Το αλφαβητάριο του εθνικού νομίσματος


)

Σπύρος Στάλαις   ΤΕΤΑΡΤΗ
1-4-2015
Τρεις είναι οι θεμελιώδεις στόχοι, των οποίων την επίτευξη, ένα κυρίαρχο κράτος, πρέπει να επιδιώκει παντοιοτρόπως.Την πλήρη απασχόληση, την προστασία της αξίας του εθνικού νομίσματος και την παροχή αξιοπρεπών μισθών, συντάξεων και υγείας.Τα μέσα που έχει μια κυβέρνηση για να επιτύχει αυτούς τους στόχους είναι η φορολογία και οι δαπάνες του κράτους, ο δανεισμός και η αποπληρωμή των δανείων του και η έκδοση και κυκλοφορία νέου χρήματος καθώς και η απόσυρση του.
Άλλα μέσα δεν υπάρχουν, όποια μορφή και αν πάρει ένα καθεστώς, εκτός από τις χώρες τις ΕΕ, που τα μέσα είναι λιγότερα και κατά συνέπεια στόχοι και δημοκρατία συρρικνώνονται.Ο τρόπος υλοποίησης των στόχων αυτών, με τα δεδομένα μέσα, αφορούν σε πολιτικές που τα κόμματα θα εισηγηθούν και ο Λαός θα αποφασίσει.Εδώ τίθεται το ερώτημα. Μπορούμε με το ευρώ τους παραπάνω στόχους να τους ικανοποιήσουμε; Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι. Και γιατί όχι;
Γιατί η αξία του ευρώ είναι αντίστροφη του επιπέδου απασχόλησης.Η πραγματική του αξία του ευρώ δεν στηρίζεται στην δαπάνη του για να παραχθεί πλούτος αλλά στον αποθησαυρισμό του, γιατί είναι σαν τον χρυσό.Ως προς την παραγωγή του ΑΕΠ, το ευρώ είναι ουδέτερο, δηλαδή δεν επηρεάζει την παραγωγή και την απασχόληση.
Η χρήση του ευρώ απαιτεί διαρκή λιτότητα και υψηλή ανεργία. Είναι ξένο νόμισμα.Ας πάμε να δούμε το ίδιο θέμα, δηλαδή την πλήρη απασχόληση, την διατήρηση της αξίας του νομίσματος και τους αξιοπρεπείς μισθούς, έχοντας κατά νου ένα κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα.Πως ένα τέτοιο κράτος λειτουργεί με τα παραπάνω μέσα. Ας αρχίσουμε με ένα απλό ορισμό με το τι είναι αυτό το εθνικό νόμισμα, το εθνικό χρήμα.
Το χρήμα είναι μια αφηρημένη αξία που την εκδίδει το κράτος. Γίνεται αποδεκτό αυτομάτως, όχι γιατί πίσω από αυτό κρύβεται χρυσός ή άλλα πολύτιμα μέταλλα ή οτιδήποτε άλλο έχει αξία -τι μύθος και αυτός- αλλά γιατί απλά το κράτος σε αυτό εισπράττει φόρους και γενικά στις συναλλαγές του αυτό αποδέχεται ως νόμιμο χρήμα. Έτσι γίνεται καθολικά αποδεκτό χωρίς άλλο μυστήριο!
Η αξία του καθορίζεται από την δυνατότητα που έχει να απαιτεί δικαιώματα κάποιος επί της μελλοντικής παραγωγής. Η παραγωγή πραγματοποιείται ακριβώς επειδή το χρήμα έχει αυτή την εξωτερική αξία.Η αξία του χρήματος είναι τόσο πιο μεγάλη όσο η απασχόληση τείνει προς την πλήρη απασχόληση.Ας αναλύσουμε λίγο τον παραπάνω ορισμό σε ορισμένα θέματα που τρόπον τίνα αποτελούν το Αλφαβητάριο του Εθνικού Νομίσματος ως προς τους στόχους του και τα μέσα.
Κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα ποτέ δεν πτωχεύει.Ένα κράτος πτωχεύει για τέσσερεις λόγους.Όταν ως νόμισμα έχει τον χρυσό ή το ευρώ άλλο ξένο νόμισμα, όταν έχει σταθερή ισοτιμία αναφερομένη σε ξένα νομίσματα ή χρυσό, όταν έχει εξωτερικό δανεισμό σε ξένα νομίσματα ή χρυσό ή ευρώ και όταν έχει εσωτερικό δανεισμό σε ξένα νομίσματα ή χρυσό ή ευρώ.
Η Ελλάδα πτώχευσε το 1827, το 1832, το 1843, το 1893, το 1932, το 1945 και το 2010 και συνέτρεχαν οι παραπάνω προϋποθέσεις.Με άλλα λόγια, όσες φόρες πτώχευσε δεν είχε δικό της νόμισμα.Ήσαν σπάνιοι οι πόροι στην Ελλάδα για να γίνουν επενδύσεις ή σπάνιος ο χρυσός και το ευρώ;Το ξένο κεφάλαιο επενδύει εκεί όπου υπάρχει η υψηλότερη απόδοση. Τα υπόλοιπα τα αφήνει, και η φτώχεια, η πτώχευση και η υποταγή είναι το επακόλουθο. Απλά λοιπόν σπάνιο ήταν το χρήμα, όπως σήμερα το ευρώ, που δεν πραγματοποιούνται επενδύσεις και όχι σπάνιοι οι εθνικοί πόροι.
Ε, λοιπόν αν μια ανθρωπινή σύμβαση καταντά το χρήμα σπάνιο και τους ανθρώπους και κράτη φτωχά, και αλλά πάμπλουτα και ισχυρά, ας φτιάξουμε μια άλλη σύμβαση που θα κάνει το χρήμα άφθονο και θα καλυτερεύσει την ζωή όλων μας. Τι το πιο απλό.Ένα κράτος λοιπόν που εκδίδει το δικό του νόμισμα είναι αδιανόητο να πτωχεύσει. Πάντα μπορεί να δαπανά, να αποπληρώνει τις υποχρεώσεις του, να αγοράζει οτιδήποτε του είναι αναγκαίο για να επιτύχει τους στόχους του.
Το χρήμα που δαπανά μια κυβέρνηση δεν προέρχεται από κάπου, δεν το παίρνει από κάπου, δεν πέφτει από τον ουρανό, και δεν κοστίζει τίποτα να παραχθεί.Το χρήμα δημιουργείται στην εποχή μας από ένα κομπιούτερ, που κάποιος πληκτρολογεί αριθμούς. Δηλαδή θέλει το κράτος να πληρώσει έναν προμηθευτή του ή μισθούς και συντάξεις;Απλά πληκτρολογεί ένα ποσό στο λογαριασμό του δικαιούχου και το πράγμα τελείωσε. Δεν γίνονται ατέλειωτες συσκέψεις σε eurogroup για να βρεθεί το χρήμα.
Ένα κράτος που εκδίδει το νόμισμα του ποτέ δεν πτωχεύει και δεν έχει κανένα περιορισμό στις δαπάνες του.Πλήρης Απασχόληση και Κρατικές Δαπάνες.Εφ’ όσον το κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα και δεν έχει κανένα περιορισμό ως προς τις δαπάνες του, τότε:1. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να διατηρεί το επίπεδο της εθνικής δαπάνης-ζήτησης ανάλογα με το ύψος της απασχόλησης. Αν υπάρχει ανεργία, τότε η Κυβέρνηση θα πρέπει να μείωση τους φόρους και να αυξήσει τις κρατικές δαπάνες με στόχο την πλήρη απασχόληση. Αν μετά υπάρξει μεγάλη δαπάνη που υπονομεύει την αξία του νομίσματος (πληθωρισμός) η κυβέρνηση κάνει το αντίθετο, αυξάνει τους φόρους και μειώνει τις δαπάνες της.
2. Η Κυβέρνηση πρέπει να διατηρεί τα επιτόκια σε αυτό το ύψος που να καθιστούν τις επενδύσεις εφικτές. ‘Δανείζεται’ ΧΡΗΜΑΤΑ από τους πολίτες μέσω ομολόγων ή αγοράζει τα ομόλογα δίνοντας χρήμα πίσω για να μπορεί να διατηρεί τα επιτόκια στο ύψος που κάνει ελκυστικές τις επενδύσεις.3. Κάνοντας αυτά η Κυβέρνηση θα πρέπει να αδιαφορεί για το αν ο προϋπολογισμός της είναι ελλειμματικός όσο και αν είναι το έλλειμμα είναι υψηλό. Αν πάλι χρειαστεί να είναι πλεονασματικός αυτό πάλι μπορεί να το κάνει. Όλα γίνονται σύμφωνα με την απασχόληση, την αξία του νομίσματος και τις ικανοποιητικές αμοιβές. Οι έννοιες ελλειμματικός ή πλεονασματικός προϋπολογισμός δεν είναι καλές ή κακές, απλά είναι καταστάσεις για την επίτευξη στόχων. Τι προκύπτει από τις παραπάνω προτάσεις;
Η φορολογία δεν αποτελεί εισπρακτικό μηχανισμό για να δαπανήσει το Κράτος μετά, όπως με το Ευρώ.Η πλήρης απασχόληση και η διατήρηση της αξίας του νομίσματος είναι θεμελιώδη προαπαιτούμενα για την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών μιας χώρας. Τέτοια θέματα ποτέ δεν αφήνονται στην ‘ελεύθερη αγορά’.Αφού το χρήμα είναι δημιούργημα του κράτους, το κράτος πρέπει το δημιούργημα του αυτό, το χρήμα, να το προστατεύει ως προς την αξία του, για λογαριασμό των πολιτών του.
Η φορολογία λοιπόν δεν είναι μέσο για να βρει το κράτος χρήμα για να το ξοδέψει μετά, όπως πολλοί αφελώς πιστεύουν, αφού το εκδίδει.Είναι μέσο για την προστασία της άξιας του νομίσματος. Με άλλα λόγια, μέσω της φορολογίας το κράτος, αποσύρει χρήμα από την οικονομία για να διατηρήσει την αξία του νομίσματος, για να προστατεύει την οικονομία από τον πληθωρισμό.
Το χρήμα αυτό μετά το πετάει, το καταστρέφει. Όταν η οικονομία θερμανθεί επιβάλλεται φορολογία για την προστασία της αξίας του νομίσματος. Όταν η οικονομία μπαίνει σε ύφεση η φορολογία μειώνεται και οι δαπάνες του κράτους αυξάνονται για την δημιουργία θέσεων εργασίας.Οίκοθεν νοείται, ότι η φοροδιαφυγή σε ένα κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα, όπως και ο πληθωρισμός που πάντα έχει αιτία τους πολιτικούς εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, πρέπει να θεωρούνται εγκλήματα ειδεχθή, αφού αυτά υπονομεύουν την αξία του νομίσματος. Είναι εγκληματικές πράξεις εναντίον όλων.
Το Κράτος δεν δανείζεται για να δαπανήσει, όπως με το Ευρώ.Πόσος καυγάς γίνεται με τα ομολόγα του Ελληνικού Δημοσίου, αν θα τα δεχτεί ο κύριος Ντράγκι ή δεν θα τα δεχτεί, ή πόσα θα δεχτεί, και ένας ολόκληρος λαός υποφέρει. Αν είναι δυνατόν. Στείλετε στο διάολο την ΕΚΤ να τελειώνουμε.Σε μια χώρα που εκδίδει το δικό της νόμισμα το κράτος πουλάει ομολόγα ή αλλιώς ‘δανείζεται’, πολύ άστοχη λέξη, για τον εξής απλό και σπουδαίο λόγο.Αποσύρει χρήμα από την αγορά ή ρίχνει χρήμα στην αγορά, πουλώντας ομόλογα του ή αγοράζοντάς τα πίσω, για να διατηρεί τα επιτόκια σε ένα ορισμένο ύψος που θα ενθαρρύνουν τις επενδύσεις.
Δεν είναι πράξη χρηματοδότησης του κράτους, αλλά πράξη προστασίας των επενδύσεων, μέσω του μηχανισμού στήριξης του επιτοκίου, σε ένα ορισμένο ύψος. Τελεία και παύλα.Αυτό πολλοί το λένε ‘έλλειμμα’, όταν το κράτος πουλάει ομόλογα. Φυσικά είναι ογκώδες λάθος. Απλώς είναι μια οικιοθελής κατάθεση στο κράτος, σε ένα λογαριασμό αποταμιευτικό, που όταν λήξη, το κράτος δίνει πίσω τα λεφτά σου με τόκο.Με άλλα λόγια, όταν ένα Ταμείο ας πούμε, ή ένας ιδιώτης, αγοράζει ένα ομόλογο του Κράτους παίρνει τα λεφτά του από ένα λογαριασμό της Τράπεζας που τα έχει και τα καταθέτει σε ένα άλλο λογαριασμό του Κράτους. Όταν λήξει το ομόλογο ή το ανανεώνει ή παίρνει πίσω τα χρήματα του με τόκο.
Όταν μια Τράπεζα έχει πολλές καταθέσεις λέμε πόσο ισχυρή είναι. Όταν ένα κράτος έχει πολλές καταθέσεις λέμε έχει ‘έλλειμμα’ και ‘χρεωστάει’.Αυτό λέγεται ψυχική τύφλωση ή παράκρουση ή και άγνοια. Πολλοί μάλιστα λένε ότι όσο πιο μεγάλο το έλλειμμα και μακροχρόνιο, θα βαρύνει τα παιδιά μας και εμείς θα έχουμε να πληρώσουμε πιο πολλούς φόρους. Αυτό ισχύει για το ευρώ, αλλά για ένα κράτος που εκδίδει το νόμισμα του αυτό ως επιχείρημα είναι γελοίο.
Το ‘έλλειμμα’ του κράτους είναι ο πλούτος μας ή αποταμίευση μας.
Συνοψίζοντας, η φορολογία και ο ‘δανεισμός’ ή ‘έλλειμμα’ του κράτους δεν είναι πράξεις χρηματοδότησης του κράτους για να δαπανήσει αυτό μετά, αλλά πράξεις που αποσκοπούν στην πλήρη απασχόληση μέσω επενδύσεων, και στην προστασία της αξίας του νομίσματος. Πάντα προηγείται η δαπάνη της είσπραξης και όχι η είσπραξη της δαπάνης.
Η δαπάνη του κράτους για την πλήρη απασχόληση, ποτέ δεν περιορίζεται από την ικανότητα του να φορολογεί ή να δανείζεται όπως με το ευρώ.ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ-Ευρώ: Πρέπει να αποταμιεύετε για να χρηματοδοτείτε τις επενδύσεις.Εθνικό Νόμισμα: Οι επενδύσεις δημιουργούν αποταμιεύσεις.Η ΕΕ και οι νεοφιλελεύθεροι μέσα από την απαράμιλλη σοφία τους, μας έχει διαμηνύσει ότι για να γίνουν επενδύσεις στην Ελλάδα, και η χώρα να έχει μια αυτοδύναμη ανάπτυξη, θα πρέπει η οικονομία της να αποταμιεύει για να χρηματοδοτεί τις επενδύσεις.
Φυσικά αυτό είναι μια τεράστια ανοησία.Σε μια οικονομία που παράγει, η δαπάνη που γίνεται, θα πρέπει να ίση με τα συνολικά εισοδήματα της οικονομίας, έτσι ώστε ότι παράχτηκε να πουληθεί για να ξαναπαραχτεί.Αν κάποιος αποταμιεύσει πιο πολύ, δεν δαπανήσει, τότε κάποιος άλλος θα πρέπει να δαπανήσει παραπάνω, έτσι ώστε η οικονομία να παράξει πάλι το ίδιο. Αν αυτό δεν συμβεί το αποτέλεσμα θα είναι μείωση της παραγωγής και ανεργία.
Με άλλα λόγια η αποταμίευση δεν παράγει χρηματικά κεφάλαια για επενδύσεις, αντίθετα η αποταμίευση τα μειώνει με αποτέλεσμα την ανεργία και την μείωση της παραγωγής και την περαιτέρω μείωση των αποταμιεύσεων. Παράδοξο αλλά αληθές.Σε αυτή την περίπτωση το κράτος θα πρέπει να έλθει και να καλύψει το κενό της δαπάνης στην κατανάλωση και την επένδυση και να αποκαταστήσει την πλήρη απασχόληση. Οι δαπάνες δεν έχουν κάποιο όριο σε ένα κράτος που εκδίδει το δικό του νόμισμα.Κατά συνέπεια το ποσό που αποταμιεύουμε εξαρτάται από το εισόδημα μας, και το εισόδημα μας από τις επενδύσεις που πραγματοποιούμε. Δηλαδή οι αποταμιεύσεις εξαρτώνται από τις επενδύσεις και το αντίθετο είναι λάθος. Στην ΕΕ ισχυρίζονται αυτό το αντίθετο.
Κοινωνική Ασφάλιση και Υγεία
Ας υποθέσουμε για μια στιγμή ότι έχουμε δημιουργήσει ένα τέτοιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας που είναι πλήρως χρηματοδοτημένο.Στο κάθε συνταξιούχο αντιστοιχεί ένα ικανό πόσο για την σύνταξη του και την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη.Ας υποθέσουμε επίσης ότι η συνολική δαπάνη στην οικονομία δεν είναι στο επίπεδο της πλήρους απασχόλησης και ακόμα η κυβέρνηση λαϊκίζει και έχει αφήσει τον πληθωρισμό να τραβάει προς τα πάνω.Ποιο νομίζετε θα είναι το αποτέλεσμα μια τέτοιας κατάστασης για το ‘εξασφαλισμένο’ σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας; Είναι απλό, σε λίγο καιρό θα καταρρεύσει λόγω πληθωρισμού, από την έλλειψη αγαθών στην αγορά.
Άρα το πρόβλημα των συντάξεων και της υγείας δεν έχει να κάνει με την χρηματοδότηση του, σε μια χώρα που εκδίδει το δικό της νόμισμα, ή πόσοι εργαζόμενοι, πόσους συνταξιούχους, μπορούν να τρέφουν από τους τρεχούμενους μισθούς τους και εργασία τους και άλλα τέτοια παλαβά που μας ζαλίζουν.Έχει να κάνει με το κατά πόσο η οικονομία δουλεύει στο επίπεδο της πλήρους απασχόλησης με ελάχιστες πληθωριστικές πιέσεις. Το πραγματικό ερώτημα λοιπόν, που επιλύεται πολιτικά, ανάλογα με τις επιλογές του Λαού, είναι πόσο από το ΑΕΠ θα προσφέρουμε στους απόμαχους της εργασίας με μορφή κατανάλωσης αγαθών και υγείας και οτιδήποτε άλλο.
Αυτό είναι το πραγματικό κόστος για μας και όχι η χρηματοδότηση, που είναι απλή πληκτρολόγηση αριθμών στους λογαριασμούς των δικαιούχων.Σήμερα, με το ευρώ, κάνουν μελέτες για το πόσο θα πρέπει να μειωθούν και άλλο οι συντάξεις, για να έχουμε πιο πολύ χρήμα στο μέλλον, με λιγότερες απολαβές, για πιο πολλούς συνταξιούχους, ενώ ταυτόχρονα λόγω των επιπρόσθετων αποταμιεύσεων, το ΑΕΠ μειώνεται, η χώρα έχει αποαγροτοποιηθεί και αποβιομηχανοποιηθεί και τα έλλειμμα αυξάνονται. Τι είναι αυτά, ο ένας δουλεύει τον άλλον;
Το Έλλειμμα στο Ισοζύγιο Πληρωμών
Ο πραγματικός πλούτος ενός έθνους συνίσταται από την παραγωγή που καταναλώνει, από τις εισαγωγές που καταναλώνει μείον τις εξαγωγές, που ως αγαθά καταναλώνονται από αλλά έθνη που τα εισάγουν.Με άλλα λόγια οι εισαγωγές ανεβάζουν το επίπεδο της ζωής μας, είναι όφελος, ενώ οι εξαγωγές είναι ένα πραγματικό κόστος, αφού είναι αγαθά που παράγουμε, αλλά δεν θα καταναλώσουμε.Ακόμα το έλλειμμα στο ισοζύγιο πληρωμών είναι όφελος με την έννοια ότι ένα πλήθος αγαθών εισέρχονται στη χώρα με αντάλλαγμα το εθνικό νόμισμα, που σημαίνει ότι η μεταφορά εθνικού νομίσματος σε ξένο κάτοχο, αποτελεί μελλοντική αξίωση δική του, επί της εθνικής παραγωγής.
Όσο λοιπόν το νόμισμα είναι αποδεκτό, επιθυμεί κάποιος να το διακατέχει, το έλλειμμα δεν μπορεί να αποτελεί πρόβλημα!Όταν πάψουν να επιθυμούν να διακατέχουν το νόμισμα σου τότε δεν θα μπορείς να εισάγεις.Γιατί να πάψει ο υπόλοιπος κόσμος να επιθυμεί το νόμισμα σου; Δυο είναι οι αιτίες.Ο πρώτος και σημαντικότερος λόγος είναι ότι η οικονομία δεν δουλεύει στο επίπεδο της πλήρους απασχόλησης και ο δεύτερος είναι οι εσωτερικές πληθωριστικές πιέσεις. Και οι δυο καταμαρτυρούν πολιτική αδυναμία και λαϊκισμό.
Κατά συνέπεια σε μια μικρή ανοικτή οικονομία το έλλειμμα στο ισοζύγιο πληρωμών είναι πάντα υποστηρίξιμο όταν η χώρα εκδίδει το δικό της νόμισμα, στοχεύει στην πλήρη απασχόληση και προστατεύει εσωτερικά την αξία του νομίσματος της. Ως προς την εξωτερική αξία του νομίσματος, με την ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων σήμερα, το νόμισμα αφήνεται ελευθέρα να διακυμαίνεται.
Στην ΕΕ με την περισσή σοφία τους τα βλέπουν τα πράγματα ανάποδα. Μας επιβάλλουν μισθούς πείνας για να γίνουμε εξαγωγική χώρα χωρίς να μπορούμε λόγω μισθών μετά να εισάγουμε τίποτα. Δεν έχουν αντιληφθεί ότι το εμπόριο είναι επωφελές όταν τα συναλλασσόμενα μέρη έχουν επιτύχει την πλήρη απασχόληση πριν τις εμπορικές πράξεις.
Εδώ ολοκληρώθηκε το Αλφαβητάριο του Εθνικού Νομίσματος. Ίσως μπορεί να προστεθούν και άλλα ‘γράμματα’, αλλά έχω την αίσθηση ότι και με αυτά μπορούμε να γράψουμε μια νέα Ιστορία για μας στο πλαίσιο μιας υγιούς Δημοκρατίας και ανθούσας Οικονομίας, κάτι που το ευρώ δεν μας το εξασφαλίζει.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ "ΑΠΟ ΔΡΑΧΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ"

«ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» ΜΕ «70-30» ΛΙΠΑΡΑ…



Εκτύπωση
ΤΡΙΤΗ 31/03/15 
Του ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ*
Στην αρχή είχαμε τον Βαρουφάκη. Που μας αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση - που θα καταργούσε με ένα νόμο σε ένα άρθρο το Μνημόνιο – τάσσεται σε ποσοστό 70% υπέρ του «καλού» Μνημονίου και σε ποσοστό 30% κατά του «κακού» Μνημονίου…
Σε συνέχεια εκείνης της τοποθέτησης τί είδαμε; Την κυβέρνηση να βαφτίζει την Lazard ως μια - κατά 100% - σπουδαία εταιρεία (την ίδια εταιρεία που έκανε το PSI…). Να συντάσσεται – κατά 100% - με τον ΟΟΣΑ (τον ίδιο οργανισμό που συνεπικουρούσε τον Στουρνάρα…). Και να βάζει φαρδιά πλατιά – και κατά 100% - την υπογραφή της στην συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου (ανανεώνοντας την Δανειακή Σύμβαση με τα όλα της: και με το αγγλικό της δίκαιο και με τις 41 αναφορές της στα Μνημόνια…).
Ακολούθως είχαμε τις επισκέψεις υπουργών στην Cosco όπως και τις δηλώσεις του κ.Τσίπρα στα… κινέζικα. Μετά, δε, την επίσκεψη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης στην Κίνα και τις δηλώσεις Δραγασάκη που κάλεσε τους Κινέζους να… επεκταθούν στο λιμάνι, εκείνο που ακούμε είναι ότι το περίπου 70% του λιμανιού του Πειραιά που παραμένει στο Δημόσιο οδεύει κι αυτό στην κινέζικη πολυεθνική.
Όμως τι ακριβώς συμβαίνει; Αν το «70-30» της ιδιωτικοποίησης που επιβλήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά για λογαριασμό της Cosco από τις κυβερνήσεις Καραμανλή, Παπανδρέου, Σαμαρά ήταν - κατά 100% - «ξεπούλημα», ήταν  «εκποίηση», ήταν «φαγοπότι», όπως έλεγε προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ, τότε πως γίνεται το 100% του ξεπουλήματος τώρα να βαφτίζεται – από τον ΣΥΡΙΖΑ - «στρατηγική της επένδυσης» και «αναπτυξιακή κοινοπραξία», κατά την ορολογία του κ. Τσίπρα στην προχτεσινή «Real News»;

Προχτές αυτό το «70 – 30» ξανάπαιξε. Και μάλιστα σε αμερικάνικο έδαφος. Αυτή τη φορά ήταν ο υπουργός Άμυνας, ο κ. Καμμένος, που ανακοίνωσε με πλήρη επισημότητα ότι μετέφερε πρόταση στην αμερικανική κυβέρνηση για συνεκμετάλλευση μεταξύ Ελλάδας- ΗΠΑ των υδρογονανθράκων του Αιγαίου και με συγκεκριμένα, μάλιστα, ποσοστά! Ουδεμία έκπληξις: 70 – 30…
Αλλά: Πότε η κυβέρνηση πήρε εντολή από τον ελληνικό λαό να «μοιράσει» το Αιγαίο και τον ορυκτό πλούτο της χώρας; Πότε ενημέρωσε τον ελληνικό λαό γι’ αυτές τις προθέσεις της; Ποιό κυβερνητικό ή άλλο όργανο πήρε τέτοια απόφαση; Κι αν δεν υπήρξε τέτοια απόφαση, από πότε ένας υπουργός δικαιούται να προχωρά σε τέτοιες «ιδιωτικές» κινήσεις;
Και το σημαντικότερο: Η πολιτική που «μοιράζει» το Αιγαίο με τους Αμερικάνους. Που προσπαθεί να εμφανίσει τους «λύκους» σαν «προστάτες». Που βαφτίζει τον «διαμελισμό» των κυριαρχικών δικαιωμάτων σαν «σταθερότητα» και σαν «κερδοφόρα μπίζνα». Που «διαπραγματεύεται» αεροδρόμια με τους Γερμανούς. Που παζαρεύει ενεργειακά φιλέτα με τους Ρώσους. Που ξεπουλάει λιμάνια στους Κινέζους κοκ, στην πραγματικότητα πρόκειται για παλιά πολιτική. Πολύ παλιά. Εφαρμόζεται από το ελληνικό κεφάλαιο και τους πολιτικούς του εκπροσώπους από συστάσεως του ελληνικού κράτους.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια πολιτική που μέχρι τώρα (από την Αριστερά τουλάχιστον) θεωρείτο και ήταν – κατά 100% - πολιτική της υποτέλειας. Θεωρείτο και ήταν μια πολιτική μετατροπής της Ελλάδας «σε πεδίο βολής ξένων φαντάρων». Θεωρείτο και ήταν μια πολιτική που στο όνομα της δήθεν «εθνικής ανάπτυξης» και των «ανταλλαγμάτων» διαμοίραζε τα ιμάτια του δημόσιου πλούτου σε ντόπιους και ξένους άρπαγες.
Συνεπώς: Αυτή η πολιτική όχι μόνο δεν έχει τίποτα το «αριστερό», όχι μόνο δεν έχει τίποτα το «σωτήριο», αλλά και το ότι κάποιοι προσπαθούν να μας την λανσάρουν σαν πολιτική «αναβάθμισης της γεωστρατηγικής δυναμικής» της χώρας δεν έχει και τίποτα το πρωτότυπο.
Πρόκειται για μια επανάληψη της γνώριμης προπαγάνδας που μέχρι τώρα βάφτιζε το κρέας – ψάρι. Αν υπάρχει μια διαφορά είναι τούτη: Στο ακατάσχετο εμπόριο επικοινωνιακής ελπίδας που παρακολουθούμε, ό,τι προηγούμενα σερβιριζόταν σε περιτύλιγμα μιας «ολίγον έγκυος» ψευδεπίγραφης ελπίδας τώρα σερβίρεται σε συσκευασία «70-30» ανεμογκάστρι…
Υστερόγραφο: Οι προηγούμενες κυβερνήσεις κάθε που έκοβαν μισθούς και συντάξεις, κάθε που επέβαλαν νέους φόρους, έβαζαν τους «παπαγάλους» τους να λένε ότι ο λαός άντεχε τα μέτρα διότι η κοινωνία διέθετε… «εισοδηματικό λίπος». Τώρα η νέα κυβέρνηση, με τα όσα διακινήθηκαν περί περί επιβολής «φόρου λίπους» φαίνεται ότι ανακάλυψε τις αντοχές της κοινωνίας στο… λίπος αυτό καθ’ αυτό. Ανεξαρτήτως τελικής εφαρμογής του σχετικού μέτρου πρόκειται για σημαντική αλλαγή. Που θα μπορούσε να περιγραφεί με τρεις λέξεις: «Πρώτη φορά Αριστερά»…
*Δημοσιεύθηκε στο ''enikos.gr'' την Τρίτη 31 Μαρτίου 2015-ανάρτηση από ισκρα

A.Tσίπρας στα ρωσικά ΜΜΕ: "Ξεχάστε τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας

"ΤΕΖΑ" ΣΤΗΝ ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΤΡΙΤΗ 31/03/2015
"Ξεχάστε τις αντιρωσικές κυρώσεις" και "η Ρωσία πρέπει να περιλαμβάνεται στη νέα αρχιτεκτονική ασφαλείας της Ευρώπης" ήταν τα μηνύματα του πρωθυπουργού, Α.Τσίπρα, σε συνέντευξή του στα ρωσικά ΜΜΕ.
 
H συνέντευξη του Έλληνα πρωθυπουργού A.Tσίπρα στο ρωσικό πρακτορείο" TΑSS" αναμένεται να προκαλέσει νέο γύρο αναλύσεων από ΗΠΑ και ΕΕ, οι οποίες πλέον βλέπουν τους μακιαβελικούς σχεδιασμούς τους κατά της Μόσχας να καταρρέουν. 
 
Σε αυτή την αποκλειστική συνέντευξη ο κ. Τσίπρας τάσσεται ευθέως κατά των κυρώσεων που έχει επιβάλλει η ΕΕ και οι ΗΠΑ κατά της Ρωσίας λόγω των έκρυθμων γεγονότων στην Ουκρανία, που ΕΕ και ΗΠΑ προκάλεσαν μέσω πρακτόρων, εκδιώχνοντας τη νόμιμη κυβέρνηση Β.Γιανουκόβιτς.
 
Μάλιστα, τις χαρακτηρίζει ως «ένα δρόμο που δεν οδηγεί πουθενά». Παράλληλα, ανέπτυξε την άποψη πως υπάρχουν ελπίδες να ενισχυθούν οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών (Ελλάδας-Ρωσίας) σε ένα νέο επίπεδο.
 
«Μπορούμε να διαμορφώσουμε μια ουσιαστική συνεργασία που θα επιτρέπει στην Ελλάδα να εξάγει τα γεωργικά της αγαθά στη Ρωσία», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας και συνέχισε, «τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια επιδείνωση στις σχέσεις από τη στιγμή που η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε ό,τι χρειαζόταν για να αποτρέψει τις παράλογες κυρώσεις στη Ρωσία. Το αποτέλεσμα αυτού του εμπάργκο, και για τα ελληνικά προϊόντα, προκάλεσε σοβαρές ζημιές στην ελληνική οικονομία».
 
Ο Αλέξης Τσίπρας θύμισε πως, άμα τη αναλήψει των καθηκόντων του, έλαβε ένα μήνυμα από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Ντόλαντ Τουσκ, που «σχεδόν θεωρούσε δεδομένη την ελληνική θέση για τις κυρώσεις. Του τηλεφώνησα, όπως και στην επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Φεντερίκα Μογκερίνι και τους είπα ''Μη θεωρείτε τη θέση της Ελλάδας ως δεδομένη. Η κατάσταση έχει αλλάξει και τώρα υπάρχει μια νέα κυβέρνηση στη χώρα. Θα πρέπει να μας ρωτάτε πριν πάρετε τέτοιες αποφάσεις».
 
Ακολούθως, ο κ. Τσίπρας εξέφρασε μια ξεκάθαρη άποψη για τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας: «Δεν συμφωνούμε με τις κυρώσεις. Πιστεύω πως είναι ένας δρόμος που δεν οδηγεί πουθενά. Είμαι της άποψης ότι χρειάζεται διάλογος και διπλωματία. Θα πρέπει να κάτσουμε σε ένα τραπέζι και να βρούμε λύσεις για τα μεγάλα προβλήματα». Συνάμα, επεσήμανε πως ο οικονομικός πόλεμος είναι μια «αδιέξοδη πολιτική».
 
«Είμαι υπέρ της διπλωματίας. Πιστεύω πως η συμφωνία του Μινσκ ήταν μια σημαντική επιτυχία. Πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να τερματιστεί η ένταση στην Ουκρανία». 
 
Ο κ. Τσίπρας προχώρησε και σε μια μικρή αποκάλυψη καθώς, όπως είπα, κατά τη διάρκεια της πρώτης του επαφής με τους Ευρωπαίους ηγέτες στη Σύνοδο Κορυφής της 19ης Μαρτίου, ρώτησε κάποιους εξ αυτών: «Πείτε μου, πώς φαντάζεστε τη νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας στην Ευρώπη; Την βλέπετε με τη Ρωσία στην απέναντι πλευρά ή με τη Ρωσία σε μια διαδικασία διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης; Δεν έλαβα καμία απάντηση. Κατά την άποψή μου, η απάντηση είναι ξεκάθαρη: η νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας της Ευρώπης πρέπει να περιλαμβάνει και τη Ρωσία».
 
Στις ΗΠΑ ήδη νιώθουν αντίλαλο στα "αυτιά" και προσπαθούν να συνέλθουν από το σοκ.
 
 
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Η Ελλάδα και η Γερμανία σε απροκάλυπτη εχθρότητα πάνω στο πρόγραμμα διάσωσης




Ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης παραδέχθηκε  ότι οι  σχέσεις της χώρας του με τη Γερμανία για την  τελευταία διάσωση  έχουν μειωθεί σε μια κατάσταση «ανοικτής εχθρότητας."

Γράφοντας στην εφημερίδα    των επιχειρήσεων  Handelsblatt, ο Βαρουφάκης, δήλωσε: «Αυτό το τοξικό παιχνίδι του Schwarzer Peter [ένα παιχνίδι καρτών] ωφελεί μόνο τους εχθρούς της Ευρώπης. Πρέπει να σταματήσει."


Η Ελλάδα δέχθηκε πολύ μεγάλη  κριτική αυτό το Σαββατοκύριακο, όταν αποκαλύφθηκε ότι ο Έλληνας υπουργός Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης  θα πετάξει στη Μόσχα στις 30 Μαρτίου για να διαπραγματευτεί τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου για τη χώρα του και να βρει τρόπους για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προς τη Ρωσική Ομοσπονδία, παρά τις κυρώσεις της ΕΕ για το θέμα της  Ουκρανίας.




Θα  βρίσκομαι στο Κοινοβούλιο αργότερα σήμερα για να συζητήσουμε  την πορεία των διαπραγματεύσεων μας. #Greece


Εν τω μεταξύ, ο Ελληνας Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας  αναμένεται να ταξιδέψει στη Μόσχα την επόμενη εβδομάδα για να συναντηθεί με τον  Ρώσο Πρόεδρο Vladimir Putin, σε μια κίνηση που έχει αφήσει τους Γερμανούς πολιτικούς κατάπληκτους και οργισμένους,   με τον Πρόεδρο της  Ομοσπονδιακής Βουλής [γερμανικό Κοινοβούλιο]  στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Gunther Krichbaum να κατηγορεί   την Ελλάδα ότι  " χαραμίζουμε μαζί τους  πολύτιμο χρόνο και εμπιστοσύνη” και  πρόσθεσε:

  • «Αντί να ζητά  βοήθεια από τους συντρόφους του στη Ρωσία, ο πρωθυπουργός Τσίπρας θα πρέπει τελικά υποβάλει  συγκεκριμένες και αξιόπιστες προτάσεις μεταρρύθμισης."


Πολύ επικίνδυνη στρατηγική

"Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας πραγματοποιεί μια πολύ επικίνδυνη στρατηγική», είπε ο ηγέτης της συντηρητικής ομάδας του ΕΛΚ  στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο   Manfred Weber,  είπε το  Der Spiegel.




Έλληνας υπουργός Ενέργειας Σλαμ "Αδίστακτοι, ιμπεριαλιστική" #Germany, θα επιδιώξει "Bold εναλλακτικές λύσεις" Σε #Russia! http://www.zerohedge.com/news/2015-03-28/greek-minister-slams-unscrupulous-imperialist-germany-will-seek-bold-alternatives-ru ...




Ευρασιατικός άξονας; Μόσχα αναμένει «Πρόοδο» από την επίσκεψη του  Τσίπρα
Παρά το τι είναι αναμφισβήτητα μια μάλλον τρομερή προοπτική, η Αθήνα έχει  μία κάρτα ακόμη να παίξει γιατί όπως είπαμε την περασμένη εβδομάδα, «μόλις την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου  έρχεται από  την Ελλάδα επίσημα...

«Το φλερτ του με τη Ρωσία δυσχεραίνει μια εποικοδομητική λύση με την Ευρώπη σε αυτές τις δυσκολες οικονομικά καταστάσεις.»

Η Ελλάδα την Παρασκευή έστειλε τους πιστωτές την  πολυαναμενόμενη λίστα των μεταρρυθμίσεων με την υπόσχεση ότι θα παράγει  ένα μικρό πλεόνασμα φέτος με την ελπίδα ότι θα ξεκλειδώσει το αναγκαίο ποσό μετρητών.

Οι δανειστές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, ανεπίσημα ονομάσθηκαν Ομάδα των Βρυξέλλες, και άρχισαν τις  συζητήσεις για τις μεταρρυθμίσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.


Η  έγκρισή τους, ακολουθούμενη απο την  ευλογία των υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης, θα είναι απαραίτητη για την Αθήνα για να ξεπαγώσει η περαιτέρω ενίσχυση και θα αποτρέψει τη χρεοκοπία. Η Αθήνα δεν έχει δηλώσει αν η τελευταία λίστα θα περιέχει  πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις  του προγράμματος από μια προηγούμενη λίστα των επτά μεταρρυθμίσεων  που αναφέρονται γενικά σε  θέματα που αφορούν τη φοροδιαφυγή και τις μεταρρυθμίσεις     στον δημόσιο τομέα και  που απέτυχαν  να εντυπωσιάσουν  τους δανειστές.

http://sputniknews.com/

Η Ελλάδα ξεκινά επίσημα την εξάλειψη της διαφθοράς

            όπως και τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης και φορολογίας


Η Ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει σαρωτικές μεταρρυθμίσεις στη διοίκηση, στη φορολογία , στο  εκλογικό  σύστημα  και θα ξεριζώσει τη διαφθορά και το παράνομο εμπόριο.

ΑΘΗΝΑ (Sputnik) - Η σημερινή Ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει σαρωτικές μεταρρυθμίσεις στη διοίκηση, στην  φορολογία και στα εκλογικό  σύστημα και θα ξεριζώσει τη διαφθορά και το παράνομο εμπόριο,αυτά δήλωσε την Δευτέρα ο Χριστόφορος Βερναρδάκης, ο γενικός γραμματέας για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου.


 Ο Βερναρδάκης, δήλωσε σε συνέντευξή του στο RIA Novosti ότι τη Δευτέρα, η Ελλάδα θα παρουσιάσει ορισμένες από αυτές τις μεταρρυθμίσεις στις Βρυξέλλες.

"Οι μεταρρυθμίσεις που έχουμε έτοιμες , περιέχουν  κυρίως μια σειρά από αλλαγές στο διοικητικό σύστημα ... και  θα φέρουν  ακόμη μεγαλύτερο  οικονομικό κέρδος. Εμείς θα απελευθερώσουμε  τον κρατικό προϋπολογισμό από τα βάρη του  2015 και για τα επόμενα 2-3 χρόνια ", δήλωσε ο Βερναρδάκης.

Σύμφωνα με τον επίσημο, η  εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα αποφέρουν  περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια στον προϋπολογισμό της χώρας για τα επόμενα τρία χρόνια.

Άλλες μεταρρυθμίσεις περιλαμβάνουν εκείνα της διαφθοράς, της φορολογίας, απαλλαγές  από τη φορολογία για τους πλούσιους, και το εμπόριο λαθραίων καυσίμων και τσιγάρων.

Ο Βερναρδάκης πρόσθεσε ότι τα σχέδια της κυβέρνησης περιλαμβάνουν την ακύρωση των  φορολογικών  απαλλαγών  για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, τη στιγμή που έχουν  στην κατοχή τους  σχεδόν το 20 τοις εκατό του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, αλλά  και οι  οποίοι, σύμφωνα με τον Έλληνα αξιωματούχο, πληρώνουν τους λιγότερους φόρους,  ακόμη και από τους  μετανάστες που εργάζονται σε  χαμηλές  θέσεις εργασίας .

"Επί του παρόντος, οι μετανάστες, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που ζουν παράνομα στη χώρα πληρώνουν  κάποια 40-50 ευρώ για να αποκτήσουν μια κάρτα εργασίας ή άδεια διαμονής  και αποφέρουν περισσότερα έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό από τα έσοδα που  φέρνουν οι πλοιοκτήτες» ... Αυτό πρέπει να αλλάξει και αν [οι πλοιοκτήτες] αποφασίσουν να εγκαταλείψουν τη χώρα - θα τους αφήσουμε να  φύγουν », είπε ο Βερναρδάκης.

Ο Βερναρδάκης είπε επίσης ότι είναι μύθος ότι η Ελλάδα έχει περισσότερους δημόσιους υπαλλήλους σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά κράτη και σημείωσε ότι  η χώρα πραγματοποίησε μια πρόσφατη διοικητική μεταρρύθμιση για τη μείωση του αριθμού των υπουργικών συμβούλων  μισθοδοτούμενων από την κυβέρνηση και εκεί που υπήρχαν 30  πήγαμε στους  5 το  μέγιστο. 

Το Χρέος της  Ελλάδας  προς την  την τρόικα των ξένων πιστωτών, που περιλαμβάνει την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, υπολογίζεται σε περίπου 270 δισεκατομμύρια αμερικάνικα  δολάρια.


Τον Φεβρουάριο, η Αθήνα και οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης συμφώνησαν να επεκτείνουν το πρόγραμμα διάσωσης της  Ελλάδας για τέσσερις μήνες σε αντάλλαγμα την  υπόσχεση από την Ελλάδα να εφαρμόσει περισσότερες μεταρρυθμίσεις, μερικές  από τα οποίες πρόκειται να παρουσιαστούν  τη Δευτέρα.

Την Κυριακή ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είπε μέτρα όπως μείωση των μισθών και των συντάξεων ή αναγκαστική μαζική παραίτηση δεν ήταν μέρος της διαπραγμάτευσης.


http://sputniknews.com

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ! Η ΤΗ ΡΗΞΗ??


Η «Σοσιαλδημοκρατική» πλειοψηφούσα  πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ από ότι τα σημάδια δείχνουν  ίσως να ετοιμάζει νέους συμβιβασμούς! Αφού αυτό το πάση θυσία στο ευρώ! Δεν έχει άλλο δρόμο διαφυγής!  Η νέα σοσιαλδημοκρατία  είναι εδώ και πάλι παρούσα! Είναι μέσα στις τάξεις του πολυσυλλεκτικού ΣΥΡΙΖΑ! 

ΤΡΙΤΗ 31-3-2015

Του Θανάση Σιαβρακά 




 Άρα? Αν δεν έρθει ολική ρήξη με τους δανειστές τον Ιούλιο το πιο πιθανό είναι   να βρεθούμε κοντά σε ένα τρίτο οδυνηρό μνημόνιο! Μια τέτοια εξέλιξη ενδέχεται να επιφέρει ισχυρούς διασπαστικούς τριγμούς μέσα στις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ!  Με πολύ σοβαρή  την προοπτική  αποχώρηση  της αριστερής πλατφόρμας! Συμπαρασύροντας έτσι σε πτώση τον κυβερνητικό συνασπισμό ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ! 
 Εν το μεταξύ, στα κόμματα της υποταγμένης στους δανειστές μνημονιακής αντιπολίτευσης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ  θα έχουν προηγηθεί οι ανάλογες πολιτικές αλλαγές, (λίφτινγκ)  με Καραμανλική «πατριωτική» ταμπέλα η ΝΔ! Και χωρίς τον μισητό Βενιζέλο! τα απομεινάρια του  ΠΑΣΟΚ, θα είναι εκ νέου έτοιμα για κυβερνητική δράση!!
Αυτό το σενάριο το θέλουν διακαώς οι δανειστές! Καθώς έτσι πετυχαίνουν  μια νέα δική τους κυβερνητική μνημονιακή«συμμαχία» που μπορεί να τύχει της στήριξης από τη παρούσα βουλή  230-240, βουλευτών! Μαζί  βέβαια  με τη «Σοσιαλδημοκρατική» πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ  και το Ποτάμι  
Τα πράγματα  για την ώρα παρά τις διαφαινόμενες υποψίες ακόμα δεν δείχνουν οριστικά να πηγαίνουν προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς η κυβέρνηση τόσο με την πίεση των "ΑΝΕΛ", όσο και της "αριστερής πλατφόρμας", αλλά και του ίδιου του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα πολιτικά ακόμα  φαίνεται να αντιστέκεται σθεναρά!
 Υπάρχει  όμως πάντα κατά νου και η προσφυγή στο λαό μέσω  εκλογών, η δημοψηφίσματος για την τελική λύση στο μεγάλο πολιτικό αδιέξοδο που βρίσκεται από το 2010 η Ελλάδα λόγο των κάκιστων εθελόδουλων χειρισμών των κυβερνήσεων Γ.Α. Παπανδρέου, Λουκά Παπαδήμου και Αντώνη Σαμαρά! 
 Όλα όμως θα ξεκαθαρίσουν μετά το ταξίδι του πρωθυπουργού  Αλέξη  Τσίπρα στη Μόσχα στης 8 Απριλίου! Αν εκεί ο κ Τσίπρας βάλει στην ατζέντα της διαπραγμάτευσης την άμεση χρηματοδότηση απευθείας από τη Ρωσία, ( Σε πρόσφατη συνέντευξη ο Ρώσος πρέσβης της Αθήνας έθεσε αυτή την προοπτική )η από τους  BRICS και πάρει το ΝΑΙ του Ρώσου πρόεδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, τότε η Ελλάδα θα χαλαρώσει για την ώρα την οικονομική θηλιά που της έχουν βάλει και την σφίγγουν συνεχώς ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ και θα μπορεί να δώσει με άλλους όρους τη διαπραγματευτική μάχη!
Σήμερα όμως και λόγο της αποικιοκρατικής διπλωματικής αντίληψης που έχει η Γερμανία και όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και της σκληρής εκβιαστικής γραμμής που ακολουθούν  στις διαπραγματεύσεις οι δανειστές, για την κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπάρχουν  μόνο δυο δρόμοι! 
Ο ένας είναι αυτός των δανειστών, δηλαδή αυτός της χρηματοδότησης μέσω των μηχανισμών στήριξης της ΕΕ, αυτή η προοπτική σημαίνει συνέχιση των μνημονίων «πρόγραμμα-θεσμοί» με πολιτική και οικονομία πλήρως υποταγμένες στους τοκογλύφους δανειστές της ΕΕ, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ!  Αλλά το κέρδος για τους  αμαθείς «Έλληνες ραγιάδες ευρωληγούριδες»! Θα είναι η Ελλάδα να εξακολουθήσει να παραμένει πάντα μέσα στην κόλαση του ευρώ!
 Ο άλλος είναι της ολικής ρήξης!  Με τους δανειστές και την νεοφιλελεύθερη Ευρώπη της Γερμανίας!  Αν αυτός ο δρόμος επιλεγεί ? Τότε το πλάνο δύο δεν είναι άλλο από αυτό της Χρηματοδότησης μέσω  BRICS  Οικονομικός άξονας «Ρωσίας, Κίνας, Ινδίας, Ν. Αφρικής, Βραζιλίας» ! Ενώ υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο του  εσωτερικού δανεισμού από υψηλούς καταθέτες?  Αυτό το σενάριο φέρνει και τη σωτήρια έξοδο της Ελλάδας από την ευρώ ζώνη!
 Με κέρδη, την Εθνική Ανεξαρτησία και το  πέρασμα σε εθνικό νόμισμα «Δραχμή» όσο και τη χάραξη μιας μεγάλης εθνικής πατριωτικής αυτόνομης οικονομικής ανάπτυξης! Υπάρχει πάντα το πολύ σοβαρό ενδεχόμενο της στάσης πληρωμών στους δανειστές! εντός του ευρώ, στα τέλη Απριλίου. Αυτό είναι ένα όπλο της κυβέρνησης στον αφόρητο εκβιασμό της ΕΕ και της ΕΚΤ και ήταν στην ατζέντα της συνάντησης Μέρκελ, Τσίπρα στο Βερολίνο.
Πίσω όμως από αυτές τις ορατές διαδρομές και για καθαρά γεωπολιτικούς λόγους! Οι  ΗΠΑ, πιέζουν για ένα τρίτο ενδιάμεσο σενάριο! Αυτή τη διαδρομή εδώ και καιρό τη φωνάζουν πολλοί οικονομικοί  αναλυτές, και διακεκριμένοι οικονομολόγοι των ΗΠΑ! Και είναι αυτό της ύπαρξης διπλού νομίσματος! Του εθνικού εντός? Και του ευρώ εκτός? Μέσω αυτής της πολιτικό οικονομικής διαδρομής και εφόσον υπάρξει πλήρης υποχώρηση των δανειστών «ΕΕ-ΔΝΤ» η Ελλάδα μπορεί να χαλαρώσει από την παρούσα οικονομική ασφυξία και όταν οι οικονομικοί δείκτες το επιτρέψουν να κρατήσει και πάλι ως μοναδικό νόμισμα το ευρώ. 
Αυτό το σενάριο περνά ανάμεσα από την ολική υποταγή και τη ρήξη!  Και το κυριότερο οι ΗΠΑ αποφεύγουν τον κίνδυνο η Ελλάδα να περάσει στην πιθανή  επιρροή της Ρωσίας, σε μια εποχή που ο νέος «ψυχρός» πόλεμος δύσης «ΗΠΑ-ΕΕ» Ρωσίας έχει ανάψει, από τη μια στην Ουκρανία και από την άλλη στη Συρία, όπου ΗΠΑ-ΕΕ έχουν εκ διαμέτρου αντίθετα γεωπολιτικά συμφέροντα! Από την Ρωσική «αρκούδα» που βρυχάται! Καθώς βλέπει την προσπάθεια που κάνουν ΗΠΑ – ΝΑΤΟ για την γεωπολιτική περικύκλωση της !



Το σύνδρομο της αυτοκαταστροφής της Ευρώπης


ΤΡΙΤΗ 31/03/2015 

Δημήτρης Μακροδημόπουλος*

Η επιμονή της Γερμανίας να αξιοποιεί την κρίση γιανα επιβάλλει την ηγεμονία της ίσως αποδειχθεί καταστροφική για την Ευρώπη για τρίτη φορά μέσα σε έναν αιώνα με αυτουργό πάντοτε την ίδια χώρα. Διότι η κρίση χρέους είναι η δεύτερη κρίση που δοκιμάζει την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια μετά την κρίση των τοξικών ομολόγων και είναι νομοτελειακά βέβαιο τι ακολουθεί σε αυτές τις περιπτώσεις. Η άποψη πως οι κρίσεις αυτόματα φθείρουν και οδηγούν αναπόφευκτα στον θάνατο ένα κοινωνικό σύστημα είναι λανθασμένη. Αντίθετα παρουσιάζεται παραπέρα ανάπτυξη του συστήματος. Οταν όμως σταματήσει να συμβαίνει αυτό, όπως συμβαίνει σήμερα με την Ε.Ε., τότε απαιτείται η βίαιη επαναφορά στην προηγούμενη κατάσταση. Απαιτείται δηλαδή η «δημιουργική καταστροφή» των παραγωγικών δυνάμεων (μέσων παραγωγής και υποδομών) με την εκδήλωση ισχυρότερης κρίσης ή πολέμου ώστε να επανέλθει η ανάπτυξη.

Η πορεία της οικονομίας στον καπιταλισμό ήταν συγκεκριμένη: άνθηση, ύφεση, κρίση, αναζωογόνηση, άνθηση κ.ο.κ. Ομως μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση 1929-1932 και πριν ο κόσμος συνέλθει από τις συνέπειές της, νέα παγκόσμια κρίση άρχισε το 1937 στις ΗΠΑ, στην Αγγλία, στη Γαλλία κ.λπ. Τι σήμαινε αυτό; Οτι η οικονομική κρίση του 1929-1932 δεν έφτανε και χρειάζονταν πολύ μαζικότερες καταστροφές των παραγωγικών δυνάμεων. Οσοι υποστηρίζουν ότι το New Deal του προέδρου Ρούσβελτ οδήγησε τις ΗΠΑ στην έξοδο από την κρίση του 1929-1932 σφάλλουν διότι τους διαψεύδει η κρίση του 1937(1,2). Η κρίση ξεπεράστηκε με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο που άφησε άθικτες τις ΗΠΑ, αφού βρίσκονταν πολύ μακριά από τα πολεμικά μέτωπα, τους έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τη μεγαλύτερη πολεμική βιομηχανία του κόσμου, ενώ οδήγησε στην πλήρη καταστροφή των μέσων παραγωγής και των υποδομών των κρατών της Ευρώπης αναζωογονώντας την αμερικανική βιομηχανία. Η οικονομική καταστροφή των ευρωπαϊκών δυνάμεων εξαιτίας του πολέμου οδήγησε μετέπειτα στη διάλυση των αποικιοκρατικών τους αυτοκρατοριών με αποτέλεσμα την επικράτηση του αμερικανικού κεφαλαίου στις αγορές που ήλεγχε προπολεμικά η Ευρώπη. Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος υπήρξε η χρυσή εποχή για τις ΗΠΑ, το εφαλτήριο που τις οδήγησε στην παγκόσμια ηγεμονία. Ετσι ξεπεράστηκε η κρίση.

Οι δύο αλλεπάλληλες κρίσεις στην Ευρώπη, του χρηματοπιστωτικού τομέα κατ’ αρχάς και του χρέους που ακολούθησε, αποδεικνύουν ότι η ανάπτυξη της Ευρώπης στις «χρυσές δεκαετίες» από το 1945 έως το 1973 διήρκεσε όσο η αποκατάσταση των ερειπίων της «δημιουργικής καταστροφής» που προκάλεσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Το γεγονός ότι η διάλυση της ΕΣΣΔ και η απελευθέρωση αγορών στην Ανατολική Ευρώπη και πλουτοπαραγωγικών πηγών σε ολόκληρο τον χώρο της επιρροής της Μόσχας δεν λειτούργησαν προωθητικά ή τουλάχιστον ανακουφιστικά για την οικονομία της Ευρώπης αποδεικνύει ότι οι αιτίες των κρίσεων έχουν προσλάβει μόνιμο χαρακτήρα, οπότε οι κρίσεις λογικά θα είναι αλλεπάλληλες και η ανάκαμψη θα προκύψει μόνον αν σοβαρότερες κρίσεις ή ένας πόλεμος οδηγήσουν σε μαζικές καταστροφές, εκτός κι αν προωθηθεί κατά προτεραιότητα η πολιτική ενοποίηση της Ευρώπης.

Η αντίφαση η οποία δυναμιτίζει τη λειτουργία της ευρωζώνης είναι αφ' ενός η συγκρότησή της από κράτη διαφορετικού βαθμού ανάπτυξης και αφ' ετέρου η κοινή νομισματική πολιτική. Η αντίφαση αυτή, όσο θα επιβάλλεται η δημοσιονομική ενοποίηση, θα οξύνεται επαυξάνοντας την ανισομέρεια της ανάπτυξης μεταξύ των κρατών και οδηγώντας σε επαναλαμβανόμενες κρίσεις κ.ο.κ. Αυτό το γνωρίζει το Βερολίνο. Ομως όσο η ανισομέρεια της ανάπτυξης μεταξύ των κρατών θα εντείνεται θα οξύνονται και οι διαφορές με συνέπεια τη διάλυση ή τη σύγκρουση. Η Ευρώπη δύο φορές αυτοκαταστράφηκε στο πρώτο ήμισυ του 20ού αιώνα εξαιτίας του ανταγωνισμού των ισχυρών ευρωπαϊκών δυνάμεων με πρωταγωνίστρια τη Γερμανία και απώτερο στόχο την ηγεμονία της στην Ευρώπη. Οπως γράφει ο Χάινριχ Α. Βίνκλερ στο έργο του «Βαϊμάρη: Η ανάπηρη δημοκρατία», «μέρος του σχεδίου (της Μεγάλης Γερμανίας του "Ράιχ") ήταν η πολιτικοοικονομική ένωση της “ενδιάμεσης Ευρώπης” (Μεσευρώπης)» και συμπληρώνει: «Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης (1929-1932) ενισχύθηκαν οι τάσεις για τη δημιουργία ενός μεγάλου κεντροευρωπαϊκού οικονομικού χώρου υπό την κυριαρχία της Γερμανίας». Τα σχέδια του Ράιχ μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που απέτυχαν μετά την ήττα της Γερμανίας στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επανήλθαν στο προσκήνιο μετά την επανένωση της Γερμανίας το 1990 και τη διεύρυνση της Ε.Ε. και υλοποιούνται σήμερα εκτοπίζοντας σε ρόλο οικονομικής αποικίας τις χώρες του Νότου και επαυξάνοντας την οικονομική εξάρτηση των υπόλοιπων κρατών-μελών. Γι' αυτό η νέα γερμανική εξουσία στην Ευρώπη δεν βασίζεται στη βία, όπως παλαιότερα. Δεν της χρειάζονται όπλα για να επιβάλει τη θέλησή της στα άλλα κράτη. Διότι, η εξουσία που εδράζεται στην οικονομία είναι πολύ πιο ευέλικτη: είναι πανταχού παρούσα χωρίς να χρειάζεται να κάνει εισβολή. Το δυναμικό εκβίασης που διαθέτει δεν πηγάζει από τη λογική, αλλά από την επαπειλούμενη οικονομική κατάρρευση.

(1) Ν. Ψυρούκη, Ιστορία της αποικιοκρατίας, τόμος ΣΤ', σελ. 269, Επικαιρότητα 1985.

(2) Paul Krugman, «Τέλος στην Υφεση, Τώρα!», σελ. 55, Πόλις 2012.

*πολιτικός μηχανικός

** REUTERS/Alkis Konstantinidis