ΌΜΟΡΦΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΟΜΟΡΦΑ ΞΗΛΩΝΟΝΤΑΙ!

ανάρτηση από iskra

Εκτύπωση
(Τρ. 11/2/14 
Του Ν. ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ*
Ληστεία άνευ προηγουμένου! Για την ακρίβεια: Η άνευ προηγουμένου ληστεία και το χαράτσωμα των λαϊκών στρωμάτων κάθε φορά που διασχίζουν κάποιο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου, συνεχίζεται. Και εντείνεται!
Οι μισθοί εξατμίστηκαν, οι συντάξεις λεηλατήθηκαν, αλλά από το 2008 που ιδιωτικοποιήθηκαν οι αυτοκινητόδρομοι τα χαράτσια των διοδίων αυξήθηκαν ακόμη και… κατά 500%, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Πλέον μια διαδρομή με ΙΧ από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη μόνο σε διόδια στοιχίζει 26,45 ευρώ και 52,90 ευρώ μετ’ επιστροφής. Αν περάσεις και από την Αττική Οδό στοιχίζει 58,50 ευρώ. Περισσότερο και από τη βενζίνη…
Προς δόξαν των δηλώσεων Χρυσοχοίδη ότι δεν θα επιβληθούν αυξήσεις στα διόδια, από την περασμένη βδομάδα παραχωρήθηκε το δικαίωμα στους ιδιωτικούς ομίλους να επιβάλλουν νέες απίθανες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων που ξεκινούν από 12,50% και φτάνουν το 62,50%.
Συγκεκριμένα: Στον «αυτοκινητόδρομο Αιγαίου», αύξηση στα διόδια της Πελασγίας 29,63% και Μοσχοχωρίου 33,33%. Στη «Νέα Οδό» αύξηση στα διόδια Αφιδνών 59,52%, Καπανδριτίου 58,33%, Μαλακάσας 61,17%, Οινοφύτων 62,50% και Θηβών 55%. Στην «Ολυμπία Οδό» στα διόδια Ελευσίνας η αύξηση είναι 31,25% και του Ισθμού 12,50%. Και σαν να μην έφτανε αυτό, προστίθενται τρεις νέοι σταθμοί στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος (Νέα Πέραμος, Πάχη, Άγιοι Θεόδωροι) και άλλοι τρεις μέσα στην Αττική (Άγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη), που θα επιβαρύνουν ακόμη κι όσους μετακινούνται από τη δουλειά στο σπίτι.
Δεν είναι διόδια – Είναι «λύτρα»!
Ο ελληνικός λαός, ούτε λίγο ούτε πολύ, υποχρεούται να πληρώνει… λύτρα για την άσκηση του κατά τα άλλα «ελεύθερου» δικαιώματος στη μετακίνηση. Και τα πληρώνει πολλαπλώς, καθώς για την επανέναρξη των έργων των 4 συμβάσεων παραχώρησης («Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», «Ιόνια Οδός», «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65» και «Ολυμπία Οδός») που υπογράφηκαν το 2007 και σταμάτησαν το 2011 (σσ: σταμάτησαν κάθε άλλο παρά με υπαιτιότητα του ελληνικού λαού, αλλά με υπαιτιότητα των εργολάβων και των τραπεζών), αποφασίστηκαν τα εξής:
  • Το ελληνικό Δημόσιο (δηλαδή ο ελληνικός λαός) να πληρώσει 638 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση των κατασκευαστικών κοινοπραξιών αναλαμβάνοντας την ευθύνη για όλες τις καθυστερήσεις και χωρίς καν να συμψηφίσει σ’ αυτές την τρίχρονη διακοπή των έργων με υπαιτιότητα των εργολάβων. Μάλιστα όλο αυτό το ποσό θα προέλθει από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων το οποίο θα υποχρεωθεί να αποπληρώσει ο ελληνικός λαός!
  • Το ελληνικό Δημόσιο (δηλαδή ο ελληνικός λαός) θα καταβάλει μέσω κοινοτικών πόρων επιπλέον 1,2 περίπου δισ. ευρώ για την επανεκκίνηση των έργων. Τα χρήματα αυτά θα προέλθουν από περικοπές κονδυλίων του ΕΣΠΑ που επρόκειτο να δοθούν σε άλλα έργα.
Οι «πατριωτικές» αποφάσεις λήφθηκαν παρά το γεγονός ότι:
1) Ο ελληνικός λαός, από το 2011 και για ανύπαρκτους (!) δρόμους, έχει ήδη πληρώσει σχεδόν το 60% του ποσού που μέσω διοδίων προβλεπόταν από τις αρχικές συμβάσεις να καταβληθεί στους εργολάβους για την κατασκευή των έργων!
2) Το ελληνικό δημόσιο (δηλαδή ο ελληνικός λαός) μέσω των προϋπολογισμών έχει καταβάλει ήδη από το 2011 το ποσό των 2,1 δισ. ευρώ που προβλεπόταν για την κατασκευή τυ συνόλου των έργων.
3) Οι δρόμοι που θα κατασκευαστούν (;) περικόπτονται  κατά 30% σε σχέση με τις αρχικές συμβάσεις (για παράδειγμα μένει εκτός το κομμάτι Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, μήκους 164 χλμ. ενώ στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας από 174 χιλιόμετρα θα κατασκευασθούν μόνο τα 90 χλμ)
4) Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων μετατίθεται από το 2013 στο 2015 ενώ η περίοδος εκμετάλλευσης των διοδίων από τους εργολάβους επεκτείνεται από τα 30 έτη στα 33.
5) Από τα 8,5 δισ. ευρώ των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια το Δημόσιο δεσμεύεται ότι θα αποδίδει σταθερό συμφωνημένο ποσό ως κέρδος στις εταιρείες.
Αξίζει να τονιστούν δύο ακόμα σημεία:
Πρώτον: Σύμφωνα με τις αρχικές συμβάσεις ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων (που κανείς δεν ξέρει που θα φτάσει) ήταν 8,5 δισ. ευρώ. Από αυτά οι εργολάβοι, που θα «αρμέγουν» διόδια για 33 χρόνια, ως ίδια κεφάλαια δεν βάζουν πάνω από 800 εκατομμύρια, δηλαδή ούτε το 10% (αν τα βάλουν κι αυτά)…
Δεύτερον: Τα προνόμια, οι τεράστιες και προκλητικές φοροαπαλλαγές προς τους εργολάβους συνιστούν υπόδειγμα «κοινωνικής δικαιοσύνης». Για παράδειγμα, την στιγμή που η κυβέρνηση επιδίδεται σε ένα ανελέητο φοροσαφάρι κατά μισθωτών και μικροεπαγγελματιών, οι εργολάβοι για τις κατασκευαστικές εργασίες που διενεργούν απαλλάσσονται ακόμα και από την επιστροφή ολόκληρου του ΦΠΑ! Μόνο μέχρι στιγμής το ποσό αυτό ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ!
«Εργολάβοι» των εργολάβων!
Με δυο λόγια: Το μοντέλο που ακολουθείται απέναντι στους εργολάβους είναι αντίστοιχο της ενίσχυσης των «αναξιοπαθούντων» τραπεζιτών. Ο ελληνικός λαός πληρώνει πανάκριβα ένα πετσοκομμένο έργο, το δήθεν «δημόσιο» έργο των καθόλα ιδιωτικών (!) δρόμων. Και μάλιστα το πληρώνει τρεις φορές: Πριν την κατασκευή, κατά την κατασκευή και μετά την κατασκευή, για τη χρήση των δρόμων.
Οι ιδιωτικοί όμιλοι, που δεν ξέρουμε αν ανάμεσά τους ανήκουν κάποιοι από τους «εθνικούς νταβατζήδες» (κατά την ρήση ενός πρώην πρωθυπουργού) και που ποτέ δεν έδωσαν λόγο ούτε για τις καθυστερήσεις των έργων, ούτε για τους δρόμους – καρμανιόλα, ούτε για την εκτίναξη των αρχικών προυπολογισμών, ουσιαστικά δεν βάζουν «φράγκο» από την τσέπη τους. Περιορίζονται να απολαμβάνουν και να εισπράττουν τα σίγουρα και καθαρά κέρδη.
Κι όλα αυτά με τις ευλογίες, φυσικά, των κυβερνήσεων. Που αντί να σπέρνουν χαράτσια και να εισπράττουν Μαλακάσες, αν ενεργούσαν σαν «υπηρέτες του λαού», όχι πολύ, αλλά μόλις στο 1% εκείνου που λειτουργούν ως οι πιο πιστοί «εργολάβοι» των εργολάβων, τότε αυτή η χώρα θα ήταν παράδεισος…
Υστερόγραφο: Ως δηλωμένοι αντίπαλοι της… τρομοκρατίας, δηλώνουμε κατηγορηματικά προς πάσα ενδιαφερόμενη Αρχή ότι η στήλη διαφωνεί με την αντίληψη ότι «τα όμορφα διόδια – όμορφα καίγονται». Εμείς παραμένουμε οπαδοί της άποψης πως τα «όμορφα διόδια – όμορφα ξηλώνονται»!
*Δημοσιεύθηκε στο "enikos.gr" την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΑΠΑΤΗΣ


Ο Φλεβάρης προχωρά ολοταχώς στη διαλυμένη χώρα, τη χώρα των σκανδάλων που καθημερινά βγαίνουν στην επιφάνεια ( θα μου πείτε τι κι αν βγαίνουν, κανείς δεν πρόκειται ως συνήθως να τιμωρηθεί), τη χώρα που ΤΙΠΟΤΑ πλέον δεν λειτουργεί... 

ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ -ΦΑΚΕΛΑΚΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΟΣ

Ίσως ο Όρος «διαλυμένη» μάλιστα, να είναι και πολύ επιεικής σε σχέση με την πραγματικότητα. Το μεγάλο ζόρι των πολιτικών αυτό το καιρό είναι...
οι ευρωεκλογές, καθώς και οι εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (ο Θεός να την κάνει).

Τι θα δείξουν οι κρυφές και φανερές δημοσκοπήσεις….
Σε ποιους θα δώσουν τα «χρίσματα»;
Κινδυνεύει η καρέκλα τους; (Το μόνο σίγουρο που δεν το δείχνουν οι δημοσκοπήσεις).
Κατά τα άλλα, συνεχίζεται το παιχνίδι  ΑΦΑΙΜΑΞΗΣ του λαού, άσχετα με το αν καθημερινά καταρρέουν πολλά από τα υποτιθέμενα «νομοσχέδια» τους.

Άλλα τα μαζεύουν οι ΙΔΙΟΙ, και άλλα τα κόβει η δικαιοσύνη.
Οι υποτιθέμενοι «συνταγματολόγοι» φέρνουν και εφαρμόζουν ότι πιο αντισυνταγματικό.
Έχουμε και το άλλο «φρούτο» που πολλοί από εμάς τους θνητούς το φάγαμε.
Ποιο είναι αυτό;
Μα το «πρωτογενές πλεόνασμα» για το οποίο επιμένουν οι κυβερνητικοί, και πανηγυρίζουν μάλιστα, και λένε λόγια μεγάλα, ότι και καλά η χώρα σημείωσε «πρόοδο» και το επιτύχαμε μέσα σε μικρό διάστημα, και οι ευρωπαίοι μας δίνουν συγχαρητήρια, και ένα σωρό άλλες μπούρδες.

Οι ευρωπαίοι, για να εξηγούμαστε, για άλλο πράγμα μας συγχαίρουν και όχι για το υποτιθέμενο «πλεόνασμα».
Άλλωστε, μας της είπαν στα ίσια ότι εμείς μπορεί να λέμε για πλεονάσματα και άλλα πετεινα, αλλά εκείνοι δεν το τρώνε το φρούτο!
Πλεόνασμα γιόκ!

Για κορόιδα ρε μάγκες της κυβέρνησης έχετε τους ευρωπαίους;
Επειδή μαγειρεύετε νούμερα γα «εσωτερική κατανάλωση» από φόβο μη σας πάρουμε με τις πέτρες, νομίζετε ότι την ιδία «συνταγή» θα την περάσετε και έξω;

Και διαβάζω απόσπασμα από  μια είδηση….
«Με αιχμές η απάντηση της κυβέρνησης στην Eurostat για το πλεόνασμα …Σχετικά με το θέμα της αμφισβήτησης του τρόπου υπολογισμού του πλεονάσματος από τη Eurostat, ο κ Στουρνάρας τόνισε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα βγει σύμφωνα με τους κανόνες που υπάρχουν.
«Ο τρόπος που υπολογίζεται είναι πολύ πιο περιοριστικός από αυτόν της Eurostat.  Τα όργανα της ΕΕ θα χαρούν πολύ και όχι μόνο ο κ. Σαμαράς με το αποτέλεσμα που θα έχουμε σε λίγες ημέρες» ανέφερε ο υπουργός οικονομικών.
 
Μετά από άλλη σχετική ερώτηση πρόσθεσε πως «υπολογίζουμε με το σωστό τρόπο και έχει ενημερωθεί και η τρόικα για αυτό. Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση».
Και μετά ξυπνήσατε. Προσέξτε μονό μη σκίσετε κανένα καλσόν και έχουμε και άλλα. Και μην είστε τόσο «αιχμηροί» ρε παιδια απέναντι στους ευρωπαίους!

Είναι κρίμα οι άνθρωποι. Δεν ξέρουν από οικονομικά όπως εσείς. Τι να λέμε τώρα. Τι Eurostat. και πράσινα άλογα. Ξέρουν εκείνοι και δεν ξέρουν οι υπουργάρες μας; Και βέβαια ΟΧΙ! Άλλωστε στη χώρα μας, για να ασχολείται κάποιος με τα οικονομικά του κράτους, πρέπει να διαθέτει «ΦΑΝΤΑΣΙΑ».

Στην περίπτωση της κυβέρνησης, τα πράγματα είναι «φανταστικά» από μόνα τους. Γι αυτό άλλωστε έγινε και ο λόγος περί «τροχιάς» ανάπτυξης, απογείωσης της χώρας κλπ. Ο πόλεμος των άστρων σε ελληνική έκδοση, η τέλεια επιστημονική φαντασία που περιλαμβάνει πρωτογενή πλεονάσματα, εξόδους στις αγορές, τροχιά ανάπτυξης, και «διάλειμμα» ολίγων (καμιά τριανταριά) χρόνων. Βρε τα χάλια μας!
Βασίλης Τσούγκαρης

Οι κομμένοι μισθοί & οι κομμένες συντάξεις πάνε στα δάνεια!!

Το ΔΝΤ και το τρικ του χρηματοδοτικού κενού και το νέου δανείου

 

Δίχως κέρδος κέρατα προκύπτει για τη χώρα από τα μαθηματικά της νέας «ελάφρυνσης» του χρέους- Το ΔΝΤ και το τρικ του χρηματοδοτικού κενού και το νέου δανείου 

Του Γιάννη Κιμπουρόπουλου


Πέρασε μάλλον απαρατήρητη η χθεσινή επέτειος. 22 χρόνια από τότε που η Ε.Ε. αποφάσισε να μπει στη δημοσιονομική φυλακή του Μάαστριχτ και των μετέπειτα Συνθηκών που έκαναν μαρτυρική την παραμονή σ’ αυτήν. Το ευρωπαϊκό οικοδόμημα αυτοεγκλωβίστηκε στο κυνήγι του χρέους και των ελλειμμάτων. Και ο παράδοξος απολογισμός; Από τότε που η Ε.Ε. υιοθέτησε το 60% ως ιδανικό λόγο χρέους προς ΑΕΠ, το ευρωπαϊκό χρέος, και κυρίως αυτό της ευρωζώνης, απογειώθηκε κοντά στα επίπεδα του 100% του ΑΕΠ.
Το ακραίο πρόβλημα παραμένει η Ελλάδα, με χρέος 175% του ΑΕΠ, κυρίως ως αποτέλεσμα της «διάσωσής» της απ’ αυτό. Το ευρωπαϊκό διευθυντήριο, μαζί με το ΔΝΤ, προσπαθούν για μια ακόμη φορά να σώσουν τα προσχήματα της καταστροφής που βαφτίστηκε «σωτηρία». Το μπαράζ ελεγχόμενων διαρροών τις προηγούμενες μέρες επιβεβαιώνει ότι οι δανειστές ετοιμάζονται- ερήμην της κυβέρνησης φυσικά, όπως αποκαλύφθηκε με τη μυστική σύσκεψη της 27ης Ιανουαρίου- να προσφέρουν ένα ακόμη «δώρο» στην Ελλάδα. Μόνο που οι αριθμοί του βασικού σεναρίου που έχει σχεδόν επιβεβαιωθεί δεν περιγράφουν «δώρο», αλλά ένα «φιλοδώρημα», και μάλιστα με βαριά ανταλλάγματα.

Το βασικό σενάριο

Το σενάριο είναι λίγο πολύ γνωστό. Κάπου μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου το Eurogroup θα λάβει απόφαση για νέα «ελάφρυνση» του ελληνικού χρέους, όπως έχει δεσμευτεί από τον Νοέμβριο του 2012 έναντι του ΔΝΤ, προκειμένου να καλύπτονται οι δυο βασικές απαιτήσεις του εγγυητή της διεθνούς τοκογλυφίας: η μείωση του χρέους στο 124% μέχρι το 2020 και η κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού του 2014-2015, που κυμαίνεται μεταξύ 15 και 20 δισ. ευρώ. Για να υπηρετηθεί η συμφωνία με το ΔΝΤ, οι Ευρωπαίοι δανειστές σκοπεύουν πρώτον, να επιμηκύνουν όλα τα (ευρωπαϊκα) δάνεια από τα 30 στα 50 χρόνια, δεύτερον, να μειώσουν το επιτόκιο του διακρατικού δανείου του πρώτου μνημονίου (53 δισ.) από το 0,80% στο 0,30% περίπου, και τρίτον να προσθέσουν ένα ακόμη δάνειο ύψους περίπου 15 δισ. ευρώ που θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό της διετίας.
Από το σενάριο αυτό, εφόσον επιβεβαιωθεί τους επόμενους μήνες, προκύπτουν τέσσερα πράγματα:
Πρώτον, έχει αποκλειστεί κάθε περίπτωση άμεσου κουρέματος του χρέους, αλλά και πραγματικής ελάφρυνσης των τόκων, αφού ΔΝΤ, ΕΚΤ και EFSF αποκλείουν συμβολή τους σε μείωση επιτοκίων. Αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος του δανείου (περίπου 190 δισ.) θα αποπληρωθεί με υψηλά επιτόκια, ιδιαίτερα σε σχέση με τα αρνητικά επιτόκια στα οποία προσανατολίζεται η ΕΚΤ.
Δεύτερον, έχουν αποκλειστεί οι κυβερνητικές εισηγήσεις για αξιοποίηση των 10 δισ. ευρώ της ανακαφελαιοποίησης των τραπεζών, επομένως προεξοφλείται ότι θα χρειαστούν κι άλλα κεφάλαια. Ακόμη, κανείς από τους εταίρους δεν φαίνεται να επενδύει στις κυβερνητικές προσδοκίες για έξοδο στις αγορές, έστω και για συμβολικούς λόγους. Εξ ου και το τρίτο δάνειο των περίπου 15 δισ. που θα πάει πακέτο με τρίτο μνημόνιο, ασχέτως του πώς αυτό θα ονομαστεί.
Τρίτον, το πραγματικό, ταμιακό όφελος από αυτή την «ελάφρυνση» του χρέους δεν υπερβαίνει τα 2 -2,5 δισ. ευρώ, περίπου 250 εκατ. τον χρόνο, από τη μείωση του επιτοκίου. Κάποια ελάφρυνση στο ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης του χρέους (τόκοι) προκύπτει και από την επιμήκυνση στην 50ετία, αλλά αυτό αντισταθμίζεται από το γεγονός ότι άλλη μια γενιά θα εγκλωβιστεί στη φυλακή του κρατικού χρέους μέχρι το 2062! Το χρέος σαν απόλυτος αριθμός και σαν ποσοστό του ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 15 δισ. (από 309 σε 325 δισ. και από 175% σε 185% του ΑΕΠ!) κι είναι ένα ερώτημα πώς θα προκύψει η μείωσή του 110% του ΑΕΠ μέχρι το 2022. Για να συμβεί αυτό το «θαύμα» θα πρέπει η χώρα να εξοφλήσει πάνω από 100 δισ. χρέους (σε σημερινές τιμές) τα επόμενα 9 χρόνια, να μην προσφύγει παρά ελάχιστα σε νέο δανεισμό ή, αντιστρόφως, να προσθέτει το ίδιο διάστημα κάθε χρόνο τουλάχιστον 13 δισ. στο ΑΕΠ της, περίπου 7%! Ακόμη κι ένας μετριοπαθής συνδυασμός των παραπάνω, στις συνθήκες παραγωγικής κατάρρευσης που έχουν διαμορφωθεί, φαίνεται απίθανος.
Τέταρτον, στην πραγματικότητα, από τα υπονοούμενα αυτού του σεναρίου συνάγεται ότι το ΔΝΤ δεν πρόκειται να διαρρήξει τα ιμάτιά του για να υπηρετηθεί η επιθυμητή μείωση του χρέους μέχρι το 2022. «Η ανάπτυξη είναι το κύριο εργαλείο μείωσης του χρέους», λέει τώρα η Κριστίν Λαγκάρντ, αποφεύγοντας αναφορές σε άμεσο κούρεμα. Το ΔΝΤ εστιάζει πια το ενδιαφέρον του κυρίως στο να είναι εντάξει απέναντι στους χρηματοδότες του, ιδιαίτερα τις αναπτυσσόμενες χώρες. Έτσι, συμβιβάζεται με το βασικό στοιχείο του νέου «φιλοδωρήματος» προς την Ελλάδα. Το νέο δάνειο των περίπου 15 δισ. που θα χορηγηθεί για να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό του 2014-2015. Κατά σατανική… σύμπτωση το ποσό αυτό αντιστοιχεί στα χρήματα που περιμένει να πάρει πίσω το ΔΝΤ την ίδια περίοδο, έναντι του δανείου των 28 δισ. που έχει δώσει (και ακόμη οφείλει) στην Ελλάδα. Η εικόνα είναι σχιζοφρενική: μέχρι το τέλος του 2015 το ΔΝΤ θα πρέπει να δώσει στην Ελλάδα (αν είναι «καλό παιδί») περίπου 17 δισ. και να πάρει πίσω τα 15 δισ. Εν ολίγοις, το περίφημο χρηματοδοτικό κενό της διετίας δεν είναι τίποτε άλλο από τη λίβρα κρέατος που απαιτεί ο Σάιλοκ της Ουάσιγκτον για να μην αποχωρήσει πλήρως από το ελληνικό πρόγραμμα «διάσωσης»!

Χαλαρότης, τέλος!

Ο απολογισμός του σχεδιασμού που κυοφορείται εδώ και ένα χρόνο σε ένα παρασκήνιο διπλωματικών πιέσεων του ΔΝΤ προς τους Ευρωπαίους αξιωματούχους για την Ελλάδα δεν είναι παρά δίχως κέρδος κέρατα. Τα μαθηματικά της τρίτης «διάσωσης» δεν βγαίνουν, κι είναι ένα ερώτημα πώς θα καταφέρει να τα «πουλήσει» ως επιτυχία η κυβέρνηση για να αποφύγει τα επικείμενα εκλογικά Βατερλό. Οι δανειστές, αισθανόμενοι υπέρ το δέον γενναιόδωροι, θα στείλουν μετά το Eurogroup της 17ης Φεβρουαρίου την τρόικα πάλι στην Αθήνα με μεγάλες απαιτήσεις τυφλής πίστης στο «μεταρρυθμιστικό ευαγγέλιο». Η χαλαρότητα, οι «μαγκιές» και το μοίρασμα του «πρωτογενούς πλεονάσματος» δεξιά κι αριστερά παίρνουν τέλος. Η μόνη εκλογική διευκόλυνση που ενδεχομένως θα γίνει στην κυβέρνηση είναι να της επιτραπεί να μεταθέσει μετά τις εκλογές τα πιο βαριά «μεταρρυθμιστικά» νομοθετήματα.
Εξάλλου, πέρα από τις τρέχουσες αξιολογήσεις της τρόικας για τις δόσεις που εκκρεμούν, απομένει μια πιο μεγάλη διαπραγμάτευση, για τα ανταλλάγματα του νέου δανείου. Το νέο δάνειο είναι μικρό μπροστά στα 244 δισ. των δύο προηγούμενων μνημονίων, αλλά είναι και ευκαιρία να δοκιμαστεί ένα εναλλακτικό, μεταμνημονιακό μοντέλο δεσμεύσεων, όχι απαραίτητα με συμμετοχή του ΔΝΤ και της τρόικας, αλλά με βάσει τους δρακόντειους κανόνες του Δημοσιονομικού Συμφώνου και του Συμφώνου για το Ευρώ+, που προβλέπουν «μεταρρυθμιστικά σύμφωνα», μακρόχρονη εποπτεία (μέχρι την αποπληρωμή του 75% των δανεικών από τους μηχανισμούς) και εξοντωτικές κυρώσεις αποκλεισμού από τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.
Εδώ ίσως φανούν χρήσιμες και οι «ιδέες» της Bundesbank για την «αρχή της εθνικής ευθύνης» στις μελλοντικές διασώσεις, που βάζει χέρι σε δημόσια αλλά και ιδιωτική περιουσία των πολιτών. Ο κ. Στουρνάρας είναι πιθανότατο να έχει μάθει τις «καυτές» λεπτομέρειες αυτών των νέων «ιδεών», στο ταξίδι του στη Φρανκφούρτη, αλλά είναι απίθανο να τις μοιραστεί μαζί μας. Τουλάχιστον όχι μέχρι τις εκλογές.


Πηγή: "Δρόμος της Αριστεράς" 8/2/2014, όπου δημοσιεύτηκε με τον τίτλο "Φοβού τους δανειστάς και φιλοδωρήματα φέροντας…"

Πρωτογενές πλεόνασμα βλακείας και αλητείας...


Από ΒΑΘΥ , Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2014 

«Όταν ήµουν νέοs, οι άνθρωποι µε αποκαλούσαν ριψοκίνδυνο παίκτη. Όταν οι δουλειές µου ...µεγάλωσαν, µε είπαν κερδοσκόπο. Τώρα µε αποκαλούν τραπεζίτη. Αλλά εγώ πάντα το ίδιο πράγµα έκανα»

Σερ Έρνεστ Κάστελ, τραπεζίτηs του βασιλιά Εδουάρδου VII τns Αγγλίαs.
 __________________________________________

Είναι φανερό εδώ και μήνες, ότι εσμός της πιο σιχαμένης, της πιο χυδαίας και της πιο επικίνδυνης πολιτικής συμμορίας (Σαμαρά-Βενιζέλου), που’ χει γνωρίσει η σύγχρονη Ελλάδα έχει χάσει κάθε κοινωνικό στήριγμα, διότι έγινε γρήγορα αντιληπτός, ο τρόπος με τον οποίον ανέλαβε και διατηρεί την εξουσία. Ακόμα και τ’αφεντικά τους, έχουν αποφασίσει ότι είναι ξεγραμμένοι.

Είναι επίσης φανερό, ότι τα μόνα εναπομείναντα στηρίγματά τους είναι η Αστυνομία, οι τραπεζίτες και τα ΜΜΕ, ιδίως τα τελευταία.
Έχουν επιστρατεύσει τον τηλε-κατιμά, μήπως και γλυτώσουν αυτό που τους περιμένει. Κάθε μέρα, Ευαγγελάτοι, Χατζήδες, Κάτιες, Κοραήδες, Πρετεντέρηδες και Χούκληδες ξερνούν ψέμα, βλακεία, περιφρόνηση και ειρωνεία στο πρόσωπο της κοινωνίας. Σκέτη πλέμπα, που προκαλεί κάθε νοήμονα άνθρωπο, που έχει «ένα κόκκο μυαλό παραπάνω από το Σίμο Κεδίκογλου», όπως γράφει πολύ εύστοχα ο Στάθης.

Αυτούς έχουν, μ’ αυτούς πορεύονται. Από δίπλα και διάφορα χρεοκοπημένα πολιτικά ρετάλια επιπέδου Βούλτεψη, Χρυσοχοίδη κλπ, τα οποία σπεύδουν να βρουν καταφύγιο στο σύγχρονο πολιτισμικό κωλοχανείο της χώρας, που -κατ’ ευφημισμό- αποκαλείται «τηλεοπτική δημοσιογραφία» και προσβάλλει την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά αυτού του τόπου!
Διότι η παρουσία στην κοινωνική και πολιτική ζωή προσώπων σαν τον Άδωνη, τον Ευαγγελάτο, το Σίμο Κεδίκογλου, την Κάτια Μακρή και τόσων άλλων άχρηστων κι ασήμαντων συμπλεγματικών τύπων, ων ουκ έστι πλέον αριθμός, αποδεικνύει ότι η κρίση, που βιώνουμε δεν είναι ούτε οικονομική, ούτε, πολιτική, αλλά πρωτίστως ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ!

Το θετικό είναι ότι έχουν αρχίσει να προκαλούν την αηδία και τον εμετό, όλο και περισσότερων τμημάτων του λαού. Τους βλέπουν όλο και λιγότεροι, τους πιστεύουν ελάχιστοι, τους αντιπαθούν όλο και περισσότεροι, γεγονός, που μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει αντιληφθεί, αφού κάθε μέρα καταθέτει τα διαπιστευτήριά του ενώπιον του αηδούς δημοσ/φικού αληταριού.

Σ’ αυτά τα ελεεινά υποκείμενα, που παριστάνουν τους δημοσιογράφους, ξεφτιλίζοντας κάθε έννοια δημοσιογραφίας και επαγγελματικής αξιοπρέπειας, ταιριάζει γάντι η ρήση του (συντηρητικού μεν, ιδιοφυούς δε), Ευάγγελου Λεμπέση:    

«Ο βλαξ είναι ζώον πνευματικώς πανικόβλητο και η πονηρία είναι η ενεργητική όψις της καχυποψίας. Στην πονηρία περιλαμβάνεται κολακεία, ψεύδος, ραδιουργία, συκοφαντία, χαφιεδισμός, "ξεσκονίσματα", δουλοφροσύνη κ.λπ.» 

Και μην ξεχνάμε: Να κρατήσουμε ψηλά, το πνεύμα του Μετώπου!

askordoulakos

«Μάχη» για τα διόδια


• Οξύνεται η αντιπαράθεση • Διαμαρτυρίες για τα χαράτσια 
















































































































































































































































































Ηπυρπόληση του κουβουκλίου στη Μαλακάσα, δε στάθηκε ικανή να αποτρέψει τις αντιδράσεις για την αύξηση των διοδίων και σε απαιτούμενα ποσά για διέλευση, αλλά και σε αριθμό σταθμών ελέγχου.

Από την πλευρά της, η Συντονιστική Επιτροπή Φορέων & Κατοίκων Β.Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια, τονίζει σε ανακοίνωσή της: "Η Βία κατά των πολιτών της Β.Α. Αττικής, αλλά και όσων χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο, ξεκίνησε από το 2009, όταν αποκλειστήκαμε...
από οκτώ σταθμούς διοδίων και οι εθνικοί μας δρόμοι γέμισαν πολλαπλά και πανάκριβα διόδια. Η Βία και τα επεισόδια συμβαίνουν καθημερινά στους παράπλευρους δρόμους, όπου ταλαιπωρούνται, κινδυνεύουν, αλλά και τραυματίζονται ή σκοτώνονται άνθρωποι.

Η Βία ασκείται καθημερινά από τα γκισέ και τις μπάρες στους σταθμούς διοδίων, που ληστεύουν ό,τι απομένει από το εισόδημα του κόσμου για να αυξάνουν τα υπερκέρδη τους οι μεγαλοεργολάβοι και το διαπλεκόμενο πολιτικό σύστημα. Ο κόσμος φωνάζει πλέον: δεν πάει άλλο, ως εδώ! - Φύγετε κι εσείς και τα διόδιά σας !

Το χθεσινό αυθόρμητο ξέσπασμα του κόσμου είναι η δικαιολογημένη αγανάκτηση που συσσωρεύεται πέντε χρόνια τώρα. Δεν είναι βία ένα καμένο πλαστικό κουβούκλιο στη Μαλακάσα.

Βία είναι η καθημερινή καταλήστευση του κόσμου από τα διόδια της απάτης. Βία είναι η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα που πλημμύρισε τη χώρα, με ανέργους, με φτωχούς, με ανθρώπους που κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους και την αξιοπρέπειά τους. Βία είναι οι καθημερινές αυτοκτονίες συνανθρώπων μας.

Βία είναι οι απολύσεις. Βία είναι η διάλυση της δημόσιας υγείας και παιδείας. Βία είναι το ξεπούλημα της χώρας. Κι ο κόσμος δεν θέλει άλλη βία, όπως δε θέλει να του καταστρέφουν τη ζωή οι ολιγάρχες και το διεφθαρμένο πολιτικό προσωπικό. Οι χάντρες και τα καθρεφτάκια -εκπτωτικές κάρτες/ειδικές ρυθμίσεις/χιλιομετροχρεώσεις- δεν μας ξεγελούν, άλλωστε μπήκαμε στον πέμπτο χρόνο αποκλεισμού του Δήμου μας.

Σ΄ ένα Δήμο όπου όλοι οι δημότες είναι οργισμένοι και δεν αντέχουν άλλο, όπου το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα έχει αποφασίσει την κατάργηση των διοδίων. Σ΄ ένα Δήμο ο οποίος έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και καλεί σε ανένδοτο αγώνα μέχρι την απελευθέρωση. Aπαιτούμε να σταματήσει το σκάνδαλο των συμβάσεων παραχώρησης. Zητάμε να συνεχιστούν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους με δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.

Συνεχίζουμε το δίκαιο αγώνα μας για δρόμους ελεύθερους χωρίς διόδια. Όταν οι κυβερνήσεις δε θέλουν ή δεν μπορούν, η κοινωνία το δίκιο της το υπερασπίζεται και το κερδίζει. Ή εμείς ή αυτοί!".  
Υπό τον τίτλο "Αυξήσεις "φωτιά" στα διόδια Έξω τα φυλάκια των μεγαλοεργολάβων από την Αττική -Να σταματήσουν αμέσως οι διώξεις σε βάρος των αγωνιστών", ο συνδυασμός της Περιφέρειας Αττικής, "Αντικαπιταλιστική Ανατροπή", με περιφερειακό σύμβουλο τον Άγγελο Χάγιο, τάσσεται υπέρ των διαδηλωτών των διοδίων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση: "Το δικαίωμα της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα. Στο πλαίσιο της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ληστρικές συμβάσεις που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις ΝΔ –ΠΑΣΟΚ και διατήρησαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, παρέδωσαν τους δρόμους στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες προς εκμετάλλευση για πολλές δεκαετίες.

Ενώ η ανεργία θερίζει, ενώ οι αλλεπάλληλοι φόροι και τα χαράτσια πέφτουν σα βροχή, το κατασκευαστικό κεφάλαιο με τις ευλογίες της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ 'κλείνει'- καταπατά στην ουσία τους δημόσιους χώρους- δρόμους και φυτεύει νέα φυλάκια είσπραξης διοδίων μέσα στην Αττική! Σαν να μην έφτανε αυτό, από τις 5/2/2014 οι τιμές των διοδίων αυξήθηκαν υπέρογκα.

Ενδεικτικά: Μετωπικά Διόδια Αφιδνών: 3,35€ από 2,10 (αύξηση 60%) Πλευρικά Διόδια Καπανδριτίου: 2,05€ από 1,20 (αύξηση 71%) Πλευρικά Διόδια Μαλακάσας: 1,45€ από 0,90 (αύξηση 61%) Πλευρικά Διόδια Οινοφύτων: 0,65€ από 0,40 (αύξηση 63%)

Οι εμπρηστικές αυτές αυξήσεις, που προοιωνίζονται τι θα επακολουθήσει την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του νερού, του ηλεκτρικού και των άλλων δημόσιων αγαθών, έχουν βάλει φωτιά στις λαϊκές οικογένειες της Βορειοανατολικής Αττικής.

Για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο, να πάνε στη δουλειά ή σε κέντρο υγείας πρέπει να πληρώσουν λύτρα στους ληστές των δρόμων. 8 σταθμοί διοδίων, συχνά χωρίς τεχνικές προδιαγραφές ασφαλείας, πολιορκούν τους κατοίκους του Ωρωπού και των γύρω περιοχών, επιβαρύνοντας φυσικά και όλους όσοι μετακινούνται στην Αθηνών –Λαμίας. Αυξήσεις τιμών και νέα διόδια έχουμε και στην Αθηνών- Κορίνθου, ενώ οι 43 νέοι σταθμοί διοδίων που στήνονται στους ελληνικούς δρόμους, ανεβάζουν το συνολικό αριθμό σταθμών διοδίων στους 75.

Η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική καταγγέλλει το πογκρόμ αστυνομικών και δικαστικών διώξεων που εξαπολύει η κυβέρνηση για να κάμψει τις λαϊκές διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις και εκφράζει τη συμπαράστασή της στους διαδηλωτές που προσάγονται και διώκονται δικαστικά. Η οργή και η αγανάκτηση είναι που πυροδότησε το κάψιμο κουβούκλιου σε παράπλευρο δρόμο στη Μαλακάσα.

Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου, η πολιτική των πλειστηριασμών, της διάλυσης της δημόσιας Υγείας και Παιδείας, της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ και της εμπορευματοποίησης όλων των δημόσιων αγαθών, εγκαθιστά διόδια ακόμα και μέσα στον αστικό ιστό!

Να καταργηθούν όλα τα διόδια -ελεύθερη κυκλοφορία σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Να ακυρωθούν οι ληστρικές συμβάσεις παράδοσης του οδικού δικτύου και των δημοσίων έργων στους επιχειρηματίες. Αγώνας – Αντίσταση – Ανατροπή της άθλιας πολιτικής του κεφάλαιου, της ΕΕ και των κυβερνήσεών τους".

H ΑΝΤΑΡΣΥΑ με ανακοίνωσή της "καταγγέλλει την φασιστική ενέργεια της κυβέρνησης των εργολάβων να συλλάβουν όλη την δημοτική αρχή και τους προέδρους των συλλόγων των κατοίκων του Ωρωπού καθώς και το κλίμα τρομοκρατίας που έχει εξαπολύσει ενάντια στους κατοίκους..

Οι εγκάθετοι του κάθε ΑΚΤΟΡΑ και της κάθε ΤΕΡΝΑ, Χρυσοχοίδης, Χατζιδάκις, Σαμαράς, Βενιζέλος  προίκισαν τους εργολάβους με το δικαίωμα να επιβάλλουν νέες εξοντωτικές αυξήσεις των διοδίων. Τους άφησαν να σταματήσουν τους δρόμους χωρίς καμιά συνέπεια πάνω από δυο χρόνια, την ίδια στιγμή που πληρώναμε τα πανάκριβα διόδια! Τους έδωσαν με την πλήρη συνέργεια των λαμόγιων της ΕΕ,  πάνω από 2 δισ επιπλέον από το ΕΣΠΑ, για πολύ λιγότερα χλμ δρόμων!

Όλοι οι "νταβατζήδες"  που μας έφεραν μέχρις εδώ, κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ΕΕ, εργολάβοι σε μια αποκρουστική συμμαχία ενάντια στον λαό.

Να καταργηθούν όλα τα διόδια -ελεύθερη κυκλοφορία σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Να ακυρωθούν οι ληστρικές συμβάσεις παράδοσης του οδικού δικτύου και των δημοσίων έργων στους επιχειρηματίες.
Αγώνας – Αντίσταση – Ανατροπή της άθλιας πολιτικής του κεφάλαιου, της ΕΕ και των κυβερνήσεών τους.

Οι εργαζόμενοι έχουν κάθε δικαίωμα να μην πληρώνουν αυτήν την άθλια συμπαιγνία. Έχουν κάθε δυνατότητα να τους ανατρέψουν"!  
Το Κίνημα Δεν Πληρώνω, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, ότι "είναι το πολιτικό κόμμα που αποτελεί τον κατεξοχήν συλλογικό εκφραστή των λαϊκών αγωνιστικών διεκδικήσεων στον αγώνα για την κατάργηση των διοδίων.

Τον τελευταίο καιρό δε, η υπογραφή των νέων, ακόμη σκανδαλωδέστερων συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων στους μεγαλοεργολάβους, έχουν επαναφέρει το θέμα των διοδίων στην κορυφή της κοινωνικής ατζέντας.

Πλέον αποτελεί καθήκον του ίδιου του λαού, να ενισχύσει τον αγώνα που δίνει το Κίνημα Δεν Πληρώνω τέσσερα χρόνια τώρα για την προάσπιση του αναφαίρετου δικαιώματός στην ελεύθερη μετακίνηση. Στα πλαίσια τη κλιμάκωσης της δράσης του ενάντια στα διόδια, το Κίνημα Δεν Πληρώνω συμμετείχε χθες, 09-02-14, στη παλλαϊκή συγκέντρωση διαμαρτυρίας χιλιάδων πολιτών στα διόδια Αφιδνών.

Το πρωί της ίδιας ημέρας είχε προηγηθεί δράση ενημέρωσης από το Κίνημα Δεν Πληρώνω στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου, με διανομή χιλιάδων εφημερίδων και ενημερωτικού υλικού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις Αφίδνες τα μετωπικά διόδια αυξήθηκαν πριν από λίγες μέρες κατά 60%, προς τέρψη των μεγαλοεργολάβων, γεγονός που καθιστά τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών είδος πολυτελείας.

Είναι πλέον σαφές ότι οι πολίτες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά αλλά και ηθικά αυτήν την κατάφωρη καταπάτηση των δημοκρατικών και συνταγματικά κατοχυρωμένων τους δικαιωμάτων.   Επιλέγουν τον δρόμο του συλλογικού αγώνα γεγονός το οποίο καταδείχθηκε από την αθρόα συμμετοχή τους στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα διόδια των Αφιδνών.

Οι δρόμοι ανήκουν στο λαό! Ο αγώνας για ελεύθερους δρόμους συνεχίζεται!".

Η Ραχήλ Μακρή, τομεάρχης υποδομών και μεταφορών των "Ανεξάρτητων Ελλήνων", δήλωσε: «Τρομοκρατώντας και εκβιάζοντας Πολίτες και Δημάρχους, ο Κυβερνητικός συρφετός προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για την αύξηση των διοδίων»


«Η Συγκυβέρνηση στον πανικό της να καλύψει τα ανήθικα χρέη της διαπλοκής της, με τα επιχειρηματικά συμφέροντα που την βοήθησαν να υφαρπάξει την ψήφο των Ελλήνων πολιτών, πριν ένα περίπου μήνα παραχώρησε υποτακτικά το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοδρόμων της Χώρας.

Χωρίς αιδώ, χωρίς να ερυθριάσουν καν, ενώ είχαν την γνώση ότι επίκειται αφαίμαξη του Έλληνα πολίτη, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και οι παρατρεχάμενοι του, Υφυπουργοί και σύμβουλοι, διαβεβαίωναν τόσο εντός του Κοινοβουλίου, όσο και με δηλώσεις τους στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ότι το κόστος των διοδίων δεν θα αυξηθεί. Και μάλιστα κατηγορούσαν την αντιπολίτευση για ψευδή διασπορά φόβου στην κοινωνία.

Δυστυχώς για αυτούς η αλήθεια αποκαλύπτει τον εαυτό της. Ούτε δύο μήνες δεν πέρασαν από το νομοσχέδιο εκποίησης των αυτοκινητοδρόμων και τα αρπακτικά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη όλων μας. Χωρίς να έχουν κατασκευάσει ούτε χιλιόμετρο αυτοκινητοδρόμου, παρέχοντας ακατάλληλους και επικίνδυνους δρόμους στους πολίτες, απαιτούν αυξήσεις διοδίων που φτάνουν και το 60%.

Τελικά μόνο το ψέμα σας κ. Χρυσοχοΐδη έχει κοντά ποδάρια. Μην προσπαθείτε να το καλύψετε με την φυλάκιση αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης και πολιτών που διαμαρτύρονται για το δικαίωμα τους να μετακινούνται στους δρόμους, που ο Λαός μας έχει πληρώσει από το υστέρημά του.

Ως Τομεάρχης Υποδομών των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και Βουλευτής Ν. Κοζάνης ήμουνα η πρώτη που αποκάλυψα τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις. Από τις 27 Αυγούστου έχω καταθέσει την με αριθμ. πρωτ. 131/934 Ερώτηση σε συνδυασμό με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων σχετικά με το «δωράκι» ύψους 68 εκατ. ευρώ προς την εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ, συμφερόντων, σύμφωνα με δημοσιεύματα, των Μπόμπολα-Κόκκαλη και Ιωάννου-Παρασκευαϊδη.

Πιστή στο καθήκον της υπεράσπισης του συμφέροντος των πολλών έναντι των αδηφάγων απαιτήσεων των λίγων, έχω αποκαλύψει τις προθέσεις της υπέρογκης και αναιτιολόγητης αύξησης των διοδίων στη σχετική συζήτηση του ανωτέρω αναφερομένου νομοσχεδίου και είχα αντιταχθεί σθεναρά στην ψήφιση ενός τέτοιου νομοθετήματος.

Η πραγματικότητα δυστυχώς δικαιώνει τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ. Ευτυχώς, όμως, δεν αργεί η ώρα της ανατροπής, με θεσμικό και δημοκρατικό τρόπο, όλων αυτών που για τα δικά τους μικροκομματικά οφέλη, πλήττουν το δημόσιο συμφέρον και της παραπομπής τους στη Δικαιοσύνη.

Μην φυλακίζετε την διαμαρτυρία, κύριοι της κυβέρνησης, καθώς είναι η σταγόνα που θα οδηγήσει το ποτάμι της λαϊκής αγανάκτησης να σας παρασύρει και να σας οδηγήσει εκεί που σας αξίζει βάσει των πράξεων σας».

Νάσος Μπράτσος από enet

Tσίπρας: Η Ευρώπη δεν έχει ιδιοκτήτες και ενοικιαστές


Με τις συναντήσεις του με τον γραμματέα του κόμματος «Αριστερά και Ελευθερία» Νίκι Βέντολα και τον περιφερειάρχη της Ρώμης Νικόλα Τζιγκαρέττι, ολοκλήρωσε την Κυριακή ο πρόεδρος του ΣΥΡIΖΑ Αλέξης Τσίπρας την επίσκεψή του στην ιταλική πρωτεύουσα, για την προώθηση της υποψηφιότητά του ως προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 
Οι δύο ιταλοί πολιτικοί μίλησαν με θερμά λόγια για τις πολιτικές προτάσεις του Αλ.Τσίπρα για μια διαφορετική Ευρώπη. Το Σάββατο συναντήθηκε με τον ιταλό πρωθυπουργό Ενρίκο Λέτα.
«Η υποψηφιότητά μου έχει σκοπό να περάσει το μήνυμα ότι ποτέ ξανά και πουθενά αλλού στην Ευρώπη δεν πρέπει να υπάρξει λαός να βρεθεί στην κατάσταση που βρέθηκε τα τελευταία τρία χρόνια η ελληνική κοινωνία», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Αλ. Τσίπρας μετά τη συνάντηση του με τον Ν. Βέντολα.
«Ξέρω ότι το σχέδιό μας είναι μεγαλεπήβολο. Έχουμε απέναντί μας ισχυρές δυνάμεις. Αλλά εάν οι λαοί συνεργαστούν, τίποτε δεν είναι αδύνατον. Η Ευρώπη και η Ε.Ε. δεν έχει ιδιοκτήτες και ενοικιαστές», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Η σωτηρία της Ευρώπης, βρίσκεται στις μεσογειακές της ρίζες, στον ευρωπαϊσμό του Αλέξη που αντιμάχεται τον εθνικισμό, στην αναγνώριση ατομικών ελευθεριών όπως είναι η υιοθέτηση των συμφώνων ελεύθερης συμβίωσης για όλους τους πολίτες, σε μια ισχυρή απάντηση στον λαϊκισμό της άκρας Δεξιάς», δήλωσε ο Νίκι Βέντολα.   Ο γραμματέας του «Αριστερά και Ελευθερία», επιβεβαίωσε ότι το κόμμα του στηρίζει και θα μετέχει στην πρωτοβουλία του ιταλικού «ψηφοδελτίου για τον Τσίπρα» ( Lista Tsipras) για τις Ευρωεκλογές.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι «βρισκόμαστε μπροστά σε μια συντηρητική αναδιάρθρωση στην Ευρώπη. Δεν είναι μόνο η κατάλυση της δημοκρατίας και η ενίσχυση του αυταρχισμού. Είναι και η αύξηση των δυνάμεων του μίσους που εκφράζει η άκρα δεξιά, η ναζιστική δεξιά, που συμβαδίζει με μία αύξηση του συντηρητισμού και της επιστροφής στον Μεσαίωνα στην Ευρώπη. Κι αυτό δεν είναι άσχετο με τις κυρίαρχες πολιτικές που ακολουθούνται σήμερα στην Ευρώπη».
Αναφερόμενος στις πολιτικές εξελίξεις στη Γαλλία, τόνισε ότι στη χώρα αυτή «είχαμε ένα υπερσυντηρητικό κίνημα. Αυτό το υπερσυντηρητικό κίνημα πηγαίνει χέρι-χέρι με την αύξηση της δυναμικής της Λεπέν. Οφείλουμε λοιπόν να δώσουμε τη μάχη ως δυνάμεις προοδευτικές και δημοκρατικές, όχι μόνο για την υπέρβαση της λιτότητας, αλλά και για την επιστροφή της δημοκρατίας, την επιστροφή των κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων στην Ευρώπη. Να ξαναπροσεγγίσουμε τις βασικές ιδρυτικές αρχές της Ευρώπης».
«Υπ΄ αυτή την έννοια», πρόσθεσε, «στην ατζέντα μας δεν υπάρχει ξεκομμένο το θέμα της λιτότητας. Υπάρχει το θέμα της αναθεώρησης της μεταναστευτικής πολιτικής, Υπάρχει και το θέμα ισότιμα της διεύρυνσης των ατομικών κοινωνικών δικαιωμάτων».


Στα θέματα της αυτοδιοίκησης επικεντρώθηκε η συζήτηση του Αλ. Τσίπρα με τον Ν. Τζινγκαρέτι. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ευχαρίστησε τον περιφερειάρχη του Λάτσιο «που βρήκε χρόνο σήμερα Κυριακή να μας δεχθεί και να συνομιλήσουμε μαζί του. Η συζήτησή μας ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική, πρώτον, διότι έχουμε μια κοινή εμπειρία σε Ελλάδα και Ιταλία από τις περικοπές των δαπανών προς την τοπική αυτοδιοίκηση. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ίσως ήταν το πρώτο θύμα των πολιτικών της λιτότητας. Δεύτερον, είχε ενδιαφέρον η συζήτησή μας διότι, παρουσιάζοντάς μου την εμπειρία της περιφέρειας του Λάτσιο, συνειδητοποιεί κανείς ότι υπάρχει δυνατότητα να προχωρήσει σε μία πολιτική εξυγίανσης, χωρίς τα βασικά χαρακτηριστικά που έχει η νεοφιλελεύθερη λιτότητα».

Για τη συνάντηση του με τον ιταλό πρωθυπουργό, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε πως «είχαμε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση και παρά το γεγονός ότι έχουμε διαφορετικές θέσεις, εντούτοις σε πολλά σημεία ο προβληματισμός μας συμπίπτει. Ιδίως συμπίπτει στη διαπίστωση ότι δεν μπορεί κανείς να ξεπεράσει την κρίση αν δεν επενδύσει σε πολιτικές ανάπτυξης και ενίσχυσης της απασχόλησης. Από κει και πέρα, ενημέρωσα τον Ιταλό πρωθυπουργό για τις θέσεις μας, για τις θέσεις της υποψηφιότητάς μου αλλά και για τον σκοπό, τον στόχο του ΣΥΡΙΖΑ εάν γίνει κυβέρνηση στην Ελλάδα. Του εξήγησα ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να διαπραγματευτούμε σκληρά στην Ευρώπη για να αλλάξει αυτή η πολιτική λιτότητας. Αυτή η πολιτική αλλαγή συνεπώς θα είναι επωφελής όχι μόνο για τον ελληνικό λαό αλλά και για όλο τον ευρωπαϊκό Νότο και ζήτησα τη στήριξη της ιταλικής κυβέρνησης σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο».
Συμπλήρωσε επίσης ότι «είναι θετικό που ολοένα και περισσότεροι διαπιστώνουν ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε αυτή την πολιτική [...] Είναι θετικό ότι και ο πρωθυπουργός Λεττα το επεσήμανε αυτό στον Μπαρόζο αλλά και ο Πρόεδρος Ναπολιτάνο έκανε μια παρόμοια επισήμανση τις προηγούμενες μέρες. Αλλά, πέρα από τις επισημάνσεις, πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει κι ένας κοινός σχεδιασμός διεκδικήσεων. Δεν μπορεί οι Σύνοδοι Κορυφής της Ευρώπης να είναι συναντήσεις 27 αρχηγών κρατών που κουβεντιάζουν αλλά στο τέλος γίνεται αυτό που θέλει η κυρία Μέρκελ».



Ολόκληρη η δήλωση του Αλ. Τσίπρα μετά τη συνάντηση με τον Νίκι Βέντολα:
«Θέλω να ευχαριστήσω τον Νίκι για τα καλά του λόγια. Εδώ αισθάνομαι ότι βρισκόμαστε ανάμεσα σε παλιούς συντρόφους γνώριμους και φίλους, σαν στο σπίτι μας δηλαδή. Με τους περισσότερους συντρόφους, μας συνδέουν κοινοί αγώνες. Ιδιαίτερα ο Νίκι Βέντολα για μας είναι μια εμβληματική φυσιογνωμία της αριστεράς, ένας χαρισματικός ρήτορας, που δεν χρειάζεται να ξέρεις ιταλικά για να καταλάβεις ότι συνεγείρει τα πλήθη. Είναι λοιπόν ιδιαίτερη χαρά για εμάς να βρισκόμαστε σήμερα εδώ και να μπορούμε να συμφωνήσουμε σε μια σειρά από θέματα που αφορούν τους σκοπούς της υποψηφιότητάς μου για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
»Η υποψηφιότητά μου για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει έναν ισχυρό συμβολισμό. Τον συμβολισμό της αλλαγής των συσχετισμών σήμερα στην Ευρώπη. Τον συμβολισμό της υπέρβασης του λόμπι της λιτότητας αλλά και των δυνάμεων που θέλουν να καταστρέψουν την Ευρώπη. Τον συμβολισμό της ανάδειξης της εναλλακτικής πρότασης για την Ευρώπη, διότι, είτε το θέλουμε, είτε δεν το θέλουμε, οι ζωές μας εξαρτώνται από τους χειρισμούς σήμερα στην Ευρώπη. Η Ευρώπη είναι το πεδίο της ταξικής και της πολιτικής πάλης. Οι ευρωεκλογές λοιπόν δεν μπορούν να μας αφήνουν αδιάφορους. Είναι μια σημαντική ευκαιρία να δώσουμε ένα ισχυρό μήνυμα για την αλλαγή της πολιτικής, για τον τερματισμό της λιτότητας, για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, για την επιστροφή της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης.
»Ένας επιπλέον συμβολισμός είναι ότι είναι η χώρα μου, η Ελλάδα, που αποτέλεσε το πειραματόζωο της λιτότητας στην Ευρώπη τα τελευταία τρία χρόνια. Όλα αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια είναι στίγμα στον ευρωπαϊκό πολιτισμό. 60% ανεργία στους νέους, τρία εκατομμύρια ανασφάλιστοι στα οκτώ εκατομμύρια.. που δεν έχουν τη δυνατότητα να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, άνθρωποι της διπλανής πόρτας που ψάχνουν να βρουν τροφή στους κάδους.Υπό αυτήν την έννοια, η υποψηφιότητά μου έχει σκοπό να περάσει το μήνυμα ότι ποτέ ξανά και πουθενά αλλού στην Ευρώπη δεν πρέπει να υπάρξει λαός να βρεθεί στην κατάσταση που βρέθηκε τα τελευταία τρία χρόνια η ελληνική κοινωνία.Ξέρω ότι το σχέδιό μας είναι μεγαλεπήβολο. Έχουμε απέναντί μας ισχυρές δυνάμεις. Αλλά εάν οι λαοί συνεργαστούν, τίποτε δεν είναι αδύνατον. Η Ευρώπη και η Ε.Ε. δεν έχει ιδιοκτήτες και ενοικιαστές. Είμαστε ισότιμα μέλη. Κι αν ενώσουμε τις δυνάμεις μας πιστεύω ότι μπορούμε να αλλάξουμε τη ζωή μας»
tvxs.gr