Τσίπρας: Εκλογές σύντομα, όταν θα μπορούμε να τις επιβάλλουμε

15/10/2012 - 10:19


Ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για θέατρο του παραλόγου κληθείς να σχολιάσει τη διαπραγμάτευση...
 
Τσίπρας: Εκλογές σύντομα, όταν θα μπορούμε να τις επιβάλλουμε
«Δεν αποτελεί στόχο ή επιδίωξη του ΣΥΡΙΖΑ η έξοδος της χώρας από το ευρώ», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1. Χαρακτήρισε ως ένα «ωραίο παραμύθι με ενδιαφέροντα δράκο» το ενδεχόμενο εξόδου από το κοινό νόμισμα και προσέθεσε:

«Δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να φύγει από το ευρώ γιατί θα καταστραφούμε. Αυτό που φωνάζουμε είναι ότι δεν μπορεί να φύγει μια χώρα από το ευρώ. Αυτό που κατανοούν φοιτητές στα πρώτα έτη των σπουδών τους δεν μπορούμε να το καταλάβουμε; Υφίσταται θέμα ευρώ αν θα διατηρηθεί ως νόμισμα, όχι αν η Ελλάδα θα είναι μέσα».

Για το μνημόνιο ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το μνημόνιο; Ποιο μνημόνιο; Δεν υπάρχει μνημόνιο για κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Το μνημόνιο θα καταργηθεί, θα ακυρωθεί στη βουλή, έτσι όπως στη βουλή ψηφίστηκε. Αυτό είναι προϋπόθεση για να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση, η ουσιαστική διαπραγμάτευση για τη δανειακή σύμβαση. Και βεβαίως όταν λέμε διαπραγμάτευση για τη δανειακή σύμβαση, αυτό που πρέπει να κάνει η χώρα είναι μέσα από συγκροτημένο σχέδιο και συμμαχίες να πάμε σε αυτό που εμείς ονομάζουμε νέα ευρωπαϊκή διάσκεψη για το χρέος και να βρούμε μία λύση, η οποία θα είναι λύση για όλο τον ευρωπαϊκό νότο, για όλες τις χώρες τις περιφέρειες που αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα χρέους, αντίστοιχη με αυτή που κατάφερε και κέρδισε η Γερμανία για να ανοικοδομηθεί η οικονομία της μετά τον πόλεμο το 1953».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επιτέθηκε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και έκανε λόγο για διαπλοκή και είπε ότι «αν το 1821 είχαμε ΜΜΕ να εκβιάζουν για την επανάσταση, τότε οι οπλαρχηγοί θα μένανε χωρίς λαό».

Εκτίμησε, ακόμη, ότι η κυβέρνηση θα καταρρεύσει λέγοντας ότι «η τρικομματική κοινοπραξία που βρίσκεται υπό κατάρρευση, θα καταρρεύσει. Και τότε θα πρέπει να διαχειριστούν το μέλλον του τόπου υγιείς δυνάμεις».

Ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για θέατρο του παραλόγου κληθείς να σχολιάσει τη διαπραγμάτευση ανάμεσα στις δύο πλευρές. «Δε νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε το τελευταίο διάστημα είναι διαπραγμάτευση. Είναι το θέατρο του παραλόγου. Στη διαπραγμάτευση δεν πηγαίνεις σε ένα τραπέζι λέγοντας εκ των προτέρων ότι είσαι έτοιμος να δώσεις τα πάντα, αρκεί να μη σε διώξουν από την Ευρώπη και την Ευρωζώνη, λες και είναι δικό τους μαγαζί, στο οποίο σε βάλαν χαριστικά και θα σε βγάλουν έξω αν είσαι κακό παιδί. Αυτό είναι άνευ όρων παράδοση», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ακολούθως εξαπέλυσε επίθεση εναντίον της ΔΗΜΑΡ καλώντας τους υπουργούς Αντώνη Μανιτάκη και Αντώνη Ρουπακιώτη να παραιτηθούν: «Δεν μπορώ να φανταστώ πως είναι δυνατόν ένα κόμμα που έχει προσωπικότητες και στελέχη που έχουν σημαντική διαδρομή από θέσεις αριστεράς, να επικυρώνει ή να συζητάει την πλήρη διάλυση και καταρράκωση των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων που κατακτήθηκαν με αγώνες και με θυσίες από αυτό το λαό. Πώς είναι δυνατόν σήμερα να υπάρχουν δύο υπουργοί σ΄αυτή την κυβέρνηση οι οποίοι έχουν μια πλουσιότατη και σημαντικότατη διαδρομή στα κοινωνικά δρώμενα από θέσεις αριστεράς και να ανέχονται αυτή τη διάλυση, αυτό το κοινωνικό πείραμα και να τους διαπομπεύουν κιόλας σε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες ότι δήθεν αυτοί είναι που μπλοκάρουν την εξέλιξη της νέας σωτηρίας της χώρας. Πως είναι δυνατόν να μην έχουν τη στοιχειώδη ευθιξία να παραιτηθούν από τις θέσεις τους».
Ο κ. Τσίπρας επιτέθηκε στον Ευ. Βενιζέλο για τη λίστα Λαγκάρντ και επεσήμανε ότι «εγώ με το 27% δεν γνωρίζω ποιοι είναι στη λίστα, όμως το γνωρίζει το ΠΑΣΟΚ εδώ και δύο χρόνια και τώρα το έμαθε και ολόκληρη η κυβέρνηση».

«Πως είναι δυνατόν, ένα κόμμα το οποίο μας οδήγησε εδώ, οι ίδιοι άνθρωποι που έχουν τη μεγάλη αυτή ευθύνη, να αποκαλύπτεται τούτες τις ημέρες με τον πιο οδυνηρό τρόπο ότι είχαν στα χέρια τους, γνωρίζαν κατά τη διάρκεια δύο συνεχών εκλογικών αναμετρήσεων, κατά την οποία έβαζαν στον ελληνικό λαό φόρους χαράτσια και μέτρα που έχουν διαλύσει την κοινωνία, είχαν στα χέρια τους και έκρυβαν στα συρτάρια τους τις λίστες των ανθρώπων του πλούτου που έπρεπε να φορολογηθούν και να έχουν σήμερα το θράσος να μας λένε ότι θα έρθουν και θα ψηφίσουν νέα μέτρα ύψους 13,5 δις. ευρώ που θα γονατίσουν τον ελληνικό λαό, ενώ δεν έχει γίνει ούτε μία κίνηση για να φορολογηθούν οι κάτοχοι του πλούτου», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.

Απαντώντας σε ερώτηση για τη φορολόγηση των πλουσίων υπογράμμισε: «Θα δημεύσουμε περιουσίες σε όσους έβγαλαν χρήματα στο εξωτερικό παρανόμως και κερδοσκοπούν».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε επίσης ότι είναι έτοιμος να καθίσει να διαπραγματευτεί με την κ. Μέρκελ σημειώνοντας: «Είμαι έτοιμος να κάτσω στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης ακόμη και με τον μεγαλύτερο εχθρό μου. Δεν θα κάνω όμως δηλώσεις μετάνοιας. Όταν κάτσω απέναντι στη Μέρκελ θα ξέρει ότι δεν ήμουν στις λίστες της Siemens, ούτε στα μπλοκάκια του Χριστοφοράκου».

Επεσήμανε ότι στόχος του κόμματός του θα είναι «να ακυρωθούν με κάθε τρόπο τα επαχθή μέτρα και να πάει η χώρα σε εκλογές». Εκλογές, είπε χαρακτηριστικά, θα ζητήσουμε όταν θα μπορούμε να τις επιβάλλουμε και αυτό θα συμβεί σύντομα.

Τέλος, χαρακτήρισε ως φασιστική οργάνωση τη Χρυσή Αυγή και είπε ότι χρέος των πολιτικών δυνάμεων είναι να αναγνωρίσουν τις αιτίες που οδηγούν στη «Ναζιστική αυτή οργάνωση». «Η άνοδος του Χίτλερ επετεύχθη επειδή επί τρία χρόνια ακολουθείτο ένα πρόγραμμα σαν αυτό που έχουμε εδώ. Πρέπει να πάρουμε διδάγματα», επεσήμανε.
 



'Κατεπειγόντως στη δραχμή... Έρχεται τυφλή έκρηξη οργής''


Την προετοιμασία της χώρας με ένα "Σχέδιο Β" για έξοδο από το ευρώ, ζήτησε ο Α. Αλαβάνος εκφράζοντας φόβους για "τυφλή" έκρηξη οργής του λαού

Την εκτίμηση ότι η πολιτική ζωή της χώρας χαρακτηρίζεται από την πιο ακραία κατάλυση της
δημοκρατίας και πως αντί για τον λαό και το κοινοβούλιο αποφασίζουν το Βερολίνο, οι Βρυξέλλες και το Παρίσι, έκανε ο επικεφαλής του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής Α. Αλαβάνος μιλώντας σήμερα σε εκδήλωση με θέμα το «Σχέδιο Β», σχετικά με την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ.

Ο κ. Αλαβάνος είπε ότι υπάρχει και ένα πρόβλημα χρόνου σε σχέση με τις αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν στην Ελλάδα, εκφράζοντας ανησυχία για το ενδεχόμενο να εκδηλωθεί έκρηξη οργής από τον ελληνικό λαό που θα είναι τυφλή, αν δεν υπάρξει άμεση και πειστική διέξοδος από την κρίση.

Ο κ. Αλαβάνος είπε χαρακτηριστικά: 

«Υπάρχει το θέμα του χρόνου. Η παύση πληρωμών για το δημόσιο χρέος και η αποχώρηση από το ευρώ, το "Σχέδιο Β" είναι κατεπείγοντα. Και είναι ένα δυσεπίλυτο αίνιγμα πώς και θα γίνει ταχύτατα και θα είμαστε στοιχειωδώς έτοιμοι γι αυτό. Με πάνω από το 25% επίσημη ανεργία, με πάνω από το 50% ανεργία στο άνθος του τόπου, τη νεολαία, με τη μισή Ελλάδα στη φτώχεια, με τα μισά μαγαζιά και επιχειρήσεις κλειστά, σε σχέση με πριν τρία χρόνια δεν μπορούμε να τους λέμε: "Περιμένετε θα αποφασισθούν τα ευρωομόλογα", "Περιμένετε θα έρθει ο Ολάντ", "Περιμένετε θα διαπραγματευθούμε καλύτερα", "Περιμένετε θα ζητήσουμε να εφαρμοσθούν τα μέτρα για τις τράπεζες της Ισπανίας και στις δικές μας". Ο λαός έχει απόλυτο δικαίωμα να μη περιμένει καθόλου, ούτε στιγμή και ας συνειδητοποιήσουμε ότι η έκρηξη της οργής του θα είναι "τυφλή" αν δεν υπάρξει άμεση και πειστική διέξοδος».

Ο κ. Αλαβάνος έθεσε επίσης θέμα λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος, τονίζοντας ότι δεν είναι ο ελληνικός λαός και το κοινοβούλιο της χώρας που παίρνουν τις αποφάσεις αλλά το Βερολίνο, το Παρίσι, οι Βρυξέλλες και η Νέα Υόρκη, καθώς και δεύτερης κλάσης υπάλληλοι που υπαγορεύουν στους υπουργούς και τη Βουλή κείμενα στα εγγλέζικα.

Ο Α. Αλαβάνος είπε ότι στον εντελώς αντίθετο πόλο πρέπει να κινηθεί το «Σχέδιο Β», δηλαδή, μέσα από τη συζήτηση, μέσα από την αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού να ανοίξουν άφοβα οι δημοκρατικές διαδικασίες και να επιβεβαιώνεται η αστείρευτη δύναμη της λαϊκής κυριαρχίας.

Σχετικά με τη στάση της Αριστεράς στο θέμα της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ, ο κ. Αλαβάνος είπε ότι «όσοι στην Αριστερά έχουμε την άποψη για την αποχώρηση από την Ευρωζώνη έπρεπε να είχαμε δουλέψει περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση. Κι όχι μόνον ιδεολογικά ή σε μια γενική προσέγγιση».

Το «Σχέδιο Β», είπε ο κ. Αλαβάνος, δεν είναι επιστροφή στο παρελθόν, κλείσιμο στον εαυτό μας, εσωστρέφεια, αυτάρκεια, βαλκανικός επαρχιωτισμός και πρόσθεσε:

«Είναι μια τολμηρή κίνηση θετικού μετασχηματισμού της συμμετοχής μας στον παγκόσμιο καταμερισμό της εργασίας. Αυτή την έχουν στρεβλώσει πλήρως οι Βρυξέλλες καταδικάζοντάς μας στη μόνιμη θέση του φτωχού, του οφειλέτη, του επαίτη και μας παρουσιάζουν κι από πάνω σαν ρεμάλια. Ανάμεσα στις ίδιες τις ευρωπαϊκές καπιταλιστικές χώρες βλέπουμε να έχουν προφυλαχθεί καλύτερα από τη διεθνή κρίση αυτές που έχουν εθνικό νόμισμα, η Σουηδία από την Ισπανία, η Δανία από την Πορτογαλία, η Πολωνία από τη Σλοβακία. Γι αυτό και η τομή που υποστηρίζει το "Σχέδιο Β" δεν είναι νοσταλγία για τη δραχμή της ΕΡΕ και της Ένωσης Κέντρου, αλλά ανοικτή πρόταση για μια νέα ισότιμη ευρωπαϊκή οικονομική -και νομισματική- συνεργασία».

NewsIT


To Spiegel ξετινάζει με ονόματα Έλληνες πολιτικούς για τη διαφθορά


Πώς μπορεί κάποιος, ο οποίος δηλώνει ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ, να εμβάζει στο εξωτερικό 52 εκατ. ευρώ; …
Τι επιπλέον εισοδήματα πρέπει να έχει ένας άνθρωπος, ο οποίος σύμφωνα με τη φορολογική του
δήλωση ολόκληρο το 2010 κέρδισε 5.588 ευρώ, αλλά παρ’ όλα αυτά έστειλε 19,8 εκατ. ευρώ στο εξωτερικό; Και πώς γίνεται ένας πολίτης να ασφαλίζει στο εξωτερικό 9,7 εκατ. ευρώ, παρόλο που δεν κερδίζει δήθεν ούτε ένα ευρώ;

Αυτά είναι τα ερωτήματα, τα οποία θα έπρεπε να θέτουν οι φορολογικοί ελεγκτές σε εκείνους, για τους οποίους μέχρι τώρα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα μόνο τα αρχικά τους: Ένα «Γ. Δ.», για παράδειγμα, βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα με τα 54.000 ονόματα ελλήνων πολιτών, οι οποίοι από το 2009 μέχρι το 2011 έβγαλαν μεγάλες περιουσίες στο εξωτερικό.
Η λίστα προέρχεται από την Τράπεζα της Ελλάδος και τώρα βρίσκεται στο υπουργείο οικονομικών.
Πρόκειται για τη μακροσκελέστερη από τις τέσσερις λίστες, οι οποίες αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην Αθήνα και περιλαμβάνουν τα ονόματα ανθρώπων, των οποίων τα περιουσιακά στοιχεία – καταθέσεις στην τράπεζα και ιδιόκτητα ακίνητα – δεν συμφωνούν καθόλου με εκείνα που δήλωσαν.
Αλλά εναντίον τους δεν επιχειρείται σχεδόν τίποτα, η ελληνική πραγματικότητα είναι ορισμένες φορές παράδοξη: Οι κυβερνώντες στην Αθήνα ερίζουν με τους διεθνείς πιστωτές για το κατά πόσες εκατοντάδες ευρώ θα πρέπει να περικοπεί το εισόδημα των δασκάλων ή των νοσοκόμων.
Και ενώ εξακολουθούν να μειώνουν σταθερά τις συντάξεις, οι πλούσιοι της Ελλάδας βγάζουν ανεμπόδιστα δισεκατομμύρια στο εξωτερικό.
Χαρακτηριστική της χαλαρότητας στην αντιμετώπιση των φοροφυγάδων είναι η επονομαζόμενη λίστα Λαγκάρντ. Για μήνες λογιζόταν εξαφανισμένη, ενώ στις αρχές Οκτωβρίου επανεμφανίστηκε. Στο μεταξύ βρίσκεται στον οικονομικό εισαγγελέα. Η λίστα περιλαμβάνει 1991 έλληνες ιδιοκτήτες ελβετικών τραπεζικών λογαριασμών.
Πολλά γνωστά ονόματα της πολιτικής, της οικονομίας και του πολιτισμού λέγεται ότι είναι ανάμεσά τους.
Η ιστορία αυτής της λίστας δείχνει κυρίως την έλλειψη βούλησης των πολιτικών να αλλάξουν κάτι.
Το φθινόπωρο του 2010 η Κριστίν Λαγκάρντ, τότε ακόμη υπουργός οικονομικών της Γαλλίας, έδωσε στον έλληνα ομόλογό της Γιώργο Παπακωνσταντίνουμία ψηφιοποιημένη λίστα τραπεζικών λογαριασμών με στοιχεία ελλήνων πελατών της τράπεζας HSBC στην Ελβετία, όπου είχε κατατεθεί συνολικά 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ενώ το γαλλικό κράτος με τη βοήθεια της λίστας εισέπραξε από τους φοροφυγάδες του μισό δισ. ευρώ και πλέον, το ενδιαφέρον των Ελλήνων να επιχειρήσουν το ίδιο παρέμεινε περιορισμένο.
Μόνο πολλούς μήνες αργότερα, τον Ιούνιο του 2011, ο Παπακωνσταντίνου έδωσε τελικά -μόνο- δέκα ονόματα από τη λίστα στον επικεφαλής του ΣΔΟΕ. Τότε δεν διαβίβασε όλα τα στοιχεία, επειδή δεν «εμπιστευόταν την Αρχή», δήλωσε ο πρώην υπουργός πριν από λίγες μέρες.
Ο διάδοχός του ήταν ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο σημερινός πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και εκτός αυτού μέλος του κυβερνητικού συνασπισμού.
Επί εννέα μήνες ο Βενιζέλος ήταν υπουργός οικονομικών, διαπραγματεύτηκε την απομείωση του χρέους και το δεύτερο πακέτο διάσωσης -και επανειλημμένα διαμαρτυρόταν για το μεγάλο πρόβλημα της φοροδιαφυγής.
Στο συρτάρι της γραμματέως του υπήρχε όλο αυτό τον καιρό ένα στικ USB με τα ήδη συγκεντρωθέντα στοιχεία ελλήνων φοροφυγάδων:
η λίστα Λαγκάρντ.
Απλώς έπρεπε να ξεκινήσει κάποιος τις έρευνες. Αλλά ο Βενιζέλος δεν ανέθεσε στο ΣΔΟΕ έρευνες -ούτε ενημέρωσε κανέναν για τα διαθέσιμα στοιχεία. Η κυβέρνηση νόμιζε ότι η λίστα είχε χαθεί. Μόλις ο νυν υπουργός οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας έμαθε για τα χαμένα στοιχεία και θέλησε να ζητήσει ένα αντίγραφο από το Παρίσι, ο Βενιζέλος θυμήθηκε το στικ στο συρτάρι και το έστειλε στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά με ταχυμεταφορά. Όπως είπε, δεν γνώριζε «ότι κανείς εκτός από μένα δεν έχει αντίγραφο».

Εν τω μεταξύ, τόσο ο Βενιζέλος όσο και ο Παπακωνσταντίνου αναγκάστηκαν να δικαιολογηθούν ενώπιον Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής. Και οι δύο προσπάθησαν να μεταθέσουν την ευθύνη ο ένας στον άλλο.

Μια άλλη λίστα είναι μικρότερη, αλλά για τους πολιτικούς ακόμα πιο «καυτή»: Αυτή τη στιγμή οι οικονομικές υπηρεσίες ερευνούν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα περιουσιακά στοιχεία περίπου 60 πολιτικών, όχι όμως μόνο για φοροδιαφυγή. Ο πρόεδρος της Βουλής, μέλος του κυβερνώντος κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, απείχε πριν από λίγο καιρό προσωρινά από τα καθήκοντά του λόγω κατηγοριών για διαφθορά.
Αρκετοί υψηλόβαθμοι πρώην υπουργοί είναι ύποπτοι για συμμετοχή σε εικονικές συναλλαγές και ξέπλυμα χρήματος.
Το ότι η κατηγορία για δωροδοκία όμως συνεχίζει να μην εμποδίζει την πολιτική καριέρα στην Ελλάδα το αποδεικνύει η περίπτωση του πρώην νομάρχη Θεσσαλονίκης, ο οποίος φέρεται να έχει πάρει ο ίδιος ένα εκατομμύριο ευρώ για δημόσια οικοδομικά μέτρα, τα οποία δεν εκτελέστηκαν ποτέ. Συνδέεται επίσης με ένα μαφιόζικο κύκλωμα τοκογλύφων. Όλα αυτά δεν τον έβλαψαν: Το Μάιο ο πρωθυπουργός Σαμαράς τον τοποθέτησε επικεφαλής της προεκλογικής του εκστρατείας στη βόρειο Ελλάδα.

«Η κοινωνία μας, όπως είναι τώρα, είναι απόλυτα διεφθαρμένη. Έχουμε γίνει άπληστοι και αντικοινωνικοί», λέει ο 75χρονος Κώστας Μπακούρης, που είναι πρόεδρος της Transparency International για την Ελλάδα.
Αυτό που λέει, ηχεί εντελώς διαφορετικά από τις δηλώσεις πολλών ευρωπαίων πολιτικών, οι οποίοι ξαφνικά θεωρούν ότι στην Ελλάδα ήδη πολλά αλλάζουν προς το καλύτερο. Τώρα που φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι πιστωτές θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν, προτιμά κανείς να ωραιοποιεί το αναπόφευκτο.
Στην πραγματικότητα κυβερνά μια ανίκανη πολιτική τάξη, η ίδια όπως συνέβαινε ανέκαθεν, παραπονείται ο Μπακούρης. Για πολλές δεκαετίες, η τάξη αυτή δημιούργησε ένα άρρωστο σύστημα, το οποίο διαπερνά όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Γι’ αυτό δεν υπάρχουν εκατομμύρια ευρώ αμφίβολης προέλευσης μόνο στους τραπεζικούς λογαριασμούς και βουλευτών. Ακόμα και στον αντιδήμαρχο μιας πρώην υπουργών κωμόπολης 14.000 κατοίκων στη Θεσσαλία το ΣΔΟΕ ανακάλυψε 2,8 εκατ. Ευρώ -αδήλωτα. Ο άνθρωπος αυτός έχει κατά τα άλλα μηνιαίο μισθό περίπου 1500 ευρώ.

Το ΙΚΑ, ο μεγαλύτερος ασφαλιστικός φορέας της Ελλάδας, μετετράπη για πολλούς σε φορέα εξυπηρέτησης ιδιοτελών συμφερόντων. Το γεγονός ότι τα ταμεία του ΙΚΑ είναι στην πραγματικότητα άδεια δεν εμπόδισε ούτε διευθυντές, ούτε απλούς υπαλλήλους να συνεχίσουν να εμβάζουν χρήματα σε φίλους ή γνωστούς, οι οποίοι δεν τα δικαιούνταν. Αλλά ακόμα και απλοί πολίτες ζημίωσαν τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης: Από δήθεν 700 τυφλούς στην Ζάκυνθο, για παράδειγμα, μόνο 60 στην πραγματικότητα δεν βλέπουν. Με τέτοια καθημερινά κόλπα χάνεται κάθε χρόνο το 40% του ΑΕΠ από τα δημόσια ταμεία, όπως εκτιμά ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής.

Όπως λέει ο Μπακούρης, στην Ελλάδα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για διαφθορά: πολλή γραφειοκρατία, καμία λειτουργική δικαιοσύνη, νόμοι με πολλά παραθυράκια -και οικονομική πίεση.
Ο ίδιος ο Μπακούρης ήταν επιχειρηματίας, που επί 20 χρόνια εργάστηκε στην Ελβετία. Υπάρχουν Έλληνες σαν κι αυτόν, οι οποίοι έζησαν πολλά χρόνια στο εξωτερικό και για τον λόγο αυτό βλέπουν πιο καθαρά την κακοδιαχείριση στην πατρίδα τους.

Ο Μπακούρης εργάστηκε για λίγο και για το κράτος. Ως διευθύνων σύμβουλος είχε αναλάβει να προετοιμάσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Μετά από δύο χρόνια «οιονεί αυτοαπολύθηκε»: Δεν εννοούσε να αποδεχτεί το ότι όλες οι προσφορές -είτε αφορούσαν μεγάλα έργα υποδομής είτε τη μοκέτα στο Ολυμπιακό Χωριό- στην Ελλάδα κόστιζαν περίπου τρεις φορές περισσότερο απ’ ο,τι στο Σύδνεϋ, το οποίο διοργάνωσε τους αγώνες το 2000.
Ο Μπακούρης δεν πιστεύει ότι όλες οι πληροφορίες που περιέχουν οι λίστες θα εξεταστούν πράγματι τώρα.
Ένας και μοναδικός είναι ο κορυφαίος πολιτικός, που βρίσκεται εδώ και έξι μήνες στη φυλακή, ο πρώην Υπουργός Άμυνας Άκης Τσοχατζόπουλος, ο οποίος φέρεται να έχει πάρει πολλά εκατομμύρια από δωροδοκίες για εξοπλιστικά προγράμματα. Ο Τσοχατζόπουλος, ο οποίος αρνείται όλες τις κατηγορίες, ήταν πολιτικός απόγονος του σοσιαλιστή Ανδρέα Παπανδρέου, του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ και πατέρα του πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν έγινε γνωστό στον πατέρα Παπανδρέου ότι ο επικεφαλής της ΔΕΗ είχε «τσεπώσει» ενάμισι εκατομμύρια δραχμές, ο πρωθυπουργός αντέδρασε λέγοντας: «Μα όλοι έχουμε συμφωνήσει ότι από καιρού εις καιρόν θα μπορούμε να κάνουμε στους εαυτούς μας μικρά δωράκια. Αλλά, παρακαλώ, ποτέ υπερβολικά μεγάλα».

blog.gr

http://olympia.gr/

Φλασάκι μπαλάκι και δούλεμα πολύ….‏


Φλασάκι μπαλάκι και δούλεμα πολύ….

Περνούσε από χέρι σε χέρι «ατύπως», ουδείς το «άνοιξε» επί μήνες, παρά μόνον για να ρίξει μια διαγώνια και φευγαλέα ματιά, και, πάντως, το περιεχόμενό του είναι παλιό καθώς αφορά στην
προηγούμενη δεκαετία, δεν περιέχει πολιτικά πρόσωπα, ενώ είναι σίγουρα παράνομο και άρα μη αξιοποιήσιμο…

Παρ’ όλα αυτά, σήμερα είναι στα χέρια της Δικαιοσύνης, η οποία το ψάχνει…

Η υπόθεση της περίφημης λίστας Λαγκάρντ, η οποία δεν είναι λίστα Λαγκάρντ, αλλά λίστα Φαλτσιάνι και παραδόθηκε ή δεν παραδόθηκε από την πρώην υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας και νυν επικεφαλής του ΔΝΤ στον τότε ομόλογό της Γ. Παπακωνσταντίνου, με τη συνδρομή ή μη μυστικών υπηρεσιών, θα συνιστούσε ενδεχομένως μία από τις μεγαλύτερες ιλαροτραγωδίες στην πρόσφατη πολιτική ιστορία του τόπου αν δεν αφορούσε στην κυριότερη πηγή κοινωνικής αδικίας στη χώρα μας: τη φοροδιαφυγή.

Όσα μάθαμε χθες, από τις απαντήσεις που έδωσαν για το θέμα οι πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ Ι. Καπελέρης και Ι. Διώτης, στα ερωτήματα που τους απηύθυναν μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, αλλά και από την τηλεοπτική συνέντευξη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγ. Βενιζέλου, στο Mega, υποτιμούν τη νοημοσύνη μας και δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για τη βούληση αλλά και για την αποτελεσματικότητα όσων αναμείχθηκαν στην υπόθεση αυτή σχετικά με την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Από τον Νοέμβριο του 2010, οπότε ο κ. Παπακωνσταντίνου δηλώνει ότι έλαβε, κατόπιν αιτήματός του, οπτικό δίσκο (CD) με στοιχεία 1.991 Ελλήνων καταθετών σε υποκατάστημα της τράπεζας HSBC, στην Ελβετία, τα οποία φέρονται ότι αποτελούν τμήμα εκείνων που υπέκλεψε ο υπάλληλός της Ερβέ Φαλτσιάνι, έως σήμερα, όπου ο οικονομικός εισαγγελέας Γρ. Πεπόνης έχει στα χέρια του ένα στικάκι, USB, το οποίο φέρεται να έχει τα ίδια στοιχεία, έχουν κυλήσει σχεδόν δύο χρόνια.

Στο διάστημα αυτό, μολονότι η συγκεκριμένη λίστα καταθετών πέρασε από τα χέρια δύο υπουργών Οικονομικών, των κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και Ευάγγ. Βενιζέλου, καθώς και δύο επικεφαλής του ΣΔΟΕ, των κ. Ι. Διώτη και Στ. Στασινόπουλου, ενώ τμήμα της, αποτελούμενο από περίπου δέκα ή είκοσι ονόματα, λέγει ότι είχε και ο προκάτοχος της θέσης τους κ. Ι. Καπελέρης, τίποτε δεν έχει γίνει για την αξιοποίησή της, με την επίκληση του γεγονότος ότι τα στοιχεία που περιέχονται σε αυτήν συνιστούν προϊόν υποκλοπής.

Παρ' όλα αυτά, άπαντες οι εμπλεκόμενοι έκριναν ότι έπρεπε να τη δώσουν σε κάποιον άλλο, δίχως να κρατήσουν αντίγραφο, για λόγους που μόνον οι ίδιοι γνωρίζουν…

Ο κ. Παπακωνσταντίνου έδωσε «ατύπως και εμπιστευτικά» ένα μικρό τμήμα της στον κ. Καπελέρη, ώστε να σχηματιστεί το «προφίλ» περίπου δέκα ατόμων σύμφωνα με τον κ. Καπελέρη ή είκοσι σύμφωνα με τον κ. Παπακωνσταντίνου.

Όπερ και εγένετο, αλλά δίχως να υπάρξει συνέχεια στο θέμα.

Κατόπιν, σύμφωνα με τον κ. Διώτη, ο οποίος διετέλεσε επικεφαλής του ΣΔΟΕ την περίοδο 6.5.2011 - 1.8.2012, αποχωρώντας από τη θέση του υπουργού Οικονομικών ο κ. Παπακωνσταντίνου του έδωσε τη λίστα, δίχως ωστόσο να του ζητήσει να την ερευνήσει, ενώ του ανέφερε ότι έλαβε το υλικό με τη συμβολή μυστικών υπηρεσιών.

Ωστόσο, ο κ. Παπακωνσταντίνου έκρινε σκόπιμο να μην την δώσει στον «διάδοχό» του στη θέση του υπουργού Οικονομικών κ. Βενιζέλο.

«Δεν κράτησα αντίγραφο. Του έριξα μια ματιά για να δω τη μορφή του. Ήταν σαν καρτέλες με ονόματα και ποσά και λογαριασμούς», είπε ο κ. Διώτης, ο οποίος με τη σειρά του παρέδωσε το αρχείο στον τότε υπουργό κ. Βενιζέλο και πρόσθεσε πως «του είπα ότι δεν είναι με νόμιμη κτήση και δεν μπορεί από αυτό να προκύψει στοιχείο νομικά παραδεκτό. Ατύπως το έλαβα, ατύπως το παρέδωσα στον Βενιζέλο»…

Η λίστα ξαναέρχεται στην επιφάνεια όταν μετά τον θόρυβο που έγινε πρόσφατα στον Τύπο ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας δηλώνει προς τους Financial Times ότι αναζητά το σχετικό CD…

«Έμαθα για πρώτη φορά την ύπαρξή του την προηγούμενη εβδομάδα από τις εφημερίδες…, αλλά εάν το ΣΔΟΕ δεν μπορεί να το εντοπίσει, τότε θα ζητήσουμε από τους Ευρωπαίους εταίρους μας ένα άλλο αντίγραφο», δήλωσε ο κ. Στουρνάρας.

Δεν χρειάστηκε ωστόσο να το πράξει, αφού ο κ. Βενιζέλος, ενθυμούμενος ότι έχει στο αρχείο του ένα «φλασάκι», το έστειλε στο Μέγαρο Μαξίμου, από το οποίο εστάλη στον επικεφαλής του ΣΔΟΕ, Στ. Στασινόπουλο, ο οποίος και πάλι δεν το άνοιξε ούτε κράτησε αντίγραφο, αλλά το έστειλε στον οικονομικό εισαγγελέα Γρ. Πεπόνη…

Αν, όμως, όλοι αυτοί οι άνθρωποι κρίνουν ότι η λίστα αυτή είναι προϊόν υποκλοπής, και άρα μη αξιοποιήσιμη, γιατί την κάνουν «πάσα» στον επόμενο;

Αν ουδείς άνοιξε τη λίστα, πλην του κ. Παπακωνσταντίνου και του κ. Διώτη, που της έριξαν μια ματιά, πώς γνωρίζουμε ότι δεν εμπλέκονται πολιτικά πρόσωπα σε αυτήν; Δεν θα μπορούσαν να εμπλέκονται μέσω τρίτων, συγγενικών τους ή άλλων προσώπων;

Αντίστοιχα, πώς το «CD» έγινε «φλασάκι», ενώ ουδείς, πλην του Βενιζέλου, το κράτησε;

Αν ο κ. Βενιζέλος έκρινε ότι η λίστα δεν ήταν αξιοποιήσιμη, γιατί τότε κράτησε αντίγραφο;

Ο κ. Παπακωνσταντίνου γιατί επέλεξε μόνον 10 ή 20 ονόματα από τη λίστα αγνοώντας τα υπόλοιπα και, πάντως, πώς γνωρίζει ο κ. Διώτης ότι η λίστα «…περιλαμβάνει κινήσεις λογαριασμών στη δεκαετία του ’90», αν δεν την επεξεργάστηκε;

Εν τέλει, πέραν αυτής της λίστας, από τις άλλες λίστες που διερευνούσαν οι αρμόδιες αρχές για την πάταξη της φοροδιαφυγής επί υπουργίας Βενιζέλου, όπως η λίστα όσων έβγαλαν τα λεφτά τους στο εξωτερικό, ή η λίστα όσων αγόρασαν σπίτι στο Λονδίνο, ή η λίστα των μεγαλοοφειλετών του δημοσίου, οι οποίες δεν ήσαν παράνομες, τι αποτέλεσμα βγήκε και πόσα χρήματα εισέρρευσαν στον κρατικό κορβανά από την αξιοποίησή τους;

Στο διάβα αυτής της υπόθεσης, δυστυχώς, το μόνο που επιβεβαιώθηκε είναι το λαϊκό ρητό ότι «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα χρόνια κοσκινίζει».

Αυτό σίγουρα επιβεβαιώθηκε. Πλέον, μένει στον κ. Πεπόνη να βρει και τα υπόλοιπα…


[ ΣΗΜ. Η εικόνα έχει προστεθεί από τον Γ.Δ ]
Το πράσινο USB τερατάκι, που τάραξε τον δυσώδη πολιτικό και επιχειρηματικό βούρκο....

Ολόκληρο το σχέδιο Μνημονίου με τις ανατροπές στα εργασιακά

Ολόκληρο το σχέδιο Μνημονίου με τις ανατροπές στα εργασιακά

Το κείμενο του σχεδίου μνημονίου που αφορά τις αλλαγές στα εργασιακά, το οποίο απέστειλε ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ Πολ Τόμσεν στην επικεφαλής του Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ, δημοσιεύει "Το Βήμα".

Σε αυτό περιγράφονται όλα τα αιτήματα που διατυπώνει η τρόικα προς την κυβέρνηση - και μάλιστα με τη μορφή προαπαιτούμενων για την εκταμίευση της δόσης των 31,5 δισ. ευρώ - και αφορούν τον κατώτατο μισθό, τις αποζημιώσεις, το ωράριο (εξαήμερο) και άλλα εργασιακά ζητήματα.

Ειδικότερα, για το θέμα του κατώτατου μισθού, ζητείται η κατάργηση των ωριμάνσεων (τριετίες) και των επιδομάτων.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται: "Ο βασικός κατώτατος μισθός και οι ωριμάνσεις και τα οικογενειακά επιδόματα που καθορίζει η εθνική γενική συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει σταδιακά να αντικατασταθούν από ένα μηχανισμό ελάχιστου μισθού νομοθετημένου από την Κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες.

Αυτό το σύστημα, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ μέχρι την 1η Απριλίου 2013, θα περιλαμβάνει έναν ενιαίο νόμιμο ελάχιστο μισθό, που θα λειτουργεί ως κατώτατο όριο για τις νέες συμφωνίες και συμβάσεις εργασίας - και οι νομικά δεσμευτικοί συντελεστές ωρίμανσης και τα επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό θα καταργηθούν σταδιακά μέχρι τον Απρίλιο του 2015. Με το πρώτο βήμα να τίθεται σε ισχύ στο τέλος Μαρτίου 2013.

Το τρέχον πάγωμα του βασικού κατώτατου μισθού θα παραμείνει ως έχει κατά τη διάρκεια της περιόδου του προγράμματος, και στη συνέχεια, για οποιαδήποτε ρύθμιση θα λαμβάνονται υπόψη οι οικονομικές συνθήκες, ιδίως το επίπεδο της ανεργίας".
Όσον αφορά στις αποζημιώσεις προβλέπεται μείωση της περιόδου προειδοποίησης στους 3 μήνες και καταβολή 12 μισθών ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας + 6 κατώτατους μισθούς για ειδικές περιπτώσεις.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται: "Μείωση του κόστους απόλυσης. Θα μειώσουμε την περίοδο προειδοποίησης σε 3 μήνες και θα θέσουμε ανώτατο όριο, στην ελάχιστη νόμιμη αποζημίωση στους 12 μήνες, (ενώ θα διατηρήσουμε την υπάρχουσα σχέση μεταξύ της διάρκειας εργασίας και της ελάχιστης αποζημίωσης για διάρκεια εργασίας κάτω από το ανώτατο όριο).

Αν αυτό το όριο έχει ήδη ξεπεραστεί κατά την ημερομηνία της μεταρρύθμισης, το προστιθέμενο ποσό θα εξαιρείται από τον κανονισμό, αλλά το ποσό που θα υπερβαίνει τους 12 μήνες, θα υπόκειται σε ανώτατο όριο που θα ισοδυναμεί με 6 φορές τον εθνικό κατώτατο μηνιαίο μισθό. Επιπλέον, για να εξασφαλίσει την ισότιμη και δίκαιη μεταχείριση για όλους τους εργαζόμενους και τα επαγγέλματα, σε εκείνες όπου το κόστος αποχώρησης από το νόμο που είναι πέραν του κανόνα που μόλις περιγράψαμε, η αποζημίωση απόλυσης θα ευθυγραμμίζεται όπως αναφέρθηκε προηγουμένως".

Οι ανατροπές στα εργασιακά, όπως αναφέρονται στο μνημόνιο:

* Για τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους της εργασίας, θα πάρουμε μια σειρά από δράσεις:

* Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2013, ως νέο πρόγραμμα διαρθρωτικής αναφοράς, εμείς θα υιοθετήσουμε νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση του συστήματος εισφορών των ταμείων: 1. διευρύνοντας τη βάση των εισφορών, 2. απλοποίηση του συστήματος συμβολής εισφορών σε όλα τα ταμεία, 3. Μεταφέροντας την χρηματοδότηση από άχρηστους φόρους, στις εισφορές και 4. μείωση των εισφορών κατά μέσο όρο 4%. Οι μεταρρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά στο 1 Ιανουαρίου 2014 και 1 Ιανουαρίου 2015, θα είναι ουδέτερες σε ότι αφορά στα έσοδα και στη διατήρηση της αναλογιστικής ισορροπίας των διαφόρων ταμείων. Ως ένα ενδιάμεσο βήμα, στο τέλος Ιουνίου 2013, το σχέδιο της νομοθεσίας θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί.

* Άλλα μη μισθολογικά κόστη. Ως προαπαιτούμενη δράση για την αναθεώρηση, η κυβέρνηση έχει θεσπίσει νομοθεσία για την μείωση πλειάδας μη μισθολογικών κοστών εργασίας, που παρεμποδίζουν την αποδοτικότητα. Οι αλλαγές, που ορίζονται στο παράρτημα 2 (είναι στο τέλος του κειμένου), θα φέρουν πιο κοντά την Ελλάδα στους εταίρους της ΕΕ, και περιλαμβάνουν:

* Μεγαλύτερη ευελιξία των ρυθμίσεων εργασίας, στο πλαίσιο των γενικών εβδομαδιαίων ορίων για το χρόνο εργασίας (που καλύπτουν το μέγιστο αριθμό εργάσιμων ημερών, ωρών εργασίας και βαρδιών και περιορισμού των αδειών και στις βαρδιών).

* Μείωση του διοικητικού φόρτου (σε σχέση με εκτεταμένες απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων και προεγκρίσεις των εργασιακών ρυθμίσεων)

* Μείωση του κόστους απόλυσης. Θα μειώσουμε την περίοδο προειδοποίησης σε 3 μήνες και θα θέσουμε ανώτατο όριο, στην ελάχιστη νόμιμη αποζημίωση στους 12 μήνες, (ενώ θα διατηρήσουμε την υπάρχουσα σχέση μεταξύ της διάρκειας εργασίας και της ελάχιστης αποζημίωσης για διάρκεια εργασίας κάτω από το ανώτατο όριο).

Αν αυτό το όριο έχει ήδη ξεπεραστεί κατά την ημερομηνία της μεταρρύθμισης, το προστιθέμενο ποσό θα εξαιρείται από τον κανονισμό, αλλά το ποσό που θα υπερβαίνει τους 12 μήνες, θα υπόκειται σε ανώτατο όριο που θα ισοδυναμεί με 6 φορές τον εθνικό κατώτατο μηνιαίο μισθό. Επιπλέον, για να εξασφαλίσει την ισότιμη και δίκαιη μεταχείριση για όλους τους εργαζόμενους και τα επαγγέλματα, σε εκείνες όπου το κόστος αποχώρησης από το νόμο που είναι πέραν του κανόνα που μόλις περιγράψαμε, η αποζημίωση απόλυσης θα ευθυγραμμίζεται όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.

* Θα εργαστούμε για να ενισχυθεί το δίχτυ ασφαλείας για εκείνους που έμειναν άνεργοι. Όπως αναφέρεται παρακάτω στο τμήμα της δημοσιονομικής πολιτικής, η Κυβέρνηση θα ενισχύσει τα επιδόματα ανεργίας για να βοηθήσει να μετριάσει οποιαδήποτε βραχυπρόθεσμη επίπτωση από τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας μπορεί να έχει. Θα εργαστεί επίσης για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της κατάρτισης μας με επίκεντρο τους νέους και τους μακροχρόνια ανέργους (και καλύτερη χρηματοδότηση για το σκοπό αυτό).

* Επόμενα βήματα. Ως γενική αρχή, έχουμε δεσμευτεί να προωθήσουμε όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της αγοράς εργασίας μας, που υπολείπονται των καλύτερων ευρωπαϊκών πρακτικών. Ως πρώτο βήμα, μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της επιθεώρησης εργασίας θα συμπληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012, με έμφαση στην αποτελεσματικότητα των διαδικασιών ελέγχου για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.
Σε αυτή τη βάση η κυβέρνηση θα καθορίζει ένα σχέδιο δράσης για την εφαρμογή διαδικασιών για τον αποτελεσματικότερο εντοπισμό περιπτώσεων αδήλωτης εργασίας, καθώς και για την εξάλειψη των δραστηριοτήτων που αυξάνουν τις διοικητικές δαπάνες για τις επιχειρήσεις χωρίς να εξυπηρετούν ένα δικαιολογημένο στόχο της δημόσιας πολιτικής.

* Υπό το φως των βαθιών προβλημάτων που είχαμε μέχρι σήμερα με την πλήρη εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, η κυβέρνηση θα ενισχύσει τη διαχείριση και τους μηχανισμούς παρακολούθησης στον τομέα αυτό. Εμείς θα στελεχώσουμε πλήρως την διεύθυνση του σχεδιασμού, της διαχείρισης, και της παρακολούθηση της μεταρρύθμισης στο [Γραφείο του πρωθυπουργού] και θα δημοσιεύουμε σε τριμηνιαία βάση δείκτες παρακολούθησης για κάθε πρωτοβουλία για τη μεταρρύθμιση των κυβερνητικών ιστοσελίδων.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2

Κατώτατος μισθός:

Η κυβέρνηση θα καθορίσει ένα χρονοδιάγραμμα για να προσαρμόσει τον κατώτατο μισθό στην Ελλάδα.

Με βάση το νέο πλαίσιο, ο βασικός κατώτατος μισθός, το επίδομα ωρίμανσης και τα οικογενειακά επιδόματα που καθορίζει η εθνική γενική συλλογική σύμβαση θα αντικατασταθεί από έναν ελάχιστο μισθό που θα νομοθετηθεί από την κυβέρνηση σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, άλλα ενδιαφερόμενα μέρη και ανεξάρτητους ειδικούς. Αυτό το σύστημα που θα αρχίσει να ισχύει μέχρι το Μάρτιο του 2013, θα περιλαμβάνει ένα ενιαίο νόμιμο ελάχιστο μισθό ως νομικά δεσμευτικό κατώτατο μισθολογικό όριο και τους συντελεστές ωρίμανσης και τα επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό θα καταργηθούν σταδιακά, με το πρώτο βήμα να γίνεται από τα τέλη Μαρτίου 2013.

Μη μισθολογικά κόστη:

* Σχετικά με το κόστος απόλυσης, θα μειωθεί η περίοδος προειδοποίησης σε 3 μήνες και θα τεθεί ανώτατο όριο αποζημίωσης στους 12 μήνες (ενώ θα διατηρήσουμε την υπάρχουσα σχέση μεταξύ της διάρκειας εργασίας και της ελάχιστης αποζημίωσης για διάρκεια εργασίας κάτω από το ανώτατο όριο). Αν αυτό το όριο έχει ήδη ξεπεραστεί κατά την ημερομηνία της μεταρρύθμισης, το προστιθέμενο ποσό θα εξαιρείται από τον κανονισμό, αλλά το ποσό που θα υπερβαίνει τους 12 μήνες, θα υπόκειται σε ανώτατο όριο που θα ισοδυναμεί με 6 φορές τον εθνικό κατώτατο μηνιαίο μισθό.

Επιπρόσθετα για να διατηρήσουμε ίση μεταχείριση για όλους τους εργαζόμενους και ειδικότητες, σε εκείνους όπου το κόστος αποχώρησης από το νόμο είναι πέραν του κανόνα που μόλις περιγράψαμε, η αποζημίωση απόλυσης θα ευθυγραμμιστεί με τη μεταγενέστερη.

* Μείωση του διοικητικού φόρτου καταργώντας την απαίτηση για την εκ των προτέρων υποβολή των ωραρίων εργασίας στους επιθεωρητές εργασίας και να καταργηθεί η προέγκριση από τους επιθεωρητές εργασίας για τις υπερωρίες.

* Για να ενισχύσουμε την ελαστικότητα της εργασίας, μέσα στα πλαίσια της εργασίας εβδομαδιαίως, επιτρέποντας μια συμβατική (η αμοιβαία συμφωνημένη) βάση: 1) συμφωνίες σχετικά με τις ρυθμίσεις του χρόνου εργασίας ανάμεσα σε εργοδότη και εργαζόμενο έξω από τα αναφερόμενα στις συλλογικές συμβάσεις 2) επιμήκυνση του μέγιστου αριθμού ημερών εργασίας σε 6 μέρες τη βδομάδα σε όλους τους εργασιακούς τομείς 3) θέτοντας πάλι το ελάχιστο όριο ξεκούρασης ημερησίως σε 11 ώρες 4) η συνεχής 15νθημερη άδεια να μπορεί να παρθεί οποιαδήποτε στιγμή όλο το χρόνο σε εποχιακά επαγγέλματα».



πηγή


Πηγή: Ολόκληρο το σχέδιο Μνημονίου με τις ανατροπές στα εργασιακά - RAMNOUSIA 

ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ: Χαρίζουν 1,3 δισ. στους επιχειρηματίες !!!!!!!



Σοβαρό ζήτημα, μέχρι και νομιμότητας, προκύπτει από την εσπευσμένη εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Εργασίας να απαλλάξει αναδρομικά από την 1/9/2012 τους εργοδότες από τις εισφορές τους προς την Εργατική Κατοικία (ΟΕΚ) και Εργατική Εστία (ΟΕΕ) καθώς η σχετική τροπολογία που προωθήθηκε στη Βουλή αποσύρθηκε δύο φορές και δεν έχει ψηφιστεί μέχρι σήμερα. Το υπουργείο Εργασίας είναι πέρα για πέρα εκτεθειμένο, αφού στη σπουδή του για γρήγορη απαλλαγή των εργοδοτών έδωσε σχετικές εντολές προς το ΙΚΑ και αυτό ενημέρωσε τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τα μηχανογραφικά τους στα νέα δεδομένα, αν και μέχρι τώρα η σχετική τροπολογία είναι «στον αέρα». Σε επαφή που είχε ο «Ρ» με το υπουργείο, η απάντηση που πήρε ήταν ότι πρόκειται για μια συνήθη διαδικασία, που ακολουθείται στο δημόσιο, δείχνει τη βαθιά περιφρόνηση της κυβέρνησης, ακόμα και προς τη συνηθισμένη κοινοβουλευτική πρακτική, όταν αυτή στέκεται εμπόδιο στην απρόσκοπτη και γρήγορη ικανοποίηση των αξιώσεων του κεφαλαίου.
H τακτική και η πρεμούρα αυτή δεν είναι ακατανόητη, αφού με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση έθεσε άμεσα σε εφαρμογή το στόχο για τη μείωση του λεγόμενου «μη μισθολογικού κόστους». Συγκεκριμένα, μόνο με την απαλλαγή αυτή όπως εκτίμησε και το ίδιο το υπουργείο οι εργοδότες θα κερδίζουν ετησίως το ποσό των 247 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο προστίθεται στο πλήθος των απαλλαγών, χαριστικών ρυθμίσεων και επιδοτήσεων προς το μεγάλο κεφάλαιο. Στον αντίποδα, βέβαια, οι όποιες συρρικνωμένες παροχές συνεχίζονται να δίνονται από τον ΟΕΚ και τον ΟΕΕ, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στον ΟΑΕΔ , όπως ο κοινωνικός τουρισμός, η επιδότηση ενοικίου, η λειτουργία παιδικών σταθμών, το κατασκευαστικό πρόγραμμα, δάνεια επισκευής και αποπεράτωσης κατοικιών κ.τ.λ. που αφορούν χιλιάδες εργατικές - λαϊκές οικογένειες μετά την απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει τους οργανισμούς αυτούς, φορτώνονται στις πλάτες αποκλειστικά των εργαζομένων.

Και αυτή η απαλλαγή - όπως ομολογείται - είναι μόνο το πρώτο βήμα στο γενικό σχέδιο κυβέρνησης και τρόικας που περιλαμβάνεται και στο 2ο μνημόνιο, για μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 5 μονάδες, δηλαδή περίπου κατά 18% των συνολικών εισφορών των επιχειρήσεων, στις οποίες όταν το σχέδιο ολοκληρωθεί θα εξασφαλίζουν 1,3 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Η εξέλιξη αυτή, σε συνάρτηση με τη μείωση των κατώτερων μισθών τουλάχιστον κατά 22% και 32% (για μέχρι 25 ετών) και αντίστοιχες μειώσεις και στους μισθούς των κλαδικών συμβάσεων, οδηγεί στο χαντάκωμα της εργατικής τάξης και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Αποδεικνύοντας περίτρανα ότι - παρά την προπαγάνδα πάσης φύσης διαχειριστών του καπιταλισμού - η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και συνολικά της καπιταλιστικής οικονομίας, είναι ασύμβατη με την ευημερία των εργαζομένων, προϋποθέτει το τσάκισμα των δικαιωμάτων τους, τις περικοπές των όποιων παροχών είχαν κατοχυρώσει και παράλληλα και την ασφυξία των ασφαλιστικών οργανισμών.

Βασιλική Αρονιάδου: «Διώξτε τον Γιώργο από το Χάρβαρντ»

Χάρρυ Κλυνν
«Διώξτε τον Γιώργο από το Χάρβαρντ», λέει Ελληνοαμερικανίδα καθηγήτρια
Τα είπε έξω απο τα δόντια μια καθηγήτρια Πανεπιστημίου των ΗΠΑ όταν πληροφορήθηκε ότι ο Γιωργος Παπανδρέου θα διδάξει στο Χαρβαρντ!
Η ομογενής Βασιλική Αρονιάδου, έστειλε επιστολή στον διευθυντή, Τρει Γκρέισον, ζητώντας κάτι που επιθυμεί όχι μόνο εκείνη αλλα και πολλοί άλλοι.
Να απολυθεί ο πρώην πρωθυπουργός, καθώς -όπως αναφέρει στην επιστολή της- αυτό είναι χαστούκι για τον ελληνικό λαό!
Διαβάστε αναλυτικά τι έγραψε:
«Αγαπητέ κ. Trey Grayson,
διευθυντή του Ινστιτούτου Harvard School of Politics,
Από την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου, έχω πληροφορηθεί ότι οι...υπότροφοι και η ομάδα Σπουδών του Προγράμματος έχει οργανώσει μια σειρά από σεμινάρια / συζητήσεις, με τίτλο «Επανασχεδιασμός της Ευρώπης», όπου θα παρουσιαστεί και υπό την ηγεσία του Γιώργου Παπανδρέου (http://www.iop.harvard/.edu/επανασχεδιασμό-europe-led-george-Παπανδρέου).
Παρακαλούμε να κατανοήσετε ότι για την πλειοψηφία των Ελλήνων που ζουν στην Ελλάδα και αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες, καθώς και για τους Ελληνοαμερικανούς οι οποίοι, με απελπισία και αγανάκτηση παρακολουθούν την Ελλάδα να πνίγεται και δεν ξέρουν πώς να βοηθήσουν, ο Γιώργος Παπανδρέου είναι καταζητούμενος. Ένας άνθρωπος που θα πρέπει να διερευνηθεί για προδοσία, ένας άνθρωπος που, ηθελημένα ή αθέλητα (δυστυχώς υπάρχουν πολλά αποδεικτικά στοιχεία για το πρώτο) φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη για την πτώση της Ελλάδας και για τις συνέπειες για τον ελληνικό λαό, που κυμαίνονται από το κλείσιμο των επιχειρήσεών, να χάνουν τις δουλειές τους να καταλήγουν άστεγοι ή να αυτοκτονούν.
Είναι ακατάλληλο για διάσημο ινστιτούτο σαν το δικό σας, αυτές τις κρίσιμες στιγμές, να καλέσετε τον Γιώργο Παπανδρέου να προσφέρει τις ιδέες του σχετικά με την «κρίση χρέους», «λύσεις σε παγκόσμια προβλήματα», «η λιτότητα θα κάνει τις οικονομίες μας ανταγωνιστικές;» κλπ. Είναι αυτός, αρμόδιος να μιλήσει για λιτότητα και τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα μιας χώρας; Παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως «σοσιαλιστή», αμφιβάλλω ότι θα υποστηρίξει τα μέτρα λιτότητας ως μέσο για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας μιας χώρας.
Ωστόσο, αυτό είναι ακριβώς αυτό που έσυρε την Ελλάδα σε. Βλέπετε την υποκρισία εδώ; Λαμβάνοντας υπόψη τα τελευταία «επιτεύγματα» του, είναι ο Γιώργος Παπανδρέου ένα κατάλληλο πρόσωπο «για να εμπνεύσει τους μαθητές να εξετάσουν τη σταδιοδρομία στην πολιτική και δημόσια υπηρεσία», η οποία είναι η αποστολή του Ινστιτούτου σας;
Καταλαβαίνετε ότι αυτό το άτομο καλείται να οδηγήσει μια ομάδα μελέτης στο ίδρυμά σας (μια πρόσκληση που τιμά τον Γ. Παπανδρέου και δηλώνει ότι έχετε μεγάλο σεβασμό γι’ αυτόν και τις απόψεις του), είναι ένα χαστούκι στο πρόσωπο για τον ελληνικό λαό;
Παρακαλώ μην επιτρέψετε σε αυτά τα σεμινάρια για να συνεχιστούν. Ακυρώστε αυτά τα σεμινάρια με βάση το ότι θα λάβετε πολλές καταγγελίες από Έλληνες, και το αναγνωρισμένου κύρους Ινστιτούτο σας δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά να οργανώσει και να χρηματοδοτήσει προγράμματα υπό αμφισβητήσιμη.
Σας ευχαριστώ,
Βασιλική Aroniadou-Anderjaska, Ph.D.
Έρευνα Αναπληρωτής Καθηγητής
Τμήμα Ανατομίας, Φυσιολογίας και Γενετικής και Τμήμα Ψυχιατρικής»
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This
Οι πρώτοι νεκροί Τούρκοι στην Συρία - Δύο αξιωματικοί "γαζώθηκαν" από BMP-1ΕκτύπωσηE-mail
15-10-2012 
7
Τούρκοι στρατιωτικοί έχουν ήδη εμπλακεί σε μάχες στην Συρία και καταγράφουν ήδη τις πρώτες απώλειές τους. Όπως μεταδίδουν το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ria Novosti στις 14 Οκτωβρίου κυβερνητικά στρατεύματα της Συρίας σκότωσαν Τούρκους και Σαουδάραβες αξιωματικούς σε μάχες στην βορειοδυτική επαρχία Ιντλίμπ.  

Ο Σαουδάραβας αξιωματικός, ονομάζονταν Mohammad al-Salem Harbi και σκοτώθηκε το Σάββατο σε σκληρές μάχες μεταξύ των συριακών στρατευμάτων και ισλαμιστών ανταρτών στη δυτική πόλη της Ma'arrat al-Numan, που βρίσκεται 73 χιλιόμετρα (45 μίλια) νότια του Χαλεπίου.
Για τους δύο Τούρκους απλά αναφέρθηκε ότι ήταν ένας λοχαγός κι ένας ανθυπολοχαγός, προφανώς σύνδεσμοι με ισλαμιστικές ομάδες ανταρτών. Σκοτώθηκαν κατά την διάρκεια εκκαθαριστικής επιχείρησης σε συνοικία της πόλης, όταν επιχειρώντας να διαφύγουν "γαζώθηκαν" από το πολυβόλο ενός ΤΟΜΑ BMP-1 (κάπου 300 επιχειρούν ακόμα στον Ελληνικό Στρατό) των κυβερνητικών.

Στο μεταξύ η συριακή αεράμυνα που ελέγχεται από Ρώσους στρατιωτικούς συμβούλους έχει τεθεί σε κατάσταση ύψιστης επιφυλακής, αν και είναι άκρως αμφίβολο ότι τα τουρκικά μαχητικά θα επιχειρήσουν να πλησιάσουν τις δυτικές περιοχές της χώρας όπου έχει κτιστεί τους τελευταίους 18 μήνες η πλέον προηγμένη αεράμυνα της Μ.Ανατολής. Η οποία δεν έχει στις κονσόλες Άραβες, αλλά Ρώσους χειριστές...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr