Στάθης Λεουτσάκος: Σφοδρή επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ, κριτική στο ΚΚΕ (


   Σφοδρότατη επίθεση εξαπέλυσε, στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ το στέλεχος της «Λαϊκής Ενότητας» Στάθης Λεουτσάκος. «Ο ΣΥΡΙΖΑ που ξέραμε καταργήθηκε με ευθύνη του προέδρου του. Απαξίωσε τα όργανα και χωρίς απόφαση οργάνων ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια στροφή 180 μοιρών. Απαξιώθηκαν τα όργανα και μια μικρή ομάδα στο Μαξίμου οδήγησε τον ΣΥΡΙΖΑ από αντιμνημονιακό λαϊκό ριζοσπαστικό κόμμα σε ένα μνημονιακό κόμμα» είπε μεταξύ άλλων συμπληρώνοντας: «Υπό αυτές τις αλλαγές που έγιναν, δεν μπορεί η Λαϊκή Ενότητα να συνεργαστεί με κανένα μνημονιακό κόμμα».  «Με μνημονιακά κόμμα που ψηφίζουν και επιθυμούν να εφαρμόσουν μνημόνια εμείς δεν μπορούμε να συνεργαστούμε» ήταν η τοποθέτηση του.

Αναφερόμενος στο ΚΚΕ τόνισε: «Θα επιθυμούσαμε το ΚΚΕ να είναι μέσα εξαρχής στην πρωτοβουλία που παίρνουμε, στην Λαϊκή Ενότητα, να είναι μαζί σε ένα ευρύ λαϊκό μέτωπο. Όχι κατ’ ανάγκη να προχωρήσει, να συνεργαστούμε και εκλογικά ή έστω μετεκλογικά με όποια μορφή επιθυμεί».

Σύμφωνα πάντα με τον γραμματέας της ΚΟ της Λαϊκής Ενότητας: «Δυστυχώς όμως το ΚΚΕ σήμερα κρύβεται και αντί να αναλάβει μεγάλες πρωτοβουλίες για να βγει ο λαός στο προσκήνιο και η χώρα από την κρίση, είναι περιχαρακωμένο στα τείχη του Περισσού. Κατά τη γνώμη μου το ΚΚΕ σήμερα βρίσκεται σε μια παρέκκλιση από πολιτικής και ιδεολογικής πλευράς, δεν ανταποκρίνεται σε ιστορικούς ρόλους που έχει να παίξει»

Ε.ΠΑ.Μ. - Ο Δ. Καζάκης στην ΕΡΤ Open σχολιάζει τις πολιτικές εξελίξεις.



Ο οικονομολόγος-αναλυτής και γενικός γραμματέας του Ε.ΠΑ.Μ. Δημήτρης Καζάκης, σχολιάζει τις εξελίξεις σχετικά με την πολιτική επικαιρότητα στην ertopen. 23 Αυγούστου 2015.
"Η πανοραμική φωτογραφία του εισαγωγικού video είναι ευγενική προσφορά από @aerialtale"


Το πείραμα της Ελλάδας και ο σκοτεινός ρόλος του ΣΥΡΙΖΑ


Το υπουργείο Οικονομικών ορίζει τις Τράπεζες ως κυβερνήτες- ΑΦΜ εκ γενετής, επιβολή πλαστικού χρήματος. Η μνημονιακή διακυβέρνηση καλά κρατεί ακόμα κι αν η χώρα δεν έχει πρωθυπουργό. Μέσα στην αναμπουμπούλα για το νέο κυβερνητικό σχήμα που θα έχει η Ελλάδα στις εκλογές, οι μνημονιακοί νόμοι με το προκάλυμμα τις μεταρρυθμίσεις οδεύουν προς εφαρμογή...


της ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΟΛΑΚΙΔΗ
 
Ο καλύτερος μνημονιακός κυβερνητικός υπάλληλος αποδεικνύεται ο υπουργός Αλεξιάδης. Τρία σχέδια φορολογικής μέγγενης βάζει μπροστά καθιστώντας άκυρες τις εκλογές πριν καν γίνουν εφόσον τα... μέτρα αφορούν την καθημερινότητα και το μέλλον των πολιτών άσχετα με την πολιτική επιλογή τους.

Ισχυροποίηση της ελίτ
Το πρώτο σχέδιο με εντολές του Κουαρτέτου είναι η ενιαία κλίμακα για όλα τα εισοδήματα χωρίς εξαιρέσεις, είτε πρόκειται για μισθούς και συντάξεις, είτε αφορούν εισοδήματα από ομόλογα, μετοχές ή εισοδήματα από ενοίκια. Με αυτόν τον τρόπο η κατά τα άλλα κοινωνική φορολογική πολιτική της αριστεράς βάζει στο ίδιο τσουβάλι τους δουλεμένους μισθούς και τις προπληρωμένες συντάξεις των Ελλήνων με όσους τζογάρουν ή έχουν εισόδημα από "αέρα". 
Κανένας απολύτως διαχωρισμός μεταξύ των μεσαίων και κατώτερων οικονομικά κοινωνικών ομάδων με όσους ποντάρουν σε ομόλογα, παίζουν με μετοχές ή έχουν ενοίκια από δεκάδες ακίνητα.

Αναγκαστικοί πελάτες Τραπεζών
Το δεύτερο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών είναι το αφορολόγητο που θα ισχύει για όσους χρησιμοποιούν πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Το υπουργείο αναγκάζει κατ' αυτόν τον τρόπο όλους τους  Έλληνες να γίνουν πελάτες των Τραπεζών αν θέλουν να μην πληρώνουν επιπλέον φόρο όταν συναλλάσσονται μόνο με μετρητά. Από την στιγμή που το μέτρο θα γίνει νόμος του κράτους θα ελέγχεται ακόμα και η αγορά ενός κιλού φασολιών από το παντοπωλείο της γειτονιάς. Το υπουργείο μετατρέπεται σε έναν Μεγάλο Αδελφό που θα ελέγχει κάθε αγοραστική κίνηση του πολίτη και βέβαια τα στοιχεία θα είναι ανοιχτά τόσο στις Τράπεζες όσο και στις πολυεθνικές εταιρείες που θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να διαμορφώνουν την πώληση των καταναλωτικών προϊόντων τους όπως τις συμφέρει. 
Επίσης, με την θέσπιση του μέτρου οι μικροί παραγωγοί και προμηθευτές της αγοράς θα είναι οι χαμένοι εφόσον στον αόρατο ανταγωνισμό που θα παίζεται μεταξύ των πολυεθνικών με εργαλείο τα στοιχεία των Τραπεζών πάντα θα είναι δεύτεροι μην έχοντας τμήματα marketing. Αν το επόμενο στάδιο του υπουργείου της οποιαδήποτε κυβέρνησης είναι η τιμολόγηση των προϊόντων να γίνεται αποκλειστικά μέσω τραπεζικής τιμολογιακής κάρτας τότε κλείνει άμεσα η αγορά για τους μικροπαραγωγούς και τους μικροβιοτέχνες που δεν είχαν και ούτε έχουν την ευχέρεια της μακροχρόνιας πίστωσης των πρώτων υλών. Το χειρότερο όμως όλων θα είναι όταν θα "κλειδώνει" η οποιαδήποτε χρηματική συναλλαγή μέσω τραπέζης από την στιγμή που ο πελάτης-παραγωγός ή μικροεπαγγελματίας έχει χρέη προς την τράπεζα ή το δημόσιο. 

Ο Μεγάλος Αδελφός έρχεται
Το τραγικότερο όμως μέτρο που αγγίζει τα όρια της τρέλας είναι η υποχρεωτική απόκτηση ΑΦΜ για όσα παιδιά γεννηθούν από την 1η Ιανουαρίου του 2016. Ο μνημονιακός υπουργός Αλεξιάδης δήλωσε ότι το μέτρο είναι ορθό αφού εφαρμόζεται σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Ο κ. Αλεξιάδης βέβαια, δεν είναι υπέρ του μέτρου διότι αυτό εφαρμόζεται σε "πολιτισμένες" χώρες, αλλά για να μπορεί ο κάθε Έλληνας πολίτης από την ημέρα που εγγράφεται στο ληξιαρχείο να έχει τις επιβαρύνσεις των φόρων ως προστατευόμενο μέλος οικογένειας που σίγουρα θα έχει χρέη.
Επίσης, δεν ξεχνάμε την δήλωση της κας Κωνσταντοπούλου  ότι "κάθε παιδί που γεννιέται στην Ελλάδα χρωστάει 32,500 ευρώ". 
Αυτό που δεν διευκρίνισε  ο υπέρμαχος του Μεγάλου Αδελφού, κ. Αλεξιάδης , αν το παιδί με την γέννησή του εκτός από ΑΦΜ υποχρεωτικά παίρνει και IBAN (Internation Bank Account Number) για να καταγράφεται πόσα γάλατα βρεφικής ηλικίας και ποιας μάρκας κατανάλωσε αλλά και την ποσότητα και ποιας μάρκας πάνες φόρεσε μέχρι να καθίσει στο γιογιό. Επίσης, δεν γνωρίζουμε αν η επόμενη φάση του προγράμματος υποχρεωτικής ηλεκτρονικής εγγραφής των νεογέννητων θα είναι και η υποχρεωτική κάρτα ασφαλισμένου όπου θα καταγράφονται τόσο τα γεννητικά χαρακτηριστικά του ατόμου όσο και οι θεραπείες και τα φάρμακα που θα "χρειαστεί" στο μέλλον και αναγκαστικά θα είναι πελάτης εκ γενετής φαρμακοβιομηχανιών και ασφαλιστικών εταιρειών.

Εκλογές άνευ ουσίας
Η προεκλογική περίοδος είναι η καλύτερη εποχή εργασίας των αποικιοκρατών αφού η κοινή γνώμη είναι στραμμένη στα Μέτωπα αντίστασης (αλλά μέσα στην Ε.Ε) και στις μνημονιακές κυβερνήσεις. Μέτρα σαν αυτά που περνά η αριστερή κυβέρνηση ξεκαθαρίζουν το τοπίο για την επόμενη ημέρα των εκλογών. Το πείραμα Ελλάδα όχι απλά συνεχίζεται αλλά από τα μέτρα που εξαγγέλλει ο υπηρεσιακός υπουργός των δανειστών κ. Αλεξιάδης μπαίνει σε άλλα επίπεδα που εκεί καμία αλλαγή πολιτικού συστήματος δεν τα αλλάζει. Το "πολίτης του κόσμου" είναι μια πολιτική που δεν είναι στημένη στην αλληλεγγύη μεταξύ των λαών αλλά στον έλεγχο της ζωής των πολιτών μέσω του παγκόσμιου τραπεζικού συστήματος.

«Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΠΟΙΗΘΟΥΝ»



Εκτύπωση
ΤΕΤΑΡΤΗ 26/8/15 - 12:55
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ  NICK DEARDEN* ΣΤΗ MORNING STAR (UK)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
Λιμάνια, αεροδρόμια, αγωγοί φυσικού αερίου, ύδρευση ... 50 δισ ευρώ ελληνικών περιουσιακών στοιχείωνείναι έτοιμα για τις δαγκάνες των ιδιωτικών εταιρειών. Και είναι οι Έλληνες που θα χάσουν, γράφει o Nick Dearden.
Μόλις έλαβα γνώση του τελευταίου σχεδίου ιδιωτικοποίησης για την Ελλάδα. Έχει εκδοθεί από κάτι που ονομάζεται Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας της Ελληνικής Δημοκρατίας, έναν φορέα που εποπτεύεται από ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και που έχει επιφορτιστεί με το ξεπούλημα ενός συγκλονιστικού ποσού 50 δις ευρώ “πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων” της Ελλάδας
Το Ταμείο ήταν ένα πραγματικό σημείο τριβής, διότι τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ήθελαν να το εγκαταστήσουν στο Λουξεμβούργο, όπου θα μπορούσαν να το ελέγχουν καλύτερα. Εν πάση περιπτώσει, βρίσκεται στην Αθήνα, και το εν λόγω έγγραφο, με ημερομηνία 30 Ιουλίου, αναφέρει λεπτομερώς τα καλούδια που δίνονται προς  πώληση σε διεθνείς επενδυτές που θα τους άρεσε να  αγοράσουν ένα κομμάτι της χώρας.  
Δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια, σε κορυφαίους τουριστικούς κόμβους, έχουν ήδη περάσει σε μια γερμανική εταιρεία, αλλά μην πανικοβάλλεστε καθώς υπάρχει ακόμη αποθέμα απο το αεροδρόμιο της Αθήνας επάνω στο τραπέζι, καθώς επίσης και το παλιό αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο είναι προορίζεται για μια 99ετή μίσθωση προς αναμόρφωση σε τουριστικό και επιχειρηματικό κέντρο.
Τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης είναι επίσης προς πώληση – με την πρώτη περίπτωση να έχει προκαλέσει την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου και ξέσπασμα εργατικών κινητοποιήσεων.  
Το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου φαίνεται πιθανό να πωληθεί στην κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν, αλλά υπάρχει ακόμα στην λίστα η εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας, η ταχυδρομική υπηρεσία, μια εταιρία λειτουργίας και εκμετάλλευσης όλων των μεταφορών, η κύρια εταιρεία τηλεπικοινωνιών της χώρας, ένας αυτοκινητόδρομος 648 χιλιομέτρων και μια σημαντική συμμετοχή στην κορυφαία εταιρεία διύλισης πετρελαίου, η οποία καλύπτει περίπου τα δύο τρίτα της ικανότητας διύλισης ολόκληρης της χώρας.    
Οι εταιρίες υδάτων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα είναι επίσης προς πώληση - αν και έντονες λαϊκές κινητοποιήσεις έχουν εξασφαλίσει ότι το 50% συν μία μετοχή παραμένει στα χέρια του κράτους. Παρ 'όλα αυτά, η πώληση θα σημαίνει ότι η λογική της αγοράς θα υπαγορεύει το μέλλον αυτών των μονοπωλίων ύδρευσης και αποχέτευσης.
Τέλος, υπάρχουν κομμάτια γης, συμπεριλαμβανομένων τουριστικών και αθλητικών έργων, σε όλη την Ελλάδα.  
Ένα δεύτερο έγγραφο περιγράφει λεπτομερώς το βραχυπρόθεσμο πρόγραμμα εργασίας για διάφορους υπουργούς της κυβέρνησης, που αναγράφει λεπτομερώς τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν για να προσθέσουν αξία σε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία.    
Αυτές κυμαίνονται από την εισαγωγή διοδίων στους δρόμους, ως την αδειοδότηση για καζίνο και τις κηρύξεις αρχαιολογικών χώρων.  
Το έγγραφο θέτει το ερώτημα για ποιο λόγο οι υπουργοί της κυβέρνησης, είναι τελικά αναγκαίοι. Σίγουρα θα ήταν πιο εύκολο να τους βγάλουν από την εξίσωση εντελώς και να αφήσουν τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να κυβερνούν κατευθείαν τη χώρα.
Γιατί είναι σημαντικό αυτό; Πρώτον γιατί δεν έχει κανένα νόημα να πουλάς πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία στη μέση της χειρότερης ύφεσης που πέρασε η Ευρώπη τα τελευταία 70 χρόνια. Οι εν λόγω επιχειρήσεις θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έσοδα για να βοηθήσουν την ελληνική κυβέρνηση στην ανοικοδόμηση της οικονομίας.  
Στην πραγματικότητα, η συντριπτική πλειοψηφία των αντληθέντων κεφαλαίων θα γυρίσει πίσω στους πιστωτές για την αποπληρωμή του χρέους και για την ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών.  
Έτσι, οι ιδιωτικοποιήσεις δεν έχουν να κάνουν με την βοήθεια προς την Ελλάδα. Οι δικαιούχοι είναι εταιρείες από όλο τον κόσμο, αν και προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ο αριθμός των ευρωπαϊκών εταιρειών - από την γερμανική εταιρία εκμετάλλευσης αερολιμένων και τις εταιρείες τηλεφωνίας, έως τους γαλλικούς σιδηροδρόμους - που παίρνουν στα χέρια τους την οικονομία της Ελλάδας.
Για να μην αναφέρουμε τις ευρωπαϊκές επενδυτικές τράπεζες και τα δικηγορικά γραφεία που βγάζουν γρήγορα λεφτά στην πορεία. Η ιδιοτέλεια των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων που εξαναγκάζουν σε αυτές τις πολιτικές την Ελλάδα αφήνει μια ιδιαίτερα δυσάρεστη γεύση. Το πιο σημαντικό είναι ότι η ανισότητα αυτή θα εδραιωθεί στην ελληνική κοινωνία για τις επόμενες δεκαετίες.    
Φυσικά, το γεγονός ότι το κράτος κατέχει σήμερα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία δεν αποτελεί εγγύηση δημοκρατίας. Οι πελατειακές σχέσεις είναι διαδεδομένες στην Ελλάδα. Αλλά η απάντηση είναι η διαφάνεια και η δημοκρατία, όπως ακριβώς οι Γερμανοί πολίτες σήμερα προσπαθούν να πάρουν πίσω τις εταιρείες ενέργειας στη συλλογική ιδιοκτησία, επειδή θεωρούν ότι αυτό αποτελεί προϋπόθεση για τη δίκαιη τιμολόγηση και την υποστήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.  
Αυτό που δεν θα βοηθήσει είναι το ξεπούλημα των μονοπωλίων σε ιδιωτικές εταιρείες που δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για τον ελληνικό λαό. Εργαζόμενοι θα απολυθούν και οι όροι επιβίωσης τους θα γίνονται χειρότεροι, ενώ η ελίτ της Ευρώπης θα βγάζει κέρδη.    
Η ελληνική κυβέρνηση θα έχει χάσει την ικανότητα να κάνει την λειτουργία της κοινωνίας να κινηθεί προς το συμφέρον των απλών ανθρώπων.
Από την άλλη όμως, υποψιάζομαι ότι αυτός είναι ο σκοπός.    
*Ο Nick Dearden είναι Αναλυτής και Διευθυντής του Global Justice Now.  
Επιμέλεια - Μετάφραση: Νίκος Μιχαλόπουλος  
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ
Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Η ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ



Εκτύπωση
ΤΕΤΑΡΤΗ. 26/8/15 
Tου ΘΑΝΑΣΗ ΣΚΟΥΜΑ
Η επιλογή της κυβέρνησης να οδηγήσει χωρίς καμία συλλογική απόφαση του κόμματος, τη χώρα και το λαό σε νέο επώδυνο μνημόνιο, σε πλήρη αντίθεση με τις προγραμματικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και με τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, αντικαθιστώντας το βροντερό ΟΧΙ του ελληνικού λαού της 5ης Ιουλίου 2015, σε ΝΑΙ στα μνημόνια και τη λιτότητα, δημιούργησε μια τεράστια απογοήτευση και διάψευση των ελπίδων του ελληνικού λαού, για μια διαφορετική προοδευτική και φιλολαϊκή πορεία, ακύρωσε το εγχείρημα της αριστερής κυβέρνησης και ενέταξε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ στο ίδιο μνημονιακό μοτίβο των τελευταίων 5 ετών. Η πολιτική αυτή στροφή, κατήγαγε τεράστια ήττα για την αριστερά, το λαό και τη χώρα, αφού εκτός των άλλων η κυβέρνηση έκανε κυρίαρχο αφήγημα της, ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το μνημόνιο (ΤΙΝΑ), ακολουθώντας τη στρατηγική των προηγούμενων κυβερνήσεων «μνημόνιο ή χρεωκοπία». Προκειμένου, αφενός μεν, να εκκαθαριστεί η κοινοβουλευτική ομάδα από τις ριζοσπαστικές αντιμνημονιακές διαφωνίες, αλλά και το κόμμα από την μεγάλη ριζοσπαστική αριστερή δυναμική του που δημιουργούσαν εμπόδιο στην μνημονιακή μεταστροφή της κυβέρνησης, και αφετέρου για να μην υποστεί την λαϊκή και εκλογική φθορά που επισείει η εφαρμογή και του νέου μνημόνιου, ο πρωθυπουργός παραιτήθηκε για να οδηγηθεί η χώρα σε εκλογές-εξπρές μέσα στο καλοκαίρι, χωρίς να υλοποιηθεί καν η απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ για σύγκληση έκτακτου συνεδρίου του κόμματος.
Είναι σαφές, ότι ο πρωθυπουργός ακύρωσε τον ΣΥΡΙΖΑ, τα όργανα και τις αποφάσεις του. Είναι επίσης καθαρό, ότι η επιλογή για εκλογές- εξπρές, αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στη συγκρότηση μιας νέας βουλής, που θα παλινορθώσει μια ισχυρή μνημονιακή πλειοψηφία, χωρίς την εκπροσώπηση του ριζοσπαστικού αντιμνημονιακού κινήματος και του δημοκρατικού ΟΧΙ της 5ης Ιουλίου, προκειμένου, η εφαρμογή του νέου μνημονίου να εκτελεστεί από μια κυβέρνηση που επιδίδεται στον μύθο της δυνατότητας φιλολαϊκής πολιτικής μέσα στην εφαρμογή απολύτως επώδυνου μνημονίου. Η "σταθερή κοινοβουλευτική πλειοψηφία", που θέλει ο πρωθυπουργός, προϋποθέτει την αποδοχή από αυτήν, του νέου μνημονίου και της αποικιακής δανειακής σύμβασης με τον ESM, την πλήρη εφαρμογή όλων των νέων προαπαιτούμενων και των εφαρμοστικών νόμων, που πρόκειται να ολοκληρώσει τη λεηλασία των λαϊκών τάξεων και την πλήρη κηδεμονία της χώρας από την ευρωολιγαρχία. Το συγκεκριμένο αφήγημα, προϋποθέτει επίσης την αυτοδυναμία του μεταλλαγμένου ΣΥΡΙΖΑ, διαφορετικά απαιτείται η σύμπλευση με τις παλαιότερες μνημονιακές πολιτικές δυνάμεις, κάτι που δεν λέγεται, αλλά αυτονόητα τίθεται στο τραπέζι.
Η αποχώρηση μας από το ΣΥΡΙΖΑ και η δημιουργία της ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ, αποτελεί το μόνο δρόμο αντίστασης και αγώνα, για να συγκροτηθεί ένα ευρύ πολιτικό και κοινωνικό ριζοσπαστικό μέτωπο, όπου θα εκπροσωπηθεί συμμετοχικά και πλατιά δημοκρατικά το ΟΧΙ του Ελληνικού λαού. Το διακύβευμα των εκλογών, είναι αν η ριζοσπαστική δημοκρατική- πατριωτική έκφραση του ΟΧΙ ενάντια στην κοινωνική λεηλασία, την δουλοπαροικία της χώρας, και την ευρωολιγαρχία, θα μπορέσει να αποτυπωθεί και να λάβει ισχυρή λαϊκή εκπροσώπηση ή η μνημονιακή παλινόρθωση θα προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς, αυξάνοντας ταυτόχρονα τους κινδύνους μιας φασιστικής απειλής.
Το ΟΧΙ δεν ηττήθηκε. Η ενότητα του λαού μας, και η αποφασιστικότητα του, ενάντια στην υποταγή της χώρας στους δανειστές, την ευρωπαϊκή και την εγχώρια ελίτ, απέναντι στην αρπαγή του δημόσιου πλούτου της χώρας, και στην πλατιά λεηλασία των λαϊκών κοινωνικών τάξεων, η δυνατότητα να δημιουργηθεί η παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας, έξω από τα μνημόνια δόθηκε με αδιαμεσολάβητο τρόπο στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015.
Η ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ, μπορεί να αποτελέσει τη πλατιά δημοκρατική απάντηση του λαού και της πατρίδας, απέναντι στα μνημόνια και την υποδούλωση της χώρας, με την ευρεία δημοκρατική συμμετοχή του λαού μας.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ
Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Η ΛΑΪΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ


Εκτύπωση
Τετ. 26/8/15 
Η ΝΟΜΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
Του ΠΕΤΡΟΥ Ι. ΜΗΛΙΑΡΑΚΗ*
Ένα από τα σοβαρά καθήκοντα που αναλαμβάνει ο νέος κομματικός σχηματισμός του πραγματικού και κατ’ ουσίαν μετώπου κατά του νεοφιλελευθερισμού, των μνημονίων και της λιτότητας (αναφέρομαι στη Λαϊκή Ενότητα), είναι η διαδικασία διαγραφής του καταχρηστικού, παράνομου και επονείδιστου χρέους.
Με το παρόν κείμενο επιχειρείται να τεθεί το «νομικό ζήτημα», όπως αυτό προσδιορίζεται από υπερκείμενους μάλιστα κανόνες δικαίου της διεθνούς και ευρωπαϊκής έννομης τάξης. Κατά τη γνώμη δε του γράφοντος κρίσιμα και χρήσιμα είναι τα εξής:
-- ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση με τη Συνθήκη της Λισσαβόνας απέκτησε για πρώτη φορά νομική προσωπικότητα (1) και έχει καταστεί υποκείμενο του Διεθνούς Δικαίου. Στηρίζεται δε σε δύο ισοδύναμες νομικά Συνθήκες: α) στη Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ) και β) στη Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ).
Ως εκ τούτου την Ευρωπαϊκή Ένωση, ως αυτοτελή νομική προσωπικότητα, τη δεσμεύουν οι κανόνες του Διεθνούς Δικαίου. Προς την κατεύθυνση δε αυτή νομολογεί και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Λουξεμβούργου (2). Επίσης κοινός τόπος στην επιστήμη και στη νομολογία είναι η Θεμελιώδης Αρχή των συνταγματικών παραδόσεων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πέραν δηλαδή της νομικής προσωπικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτοτελώς και τα κράτη-μέλη αυτής δεσμεύονται να σέβονται τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου (3).
Ασφαλώς δε επουδενί νοείται ένταξη κράτους-μέλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση του οποίου ο νομικός και πολιτικός πολιτισμός δεν βασίζεται στο σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και στα ανθρώπινα δικαιώματα (4).
Σε κάθε περίπτωση δε τα κράτη-μέλη που απαρτίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και που είναι «δανειστές» της Ελλάδας, από πουθενά προκύπτει ότι οι αξίες που τα δεσμεύουν ακυρώνονται όταν «αναλαμβάνουν» τη θέση του «δανειστή».
Τούτων δοθέντων πρόδηλο είναι ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και τα κράτη-μέλη δεσμεύονται με τη Σύμβαση της Βιέννης για το Δίκαιο των Διεθνών Συνθηκών. Εξυπακούεται δε, ότι η δέσμευση των κρατών-μελών να συμμορφώνονται προς τις αξιώσεις και τις πρόνοιες του Διεθνούς Δικαίου των Συνθηκών δεν τελεί υπό την αίρεση εάν τα κράτη αυτά είναι ή όχι «δανειστές» έναντι μάλιστα άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που (θα) είναι ο «δανειζόμενος». Τέτοιος κανόνας δεν υφίσταται και δεν μπορεί να υφίσταται.
Ειδικότερα, με βάση τη Σύμβαση της Βιέννης, οι διακρατικές συμφωνίες (5) ερμηνεύονται με «καλή πίστη» και ρυθμίζονται με βάση «την επιγενόμενη αδυναμία εκτέλεσης» καθώς και τη «θεμελιώδη μεταβολή των περιστάσεων». Θεσπίζονται δε πρόνοιες ώστε να αντιμετωπίζονται οι καταστάσεις όταν «μεταβάλλεται ριζικώς η έκταση των υποχρεώσεων που απομένει να εκπληρωθούν».
Με τούτα τα δεδομένα ενόψει της ανθρωπιστικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική κοινωνία, το Διεθνές Δίκαιο αφορά τη βάση καταγγελίας των δανειακών συμβάσεων και την απαρχή διαπραγμάτευσης για την ακύρωση- διαγραφή της καταχρηστικής υπερχρέωσης (σε όποια έκταση υπάρχει) της ελληνικής κοινωνίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Υπ’ όψιν δε ότι ακόμη και η ίδια η ΕΚΤ αγόρασε ελληνικά ομόλογα πολύ κάτω της ονομαστικής τους αξίας! Ας μη λησμονούμε ότι η ΕΚΤ αγόρασε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου της τάξης των75 δις ευρώ μόνο με 50 δις ευρώ και ότι τα ομόλογα αυτά δεν εντάχθηκαν στο PSI! Ας μη λησμονούμε επίσης ότι οι «αποδόσεις» στους κερδοσκόπους απέφεραν κέρδη ακόμη και άνω του30%! Η διεθνής τοκογλυφία στο απόγειο της.
-- ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΩΣΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Ως προς το αυτοτελές μέρος που αφορά στο Ευρωπαϊκό Ενωσιακό Δίκαιο επισημειώνονται τα εξής:
Η Ευρωπαϊκή Ένωση (6) «προάγει την ειρήνη, τις αξίες της και την ευημερία των λαών της», «παρέχει ασφάλεια και δικαιοσύνη στους πολίτες», «προάγει την οικονομική και κοινωνική συνοχή», «προάγει την πλήρη απασχόληση και την κοινωνική πρόοδο», «καταπολεμά τον κοινωνικό αποκλεισμό» και τέλος εγκαθιδρύει την «αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών-μελών». Επίσης ως σημείο αναφοράς αναγορεύεται και «η κοινωνία των πολιτών» (7).
Ταυτοχρόνως η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει: α) «τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων» και β)«την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προάσπιση των κοινωνικών δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών» (8).
Όλες οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις, δεσμεύσεις και αξίες, δεν μπορούν να τεθούν εκποδών στο όνομα της σχέσης «δανειστή και δανειζόμενου». Άλλως καταστρατηγείται το όλο νομικό, πολιτικό και πολιτιστικό οικοδόμημα που επιδιώκει να χαρακτηρίζεται ως Ευρωπαϊκή Ένωση.
Για την ταυτότητα δε του νομικού λόγου (με αναφορά στη διαγραφή του χρέους) αξιοσημείωτο είναι ότι με βάση τις αυστηρές δεσμεύσεις της ενωσιακής έννομης τάξης έχει καθορισθεί η νομιμότητα του ορίου του χρέους, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% στο ΑΕΠ (9).
Σε κάθε περίπτωση δε είναι ανεπίτρεπτη για την οικονομική και κοινωνική συνοχή η δραματική συρρίκνωση του ΑΕΠ οποιασδήποτε χώρας κράτους-μέλους και ειδικότερα κράτους –μέλους της ευρωζώνης, όταν εξ αιτίας αυτής υφίσταται αντίστοιχη αύξηση του ΑΕΠ άλλου κράτους-μέλους, ενώ (ως έχει προεκτεθεί) αντιφάσκει προς τους κανόνες της ενωσιακής έννομης τάξης η υπερχρέωση μιας οικονομίας. Με βάση, άλλωστε, τα προεκτεθέντα στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς αλλά και της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης αποδοκιμάζεται ως μη νόμιμο όποιο χρέος υπερβαίνει το 60% στο ΑΕΠ. Πέραν όμως των προαναφερομένων εξόχως κρίσιμα και χρήσιμα είναι και τα εξής:
-- Η ΚΡΙΣΙΜΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΗ «ΔΗΛΩΣΗ 30»
Ως έχει προεκτεθεί, εφαρμοστέος κανόνας είναι, όπως άλλωστε αποδέχονται τα σχετικά «Μνημόνια» που αφορούν στην Ελλάδα, το άρθρο 126 ΣΛΕΕ. Το άρθρο όμως αυτό ευρίσκεται σε ευθεία και άμεση συνάρτηση με το όριο του νόμιμου χρέους, που ορίζει το Πρωτόκολλο 12.
Κατά την άποψη του γράφοντος απαραίτητη είναι για την εκκίνηση της διαδικασίας τήρησης της νομιμότητας, η αναφορά στη «Δήλωση 30», όπως αυτή είναι προσαρτημένη στη Συνθήκη της Λισσαβόνας.
Η «Δήλωση» αυτή αποτελεί κρίσιμη και χρήσιμη νομική βάση για την εκκίνηση του όλου εγχειρήματος διαγραφής του χρέους, καθόσον συναρτάται ευθέως με τους όρους λειτουργίας (10) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με τη «Δήλωση» αυτή «επιβεβαιώνεται η προσήλωση στους στόχους... για δημιουργία θέσεων απασχόλησης, και κοινωνικής συνοχής», ενώ «στόχος είναι η προοδευτική δημιουργία δημοσιονομικού πλεονάσματος σε περιόδους –όμως!- ευνοϊκής συγκυρίας, ώστε να υπάρχει περιθώριο αντιμετώπισης των περιόδων οικονομικής ύφεσης».
Με βάση τα προαναφερόμενα, τα Μνημόνια και οι εφαρμοστικοί νόμοι κατά το μέρος που αφορούν στην Ελλάδα «θέσπισαν» ακριβώς τα αντίθετα, εφόσον σε καθεστώς αφόρητης λιτότητας, δραματικής ανεργίας και επαχθούς χρέους, επέβαλαν και τον όρο για τη δημιουργία δημοσιονομικού πλεονάσματος!...
Επειδή η παρούσα συγκυρία θέτει αμείλικτα ερωτήματα: στο πώς ο άνεργος θα συμβάλει στην αποπληρωμή του χρέους, στο πώς ο άεργος επιχειρηματίας θα συμβάλει στην ανάκαμψη και στοπώς ο σε κρίση ευρισκόμενος ασφαλιστικός φορέας θα καλύψει στοιχειώδεις ανάγκες του ασθενούς και του εκτός εργασίας ατόμου, είναι πρόδηλο ότι η «Δήλωση 30» αφορά πράγματι βάση εκκίνησης της όλης διαδικασίας. Τη «Δήλωση 30» σαφώς επικουρεί η αξίωση τήρησης της ρητώς προβλεπόμενης και δεσμευτικής (τόσο για τη νομική προσωπικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και για τα κράτη-μέλη αυτοτελώς), Αρχής της Αναλογικότητας (11).
Αφορά δε, η «Δήλωση 30» βάση εκκίνησης της όλης διαδικασίας και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι με αυτή τη «Δήλωση» σαφώς προβλέπεται «συμβολή των κρατών-μελών προκειμένου να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα» ώστε «να ενισχυθούν οι δυνατότητες ανάπτυξης των οικονομιών».
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι δεν τίθεται περίγραμμα δεσμευτικό του πλαισίου και του περιεχομένου των παρεμβάσεων - πρωτοβουλιών των κρατών-μελών, καθόσον ρητώς ορίζεται ότι «η παρούσα Δήλωση δε προδικάζει τις μελλοντικές συζητήσεις».
Όσο δεν τηρούνται οι προαναφερόμενες πρόνοιες του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Ενωσιακού Δικαίου τόσο αυξάνεται δραματικά ο ευρωσκεπτικισμός με αντικειμενική εξέλιξη την ενδυνάμωση τάσεων καταγγελτικού λόγου στον τρόπο λειτουργίας του όλου ενωσιακού εγχειρήματος.
Ο νέος πολιτικός φορέας Λαϊκή Ενότητα, οφείλει να αναλάβει (και θα αναλάβει!) έντονη δράση, ώστε το ζήτημα της διαγραφής του χρέους να αποτελέσει κύριο αντικείμενο της πολιτικής ατζέντας εντός και εκτός της Χώρας. Το πολιτικό δε αυτό καθήκον θα επιτελεσθεί με όλους τους νόμιμους τρόπους και σε όλα τα ενδεδειγμένα Fora.
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
  1. Βλ. άρθρο 47 ΣΕΕ
  2. Βλ. ενδεικτικώς ΔΕΚ (ΔΕΕ) υπ. 104, 114, 116, 117 και 125-9 [Ahlstrom] Συλλ. 1988,5243.
  3. Βλ. ΔΕΚ (ΔΕΕ) υπ. 29/69 [Stauder], Συλλ. 1969, 419. Συνεπής προς την Αρχή αυτή είναι και η παρ. 2 το άρθρου 2 του Ελληνικού Συντάγματος. Βλ. άλλωστε και Π.Ι. Μηλιαράκης, Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο και Ελληνικό Σύνταγμα, εκδόσεις Λιβάνη (2008), βλ. σελ. 48 και επ.
  4. Βλ. άρθρα 2 και 6 παρ. 1 ΣΕΕ καθώς και Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και άρθρο 6 παρ. 2 ΣΕΕ που αφορά προσχώρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη «σύμβαση για την προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών». Άλλωστε σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 ΣΕΕ τα θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα απορρέουν από τις κοινές συνταγματικές παραδόσεις των κρατών-μελών και αποτελούν μέρος των Γενικών Αρχών Δικαίου της Ένωσης.
  5. Βλ. συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 31, του άρθρου 61 και παρ. 1β του άρθρου 62 της Σύμβασης της Βιέννης για το δίκαιο των Συνθηκών.
  6. Βλ. συνδυασμό διατάξεων των παρ. 1 και 3 του άρθρου 3 ΣΕΕ.
  7. Βλ. παρ. 2 του άρθρου 11 ΣΕΕ
  8. Βλ. παρ. 1 και 2 του άρθρου 6 ΣΕΕ και του άρθρου 151 ΣΛΕΕ. Επίσης βλ. Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη που υπογράφηκε στο Τορίνο στις 18 Οκτωβρίου 1961 και τον Κοινοτικό Χάρτη των Θεμελιωδών Κοινωνικών Δικαιωμάτων των Εργαζομένων του 1989, που έχουν ως στόχο την προώθηση της απασχόλησης και τη βελτίωση της διαβίωσης και εργασίας, με κατάλληλη κοινωνική προστασία.
  9. Βλ. συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 126 ΣΛΕΕ και του άρθρου 1 του 12ου Πρωτοκόλλου.
  10. Βλ. άρθρο 126 ΣΛΕΕ.
  11. Βλ. παρ. 4 του άρθρου 5 ΣΕΕ σε συνδυασμό με το Πρωτόκολλο 2 της Συνθήκης της Λισσαβόνας. Επίσης πρβλ. ΔΕΚ (ΔΕΕ) 114/76 Συλλ. 1977, 1211, επίσης 116/76 Συλλ. 1977, 1247, 119-120/76 Συλλ. 1977, 1247, βλ. επίσης Συλλ. 1991-7/ΙΙ, σελ. 54, επίσης υπόθεση Man, απόφαση της 24.9.1985, Συλλ. 1985 σελ. 2889, σκέψη 20. Επίσης πρβλ. N.Emiliou, The Principle of Proportionality in European Law: A Comparative Study, London: Kluwer Law International, 1996, T.Franck, “On Proportionality of Countermeasures in International Law,” 102 Am. J.Int’l L. 715, 2008, L. Hoffman, “The Influence of the European Principle of Proportionality upon UK Law,” in E. Ellis (ed.), The Principle of Proportionality in the Laws of Europe, Portland, OR: Hart Publishing, 1999.
* Ο Πέτρος Μηλιαράκης δικηγορεί στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια Στρασβούργου και Λουξεμβούργου (ECHR και GG-EU)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ
Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

ΚΟΙΝΩΣ... ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ


Παρακολουθούμε με αηδία την ψευδολογία της ασυλίας και την παράκρουση μνημονιολαγνείας ενός υπό παραίτηση πρωθυπουργού που συμπεριφέρεται αυταρχικά ως αυθαίρετος και ως δικτάτορας...


Νομίζει πως είναι προσωπικά καταξιωμένος με την ανάληψη του θεσμικού ρόλου του μετά από λαϊκή εντολή, κατ' επιθυμία των πολιτών σύμφωνα τους...
κανόνες του πολιτεύματος, ενώ αυτός είναι απλά απατεώνας, πατριδέμπορας, προδότης συντρόφων φίλων και συναγωνιστών, αλλά κυρίως είναι μια δική μας μεν, πλην όμως λανθασμένη επιλογή.

Λαός περήφανος... Ε μη χέσω...


Το τέρας του Τσιπροσαμαροβενιζελισμού που κυοφόρησε στη μήτρα της η «πρώτη φορά αριστερή» Βουλή ήδη γεννήθηκε, και απειλεί στο όνομα της «εθνικής υπευθυνότητας και ομοψυχίας», να σαρώσει τα πάντα στο διάβα του...


Για ποιο πράγμα ακριβώς αγωνιάς κυρίαρχε??? Για το ποια θα είναι η κυβέρνηση της επόμενης μέρας??? Και προφανώς αυτή η αγωνία σε βάζει μπροστά στο καθήκον της περισυλλογής, πριν ασκήσεις το κυριαρχικό εκλογικό σου δικαίωμα. Σωστά???

Άστο φιλαράκο άστο. Μη το κουράζεις πολύ το ακατοίκητο θα κάψεις τη φλάτζα. Κάθε φορά που σφίγγεσαι γιατί το πολιτικό σου καθήκον σε καλεί, ή θα σου φύγει ένα κομμάτι σκατό από τον κώλο, ή που θα τα κάνεις σκατά πίσω από το παραβάν, κι ότι σαβούρα σου σερβίρουν τα βοθροκάναλα, την παίρνεις αγκαλίτσα και την επόμενη μέρα τη βαφτίζεις πρωθυπουργό και σωτήρα.
  • Καρπός αυτής της περισυλλογής υπήρξε ο μεγάλος στοχαστής με τη συμμορία του Καστελόριζου που την αποδέχτηκες ως κυβέρνηση…
  • Ξέρασμα του σφιξίματός σου υπήρξε ο Σα(χλα)μαράς και το δικό του τσίρκο των υποταγμένων…
  • Αποβολή του ανεμογκαστρωμένου σου μυαλού υπήρξε και ο πρώτη φορά ξεφτιλισμένος, που συνεχίζει να σου πλασάρεται ως πρώτη μούρη, περιβεβλημένη με τη συμπάθεια και την ανοχή σου, και ας...
    οδήγησε τον τόπο στην απόλυτη δουλοπρέπεια και την καταστροφή.

Και τώρα αγωνιάς φιλαράκο. Αναρωτιέσαι ποιο θα είναι άραγε το αυριανό σου επίτευγμα. 

Αναρωτιέσαι τι να πρωτοδιαλέξεις, και προσπερνάς αβασάνιστα όλα όσα έχεις ήδη αποδεχτεί.
  • Έχεις αποδεχτεί πως όποια και να είναι η αυριανή σου επιλογή, αυτό που θα κληθεί να εφαρμόσει είναι το κατοχικό πρόγραμμα που τους επεβλήθη και το αποδέχτηκαν, όλοι μαζί, από κοινού κι αντάμα….
  • Έχεις αποδεχτεί πως γι ακόμη μια φορά θ ανακατέψεις τα σκατά, κι ανακατεύοντας τα σκατά, η κάλπη δε γεμίζει με κουραμπιέδες…

Ζεις ένα δράμα φίλε μου. Και οι καλοί μας  οι προστάτες σου έχουν έτοιμη τη λύση για να μη κουράζεις το μυαλουδάκι περισσότερο. Δεν έχεις λόγο εσύ ν ανησυχείς και να χαλιέσαι για όλα τούτα. Η πολυτέλεια του σκλάβου, είναι το καθαρό κι απροβλημάτιστο μυαλό.

Γι αυτό και το τέρας που σου ετοιμάζουν, θα σε απαλλάξει από τα δύσκολα. Η μεγάλη συμμαχία του δωσιλογισμού… Η κοινή συνάντηση όλων αυτών που προσκύνησαν την κατοχική διοίκηση… Αυτή η άθλια πλην «ιερή συμμαχία» των προσκυνημένων, προετοιμάζεται στο όνομα της κυβερνησιμότητας, να συγκροτήσει ένα διακομματικό πολιτικό έκτρωμα με γαλαζοπράσινους και ροζουλί εθνοσωτήρες, και να φυλακίσει μέσα σ αυτό το πολιτικό τερατούργημα την ψυχή σου, τις ελπίδες σου, τα όνειρα αλλά και κάθε προσδοκία σου να δραπετεύσεις με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.

Αυτό ακριβώς θα επισφραγίσεις με την επιλογή σου κυρίαρχε, κάποια από τις αμέσως επόμενες Κυριακές.

Το τέρας του Τσιπροσαμαροβενιζελισμού που κυοφόρησε στη μήτρα της η «πρώτη φορά αριστερή» Βουλή ήδη γεννήθηκε, και απειλεί στο όνομα της «εθνικής υπευθυνότητας και ομοψυχίας», να σαρώσει τα πάντα στο διάβα του.

Καλώς ήρθες λοιπόν στην κόλαση της Νέας Τάξης.

Ρευστοποιείται περαιτέρω το πολιτικό σκηνικό


  Γιώργος Παπαϊωάννου Από την εφημερίδα ο δρόμος της αριστεράς
Ρευστοποιείται περαιτέρω το πολιτικό σκηνικό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

       
Οι πάντες αναζητούν σχέδιο για την «επόμενη μέρα»

Οι ραγδαίες εξελίξεις που συνόδευσαν όλη την πορεία της διαπραγμάτευσης έχουν οδηγήσει ολόκληρο το πολιτικό σκηνικό σε μεγάλης έκτασης ρευστοποίηση. Οι πολιτικές ταυτότητες και η φυσιογνωμία των κομμάτων επανακαθορίζονται, προγράμματα και σχεδιασμοί τινάζονται στον αέρα, ενώ οι ηγεσίες των κομμάτων βρίσκονται αντιμέτωπες με μεγάλες ρωγμές και ανασυνθέσεις. Κόμματα μεταλλάσσονται ή διαλύονται, διασπάσεις και ίδρυση νέων σχηματισμών είναι στην ημερήσια διάταξη.
Πίσω από την τεχνητή πόλωση για να συγκρατούνται οι δυνάμεις κάθε στρατοπέδου, που και αυτή έχει κοπάσει αρκετά, μια ενιαία παράταξη απλώνεται στο πολιτικό σκηνικό. Μια παράταξη με πρόγραμμα «μένουμε Ευρώπη και ευρώ πάση θυσία – ψηφίζουμε όλα τα προαπαιτούμενα και τα μνημόνια – δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική».
Η παράταξη αυτή όμως περνά ιδιαίτερες δοκιμασίες. Η πρωταγωνιστική της δύναμη, ο ΣΥΡΙΖΑ, σπαράσσεται από μια εσωτερική κρίση που δεν έχει ακόμα κοπάσει. Μεταλλασσόμενος ο ΣΥΡΙΖΑ, αντιμετωπίζει μια οξύτατη κρίση στο εσωτερικό του και είναι άγνωστο τι είδους συνέδριο θα κάνει, πότε ακριβώς, με ποια σύνθεση και ποια Κοινοβουλευτική Ομάδα θα προχωρήσει, πώς και με ποια δάνεια από τα υπόλοιπα κόμματα θα στηρίζεται στην διακυβέρνηση. Η μετάλλαξη σε κεντροαριστερό μνημονιακό κόμμα προχωρά ταχύτατα, αλλά δεν πρόκειται να στεγάσει τον ΣΥΡΙΖΑ που γνωρίσαμε. Αποχωρήσεις, παραιτήσεις, πιθανόν και διασπάσεις, είναι στην ημερήσια διάταξη.
Στην εκτός ΣΥΡΙΖΑ Κεντροαριστερά, το Ποτάμι είναι αυτό που τυγχάνει άμεσης στήριξης από ευρωπαϊκά και μιντιακά κέντρα και είναι ο μπαλαντέρ των νέων συνθέσεων που θα προκύψουν. Στεγάζει, άλλωστε, στις γραμμές του ή στα μετόπισθεν, μεγάλο μέρος του δημαρίτικου και σημιτικού προσωπικού που αποτελεί συνδετικό κρίκο για ποικίλες καταστάσεις.
Ο άλλος πόλος, ο κεντροδεξιός, βρίσκεται σε διαρκή κρίση. Ο Σαμαράς παραιτήθηκε, ο Μεϊμαράκης ανέλαβε ως προσωρινή λύση αλλά παρατείνει την παραμονή του στην αρχηγία. Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, αφού δίνοντας «μεγαλόψυχα» στήριξη στον Τσίπρα, η Ν.Δ. κερδίζει χρόνο και αναμένει να ξεδιαλύνουν τα πράγματα για να δει πώς μπορεί να ανασυνταχθεί. Οι δελφίνοι είναι αρκετοί και πολλοί παράγοντές της ταξιδεύουν συχνότατα στην Ευρώπη, προσπαθώντας να σχεδιάσουν επόμενα βήματα σε ένα απρόβλεπτο τοπίο.
Αυτές οι δυνάμεις, μαζί με ό,τι έχει απομείνει από το original ΠΑΣΟΚ και τους ΑΝΕΛ που εγκατέλειψαν τις αντιμνημονιακές κορώνες για να… σώσουν κι αυτοί τη χώρα, συγκεντρώνουν τα 230-240 «ναι» στη Βουλή. Δεν κάνουν κάτι άλλο πέρα από το να πρωτοκολλούν ό,τι πουν οι Αρχές επιτροπείας της αποικίας χρέους.
Με καθοριστική τη σύμπραξη του ΣΥΡΙΖΑ, συναποτελούν το κεντρικό πολιτικό σκηνικό και είναι οι εισαγωγείς των «μοντέλων» της ευρωκρατίας και του ΔΝΤ. Αλλά δεν είναι σταθεροποιημένες, βρίσκονται σε κατάσταση ευθραυστότητας και δεν έχουν κανένα διαμορφωμένο σχέδιο για την «επόμενη μέρα». Πρωτοκολλητές, υπό παρακολούθηση διαχειριστές, αναλώσιμοι, και ανά πάσα στιγμή απειλούμενοι με ανατροπή.
Η ρευστοποίηση θα δώσει ζωή σε σχήματα πιο προσαρμοσμένα, πιο συνεργάσιμα, αλληλοτροφοδοτούμενα και ευμετάβλητα. Η ίδια η πραγματικότητα των όρων που επιβάλλονται και τα ελάχιστα περιθώρια που αφήνουν οι δανειστές γι’ αυτό που λέμε «πολιτική ζωή», αλλά και η πραγματικότητα της κοινωνικής και εθνικής καταστροφής, δημιουργούν όρους για σχήματα «εθνικής» συνεννόησης εντός των συστημικών πλαισίων. Ή και πραγματικής, άλλου τύπου, εθνικής συνεννόησης και διεξόδου. Αυτή είναι μια πρόκληση για όσους θέλουν να δοκιμάσουν να κινηθούν έξω από αυτό το πλαίσιο.

Γιώργος Παπαϊωάννου

Σκίτσο: Βαγγέλης Παπαβασιλείου
7_SKITSO

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ


Εκτύπωση
Του ΚΩΣΤΑ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑ  
Η καθοριστική σύγκρουση στις εκλογές θα γίνει ανάμεσα στην ευρύτατη μνημονιακή συμπολίτευση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ/ΝΔ/Ποτάμι/ΠΑΣΟΚ και στη μόνη πραγματική αντιπολίτευση, τη Λαϊκή Ενότητα. Δύο παράγοντες θα κυριαρχήσουν: πρώτον, η αξιοπιστία και, δεύτερον, το πρόγραμμα κοινωνικής και οικονομικής ανάταξης της χώρας.
Η συμπολίτευση αντιμετωπίζει βαθύτατο πρόβλημα αξιοπιστίας γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ αποδείχθηκε παντελώς αναξιόπιστος. Δεν υπάρχει παγκόσμιο προηγούμενο ένα κόμμα της Αριστεράς όχι απλώς να μην εφαρμόζει το πρόγραμμά του, αλλά να υιοθετεί πλήρως το πρόγραμμα του αντιπάλου! Η αξιοπιστία της ΝΔ έχει τραυματιστεί βαρύτατα από τις δεκαετίες διακυβέρνησης και από την πλήρη ανακολουθία του πρώην αρχηγού της, κ. Σαμαρά, στο θέμα των μνημονίων. Το Ποτάμι είναι ένα πολιτικό σύμφυρμα χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Όσο για το ΠΑΣΟΚ, εκεί πλέον έχουμε το ναδίρ της αξιοπιστίας, πρώην πρωθυπουργών, υπουργών, στελεχών και διαπλεκομένων.
Πρόγραμμα φυσικά έχουν τα πέντε κόμματα της συμπολίτευσης: είναι το νέο μνημόνιο που σχεδίασαν και επέβαλαν οι δανειστές. Δεν υπάρχει απολύτως καμία διαφορά ανάμεσα τους στο θέμα αυτό. Απλώς διαγκωνίζονται για το ποιος θα κάνει τις περιβόητες «μεταρρυθμίσεις», ποιος θα μετριάσει τις επιπτώσεις για τους εργαζόμενους και ποιος θα βγάλει «ισοδύναμα» από το καπέλο του ταχυδακτυλουργού.
Το πρόβλημα είναι ότι το μνημονιακό πρόγραμμα οδηγεί σε πλήρες αδιέξοδο, πράγμα που γνωρίζει ο ελληνικός λαός από την εμπειρία των δύο προηγουμένων μνημονίων. Η λιτότητα, οι ιδιωτικοποιήσεις, η απορρύθμιση των αγορών και η αγριότητα στην αγορά εργασίας μπορεί να βολεύουν τους τραπεζίτες, αλλά δεν δημιουργούν τις συνθήκες ταχύρρυθμης ανάπτυξης που χρειάζεται η χώρα. Με το νέο μνημόνιο η Ελλάδα θα γίνει τελειωτικά μια φτωχή, άνιση, παρηκμασμένη χώρα στις παρυφές της Ευρώπης, όπου η νεολαία θα μεταναστεύει και οι συνταξιούχοι θα παλεύουν να επιβιώσουν. Οι μόνοι κερδισμένοι θα είναι μια μικρή δράκα πλουσίων και πολλαπλώς διαπλεκομένων που θα θριαμβεύσουν στο μνημονιακό καθεστώς.
Η Λαϊκή Ενότητα πάσχει από τα αναπόφευκτα οργανωτικά προβλήματα μιας παράταξης που στήθηκε σε χρόνο μηδέν και πρέπει αμέσως να συμμετάσχει σε εκλογές. Στα καίρια ζητήματα της αξιοπιστίας και του προγράμματος όμως, έχει τεράστια πλεονεκτήματα απέναντι στη μνημονιακή συμπολίτευση.
Η Λαϊκή Ενότητα έθεσε τις βάσεις της αξιοπιστίας της όταν είχε το θάρρος να πει Όχι στο νέο μνημόνιο, μένοντας πιστή στο Όχι που είπε ο ελληνικός λαός στο δημοψήφισμα. Οι υπουργοί της παραιτήθηκαν και οι βουλευτές της αγνόησαν τον κίνδυνο της μη επανεκλογής τους.  Η Λαϊκή Ενότητα είναι ο συνεπής εκπρόσωπος της αντιμνημονιακής παράταξης στη χώρα μας. Θα προστατεύσει την αξιοπιστία της ως κόρην οφθαλμού: αυτά που υπόσχεται, αυτά θα κάνει.
Η Λαϊκή Ενότητα έχει επίσης το μόνο εφικτό και υλοποιήσιμο πρόγραμμα για τη χώρα σε αντίθεση με το πρόγραμμα των μνημονίων. Πολύ συνοπτικά, το πρόγραμμα στοχεύει μακροπρόθεσμα στηνανάταξη της ελληνικής οικονομίας, με περιορισμό του τομέα των υπηρεσιών και παράλληλη τόνωση της αγροτικής παραγωγής και της μεταποίησης. Αυτός είναι ο δρόμος για ταχύρρυθμη ανάπτυξη που θα είναι υπέρ του κόσμου της εργασίας και κατά του κεφαλαίου. Βραχυπρόθεσμα το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους, άρση της λιτότητας, δημόσια ιδιοκτησία και διαχείριση του τραπεζικού συστήματος, δημόσιες επενδύσεις, στήριξη των ιδιωτικών επενδύσεων, καθώς και αναδιανομή του εισοδήματος και του πλούτου με απλοποίηση του φορολογικού συστήματος.
Το πρόγραμμα της Λαϊκής Ενότητας θα φέρει βαθύτατες μεταρρυθμίσεις στην οικονομία και την κοινωνία, αρχής γενομένης από το άρρωστο και εκμεταλλευτικό τραπεζικό σύστημα. Η Ελλάδα χρειάζεται ολοκληρωτική αναδόμηση των τραπεζών σε δημόσια βάση για να στηριχτεί η ανάπτυξη και παράλληλα «σεισάχθεια» στα χρέη των εταιρειών και των νοικοκυριών. Χρειάζεται επίσης ολοκληρωτική αλλαγή σε κεντρικούς τομείς εθνικής σημασίας, όπως η ενέργεια και οι μεταφορές. Χρειάζεται, τέλος, δομικές αλλαγές στον κρατικό μηχανισμό για να δοθεί χτύπημα στη διαπλοκή και να υπάρξει μια νέα σχέση ανάμεσα στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα που θα προωθεί  την ανάπτυξη. Η πραγματική μεταρρυθμιστική δύναμη στην Ελλάδα είναι η Λαϊκή Ενότητα, έχοντας στόχο την ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη.
Το ερώτημα που πολύ φυσιολογικά προκύπτει είναι: μπορεί να υλοποιηθεί αυτό το πρόγραμμα, με το οποίο συμφωνεί η πλειοψηφία του ελληνικού λαού, εντός της ΟΝΕ; Η ξεκάθαρη απάντηση είναι δυστυχώς όχι, όπως φάνηκε από την ντροπιαστική παλινωδία του ΣΥΡΙΖΑ. Η ΟΝΕ έχει δικό της πρόγραμμα για την Ελλάδα, που είναι το νέο μνημόνιο. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα.
Η Λαϊκή Ενότητα δεν φοβάται να δηλώσει ότι θα θέσει θέμα συμμετοχής της χώρας μας στην ΟΝΕμε στόχο την εφαρμογή του προγράμματός της. Το εθνικό νόμισμα είναι βήμα και εργαλείο για την ανάταξη της χώρας – δεν είναι αυτοσκοπός. Η συντεταγμένη μετάβαση στο εθνικό νόμισμα είναι απολύτως εφικτή, πράγμα που γνώριζε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν ήθελε επ’ ουδενί να εξετάσει με σοβαρότητα γιατί η ηγεσία του ήταν προσκολλημένη στο ευρώ. Ποτέ δεν υπήρξε κυβερνητικό Σχέδιο Β, παρά τα αβάσιμα που αναφέρουν τα ΜΜΕ εκ του πονηρού.
Η μετάβαση περιλαμβάνει μέτρα όπως στάση πληρωμών στο δημόσιο χρέος με στόχο τη διαγραφή του, μετατροπή χρεών, καταθέσεων και μισθών στο νέο νόμισμα με αναλογία 1:1, άμεση εθνικοποίηση των τραπεζών και εξομάλυνση των κεφαλαιακών και τραπεζικών ελέγχων που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με κρατικές εγγυήσεις, ιεράρχηση των εισαγωγών για να υπάρξει επάρκεια στα φάρμακα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη για δελτίο, όπως συχνά και κακόβουλα λέγεται.
Το νέο νόμισμα θα δώσει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να δημιουργεί ρευστότητα μακριά από τα νύχια του κ. Ντράγκι, στηρίζοντας έτσι τις επενδύσεις και την οικονομική δραστηριότητα. Αναμφίβολα το νέο νόμισμα θα υποτιμηθεί στις διεθνείς αγορές, ίσως κατά 15-20% όταν θα φτάσει στη νέα θέση ισορροπίας. Η υποτίμηση θα δώσει ώθηση στην εγχώρια παραγωγή, στη βιομηχανία και στον αγροτικό τομέα. Οι εργαζόμενοι θα έχουν όφελος γιατί θα τονωθεί η απασχόληση. Από την άλλη θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στο εισόδημα των εργαζομένων και στο κόστος παραγωγής των μικρομεσαίων απαιτώντας κρατική παρέμβαση για τη στήριξή τους.
Η Λαϊκή Ενότητα έχει πλήρη συναίσθηση των δυσκολιών της μετάβασης στο εθνικό νόμισμα. Καταλαβαίνει πολύ καλά όμως ότι δεν πρόκειται να υπάρξει βιβλική καταστροφή, ότι κι αν λένε τα ΜΜΕ ασκώντας τρομοκρατία. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι περίοδος της μεγαλύτερης δυσκολίας θα κρατήσει μερικούς μήνες και μετά η οικονομία θα αρχίσει να ανακάμπτει. Με κοινωνική συσπείρωση και στιβαρό χέρι στη διακυβέρνηση, οι επιπτώσεις θα είναι διαχειρίσιμες και η Ελλάδα θα περάσει σε ταχύρρυθμη ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη.
Η Λαϊκή Ενότητα είναι η μόνη ελπίδα που απέμεινε στον ελληνικό λαό μετά τη μεταστροφή του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι επίσης η πραγματική νέα αρχή για μια άλλη πορεία σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι πρώτες ενδείξεις φανερώνουν πολύ μεγάλη δυναμική και προσδοκία στο εκλογικό σώμα. Αν υπάρξει μεθοδικότητα και αυτοπεποίθηση, η Λαϊκή Ενότητα θα προκαλέσει σεισμό στις επερχόμενες εκλογές.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ