Η ανάγκη της σωστής ενημέρωσης


Print Friendly

ΕΙΚΟΝΑ---Δημοσιογραφία,-γενική
Φυσικά δεν θεωρεί κανείς την κυβέρνηση υπεύθυνη για τα προβλήματα που είχαν συσσωρευτεί στην Ελλάδα έως το 2015 – ασφαλώς όμως για το ότι παραπλάνησε τους εκλογείς της, ισχυριζόμενη πως είναι σε θέση να τα λύσει
.
«Η δημοσιογραφία είναι μία κόλαση – μία άβυσσος της αδικίας, των ψεμάτων και της προδοσίας. Το να ζητάς λοιπόν από έναν λαό να ψηφίζει ή να κρίνει σωστά, όταν είναι αντιμέτωπος με τέτοια ενημέρωση, είναι μάλλον υπερβολικό. Δυστυχώς, το μόνο που βοηθάει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η προσεκτική επιλογή των ΜΜΕ, με τα οποία ενημερώνεται κανείς – κάτι που όμως είναι εξαιρετικά δύσκολο στην εφαρμογή του» (πηγή).
.

Άποψη

Πριν από έναν περίπου χρόνο, τέτοια εποχή, η νέα τότε κυβέρνηση δεν ήθελε να κλείσει η αξιολόγηση της Τρόικας που θα έθετε τέλος, θεωρητικά τουλάχιστον, στην εποχή των μνημονίων. Ταυτόχρονα, έστειλε πίσω τα περίπου 11 δις €, τα οποία προβλέπονταν για την ενίσχυση των κεφαλαίων των τραπεζών, εφόσον θα την είχαν ανάγκη – ενώ ισχυριζόταν πως ήταν αποφασισμένη να συγκρουστεί.
Μερικούς μήνες αργότερα, μετά από μία καταστροφική διαπραγμάτευση, η οποία προκάλεσε μεταξύ άλλων μαζικές εκροές των καταθέσεων και αφού έκλεισαν οι τράπεζες, η κυβέρνηση δείλιασε την τελευταία στιγμή να συγκρουστεί με τη Γερμανία – υπέγραψε το χειρότερο μνημόνιο στην παγκόσμια οικονομική ιστορία, ξεπούλησε τις τράπεζες ζημιώνοντας το δημόσιο κατά 40 δις €, ενώ άρχισε να νομοθετεί βιαστικά τους νόμους που απαιτούσαν οι δανειστές.
Σήμερα παρακαλάει γονατιστή να κλείσει η αξιολόγηση που προηγουμένως αρνιόταν, πριν αναγκαστεί να δηλώσει αδυναμία πληρωμών – ενώ έχει υιοθετήσει πλήρως τη στάση της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης,σύμφωνα με την οποία πρέπει
(α) αφενός μεν να τηρηθούν απαρεγκλίτως όλοι οι όροι του μνημονίου, (β) αφετέρου να δρομολογηθεί ένα παράλληλο πρόγραμμα, ελληνικής ιδιοκτησίας, μέσω του οποίου θα μπορούσε η Ελλάδα να επανέλθει σε πορεία ανάπτυξης.
Εύλογα αναρωτιέται λοιπόν κανείς γιατί προκάλεσε η κυβέρνηση τις εκλογές του 2015, ποιός ήταν ο λόγος που ζημίωσε την Ελλάδα με ένα ποσόν που υπερβαίνει τα 100 δις € μέσα σε ένα μόλις χρόνο, καθώς επίσης εάν είναι παθολογικά σχιζοφρενής – εναλλακτικά, εάν πρόκειται για μία ομάδα αδίστακτων ανθρώπων που ήθελαν με κάθε τρόπο να αναρριχηθούν στην εξουσία, με στόχο τα προσωπικά τους οφέλη.
Συνεχίζοντας, φυσικά δεν θεωρεί κανείς την κυβέρνηση υπεύθυνη για τα προβλήματα που είχαν συσσωρευτεί στην Ελλάδα έως το 2015 – ασφαλώς όμως για το ότι παραπλάνησε τους εκλογείς της ισχυριζόμενη πως μπορεί να τα λύσει, ακόμη χειρότερα με τους τρόπους που είχε παρουσιάσει στο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε, εάν δεν μπορούσε να τα λύσει επειδή ήταν πολύ μεγάλα, όπως ισχυρίζεται σήμερα, τότε για ποιό λόγο ήθελε να κυβερνήσει; Την υποχρέωσε κανείς ή μήπως ο μοναδικός της στόχος ήταν η νομή της εξουσίας;
Την κατηγορεί επίσης για το ότι, προσπαθεί σήμερα να περιορίσει τις ελευθερίες των Πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των ΜΜΕ και του διαδικτύου, μιμούμενη καθεστώτα όπως αυτό της Τουρκίας – το οποίο έθεσε στο στόχαστρο του τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν ξεκίνησαν οι διαδηλώσεις στην πλατεία της Κωνσταντινούπολης.
Αυτό δεν σημαίνει όμως πως όλα τα ελληνικά ΜΜΕ λειτουργούν με γνώμονα την ελευθερία και όχι την ασυδοσία,πως ορισμένα δεν προσπαθούν να χειραγωγήσουν επαίσχυντα τους Πολίτες ή ότι δεν εκβιάζουν με το χειρότερο δυνατό τρόπο τις εκάστοτε κυβερνήσεις – αφού κάποια από αυτά επιβιώνουν μέσω της κρατικής διαφήμισης που κυριολεκτικά υπεξαιρούν.
Επίσης μέσω άλλου είδους «πιέσεων» της ιδιωτικής οικονομίας, όπως με τη μη μετάδοση αρνητικών ειδήσεων αφού προηγηθούν απειλές κοκ. – κρίνοντας από αυτά που συμβαίνουν σήμερα στη Γερμανία . Ειδικότερα, από το Γερμανό που αναφέρθηκε σε εξαγορασμένους χειραγωγείς – αποκαλύπτοντας τον τρόπο, με τον οποίο τα λόμπι της Πολιτικής, του χρηματοπιστωτικού συστήματος, καθώς επίσης των μυστικών υπηρεσιών, χρηματίζουν ορισμένους δημοσιογράφους που επηρεάζουν με τις αναφορές τους την κοινή γνώμη .
Ενδεχομένως λοιπόν ορισμένα τέτοιου είδους ελληνικά ΜΜΕ «ωρύονται» με τις τοποθετήσεις της κυβέρνησης, συμπαρασύροντας άλλα, όχι επειδή θέλουν να προστατεύσουν την ελευθερία της έκφρασης αλλά, ίσως, για να υπηρετήσουν τα δικά τους ιδιοτελή συμφέροντα – τα οποία φυσικά δεν είναι ίδια, με αυτά των Πολιτών.
Εν τούτοις, το γεγονός αυτό δεν αιτιολογεί σε καμία περίπτωση τη σταλινική στάση της κυβέρνησης στο συγκεκριμένο θέμα – η οποία μας εξευτελίζει ακόμη μία φορά διεθνώς, ενώ ούτε ο δικός της στόχος είναι ανιδιοτελής, αφού σκοπεύει απλά και μόνο να «κλειδωθεί» στην εξουσία.
Σε κάθε περίπτωση, το θέμα είναι μεν σημαντικό, αλλά δεν δικαιολογεί επαρκώς τα δεκάδες πύρινα άρθρα και τις αναφορές εναντίον της κυβέρνησης – ειδικά σε μία εποχή που η Ελλάδα είναι εγκλωβισμένη σε μία σειρά σοβαρών προβλημάτων, λόγω των οποίων κινδυνεύει ακόμη και η εδαφική της ακεραιότητα, ενώ έχει απολέσει εντελώς την εθνική της κυριαρχία.
Πόσο μάλλον όταν απαιτείται μία ευρύτερη πολιτική και κοινωνική συναίνεση, χωρίς την οποία είναι αδύνατον να ξεφύγουμε από το τέλμα – ενώ ο χρόνος που κυλάει ανεκμετάλλευτος μας βυθίζει ακόμη περισσότερο στην κινούμενη άμμο, στην οποία έχουμε παγιδευτεί μετά το 2010. Εμείς πάντως έχουμε την άποψη πως δεν έχει ούτε η αξιωματική αντιπολίτευση το μαγικό ραβδί – πως είναι επίσης ανεπαρκής, μη διαθέτοντας τα ανάλογα στελέχη, ενώ δεν δίνει τις σωστές απαντήσεις στα ερωτήματα που οφείλουν να μας  απασχολούν.
Ειδικότερα, δεν δίνονται από κανέναν απαντήσεις στο θέμα της εξόδου μας από την ύφεση, παρά το ότι αποτελεί την αφετηρία του καθοδικού σπειροειδή κύκλου του θανάτου, στον οποίο είμαστε παγιδευμένοι – όπως φαίνεται από το γράφημα που ακολουθεί.
.
ΓΡΑΦΗΜΑ - ο φαύλος κύκλος της ύφεσης
(*Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)
.
Προφανώς δε το ξεπούλημα της περιουσίας του δημοσίου, με τις τιμές που έχουν σήμερα διαμορφωθεί, καθώς επίσης η λεηλασία του ιδιωτικού μας πλούτου, μέσω των κατασχέσεων και των πλειστηριασμών, δεν είναι η σωστή συνταγή – υπενθυμίζοντας πως η βασική αιτία, λόγω της οποίας οι επιχειρήσεις καταφεύγουν στη λύση της χρεοκοπίας, δεν είναι άλλη από την προστασία τους απέναντι στους πιστωτές.
Στα πλαίσια αυτά, εύλογα αναρωτιέται κανείς γιατί δεν είναι η χρεοκοπία η σωστή λύση ενός κράτους, όπως συμβαίνει με τις επιχειρήσεις – κυρίως όταν αποτελεί το ελιξίριο του καπιταλισμού , το οποίο δικαιούνται όλοι. Ειδικά η Ελλάδα η οποία, μπορεί μεν να ευθύνεται για τα τεράστια λάθη της έως το 2010, αν και ένα μεγάλο μέρος τους οφείλεται στην ΕΚΤ , αλλά σε καμία περίπτωση για τη μετέπειτα εποχή – όπου ο βασικός υπεύθυνος της καταστροφής της είναι η Τρόικα, όπως το έχει παραδεχθεί άλλωστε πολλές φορές το ίδιο το ΔΝΤ (.
Εν προκειμένω, κατά την άποψη μας το πλέον ορθολογικό σήμερα, υπό τις εγχώριες και διεθνείς συνθήκες που έχουν πλέον δημιουργηθεί, είναι η στάση πληρωμών εντός της Ευρωζώνης – αν και έχουμε καθυστερήσει αδικαιολόγητα, αρνούμενοι να παραδεχθούμε πως η χώρα μας έχει χρεοκοπήσει .
Αυτό δεν σημαίνει πως δεν αποδεχόμαστε καμία άλλη λύση ή ότι δεν πρέπει να έχουμε έτοιμο ένα σχέδιο επιστροφής στο εθνικό νόμισμα – αφού διαφορετικά είναι αδύνατον να διαπραγματευτούμε επιτυχώς με τους δανειστές μας. Σημαίνει απλά πως το σημαντικότερο είναι να αποδεχθούμε ότι, η Ελλάδα πτώχευσε, προτού χάσουμε ότι μας έχει απομείνει – αναζητώντας αμέσως μετά τις ορθολογικότερες και φυσικά ρεαλιστικές, εφικτές λύσεις διαχείρισης της δεδομένης χρεοκοπίας της.
Στο σημείο αυτό η ελληνική δημοσιογραφία υστερεί, αφού δεν ασχολείται ως οφείλει με την αντικειμενική και λεπτομερή ενημέρωση της κοινής γνώμης – όσον αφορά την πραγματική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, καθώς επίσης την ανάγκη αναζήτησης και εύρεσης των σωστών λύσεων. Αντίθετα, συνεχίζει να «εμπλέκεται» με την πολιτική, παίρνοντας το μέρος είτε της κυβέρνησης, είτε της αντιπολίτευσης, άμεσα ή έμμεσα – πολύ σπάνια της χώρας και των Πολιτών της, τους οποίους συνήθως αποπροσανατολίζει (προφανώς με φωτεινές εξαιρέσεις).
Ολοκληρώνοντας, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως οι Πολίτες είναι τουλάχιστον συνυπεύθυνοι – αφού ενδιαφέρονται και δραστηριοποιούνται μόνο την ύστατη στιγμή, ειδικά όταν κινδυνεύουν να θιγούν τα δικά τους προσωπικά, συντεχνιακά ή άλλου είδους συμφέροντα. Έχουμε όμως την άποψη πως κάτι τέτοιο θα ήταν υπερβολικό και άδικο, ειδικά κάτω από τις σημερινές συνθήκες – επειδή αντιμετωπίζουν τόσο μεγάλα προβλήματα επιβίωσης, ώστε να μην έχουν το χρόνο ή την ηρεμία να ασχοληθούν με την καλύτερη ενημέρωση τους για τα κοινά.
Analyst.gr

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ; ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΠΥΡΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 18 ΗΜΕΡΩΝ

Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016


ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΜΕ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ






Μετάφραση από το αμερικανικό  περιοδικό ΓΣΙ.

Η Ρωσία δεν θα έχει άλλη επιλογή από την χρήση το τακτικών Πυρηνικών Όπλων για να υπερασπιστεί τη Συρία από χερσαία εισβολή που θα διαρκούσε 18 ημέρες, αφού οι Σαουδάραβες (και οι σύμμαχοι τους) στέλνουν 350.000 στρατιώτες, 20.000 άρματα μάχης, 2.450 στρατιωτικών αεροπλάνων και 460 ελικόπτερα από 25 χώρες που θα συγκεντρωθούν στο βόρειο τμήμα της Σαουδικής Αραβίας για να εισβάλουν στη Συρία.

 Ο υπουργός Εξωτερικών της Συρίας Ουαλίντ αλ-Μουαλέμ προειδοποίησε το Σάββατο «οι επιτιθέμενοι που θα εισέρχονταν στη χώρα θα επιστρέψουν στην χώρα τους σε ξύλινα φέρετρα» Η Ρωσία έχει προειδοποίηση «κάθε χώρα που στέλνει χερσαίες δυνάμεις στη Συρία χωρίς την άδειά της θα θεωρηθεί κήρυξη πολέμου». Χιλιάδες στρατιώτες από τις περιφερειακές χώρες που θα συμμετάσχουν σε αυτό που “ονομάζεται στρατιωτική άσκηση” τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Σαουδικής Αραβίας ανέφεραν ότι θα λάβουν μέρος υπό την ηγεσία Σαουδικής Αραβίας στο Hafer αλ-Batin , στο βόρειο τμήμα της Σαουδικής Αραβίας.

Η τεράστια στρατιωτική συγκέντρωση, “άσκηση”, που ονομάστηκε “Βόρειος Θενταρ” είναι προγραμματισμένη να διαρκέσει 18 ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων θα κλείσει ο εναέριος χώρος πάνω από τη βόρεια Σαουδική Αραβία. Δημοσιεύματα των ΜΜΕ αναφέρουν οτι έχουν κάνει έρευνα οπου παρόμοια στρατιωτική δύναμη δεν εχει συγκεντροθή ποτέ για “άσκηση”. Είναι προφανές ότι η «άσκηση» είναι προσχηματική και θα επιχειρηθεί εισβολή, και αυτό θα σημάνει πόλεμο. Η Αίγυπτος, το Σουδάν, το Πακιστάν και τα αραβικά κράτη του Περσικού Κόλπου είναι μεταξύ των 25 χωρών που θα λάβουν επίσης μέρος στις «ασκήσεις».

Σε μια ευαίσθητη στιγμή , η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε την προθυμία της να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε χερσαία εισβολή στη Συρία, εάν η αμερικανική ηγεσία αποφάσιζε να ξεκινήσει μια τέτοια επιχείρηση. (τι σύμπτωση ?). Η Σαουδική Αραβία είναι μέλος της αμερικανικής συμμαχίας που διεξάγει αεροπορικές επιδρομές στο εσωτερικό της Συρίας.

Οι αεροπορικές επιθέσεις συνεχίζονται χωρίς καμμία άδεια από τη συριακή κυβέρνηση, ή εντολή του ΟΗΕ, από τον Σεπτέμβριο του 2014. Η Σαουδική “άσκηση” πιστεύεται πως ειναι προετοιμασία για πιθανή χερσαία εισβολή στη Συρία. Ο Pavel Krasheninnikov, αναπληρωτής πρόεδρος της Κρατικής Δούμας της Ρωσίας, έχει προειδοποιήσει τη Σαουδική Αραβία ότι οποιαδήποτε στρατιωτική επιχείρηση εισβολής στο έδαφος της Συρίας, χωρίς την συγκατάθεση της Δαμασκού θα ισοδυναμούσε με κήρυξη πολέμου.

Ο εμφύλιος πόλεμος που έχει καταστρέψει τη Συρία τα τελευταία αρκετά χρόνια, έχει χρηματοδοτηθεί και υποστηρίζεται από τη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ, τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες χώρες. Όταν η Ρωσία άρχισε να βομβαρδίζει τους αντικαθεστωτικούς / ISIS προστατεύοντας την σύμμαχό της την Συρία, το Χαλέπι απελευθερώνεται από τη νόμιμη κυβέρνηση της Συρίας και οι αντάρτες καταρρέουν , αφού το Χαλέπι ήταν προπύργιό τους.

 Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, η Σαουδική Αραβία δήλωσε δημοσίως την «προσφορά» της για την διάθεση 150.000 χερσαίες δυνάμεις υπό τις ΗΠΑ για να εισβάλει στη Συρία για την καταπολέμηση της ISIS ???.  Ο Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Ash Carter απάντησε δημοσίως ότι οι Σαουδάραβες έχουν μια καλή ιδέα και θα την συζητήσει με τους συμμάχους του. Αλλά το Χαλέπι και η Ράκκα έπεσαν, ο εμφύλιος πόλεμος έχει τελειώσει.
Από 10 Φεβρουαρίου, 2016 το Χαλέπι απέκοψε κάθε ανεφοδιασμό του ISIS .

Η Σαουδαραβία, το Κατάρ, η Τουρκία και οι ΗΠΑ μπορούν να ελπίζουν για την προστασία του ISIS μόνον εάν εισβάλουν στην Συρία.
Είναι όμως προβληματισμένοι, διότι η Ρωσία έχει ως δόγμα την χρήση τακτικών πυρηνικών όπλων, προκειμένου να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους. Η χρήση τακτικών πυρηνικών όπλων είναι επιβεβλημένη, δεν υπαρχή άλλη επιλογή σε περίπτωση εισβολής.

Το ΝΑΤΟ γνωρίζει ότι είναι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει 20.000 άρματα μάχης και αρκετές χιλιάδες στρατιωτική δύναμη εισβολής, και οι Ρώσοι το γνωρίζουν πολύ καλά. Και οι Ρώσοι θα αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν τακτικά πυρηνικά, προκειμένου να προστατεύσουν τη Συρία.

Από τη στιγμή που τα στρατεύματα και τα άρματα μάχης αρχίσουν να περνούν στην Συρία, οι ρώσικοι πύραυλοι S-300 και S-400 θα αρχίσουν να καταρρίπτουν τα 2.450 στρατιωτικά αεροπλάνα και 460 ελικόπτερα. Τα S-400 είναι τα πιο προηγμένα αντι-αεροπορικά συστήματα στον κόσμο και τα επιτιθέμενα αεροσκάφη θα πέφτουν σαν τις μύγες. Αλλά όταν οι 350.000 στρατιώτες και 20.000 άρματα μάχης αρχίσουν την παραβίαση των συνόρων, η μόνη λύση για τους Σύριους και τους Ρώσους θα είναι να χρησιμοποιήσουν τακτικά πυρηνικά όπλα

ΓΙΑΤΊ  ΤΏΡΑ;

Η κυβέρνηση στις ΗΠΑ, και αυτές στην Ευρώπη, χρειάζονται να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού από την επερχόμενη οικονομική κατάρρευση....
Αυτή τη στιγμή, οι τράπεζες σε όλη την Ευρώπη βρίσκονται στο χείλος της κατάρρευσης από επισφαλή δάνεια, την κερδοσκοπία και τη διαφθορά τους. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, Deutsch Bank έχει περισσότερο από πενήντα τοις εκατό (50%) μειωθεί η αξία των μετοχών της, με το 40% της εν λόγω πτώσης από τον Ιανουάριο 2016. Οι πολίτες αποσύρουν τα χρήματα τους μαζικά. Οι τράπεζες γίνονται ασταθείς.

Εάν (ή όταν) η Deutsch Bank καταρρεύσει, θα είναι εκτεθειμένη σε «παράγωγα» αξίας $ 50 τρισεκατομμύρια, και τότε θα επηρεάσει και τις υπόλοιπες τράπεζες, πολλές από τις οποίες θα καταρρεύσουν.
Στις ΗΠΑ, το “too big to fail” οι τράπεζες είναι πλέον στα πρόθυρα κατάρρευσης διότι, αντί να αλλάξουν μεθόδους μετά την διάσωσή τους το 2008, κράτησαν το δικαίωμα να κάνουν ό,τι έκαναν ! Τώρα το χρέος είναι τεράστιο !

Οι κυβερνήσεις δεν έχουν πλέον χρήμα για να διασώσουν τις τράπεζες και πάλι, έτσι οι τράπεζες θα καταρρεύσουν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αποσπάσουν την προσοχή του κόσμου από το γεγονός ότι οι οικονομίες μιας ζωής και τα χρήματα συνταξιοδοτήσεις έχουν χαθεί; έτσι ένας «περιορισμένος πυρηνικός πόλεμος” είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται για να μετατοπίσουν την προσοχή των πολιτών.

ΥΓ. Σ’ αυτά να προσθέσετε και τα περίπου 57 πολεμικά πλοία που μαζεύτηκαν στην Μεσόγειο (και προσχηματικά) του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο. Αναρωτιέμαι αν θα υπάρξει μετά, και τί ευθύνες θα μοιράσουν οι ιστορικοί τόσο παγκοσμίως όσο και για την Ελλάδα. Πάντως, σε ένα τέτοιο εφιαλτικό τοπίο-μετά δεν θα θελα να ζω!


Υπό κατάρρευση το σχέδιο περιπολιών του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο

ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΠΑΝΑΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ

23/02/2016
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
Το σχέδιο για περιπολίες του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο με σκοπό τον περιορισμό των μεταναστευτικών ροών από τα τουρκικά παράλια στα ελληνικά νησιά φαίνεται πώς καταρρέει με ευθύνη του συνήθη ύποπτου, της Τουρκίας. Η Άγκυρα δεν δέχεται τις επαναπροωθήσεις και επιμένει στην εξαίρεση των Δωδεκανήσων και της Λήμνου από τις περιοχές δράσης της Συμμαχικής δύναμης, κάτι που δεν γίνεται αποδεκτό.
Και δεν γίνεται αποδεκτό όχι μόνο από την Ελλάδα, που αποδεχόμενη εξαίρεση των Δωδεκανήσων και της Λήμνου είναι σαν να αποδέχεται de facto πώς δεν μπορεί να διατηρεί δυνάμεις αυτοάμυνας στα νησιά της, αλλά και από το ΝΑΤΟ καθώς σε περίπτωση που ικανοποιούνταν οι αξιώσεις της Τουρκίας η Συμμαχική δύναμη θα είχε έναν καθαρά διακοσμητικό ρόλο στο Αιγαίο και τίποτα περισσότερο.
Αυτό είναι που γλιτώνει (;) και τη χώρα μας από την αμφισβήτηση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων, αν και η Άγκυρα επιμένει στις αξιώσεις που έθεσε από την πρώτη στιγμή. Αν εξαιρεθούν τα Δωδεκάνησα και η Λήμνος τότε το μισό Αιγαίο εξαιρείται από τις περιπολίες του ΝΑΤΟ και οι Τούρκοι θα μπορούν να σπρώχνουν τους μετανάστες από τη Ρόδο, την Κω, το Καστελόριζο και γενικά το νότιο Αιγαίο.
Εκείνο πάντως που αποτέλεσε τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και προκάλεσε την αντίδραση και εντός του ΝΑΤΟ τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την SNMG 2 είναι πώς οι Τούρκοι δεν αποδέχονται σε καμία περίπτωση τις επαναπροωθήσεις. Χωρίς επαναπροωθήσεις τότε δεν υπάρχει λόγος παρουσίας της Συμμαχικής δύναμης.
Και πραγματικά είναι απορίας άξιο πώς συμφωνήθηκε σε αρχική φάση κάτι τέτοιο όταν Ερντογάν και Μέρκελ πρότειναν την παρουσία του ΝΑΤΟ για περιπολίες στο Αιγαίο. Το σύστημα των διακινητών είναι στημένο από την τουρκική κυβέρνηση, ελέγχεται και καθοδηγείται από την ΜΙΤ και ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων μπαίνει στα Ταμεία του κυβερνώντος κόμματος.
Πρόκειται δηλαδή όσον αφορά στη διακίνηση των μεταναστών για μεγάλη “μπίζνα” δισεκατομμυρίων ευρώ. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι οι Τούρκοι διακινητές επιλέγουν ποιους θα προωθήσουν από τα σύνορα με τη Συρία προς τα τουρκικά παράλια και εν συνεχεία στα ελληνικά νησιά. Αυτούς που πληρώνουν τα περισσότερα ή έχουν να πληρώσουν. Τους υπόλοιπους τους αφήνουν στους καταυλισμούς να βουλιάζουν στις λάσπες.
Χωρίς την επαναπροώθηση των μεταναστών που εντοπίζονται να επιχειρούν να περάσουν στο Αιγαίο δεν μπορεί το ΝΑΤΟ να δεχθεί να αναλάβει περιπολίες στο Αιγαίο. Ή λοιπόν θα καταρρεύσει το σχέδιο πριν καν ξεκινήσει ή (και εδώ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τα ελληνικά συμφέροντα) να αρχίσει η εφαρμογή του με εξαίρεση της Λήμνου ίσως και των Δωδεκανήσων και εν συνεχεία να εκπέσει γιατί οι Τούρκοι δεν πρόκειται ποτέ να δεχθούν τις επαναπροωθήσεις.
Κι αυτό συμβαίνει τη στιγμή που οι μετανάστες συνωστίζονται στα ελληνικά νησιά, τα περίφημα hot spots γεμίζουν και δεν προλαβαίνουν να αδειάσουν και τα Σκόπια έχουν κλείσει τα σύνορα με αποτέλεσμα να επικρατεί στην Ειδομένη το αδιαχώρητο.
Έχει όπως φαίνεται αρχίσει το σχέδιο μετατροπής της Ελλάδας σε αποθήκη μεταναστών. Οι Τουρκία στέλνει καραβιές στα ελληνικά νησιά και τα Σκόπια και η βόρεια Ευρώπη εκβιάζουν με κλείσιμο των συνόρων και έξοδο της χώρας μας από τη Συνθήκη Σένγκεν.
Κατά τα λοιπά, ευτυχώς που υπάρχει ο γυναικολόγος υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γ. Μουζάλας να κάνει συνέχεια διαπιστώσεις και να δείχνει αποφασισμένος να εκτονώσει το πρόβλημα στην Ειδομένη ή όπου αλλού υπάρχει πως; Δημιουργώντας σε πολλές ακόμη πόλεις της Ελλάδας κέντρα φιλοξενίας μεταναστών. 
zIyk.dpuf

Τελευταίος σταθμός πριν το χάος


Η συζήτηση είχε φουντώσει. Να κατεβούμε όλοι στο Σύνταγμα, να μείνουμε εκεί, να..να.. να.. Μεταξύ των ξαναμένων συζητητών μια φωνή ακούστηκε να κάνει μια ερώτηση. Κι αν κατεβούμε , κι αν ακόμα καταφέρουμε να διώξουμε την κυβέρνηση και όλους αυτούς που μας δουλεύουν ψιλό γαζί... μετά τι? Η σιωπή που ακολούθησε ήταν εντυπωσιακή. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν τελικά ο τελευταίος σταθμός πριν το χάος. Του έτυχε αυτός ο ρόλος. Να είναι η στάση που σε κατεβάζουν στη μέση του πουθενά και σου λένε προχώρα. Άνθρωποι που ακολουθούσαν χρόνια ολόκληρα την ασφαλή διαδρομή με τις γνωστές στάσεις, άνθρωποι που παθαίναν σύγχυση έτσι κι έσκαγε ένα λάστιχο στο λεωφορείο, άνθρωποι που δεν μπορούσαν ούτε κατά διάνοια να αντέξουν ένα βότσαλο να ταράζει τα ήσυχα και ασφαλή νερά της ζωούλας τους, κατέβηκαν σε ένα δρόμο χωρίς ενδείξεις κατεύθυνσης, χωρίς να ξέρουν ποια κατεύθυνση να πάρουν και τι υπάρχει στο τέλος σ΄αυτό το άγνωστο μονοπάτι. 

Η Ελλάδα μετά την τελευταία απάτη, αλλάζει δραματικά. Ξέρετε πολύ σύντομα, αν δεν είναι ήδη εδώ, θα ακολουθήσει ένα χάος όπου η πατρίδα μας με όλα όσα θα συμβούν, δεν θα είναι κράτος, δεν θα είναι καν πόλεις κράτος όπως στο ένδοξο παρελθόν μας, αλλά θα γίνει σπίτια-κράτος. Θα είναι σπίτια που θα πρέπει να υπερασπίσουν τα τελευταία στοιχειώδη δικαιώματα των ανθρώπων που θα τα κατοικούν. 
Θα είναι το σπίτι εκείνου που θα περιμένει τους διάφορους κλητήρες να του πετάξουν έξω τα παιδιά του στο δρόμο γιατί χρωστάει στη κ@λοτράπεζα και θα πρέπει να το υπερασπιστεί. Θα είναι το σπίτι ενός μακροχρόνια άνεργου που θα ψάχνει σαν το αγρίμι να επιβιώσει με κάθε τρόπο. Θα είναι το σπίτι ανθρώπων που θα έχει γυρίσει το μάτι ανάποδα και θα είναι έτοιμοι να περισώσουν την ύστατη αξιοπρέπεια... 

Ναι κανείς δεν ήξερε να απαντήσει τίποτα, γιατί αυτοί που μας κυβερνάνε τώρα δεν έχουν συνειδητοποιήσει - ή δεν τους καίγεται καρφί - πως πέταξαν τα τελευταία κλειδιά ασφάλειας στο πάτο του βόθρου, και η βαλβίδα άρχισε κιόλας να σφυρίζει. Πως θα συνεχίσει άραγε ένας λαός που συνειδητοποιεί αργά και βασανιστικά πως δεν ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΙΑ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ? Τι θα συμβεί με τους πολίτες που νοιώθουν πως ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ. Τι τρόπους θα βρει ο καθένας για να φυλάξει το σπίτι-κράτος του? 

Δεν έχει σημασία αν υπάρξουν επόμενες εκλογές και κάποιοι ψηφίσουν κάτι. Θα είναι μια θλιβερή συνήθεια απλά. Οι πολιτικές προοπτικές της Ελλάδας κινούνται στη σφαίρα του ποιος είναι Ο ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ... Τι πιο άθλιο, πιο ξεφτυλισμένο για ένα λαό να πρέπει να επιλέγει τον λιγότερο χειρότερο απατεώνα...Και να μην του βγαίνει ούτε αυτό. Γιατί αποδεικνύεται κάθε φορά πως δεν είναι καν ο λιγότερο.. αλλά απλά ο χειρότερος. Δεν ξέρω πια, τι με φοβίζει περισσότερο, το αδιάφορο κενό βλέμμα ή το σοκαρισμένο πρόσωπο... Το μάτι που γυρίζει ανάποδα ή το μάτι που δεν ξέρει πια ούτε να ανοιγοκλείσει... 

Είναι η τραγική στιγμή της ύπαρξης που καταλαβαίνεις πως ότι υπήρχε γύρω σου, ότι ήξερες από τους κανόνες ύπαρξης, ήταν όλα μπούρδες. Δεν υπάρχει πια ασφάλεια ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ. Εκτός κι αν ασφάλεια είναι να ΕΙΣΑΙ ΥΠΑΚΟΥΟΣ ΣΤΗ ΠΑΡΑΝΟΙΑ. Αν ασφάλεια εκλάβεις το γεγονός πως ΖΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΟΡΑΤΟ ΚΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟ γιατί απλά κάποιος στο επέβαλε. 
Αν παραδώσεις και το τελευταίο κάστρο. Τη φωλιά που ζει η αγέλη σου.. Είμαι σίγουρη πως τους χρόνους που έρχονται η Ελλάδα θα γεμίσει αγέλες...Που θα φτιάξουν τους δικούς τους νόμους, που θα επιβιώνουν με τους δικούς τους όρους, γιατί το κουστούμι έχει στενέψει πολύ... Σφίγγει λαιμούς, σφίγγει μπράτσα, σφίγγει γόνατα σε επικίνδυνο βαθμό. Αυτή η ασφυξία που βουλώνει τα στόματα των φοβισμένων ανθρώπων κάποια στιγμή θα γίνει ουρλιαχτό... 

Κάποια στιγμή θα κληθούμε να αποφασίσουμε αν θα αφήσουμε να μπούν και μέσα στο σπίτι μας και δεν ξέρω.. κάτι μου λέει πως ο ταπεινωμένος ραγιάς εκεί θα κλωτσήσει άσχημα. Ίσως κάνω λάθος αλλά το ένστικτο μου λέει πως αυτή η ανώμαλη ανάσα των ανθρώπων γύρω μου θα έχει πολύ ακραία αποτελέσματα. Γιατί το κουστούμι που μας έχουν ετοιμάσει έχει ακόμα πολύ στένεμα, πολύ ξεπούλημα, πολλές αθλιότητες που θα συμβούν και δεν είμαι σίγουρη για το πόση πολιτισμένη επιδερμίδα μας έχει μείνει ακόμα... 

Πόση επιδερμίδα έχει ροκανίσει ο σκόρος της απάτης... Και δεν είναι πολύ μακρινές οι μνήμες εκείνης της Ελλάδας που βρισκόταν στα ερείπια. Δεν είναι τόσο πλαστικοποιημένα τα γονίδια μας - ακόμα - Δεν είμαστε τόσο "πολιτισμένοι¨ακόμα. Σε μια στάση στο πουθενά δεν ξέρεις που να πας, αλλά το αρχέγονο ένστικτο ξέρει ένα πράγμα στα σίγουρα, ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ. Και οι κάθε είδους κυβερνήσεις μπορούν να τιθασεύσουν τους "πεθαμένους" αλλά ο αληθινός τους φόβος τους είναι οι "ζωντανοί"... 



στον Τοίχο

«Πού και πώς το πάει» η Άγκυρα στα ελληνοτουρκικά;

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016


Φθάσαμε στο σημείο λόγω «μιθριδατισμού» να αντιμετωπίζουμε τις πρακτικές και τις συνεχείς προκλήσεις της Τουρκίας με τις οποίας προωθεί την αναθεωρητική της πολιτική σε βάρος της Ελλάδας ως καθημερινές και συνήθεις δραστηριότητες... 

«Πού και πώς το πάει» η Άγκυρα στα ελληνοτουρκικά;
του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ

Η εντατικοποίηση όμως και η «ποιοτική αναβάθμιση» των πρακτικών αυτών και προκλήσεων το τελευταίο χρονικό διάστημα, με αποκορύφωμα την ουσιαστική απαγόρευση από την Τουρκία της διπλωματικής υπέρπτησης του πρωθυπουργικού αεροσκάφους κατά το πρόσφατο ταξίδι στο Ιράν και τον διασυρμό που δεχθήκαμε ως κράτος και ως λαός, μας ανησυχεί ιδιαίτερα.

Ο τουρκικός αναθεωρητισμός
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. H Τουρκία άρχισε από την επομένη κιόλας της Συνθήκης της Λωζάνης (Ιούλιος 1923) να εφαρμόζει ένα μακροχρόνιο στρατηγικό σχέδιο για μία de facto, και γιατί όχι κάποτε de jure, αναθεώρησή της. Τα παρακάτω δύο αποκαλυπτικά αποσπάσματα από το βιβλίο του Τούρκου πρωθυπουργού, Ahmet Davutoğlu, «Το Στρατηγικό Βάθος» υποδηλώνουν τον...
διαχρονικό αναθεωρητισμό της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδος, είτε αυτή είναι κεμαλική, είτε νέο-οθωμανική:
  • «Κανένα από τα σύνορα της Τουρκίας δεν είναι φυσιολογικό και σχεδόν όλα είναι πλασματικά. Βέβαια πρέπει να τα σεβόμαστε ως κράτη έθνη, ωστόσο ταυτόχρονα πρέπει να καταλάβουμε ότι υπάρχουν και οι φυσικές συνέχειες».
  • «H συγκέντρωση των νησιών του Αιγαίου στα χέρια της Ελλάδος δημιουργεί το πιο σημαντικό αρνητικό στοιχείο στην πολιτική της Τουρκίας για τον εγγύς θαλάσσιο χώρο της. Η βασική πηγή του προβλήματος στο Αιγαίο είναι η αθεράπευτη αντίφαση μεταξύ του παρόντος καθεστώτος και της σημερινής γεωπολιτικής πραγματικότητας.
Ο τουρκικός αναθεωρητισμός μετά το 1974 έλαβε άλλη μορφή, καθόσον η ρητορική αλλά και οι προκλήσεις και πρακτικές βασίζονταν πρωτίστως στη χρήση ή απειλή χρήσεως στρατιωτικής ισχύος. Η Ελλάδα μέχρι και το 1996-1997 απαντούσε με το «δεν διεκδικούμε, αλλά και δεν παραχωρούμε τίποτα», αποσκοπώντας στη διατήρηση του Status Quo και αναγνωρίζοντας ως μοναδική διαφορά την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, υποστηρίζοντας την πολιτική αυτή με ανάπτυξη αξιόπιστης αποτροπής. Το πιστεύουμε ή όχι, η Τουρκία από το 1974 μέχρι και σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή προβλημάτων για την ελληνική εξωτερική πολιτική και ασφάλεια.

Από την πολιτική της αποτροπής στην πολιτική του κατευνασμού!
Με την ομόφωνη απόφαση της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης το 1995 ότι «η επέκταση των χωρικών υδάτων της Ελλάδος από τα 6 στα 12 Ν.Μ. αποτελεί αιτία πολέμου», το γνωστό «casus belli», o αναθεωρητισμός της Άγκυρας μετατρέπεται σε εμφανή επιθετικότητα και αναγκάζει δυστυχώς την Ελλάδα να «λουφάξει» και να στερηθεί ενός από τα βασικά δικαιώματα που της παρέχει το Διεθνές Δίκαιο. Με την ατυχή έκβαση της κρίσης των Ιμίων τον Ιανουάριο 1996 (με τους γνωστούς ερασιτεχνισμούς και την ανυπαρξία στιβαρής κυβέρνησης) η Τουρκία προσθέτει ένα πολύ σοβαρό θέμα στην «ατζέντα των ελληνοτουρκικών (Ε/Τ) διαφορών», την αμφισβήτηση της κυριαρχίας μεγάλου αριθμού νησίδων και μικρονησίδων με αποτέλεσμα «να γκριζάρουν» πολλές περιοχές του Αιγαίου. Τον Ιούλιο 1997 έχουμε το «Κοινό Ανακοινωθέν της Μαδρίτης», με το οποίο αναγνωρίζονται για πρώτη φορά (κυβέρνηση Σημίτη) τα νόμιμα και ζωτικά συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο. Αυτό αποτέλεσε μία τεράστια υποχώρηση σε ένα σημαντικό θέμα καθόσον έδωσε τα «πάντα» και δεν «πήρε πίσω» ούτε τουλάχιστον το casus belli, ενώ πέρασε στην ελληνική κοινή γνώμη «έτσι στο ντούκου» μιας και όπως θυμόμαστε η κυβέρνηση Σημίτη διατηρούσε «εξαιρετικές σχέσεις» με τα ΜΜΕ. Η κατευναστική αυτή πράξη ουδόλως μείωσε την τουρκική προκλητικότητα και διεκδικητικότητα.

Από το 1999 και μετά, όπως γράφει και στο σχετικό βιβλίο του ο καθηγητής κ. Άγγελος Συρίγος (και υιοθετώ πλήρως την άποψη του), η κυβέρνηση «των Ιμίων και του Ανακοινωθέντος της Μαδρίτης», με ΥΠΕΞ πλέον τον κ. Γεώργιο Παπανδρέου, εφαρμόζει ένα «πρόγραμμα διαπαιδαγώγησης» του ελληνικού λαού, με το οποίο, εκτός από την προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας της Τουρκίας στην ελληνική κοινή γνώμη, επιχειρείται να παρουσιασθεί ότι οι Τούρκοι και οι Έλληνες έχουν ίδιες ευθύνες για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Ε/Τ σχέσεις και έτσι έμμεσα εξισώνεται ο θύτης με το θύμα! Η «διπλωματία των σεισμών» του 1999 και τα ζεμπέκικα του κ. Παπανδρέου με τον Τούρκο ομόλογο του, κ. İsmail Cem İpekçi, επίσης δεν κατάφεραν να κάνουν τους Τούρκους να αναθεωρήσουν… την αναθεωρητική τους πολιτική. Το μόνο που κατάφεραν ήταν να δείξουν στην Τουρκία ότι ο δυτικός της γείτονας ενδίδει στις πιέσεις της. Ο κατευνασμός έφερε μεγαλύτερο κατευνασμό και η αποτροπή έμεινε χωρίς… αξιοπιστία! Το ερώτημα όμως που προκύπτει είναι γιατί η κυβέρνηση Σημίτη, αφού επέλεξε τον κατευνασμό ως πολιτική, υλοποίησε το γνωστό τεράστιο εξοπλιστικό πρόγραμμα;

Με τη διακυβέρνηση Κώστα Καραμανλή και με τη «διπλωματία της κουμπαριάς» άρχισε να διαχέεται στην κοινή γνώμη ότι στην Τουρκία υπάρχουν οι κακοί Στρατηγοί με το βαθύ κράτος που μας επιβουλεύονται και μας προκαλούν και από την άλλη μεριά ο… «καλός» και πονόψυχος πολιτικός Erdoğan, που θέλει να τα βρούμε (να βρούμε… τι άραγε;). Η Άγκυρα και πάλι όμως με τον γνωστό… χαβά της, έστω και αν είχε την αμέριστη και άνευ όρων ελληνική στήριξη στην ενταξιακή της πορεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση γιατί έτσι νομίζαμε ότι θα εξημερώναμε το θηρίο! Το εξημερώσαμε;

Με την ανάληψη της εξουσίας από τον κ. Παπανδρέου και το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, το επικοινωνιακό του εφεύρημα κ. Davutoğlu περί μηδενικών προβλημάτων με τους γείτονες βρίσκει ένα καλό άλλοθι για τη συνέχιση της κατευναστικής πολιτικής μας. Η φαντασίωση ήταν «ασφαλέστερη της πραγματικότητας»! Η διακυβέρνηση Σαμαρά, κατά τη γνώμη μου, δεν έκανε το μεγάλο λάθος στα ελληνοτουρκικά, πλην μίας εντελώς ατυχούς τοποθέτησης του κ. Αβραμόπουλου, που ως ΥΠΕΞ αναφέρθηκε σε «σχέσεις - μοντέλο» και διέγνωσε ότι τα ελληνοτουρκικά πάσχουν από ένα «πρόβλημα ψυχολογίας» και τίποτα μα τίποτε άλλο, με την οποία στην πράξη αθώωνε τη συνεχιζόμενη αναθεωρητική πολιτική της Άγκυρας.

Παρούσα κατάσταση, εντατικοποίηση των προκλήσεων και «ποιοτική αναβάθμιση» αυτών
Ας έλθουμε στο σήμερα. Έχουμε μία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η οποία στο πρώτο της εξάμηνο μας οδήγησε σε ένα εφιαλτικό από οικονομικής απόψεως καλοκαίρι. Σε αυτό το διάστημα η Άγκυρα «μετρούσε και ζύγιζε» τη νέα ελληνική κυβέρνηση και μπορούμε να πούμε ότι δεν είχαμε εξάρσεις και σημαντικές προκλήσεις από την τουρκική πλευρά εκτός από τις «συνήθεις» και πάγιες δραστηριότητες αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Τον Σεπτέμβριο 2015 ακούμε έκπληκτοι τον Έλληνα πρωθυπουργό να απαντάει στην προκλητική δήλωση του τουρκικού ΥΠΕΞ «ότι δεν υπάρχουν οριοθετημένα θαλάσσια σύνορα μεταξύ των δύο χωρών», με το γνωστό ύφος… «έχει σύνορα η θάλασσα και δεν το ξέραμε!». Χαράς ευαγγέλια στην Τουρκία! Η Άγκυρα παρακολουθεί επίσης με χαρά την ελληνική κυβέρνηση να προσπαθεί σαστισμένη να αντιμετωπίσει το προσφυγικό πρόβλημα και να διστάζει να την καταγγείλει «στο ότι κατευθύνει τις προσφυγικές ροές προς την Ελλάδα». Στη συνέχεια βλέπουμε έναν κ. Τσίπρα να μεταβαίνει στην Άγκυρα τον Νοέμβριο παντελώς ανέτοιμο και μάλλον ανεπαρκή σε ο,τι αφορά στην αντίληψη των απαιτήσεων και του πλαισίου κανόνων λειτουργίας διεθνούς διπλωματικού περιβάλλοντος. Ίσως εκεί να τον «μαλώνουν».

Το δίδυμο Erdoğan - Davutoğlu αντιλαμβάνεται ότι έχει απέναντι μία ανεπαρκή κυβέρνηση και ένα κράτος με έναν λαό σε εσωστρέφεια και περιδίνηση λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσεως. Η στρατιωτική ισχύς αλλά και οι άλλοι παράγοντες που συνθέτουν τη συνολική εθνική ισχύ, όπως ενεργή και αποτελεσματική διπλωματία, το κύρος της πολιτικής ηγεσίας, οι υγιείς πολιτικοί θεσμοί, η οικονομική ευρωστία, το φρόνημα του λαού, η έρευνα και η τεχνολογία, η αμυντική βιομηχανία αλλά και η μεγίστη δυνατή εκμετάλλευση της συμμετοχής μας σε διεθνείς οργανισμούς, σε συλλογικά όργανα ασφαλείας και σε συμμαχίες είναι «στις κατώτερες τιμές». Η Ελλάδα «αυτοφιλανδοποιείται»!

Μιας και φθάσαμε στο να «περιπολεί» η νατοϊκή ναυτική δύναμη στο Αιγαίο για το…προσφυγικό, κρίνεται σκόπιμο να επισημανθεί ότι πάγια τακτική της Τουρκίας είναι να χρησιμοποιεί το ΝΑΤΟ για να προωθεί τις μονομερείς απαιτήσεις της με σχετική επιτυχία και αυτές να καταγράφονται πλέον ως Ε/Τ διαφορές, μιας και η συμμαχία αποφεύγει να παίξει οποιονδήποτε διαιτητικό ρόλο. Ενδεικτικά να πούμε ότι με τη σύμφωνη μάλιστα γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης πέτυχε να εξαιρεθεί η θαλάσσια περιοχή των Δωδεκανήσων από τις περιπολίες ως… αποστρατικοποιημένη περιοχή!
(Φωτ.: 11 Φεβρουαρίου 2016 - Ο Έλληνας υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος (πίσω σειρά αριστερά), στη Σύνοδο υπουργών Άμυνας του NATO. Πάγια τακτική της Τουρκίας είναι να χρησιμοποιεί το ΝΑΤΟ για να προωθεί τις μονομερείς απαιτήσεις της με σχετική επιτυχία και αυτές να καταγράφονται πλέον ως Ε/Τ διαφορές.)
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τους πολυσύνθετους παράγοντες που συνθέτουν την εσωτερική κατάσταση της Τουρκίας και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζει από το στρατηγικό πόκερ που έπαιξε στη Συρία την κάνουν να διοχετεύει μεγαλύτερη επιθετικότητα στον «αδύναμο» δυτικό γείτονα της, την Ελλάδα. Ίσως μία ενδεχόμενη «ήττα» στη Συρία να μπορούσε να εξισορροπηθεί από μία επιτυχία στο Αιγαίο. Με μία ανίσχυρη σε νευρική κρίση ελληνική κυβέρνηση υπό το βάρος των προβλημάτων που αδυνατεί να επιλύσει, με μία αντιπολίτευση μεγάλη και μικρή που ακόμα ψάχνει να βρει τον δρόμο της, η Άγκυρα εντατικοποιεί τις προκλήσεις και τις «αναβαθμίζει ποιοτικά», ασκώντας μία πολιτική ελεγχόμενης έντασης στο Αιγαίο. Έτσι έμπρακτα καταγράφει με «περισσότερο μελάνι» τις διεκδικήσεις της στο Αιγαίο. Ταυτόχρονα επιδιώκει να «σφίξει» την Ελλάδα, για να μπορεί να κινείται απερίσπαστη στο μέτωπο που έχει ανοίξει στη Συρία.
Ποια είναι όμως τα στοιχεία που διαφοροποιούν την τουρκική προκλητικότητα από τη διαχρονικά… «συνηθισμένη»;
  • Οι συνεχείς και μαζικότερες παραβιάσεις του Εθνικού Εναερίου Χώρου και οι συχνότερες πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.
  • Οι συχνότερες και σε μεγαλύτερη διάρκεια «βόλτες» των τουρκικών πλοίων στο Αιγαίο και οι καθόλου… αβλαβείς διελεύσεις στα ελληνικά χωρικά ύδατα, που με την προβολή σημαίας υποδηλώνουν την παρουσία τους.
  • Η συχνότερη έμπρακτη αμφισβήτηση της ελληνικής υφαλοκρηπίδας αλλά και των διοικητικών ορίων Έρευνας και Διάσωσης με έναν «βομβαρδισμό» NAVTEX.
  • Η βιομηχανία ΝΟΤΑΜ (Notice to Airmen/οδηγίες προς αερολαυτιλομένους) που αφορούν στην έμπρακτη αμφισβήτηση των ορίων του FIR Αθηνών αλλά και η για μεγάλο χρονικό διάστημα δέσμευση τεραστίων περιοχών στο Αιγαίο για ασκήσεις που συμπεριλαμβάνουν και ελληνικά νησιά.
  • Η ρηματική διακοίνωση προς τον Έλληνα Πρέσβη στην Άγκυρα με την οποία έθεσε το θέμα ότι ο Έλληνας ΥΕΘΑ πήγε σε τουρκική περιοχή (εννοούν την κατάθεση στεφάνου στα Ίμια).
  • Η ουσιαστική απαγόρευση διπλωματικής υπέρπτησης του πρωθυπουργικού Α/Φ σε περίπτωση που χρησιμοποιούσε το αεροδρόμιο της Ρόδου για ανεφοδιασμό.
  • Μιας και με τη σύμφωνη γνώμη της Ελλάδας εξαίρεσαν τα Δωδεκάνησα από την περιοχή επιχειρησιακής δραστηριότητας της νατοϊκής ναυτικής δύναμης, άρχισαν τα «κόλπα» κατευθύνοντας προσφυγικές ροές και προς το Καστελόριζο!
Αντί επιλόγου
ΝΑΙ, επιζητούμε σχέσεις καλής γειτονίας με την Τουρκία, αλλά αυτές να εδράζονται σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Για τα θέματα που αφορούν στην εθνική μας κυριαρχία μας σε ξηρά, θάλασσα και αέρα υπάρχουν σαφείς και κατηγορηματικές προβλέψεις στις διεθνείς συνθήκες και στο Διεθνές Δίκαιο, ενώ είναι καθορισμένες και οι συντονιστικές - διοικητικές αρμοδιότητες και τα όρια αυτών που έχουν ανατεθεί στη χώρα μας από τους διεθνείς οργανισμούς (FIR Αθηνών, Έρευνας και Διάσωσης κλπ). Επομένως οι μονομερείς απαιτήσεις δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές και να μετατραπούν σε Ε/Τ… διαφορές προς διαπραγμάτευση.

Οι ελληνικές υποχωρήσεις, η πολιτική κατευνασμού και ή απουσία ούτε… αξιόπιστης και το χειρότερο ούτε…αποτροπής είναι αυτά που ανοίγουν την «όρεξη» στην τουρκική επιθετικότητα. Ο Χάρτης των Ηνωμένων Εθνών περιλαμβάνεται και τη αποχή από κάθε απειλή ή χρήση βίας. Είναι προδιαγεγραμμένη η έκβαση της διαπραγμάτευσης εις βάρος του μέρους εκείνου που δέχεται να συνομιλεί υπό τη συνεχή και προκλητική παραβίαση του εθνικού του χώρου και υπό την απειλή στρατιωτικής αντίδρασης όπως το «casus belli».
Η Ελλάδα, χωρίς φοβικά σύνδρομα, αλλά και ανόητους λεονταρισμούς, χωρίς εσωστρέφεια λόγω της δεινής οικονομικής μας κατάστασης, θα πρέπει να καταστήσει σαφές προς όλους ότι δεν αποδέχεται μεθοδεύσεις και πολιτικές που καταλύουν τους κανόνες Διεθνούς Δικαίου και θέτουν σε αμφισβήτηση τα κυριαρχικά της δικαιώματα, τα οποία, ακόμα και σήμερα, είναι αποφασισμένη με όλα τα διαθέσιμα μέσα να τα διαφυλάξει.
ΥΓ. Το liberal.gr θα αρχίσει τις επόμενες ημέρες να δημοσιεύει μία σειρά άρθρων με τα οποία θα ενημερώσει τους αναγνώστες του για όλα τα θέματα που αφορούν στις ελληνοτουρκικές σχέσεις όπως προκύπτουν με τις μονομερείς απαιτήσεις της Τουρκίας.

* Ο Αντιστράτηγος ε.α. Κωνσταντίνος Λουκόπουλος είναι Συντονιστής-Υπεύθυνος για τα θέματα Άμυνας και Διπλωματίας στο liberal.gr. Είναι απόφοιτος της ΣΕΘΑ και έχει περατώσει Στρατηγικές Σπουδές Ασφαλείας. Διατέλεσε Εκπρόσωπος Τύπου του Α/ΓΕΕΘΑ, Διευθυντής Διεθνών Σχέσεων στο ΥΕΘΑ/ΓΓΟΣΑΕ, και υπηρέτησε σε διοικητικές και επιτελικές θέσεις στην Ελλάδα και στο ΝΑΤΟ.