ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ

ΝΟΜ/ΔΙΟ ΓΙΑ «ΚΟΚΚΙΝΑ» ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ:  


ανάρτηση από iskra
Εκτύπωση
(Σάββ. 04/10/14 – 19:29, Κυρ. 05/10//14 - 14:10)
Η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΕΙ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ
ΑΓΡΙΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜ/ΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ «ΚΟΚΚΙΝΑ» ΔΑΝΕΙΑ
Ένα εξόχως «πονηρό» και «πελατειακό» νομοσχέδιο για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια έχει επεξεργαστεί και σε συμφωνία με την τρόικα, είναι έτοιμη να καταθέσει στη Βουλή η κυβέρνηση.
Με το νομοσχέδιο αυτό οι τράπεζες αποφασίζουν για την τύχη, ζωή ή θάνατο, πάνω από 110.000 επιχειρήσεων με ληξιπρόθεσμες οφειλές, εκ των οποίων οι 10.000 συναποτελούν τις μεγαλύτερες, πλην πολυεθνικών, επιχειρήσεις και τους μεγαλύτερους ομίλους της χώρας.
Να σημειωθεί ότι οι τράπεζες με βάση τα ιδιοτελή τους συμφέροντα και φυσικά τις κυβερνητικές σκοπιμότητες, θα έχουν την αποκλειστική ευχέρεια να προβαίνουν, σχεδόν, αυθαίρετα σε οποιαδήποτε ρύθμιση των "κόκκινων" δανείων των επιχειρήσεων που διαμορφώθηκαν στη φάση της κρίσης και να φτάνουν ως το «κούρεμα» τους, ακόμα και των προσφυγή τους στο άρθρο 99 έως την πώληση ή και την πτώχευσή τους.
Να τονίσουμε, επίσης, ότι οι ρυθμίσεις, οι οποίες μπορεί να φθάνουν, κάτω από προϋποθέσεις, έως 120 δόσεις, ή και το όποιο «κούρεμα» θα αποφασίζουν οι τράπεζες για τα «κόκκινα» δάνεια, θα ισχύουν (άκουσον-άκουσον) αυτόματα (!) και για τις οφειλές των επιχειρήσεων προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία!!!
Ταυτόχρονα, οι τράπεζες για τις ζημίες που θα υποστούν από το «κούρεμα» «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων θα αποζημιωθούν (όπως έγινε με το κούρεμα των ομολόγων τους PSI+) με μείωση φόρων για τα επόμενα χρόνια (αναβαλλόμενος φόρος) σε 20 ισόποσες ετήσιες δόσεις!!!
Είναι προφανές ότι η αντιμετώπιση, δήθεν, του προβλήματος των «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων είναι κατά βάση το πρόσχημα ώστε οι τράπεζες, σε άμεση διαπλοκή με την κυβέρνηση, να εκκαθαρίσουν το παλιό επιχειρηματικό τοπίο και με λεφτά των φορολογουμένων να το επαναδιαμορφώσουν σύμφωνα με τα ιδιοτελή τους συμφέροντα και τις πελατειακές κυβερνητικές ανάγκες.
Ακόμα πιο προφανές είναι ότι η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο αυτό παίζει πρωτόγνωρα και χονδροειδή προεκλογικά παιχνίδια με τον επιχειρηματικό κόσμο, χωρίς να εξυπηρετεί στο παραμικρό τα συμφέροντα της ελληνικής οικονομίας και του ελληνικού λαού.
Να σημειώσουμε πάντως ότι το νομοσχέδιο αυτό, παρά τη βαρύγδουπη προπαγάνδα που το συνοδεύει, έχει περισσότερο επικοινωνιακό χαρακτήρα αφού οι ρυθμίσεις που προβλέπει δεν είναι ιδιαίτερα λειτουργικές και διαφανείς, με αποτέλεσμα να εξαρτώνται πάρα πολλά από την «πολιτική βούληση» που θα διαθέτουν απέναντι στον κάθε επιχειρηματία και επιχείρηση οι τραπεζίτες και κυρίως η κυβέρνηση.
Να προστεθεί ακόμα ότι τράπεζες και κυβέρνηση διαθέτουν ισχυρά κίνητρα να προχωρήσουν όπου το θεωρούν σκόπιμο σε χάρισμα χρεών σε μεγαλοσχήμονες ακόμα και σε μεταβιβάσεις επιχειρήσεων σε ημετέρους.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση θα θελήσει όσο το δυνατόν ταχύτερα να προχωρήσει τους «πελατειακούς» σχεδιασμούς της με τον επιχειρηματικό κόσμο (μικρό, μεσαίο και μεγάλο), πριν αναλάβουν, εφ΄όσον οι πολιτικές εξελίξεις το επιτρέψουν, οριστικά τα ηνία των τραπεζών τα ξένα funds με τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου που θα ακολουθήσουν τα αποτελέσματα των stress tests, που προωθεί η ΕΚΤ,  και καθορίσουν αυτά με βάση τις κερδοσκοπικές τους επιδιώξεις το οικονομικό μέλλον της χώρας ως μπανανίας του πολυεθνικού χρηματιστικού κεφαλαίου.
Εδώ που έχουμε φτάσει τα «κόκκινα» δάνεια των επιχειρήσεων αλλά και των φυσικών προσώπων (κάτι που προσπερνά το νομ/διο) για να αντιμετωπιστούν απαιτούν πολύ ριζοσπαστικές λύσεις.
Το πρώτο που χρειάζεται είναι να εθνικοποιηθούν-κοινωνικοποιηθούν οι τράπεζες προκειμένου υπό πλήρη δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο να φέρουν σε πέρας μια νέα πραγματική «σεισάχθεια», ικανή να συμβάλλει στην προοδευτική επανεκκίνηση της οικονομίας.
Στο πλαίσιο αυτό με την επίβλεψη της κυβέρνησης της Αριστεράς και με τις δημόσιες τράπεζες που έχουν έμπειρα στελέχη, γνώσεις και δυνατότητες, μπορεί να στηριχθούν οι πολίτες και τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και να ξεκαθαριστούν οι υπερχρεωμένες επιχειρήσεις που αξίζουν δεύτερη ευκαιρία. Σε κάθε περίπτωση γνώμονας των παρεμβάσεων δεν θα είναι το όφελος των επιχειρηματιών και των πλουσίων με το «χάρισμα» των χρεών και των θαλασσοδανείων τους αλλά αποκλειστικά και μόνο το συμφέρον της οικονομίας και του ελληνικού λαού για την ανάκαμψη, τη διέξοδο και την ανόρθωση του τόπου.
Ν.Κ
Διαβάστε στη συνέχεια αναλυτικό ρεπορτάζ σχετικά με το νομ/διο για τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων:
ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜ/ΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ "ΚΟΚΚΙΝΑ" ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ 
100.000 μικρές επιχειρήσεις με 1 έως 9 εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενοι και ελεύθεροι επαγγελματίες με τζίρο έως 900.000 ευρώ, που έχουν καθυστερημένες οφειλές προς τις τράπεζες τουλάχιστον για έξι μήνες και μέχρι του ποσού των 500.000 ευρώ,συνολικού ύψους 5-7 δις, αλλά και 10.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις που καθυστερούν δόσεις σε δάνεια ύψους 32 με 33 δις ευρώ, μπορούν έως τις 30 Ιουνίου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο ειδικό καθεστώς για ρύθμιση των οφειλών τους προς τις τράπεζες, που μπορεί να φτάνει μέχρι διαγραφή τόκων αλλά και κεφαλαίου. Η συμφωνία με τις τράπεζες συμπαρασύρει σε διαγραφή των προστίμων και των προσαυξήσεων που έχει ο οφειλέτης προς την εφορία και τα ασφαλιστικά Ταμεία και επιτρέπει την εξόφληση της βασικής οφειλής σε όσο διάστημα προβλέπει ο διακανονισμός με την τράπεζα, δηλαδή σε χρονικό διάστημα έως και 120 μήνες.
Αυτό προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων μικρών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, που έχει πάρει το πράσινο φως από την τρόικα και οριστικοποιείται αυτές τις ημέρες στις λεπτομέρειές του, προκειμένου να κατατεθεί στη Βουλή έως τα τέλη Οκτωβρίου. Το νομοσχέδιο δεν προσδιορίζει το ύψος της διαγραφής απαίτησης που θα κάνουν οι τράπεζες (αυτό θα είναι προϊόν συμφωνίας με το πιστωτικό ίδρυμα), δίνει ωστόσο φορολογικό κίνητρο για έκπτωση με τη μορφή ζημιάς του 50% της συνολικής απαίτησης που έχουν οι τράπεζες από τον οφειλέτη. Οπως προβλέπει το νομοσχέδιο:

- Επιλέξιμες οφειλές είναι χρέη από επιχειρηματικά δάνεια, εφόσον βρίσκονται σε καθυστέρηση για έξι μήνες και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2015 και εφόσον δεν υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ.
- Επιλέξιμοι πελάτες είναι μικρές επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενοι και επαγγελματίες με τζίρο έως 900.000 ευρώ και ανώτατο αριθμό εργαζομένων έως 9 άτομα.
Προϋποθέσεις είναι:
- η δραστηριότητά τους να έχει υποστεί μείωση τζίρου κατά 20% τουλάχιστον από 1η Ιανουαρίου έως και 31 Δεκεμβρίου,
- να μην έχουν υποβάλει αίτηση υπαγωγής στον νόμο 3869, δηλαδή στον νόμο Κατσέλη ή έστω να έχουν εγκύρως παραιτηθεί από αυτή.
Η διαδικασία υπαγωγής προβλέπει τη συμφωνία των δύο μερών, πιστωτών και οφειλετών, για τη ρύθμιση των επιχειρηματικών χρεών, με την προϋπόθεση ότι το σχέδιο εξυγίανσης φέρει την έγκριση του 60% των πιστωτών, στο οποίο περιλαμβάνεται το 40% των τυχόν εμπράγματων εξασφαλίσεων. Πρόκειται για ρύθμιση που δεσμεύει το σύνολο των πιστωτών της επιχείρησης, οι απαιτήσεις των οποίων ρυθμίζονται, ακόμη και αν δεν είναι συμβαλλόμενοι στη συμφωνία. Οι επιχειρηματίες που έχουν καταλήξει σε σχετική συμφωνία με τους πιστωτές μπορούν να κάνουν αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του νόμου μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2015. Η αίτηση θα πρέπει να συζητηθεί εντός διμήνου από την υποβολή της και το Δικαστήριο θα πρέπει εντός μηνός από τη συζήτηση, να αποδεχθεί την αίτηση και να εκδώσει την απόφαση. Το Δικαστήριο δύναται να απορρίψει την αίτηση σε περίπτωση που δεν του έχουν παρασχεθεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, ενώ κατά της απορριπτικής απόφασης επιτρέπεται η υποβολή έφεσης εντός τριάντα ημερών. Με τη δημοσίευση της απόφασης που κάνει αποδεκτή την αίτηση, προβλέπεται η αναδιάρθρωση των οφειλών προς το Δημόσιο, τους ασφαλιστικούς φορείς και τους εργαζόμενους με τον εξής τρόπο:
- Τη διαγραφή των προσαυξήσεων και προστίμων που έχουν επιβληθεί ως προς οφειλές που κατέστησαν υπερήμερες κατά την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου του 2010 έως και 31 Δεκεμβρίου 2013.
- Την εξόφληση των οφειλών προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς όπως αυτές ήταν στις 31 Δεκεμβρίου του 2013 και αφού αφαιρεθούν οι διαγραφές, υπό τους όρους που θα συμφωνηθεί η αποπληρωμή της τραπεζικής οφειλής, με την προϋπόθεση ότι δεν θα είναι πέραν των 120 ισόποσων μηνιαίων δόσεων.
- Η ρύθμιση γίνεται εφάπαξ και δεν περιλαμβάνει ποσά που βρίσκονται ήδη σε ρύθμιση, εκτός αν η ρύθμιση που έχει παρασχεθεί αφορά συντομότερο διάστημα από αυτό που προβλέπει ο παρών νόμος, οπότε παρατείνεται η προθεσμία εξόφλησης, με ανάλογη προσαρμογή των οφειλόμενων δόσεων
- Εξόφληση των οφειλών σε εργαζόμενους σε 12 μήνες.
- Της ρύθμισης εξαιρούνται οφειλές από μη απόδοση ΦΠΑ, καθώς και ΦΜΥ για μη καταβληθείσες αμοιβές μισθωτών υπηρεσιών.
Για τους ίδιους τους επιχειρηματίες, η ρύθμιση, εκτός από τη δυνατότητα διάσωσης της επιχείρησης, συνεπάγεται την αναστολή της ποινικής δίωξης, των πλημμελημάτων της έκδοσης ακάλυπτης επιταγής, την αναστολή των πάσης φύσεων διοικητικών μέτρων που λαμβάνονται εξαιτίας πράξεων ή παραλείψεων η δίωξη των οποίων αναστέλλεται, καθώς και την άρση της απαγόρευσης ή του κωλύματος της έκδοσης επιταγών. Με δεδομένο ότι η εταιρεία θα χρειαστεί νέα χρηματοδότηση, προβλέπεται ότι το νέο δάνειο που θα χορηγηθεί μετά την αίτηση, έχει στην εξόφλησή του το προνόμιο του Πτωχευτικού Κώδικα, δηλαδή προνόμιο στην εκκαθάριση. Αντίστοιχα, δεδομένου ότι η συμφωνία είναι δεσμευτική για το σύνολο των πιστωτών, το νομοσχέδιο προβλέπει δικαίωμα αποζημίωσης για τους πιστωτές που δεν έχουν συνυπογράψει τη διαδικασία.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ
Η υποβολή αιτήματος αποζημίωσης και η αποδοχή του δεν επηρεάζει την εφαρμογή της συμφωνίας. Την αποζημίωση διεκδικούν από τον οφειλέτη και με την προϋπόθεση ότι θα αποδείξουν ότι η συμφωνία οδήγησε σε μείωση της απαίτησής τους πέραν του ποσού που θα κατάφερναν να εισπράξουν εάν η επιχείρηση έμπαινε σε καθεστώς ρευστοποίησης ή εάν η απαίτησή τους είχε δυσμενέστερη μεταχείριση από άλλο πιστωτή που βρίσκεται στην ίδια θέση. Η πρόταση νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης δίνει επίσης τη δυνατότητα για υπαγωγή στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, χωρίς δεσμευτική ισχύ για το σύνολο των πιστωτών με την προϋπόθεση ότι στη ρύθμιση συναινεί το 50% του συνόλου των απαιτήσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται το 30% τωντυχόν εμπράγματων απαιτήσεων και ότι σε αυτή συναινούν ένα ή περισσότερα πιστωτικά ιδρύματα.
ΤΑΧΕΙΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ
Οπλο των τραπεζών στη διαδικασία ταχείας εκκαθάρισης επιχειρήσεων που έχουν κάνει παύση πληρωμών και δεν έχουν χαρακτηριστικά βιωσιμότητας, αποτελεί η έκτακτη ειδική διαχείριση, που προβλέπει το νομοσχέδιο. Πρόκειται για δυνατότητα που δίνεται στο 40% των πιστωτών να προχωρήσουν, υπό την καθοδήγηση του ειδικού διαχειριστή, ο οποίος θα είναι ελεγκτής ή ελεγκτικό γραφείο, στην πώληση ή την εκκαθάριση εν λειτουργία της επιχείρησης. Η διαδικασία ονομάζεται «Εκτακτη διαδικασία ειδικής διαχείρισης» και οι προθεσμίες υποβολής της αίτησης στο Δικαστήριο από τους πιστωτές και έκδοσης της απόφασης από το Πολυμελές Πρωτοδικείο, είναι ανάλογες με αυτές των συναινετικών λύσεων. Με την αποδοχή της αίτησης, το Δικαστήριο ορίζει τον προτεινόμενο από τους αιτούντες ειδικό εκκαθαριστή, ο οποίος αναλαμβάνει την εξουσία των καταστατικών οργάνων της διοίκησης και διαχείρισης της επιχείρησης. Ο ίδιος συγκαλεί μέσα σε 45 ημέρες από την εγκατάστασή του στην επιχείρηση, τη συνέλευση των μετόχων στην οποία εισηγείται τη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την αγορά του συνόλου της επιχείρησης ή μέρους των περιουσιακών της στοιχείων. Η συνέλευση αποφασίζει με απλή πλειοψηφία και στην περίπτωση που απορρίψει την πρόταση, ο οφειλέτης οδηγείται σε πτώχευση, ενώ διαφορετικά υλοποιείται το σχέδιο πώλησης της επιχείρησης. Η απειλή για ταχεία εκκαθάριση της επιχείρησης εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ως μέσο πίεσης προς τις διοικήσεις που δεν συναινούν σε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια: