«ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΝΟΥΝ» ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΜΕ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ,ΜΕΙΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΗ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ. ΕΥΓΕ... ΣΤΟΝ ΑΡΚΑΔΑΡΧΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΕΦΤΥΣΕ (ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΑΙΜΑ) ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΒΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΑΚΟΜΙΝΑΚΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟΥ!! ΣΤΗ ΒΙΛΑ ΤΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ!!
Χίλιες πεντακόσιες μετατάξεις εργαζομένων που θα γίνουν σε δύο δόσεις και αύξηση των εσόδων κατά 80 εκ. ευρώ το 2011, που θα προέλθουν από την νέα τιμολογιακή πολιτική στα εισιτήρια και την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμου που παρουσίασε την Τρίτη στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας. Αναβαθμισμένο ρόλο επιφυλάσσει η νέα ρύθμιση και για την Αττικό Μετρό, η οποία αναλαμβάνει ρόλο «εργολάβου» στον τομέα όλων των συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το ύψος των μετατάξεων θα ανέλθει σε 1.500 άτομα από 1.800 που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις και θα γίνει σε δύο στάδια. Πρώτα για το βοηθητικό προσωπικό και το πλεονάζον διοικητικό προσωπικό και σε δεύτερο στάδιο οι μετατάξεις εργαζομένων αφού ολοκληρωθούν οι συγχωνεύσεις των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων και βγουν τα καινούρια οργανογράμματα.
Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει επανεξέταση του ενιαίου εισιτηρίου για όλες τις διαδρομές καθώς και για την διάρκεια της ισχύος του που σήμερα είναι 90 λεπτά. Δεν αναφέρεται το ύψος του κομίστρου αλλά η αύξηση έχει εκτιμηθεί από 30 έως 50%. Επίσης καθιερώνονται εντατικοί έλεγχοι για την εισιτηριοδιαφυγή, μέσω Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, το οποίο θα υπάγεται οργανικά στον ΟΑΣΑ και θα έχει την ευθύνη των ελέγχων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης ενίσχυση εσόδων από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων και την λογιστική παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των συγκοινωνιακών φορέων. Τι αλλαγές δρομολογούνται στις συγκοινωνίες
Ο ΟΑΣΑ θα μετεξελιχτεί σε Μητροπολιτικό Φορέα με δραστηριότητα πλέον σε όλη την Περιφέρεια Αττικής. Θα συγχωνευθούν οι εταιρίες παροχής και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου προκειμένου να προκύψουν δύο φορείς, ένας για τα μέσα Σταθερής Τροχιάς (ΣΤΑΜΕ ή ΣΤΑΣΥ) ο οποίος θα στεγάσει τις ΑΜΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ και ΤΡΑΜ ΑΕ, και ένας για τα οδικά Μέσα Μεταφοράς (ΟΜΕ ή ΟΣΥ) τον οποίο θα αποτελούν η ΕΘΕΛ ΑΕ και ΗΛΠΑΠ ΑΕ.
Υιοθετούνται ειδικά κριτήρια και προϋποθέσεις χορήγησης των κρατικών επιδοτήσεων κάθε έτους. Προβλέπεται η καθιέρωση του “Σύμφωνου Ευθύνης” που θα υπογράφει η εκάστοτε διοίκηση των φορέων και θα περιγράφει τη λειτουργία ειδικού μηχανισμού παρακολούθησης της υλοποίησης των επιχειρησιακών στόχων και του προϋπολογισμού των φορέων και του νέου ομίλου ΟΑΣΑ. Σε περίπτωση που οι τριμηνιαίοι απολογισμοί και οι δείκτες απόδοσης εμφανίζουν απόκλιση άνω του 10% από τον αρχικό προϋπολογισμό και το επιχειρησιακό σχέδιο, θα επιβάλλεται η ανάληψη άμεσων πρόσθετων δράσεων αναπροσαρμογής, προκειμένου να επιτευχθούν οι επιχειρησιακοί στόχοι.
Στόχος των διαρθρωτικών μέτρων της κυβέρνησης είναι ενίσχυση των εσόδων και ο εξορθολογισμός του κόστους λειτουργίας. Με τις παρεμβάσεις της φετινής χρονιάς μέσω της μείωσης του κόστους του προσωπικού οι ζημιές ανήλθαν σε 389 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 83 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009.
Έλλειμμα 155 εκατ. το 2011
Για το 2011 εκτιμάται ότι η ανάληψη δράσεων θα περιορίσει τις ζημιές στα 244 εκατ. ευρώ, ποσό στο οποίο θα έχουν συμβάλει κατά 88 εκατ. ευρώ τα έσοδα και κατά 156 εκατ. ευρώ τα έξοδα. Το λειτουργικό έλλειμμα εκτιμάται ότι το 2011 θα ανέλθει σε 155 εκατ. ευρώ για να αποκλιμακωθεί κατά 20% τα επόμενα έτη.
Μέχρι σήμερα, η συνεχής ζημιογόνα λειτουργία των συγκοινωνιών καθιστούσε αναγκαία την άντληση χρηματοδότησης είτε από δημόσιους πόρους είτε μέσω τραπεζικού δανεισμού. Πέρσι οι φορείς επιδοτήθηκαν με 130 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ κατά την τελευταία εξαετία έλαβαν συνολικό ύψος επιδοτήσεων 728 εκατ. ευρώ.
Το ίδιο χρονικό διάστημα υπερδιπλασίασαν τον τραπεζικό δανεισμό, ο οποίος από 1.160 εκατ. ευρώ το 2004 ανήλθε σε 2.576 εκατ. ευρώ το 2009. Για όλα τα δάνεια που έλαβαν οι φορείς εγγυητής ήταν το Ελληνικό Δημόσιο (έμμεση επιδότηση), με αποτέλεσμα η συνολική κρατική χρηματοδότηση των φορέων αστικών συγκοινωνιών να ανέλθει σε 2.329 εκατ. ευρώ από το 2004 έως και το 2009.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το ύψος των μετατάξεων θα ανέλθει σε 1.500 άτομα από 1.800 που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις και θα γίνει σε δύο στάδια. Πρώτα για το βοηθητικό προσωπικό και το πλεονάζον διοικητικό προσωπικό και σε δεύτερο στάδιο οι μετατάξεις εργαζομένων αφού ολοκληρωθούν οι συγχωνεύσεις των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων και βγουν τα καινούρια οργανογράμματα.
Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει επανεξέταση του ενιαίου εισιτηρίου για όλες τις διαδρομές καθώς και για την διάρκεια της ισχύος του που σήμερα είναι 90 λεπτά. Δεν αναφέρεται το ύψος του κομίστρου αλλά η αύξηση έχει εκτιμηθεί από 30 έως 50%. Επίσης καθιερώνονται εντατικοί έλεγχοι για την εισιτηριοδιαφυγή, μέσω Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, το οποίο θα υπάγεται οργανικά στον ΟΑΣΑ και θα έχει την ευθύνη των ελέγχων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης ενίσχυση εσόδων από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων και την λογιστική παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των συγκοινωνιακών φορέων. Τι αλλαγές δρομολογούνται στις συγκοινωνίες
Ο ΟΑΣΑ θα μετεξελιχτεί σε Μητροπολιτικό Φορέα με δραστηριότητα πλέον σε όλη την Περιφέρεια Αττικής. Θα συγχωνευθούν οι εταιρίες παροχής και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου προκειμένου να προκύψουν δύο φορείς, ένας για τα μέσα Σταθερής Τροχιάς (ΣΤΑΜΕ ή ΣΤΑΣΥ) ο οποίος θα στεγάσει τις ΑΜΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ και ΤΡΑΜ ΑΕ, και ένας για τα οδικά Μέσα Μεταφοράς (ΟΜΕ ή ΟΣΥ) τον οποίο θα αποτελούν η ΕΘΕΛ ΑΕ και ΗΛΠΑΠ ΑΕ.
Υιοθετούνται ειδικά κριτήρια και προϋποθέσεις χορήγησης των κρατικών επιδοτήσεων κάθε έτους. Προβλέπεται η καθιέρωση του “Σύμφωνου Ευθύνης” που θα υπογράφει η εκάστοτε διοίκηση των φορέων και θα περιγράφει τη λειτουργία ειδικού μηχανισμού παρακολούθησης της υλοποίησης των επιχειρησιακών στόχων και του προϋπολογισμού των φορέων και του νέου ομίλου ΟΑΣΑ. Σε περίπτωση που οι τριμηνιαίοι απολογισμοί και οι δείκτες απόδοσης εμφανίζουν απόκλιση άνω του 10% από τον αρχικό προϋπολογισμό και το επιχειρησιακό σχέδιο, θα επιβάλλεται η ανάληψη άμεσων πρόσθετων δράσεων αναπροσαρμογής, προκειμένου να επιτευχθούν οι επιχειρησιακοί στόχοι.
Στόχος των διαρθρωτικών μέτρων της κυβέρνησης είναι ενίσχυση των εσόδων και ο εξορθολογισμός του κόστους λειτουργίας. Με τις παρεμβάσεις της φετινής χρονιάς μέσω της μείωσης του κόστους του προσωπικού οι ζημιές ανήλθαν σε 389 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 83 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009.
Έλλειμμα 155 εκατ. το 2011
Για το 2011 εκτιμάται ότι η ανάληψη δράσεων θα περιορίσει τις ζημιές στα 244 εκατ. ευρώ, ποσό στο οποίο θα έχουν συμβάλει κατά 88 εκατ. ευρώ τα έσοδα και κατά 156 εκατ. ευρώ τα έξοδα. Το λειτουργικό έλλειμμα εκτιμάται ότι το 2011 θα ανέλθει σε 155 εκατ. ευρώ για να αποκλιμακωθεί κατά 20% τα επόμενα έτη.
Μέχρι σήμερα, η συνεχής ζημιογόνα λειτουργία των συγκοινωνιών καθιστούσε αναγκαία την άντληση χρηματοδότησης είτε από δημόσιους πόρους είτε μέσω τραπεζικού δανεισμού. Πέρσι οι φορείς επιδοτήθηκαν με 130 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ κατά την τελευταία εξαετία έλαβαν συνολικό ύψος επιδοτήσεων 728 εκατ. ευρώ.
Το ίδιο χρονικό διάστημα υπερδιπλασίασαν τον τραπεζικό δανεισμό, ο οποίος από 1.160 εκατ. ευρώ το 2004 ανήλθε σε 2.576 εκατ. ευρώ το 2009. Για όλα τα δάνεια που έλαβαν οι φορείς εγγυητής ήταν το Ελληνικό Δημόσιο (έμμεση επιδότηση), με αποτέλεσμα η συνολική κρατική χρηματοδότηση των φορέων αστικών συγκοινωνιών να ανέλθει σε 2.329 εκατ. ευρώ από το 2004 έως και το 2009.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου