ΚΩΣΤΑ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑ ΣΤΟΝ GUARDIAN* Η έξοδος από την ευρωζώνη είναι η διέξοδος.

«Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΑΝΤΙΚΡΥΣΕΙ ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΝ ΩΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ»


Εκτύπωση

(Παρ. 26/06/15 
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑ ΣΤΟΝ GUARDIAN*  
Η Ελλάδα υφίσταται εκβιασμό. Η έξοδος από την ευρωζώνη είναι η διέξοδος. Αντί να υποχωρήσει στις καταστροφικές απαιτήσεις της τρόικας, ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να απαλλάξει τη χώρα από την παγίδα του κοινού νομίσματος, αν ο ελληνικός λαός συμφωνεί.
Πριν από λίγες ημέρες η ελληνική κυβέρνηση υπέβαλε κατάλογο προτάσεων ελπίζοντας να σπάσει το αδιέξοδο με τα "θεσμούς" - την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η κυβέρνηση βασικά συμφώνησε με σκληρά πρωτογενή πλεονάσματα: 1% το 2015 και 2% το 2016. Για την επίτευξη αυτών των στόχων η Επιτροπή πρότεινε να αυξηθεί το ΦΠΑ σε μια σειρά εμπορευμάτων ευρείας κατανάλωσης, καθώς και την επιβολή φόρων για τις επιχειρήσεις υψηλής κερδοφορίας και τις οικογένειες "υψηλών "εισοδημάτων. Πρότεινε επίσης σημαντική εξοικονόμηση για τις συντάξεις. Τα μέτρα αθροίζονται σε περίπου € 8 δις πάνω από 2015 - 16, και θα πρέπει να εφαρμοστούν αμέσως.
Το πακέτο είναι σίγουρα αποπληθωριστικό σε μια στιγμή που η ελληνική οικονομία βρίσκεται και πάλι στο κατώφλι της ύφεσης. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα συμβάλει στη συρρίκνωση της παραγωγής και στην αύξηση της ανεργίας στο 2015-16, ιδιαίτερα καθώς υπάρχει μικρή προοπτική αντισταθμίσης από ένα επενδυτικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την ΕΕ. Πρόκειται για μια σημαντική υποχώρηση από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Προς γενική έκπληξη, η απάντηση των «θεσμών», υπό την ηγεσία του ΔΝΤ, ήταν να απαιτήσει ακόμα σκληρότερα μέτρα για την επίτευξη των ίδιων στόχων. Αυτά περιλαμβάνουν μεγαλύτερες αυξήσεις του ΦΠΑ, μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης για τις επιχειρήσεις και μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων από το συνταξιοδοτικό. Εάν οι απαιτήσεις αυτές ικανοποιηθούν, η κυβέρνηση δεν θα είναι καν σε θέση να ισχυριστεί ότι έχει μετατοπιστεί μέρος της αύξησης της φορολογικής επιβάρυνσης μακριά από τους εργαζόμενους και τους φτωχούς.
Για την Ελλάδα συνολικά, η προοπτική επίτευξης μια ςσυμφωνίας σε αυτή τη βάση θα ήταν απλά φρικτή. Η χώρα θα αναγκαστεί να υιοθετήσει σκληρά μέτρα λιτότητας υπαγορευμένα από τους δανειστές, χωρίς καμία ρεαλιστική πιθανότητα για σημαντική ελάφρυνση του χρέους, ή ενός σημαντικού επενδυτικού προγράμματος. Οι «θεσμοί» για άλλη μια φορά προσπαθούν να επιβάλουν τις πολιτικές που έχουν αποτύχει παταγωδώς από το 2010, προκαλώντας τεράστια συρρίκνωση του ΑΕΠ, τεράστια ανεργία και μαζική πτώχευση. Θα ήταν μια εθνική καταστροφή συνοδευόμενη από την πλήρη ταπείνωση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Για εκείνους που βλέπουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, χωρίς ροζ γυαλιά, δεν υπάρχει καμία έκπληξη σχετικά με τη στάση των δανειστών. Η ΕΕ και η ευρωζώνη συγκεκριμένα είναι δέσμιες της λιτότητας. Οι δανειστές έχουν αναπόφευκτα αντιρρήσεις για την άρση της λιτότητας στην Ελλάδα, και φαίνεται να πιστεύουν - ανόητα - ότι η λιτότητα «δουλεύει». Επιπλέον, είναι πρόθυμοι να επιβάλουν μια πολιτική ήττα στην αριστερή κυβέρνηση που τόλμησε να αμφισβητήσει το ευρωπαϊκό status quo. Η Ευρώπη έχει δείξει μια σκληρή και κυνική όψη προς την Ελλάδα, όποια κι αν είναι τα ελαττώματα της ίδιας Ελλάδας.
Το πραγματικό ερώτημα είναι, αν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα προσχωρήσει σε αυτές τις έξωφρενικές απαιτήσεις. Προτίθεται να υποκύψει στον εκβιάσμό; Ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε τις εκλογές τον Ιανουάριο του 2015, με μια στρατηγική που υποσχέθηκε να άρει τη λιτότητα και να φέρει ριζικές αλλαγές στην Ελλάδα, με παραμονή εντός της ευρωζώνης. Πιστεψε ότι η ισχυρή δημοκρατική εντολή που έλαβε η κυβέρνηση του θα τη βοηθήσει να επιτύχει στις σκληρές διαπραγματεύσεις με τους δανειστές. Η πραγματικότητα έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ διαφορετική καθώς οι δανειστές έχουν χρησιμοποιήσει το πλαίσιο της ευρωζώνης για να δημιουργήσουν μια έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης που έχουν παραλύσει την Ελλάδα.
Ταυτόχρονα, τόσο οι δανειστές και οι εγχώριες δυνάμεις που επιθυμούν να συνεχίσουν με τις πολιτικές της λιτότητας - συμπεριλαμβανομένων, ως επί το πλείστον, των πλούσιων και των οικονομικών ελίτ – κινδυνολογούν ξεδιάντροπα με το Grexit. Αντιμέτωποι με την δύναμη του «χρήματος», η στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ αποκάλυψε τα όρια της .
Η Ελλάδα και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχουν πλέον έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την αδίστακτη πραγματικότητα της ευρωζώνης. Για να κρατήσουν τη χώρα στη νομισματική ένωση, οι δανειστές εννοούν να υποβάλλουν την κυβέρνηση στον εκβιάσμό να αποδεχθεί πολιτικές που θα οδηγήσουν σε εθνική παρακμή. Η ελληνική κοινωνία θα αντιμετωπίσει χαμηλή ανάπτυξη, υψηλή ανεργία, παγιωμένη φτώχεια και τη μετανάστευση της καταρτισμένης νεολαία της, όπως η εμπειρία των τελευταίων πέντε χρόνων έχει δείξει.
Υπάρχει μια εναλλακτική διαδρομή για την Ελλάδα, και θα περιλαμβάνει την έξοδο από την ευρωζώνη. Η έξοδος θα απαλλάξει τη χώρα από την παγίδα του κοινού νομίσματος, θα της επιτρέψει να εφαρμόσει πολιτικές που θα μπορούσαν να αναζωογονήσουν την οικονομία και για την κοινωνία. Θα ανοίξει μια εφικτή προοπτική που θα μπορούσε να προσφέρει νέα ελπίδα, ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται σημαντικές δυσκολίες προσαρμογής κατά την αρχική περίοδο.
Η επιλογή εναπόκειται εν τέλει με τον ελληνικό λαό. Παρά αναφερόμενα, συχνά, σε δημοσκοπήσεις που δείχνουν ισχυρή υποστήριξη του λαού για την ευρωζώνη, η ζώσα πραγματικότητα είναι ο θυμός και η απογοήτευση μεταξύ των εργαζομένων, των φτωχών και της ρημαγμένης μικρο-μεσαίας τάξη. Αυτά είναι τα κοινωνικά στρώματα που θα μπορούσε να θέσει τη χώρα σε μια διαφορετική τροχιά ανάπτυξης με κοινωνική δικαιοσύνη. Στο πλαίσιο αυτό, εναπόκειται στο ΣΥΡΙΖΑ να επανεξετάσει τη στρατηγική του και να προσφέρει μια νέα ηγεσία στον ελληνικό λαό. Μέσα στις επόμενες ημέρες ενδέχεται να υπάρξει μια σημαντική παρέμβαση της ισχυρής αριστερής πτέρυγας του, της Αριστερής Πλατφόρμας. Η Ελλάδα χρειάζεται μια ταχεία δημόσια συζήτηση και την αναμόρφωση της πολιτικής. Η χώρα έχει τη δύναμη να επιβιώσει και θα επιβιώσει.
Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ



Εκτύπωση
(ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 /06/15 
Του ΝΙΚΟΥ ΙΓΓΛΕΣΗ*
Μέχρι τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, η διαχωριστική γραμμή στην ελληνική κοινωνία ήταν μεταξύ μνημονιακών και αντιμνημονιακών πολιτικών δυνάμεων. Μετά τις εκλογές εμφανίστηκε μια τρίτη τάση, την οποία μπορούμε να την ονομάσουμε κρυφομνημονιακή.
Πρόκειται για πολιτικούς, συνδικαλιστές, διανοούμενους, επιστήμονες, δημοσιογράφους και άλλους, οι οποίοι ενώ περιγράφουν με τα μελανότερα χρώματα την οικονομική και κοινωνική καταστροφή που προκάλεσαν τα Μνημόνια δεν προτείνουν καμιά διέξοδο, αναζητούν συμβιβαστική λύση με τους δανειστές - δυνάστες, μέσα στην Ευρωζώνη. Κάποιοι από αυτούς φτάνουν στο σημείο να μιλούν για ρήξη αλλά και πάλι δεν προσδιορίζουν το περιεχόμενό της: Αν υπάρξει ρήξη με την Τριαρχία των δανειστών (Τρόϊκα – Θεσμοί) ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τον ελληνικό λαό; Πως θα ζει αυτή η χώρα; Πώς θα κινείται η αγορά; Τι θα γίνει με τις τράπεζες, τις καταθέσεις, τις εισαγωγές;
Όσο δε δίνεται μια πειστική απάντηση σ’ αυτά τα ερωτήματα, όσο δεν παρουσιάζεται μιααξιόπιστη εναλλακτική λύση, η πλειοψηφία του ελληνικού λαού θα βρίσκεται σε σύγχυση, θα φοβάται για το αύριο και τελικά θα υποταχθεί στους άτεγκτους δανειστές και τους εγχώριους δωσίλογους.

Παράλληλα, όσοι από τους οπαδούς της ρήξης, χωρίς γνώση της σημερινής οικονομικής πραγματικότητας, μιλούν για επιστροφή στη δραχμή, η οποία θα αφεθεί σε ελεύθερη διακύμανση στις χρηματαγορές και άρα θα υποστεί υποτίμηση σε σημαντικό ποσοστό, κάνουν έωλους υπολογισμούς για τον πληθωρισμό που θα δημιουργηθεί και προτείνουν την επιβολή ελέγχου στις εισαγωγές και καθιέρωση δελτίου σε καύσιμα, τρόφιμα κλπ., ουσιαστικά «ρίχνουν νερό στο μύλο» των δανειστών. Τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούν οι ξένοι επικυρίαρχοι και οι εγχώριοι μνημονιακοί για να τρομοκρατήσουν τους Έλληνες και να αποδείξουν, όχι ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος, αλλά ότι ο άλλος δρόμος είναι χειρότερος και πιο επώδυνος από τον ευρωμονόδρομο.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Οι μνημονιακοί και οι περισσότεροι αντιμνημονιακοί έχουν πέσει στην παγίδα και επιδιώκουν να καταστήσουν το χρέος βιώσιμο. Βιωσιμότητα του χρέους σημαίνει να μπορεί η Ελλάδα να το εξυπηρετεί, δηλαδή να πληρώνει κάθε χρόνο τους τόκους και τα χρεολύσιά του. Η αποπληρωμή των τοκοχρεολυσίων μπορεί να γίνεται είτε από το μηχανισμό Στήριξης της Τριαρχίας των δανειστών είτε από τις περίφημες αγορές. Το χρέος με τον τρόπο αυτό δεν αποπληρώνεται αλλά ανακυκλώνεται. Η χώρα παίρνει νέα δάνεια για να πληρώνει τα παλαιά, ακόμα παίρνει νέα δάνεια για να πληρώνει τους ετήσιους τόκους, γι’ αυτό το χρέος δε μειώνεται, αλλά αυξάνεται. Μόνο το 2014, ύστερα από πέντε χρόνια, η Ελλάδα κατάφερε να καταγράψει ένα μικρό πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης των 630 εκατ. ευρώ, το οποίο στο σύνολό του πήγε στην αποπληρωμή των τόκων του χρέους. Συγκεκριμένα το 2014 οι τόκοι που πληρώθηκαν ήταν 6,9 δις. ευρώ, τα 6,3 δις. προήλθαν από νέο δανεισμό και σ’ αυτά προστέθηκαν τα 630 εκατ. που περίσσεψαν από τον προϋπολογισμό (έσοδα μείον δαπάνες).
Βιωσιμότητα του χρέους σημαίνει βιωσιμότητα της δουλείας του λαού και βιωσιμότητα της ελληνικής αποικίας.
Ουσιαστικά για το χρέος η Ελλάδα δεν πληρώνει τίποτα, γιατί χρεολύσια και τόκοι ανακυκλώνονται. Γιατί λοιπόν είναι πρόβλημα το χρέος; Η απάντηση είναι απλή: το χρέος είναι ένα πολεμικό εργαλείο για το γεωπολιτικό έλεγχο της χώρας. Μπορεί να μην πληρώνουμε από τους φόρους τα τοκοχρεολύσια αλλά η πατρίδα μας εξαρτάται από τους δανειστές για την ανακύκλωση του χρέους. Αν δεν υπάρξει ανακύκλωση χρεοκοπούμε.
Απ’ όλα τα ανωτέρω γίνεται φανερό ότι όσοι λένε να διαγράψουμε το χρέος για να έχουμε λεφτά για μισθούς, συντάξεις, για τα νοσοκομεία, την παιδεία κλπ. κάνουν ένα μεγάλο λάθος. Το χρέος όπως είπαμε δεν το πληρώνουμε με λεφτά που έχουμε αλλά με λεφτά που δανειζόμαστε. Γι’ αυτό οι δανειστές δε θα μας αφήσουν ποτέ να απαλλαγούμε από το χρέος. Επειδή το χρέος δε μπορούμε να το αποπληρώσουμε, πρέπει να το διαγράψουμε μονομερώς και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε η χώρα μας να μη χρειάζεται να δανείζεται στο μέλλον – αναφέρομαι σε εξωτερικό και όχι σε εσωτερικό χρέος. Πώς θα γίνει αυτό;
ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ
Πριν από οποιαδήποτε απόπειρα διαγραφής του χρέους πρέπει η Ελλάδα να θέσει σε κυκλοφορία το δικό της εθνικό νόμισμα, τη Νέα Δραχμή. Αν επιχειρηθεί διαγραφή του χρέους εντός του ευρώ θα είναι καταστροφή. Η χώρα θα καταρρεύσει από έλλειψη ρευστότητας, οι τράπεζες θα «στεγνώσουν» και η οικονομία θα πάψει να λειτουργεί. Θυμίζουμε ότι η ρευστότητα σήμερα ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), στην οποία έχουμε παραχωρήσει το αποκλειστικό δικαίωμα να κόβει και να κυκλοφορεί τα χαρτονομίσματα του ευρώ. Οι ελληνικές τράπεζες «αναπνέουν» μέσω της ρευστότητας που χορηγείται από το μηχανισμό ELA της ΕΚΤ. Η επιστροφή στη Νέα Δραχμή πρέπει να είναι εθνική επιλογή και να γίνει μ’ ένα σχέδιο καλά μελετημένο σ’ όλες τις λεπτομέρειές του.
Με το εθνικό νόμισμα:
  1. Θα αποκατασταθεί η εθνική κυριαρχία, δηλαδή η εκάστοτε κυβέρνηση θα μπορεί να εφαρμόζει την πολιτική για την οποία ψηφίστηκε από τον ελληνικό λαό χωρίς να χρειάζεται να παίρνει την άδεια των δανειστών ή να βρίσκει ισοδύναμα δημοσιονομικά μέτρα.
  2. Θα εξασφαλιστεί η απαραίτητα ρευστότητα για τη λειτουργία της οικονομίας και την ανακεφαλαιοποίηση, αν απαιτηθεί, του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
  3. Θα μπορεί να εφαρμοστεί μια εθνική αναπτυξιακή πολιτική με τη χρηματοδότηση, μέσω αύξησης της νομισματικής κυκλοφορίας, ενός μεγάλου προγράμματος δημόσιων και ιδιωτικών παραγωγικών επενδύσεων. Με το πρόγραμμα αυτό προοδευτικά θα μειωθεί η ανεργία και θα αυξηθούν οι μισθοί, οι συντάξεις και τα εισοδήματα.
  4. Το όποιο τμήμα του χρέους αναγνωριστεί θα μπορεί να μετατραπεί από ευρώ σε δραχμές και να αποπληρωθεί σε δραχμές. Θυμίζουμε ότι το 2002 που μπήκαμε στο ευρώ το 75% του ελληνικού Δημόσιου Χρέους ήταν σε δραχμές και σε μια νύχτα μετατράπηκε σε ευρώ. Τα 36 τρισεκ. δραχμές του 2001 έγιναν 105 δις. ευρώ το 2002.
    Αφού η χώρα θα έχει θωρακίσει την οικονομία της με το εθνικό νόμισμά της, τότε θα προχωρήσει στην καταγγελία των δύο Δανειακών Συμβάσεων και την παύση πληρωμής των τοκοχρεολυσίων.
    ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΡΑΧΜΗ
    Τα βήματα για το πέρασμα από το ευρώ στο εθνικό νόμισμα είναι εν συντομία τα ακόλουθα:
    1. Εθνικοποίηση της Τράπεζας της Ελλάδος, ώστε να πάψει να αποτελεί θυγατρική της ΕΚΤ και παραχώρηση σ’ αυτήν του εκδοτικού δικαιώματος.
    2. Τοποθέτηση κρατικού επιτρόπου σε όλες τις τράπεζες που λειτουργούν στην Ελλάδα για έλεγχο νομισματικής πολιτικής. Σημειωτέον στις τρείς από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες το κράτος διαθέτει την πλειοψηφία των μετοχών.
    3. Απαγόρευση της ελεύθερης διακίνησης των κεφαλαίων για να μη βγαίνουν οι καταθέσεις στο εξωτερικό.
    4. Εισαγωγή της Νέας Δραχμής με ισοτιμία ένα προς ένα σε σχέση με το ευρώ και στη συνέχεια «κλείδωμα» της ισοτιμίας αυτής, όπως έχουν κάνει πολλές χώρες. Έτσι ένας μισθός 1000 ευρώ θα γίνει 1000 δραχμών, μια σύνταξη 700 ευρώ θα γίνει 700 δραχμών, μια τηλεόραση 300 ευρώ θα κοστίζει 300 δραχμές, ένα δάνειο 80.000 ευρώ θα γίνει 80.000 δραχμών κ.ο.κ.
    5. Έπειτα ένα μικρό μεταβατικό διάστημα, μέχρι να κυκλοφορήσει σε φυσική μορφή το εθνικό νόμισμα, όλες οι συναλλαγές στο εσωτερικό της χώρας θα γίνονται μόνο σε δραχμές.
    6. Όλες οι καταθέσεις σε ευρώ ή άλλα νομίσματα θα παραμείνουν ως καταθέσεις σε συνάλλαγμα, για να μην υπάρχει καμιά ανησυχία για ενδεχόμενη υποτίμηση της δραχμής και θα είναι εγγυημένες στο σύνολό τους και ανεξαρτήτως ύψους από το κράτος. Όταν η ανάληψη των καταθέσεων γίνεται για δαπάνες του πολίτη στην εσωτερική αγορά το σχετικό ποσό θα μετατρέπεται σε δραχμές. Παράδειγμα: κάποιος θέλει να αγοράσει ένα ψυγείο που κοστίζει 800 δραχμές θα πηγαίνει στην τράπεζα και από το λογαριασμό του σε ευρώ θα «σηκώνει» 800 ευρώ κι η τράπεζα θα του δίνει 800 δραχμές, γιατί το ψυγείο θα αγοραστεί σε δραχμές.
    7. Όσοι θέλουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό θα μπορούν να παίρνουν συνάλλαγμα είτε απ’ αυτό που έχουν στο λογαριασμό τους, είτε μετατρέποντας δραχμές σε ευρώ λίρες, δολάρια κλπ. μέσω των τραπεζών. Το ίδιο θα συμβαίνει και για το σπουδαστικό συνάλλαγμα των Ελλήνων φοιτητών του εξωτερικού. Στις περιπτώσεις αυτές θα υπάρχει ένα ανώτατο πλαφόν, όπως συνέβαινε πριν την καθιέρωση του ευρώ, για να μην καταστρατηγείται η απαγόρευση της ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων.
    8. Η πληρωμή των υποχρεώσεων ιδιωτών και επιχειρήσεων στο εξωτερικό π.χ. για την εισαγωγή προϊόντων, θα γίνεται σε συνάλλαγμα, είτε από αυτό που διαθέτουν οι ενδιαφερόμενοι στους λογαριασμούς τους είτε από τη μετατροπή των Νέων Δραχμών σε ευρώ, δολάρια κλπ. μέσω των τραπεζών. Καμιά ανησυχία δεν πρέπει να υπάρχει για την επάρκεια συναλλάγματος και αυτό γιατί το Ισοζύγιο Εξωτερικών Συναλλαγών της χώρας είναι ήδη πλεονασματικό. Το Ισοζύγιο παρουσίαζε το 2009 έλλειμα 18 δις. ευρώ αλλά το 2014, λόγω της εσωτερικής υποτίμησης που μείωσε τα εισοδήματα άρα και τις εισαγωγές, εμφάνισε πλεόνασμα 1,8 δις. Οι εισπράξεις της Ελλάδας σε συνάλλαγμα από τις εξαγωγές αγαθών, τον τουρισμό και τη ναυτιλία, καλύπτουν τις πληρωμές για όλες τις εισαγωγές που γίνονται σήμερα. Αυτός είναι ο λόγος που δεν απαιτείται ούτε υποτίμηση της Νέας Δραχμής, ούτε δελτίο στα προϊόντα. Υποτίμηση ενός νομίσματος γίνεται μόνο για να ισοσκελίσει το Ισοζύγιο Εξωτερικών Συναλλαγών. Αν η πολιτική που θα ακολουθηθεί διαφυλάξει ισοσκελισμένο το ισοζύγιο τότε δε θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα.
        *Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ στις 25.6.2015
          Το παρόν κείμενο αποτελεί σύνοψη της ομιλίας του συντάκτη στη Διημερίδα για τη Διαγραφή του Χρέους (Πάντειο Πανεπιστήμιο, 18-19 Ιουνίου 2015).
          Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

          2 ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ (22-45 ΕΤΩΝ) ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΟ GREXIT



          Εκτύπωση
          ------------------------------------------000000000000alysidesΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26/6/15 
          ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ BRIDGING EUROPE AΠΟ ΤΟ tvxs.gr
          8 ΣΤΟΥΣ 10 ΘΕΩΡΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
          Οι Έλληνες φαίνονται να μην φοβούνται το Grexit, αλλά περισσότερο τηνανεργία που αποτελεί το μεγαλύτερο πλήγμα που τα χρόνια των μνημονίων και της λιτότητας άφησαν πίσω τους. Στο παραπάνω συμπέρασμα καταλήγει νέα διαδικτυακή δημοσκόπηση του Bridging Europe.Σημειώνεται ότι η έρευνα διενεργήθηκε κατά το διάστημα 16-19 Ιουνίου, σε δείγμα 1807 πολιτών, στην Ελλάδα και οι συμμετέχοντες ήταν από 22 έως και 45 χρονών.
          Το 63% των Ελλήνων δεν φοβάται ένα Grexit, σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτηση «φοβάστε ένα Grexit;», το 63% απαντά «όχι», έναντι 29% που απαντά«ναι», ενώ το 8% όσων συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο της έρευνας απάντησαν «Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ».
          Αναφορικά με τις παρατεταμένες διαπραγματεύσεις Ελλάδας - Ευρώπης το 69% των συμμετεχόντων στην έρευνα καταλογίζουν στους θεσμούς το αδιέξοδο, το 22% στην ελληνική κυβέρνησης και το 9% δηλώνει ότι η ευθύνη είναι κοινή.
          Στην ερώτηση «η ελληνική οικονομία θα λειτουργούσε καλύτερα υπό ένα νέο πακέτο λιτότητας ή ενός Grexit;», το 71% απαντά «με κανένα από αυτά», το 17% προτιμά το Grexit και το 12% το πακέτο λιτότητας.
          Μπορεί το Grexit να μην φοβίζει τους Έλληνες, δεν ισχύει όμως το ίδιο και με την ανεργία, καθώς στο ερώτημα «ποιό θεωρείτε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα, κατά τη διάρκεια των χρόνων της λιτότητας;», το 80% απαντά την ανεργία. Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν τα προβλήματα της πολιτικής σταθερότητας (9%), της υγείας (8%) και της κοινωνικής αναταραχής (3%).
          Πηγή:tvxs.gr

          Τα τρία σενάρια για τις επερχόμενες εξελίξεις στο μέτωπο των Βρυξελών


          Παρ, 26/06/2015 
          Η τελευταία πράξη του ελληνικού δράματος παίζεται αυτές τις ώρες στις Βρυξέλες, με μαέστρους το Βερολίνο και το ΔΝΤ. Οι δολοφόνοι της χώρας μας, ζητάνε και άλλο αίμα από ένα  νεκροζώντανο ερείπιο. Και εμείς το συζητάμε. Ο ευρωραγιαδισμός συνεχίζει να υπάρχει. Όπως και η επιθετική επαιτεία.
          Ποιον κοροϊδεύουν τελικά όλοι. Είναι ποτέ δυνατόν το Πρόβατο να διαπραγματεύεται με το Λύκο και να ελπίζει ότι μπορεί να κερδίσει; Επί έξι μήνες παζαρεύουμε και ο Λύκος μας κοροϊδεύει χαιρέκακα και μας οδηγεί σε οικονομική ασφυξία και κατάρευση. Τώρα ήρθε η ώρα να μας κάνει μια μπουκιά. Είναι τουλάχιστον αστείο να ελπίζουμε ότι χωρίς μια πελώρια κολοτούμπα θα έχουμε μια έντιμη συμφωνία. Δεν μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο σε μια υποτιθέμενη ένωση χωρών όπου επικρατεί το δίκιο του ισχυρού.
          Και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα από την ομίχλη που περιβάλλει αυτές τις περίεργες ή γελοίες διαπραγματεύσεις των ημερών, με επίκεντρο του αν ο ΦΠΑ θα είναι 6%, 12%, ή 23%. Κολοτούμπα θα είναι όποια συμφωνία επιτευχθεί που δε θα περιλαμβάνει ρύθμιση του χρέους.Τελεία και παύλα.
          Τρία είναι τα σενάρια που διαφαίνονται στον ορίζοντα. Σύμφωνα με το πρώτο, ο Αλέξης θα υποχωρήσει, θα κάνει μια πελώρια κολοτούμπα και θα συνεχίσει να κυβερνά με μικρές εσωκομματικές διαρροές, μέχρι να ανατραπεί και να εξαφανιστεί για πάντα ο ΣΥΡΙΖΑ από το πολιτικό προσκήνιο, σε ένα - δύο χρόνια το πολύ.
          Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο, ο Αλέξης θα κάνει την κολοτούμπα, θα αποχωρίσει μεγάλο μέρος του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικότερα η αριστερή πλατφόρμα και θα σχηματιστεί κυβέρνηση ευρωραγιάδων με συμμετοχή ΝΔ.,ΠΑΣΟΚ, Ποταμιού. Μιας τέτοια κυβέρνηση πολύ σύντομα θα συντριβεί από την κατολίσθηση της χώρας στα Τάρταρα και την ισχυροποίηση μιας πραγματικά αντιμνημονιακής και αντι-ευρωραγιάδικης αντιπολίτευσης.
          Κατά το τρίτο ηρωίκό σενάριο, ο Αλέξης δε θα κάνει κολοτούμπα. Θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές ή σε δημοψήφισμα, σε έξοδο από το καταστροφικό μνημονιακό ευρώ, σε συγκροτημένη μετάβαση στο εθνικό μας νόμισμα και  σε πορεία ανάτασης της χώρας. Στο τρίτο ελπιδοφόρο σενάριο προσβλέπουμε και ελπίζουμε. Έτσι κι' αλιώς, δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα εκτός απο τις αλυσσίδες μας.

          - See more at: http://www.drachmi5.gr/politiki-apopseis/ta-tria-senaria-gia-tis-eperhomenes-exelixeis-sto-metopo-ton-vryxelon#sthash.U3xGxrbT.dpuf

          Εάν συμβεί τελικά το Grexit θα είναι επειδή οι δανειστές, ή τουλάχιστον το ΔΝΤ, ήθελαν να συμβεί.


          ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ /06/2015 

          Έχω κάτσει αρκετά ήσυχος στο θέμα της Ελλάδας. Δεν ήθελα, βλέπετε, να ουρλιάξω Grexit μπροστά σε τόσο κόσμο. Όμως όταν ακούει κανείς τις πληροφορίες από τις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες, πρέπει να πει κάτι, κι αυτό είναι: τι νομίζουν ότι κάνουν οι πιστωτές και ειδικά το ΔΝΤ;

          Οι διαπραγματεύσεις αυτές υποτίθεται ότι αφορούσαν στους στόχους για το πρωτογενές πλεόνασμα και στη συνέχεια μία ελάφρυνση του χρέους η οποία θα προλαμβάνει τις ατελείωτες μελλοντικές κρίσεις. Και η ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε σε αρκετά υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα, αν σκεφτεί κανείς ότι ο προϋπολογισμός θα παρουσίαζε τεράστιο πρωτογενές πλεόνασμα, αν η οικονομία δεν ήταν σε τόσο μεγάλη ύφεση. Αλλά οι δανειστές συνεχίζουν να απορρίπτουν τις ελληνικές προτάσεις για τον λόγο ότι βασίζονται υπερβολικά στους φόρους και όχι αρκετά στις περικοπές δαπανών. Άρα λοιπόν συνεχίζουμε το παιχνίδι της υπαγόρευσης εσωτερικής πολιτικής.

          Ο υποτιθέμενος λόγος για την απόρριψη των προτάσεων που είναι βασισμένες σε φόρους, είναι ότι θα υπονομεύσουν την ανάπτυξη: η σωστή απάντηση σε αυτό είναι: μας κάνετε πλάκα; Αυτοί που απέτυχαν παταγωδώς να δουν τη ζημιά που θα προξενούσε η λιτότητα – δείτε το γράφημα, που συγκρίνει τις προβλέψεις της συμφωνίας του 2010 με την πραγματικότητα – τώρα κάνουν μαθήματα στους άλλους για την ανάπτυξη; Άλλωστε, οι ανησυχίες για την ανάπτυξη είναι όλες στην πλευρά της προσφοράς, σε μια οικονομία η οποία λειτουργεί τουλάχιστον 20% κάτω από τις δυνατότητές της.

          Ρωτήστε τους ανθρώπους του ΔΝΤ και θα σας μιλήσουν για την αδυναμία να μιλήσει κανείς με το ΣΥΡΙΖΑ, για την ενόχλησή τους έναντι των θεατρινισμών του κ.τ.λ. Αλλά δεν είμαστε στο λύκειο εδώ πέρα. Κι αυτή τη στιγμή είναι οι πιστωτές, πολύ περισσότερο από τους Έλληνες, οι οποίοι συνεχίζουν να αλλάζουν τους κανόνες. Τι συμβαίνει λοιπόν; Μήπως ο στόχος είναι να κατατροπώσουν το ΣΥΡΙΖΑ; Μήπως είναι να εξωθήσουν την Ελλάδα σε μια καταστροφική, όπως πιστεύουν, χρεοκοπία, για να παραδειγματίσουν τους υπόλοιπους;

          Σε αυτό το σημείο ήρθε η ώρα να σταματήσουμε να μιλάμε για ένα Graccident. Εάν συμβεί τελικά το Grexit θα είναι επειδή οι δανειστές, ή τουλάχιστον το ΔΝΤ, ήθελαν να συμβεί.

          - See more at: http://www.drachmi5.gr/politiki-apopseis/ean-symvei-telika-grexit-tha-einai-epeidi-oi-daneistes-i-toylahiston-dnt-ithelan#sthash.BnfrBQCn.dpuf

          To Colpo Grosso που ετοιμάζει η κυβέρνηση αν όλα πάνε "στραβά" το Σάββατο...

          ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΑΤΟΛΜΟ ΜΕΝ, ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΟ...


          26/06/2015
          Έτοιμη για το coplo grosso, μια κίνηση "ματ" που θα αλλάξει ακαριαία τις ισορροπίες, εμφανίζουν την κυβέρνηση σημαίνοντα στελέχη του πολιτικού της σχεδιασμού, σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τους δανειστές το Σάββατο στο Eurogroup.
          Γνωρίζοντας ότι το μεγάλο όπλο στα χέρια των δανειστών είναι η ΕΚΤ και η ρευστότητα που παρέχει στις ελληνικές τράπεζες (ένα "όπλο" που φρόντισαν να μεγιστοποιήσουν τα εγχώρια και ξένα ΜΜΕ, όπως και οι πάσης φύσεως "οίκοι" και ξένοι προκαλώντας bank run με συνεχείς δηλώσεις "τρόμου") σε περίπτωση που το Σάββατο πάμε σε ρήξη, πιθανότατα η Δευτέρα δεν θα ξημερώσει με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά με υπηρεσιακή κυβέρνηση!
          Μια κίνηση που θα έχει στόχο να εξουδετερώσει εν τη γενέσει της την όποια προσπάθεια να χρεωθεί η νυν κυβέρνηση καταστάσεις όπως η προσφυγή σε έλεγχο κίνησης κεφαλαίων ως απόρροια!
          Το σχέδιο - ή για την ακρίβεια ένα από τα σχέδια που μελετώνται σε περίπτωση πρόκλησης ναυαγίου από τους δανειστές το Σάββατο - θέλει την κυβέρνηση να παραιτείται αυθημερόν και να σχηματίζεται αναγκαστικά υπηρεσιακή κυβέρνηση, η οποία ορκίζεται το απόγευμα της Κυριακής.
          Τη Δευτέρα μπορεί οι αγορές να καταρρέουν, αλλά οι δανειστές δεν θα μπορούν να προχωρήσουν σε αντίποινα κλείνοντας τη ρευστότητα και κατ'επέκταση κλείνοντας τις τράπεζες ως αντίποινα στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, γιατί απλά δεν θα υπάρχει πλέον τέτοια κυβέρνηση!
          Και αν τυχόν προχωρήσουν σε μια τέτοια κίνηση, οι μόνοι που δεν θα την χρεωθούν είναι οι (πρώην...) κυβερνητικοί.
          Αμέσως θα ξεκινήσουν οι διερευνητικές εντολές οι οποίες δεν θα καταλήξουν πουθενά, φυσικά, οπότε οι εκλογές θα προκηρυχθούν με πιθανότερη ημερομηνία διεξαγωγής τους την 2α Αυγούστου.
          Την Τρίτη, φυσικά δεν θα πληρωθεί το χρέος στο ΔΝΤ, χωρίς καμία επίπτωση, βέβαια για τη χώρα - όπως μόνο πρώτο έχει γράψει το defencenet.gr - μία πραγματικότητα που παραδέχθηκε σήμερα και ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Τζέρυ Ράις, στη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωσης "Αν δεν πληρωθεί η δόση που λήγει στις 30 Ιουνίου, η χώρα θα εμφανίζεται «ληξιπρόθεσμη» (arrears) και όχι σε «πτώχευση» (default)"!
          Δεν σημαίνει όμως αυτό ότι δεν θα έχει επίπτωση και στη γενική διευθύντρια του ΔΝΤ, την Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία θα χρεωθεί 1,5 δισ. (σε πρώτη φάση...)!
          Από την άλλη, η ΕΚΤ δεν θα μπορεί να επιβάλει αντίποινα στην κυβέρνηση για την άρνηση να προχωρήσει σε συμφωνία, γιατί απλώς το αντικείμενο των αντιποίνων δεν θα υπάρχει!
          Αναγκαστικά θα συνεχίσει να παρέχει ρευστότητα, γιατί αν δεν το κάνει, θα καταρρεύσει όχι μόνο η χώρα αλλά και το χρέος των 311 δισ. ευρώ, ενώ ο "μεγάλος εχθρός", η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ο Α.Τσίπρας, θα είναι αλώβητοι από τη διαδικασία και θα έχουν ένα ολόκληρο μήνα να οργανώσουν τις κινήσεις τους, ενώ οι ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές θα γκρεμίζονται!
          Αν σταματούσε η παροχή, μέσω ELA, ρευστότητας από την ΕΚΤ (κατόπιν φυσικά εντολής από το Βερολίνο...), οι μόνοι αλώβητοι θα ήταν οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ: Τα μνημονιακά κόμματα θα χρεωνόντουσαν το έγκλημα των συνεργατών τους...
          Και η διαφορά στις εκλογές θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη υπέρ των νυν κυβερνώντων κομμάτων από αυτή που εμφανίζεται σήμερα στις δημοσκοπήσεις.
          Σε ένα μήνα, οι δανειστές, έχοντας πάρει μια "δυνατή γεύση" του που οδήγησε η τακτική της απαξίωσης και της κατεδάφισης της ελληνικής κυβέρνησης (υπολογίζεται σε ένα τρισεκατομμύριο ευρώ οι απώλειες των αγορών εν μέσω θέρους), σίγουρα θα είναι πιο ευήκοοι στα ελληνικά αιτήματα...
          Το συγκεκριμένο σχέδιο, αν και αναμφίβολα χρειάζεται "εκτέλεση-κέντημα" για να μην έχει "ατυχήματα", εντούτοις έχει προκριθεί ως η ασφαλέστερη κίνηση-απάντηση για να διαρραγεί  η "τανάλια" που έχει σφίξει στην Ελλάδα η συμμορία των Βρυξελλών...
          Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

          Α.Τσίπρας: "Αυτή είναι η νέα πρότασή μας - 'Η την δέχεστε ή... the game is over"!

          ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ 30% ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ

          26/06/2015
          Η ελληνική κυβέρνηση όχι μόνο δεν κάνει πίσω στους εκβιασμούς των δανειστών και στα τελεσίγραφα που λένε πως πρέπει μέχρι το Σάββατο να επιτευχθεί συμφωνία, αλλά κατέθεσε νέα πρόταση στους Θεσμούς από την οποία προκύπτει πως επιμένει και σκληραίνει τη στάση της. Γνωρίζει πολύ καλά ο Αλέξης Τσίπρας ότι η πρόταση με 8 δισ. μέτρα είναι πολύ βαριά για να περάσει από τη Βουλή και να τη δεχθεί η ελληνική κοινωνία. Πόσο μάλλον να δεχθεί τις νέες αξιώσεις των δανειστών που ανεβάζουν ακόμη περισσότερο το λογαριασμό. 
           
          Αυτός είναι και ο λόγος που στη νέα πρόταση που κατέθεσε προς του Θεσμούς προσέθεσε τη διατήρηση της μείωσης του 30% στο ΦΠΑ για τα νησιά, κάτι που δεν υπήρχε αρχικώς. Με τον τρόπο αυτό ικανοποιεί ο Αλέξης Τσίπρας και τους ΑΝΕΛ του Πάνου Καμμένου που τον στηρίζουν στη δύσκολη διαπραγμάτευση με τους δανειστές.
           
          Κι αυτό όταν οι αρχηγοί των υπολοίπων κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποταμιού) συντρώγουν και πίνουν σαμπάνια με τους Ευρωπαίους ηγέτες και τους εκπροσώπους των δανειστών, υπονομεύοντας την κυβέρνηση και τη χώρα. 
           
          Ο Αλέξης Τσίπρας δείχνει αποφασισμένος να μην κάνει άλλο βήμα πίσω, να πάει στα άκρα την κατάσταση αν επιμείνουν οι δανειστές και να τραβήξει τη σκανδάλη του πιστολιού που ήδη έχει στρέψει προς το ΔΝΤ. 
           
          Συγκρίνοντας λοιπόν τη νέα ελληνική πρόταση με αυτή των δανειστών, διαφαίνεται πως ενώ οι Θεσμοί ζητούν έσοδα 1% του ΑΕΠ από το ΦΠΑ, η ελληνική πλευρά προτείνει έσοδα 0,93%. Η προηγούμενη ελληνική πρόταση προέβλεπε έσοδα 0,74%.
           
          Η Ελλάδα τοποθετεί στο συντελεστή 13% όλα τα τρόφιμα και τα ξενοδοχεία, ενώ οι δανειστές ζητούν στο 23% να πάνε εστιατόρια, ξενοδοχεία και catering και στο 13% να πάνε μόνο τα βασικά φαγητά.
           
          Επίσης, η ελληνική πλευρά ζητά τη διατήρηση της μείωσης του 30% στο ΦΠΑ στα νησιά, ενώ οι δανειστές επιμένουν στην κατάργησή της. Αυτό το σημείο περί διατήρησης δεν περιλαμβανόταν στην προηγούμενη ελληνική πρόταση.
           
          H ελληνική πλευρά προτείνει μείωση κατά 200 εκατ. ευρώ των αμυντικών δαπανών (αντί 400 εκατ. που ζητούν οι δανειστές) και δέχεται τη στοχευμένη ομάδα ενεργειών, όπως ο περιορισμός του προσωπικού όσο και των εξοπλιστικών προγραμμάτων
           
          Ταύτιση απόψεων υπάρχει στο θέμα της ανόδου του συντελεστή φορολόγησης επιχειρήσεων στο 28% από το 26%. Στην προηγούμενη ελληνική πρόταση προβλεπόταν αυτός να αυξηθεί στο 29%.
           
          Η Ελλάδα επιμένει στη φορολόγηση εφάπαξ ύψους 12% των επιχειρήσεων με κέρδη άνω των 500.000 ευρώ, για να πετύχει το δημοσιονομικό ζητούμενο αποτέλεσμα για το 2015.
           
          Η Ελλάδα δεν κάνει καμία αναφορά στο κείμενό της για την ανάγκη πλήρους εφαρμογής του νόμου 2010 που αφορά στη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος (Νόμος 3863/2010) αλλά και για την εφαρμογή ή προσαρμογή των κανόνων που ισχύουν για τις επικουρικές συντάξεις αλλά και τις υψηλές συντάξεις, όπως έχει συμφωνηθεί το 2012, ώστε να επιτύχουν ανάλογη εξοικονόμηση και να λάβουν επιπλέον μέτρα για βελτίωση του συνταξιοδοτικού συστήματος.
           
          Η ελληνική πλευρά επιμένει ότι η αύξηση του ορίου ηλικίας στα 67 έτη, που θα πρέπει να εφαρμοστεί μέχρι το 2022, να ισχύσει για όλους όσοι βγαίνουν στη σύνταξη από τις 31 Οκτωβρίου 2015 αντί της 30ης Ιουνίου που ζητούν οι δανειστές.
           
          Η Αθήνα ζητά σταδιακή αντικατάσταση του ΕΚΑΣ για όλους μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2018. Δεν δέχεται την άμεση κατάργηση του επιδόματος για το 20% των δικαιούχων.
           
          Η Αθήνα ταυτίζεται για πέναλτι 16% σε όσους θα βγαίνουν σε πρόωρη σύνταξη και για την ενοποίηση όλων των επικουρικών ταμείων υπό τη σκέπη του ΕΤΕΑ, αλλά δεν κάνει αναφορά, όπως οι δανειστές, στην ανάγκη «να διασφαλιστεί ότι από την 1η Ιανουαρίου 2015 όλα τα επικουρικά ταμεία μπορούν να χρηματοδοτηθούν ιδίοις πόροις (επαναφορά της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος)».
           
          Η ελληνική πρόταση κάνει λόγο για σταδιακή αντικατάσταση και όχι κατάργηση, όπως λένε οι δανειστές, του ΕΚΑΣ μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2018 (αντί για το τέλος Δεκεμβρίου του 2019 που ζητά η άλλη πλευρά), ενώ δεν δέχεται την άμεση κατάργηση της χορήγησης του επιδόματος για το 20% των δικαιούχων. 
           
          Στο ελληνικό κείμενο δεν υπάρχει αναφορά για «πάγωμα των μηνιαίων εγγυημένων συνταξιοδοτικών εισφορών σε ονομαστικούς όρους έως το 2021». Επιμένει, επίσης, στην αύξηση κατά μίας ποσοστιαίας μονάδας των εισφορών υγείας (από το 4% στο 5%) αντί για δύο που προτείνουν οι δανειστές (από το 4% στο 6%). Επιμένει ακόμα στην αποκατάσταση των εργοδοτικών εισφορών για τις κύριες συντάξεις στα επίπεδα του 2014 (3,9% για το ΙΚΑ).
           
          Όσον αφορά τη σταδιακή κατάργηση των χρηματοδοτούμενων εξαιρέσεων και εναρμόνιση των εισφορών όλων των ασφαλιστικών ταμείων με αυτές που ισχύουν στο ΙΚΑ, η ελληνική πλευρά ζητά να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2016 αντί για την 1η Ιουλίου 2015 που θέλουν οι δανειστές.
           
          Επαναλαμβάνει, τέλος, το αίτημά της για αύξηση των εισφορών για τις επικουρικές συντάξεις από το 3% στο 3,5%.
           
          Η Αθήνα στα μέτρα για το ασφαλιστικό δεν περιλαμβάνει το αίτημα των δανειστών για «παραμετρικές βελτιώσεις για να εφαρμοστεί στενότερη σύνδεση μεταξύ εισφορών και παροχών».
           
          Παράλληλα, η Ελλάδα προτείνει η συγχώνευση των ασφαλιστικών ταμείων να λάβει χώρα έως το τέλος του 2018 (2017 ζητούν οι δανειστές) και σε διάστημα τριών ετών (2 χρόνια ζητούν οι δανειστές).
           
          Η Ελλάδα αναλαμβάνει, επίσης, όπως ζητούν οι δανειστές, την υποχρέωση υιοθέτησης νομοθεσίας για να αντισταθμίσουν πλήρως τις φορολογικές επιπτώσεις από την εκτέλεση των δικαστικών αποφάσεων για τις μειώσεις στις συντάξεις του 2012 (πρόσφατη απόφαση ΣτΕ). 
           
          Η Αθήνα δεν κάνει καμία αναφορά στην ανάγκη μεταρρύθμισης του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας, ενώ έχει διαγράψει πλήρως την παράγραφο που αναφέρει ότι «οι θεσμοί είναι έτοιμοι να υπολογίσουν και άλλα παραμετρικά μέτρα ισοδύναμης αξίας στο συνταξιοδοτικό σύστημα, προκειμένου να αντικαταστήσουν κάποια από τα μέτρα λαμβάνοντας υπόψη τους την επίπτωσή τους στην ανάπτυξη και με την προϋπόθεση ότι αυτά τα μέτρα θα παρουσιαστούν στους θεσμούς κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού τους και ότι θα είναι επαρκώς συγκεκριμένα και ποσοτικοποιημένα».
           
          Όσον αφορά στη φορολογική διοίκηση, οι αλλαγές μεταξύ των δύο προτάσεων είναι περιορισμένες, αλλά μία είναι κομβική. Συγκεκριμένα, στην ελληνική πρόταση αναφορικά με τα ειδοποιητήρια κατάσχεσης προτείνεται η αύξηση του ανώτατου ορίου 25% για μισθούς και συντάξεις, αντί μείωσης που ζητούσαν οι εταίροι. 
           
          Στην τρίτη παράγραφο για τα ληξιπρόθεσμα χρέη, το κείμενο είναι ίδιο με αυτό των δανειστών, αλλά στην ελληνική πρόταση δεν περιλαμβάνεται μία πρόταση των θεσμών. Συγκεκριμένα, το ελληνικό κείμενο γράφει: Τροποποιείστε τη ρύθμιση 2014-15 για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, ώστε να αποκλειστούν εκείνοι που δεν καταφέρνουν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις και εισάγετε μια προϋπόθεση για να μειώσετε τη χρονική περίοδο γι' αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν νωρίτερα.
           
          Ενώ το κείμενο των δανειστών ζητά: Παράλληλα, εισάγετε επιτόκια με βάση τα τρέχοντα στην αγορά. Το τμήμα Μεγάλων Οφειλετών και το ΚΕΑΟ να αξιολογήσουν μέχρι το Σεπτέμβριο του 2015 τους μεγαλοοφειλέτες με χρέη σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές άνω του 1 εκατ. ευρώ (εδώ στο ελληνικό κείμενο υπάρχει η προσθήκη σε παρένθεση της φράσης: απομένει να διευκρινισθεί το πώς θα διακριβώνεται η ικανότητα ενός εκάστου να πληρώσει και το πώς θα λαμβάνονται διορθωτικά μέτρα). 
           
          Για την αγορά εργασίας το κείμενο των θεσμών γράφει: “Έναρξη μιας διαδικασίας συμβουλευτικής, παρόμοια με αυτή του παρελθόντος για τον καθορισμό του επιπέδου του κατώτατου μισθού (άρθρο 103 του νόμου 4172/2013) για την αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου των μαζικών απολύσεων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων λαμβάνοντας υπόψη τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη”.
           
          Το ελληνικό κείμενο γράφει: “Ολοκλήρωση μιας διαδικασίας συμβουλευτικής, παρόμοια με αυτή του παρελθόντος για τον καθορισμό του επιπέδου του κατώτατου μισθού (άρθρο 103 του νόμου 4172/2013) για την αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη”.
           
          Οι θεσμοί στο κείμενό τους συνεχίζουν: “Δεν θα αλλάξει το υφιστάμενο πλαίσιο διαπραγματεύσεων πριν την κατάληξη της αναθεώρησης και σε καμία περίπτωση πριν το 2015. Οποιαδήποτε πρόταση για αλλαγή στο πλαίσιο της νομοθεσίας θα υιοθετηθεί κατόπιν συμφωνίας με την Κομισιόν, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ”. Αυτές οι προτάσεις ΔΕΝ υπάρχουν στο ελληνικό κείμενο...
           
          Για τη Δημόσια Διοίκηση, οι δανειστές ζητούν «να εξορθολογίσετε το εξειδικευμένο μισθολόγιο και να το εφαρμόσετε από το Νοέμβριο του 2015» και η Αθήνα αντιπροτείνει «εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου με εγγυημένη βάση αφετηρίας το μισθό των εργαζομένων στο Δημόσιο στις 31 Δεκεμβρίου 2014, ενώ η νομοθεσία για την εκλογίκευση των ειδικών μισθολογίων θα υιοθετηθεί έως το τέλος Νοεμβρίου 2015».
           
          Για τη μισθολογική δαπάνη στο Δημόσιο, οι δανειστές ζητούν «τη διασφάλιση της μείωσης του μισθολογικού κόστους σε σχέση με το ΑΕΠ μέχρι το 2019» και η Ελλάδα αντιπροτείνει ότι «θα διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρχει αύξηση του μισθολογικού κόστους σε σχέση με το ΑΕΠ μέχρι το 2019.
           
          Η Αθήνα δέχεται την αναμόρφωση του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων όχι «βάσει των προηγούμενων αποφάσεων», όπως αναφέρεται στο κείμενο των δανειστών, αλλά «βάσει διαβούλευσης με τους θεσμούς».
           
          Πληροφορίες αναφέρουν πως οι δανειστές δεν είδαν με καθόλου καλό μάτι τη νέα πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης προκειμένου να υπάρξει μια άρση του αδιεξόδου το Σάββατο στο Eurogroup. Όλα λοιπόν είναι ανοιχτά...
           
          Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
           

          ΤΣΙΠΡΑΣ:"Κάντε ότι θέλετε, εμείς δεν μετακινούμαστε από τις θέσεις μας",

          ΕΝΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ "DEJA VU" ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΎ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: "ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟΣΟ ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ"!
          12:45
          26/06/2015
          Ενας πολύ χαλαρός Αλέξης Τσίπρας σε αντίθεση με τις προηγούμενες ημέρες που διακρινόταν από ένταση στις κινήσεις του, απέρριψε πανηγυρικά και πάλι τις προτάσεις των δανειστών με ένα στιλ "Κάντε ότι θέλετε, εμείς δεν μετακινούμαστε από τις θέσεις μας",
          Ετσι μετά από την κατάθεση των νέων προτάσεων της κυβέρνησης, σημαντικά "κουρεμένες" και βελτιωμένες για τον ελληνικό λαό σε σχέση με τις προτάσεις που είχε καταθέσει την Κυριακή το βράδυ, τώρα με non-paper το Μαξίμου ενημερώνει ότι στην συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με την Γερμανίδα Kαγκελάριο Άνκελα Μέρκελ και τον Γάλλο Πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ, ο Αλέξης Τσίπρας ενημέρωσε τους δύο ηγέτες για την ελληνική πρόταση και τους τόνισε ότι "η ελληνική πλευρά δεν κατανοεί την επιμονή των θεσμών σε τόσο σκληρά μέτρα"!
          Aπόλυτο απαξία, δηλαδή, ένα εντυπωσιακό deja vu του πρωθυπουργού στα όσα του ανέφεραν οι δύο ηγέτες!
          Προσέξτε πόσο βαριεστημένα κοιτάει τον Γάλλο πρόεδρο στην συνάντηση που είχαν. Στο στιλ "Ελα, τελείωνε, έχουμε και δουλειές"!
          Και το ερώτημα είναι "Γιατί;". Τι συνέβη και άλλαξε τόσο την συμπεριφορά του Α.Τσίπρα; Μάλιστα η συνάντηση διήρκεσε για μόλις 35 λεπτά ενώ στη συνάντηση παρών ήταν και ο πρόεδρος της ΕΕ Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.
          "Επί της ουσίας δεν υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές" αναφέρει στο Reuters γαλλική πηγή με γνώση των τριμερών συνομιλιών που ολοκληρώθηκαν πριν λίγο μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού, της Γερμανίδας καγκελαρίου και του Γάλλου προέδρου στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των ηγετών της ΕΕ στις Βρυξέλλες, επιβεβαιώνοντας τις χθεσινές πληροφορίες και τις εκτιμήσεις του defencenet.gr (διαβάστε σχετικά εδώ).
          Σύμφωνα με την ίδια πηγή οι τρεις ηγέτες, "συζήτησαν τι πρέπει να γίνει σήμερα και αύριο για να καταλήξουν στα ζητήματα που πρέπει ακόμη να διευθετηθούν αναφορικά με τις μεταρρυθμίσεις, την επέκταση του προγράμματος και το ζήτημα της χρηματοδότησης".
          Την ίδια ώρα τα τεχνικά κλιμάκια επιχειρούν να βρουν συμβιβαστική λύση και να καταλήξουν σε ένα κείμενο που θα περιλαμβάνει τις προτάσεις των θεσμών και της Αθήνας, εν όψει του Eurogroup του Σαββάτου.
          Ο επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ υποστήριξε πως μια συμφωνία με την Ελλάδα είναι ακόμα εφικτή και θα πρέπει Αθήνα-δανειστές να τα βρουν στη συνάντηση των ΥΠΟΙΚ της Ευρωζώνης το Σάββατο.
          Παράλληλα ο Ολλανδός ΥΠΟΙΚ ανέφερε σε σημερινές του δηλώσεις πως αν υπάρξει συμφωνία για την Ελλάδα, θα πρέπει πρώτα να περάσει και να εγκριθεί από τα εθνικά κοινοβούλια για αυτό και -όπως σημείωσε- είναι απαραίτητο να υπάρξει συμφωνία μέχρι αύριο. "Το βράδυ του Σαββάτου θα πρέπει να έχει κλείσει το θέμα", είπε χαρακτηριστικά.
          Ωστόσο, ο πρόεδρος του Eurogroup τόνισε πως είναι επίσης απαραίτητο υπάρξει ένα ισχυρότερο μεταρρυθμιστικό «πακέτο», επισημαίνοντας ότι  για την επίτευξή της απαιτούνται περισσότερες μεταρρυθμίσεις παρά περικοπές.
          Σταθερός υπερασπιστής των ελληνικών θέσεων, ο καγκελάριος της Αυστρίας Βέρνερ Φάιμαν, επιμένει ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία, έστω και την ύστατη στιγμή.
          Όπως ανέφερε την Παρασκευή: "Δεν θέλω να κάνω υποθέσεις ως προς τι θα συμβεί αν οι συνομιλίες για την Ελλάδα δεν καταλήξουν σε μια συμφωνία. Θέλω να δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις στο plan A. Σίγουρα δεν θα αποδυναμώσω την αναγκαία αισιοδοξία με αρνητικά σενάρια". 
          Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

          Αλέξη γύρνα πίσω και κλείσε τα σύνορα…


          Αλέξη γύρνα πίσω και κλείσε τα σύνορα…

          ΣΤΕΙΛΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΤΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ ΤΟΥ ΔΝΤ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

          Δεν υπάρχει άλλος δρόμος... Δεν υπάρχει άλλη επιλογή για τον Αλέξη Τσίπρα... Γυρίστε πίσω τώρα, κλείστε και τα σύνορα και αφήστε τους εκβιαστές – τοκογλύφους του ΔΝΤ και της Γερμανίας να υποστούν το σοκ και τις ολέθριες συνέπειες των επιλογών τους...
          Δεν έχει η Ελλάδα το πρόβλημα και αυτό το γνωρίζουν καλά. Ποντάρουν στο κλίμα πανικού και στην τρομοκράτηση του ελληνικού λαού.
          Πόνταραν, μέχρι και πριν από πέντε μήνες στους υποτελείς πολιτικούς της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, τους... βουτηγμένους μέχρι το λαιμό στη διαφθορά, εκείνους που έλεγαν «ναι σε όλα», ακριβώς γιατί δεν είχαν το σθένος και το καθαρό μέτωπο να υπερασπιστούν τα συμφέροντα του λαού και της πατρίδας.
          Εκείνους τους κρατούσαν λόγω παρελθόντος, εσάς δεν μπορούν και γι’ αυτό έχουν επιλέξει τη μέθοδο του στυγνού εκβιασμού, στα όρια του εξευτελισμού, αφού μόνο ως εξευτελιστικό για μια κυβέρνηση της Αριστεράς, μπορεί να χαρακτηριστεί το κείμενο των «θεσμών» που δόθηκε στο Eurogroup ως... τελεσίγραφο για επιλογή ή ρήξη!
          Όμως, εσύ Αλέξη Τσίπρα δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο για να δηλώσεις... υποταγή σε αυτούς που θέλουν να διαλύσουν ό,τι έχει απομείνει ακόμα όρθιο στην ελληνική οικονομία.
          Εκείνους που θέλουν να παραδοθεί η Ελλάδα στα ξένα συμφέροντα.
          Εκείνους που θέλουν να βουλιάξει ο ελληνικός τουρισμός, να διαλυθεί η ελληνική φαρμακοβιομηχανία, να εκτιναχθεί η ανεργία στο 40% και άνω, να ξεπουληθεί η περιουσία του ελληνικού λαού. Και δεν θέλουν μόνο αυτά...
          Είναι ξεκάθαρο πως ο στόχος τους είναι να ταπεινώσουν τους Έλληνες, να μας υποχρεώσουν να ζούμε σε καθεστώς... φιλοξενίας στην ίδια την πατρίδα μας και να επέλθει, γιατί αν περάσει αυτό που ζητούν αργά ή γρήγορα θα συμβεί, ένα μεγάλο χάσμα εντός της χώρας που κανένας δεν ξέρει πού τελικά θα μας οδηγήσει.
          Η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης είναι μία και μοναδική. Ο σεβασμός στην επιλογή του ελληνικού λαού, έτσι όπως εκφράστηκε στις πρόσφατες εκλογές.
          Αλέξη Τσίπρα, φύγε από τις Βρυξέλλες, γύρνα στην Ελλάδα και κλείσε και τα σύνορα της πατρίδας μας για τους εκπροσώπους των «Θεσμών», οι οποίοι από εδώ και στο εξής θα πρέπει να βγάζουν... βίζα για να μπορούν να επισκέπτονται τη χώρα μας.
          Ως νέος πολιτικός και Πρωθυπουργός, ο μόνος που δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς και δεν έχουν τίποτα να σε... εκβιάζουν, ώστε να υπογράψεις μια ακόμη ταπεινωτική συμφωνία που θα οδηγήσει στο θάνατο τους Έλληνες, κάνε αυτό που επιτάσσει η κοινή λογική και στείλε τους από εκεί που ήρθαν.
          Ως Έλληνες θα βρούμε και πάλι τον τρόπο, όπως τον βρήκαμε το 1821 και το 1940 και θα νικήσουμε τους κατακτητές, τους «εχθρούς», εκείνους που μας πολεμούν.
          Θα δυσκολευτούμε, θα «ματώσουμε» στην αρχή, αλλά θα τα καταφέρουμε.
          Αρκεί, να μην τους περάσει. Γιατί αν τους περάσει σήμερα, αυτό που θα έρθει... αύριο θα είναι και το τέλος και της Αριστερής διακυβέρνησης.
          Οι ώρες που διανύουμε είναι εξαιρετικά κρίσιμες για όλους.
          Ο δρόμος για τη σωτηρία της Ελλάδας είναι... μονόδρομος.
          Ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να συγχωρέσει νέα προδοσία...
          Δεν αντέχει νέα προδοσία...
          Η Ελλάδα θα τα καταφέρει.

          ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ



          Read more: http://www.newsbomb.gr/prionokordela/tromokraths/story/600251/alexi-gyrna-piso-kai-kleise-ta-synora#ixzz3eAKyWHRt