιση ευρωσυντάγματος μέσω δημοψηφισμάτων και να μην επανέλθει ποτέ αυτή η διαδικασία, για κανένα θέμα της ΕΕ. Απλή ένδειξη φυσικά αποτελεί το «όχι» των Ολλανδών στο ευρωσύνταγμα σχεδόν προ δεκαετίας και κατά κανέναν τρόπο απόδειξη ότι είναι σωστές και οι σημερινές δημοσκοπήσεις, αλλά σίγουρα προκαλεί ενδιαφέρον για τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών στην Ολλανδία. Οψόμεθα…
*Δημοσιεύθηκε στο “ΕΘΝΟΣ” την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014