Τι νόημα έχει η ψήφος εμπιστοσύνης στους ετοιμοθάνατους;


Οι επιθανάτιοι σπασμοί της κυβερνητικής συμμορίας παίρνουν τον αυτοματισμό των ανακλαστικών εκείνων αντιδράσεων της ανημποριάς, του πανικού και της πτώσης. Ένας τέτοιος επιθανάτιος σπασμός είναι και η ψήφος εμπιστοσύνης που ζήτησε η κυβερνητική συμμορία από την κατοχική Βουλή… Αλήθεια τι νόημα έχει αυτή η νέα μανούβρα των ανδρεικέλων;
Πιστεύει αλήθεια κανείς ότι με τέτοιους χειρισμούς και μανούβρες μπορεί να διασωθεί αυτή η παραπαίουσα κυβέρνηση; 

Πιστεύει αλήθεια κανείς (ίσως ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος μέσα στον πανικό τους να το πιστεύουν) ότι μπορεί να υποκαταστήσεις τα μεγάλα πολιτικά ζητήματα, όπως το αποσυνθετικό πολιτικό αδιέξοδο και την ΠΤΩΣΗ χωρίς επιστροφή της δωσίλογης συμμορίας, με τεχνητά μέσα και γελοία κοινοβουλευτικά τερτίπια περί ψήφου εμπιστοσύνης; 



Η ψήφος εμπιστοσύνης με τα σημερινά δεδομένα είναι ένα κοινοβουλευτικό τέχνασμα ΕΝΤΕΛΩΣ γελοίο, το οποίο απλώς καταγράφει τον πανικό της πτώσης σου… 

Η ψήφος εμπιστοσύνης έχει νόημα στην κοινοβουλευτική σκακιέρα μόνο σαν τακτική κίνηση κυβερνητικής στρατηγικής ισχύος και με βάθος χρόνου. 

Πιο απλά. Μια κυβέρνηση καταφεύγει σ’ αυτό το μέσον όταν θέλει να επαναβεβαιώσει την ισχύ της και τη διάρκειά της. Που σημαίνει: 

α). Ότι έχει κοινοβουλευτική ισχύ… 
β). Ότι έχει βάθος χρόνου: Χρόνο ζωής… 

Αυτή η κυβέρνηση ούτε ισχύ έχει για να επιβάλει την πειθαρχία και στα μέλη της (δεν τολμάει να διαγράψει κανένα μέλος της), αλλά ούτε και χρόνο ζωής (το σπουδαιότερο): Ο ανώτερος κοινοβουλευτικός χρόνος ζωής της είναι μέχρι την εκλογή του Προέδρου, 4 μήνες!!! 

ΤΙΠΟΤΑ, συνεπώς, δεν μπορεί να πετύχει με την ψήφο εμπιστοσύνης:Ούτε να εξαλείψει το προεκλογικό κλίμα (αυτό τίθεται αντικειμενικά και διαρκώς θα πυρακτώνεται), ούτε να επιβάλει την «πειθαρχία» στα μέλη της (το καράβι βυθίζεται και οι «στασιαστές» θα πληθαίνουν, πάλι αντικειμενικά)… 

Τι νόημα, συνεπώς, έχει η θεατρική παράσταση της ψήφου εμπιστοσύνης;Είναι τόσο ηλίθια και γελοία που μόνο «συνωμοσιολογικά» μπορεί να σκεφτείς: Ότι αυτή η κυβέρνηση σκηνοθετεί η ίδια την «ηρωική» πτώση της… 

ΙΔΩΜΕΝ…

http://www.resaltomag.blogspot.gr

Υπάρχουν πλούσιοι στην Ελλάδα;


Γράφει ο Στωικός 
«Ποιο είναι το όριο για να προσδιοριστεί ποιος είναι πλούσιος;» ρωτάνε συχνά - πυκνά λαλίστατοι δημοσιογράφοι και δημοσιολόγοι της κακιάς ώρας, με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται για την επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας στους πλούσιους.
Στην Ελλάδα του 2014, με τις λίστες Λαγκάρντ και  Λιχτενστάιν, με τα δεκάδες δισεκατομμύρια που «έφυγαν» την περίοδο της κρίσης  για το Λονδίνο και τις Βρυξέλες, για να «επενδυθούν» σε ακίνητα, τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια που έχουν τοποθετηθεί στις ελβετικές τράπεζες και σε άλλους φορολογικούς παράδεισους,, τις χιλιάδες off shore με έδρα το Κρανίδι, τα εκατοντάδες δις που έχει συσσωρεύσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, το οποίο φιγουράρει στις πρώτες θέσεις του κόσμου, τα 30 δις. Ευρώ που «έπαιζαν» πριν λίγα χρόνια - στη προ κρίσης περίοδο - σε καθημερινή βάση οι εγχώριοι τζογαδόροι στο Χρηματιστήριο και την αγορά ομολόγων.
Κα όμως τα σαΐνια της καθεστωτικής δημοσιογραφίας, ψάχνουν να βρουν ποιος είναι πλούσιος στην Ελλάδα. Εμείς, για να τους εξιτάρουμε περισσότερο, θα τους θέσουμε το ερώτημα: υπάρχουν πλούσιοι στην Ελλάδα, ή μήπως πρόκειται για συκοφαντία που εκπορεύεται από κύκλους που επιδιώκουν να διατάξουν την κοινωνική ομαλότητα;

Για να σοβαρευτούμε. Η Ελλάδα είναι καπιταλιστική χώρα, με τις αστικές σχέσεις παραγωγικής - σε εμβρυακή μορφή - να εμφανίζονται τον 18ο αιώνα, την περίοδο της τουρκοκρατίας.
Στην ελληνική κοινωνία υπάρχει ταξική διαστρωμάτωση, με τις δύο βασικές τάξεις, την αστική τάξη και το προλεταριάτο να βρίσκονται στις δύο πλευρές της αντίθεσης και ο ενδιάμεσος χώρος να κυριαρχείται από πολυπληθή μικρομεσαία στρώματα - στα οποία επίσης υπάρχει εσωτερική διαστρωμάτωση - της πόλης και του χωριού.
Η Ελλάδα είναι μια κλασική εξαρτημένη καπιταλιστική χώρα, όπου λειτουργούν οι νόμοι της κεφαλαιοκρατικής ανάπτυξης, ο απόλυτος νόμος της κεφαλαιοκρατικής συσσώρευσης: συσσώρευση πλούτου στη μία πλευρά του πόλου της αντίθεσης και συσσώρευση φτώχειας στην άλλη πλευρά του πόλου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, στην προ κρίσης περίοδο, ο ενεργός πληθυσμός της χώρας, ξεπερνούσε τα 5 εκατομμύρια και οι απασχολούμενοι - με κάθε μορφής σχέση απασχόλησης - τα 4,5 εκατομμύρια.
Ο βαθμός εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης στην Ελλάδα, είναι υψηλότερος από τις άλλες χώρες της προηγμένης Ευρώπης. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία (Eurostat), οι εργαζόμενοι στη χώρα μας, δουλεύουν περισσότερο από τους εργαζόμενους σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Ισπανία και σε πολλές άλλες χώρες, ενώ οι αμοιβές τους, είναι από τις χαμηλότερες στην ευρωζώνη, σήμερα δε και από χώρες εκτός ευρωζώνης.
Ειδικά την περίοδο 1994 - 2008, στην Ελλάδα σημειώθηκε ταχύρρυθμη οικονομική ανάπτυξη, όπως δείχνουν μια σειρά δείκτες (ΑΕΠ, ιδιωτική και δημόσια κατανάλωση, επενδύσεις, κερδοφορία).
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει το απλό συμπέρασμα, ότι στην Ελλάδα έχει συσσωρευτεί τεράστιος πλούτος, ο οποίος εμφανίζεται με τη μορφή τραπεζικών καταθέσεων, πλασματικού  κεφαλαίου ( ομόλογα, μετοχές), τοποθετήσεις σε ακίνητα. Και πρόκειται για τις φανερές μορφές του τεράστιου αυτού πλούτου.
Που είναι επομένως οι πλούσιοι;
Σβήνοντας τα ίχνη του εγκλήματος  
Σε όλες τις προηγμένες καπιταλιστικές χώρες, μέσω των Εθνικών Λογαριασμών, δημοσιοποιείται ένα πλήθος στατιστικών στοιχείων, για την περιουσιακή κατάσταση των πολιτών. Έτσι, οι οικονομολόγοι, είναι σε θέση να ξέρουν, ότι το 1% του πληθυσμού των ΗΠΑ, κατέχει περιουσιακά στοιχεία που αντιστοιχούν στο 30% του ΑΕΠ. Ότι το 20% του πληθυσμού, κατέχει περιουσιακά στοιχεία που αντιστοιχούν στο 80% του ΑΕΠ. Γι΄ αυτό και οι ΗΠΑ χαρακτηρίζεται ως η χώρα με τις μεγαλύτερες οικονομικές και κοινωνικές αντιθέσεις.
Στην Ελλάδα, το πολιτικό προσωπικό της άρχουσας τάξης, προφανώς από ταξική ιδιοτέλεια, αποφάσισε να σβήσει τα ίχνη του εγκλήματος, ώστε ο απλός λαός να μη γνωρίζει ποιοι λεηλατούν τον  μόχθο του.
Έχοντας ως γνώμονα τη θέση, ότι μόνο τα επίσημα κρατικά έγραφα, πιστοποιούν αν κάποιος είναι ή δεν είναι πλούσιος, αποφάσισαν να... εξαφανίσουν τους πλούσιους.
Στη φορολογική μεταρρύθμιση που έγινε το 1992 ( υπουργός Οικονομικών Γ. Παλαιοκρασσάς, πρωθυπουργός Μητσοτάκης), ψηφίστηκε ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία, με τη φορολογία των μετοχών και των ομολόγων στην πηγή, εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση του κατόχου τους.
Η φορολογία των μετοχών, γίνεται με τη διανομή των εταιρικών κερδών προς τους μετόχους της εταιρίας.  Μετά την φορολόγηση τους, δεν υπάρχει καμία άλλη επιβάρυνση για τον κάτοχο των μετοχών.
Αν π.χ κάποιος έχει 1 εκατ. Ευρώ σε μετοχές, όχι μόνο δεν αθροίζονται  μαζί με τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία, αλλά δεν είναι υποχρεωμένος να τις εμφανίσει ούτε στην φορολογική του δήλωση. Έτσι φτάνουμε στο τραγελαφικό, μεγάλοι επιχειρηματίες, εφοπλιστές κλπ, να εμφανίζουν στις φορολογικές τους δηλώσεις ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ (!) Τα υπόλοιπα, τα οποία μπορεί να είναι μερικά εκατομμύρια σε μετοχές και σε κρατικά ή εταιρικά ομόλογα, απλώς δεν τα εμφανίζουν.
Άλλη παρασπονδία, την ίδια πάλι περίοδο. Μέχρι το 1990, η στατιστική υπηρεσία δημοσιοποιούσε στοιχεία ξεχωριστά για τις επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερα από 500 άτομα (μεγάλες επιχειρήσεις).
Από το 1990 και μετά, σταμάτησε η δημοσιοποίηση τέτοιων στοιχείων, καθώς οι μεγάλες επιχειρήσεις αναμείχθηκαν με όλες τις υπόλοιπες. Και να φανταστεί κανείς, ότι ο Γ. Παλαιοκρασσάς, είναι και θεοσεβούμενο άτομο.
Το 1988, ο «γιος του αγωγιάτη», ο Δ. Τσοβόλας, είχε φροντίσει και αυτός να βάλει το χεράκι του στην απόκρυψη του μεγάλου πλούτου, με τη ρύθμιση περί αφορολόγητων αποθεματικών των επιχειρήσεων. Με τη ρύθμιση αυτή,  τα κέρδη των επιχειρήσεων διακρίνονται σε διανεμόμενα στους μετόχους ( τα οποία και φορολογούνται) και σε μη διανεμόμενα, τα οποία καταλήγουν στο λογαριασμό των αφορολόγητων αποθεματικών, προκειμένου, υποτίθεται, να επενδυθούν. Ο λογαριασμός αυτός, ο οποίος υπάρχει και σήμερα, εξελίχθηκε σε πηγή διαφθοράς και φοροδιαφυγής και τους μόνους που εξυπηρετεί είναι τους μεγαλομετόχους των επιχειρήσεων.
Εκτός όμως αυτή την κρατική νοθεία, έχουμε και την νοθεία, στην οποία επιδίδονται αυτόνομα οι μεγάλες επιχειρήσεις, με κόλπα που είναι γνωστά, αλλά κανείς δεν επιδιώκει να τα αντιμετωπίσει. Είναι γνωστή η τεράστια φοροδιαφυγή, στην οποία επιδίδονται  οι πολυεθνικές επιχειρήσεις μέσα από τις λεγόμενες ενδοομιλικές συναλλαγές. Είναι π.χ χαμηλότερος ο συντελεστής φορολογίας κερδών στην Κύπρο; Δημιουργούν μια εικονική εταιρία εκεί, στην οποία και μεταφέρονται τα κέρδη των άλλων εταιριών του ομίλου, προκειμένου να φορολογηθούν με τον χαμηλό συντελεστή. Στο ίδιο αποσκοπούν και οι τριγωνικές συναλλαγές, όπου, μέσω μίας εικονικής εταιρίας, δύο άλλες εν λειτουργία επιχειρήσεις, υποτιμολογούν ή υπερτιμολογούν τις μεταξύ τους συναλλαγές.
Και αφήνουμε απέξω τους φορολογικούς παραδείσους, όπου, σύμφωνα με διάφορα στοιχεία, έχουν φυγαδευτεί περί τα 70 τρις. Δολάρια, τις offshore εταιρίες, οι κάτοχοι των οποίων απαλλάσσονται από κάθε φόρο κλπ.
Περιουσιολόγιο   
Μια κάποια λύση σε αυτό τον ορυμαγδό αυθαιρεσίας και φοροδιαφυγής, θα ήταν η θέσπιση του μέτρου του περιουσιολόγιου, ενταγμένου όμως σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα αντιμονοπωλιακών, αντιιμπεριαλιστικών ανατροπών, που έχει ανάγκη ο τόπος και ο λαός της χώρας.
Η χρήση του είναι απλή. «Έλα εδώ κύριε. Πόσα ακίνητα έχεις, πόσα αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, τραπεζικές καταθέσεις σε Ελλάδα και στο εξωτερικό, μετοχές, ομόλογα. Αν το άθροισμα των περιουσιακών σου στοιχείων ξεπερνά το 1 εκατ. Ευρώ, επιβάλλεται φόρος π.χ 4% ( στο κεφάλαιο και όχι στην απόδοση), πέραν της φορολογίας του φόρου εισοδήματος». Οι αστοί βέβαια θα τσινήσουν, θα φωνάξουν, θα μιλήσουν για «δήμευση» της περιουσίας που απέκτησαν τίμια με τον ιδρώτα του προσώπου τους.
Είναι θέμα επιλογής. Αν το μέτρο εντάσσεται, όπως είπαμε, σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα αντιμονοπωλιακών - αντιιμπεριαλιστικών ανατροπών, θα είναι κι'  αυτό προσωρινό. Το αμέσως επόμενο βήμα, θα είναι η απαλλοτρίωση των απαλλοτριωτών.

Η απογοητευτική συγκυρία και η δυνατότητα μιας νέας εποχής



H περίοδος στην οποία εισήλθαμε πυκνή εξελίξεων θα αποτελέσει το τέλος μιας πενταετίας που την χαρακτήρισε η ωμή επικυριαρχία της «τρόικας» και των πολιτικών της με συνεργάτες της πολιτικές και κοινωνικές εγχώριες δυνάμεις του συντηρητικού τόξου, που στην ιστορική εξέλιξη της χώρας θα φέρουν αυτό το στίγμα βαρύ κι ανεξίτηλο.Η νέα περίοδος που προδιαγράφεται με αφορμή την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, είτε με επίσπευση της, με πρόωρες εκλογές το Νοέμβρη 2014, είτε με εκλογές στις αρχές Μαρτίου 2015, θα είναι η μετα-τρόικα εποχή.
Αλλά, θα μπορούσε υπό ορισμένες προϋποθέσεις να είναι και μία νέα εποχή για την πατρίδα και την κοινωνία της.Ως πολιτικός πρωταγωνιστής αυτής της περιόδου, ήδη, αναγνωρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, με ειδικό βάρος στον πρόεδρο του Α. Τσίπρα.Η συγκυρία, τα στοιχεία της οποίας σε πρώτη ανάγνωση την δείχνουν απογοητευτική (και στην τρέχουσα εξέλιξη της είναι, πράγματι), διαμορφώνει, λόγω της πραγματικής αποτυχίας των πολιτικών της πενταετίας με την ταυτόχρονη βύθιση της οικονομίας και τη συσσώρευση μιας πλατιάς δυσαρέσκειας σ΄όλη την κλίμακα της κοινωνίας, καίριες και μοναδικού χαρακτήρα, -μετά από πέντε χρόνια-, προϋποθέσεις για μια σημαντική μια ουσιώδη αλλαγή στόχων, πολιτικών και πορείας.
Η νέα ηγεσία της χώρας, αξιοποιώντας την οριακή στιγμή των επερχόμενων εθνικών εκλογών, οφείλει να αναδείξει και στην Ευρώπη και παντού αυτά τα στοιχεία: την αποτυχία της ασκηθείσας πολιτικής που συσσώρευσε βαριά και τραγικά αδιέξοδα και στην οικονομία και στην κοινωνία και, ταυτόχρονα την ανάγκη, αλλά και την ετοιμότητα ύπαρξης και πραγματοποίησης μιας άλλης πολιτικής, ενός άλλου σχεδίου.
Η νέα ηγεσία της χώρας οφείλει να έχει πάνω σε μία τέτοια βάση και σε μια τέτοια προοπτική την έγκριση και υποστήριξη του ελληνικού Λαού, μέσω της ετυμηγορίας του. Το νέο «κοινωνικό συμβόλαιο» δεν μπορεί παρά να είναι πρόγραμμα στον αντίποδα των πολιτικών που εφαρμόσθηκαν, ανάταξης της οικονομίας, επαναθεμελίωσης και ανάπτυξης της παραγωγικής βάσης και εξόδου από την πολύμορφη ανθρωπιστική κρίση.
Το νέο «κοινωνικό συμβόλαιο» δεν μπορεί να είναι και να εξαντλείται σε μία (εκ)λογικίστικη λίστα παροχών, αλλά να είναι σχέδιο ανασυγκρότησης του έθνους, της οικονομίας και της κοινωνίας.Πολύ περισσότερο αυτό το σχέδιο δεν μπορεί να έχει τα ίδια κοινωνικά και οικονομικά υποκείμενα της καταστροφικής περιόδου που κλείνει, δεν μπορεί να στηρίζεται στους ίδιους πρωταγωνιστές ή σε νέες τους μεταμορφωμένες συμπράξεις των κυρίαρχων κέντρων οικονομικής και μιντιακής εξουσίας της τελευταίας πενταετίας, για να μην πούμε, ορθότερα, της τελευταίας 30ετίας (από την εποχή των «νέων τζακιών» και εντεύθεν).
Οποιαδήποτε συσχέτιση και όποιες επιλογές στήριξης σε δυνάμεις τέτοιας φύσης και ποιότητας θα ακυρώσει κάθε δυναμική αλλαγής και απονευρώνει, σχεδόν εν τη γενέσει της, κάθε προοπτική εναλλακτικού σχεδίου εξόδου και ανάταξης.Ταυτόχρονα, η ανάγκη ενός πραγματικού κοινωνικού -λαϊκού συσχετισμού (οργανωμένου, πολιτικοποιημένου, γεωγραφικά διαρθρωμένου και κοινωνικά διακλαδισμένου), που είναι ,- και πρέπει να εννοείται-, ως μία συνθήκη διαφορετικής ποιότητας και βάθους από την καταγραφή ενός μεγάλου εκλογικού ποσοστού, αποτελεί τη σημαντικότερη παράμετρο στήριξης σε περίοδο σκληρών διαπραγματεύσεων, έντονων μεταβολών και εφαρμογής μίας νέας πολιτικής παραγωγικής ανασυγκρότησης με νέες δυνάμεις και νέα προοπτική.
Παράλληλα, η Ευρώπη της αφύπνισης , των προοδευτικών συμμαχιών και των αγωνιστικών μετώπων πρέπει να αποτελεί μόνιμη, σταθερή και έμπρακτη στόχευση, που θα εγγραφεί την ύπαρξη και το βάρος της σε νέες αποφάσεις και διαρκείς ανατροπές για την αλλαγή της πορείας και την ακύρωση του νεο-φιλελευθέρου, επικυρίαρχου γερμανικού της μοντέλου.
Επιγραμματικά, επιδιώξαμε, σε αντιδιαστολή με την δημοσιογραφία των κυρίαρχων κέντρων και την αφοπλισμένη από τις σκοπιμότητες «κριτική» να θίξουμε σημεία για μια άλλη, πραγματικά θετική για την κοινωνία και την πατρίδα στρατηγική.Θα επανέλθουμε (και για τα άλλα θέματα: της ουσίας των πολιτικών, των συμμαχιών, των άλλων κομμάτων, των αναγκαίων πρωτοβουλιών, της εναλλακτικής δυνατότητας)…

Πηγή :προσωπικό blog του Ελευθέριου Τζιόλα, εδώ: e-diavlos.blogspot.gr


Αυταπάτη το πρωτογενές πλεόνασμα της ελλάδας

Deutsche Welle : 


«Η Ελλάδα δεν έχει πετύχει κανένα πρωτογενές πλεόνασμα, πρόκειται για μια πληροφορία που διαδίδεται από τα μέσα ενημέρωσης και η οποία είναι λανθασμένη» δηλώνει ο κορυφαίος Γερμανός οικονομολόγος Χάνσ Βέρνερ Ζιν στην Deutsche Welle και προσθέτει: «Η Ελλάδα έχει ένα τεράστιο πρωτογενές έλλειμμα. Για τη δική του όμως συνεισφορά, το ΔΝΤ δεν συνυπολογίζει ένα μέρος του ελλείμματος. Αυτός όμως είναι ο ορισμός του ΔΝΤ και όχι της Eurostat ή άλλων στατιστικών υπηρεσιών». Επισημαίνει μάλιστα χαρακτηριστικά ότι, όταν εξαιρείς ένα σημαντικό αριθμό δαπανών, πάντα πετυχαίνεις πλεόνασμα, αναφερόμενος κυρίως στα χρήματα που διατέθηκαν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Υπενθυμίζεται ότι, τον Νοέμβριο του 2012 το Eurogroup είχε δεσμευτεί να προχωρήσει σε κινήσεις που θα ανακουφίζουν την Ελλάδα από το βάρος του χρέους, υπό την προϋπόθεση ότι η Αθήνα θα εκπλήρωνε τον όρο του πρωτογενούς πλεονάσματος, όπως επιβεβαιώθηκε τελικά και από την Eurostat. «Εντούτοις η επίτευξη ή όχι του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι ένα αρκετά διαφιλονικούμενο ζήτημα στις τάξεις των οικονομολόγων. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για μια "αυταπάτη" της Αθήνας που έχει τις ευλογίες της ΕΕ και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου» αναφέρει η Deutsche Welle
- See more at: http://www.drachmi5.gr/oikonomia/deutsche-welle-aytapati-protogenes-pleonasma-tis-elladas#sthash.WBczeh2e.dpuf

Η μετάβαση στη δραχμή



Δημοσιεύουμεμε σε συνέχειες, απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα που αφορούν το καίριο ζήτημα της "Μετάβασης στη Δραχμή" από το ομότιτλο τελευταίο βιβλίο του Θεόδωρου Κατσανέβα  (εκδόσεις Fotounica, 2014 )που περιέχει εβδομήντα απαντήσεις σε σχετικές ερωτήσεις, καθώς και άλλα συνοδευτικά και υποστηρικτικά κείμενα.Το βιβλίο μπορεί να το προμηθευτούν οι ενδιαφερόμενοι με αποστολή στο σπίτι (210-522800,τιμή κόστους 5 ευρώ). 
1. Γιατί να επιστρέψουμε στη δραχμή;
Η ένταξη στην ευρωζώνη έγινε για να ενταχθούμε σε μια μεγάλη ισχυρή οικογένεια όπου θα ζούμε καλύτερα, θα διασφαλιστεί η ποιότητα ζωής, η ανάπτυξη της οικονομίας, η ειρηνική συνύπαρξή μας με τις γειτονικές χώρες. Αντί γι’ αυτό, οδηγηθήκαμε στον γκρεμό. Σήμερα βιώνουμε τη μεγαλύτερη οικονομική καταστροφή, εκτός από περιόδους πολέμων. Μια σύγχρονη ελληνική τραγωδία. Ας θυμηθούμε απλά πως ζούσαμε με τη δραχμή και πως ζούμε σήμερα με το ευρώ.
2. Πως φτάσαμε ως εδώ; 
Η ένταξή μας στο ευρώ τον Ιανουάριο του 2002 ήταν από την πρώτη στιγμή καταστροφική για την ελληνική οικονομία. Αντί η ισοτιμία του ευρώ προς τη δραχμή να οριστεί σε φυσιολογικά επίπεδα της τάξης του 1:700, καθορίστηκε η πληθωριστική ισοτιμία 1 ευρώ προς 340,75 δραχμές
[1]
. Αυτή η αυθαίρετη και μάλλον σκόπιμη ισοτιμία που έγινε με τη συμβολή της Goldman Sachs, εκτίναξε στα ύψη τις τιμές και υποβάθμισε άμεσα την αγοραστική αξία των μισθών και των συντάξεων. Η ελληνική βιομηχανία, ο τουρισμός και η γεωργική μας παραγωγή έχασαν μεγάλο μέρος της ανταγωνιστικότητάς τους.  
Στην πραγματικότητα, συντελέστηκε μια ιδιόμορφη κλοπή εθνικού πλούτου. Μετά το 2002 και μέχρι το 2008, υπήρξε μια αρχική περίοδος πλαστής ευημερίας μέσα στην ευρωζώνη που στηρίχθηκε σε δανεισμό. Η χώρα δανειζόταν με δυσμενείς όρους για να πληρώσει παλαιότερα χρέη, για να αγοράσει πανάκριβο αμυντικό εξοπλισμό, για αεροπλάνα χωρίς μηχανές, υποβρύχια που γέρνουν κλπ, σε ένα απύθμενο πάρτι παρασυναλλαγών και διαφθοράς, όπου κυρίαρχο ρόλο είχαν γερμανικές εταιρείες. Οι τράπεζες προωθούσαν φορτικά, προγράμματα εύκολου δανεισμού, με τις ευλογίες της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Η φούσκα της πλαστής ευημερίας της ευρωζώνης έσκασε το 2008 με την έλευση της διεθνούς οικονομικής κρίσης και η οικονομία μας κατέρρευσε, όπως έγινε και σε άλλες περιφερειακές χώρες του νότου.  
Με τη διαφορά ότι εδώ, λόγω ασυδοσίας των κυβερνώντων και μεγάλου «φαγοποτιού», τα πράγματα ήταν χειρότερα. Το 2010 κρεμαστήκαμε στη θηλειά της Τρόικα και των Μνημονίων, επαιτώντας συνεχώς και νέα δανεικά σε ευρώ για την αποπληρωμή των παλαιότερων χρεών που συνεχώς διογκώνονται. Έξι χρόνια μετά την κρίση του 2008, η ελληνική οικονομία κατρακυλάει συνεχώς χωρίς ελπίδα ανάστασης. Παρόμοια κρίση σε διάρκεια και βάθος δεν έχει υπάρξει ποτέ διεθνώς. Μας λένε ότι αν γυρίσουμε στη δραχμή θα πάμε στην κόλαση. Ενώ η κόλαση με το καταστροφικό ευρώ και το άτεγκτο Μνημόνιο είναι εδώ. Και με τη σημερινή κατάσταση, θα είναι για πάντα εδώ. Γι’ αυτό, αξίζει να γυρίσουμε πίσω για να πάμε μπροστά.
3. Μήπως φταίει  η κακοδιαχείριση, οι σπατάλες, η διαφθορά που μας χαρακτηρίζει;
Oι κυβερνήσεις των τελευταίων είκοσι περίπου χρόνων είναι υπόλογες για την κορυφαία διαφθορά, την κακοδιαχείριση, τη δημοσιονομική σπατάλη και ασυδοσία και πρέπει να λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη γι’ αυτό. Το μεγάλο πάρτι της διαφθοράς στο οποίο, επισημαίνεται και πάλι, συμμετείχαν μεγάλες εταιρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα της Γερμανίας, εξηγεί γιατί είμαστε οι πρωτοπόροι της κατάρρευσης που έχουν υποστεί όλες οι περιφερειακές χώρες της  ευρωζώνης, οι λεγόμενες GIPSI (GreeceItalyPortugalSpainIreland).
[2]
Όπως αποδεικνύεται από πολλές διεθνείς και δικές μας μελέτες στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, οι περισσότερες χώρες μέσα στην ευρωζώνη καταρρέουν με την έλευση της κρίσης του 2008-9, σε αντίθεση με τις χώρες έξω από την ευρωζώνη, ή και έξω από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια ενδελεχής σύγκριση της  πορείας του ΑΕΠ, του ισοζυγίου πληρωμών και άλλων οικονομικών μεγεθών των χωρών μέσα και έξω από την ευρωζώνη, αποδεικνύει αυτή τη διαπίστωση.
[3]
Η κακοδιοίκηση και φαυλότητα της πολιτικής μας ηγεσίας, εξηγεί γιατί η Ελλάδα σέρνει το χορό του Ζαλόγγου στο γκρεμό και μας ακολουθούν οι άλλες χώρες του νότου. Αλλά η κυρίως αιτία της τραγωδίας είναι συστημική. Είναι αυτό το ίδιο το ευρώ που καταστρέφει όλη τη νότια ευρωζώνη και όχι μόνο. Γιατί αν πάρεις το λάθος τρένο, σε όποιο σταθμό και αν κατέβεις θα είναι λάθος.  
4 Γιατί το ευρώ ευνοεί τη Γερμανία και όχι την Ελλάδα και τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου;
Το πρόβλημα, τονίζεται και πάλι, είναι συστημικό. Οφείλεται στις διαφορετικές οικονομικές δομές των βόρειων χωρών σε σχέση με τις αντίστοιχες του ευρωπαϊκού νότου
[4]
Το ευρώ είναι ένα κουστούμι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της Γερμανίας κυρίως, η οποία παράγει ολιγοπωλιακά προϊόντα
[5]
έντασης κεφαλαίου
[6]
, υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας. Τα προϊόντα αυτά, εμπεριέχουν μικρό κόστος πρώτων υλών ή εργασίας. Η παραγωγή τους στοιχίζει ελάχιστα, αλλά επειδή δεν υπάρχουν ανταγωνιστές ή υπάρχουν ελάχιστοι, η τιμή πώλησής τους ορίζεται αυθαίρετα πολύ υψηλή, με συνέπεια τα περιθώρια κέρδους να είναι τεράστια.
Ένας σύγχρονος μαγνητικός τομογράφος, π.χ. της Siemens, πωλείται πολύ ακριβά γιατί θεωρείται αναγκαία η αγορά του στη διεθνή αγορά. Και σε εξωφρενικά υψηλές τιμές πωλούνται τα ανταλλακτικά του. Επί πλέον, η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως και άλλες πολυεθνικές, φροντίζουν να έχουν ένα «καλολαδωμένο» δίκτυο αγοραστών σε όλες τις χώρες. Έτσι το σκληρό ευρώ, αυτό το συγκεκαλυμμένο μάρκο, ευνοεί κυρίως τη χώρα δυνάστη της Ευρώπης, η οποία σωρεύει τεράστια συναλλαγματικά πλεονάσματα και κερδοσκοπεί από τη διαφορά των spreads
[7]
και τα χαμηλά, μηδενικά ή και αρνητικά επιτόκια καταθέσεων και ομολόγων που συλλέγει μαζικά από όλες τις χώρες, αφού θεωρείται ασφαλής επενδυτικός προορισμός.
5. Γιατί δε μας ευνοεί το σκληρό ευρώ; 
Ό κύριος προσανατολισμός της περιφερειακής ελληνικής οικονομίας στον τουρισμό και τη γεωργία, απαιτεί παραγωγική διαδικασία έντασης εργασίας. Χρειαζόμαστε δηλ. πολλά εργατικά χέρια, το κόστος των οποίων δεν μπορεί να συμπιεστεί κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο,ώστε το συνολικό κόστος παραγωγής να είναι χαμηλότερο ή ίσο με αυτό των ανταγωνιστών μας. Το δωμάτιο ενός ελληνικού ξενοδοχείου, στοιχίζει περίπου το διπλάσιο απ’ ότι ένα αντίστοιχο στην Τουρκία, στην Αίγυπτο, στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στην Ουγγαρία. Γι’ αυτό και η Κωνσταντινούπολη, το Κάιρο, το Βουκουρέστι, η Βουδαπέστη κλπ, πλημμυρίζουν από Έλληνες τουρίστες, αφού οι διακοπές στοιχίζουν λιγότερο από ότι στον Πόρο και αρκετά λιγότερο από ότι στην Πάρο.
Την ίδια ώρα, με τη συνθήκη του Σέγκεν, δε μας επιτρέπεται, ή δεν είναι εύκολο να δεχθούμε μαζικά τουρίστες από χώρες όπως η Ρωσία η Κίνα, το Ιράν κλπ, αν και η κατάσταση στο θέμα αυτό έχει κάπως βελτιωθεί τελευταία. Λόγω του σκληρού ευρώ
[8]
καταστρέφεται η αγροτική μας παραγωγή. Τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τα ροδάκινα, τα κεράσια οι ελιές μας πέφτουν από τα δέντρα και σαπίζουν, αφού οι εισαγωγές από τη μακρινή Αργεντινή, το Μαρόκο, την Αίγυπτο κλπ, είναι φτηνότερες. Ακόμα και ο ποιο χαμηλά αμειβόμενος εργάτης γης που αμείβεται σε ευρώ, Έλληνας ή μετανάστης, στοιχίζει πολύ πιο ακριβά από ότι σε μια ανταγωνιστική μας χώρα όπου αμείβεται σε υποτιμημένο νόμισμα.
Αν ένας εργάτης γης στην Ελλάδα στοιχίζει το λιγότερο 25 ευρώ την ημέρα, στην Τουρκία στοιχίζει σε τούρκικες λίρες που αντιστοιχούν περίπου σε 10-15 ευρώ. Το κόστος ζωής στη γειτονική χώρα είναι χαμηλότερο λόγω της υποτιμημένης τουρκικής λίρας και τα περισσότερα καταναλωτικά είδη που αγοράζει ο Τούρκος εργαζόμενος, είναι επίσης πιο φτηνά. Το γεγονός ότι η Βουλγαρία ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά όχι στην ευρωζώνη, σε συνδυασμό με τη χαμηλή φορολόγηση, έχει οδηγήσει πολλές ελληνικές εταιρείες να μεταφέρουν εκεί την έδρα τους. Οδηγοί φορτηγών και λεωφορείων από τη Βουλγαρία, αντικαθιστούν Έλληνες συναδέλφους τους με πολύ μικρότερη αμοιβή, αφού το εκεί κόστος ζωής είναι επίσης πολύ χαμηλό. Πολλοί Έλληνες καταναλωτές στα σύνορα με την Αλβανία, τα Σκόπια, τη Βουλγαρία, την Τουρκία, επισκέπτονται σε μονοήμερα ταξίδια τις χώρες αυτές και προμηθεύονται κάθε είδους φτηνά προϊόντα και καύσιμα.[1]
Η ένταξη της Ελλάδας στο Ευρώ έγινε στις 1/1/2001 με λογιστικό χρήμα και καθορισμό ισοτιμίας 1:340,75.
Η χρήση φυσικού χρήματος ξεκίνησε μετά από ένα χρόνο, με την επίσημη ένταξη μας στην ευρωζώνη στις  1/1/2002. Όταν η Ελλάδα υιοθέτησε το ευρώ στα τέλη του 2000, η ισοτιµία της δραχµής βρισκόταν στις 365,6 δραχµές ανά 1 δολάριο. Η ισοτιμία Ευρώ-δολαρίου στις 31/12/2000 ήταν 1 € = 0,9421 $.  Συνεπώς, η σχέση δραχμής/ευρώ με 1/340,75 οδήγησε σε άμεση ανατίμηση της δραχμής έναντι του δολαρίου κατά περίπου 6% (στρογγυλοποιημένο), πέραν από τις κερδοσκοπικές ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών που έφθασαν ακόμη και στο 300%. Οι τραπεζικές καταθέσεις στα τέλη του 2009 ανέρχονταν σε 237,53 και το ίδιο έτος δόθηκαν δάνεια 249,58 δις, δηλ. κατά 12,15 περισσότερα δις από τις καταθέσεις. Στα τέλη του 2012 οι τραπεζικές καταθέσεις μειώθηκαν σε 161,36 δις και τα δάνεια σε 227,7 δις αυξημένα δηλ. κατά 66,34 σε σχέση με τις τελευταίες
 2]
Ο όρος GIPSI έχει πρωτοαναφερθεί από τον Paul Krugman σε άρθρα του στους New York Times και τείνει να επικρατήσει του προγενέστερου και υποτιμητικού PIGS (PortugalItalyGreeceSpain). O κορυφαίος Νομπελίστας και φιλέλληνας οικονομολόγος, εκτιμά πως η αποχώρηση της Ελλάδας από την Ευρωζώνη είναι  αναπόφευκτη, με όποιον τρόπο κι αν συμβεί "Η Ελλάδα είτε θα επιλέξει να αποχωρήσει οικειοθελώς από την Ευρωζώνη, είτε θα εκδιωχθεί βιαίως", τονίζει χαρακτηριστικά, δηλώνοντας πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος για τη χώρα μας πέραν εκείνον της δραχμής. Ο Krugman ασκεί  κριτική στους Ευρωπαίους ηγέτες για την εμμονή τους στη λιτότητα. "Η πεποίθηση των Ευρωπαίων πως μέσω της εφαρμογής μέτρων λιτότητας θα έρθει η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας αποτελεί μια κούφια νίκη, μια ιδεολογική υστερία, δηλώνει χαρακτηριστικά. Επιθετική εφαρμογή μέτρων λιτότητας συνιστά ήττα αν δεν υπάρχει ανάπτυξη", δηλώνει, μεταξύ πολλών άλλων, ο Andrew Balls, επικεφαλής του χαρτοφυλακίου της Ευρώπης της Pimco, του μεγαλύτερου fund διαχείρισης ομολόγων παγκοσμίως.  www.bankong news.gr, 4/5/2012.
[3]
Bλ. European Central BankHarmonized real exchange rates και διάφορες μελέτες, μεταξύ των οποίων του Hans-Werner Sin (Spiegel, 20-2-2012 και 6-3-2012, ερευνητικές εργασίες υπό την επίβλεψή μου στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, καθώς και συγκριτική μελέτη του καθηγητή John Weeks του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, περίληψη των οποίων παρατίθενται στα κεφ. 4 του παρόντος.
[4]
Ο αμερικανός οικονομολόγος Robert Mandell κέρδισε το βραβείο Nobel το 1999 για τη συμβολή του στην ανάλυση της νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής κάτω από διαφορετικά συστήματα συναλλαγματικών ισοτιμιών και στην ανάλυση των άριστων περιοχών νομίσματος. Ο ίδιος υπήρξε υπέρμαχος της δημιουργίας του ευρώ αλλά προφανώς δεν είχε προβλέψει τις στρεβλώσεις που επήλθαν από την εισαγωγή ενός κοινού νομίσματος σε χώρες με διαφορετικές οικονομικές δομές, χωρίς την ύπαρξη κεντρικής εξισορροπητικής οικονομικής πολιτικής. Πιο πρόσφατα, φαίνεται να αμφιβάλλει για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος στην πράξη, λόγω του ότι δεν έχει υπάρξει η αναγκαία τραπεζική και πολιτική ένωση.
[5]
Ολιγοπώλιο είναι η αγορά εκείνη όπου υπάρχουν λίγες μόνο επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου που παράγουν και προσφέρουν ομοειδή προϊόντα. Συχνά, οι επιχειρήσεις αυτές αν δε συνενώνονται, κάνουν υπόγειες συνεννοήσεις μεταξύ τους, με σκοπό τον αποκλεισμό άλλων επιχειρήσεων να εισέλθουν στον κλάδο και τον καθορισμό κοινών υψηλών τιμών που αποφέρουν τεράστια κέρδη.
[6]
Οι οικονομικοί κλάδοι ή οι επιχειρήσεις έντασης κεφαλαίου και κατ’ επέκτασης υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας είναι αυτοί όπου η επένδυση σε κεφάλαια, τεχνολογία και καινοτομική έρευνα είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με το κόστος εργασίας. Αντίθετα οι κλάδοι ή οι επιχειρήσεις έντασης εργασίας είναι εκείνοι όπου το κόστος εργασίας είναι σχετικά υψηλό σε σχέση με το απαιτούμενο κεφάλαιο.
[7]
Τα spreads είναι το άνοιγμα ή η διαφορά απόδοσηςμεταξύ τίτλων, όπως των ομολόγων, ενός κράτους (κράτος Α), έναντι ενός άλλου κράτους βάσης και στην προκειμένη περίπτωση της Γερμανίας (κράτος Β). Αντανακλά την αποζημίωση για έναν ομολογιούχο που θα επιλέξει να επενδύσει σε ομόλογα του κράτους Α αντί του κράτους βάσης και εκφράζεται σε μονάδες βάσης, δηλ. τη διαφορά των επιτοκίων επί τοις 100. Οι μεγάλες διαφορές των spreads σε βάρος των τίτλων της Ελλάδας και των άλλων περιφερειακών χωρών έναντι της Γερμανίας, οφείλονται στο γεγονός ότι οι καταθέτες εμπιστεύονται πολύ περισσότερο την οικονομία της Γερμανίας από τις περιφερειακές χώρες και μεταφέρουν εκεί τις καταθέσεις τους.
 [8]
Ο όρος σκληρό νόμισμα χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει ότι η συναλλαγματική ισοτιμία, η αγοραστική δύναμη ενός νομίσματος είναι υπερτιμημένη σε σχέση με ένα άλλο. Αυτό σημαίνει ότι εκείνος που κατέχει και συναλλάσσεται με ένα σκληρό νόμισμα όπως κυρίως το ευρώ και το ελβετικό φράγκο και κατά δεύτερο λόγο το δολάριο και το γιεν, είναι σε θέση να αγοράζει φτηνά προϊόντα και υπηρεσίες άλλων χωρών σε σχέση με το επίπεδο ζωής στη χώρα του. Η ύπαρξη σκληρού νομίσματος δυσχεραίνει τις εξαγωγές και διευκολύνει τις εισαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών. Το αντίθετο ισχύει με το λεγόμενο μαλακό νόμισμα που είναι υποτιμημένο σε σχέση με το σκληρό. Οι διεθνείς συναλλαγματικές ισοτιμίες ρυθμίζονται από την προσφορά και ζήτηση εξαγόμενων και εισαγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Στην πράξη όμως, σημαντικό ρόλο έχουν οι πολιτικές που ακολουθούνται από τις κεντρικές τράπεζες των διαφόρων χωρών που με ποικίλα μέσα και κυρίως με την προσφορά ή απόσυρση συναλλάγματος ρυθμίζουν τεχνικά τις ισοτιμίες των νομισμάτων τους. Η Κίνα διατηρώντας υπερβολικά χαμηλή την ισοτιμία του γουάν, παρ’ όλες τις εκκλήσεις και διαμαρτυρίες των δυτικών, έχει εισβάλει ορμητικά στις διεθνείς αγορές και σήμερα τα συναλλαγματικά της διαθέσιμα ξεπερνούν τα 3,5 τρις δολάρια.
- See more at: http://www.drachmi5.gr/politiki-apopseis/i-metavasi-sti-drahmi#sthash.ACwfvoHE.dpuf

Πενήντα δύο «εφοπλιστές» βουλευτές...

Πενήντα δύο «εφοπλιστές» βουλευτές...
Με την ψήφο των 52 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ του Γ' Θερινού Τμήματος της Βουλής, η προκλητική τροπολογία υπέρ των συμφερόντων των Ελλήνων εφοπλιστών είναι πλέον νόμος του κράτους.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑΔΗΜΑΡΑνεξάρτητοι ΈλληνεςΚΚΕ και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν την τροπολογία, που καταργεί τον υποχρεωτικό χαρακτήρα στην έκτακτη φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών. «Παρών» ψήφισε ο ανεξάρτητος βουλευτής Γρηγόρης Ψαριανός. Την ονομαστική ψηφοφορία είχε ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Οι Έλληνες εφοπλιστές, βάζοντας μπροστά τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, επέβαλαν αυτό που επί μήνες φώναζαν: να μην πληρώσουν –υποχρεωτικά- έκτακτη εισφορά.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επέλεξε να μην ακούσει την ελληνική δικαιοσύνη, η οποία είχε γνωμοδοτήσει ότι για λόγους «μείζονος εθνικού συμφέροντος» κρίνεται νόμιμη η υποχρεωτική έκτακτη φορολόγηση των εφοπλιστών.
Μάλιστα, ευθυγραμμιζόμενος πλήρως με την επιχειρηματολογία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο υπουργός Ναυτιλίας είχε προαναγγείλει από τον Ιούλιο την κατάργηση της υποχρεωτικής έκτακτης φορολόγησης, επειδή –όπως δήλωνε- «καθιστά το ελληνικό πλοίο ασύμφορο».
Και σήμερα, όμως, ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά τη συζήτηση στη Βουλή υπεραμύνθηκε της ρύθμισης και της συνεισφοράς των Ελλήνων εφοπλιστών στην οικονομία της χώρας, τονίζοντας ότι τίθεται συγκεκριμένος οικονομικός στόχος ώστε στα επόμενα τέσσερα χρόνια να εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία 420 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό, βέβαια, είναι ψίχουλα μπροστά στα τεράστια κέρδη τους, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων δεν φορολογείται. Για να καταδειχθεί η σκανδαλωδώς ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των Ελλήνων εφοπλιστών, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, έφερε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή: για ένα μόνο πλοίο 50.000 κόρων, τα έσοδα από τη μίσθωσή του υπερβαίνουν τα 6 εκατομμύρια, όμως ο ανώτατος φόρος περιορίζεται στις 12.000 ευρώ...
Σφοδρή αντιπαράθεση, όμως, είχε ο κ. Βαρβιτσιώτης με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρή Δρίτσα.
«Θα ήταν δείγμα κυβερνητικής ωριμότητας, σοβαρότητας και υπευθυνότητας να στηρίξετε την τροπολογία και να στείλετε ένα μήνυμα και στην ελληνική ναυτιλία για τη συνεισφορά της ότι δεν διακινδυνεύεται τίποτα από τυχόν αλλαγές» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Απαντώντας ο κ. Δρίτσας, έκανε λόγο για παραβίαση του Συντάγματος με μια κραυγαλέα σκανδαλώδη ευνοϊκή ρύθμιση, για την οποία το κόμμα του έχει ζητήσει την απόσυρσή της και επιτέθηκε στον υπουργό Ναυτιλίας κατηγορώντας τον ότι μιλά στη Βουλή ως εκπρόσωπος Τύπου των Ελλήνων εφοπλιστών, ταυτιζόμενος πλήρως με τα συμφέροντά τους.
«Ο κύριος υπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και ζητά να τους αναγορεύσουμε σε εθνικούς ευεργέτες, γιατί σε τέσσερα χρόνια θα δώσουν όλοι 420 εκατ. ευρώ. Με μια ρύθμιση μάλιστα που προβλέπει οικειοθελή συνεισφορά και όχι υποχρεωτική», τόνισε ο κ. Δρίτσας. «Η συζήτηση του ΣΥΡΙΖΑ, που γίνεται σε αυτή τη φάση, με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αφορά ένα νέο συμβόλαιο υποχρεώσεων, που έχουν απέναντι στον ελληνικό λαό», κατέληξε ο κ. Δρίτσας.
Αυτό ακριβώς, όμως, είναι το θέμα για το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενώπιον του ελληνικού λαού, εν όψει μάλιστα κυβερνητικής προοπτικής, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις πλησιάζει. Γιατί η κατάργηση τέτοιου είδους καταφανέστατα σκανδαλωδών τροπολογιών δεν αρκεί, αν δεν θιχτεί ο σκληρός πυρήνας των 56 φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές εδώ και δεκαετίες. Όπως η κοινωνική δικαιοσύνη επιβάλλει για την απαλοιφή των αδικιών, μία αριστερή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πρέπει βάλει τέλος στην προστασία του ισχυρού εφοπλιστικού κεφαλαίου στην Ελλάδα. Και να ξεκαθαρίσει αν η κατάργηση ή επανεξέταση των φοροαπαλλαγών του ελληνικού εφοπλισμού και των ναυτιλιακών εταιρειών θα περιοριστεί στο να μην απαλλάσσονται τα εφοπλιστικά μερίσματα από το φόρο εισοδήματος, όπως είχε δηλώσει ο βουλευτής του, Γιώργος Σταθάκης, πριν από ενάμιση περίπου χρόνο.


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/501659/peninta-dyo-efoplistes-voyleytes#ixzz3Ey81Td6w

Κοροϊδεύουν το λαό με τα κόκκινα δάνεια

Κοροϊδεύουν το λαό με τα κόκκινα δάνεια
Αφήνουν απροστάτευτους τους πολίτες – Πάνε για κατάργηση του νόμου Κατσέλη – Καμία ανανέωση της ρύθμισης για την απαγόρευση πλειστηριασμών – Τα στελέχη της κυβέρνησης διαρρέουν ότι «όλα βαίνουν καλώς» με την τρόικα
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν στο παρασκήνιο των συζητήσεων της τρόικας με το υπουργείο Ανάπτυξης. Επισήμως, μετά τη συνάντηση Δένδια με την Τρόικα, από το υπουργείο διαρρέουν πως είναι όλα «μια χαρά» και πως η τρόικα είναι σε πρώτη φάση θετική για τις ρυθμίσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Αυτό όμως που δεν λένε επισήμως οι υπουργοί, αλλά το αφήνουν να εννοηθεί στις off the record συζητήσεις με τους δημοσιογράφους είναι ότι πάνε για κατάργηση του νόμου Κατσέλη που μέχρι σήμερα προστάτευε τα νοικοκυριά καθώς επίσης και το γεγονός ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξει συζήτηση για επιπλέον παράταση στην απαγόρευση των πλειστηριασμών.
Τα δύο τελευταία ζητήματα που αποκρύβουν οι κυβερνητικοί παράγοντες είναι πραγματικός εφιάλτης για το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού λαού.
Όπως αναφέρει και το Capital , κορυφαία πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης δήλωσε μετά τη σημερινή συνάντηση με την τρόικα που είχε ως κύριο αντικείμενο τα «κόκκινα δάνεια» (σ.σ συμμετείχαν από πλευράς Μαξίμου οι σύμβουλοι του πρωθυπουργού Λαζαρίδης και Παπασταύρου) πως αύριο θα υποβληθεί επίσημα στην τρόικα προσχέδιο αρχών τόσο για την αναμόρφωση του πτωχευτικού κώδικα των επιχειρήσεων όσο και για τη δημιουργία πτωχευτικού δικαίου για τους ιδιώτες, με στόχο αυτά να πάρουν τη μορφή νομοσχεδίου μέχρι το τέλος του έτους.
Η ίδια πηγή υπαινίχθηκε στην ουσία την κατάργηση τόσο του νόμου Κατσέλη που σήμερα ρυθμίζει την πτώχευση ιδιωτών και την προστασία της πρώτης κατοικίας τους, καθώς και την μη ανανέωση της προστατευτικής ρύθμισης για τους πλειστηριασμούς.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «με δεδομένο ότι δεν την αξιοποίησαν πάνω από 3.000 δανειολήπτες, η διάταξη για τους πλειστηριασμούς είναι ή άχρηστη, ή αποτυχημένη ή λάθος», και συμπλήρωσε πως «ούτε ο νόμος Κατσέλη μέσω του οποίου ορίζονται πλέον δικάσιμοι για το 2020, είναι επιτυχημένος». Σε δηλώσεις του, ωστόσο, μετά τη συνάντηση με την τρόικα ο υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Δένδιας επισήμανε πως «πάντα θα υπάρχει καθεστώς προστασίας της πρώτης κατοικίας» υπονοώντας προφανώς πως θα προσφέρονται ασφαλιστικές δικλείδες μέσα από το νέο θεσμικό πλαίσιο της πτώχευσης των ιδιωτών.
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση Σαμαρά κοροϊδεύει με τον πιο χυδαίο τρόπο τον ελληνικό λαό, ενώ τόσο ο πρωθυπουργός όσο και οι υπουργοί του άλλα λένε στους πολίτες και άλλα λένε στους δανειστές.
Βρήκαν χρυσή τομή μόνο για τα κόκκινα δάνεια των επιχειρημάτων  
Το υπουργείο Ανάπτυξης που χειρίζεται το θέμα των κόκκινων δανείων εμφανίστηκε ικανοποιημένο από τη σημερινή πρώτη συζήτηση με τους εκπροσώπους των δανειστών για τα κόκκινα δάνεια και την ενιαία αντιμετώπιση των επιχειρηματικών οφειλών. Πηγές έλεγαν πως «επιβεβαιώθηκε πως σε επίπεδο αρχών η πρόταση αποτελεί μια πολύ θετική προσέγγιση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα», ενώ δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο το νομοσχέδιο το οποίο παρουσιάστηκε στο σύνολό του σήμερα στην τρόικα, να πάρει το πράσινο φως ακόμη και μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Παρόλα αυτά οι κατά τα άλλα «λαλίστατοι» κυβερνητικοί παράγοντες δεν είπαν κουβέντα για κούρεμα προσαυξήσεων και προστίμων στα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία…


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/501604/koroideyoyn-ton-lao-me-ta-kokkina-daneia#ixzz3EufYhPyx

Α. Τσίπρας: Μόνη διέξοδος οι εκλογές!

Α. Τσίπρας: Μόνη διέξοδος οι εκλογές!
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης εκτιμά ότι «ο κόμπος έφτασε στο χτένι» και ζητά προσφυγή στις κάλπες για να προκύψει ισχυρή λαϊκή εντολή – Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει πρόταση νόμου για επαναφορά του κατώτατου μισθού και για τις ρυθμίσεις των οφειλών προς το δημόσιο
Με δήλωσή του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παρεμβαίνει στο «νοσηρό» πολιτικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες ημέρες με τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την τρόικα.
Ο κ. Τσίπρας ζητά ευθέως εκλογές και παράλληλα ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει δυο προτάσεις νόμου σήμερα και αύριο στη Βουλή.
Η πρώτη αφορά στις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν για τις οφειλές των πολιτών στο δημόσιο και η δεύτερη αφορά την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 761 ευρώ και τα εργασιακά ζητήματα.
Στην δήλωσή του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι ο "κόμπος έφτασε στο χτένι" και κάνει λόγο για «κωμωδία» των διαπραγματεύσεων με την τρόικα.
Ο Αλέξης Τσίπρας τονίζει ότι η χώρα πρέπει να οδηγηθεί το συντομότερο δυνατόν στις κάλπες προκειμένου να υπάρξει ισχυρή λαϊκή εντολή και αμέσως μετά να ξεκινήσει η σκληρή διαπραγμάτευση και η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης της χώρας.
Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του Αλέξη Τσίπρα:
«Μετά από δυο και πλέον χρόνια πιστής εφαρμογής του μνημονίου από την κυβέρνηση Σαμαρά, ο κόμπος έχει πια φτάσει στο χτένι.
Η χώρα και ο λαός μας βιώνει μια ανείπωτη καταστροφή. Η ύφεση, πρωτοφανής για ευρωπαϊκή χώρα, διαλύει την οικονομία, βάζει λουκέτα σε επιχειρήσεις, εκτοξεύει την ανεργία, εξωθεί ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα της κοινωνίας στην φτώχεια και την απόγνωση.
Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης καταθέσαμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις για μέτρα άμεσης ανάσχεσης της βαθειάς οικονομικής κρίσης. Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, προσεκτικά επεξεργασμένο και κοστολογημένο, είχε ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, και προκάλεσε πανικό στην παραπαίουσα κυβέρνηση των Μνημονίων.
Σήμερα εμείς αποδεικνύουμε ότι τηρούμε και εννοούμε τις δεσμεύσεις μας.
Έχουμε ήδη ολοκληρώσει τη νομοπαρασκευή του προγράμματος της Θεσσαλονίκης.
Και καταθέσαμε στη Βουλή μια πρόταση νόμου με άμεσα μέτρα, που στόχο έχουν την αντιμετώπιση της καταστολής της οικονομίας και την επανεκκίνησή της.
Αύριο καταθέτουμε πρόταση νόμου για την επαναφορά των εργασιακών ρυθμίσεων και του κατώτατου μισθού.
Και θα υπάρξει ανάλογη συνέχεια.
Η πρόταση νόμου που καταθέσαμε σήμερα, προβλέπει άμεσα και ρεαλιστικά μέτρα που ρυθμίζουν τις φορολογικές και ασφαλιστικές εκκρεμότητες, αναστέλλουν τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, επιλύουν εξωδικαστικά τις φορολογικές διαφορές και προστατεύουν τους μικροοφειλέτες από τις τράπεζες.
Είναι το ελάχιστο που μπορεί να γίνει προκειμένου να χαλαρώσει αυτή η θηλιά, ώστε και η κοινωνία να αναπνεύσει και η οικονομία να λειτουργήσει πριν οδηγηθεί η χώρα στις κάλπες.
Στις κάλπες στις οποίες ο λαός μας θα επιλέξει.
Ή το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης ή το μνημονιακό καθεστώς.
Σήμερα δίνουμε στη Βουλή των Ελλήνων τη δυνατότητα να τοποθετηθεί πάνω σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στήριξης των μικρών επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.
Η κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να αποδείξει αν η βούλησή της είναι να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κρίσης ή να παγιώσει το καθεστώς του μνημονίου.
Ιδού η Ρόδος.
Ας αφήσουν λοιπόν κατά μέρους οι κύριοι Σαμαράς και Βενιζέλος το θέατρο της δήθεν διαπραγμάτευσης με τη τρόικα. Ούτως ή άλλως ο δραματικός ρόλος δεν τους ταιριάζει, τους εκθέτει.
Η παράσταση θυμίζει πια περισσότερο κωμωδία παρά δράμα.
Μόνη διέξοδος και σωτηρία της χώρας η λαϊκή ετυμηγορία και η ισχυρή εντολή για την υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης και τη σκληρή διαπραγμάτευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Άλλη λύση δεν υπάρχει.
Όσο πιο γρήγορα το κατανοήσει ο κος Σαμαράς τόσο το καλύτερο για τον τόπο».


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/501536/a-tsipras-moni-diexodos-oi-ekloges#ixzz3Eu1nw1UV

Ο Μπογιόπουλος ισοπεδώνει τη Βούλτεψη για τα... περί Δημοκρατίας


Ο Νίκος ΜπογιόπουλοςΟ Νίκος Μπογιόπουλος
“ Είμαστε μια (κανονικότατη) Δημοκρατία… ”
Του Νίκου Μπογιόπουλου
Τετάρτη, 01 Οκτωβρίου 2014 16:03
 Σε συνέντευξη της στον «Real FM» η κυβερνητική εκπρόσωπος κυρία Βούλτεψη δήλωσε χτες ότι στην Ελλάδα επικρατεί κανονική Δημοκρατία και όχι σοβιετική, όπως τόνισε…

    Συμφωνούμε απόλυτα με τη κυρία Βούλτεψη. Ορισμένες – πρόχειρες – αποδείξεις για την ορθότητα της διαπίστωσης της κυρίας Βούλτεψη είναι και οι εξής:

   Πρώτο: Αν δεν υπήρχε κανονική Δημοκρατία στην Ελλάδα δεν θα ήταν δυνατόν να ψηφιστεί ένα Μνημόνιο με μόλις 151 ψήφους στη Βουλή. Το Μάη του 2010 η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή προς κύρωση το Μνηµόνιο. Ουδείς αμφισβήτησε ποτέ ότι το Μνηµόνιο συνιστά συν τοις άλλοις µια σύµβαση διεθνούς χαρακτήρα της Ελλάδας µε διεθνείς οργανισµούς. Αλλά γι’ αυτού του τύπου τις συµβάσεις το Σύνταγµα περιλαµβάνει ειδική διάταξη όσον αφορά την κύρωσή τους. Το άρθρο 28 του Συντάγµατος προβλέπει αυξηµένη πλειοψηφία 180 ψήφων για την κύρωσή τους από τη Βουλή. Η κανονική Δημοκρατία, όμως, τσαλαπάτησε ακόµα και το Σύνταγµά της. Ετσι δια χειλέων του (και συνταγµατολόγου) Ε. Βενιζέλου, κατοπινού διαδόχου του Γ.Παπακωνσταντίνου στη θέση του υπουργού Οικονοµικών και σημερινού αντιπροέδρου της κυβέρνησης Σαμαρά, ακούσαμε ότι αρκούσε η εφαρμογή της «τυπικής» (!) διάστασης της δηµοκρατίας» και ότι για την κύρωση του Μνηµονίου αρκούσαν οι 151 ψήφοι.

   Θα μπορούσε, άραγε, να συμβεί κάτι τέτοιο αν η Δημοκρατία στην Ελλάδα δεν ήταν κανονική;….

    Δεύτερο: Αν δεν υπήρχε κανονική Δημοκρατία στην Ελλάδα δεν θα ήταν δυνατόν, σε εντελώς άσχετο νοµοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, να έχει κατατεθεί από τον Μάρτη του 2010 µια πολύ «περίεργη» τροπολογία. Με τη συγκεκριµένη τροπολογία και «κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης», όπως σαφώς τονίζεται, ο εκάστοτε πρωθυπουργός παρέχει στον... εαυτό του το δικαίωµα να αναθέτει µελέτες και έργα, να συγκροτεί επιτροπές και οµάδες εργασίας, να καθορίζει τις αµοιβές των µελών τους και κυρίως: µε την τροπολογία παραχωρείται στον πρωθυπουργό το αποκλειστικό δικαίωµα να αποφασίζει την παράδοση σε αυτές τις επιτροπές κάθε πληροφορίας και κάθε εγγράφου του κράτους, ακόµα κι αν –όπως αναφέρεται στην τροπολογία– αυτό το στοιχείο «χαρακτηρίζεται κρατικό απόρρητο ή εµπιστευτικό»...

    Θα γίνονταν  τέτοια πράγματα σε μια Δημοκρατία που δεν είναι κανονική;…

   Τρίτο: Αν δεν υπήρχε κανονική Δημοκρατία στην Ελλάδα δεν θα ήταν δυνατόν με άλλη πραξικοπηματική τροπολογία να «νοµιµοποιείται» ο εκάστοτε υπουργός επί της Οικονοµίας να προχωρά σε όποια συµφωνία θέλει µε το ∆ΝΤ, την ΕΚΤ και τα ξένα κράτη της ΕΕ, για την οποία συµφωνία το κοινοβούλιο απλώς και µόνο θα... «ενηµερώνεται» (!), αφού αφαιρέθηκε από τη Βουλή ακόµα και η στοιχειώδης αστικοδηµοκρατική αρµοδιότητα να την επικυρώνει ή να την απορρίπτει! Η τροπολογία αναφέρει: «Τα µνηµόνια, οι συµφωνίες και οι συµβάσεις εισάγονται στη Βουλή για συζήτηση και ενηµέρωση. Ισχύουν και εκτελούνται από της υπογραφής τους». Στις κανονικές Δημοκρατίες, απ΄ότι φαίνεται, η κύρωση µιας συνθήκης και µιας συµφωνίας µε ξένα κέντρα ανήκει στη δικαιοδοσία της «ενός ανδρός Αρχής» (!), της Αυτού Εξοχότητος του εκάστοτε υπουργού της εκάστοτε κυβερνήσεως των «Λουδοβίκων» και των «σωτήρων».

   Έτσι, μάλλον, θα λειτουργούν οι κανονικές Δημοκρατίες…

    Τέταρτο: Αν δεν υπήρχε κανονική Δημοκρατία στην Ελλάδα πώς θα ήταν δυνατόν να κατατεθεί τον Ιούνη του 2010 στη Βουλή η δανειακή σύµβαση µε την τρόικα για το θεαθήναι και μόνο; Αυτή η κατάπτυστη συµφωνία µε την οποία η Ελλάδα αμετάκλητα και άνευ όρων παραιτείται από κάθε ασυλία που έχει ή που πρόκειται να αποκτήσει όσον αφορά τα περιουσιακά της στοιχεία, δεν κυρώθηκε ποτέ! Ναι! Κατέθεσαν στο κοινοβούλιο μια δανειακή σύμβαση που έθετε την Ελλάδα υπό το αγγλικό δίκαιο, αλλά µόνο... προς «ενηµέρωση». Όχι µόνο απαγορεύτηκε, τότε, στη Βουλή ακόμα και η διαδικασία της τυπικής επικύρωσής της, αλλά απαγορεύτηκε µέχρι και η συζήτηση για τη σύµβαση!

    Έτσι θα λειτουργούν, πιθανώς, οι κανονικές Δημοκρατίες. Οι συμβάσεις που υπαγορεύουν ότι «ούτε η Ελλάδα ούτε τα περιουσιακά της στοιχεία έχουν ασυλία λόγω εθνικής κυριαρχίας…» (!),  στις κανονικές Δημοκρατίες δεν ψηφίζονται και δεν συζητούνται καν. Απλώς εφαρμόζονται…

***

     Όπως γίνεται αντιληπτό και σε σχέση με τα προηγούμενα, μπροστά δηλαδή στην τόση… κανονικότητα της Δημοκρατίας για την οποία επαίρεται η κυρία Βούλτεψη, θέματα όπως

-οι 462 (!) εφαρμοστικοί νόμοι των Μνημονίων που ψηφίζονται στο άψε σβήσε σε θερινά τμήματα και με (ν)τροπολογίες της νύχτας,

-τα 22.000 (!) άρθρα των νόμων των Μνημονίων που ψηφίζονται από υπουργούς χωρίς να τα έχουν διαβάσει,  

-οι 25 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που επιβλήθηκαν εν είδει «αποφασίζομεν και διατάσσομεν»  για να πίνεται «νόμιμα» το αίμα του λαού,

-οι δικαστικές αποφάσεις που καταργούν το χαράτσι αλλά δεν εφαρμόζονται και ανατρέπονται,

-οι δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τις καθαρίστριες αλλά δεν εφαρμόζονται,

-οι δικαστικές αποφάσεις που απαιτούν από τη «Χόχτιφ» την καταβολή του ΦΠΑ που έχει υπεξαιρέσει ύψους 600 εκατομμυρίων αλλά δεν εφαρμόζονται, 

-οι Μπαλτάκοι που είναι γραμματείς των υπουργικών συμβουλίων και εν τούτοις σαλιαρίζουν με τους ναζιστές,

    και μερικά (χιλιάδες) ακόμα παρόμοια… μικροζητήματα, θα πρέπει να θεωρούνται πταίσματα.  Ξέρετε, σε μια κανονική (αστική) Δημοκρατία, που προφανώς και δεν είναι σοβιετική, τέτοια πράγματα συνηθίζονται.    

ΠΗΓΗ: enikos.gr