Ο ΣΥΡΙΖΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

ΟΙ ΓΟΡΔΙΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΛΥΝΟΝΤΑΙ 'Η ΚΟΒΟΝΤΑΙ ;


Εκτύπωση
(
Του ΑΝΤ. ΝΤΑΒΑΝΕΛΛΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ISKRA
Στη ΔΕΘ ο Αλέξης Τσίπρας παρουσίασε τις «προγραμματικές αιχμές» του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει της τελικής σύγκρουσης για την κυβερνητική εξουσία.Έχει σημασία το ερώτημα ποιες από αυτές τις «αιχμές»προκάλεσαν θετικές αντιδράσεις στις εργατικές και λαϊκές δυνάμεις, επιταχύνοντας έτσι, πραγματικά, τις πολιτικές εξελίξεις. Η απάντηση είναι αυτονόητη, σχεδόν χειροπιαστή: οι δεσμεύσεις για την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ, για επαναφορά της 13ης σύνταξης, για το αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ, για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, για την κατάργηση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιοθέρμανσης. 
Μια μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, με κέντρο την εργατική τάξη και τις φτωχές λαϊκές μάζες, βλέπει στις δεσμεύσεις την οικονομική-κοινωνική θέση της, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική εποχή των μνημονίων, αν η Αριστερά κατακτήσει την κυβερνητική εξουσία. Πρόκειται για έναν πανίσχυρο «κινητήρα», που μπορεί να παραγάγει «πολιτική ενέργεια» ικανή να κάμψει την υποστήριξη της ντόπιας κυρίαρχης τάξης και των δανειστών προς την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου.
Κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ βλέπουν σε αυτές τις δεσμεύσεις κυρίως την ανάδειξη της «ταξικής μονομέρειας» της ριζοσπαστικής Αριστεράς, το σεβασμό στο ευρύτερο πρόγραμμα που αποφάσισε το ιδρυτικό συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ. Άλλοι θεωρούν ότι πρόκειται για μια πρόταση που αφενός προκαλεί την ικανοποίηση των εργατικών-λαϊκών δυνάμεων, αφετέρου θα διασφαλίζει τις συνθήκες μιας ευρύτερης συμμαχίας «επανεκκίνησης της οικονομίας».
Θεωρώ χρήσιμη την υπενθύμιση μιας ιστορικής εμπειρίας. Το 1981, το ΠΑΣΟΚ ανέβηκε στην εξουσία ισχυριζόμενο ότι η ικανοποίηση των εργατικών αιτημάτων ταυτίζεται με τα γενικότερα συμφέροντα της «εθνικής οικονομίας». Οι αυξήσεις στους μισθούς, υπολογίζοντας στην αύξηση της εσωτερικής ζήτησης και στη μεγέθυνση της οικονομίας, ως κυβερνητική πολιτική κράτησε λίγο: από το 1983-84 η κυβέρνηση Παπανδρέου άρχισε να συγκρούεται με τα συνδικάτα («άρθρο 4»), ενώ από το 1985 έγινε η γενικευμένη στροφή προς τη λιτότητα, με το πρώτο «σταθεροποιητικό πρόγραμμα» του Σημίτη. Στις σημερινές συνθήκες της κρίσης του καπιταλισμού διεθνώς, τα περιθώρια αυτά είναι ακόμα μικρότερα.
Όπως σωστά σημείωσε ο Γ. Δελαστίκ, οι δεσμεύσεις στη ΔΕΘ ήταν συγκεκριμένες. Δημιουργούν έτσι ένα εργατικό-λαϊκό ρεύμα ενίσχυσης του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά επίσης και την υποχρέωση να τιςυλοποιήσουμε άμεσα. Γιατί αλλιώς, η σύγκρουση με τις εργατικές-λαϊκές δυνάμεις θα είναι άμεση, προκαλώντας φαινόμενα αποσύνθεσης μιας κυβέρνησης της Αριστεράς με αφάνταστα πιο γρήγορο ρυθμό από εκείνα που αντιμετώπισε η σοσιαλδημοκρατία στη δεκαετία του 1980.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν βρίσκεται μπροστά στο κρίσιμο ερώτημα του πώς θα μπορέσει –πράγματι– να παραδώσει στον κόσμο το προϊόν που υποσχέθηκε ο Αλέξης Τσίπρας στη ΔΕΘ.
Κάθε φορά που μια κοινωνία φτάνει μπροστά σε μια σημαντική αλλαγή, κάθε φορά που παρουσιάζεται ένα «πρόγραμμα» ανατροπών, είναι φυσιολογικό να αναζητείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των απλών ανθρώπων ο πιο εύκολος και ανώδυνος τρόπος επιβολής του. Είναι αυτό που σήμερα περιγράφει η ανάλυση περί «ανάθεσης»: πλατιά τμήματα του κόσμου μετά τουςθυελλώδεις αγώνες του 2010-12 θεωρούν ότι αν κάνουν υπομονή και τελικά ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ, θα βελτιώσουν ουσιωδώς τη θέση τους.
Όμως αν οι αυταπάτες είναι φυσιολογικές για έναν κόσμο που τσακίζεται μέσα στην κρίση, είναιανεπίτρεπτες για ένα κόμμα της ριζοσπαστικής Αριστεράς. Η γενικότερη αλλαγή οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής που περιγράφουν οι δεσμεύσεις στη ΔΕΘ δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επιβληθεί «συναινετικά», μόνον μέσα από μια κοινοβουλευτική πολιτική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ.
Μια ουσιαστική βελτίωση της θέσης των εργαζομένων και των φτωχών όχι μόνο δεν αποτελεί επιλογή της ντόπιας κυρίαρχης τάξης, αλλά, αντίθετα, αποτελεί ακύρωση όλων των σχεδιασμών της της προηγούμενης τετραετίας.
Μια ανατροπή των μνημονιακών δεσμεύσεων (...«της χώρας») όχι μόνο δεν αποτελεί επιλογήόλων των συνιστωσών της τρόικας (ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ), αλλά, αντίθετα, μιαν ολοφάνερη «αιτία πολέμου» με τους δανειστές. Η αυταπάτη ότι ένα τμήμα της ΕΕ (...οι κυβερνήσεις του Νότου) αναζητά διέξοδο στη λιτότητα διαψεύδεται από την πραγματική πολιτική των κυβερνήσεων (της Κεντροαριστεράς) στη Γαλλία και την Ιταλία: όπου οι εργατικές κατακτήσεις και τα κοινωνικά δικαιώματα σφάζονται στο γόνατο...
Η συναίσθηση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και η Αριστερά γενικότερα, πρέπει να ετοιμάζεται για πολεμική αναμέτρηση και όχι για αναζήτηση «έντιμου συμβιβασμού» ενισχύεται από την εκτίμηση ότι η επόμενη κυβέρνηση δεν θα κριθεί μόνο στο έδαφος της υλοποίησης των δεσμεύσεων στη ΔΕΘ, αλλά, αναγκαστικά, σε πολύ ευρύτερα και δυσκολότερα μέτωπα.
Η μνημονική εποχή δημιούργησε μια κοινωνία με 30% ανεργία. Η άποψη ότι η ανεργία θα απαντηθεί μέσα από την «ανάπτυξη» οδηγεί σε δεκαετίες με 1 εκατ. ανέργους. Καμιά εργατική ανασύνταξη δεν μπορεί να επιβιώσει σε τέτοιες συνθήκες. Καμιά κυβέρνηση της Αριστεράς δεν μπορεί να επιβιώσει σε τέτοιες συνθήκες. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα οφείλει, θέλοντας και μη, να βρει τουςπόρους για τις αναγκαίες μαζικές προσλήψεις και το αναγκαίο μαζικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, που είναι η μόνη δυνατότητα ταχύτερης μείωσης της λαοθάλασσας των ανέργων...
Η μνημονιακή εποχή αφήνει τα ασφαλιστικά ταμεία με καταληστευμένα τα αποθεματικά τους. Οινόμοι Λοβέρδου - Κατσέλη - Κουτρουμάνη έχουν δρομολογήσει την κατάρρευση του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος. Καμιά κυβέρνηση της Αριστεράς δεν θα μπορεί να ανακοινώσει τη μετατροπή των συντάξεων σε φιλοδωρήματα της τάξης των 360 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι κολοσσιαίοι πόροι θα πρέπει να αναζητηθούν για τη στήριξη στοιχειωδών κοινωνικών αναγκών. Για την ανατροπή των καταστροφών που επέφεραν στις λαϊκές τάξεις οι μνημονιακές πολιτικές. Και αυτό σημαίνει ότι οι πόροι που σήμερα διατίθενται σε τόκους και χρεολύσια για τους δανειστές, τα μεγάλα ετήσια κέρδη του ΟΠΑΠ, της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, τα κονδύλια για την τρέλα των εξοπλισμών, τα κονδύλια που κρύβονται στο αφορολόγητο των κερδών των επιχειρήσεων, θα αποτελέσουν πεδίο παρέμβασης της κυβέρνησης της Αριστεράς. Που θα είναι υποχρεωμένη να αντιστρέψει πραγματικά τις μνημονιακές πολιτικές: να μεταφέρει πόρους και πλούτο από το πάνω μέρος της κοινωνίας στους από κάτω...
Μια τέτοια πολιτική θα έρθει αναμφισβήτητα σε σύγκρουση με όλες τις κυρίαρχες επιλογές της τελευταίας τετραετίας: με τις συμφωνίες για το χρέος, για τις τράπεζες, για τις ιδιωτικοποιήσεις, για τις «ελευθερίες» διακίνησης των κεφαλαίων κ.ο.κ. Και αυτή η αμφισβήτηση δεν είναι συζητήσιμη ούτε για την ντόπια κυρίαρχη τάξη ούτε για τους διεθνείς θεσμούς των συμμάχων της.
Οι δεσμεύσεις που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αντικειμενικά αναλάβει εντάσσονται σε μια «μεταβατική» εξέλιξη: Για να υλοποιηθούν τα πιο απλά και συγκεκριμένα μέτρα, θα είναι αναγκαίο να ανατραπούν γενικότερες πολιτικές, να ανατραπεί ο συσχετισμός δυνάμεων μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας που εγκατέστησαν τα μνημόνια.
Γι' αυτήν τη μάχη οφείλει να ετοιμάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ: η ηγεσία, η βάση, οι οργανώσεις, ο κόσμος του. Σε αυτήν τη μάχη οφείλουν να λογοδοτούν οι πολιτικές συμμαχίες του, για να κριθούν ως επιτρεπτές ή ανεπίτρεπτες. Όμως, γι' αυτήν τη μάχη οφείλει να προετοιμάζεται και η «άλλη» Αριστερά...

Ζούμε σε μια χώρα υπό κατοχή σαν νέοι ραγιάδες!!


Για ένα πια μπορούμε να είμαστε σίγουροι: Οι κυβερνώντες διαθέτουν ανεξάντλητη εφευρετικότητα όσον αφορά τους τρόπους φορολόγησης του κόσμου...

 
του ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

Το καθεστωτικό πολιτικό σύστημα, που μια από τις «σημαίες» του είναι εκείνο το «έκανε ένα δωράκι στον εαυτό του», αποφάσισε να...
φορολογεί σαν εισόδημα του εργαζόμενου τις... δωροεπιταγές των επιχειρήσεων προς τους υπαλλήλους. 

Σε μια χώρα που οι εγγραφές της «λίστας Λαγκάρντ» μένουν στο απυρόβλητο, που οι φόροι της «Χόχτιφ» παραμένουν ανείσπρακτοι και που οι ενδεχόμενες φορολαμογιές της «Μερσεντές» και της «BMW» έχουν μετατραπεί σε λαϊκό ανάγνωσμα αλλά όχι σε φορολογητέο έσοδο για το κράτος, το πολιτικό σύστημα αποφάσισε να φορολογεί... τα κουπόνια.
Στη χώρα του ΕΝΦΙΑ, εδώ όπου δεν υπάρχει τίποτα πιο μόνιμο από τα «έκτακτα χαράτσια», τώρα πλέον θα φορολογούνται και τα κουπόνια που μπορεί να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι το Πάσχα για την προμήθεια αρνιού από σούπερ μάρκετ...

Ανήμερα της κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού, ο οποίος προσθέτει για το 2015 επιπλέον φορολογικά βάρη ύψους 1,735 δισ. ευρώ, με την απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για την φορολόγηση ακόμα και των παροχών... σε είδος, η κυβέρνηση έδωσε ένα λαμπρό δείγμα της λογικής της. Αν υπάρχει τέτοια, λογική δηλαδή, αυτή ισοδυναμεί με διαρκή «αναβάθμιση» (ποσοτική και ποιοτική) της φορολεηλασίας που βιώνει ο ελληνικός λαός.
Έτσι, αφού έφτασαν στο σημείο να φορολογήσουν και τις δωροεπιταγές ή τα κουπόνια, τότε το μόνο που μένει πλέον είναι να φορολογήσουν ακόμα και τις φιλικές ή τις συγγενικές σχέσεις. Δεν κάνουμε καθόλου χιούμορ. Μετά την συγκεκριμένη απόφαση κανείς πλέον δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι αύριο δεν θα αποφασίσουν να φορολογούν ακόμα και τα δώρα που ανταλλάσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους στις γιορτές. Η' να φορολογήσουν ακόμα και το χαρτζιλίκι που μπορεί να δίνει ο πατέρας στον γιο και ο θείος στον ανιψιό.

Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι η φοροληστεία που υφίσταται ο ελληνικός λαός διαπράττεται με τακτικές... οθωμανικού τύπου. Η κατηγορία είναι βαριά. Για το αν είναι και κακόβουλη, όμως, δεν είμαστε καθόλου σίγουροι.
Ας ληφθεί υπόψη ότι μέσα στο 2015 και βάσει του Προσχεδίου του προϋπολογισμού που κατέθεσε η κυβέρνηση, έρχονται να προστεθούν επιπλέον φόροι ύψους 47,4 δισ. ευρώ που ως συνήθως στη συντριπτική τους πλειοψηφία βαραίνουν τα λαϊκά στρώματα.
Αυτό στη γλώσσα του κ.Σαμαρά και του κ.Χαρδούβελη λέγεται «φοροελάφρυνση» και «φορολογική δικαιοσύνη» απέναντι σε ένα λαό που - κατά τον πρώην υπουργό Οικονομίας και νυν διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας - «δεν» υπερφορολογείται!

Ας ληφθεί υπόψη, επίσης, ότι αυτοί οι νέοι φόροι έρχονται να προστεθούν σε μια υπερδεκαετή περίοδο ανελέητης φορολόγησης:

Με άλλα λόγια, από το 2004 μέχρι και το 2014, οι φόροι που κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός ξεπερνούν σωρευτικά το μισό τρισεκατομμύριο ευρώ! Για την ακρίβεια ανέρχονται στα 513,243 δισ. ευρώ. Το αστρονομικό αυτό ποσό, είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερο από ολόκληρο το ΑΕΠ της χώρας! Είναι σχεδόν δυο φορές μεγαλύτερο από ολόκληρο το δημόσιο χρέος της χώρας!

Το ερώτημα, επομένως, τίθεται και ξανατίθεται: Πού έχουν πάει αυτά τα λεφτά; Και μη μας πουν ότι έχουν πάει σε μισθούς και σε συντάξεις. Γιατί υπάρχει ένα ακόμα στοιχείο που τους εκθέτει: Από το 2004 και μετά ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει για την εξόφληση τόκων και χρεολυσίων πάνω από 540 δισ. ευρώ!

Τι να υποθέσουμε, λοιπόν; Ότι αυτοί που μας κυβερνούν και που δεν έχουν αφήσει αφορολόγητο ούτε τον αέρα που αναπνέουμε, με το ένα χέρι φοροληστεύουν το λαό και με άλλο ταΐζουν δανειστές και τοκογλύφους; Και γιατί συμβαίνει αυτό αν όχι για να βαφτίζουν «βιώσιμο» ένα χρέος που άλλοι το δημιουργούν, άλλοι το ξεκοκαλίζουν, και που ο λαός το πληρώνει;

Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΠΙΝΕΙ ΦΡΑΠΕ


Μετά την τραγωδία της Εγνατίας, ήρθε και η τραγωδία στις Ενοπλες Δυνάμεις, στο 505 Τάγμα του Βόλου, για να μας προειδοποιήσει για τελευταία φορά πως σώθηκε το λάδι στο καντήλι της Ελλάδας... 

 

Kαι πως το ρηθέν που θέλει την Ελλάδα ποτέ να μην πεθαίνει δεν ακούγεται πλέον πειστικό. Τα πάντα γύρω μας καταρρέουν-δεν είναι μόνο ο Γενικός Δείκτης του αεριτζήδικου Χρηματιστηρίου μας.Εχουν καταπέσει προ πολλού οι θεσμοί, με... 
πρώτη απ΄όλους την Δικαιοσύνη, η οποία έχει γεμίσει με παράγκες μεγαλοδικηγόρων. 

Εχει καταπέσει η ιδια η Ελληνική Δημοκρατία, με τον Παπούλια να έχει υπογράψει, δίχως αντίσταση, κάθε μνημονιακό σκουπίδι που του σέρβιραν οι αρμόδιοι-τρομάρα τους-υπουργοί.
Εχουν καταπέσει τα σώματα ασφαλείας, τα οποία έχουν γεμίσει με χρυσαυγίτες και λοιπά φασιστοειδή. 
Εχει καταπέσει η Παιδεία και το πιο σπουδαίο: έχει γίνει θρύψαλα κάθε έννοια της αισθητικής με φόντο έναν ημιμαθή βλαμμένο λαό που δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει-εκτός από τα Mikel για καφέ.

Ολη η Ελλάδα πίνει ατέλειωτες ώρες καφέ μια και δουλειά δεν έχει.

Και καθώς τα ξύνουμε στα καφέ περιμένουμε από τους άλλους να μας σώσουν...
Ο πιο μαλάκας λαός της ιστορίας-οι Νεοέλληνες- όπως όλα δείχνουν θα έχει την τύχη που του αξίζει.

Μια γερή τραγωδία επικών διαστάσεων θα είναι η φυσική συνέχεια των μικρών τραγωδιών.
Καλοδεχούμενη...

ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Εμπρός κ. Σαμαρά,Βενιζέλο Τους ζυγούς λύσατε






Συμπτώματα κρίσης πανικού εμφανίζει η κυβέρνηση λίγες ώρες πριν από τη συζήτηση στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης, καθώς πολλαπλασιάζονται τα αδιέξοδα και οι οδοί διαφυγής κλείνουν η μια μετά την άλλη. 

Η τρόικα, που αποχωρεί σήμερα, αξίωσε από την κυβέρνηση τον Νοέμβριο να έχει έτοιμα όλα τα μέτρα, ενώ εκπρόσωπος της Κομισιόν διαμήνυσε ότι η "επόμενη ημέρα" είναι συνάρτηση της υλοποίησης των μέτρων και έθεσε ερωτήματα για τον προϋπολογισμό του 2015, τον οποίο αποδόμησε πλήρως η Τράπεζα Πειραιώς.

Υπ' αυτές τις συνθήκες, ξέσπασε κόντρα μεταξύ Γκ. Χαρδούβελη και Ν. Δένδια για την ευθύνη της αποτυχίας στη ρύθμιση των "κόκκινων δανείων", ο Χρ. Λαζαρίδης έγινε σκιά -αν δεν υποκαθιστά- τον υπουργό Οικονομικών, ενώ η κόντρα Κυρ. Μητσοτάκη - Αν. Λοβέρδου για πλήρωση των κενών στα σχολεία αναζωπυρώθηκε. 

Καθώς το τοπίο φλέγεται, οι βεβαιότητες πάνε στην άκρη: ο Ευ. Βενιζέλος ζήτησε καλού - κακού "να ετοιμαστούν ψηφοδέλτια" και διαμήνυσε ότι στη Βουλή θα μιλήσει "ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ" (!), ενώ ο Αντ. Σαμαράς, μετά το σήμα που έστειλε στα δεξιά του με τον ορισμό του Μ. Βορίδη ως "αντ' αυτού" σήμερα στη Βουλή, καθαίρεσε τον Άδ. Γεωργιάδη από κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο για να μην εμφανιστεί η Ν.Δ. πλήρως ως ΛΑΟΣ.

ΠΗΓΗ: avgi.gr

Αλέξης Τσίπρας: Ετοιμαζόμαστε να κυβερνήσουμε για ένα ελπιδοφόρο μέλλον


Ο Αλέξης ΤσίπραςΟ Αλέξης Τσίπρας
“ Η ομιλία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην ετήσια Διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ)  ”
Τρίτη, 07 Οκτωβρίου 2014 17:46
Ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας

Κύριε Πρόεδρε,


Κυρίες και Κύριοι

Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δίνετε να απευθυνθώ στον επιχειρηματικό κόσμο, σ’ αυτό το κρίσιμο μεταίχμιο για τη χώρα.

Η τετραετία των Μνημονίων έφτασε την οικονομία σε κατάσταση οριακή.

Δεν υπάρχει πια καμιά αμφιβολία ότι η πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης έχει αποτύχει.

Προκάλεσε καταστροφή στην κοινωνία, καταστολή στην πραγματική οικονομία και διάλυση της εσωτερικής αγοράς.

Σήμερα δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογήσει κανείς για την ανάγκη να σταματήσουμε άμεσα το λάθος.

Είναι νομίζω αυτονόητο.

Αυτό που έχει νόημα είναι να αναζητούμε την έξοδο από την καταστροφή με την ευρύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση.

Γι’ αυτό και εμείς απευθύνουμε σε όλους τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς προσκλητήριο –το οποίο επαναλαμβάνουμε και σήμερα– για μια νέα κοινωνική συμφωνία για την ανόρθωση της οικονομίας, τη παραγωγική ανασυγκρότηση, την επιστροφή στην ανάπτυξη.



Κυρίες και Κύριοι,

Η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου κατέθεσε χθες στη Βουλή ένα σχέδιο προϋπολογισμού που συνεχίζει να υλοποιεί το Μνημόνιο και υμνεί τη λογική της εσωτερικής υποτίμησης και της καταστροφής της εσωτερικής αγοράς.

Μονιμοποιεί τις φοροεπιβαρύνσεις, όπως είναι η «έκτακτη» εισφορά αλληλεγγύης που υποτίθεται πως θα έληγε φέτος, το χαράτσι στα ακίνητα με τη μορφή του ΕΝΦΙΑ, και τη τεράστια αύξηση από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Που ενώ έχει αυξηθεί κατά 1471% από το Μάρτιο του 2011, η κυβέρνηση τον μειώνει μόλις κατά 30% και πανηγυρίζει.

Πρόκειται για προκλητικό προεκλογικό εμπαιγμό.

Αυτός ο προϋπολογισμός, όμως, θα είναι η τελευταία άσκηση επί μνημονιακού χάρτου.

Όχι γιατί θα φύγει το Μνημόνιο με τη κυβέρνηση Σαμαρά.

Αλλά γιατί σύντομα θα φύγει η ίδια η κυβέρνηση Σαμαρά.

Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο δεν παίζουν, απλώς, με τις λέξεις.

Παίζουν με τον ελληνικό λαό.

Άλλωστε το Μνημόνιο δεν είναι ένας τίτλος. Είναι πολιτικές.

Είναι η εσωτερική νομοθεσία των αλλεπάλληλων περικοπών στους μισθούς και στις συντάξεις.

Είναι η διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

Είναι η καταστροφή της μεσαίας τάξης και η μεθοδευμένη ύφεση.

Και ο προϋπολογισμός για το 2015 είναι ακριβώς η εγγύηση του μνημονιακού καθεστώτος.

Είναι, όμως, και ένας προϋπολογισμός των θαυμάτων.

Γιατί με μειωμένο, για μία ακόμα χρονιά, το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων κατά €400 εκατ, στο ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο των €6,4 δις, υποτίθεται ότι θα επέλθει ανάπτυξη της τάξεως του 2,9% το 2015!

Όταν ο ΟΟΣΑ, μόλις τον περασμένο μήνα, αναθεώρησε προς τα κάτω, μόλις στο 1,1% την πρόβλεψη για την ανάπτυξη της Ευρωζώνης, λόγω επιδείνωσης των οικονομικών προοπτικών της.

Κυρίες και Κύριοι,

Εμείς, όμως, δεν είμαστε εδώ για να αντιπολιτευόμαστε το παρελθόν. Αλλά για να οργανώσουμε το μέλλον.

Και ανταποκρίθηκα στην ευγενική πρόσκλησή σας, κυρίως για να σας μιλήσω για το μέλλον του λαού και του τόπου μας.

Πριν από λίγες μέρες, στη Θεσσαλονίκη, αναλύσαμε τα συγκεκριμένα και κοστολογημένα μέτρα για την ανακούφιση της κοινωνίας και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Η άμεση αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και η αποκατάσταση του δώρου των Χριστουγέννων ως 13η σύνταξη στους συνταξιούχους που λαμβάνουν σύνταξη έως €700 ευρώ.

Η αύξηση του κατώτατου μισθού στα €751.

Η επαναλειτουργία των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Η απασχόληση 300.000 ανέργων μέσω του εθνικού σχεδίου για την ανάκτηση της εργασίας.

Όλες αυτές οι παράλληλες παρεμβάσεις θα έχουν πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας και θα διευκολύνουν την ανάκαμψή της.

Συνεπώς, δεν είναι ούτε παροχές ούτε επιστροφή στο πελατειακό κράτος του δικομματισμού.

Είναι πραγματικά οικονομικά κίνητρα για την ταχύτερη αποκατάσταση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής και δυναμικής, με πλήρη επίγνωση των δυσκολιών της παρούσας συγκυρίας.

Στη Θεσσαλονίκη δεν παρουσιάσαμε προτάσεις. Αναλάβαμε δεσμεύσεις.

Και το ότι πρόκειται γαι δεσμεύσεις το αποδεικνύουμε στην πράξη.

Έχουμε καταθέσει ήδη δύο προτάσεις νόμου στη Βουλή, που θα είναι τα πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, αμέσως μετά τις εκλογές.

Τα μέτρα αυτά εγγράφονται στη συνολική αντίληψή μας για τη λειτουργία της οικονομίας.

Επιδιώκουμε μια νέα ισορροπία στις σχέσεις κράτους-αγοράς, στο πλαίσιο των τριων πυλώνων της οικονομίας: του ιδιωτικού τομέα, του δημόσιου τομέα και του τομέα της κοινωνικής οικονομίας.

Το κράτος να προστατεύει τα δημόσια αγαθά και να λειτουργεί ως εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού και ως μοχλός ανάπτυξης.

Για αυτό και στη θέση του γραφειοκρατικού και πελατειακού δημοσίου, εμείς θέλουμε ένα δημόσιο ισχυρό και αποτελεσματικό στην εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών.

Στην εκπαίδευση, την έρευνα, το φάρμακο και την υγεία, τη διατροφική ασφάλεια, αλλά και στην ασφάλεια του πολίτη.

Θέλουμε, όμως και ένα κράτος που θα είναι αξιόπιστος ελεγκτικός μηχανισμός και αποτελεσματικός αρωγός του πραγματικού επενδυτή, του υγιούς επιχειρηματία

Που θα διασφαλίζει ότι ο ιδιωτικός τομέας παράγει πλούτο για να καλύψει κοινωνικές ανάγκες, εντός του ισχύοντος δημοσιονομικού, εργασιακού και περιβαλλοντικού νομοθετικού πλαισίου.

Για εμάς, ο καινοτόμος επιχειρηματίας που αναλαμβάνει κινδύνους και εκπληρώνει την κοινωνική του ευθύνη, είναι σύμμαχος στην εθνική προσπάθεια για την ανασυγκρότηση, την ανάπτυξη και την ανασύνταξη της χώρας.

Θα στηρίξουμε την υγιή επιχειρηματικότητα και γι’ αυτό θα συγκρουστούμε με τη διαπλοκή.

Με την ίδια αποφασιστικότητα θα σταθούμε απέναντι σε φαινόμενα διαφθοράς, ανομίας, λαθρεμπορίου και εκβιασμών.

θα βάλουμε τη κόκκινη γραμμή της νομιμότητας ανάμεσα στην υγιή επιχειρηματικότητα και στη κρατικοδίαιτη διαπλοκή.

Και εκεί θα μετρήσουμε φίλους και εχθρούς.

Βέβαια η διαφθορά και η διαπλοκή είναι σα το ταγκό, θέλουν δύο.

Και το γραφειοκρατικό και δυσλειτουργικό δημόσιο, έχει τη δική του ευθύνη για αυτά τα φαινόμενα

Εμείς πιστεύουμε ότι το σημερινό δυσλειτουργικό και γραφειοκρατικό κράτος δεν είναι ατύχημα.

Είναι πολιτική επιλογή για την εξυπηρέτηση της διαπλοκής.

Είναι, παράλληλα, διοικητική προϋπόθεση για τη νόμιμη φοροαποφυγή.

Ο διοικητικός μηχανισμός έχει δομηθεί στην αδυναμία εκτέλεσης αποφάσεων.

Για παράδειγμα, το ΣΔΟΕ έχει επιβάλει πρόστιμα της τάξης των €60 δις και έχει εισπράξει μόλις €2,9 δις, ενώ ο μέσος χρόνος εκδίκασης μιας υπόθεσης είναι επτάμιση χρόνια.

Εμείς επιδιώκουμε ένα δημοκρατικό και αποκεντρωμένο κράτος των πολιτών, το οποίο, με τη διαρκή κοινωνική συμμετοχή, θα δημιουργεί χώρο για νέες μορφές παραγωγής, όπως ο τομέας της κοινωνικής οικονομίας.

Ένα κράτος που θα προσδιορίζει τις στρατηγικές κατευθύνσεις της παραγωγικής ανασυγκρότησης και μεταστροφής της οικονομίας.

Έτσι, λοιπόν, θα ενθαρρύνουμε τη στροφή στη νεανική και κοινωνική επιχειρηματικότητα, που δεν θα είναι εξαρτημένες από τις κρατικές επιδοτήσεις αλλά θα βασίζονται στην καινοτομία, την πρωτοπορία, την καλή εξυπηρέτηση και τη σκληρή δουλειά.

Επειδή η νεανική και καινοτόμα επιχειρηματικότητα είναι προϊόν της έρευνας και της τεχνολογίας, το «οικοσύστημά» της δε μπορεί παρά να είναι τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.

Είναι ένας χώρος όπου έχει ήδη συντελεστεί μεγάλης έκτασης κοινωνική επένδυση. Διαθέτουν υποδομές και συσσωρευμένη εμπειρία για την ανάπτυξη έρευνας και τεχνολογίας.

Πρέπει, όμως, να διαμορφώσουμε ένα νέο νομικό πλαίσιο που να τα θωρακίζει θεσμικά ως προς το προϊόν έρευνας και τεχνολογίας που παράγουν.

Παράλληλα, θα θεσμοθετήσουμε ισχυρά φορολογικά κίνητρα για τα πρώτα χρόνια λειτουργίας των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων («start-up companies»).

Κυρίες και Κύριοι,

Είναι καίριας σημασίας η άρση των χιλιάδων μικρών και μεγάλων εμποδίων στην άσκηση της υγιούς παραγωγικής επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Σε τομείς και κλάδους όπου ως χώρα έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, υψηλής προστιθέμενης αξίας και εξωστρέφειας.

Σήμερα θα σας παρουσιάσω επιγραμματικά, ένα συμπαγές πλαίσιο που εμείς προτείνουμε για την τόνωση της επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής επένδυσης.

Πρόκειται για αλλαγές οι οποίες δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος, αλλά παράγουν τεράστια πολλαπλασιαστικά οφέλη σε όλη την οικονομία.

Απλοποίηση αδειοδότησης και λειτουργίας επιχειρήσεων.

α). Με ριζική, ουσιαστική απλοποίηση όλου του θεσμικού πλαισίου και των βημάτων για την αδειοδότηση επενδύσεων, καθώς και για την ίδρυση, αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων, με τη λειτουργία στην πράξη – και όχι στα χαρτιά – «υπηρεσίας μιας στάσης» για όλες τις επιχειρήσεις, περιλαμβανομένων των μικρομεσαίων («one-stop shop»).

β). Με έμφαση όχι μόνο στην απλοποίηση της ίδρυσης, αλλά και στη λειτουργία της επιχείρησης, που δυστυχώς σήμερα, όποτε συναλλάσσεται με το Δημόσιο, εμπλέκεται σε χρονοβόρες και πολλές φορές μη ουσιώδεις διαδικασίες.

Με τη δημιουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΕΠ), στις 13 περιφέρειες, όχι μόνο ως φορείς ενημέρωσης, αλλά και ως φορείς ουσιαστικής διεκπεραίωσης, με κατάλληλο νομικό πλαίσιο που να διασφαλίζει τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν γρήγορα τις διαδικασίες, με λογοδοσία.

Με δημιουργία συμβουλευτικών υπηρεσιών στις δημόσιες υπηρεσίες με αδειοδοτικό χαρακτήρα, για την διεκπεραίωση επενδύσεων, θεμάτων αδειοδότησης, κτλ.

Θεσμοθέτηση απλού και σταθερού φορολογικού συστήματος.

Η τομή που πρέπει να γίνει στο φορολογικό σύστημα είναι ριζική.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες αλλά και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, δεν είναι τόσο η υψηλή φορολογία, όσο η αστάθεια και η αβεβαιότητα για το φορολογικό σύστημα που ισχύει και η οποία καθιστά αδύνατο οποιοδήποτε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

α). Δεσμευόμαστε για ένα δίκαιο, απλό, σταθερό και διαφανές φορολογικό σύστημα για τουλάχιστον πέντε (5) έτη, το οποίο θα παρέχει κίνητρα για παραγωγικές επενδύσεις και θα επιτρέπει το μακροπρόθεσμο επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Φορολογούμε τα κέρδη και όχι την παραγωγή.

Με υψηλότερη φορολόγηση στα διανεμόμενα κέρδη και χαμηλότερη σε αυτά τα οποία αποθεματοποιούνται για να επενδυθούν στην πραγματική οικονομία.

Θέλω, όμως, να είμαι σήμερα ξεκάθαρος: όταν εμείς μιλάμε για δίκαιη φορολόγηση, το εννοούμε.

β). Προχωράμε, ταυτόχρονα, σε ουσιαστικό φορολογικό έλεγχο των μεγάλων επιχειρήσεων με αποτελεσματικό έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών.

Η υπερτιμολόγηση από τις ενδοομιλικές συναλλαγές κυμαίνεται μεταξύ 15%-20% και η απώλεια φορολογικών εσόδων εκτιμάται σε €1-€1,2 δις ετησίως.

Το υφιστάμενο πλαίσιο για την τεκμηρίωση των ενδοομιλικών συναλλαγών πρέπει να ενισχυθεί με τη δημιουργία κατάλληλων μονάδων ελέγχου στο Υπουργείο Οικονομικών που θα διαθέτουν τεχνογνωσία και από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και από την Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Διοχέτευση πόρων στην πραγματική οικονομία.

α). Ίδρυση Δημόσιας αναπτυξιακής τράπεζας. Ενός βασικού κρίκου που λείπει από την ελληνική οικονομία και το ελληνικό τραπεζικό σύστημα.

Η δημόσια αναπτυξιακή τράπεζα θα ενοποιήσει υφιστάμενους μηχανισμούς, όπως το ΕΤΕΑΝ, το Ταμείο Παρακαταθηκών Δανείων και να διευκολύνει την άντληση και διοχέτευση πόρων προς τη πραγματική οικονομία.

β). Παράκαμψη του τραπεζικού συστήματος στο οποίο «κολλάνε» σήμερα όλα τα εγγυοδοτικά προγράμματα, επειδή οι τράπεζες δεν χορηγούν νέα δάνεια.

Η παράκαμψη αυτή θα γίνει με τη δημιουργία ενός συστήματος διοχέτευσης εγγυήσεων ή εγγυητικών επιστολών μέσω οχημάτων ειδικού σκοπού και με την εγγύηση αξιόπιστου διεθνούς χρηματοπιστωτικού οργανισμού.

Τέτοιου είδους σχήματα θα παρέχουν απευθείας εγγυήσεις προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις - εξαγωγικές, του πρωτογενούς τομέα, υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας - οι οποίες, ενώ είναι δυναμικές και μπορούν να ανοιχθούν σε νέες αγορές, δεν έχουν πρόσβαση για στοιχειώδη τραπεζική χρηματοδότηση σε κεφάλαια κίνησης και επενδυτικά κεφάλαια.

γ). Δημιουργία Τράπεζας Ειδικού σκοπού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αγρότες, αλλά και για τη χορήγηση μικροπιστώσεων προς άτομα και ομάδες που αποκλείονται ολοσχερώς από το παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα, όπως άνεργοι, μετανάστες, ΑμΕΑ, κλπ.

δ). Δημιουργία δημόσιου ενδιάμεσου οργανισμού για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους προς τις τράπεζες.

Εντός του οργανισμού, συγκροτείται ξεχωριστός υποτομέας για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια, η ρύθμιση των οποίων επείγει ως προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Τα κόκκινα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπίπτουν στη «νέα σεισάχθεια».

Διασπάται, δηλαδή, ένα δάνειο σε δύο μέρη: σ’ εκείνο που ο δανειολήπτης μπορεί να αποπληρώσει και στο μέρος που παγώνει για πέντε ή δέκα χρόνια, ανάλογα με την περίπτωση, χωρίς να διαγράφεται από το χαρτοφυλάκιο της τράπεζας, έως ότου βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη. Και διαγράφονται οι τραπεζικές οφειλές που εμφανίζουν αντικειμενική αδυναμία αποπληρωμής.

Ρυθμίσεις για ενίσχυση ανταγωνισμού, καταπολέμηση καρτέλ και μείωση των τιμών.

α). Θεσμική και λειτουργική αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

β). Υιοθέτηση νομοθεσίας για την αναγραφή καθαρών τιμών στα τιμολόγια πώλησης και περιορισμός της έκδοσης πιστωτικών σημειωμάτων και τιμολογίων παροχής υπηρεσιών.

Με αυτήν τη νομοθετική παρέμβαση, η τιμή μονάδος που συμφωνείται ανάμεσα στον προμηθευτή (πωλητή) και τον πελάτη του (έμπορο χονδρικής ή λιανικής), στο πλαίσιο μιας εμπορικής συμφωνίας-συναλλαγής, θα εμφανίζεται πλέον υποχρεωτικά στο τιμολόγιο πώλησης που εκδίδει ο προμηθευτής και θα ταυτίζεται με την αναγραφόμενη στο ίδιο τιμολόγιο, τελική καθαρή τιμή μονάδος (χωρίς ΦΠΑ).

Επιπρόσθετα, η αξία οποιωνδήποτε πρόσθετων ανταποδοτικών υπηρεσιών που παρέχονται από τον πελάτη στον προμηθευτή, θα ενσωματώνονται υποχρεωτικά στην αναγραφόμενη στο τιμολόγιο τιμή μονάδος.

Με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσουμε το βασικότερο πρόβλημα της αδυναμίας προσδιορισμού «καθαρών» τιμών χονδρικής, ενώ ταυτόχρονα θα απαγορεύσουμε οποιαδήποτε μετέπειτα μείωση της τιμής μονάδος, με την έκδοση πιστωτικών σημειωμάτων.

γ). Δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών πρώτων υλών και μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως είχε προτείνει και η ΓΣΕΒΒΕ, με ταυτόχρονη εξουσιοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς να παρεμβαίνουν αμελλητί στις περιπτώσεις όπου διαφαίνονται ύποπτες αποκλίσεις.

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η χώρα μας αποτελεί την δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη για μηχανολογικό εξοπλισμό, γεγονός που εμποδίζει τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών επιχειρήσεων και μειώνει την ανταγωνιστικότητά τους.

δ). Εντατικότεροι έλεγχοι στους τρόπους διαμόρφωσης των τιμών, με έμφαση στις ενδοομιλικές και τις τριγωνικές συναλλαγές, σε όλο το φάσμα της οικονομίας (μεταποίηση, εμπόριο, υπηρεσίες, τουρισμός).

Αυτό είναι πολύ σημαντικότερο και ουσιαστικότερο από την απελευθέρωση των λεγόμενων «κλειστών» επαγγελμάτων.

Αναμόρφωση πτωχευτικού πλαισίου επιχειρήσεων.

Ουσιαστική και ριζική αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την διαδικασία πτώχευσης επιχειρήσεων.

Ζητούμενο είναι να φύγει η θηλιά που έχουν σήμερα χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες, οι οποίες, λόγω της κρίσης, αντικειμενικά αδυνατούν να ανταποκριθούν στις συσσωρευμένες υποχρεώσεις τους.

Το ζητούμενο δεν είναι η διαιώνιση του προβλήματος και η συσσώρευση χρεών, αλλά να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία εκεί που πραγματικά υπάρχουν προοπτικές βιωσιμότητας, με την εκπόνηση και εκτέλεση σχεδίων παραγωγικής αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων.

Η αντιμετώπιση δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στις οφειλές των επιχειρήσεων προς τις τράπεζες, αλλά και προς το δημόσιο.

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζουμε τη δυνατότητα δημιουργίας μηχανισμού εξυγίανσης και παραγωγικής αναδιάρθρωσης τέτοιων σημαντικών επιχειρηματικών μονάδων, που θα είναι προς όφελος όλων.

Επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης.

Η χώρα μας κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις ως προς την ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης στα διοικητικά δικαστήρια.

Χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιλύσουν τις διαφορές τους δικαστικά, είναι σήμερα εγκλωβισμένες σε ένα σύστημα αργό, που παράγει κόστος.

Προωθούμε θεσμικές και λειτουργικές μεταρρυθμίσεις για την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης με:

Τη δικαστική αποφόρτιση από ασήμαντες και μικρής κοινωνικής απαξίας υποθέσεις

Τη στελέχωση των δικαστηρίων με επαρκή αριθμό δικαστών και τη στήριξη του έργου τους με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή.

Τη διαμόρφωση αξιόπιστου θεσμικού πλαισίου εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών για την επιτάχυνση των αναγκαίων λύσεων και την αποσυμφόρηση των δικαστηρίων.

Κυρίες και Κύριοι,

Αναφέρθηκα στο πλαίσιο διευκόλυνσης των επενδύσεων. Στα οικονομικά κίνητρα στο σκέλος της προσφοράς.

Εκτός, όμως, από τα κίνητρα, χρειάζονται και οι μηχανισμοί κινητοποίησης των επενδύσεων, ώστε τελικά να πραγματοποιηθούν.

Συνοπτικά σας αναφέρω τους τέσσερις βασικούς μηχανισμούς κινητοποίησης επενδύσεων, στο πρόγραμμά μας:

Δημόσια αναπτυξιακή τράπεζα, για την προώθηση αναπτυξιακών έργων για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας,

Αναθεώρηση του αναπτυξιακού νόμου, ώστε, αντί για οριζόντιες επιδοτήσεις επενδύσεων, να επιδοτούνται στοχευμένα παραγωγικές επενδύσεις, στο πλαίσιο του σχεδίου μας για την αναπτυξιακή και παραγωγική ανασυγκρότηση.

Παροχή ρευστότητας, από το χρηματοπιστωτικό σύστημα αλλά και από μη συμβατικά χρηματοδοτικά εργαλεία και

Δημόσιες επενδύσεις, ως ατμομηχανή για τον ιδιωτικό τομέα.

Κυρίες και Κύριοι,

Θέλησα σήμερα να έχω μια ουσιαστική παρέμβαση στην ετήσια διάσκεψη της ένωσής σας.

Σας παρουσίασα τους βασικούς άξονες του σχεδιασμού μας για την αναγκαία τόνωση της επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής επένδυσης.

Για να διαλύσουμε εκατέρωθεν τους μύθους και να μιλάμε συγκεκριμένα.

Η χώρα και η οικονομία έχει ανάγκη από συγκεκριμένες δεσμεύσεις.

Όχι από ευχές.

Σε ότι μας αφορά, ετοιμαζόμαστε να κυβερνήσουμε με σχέδιο, όχι για να επαναφέρουμε το χρεοκοπημένο παρελθόν, στο οποίο, έτσι κι αλλιώς, η Αριστερά δεν έχει συνεργήσει.

Ούτε για να διαχειριστούμε το απωθητικό παρόν, αλλά για να δημιουργήσουμε ένα ελπιδοφόρο μέλλον.

Για αυτό το μέλλον.

Για την την αναπτυξιακή και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, επιδιώκουμε τη θεσμική συνεργασία όλων των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων και επαγγελματικών οργανώσεων. Οι πόρτες μας θα είναι ανοιχτές σε όλους. Γιατί η Ελλάδα μας έχει ανάγκη όλους.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ periodista


Αναδρομικά 620 εκατ. ευρώ έλαβαν οι δικαστικοί τα χρόνια της κρίσης


Ποιοι θα πάρουν αύξηση στους μισθούς το 2015
Τι αναφέρει το προσχέδιο του Προϋπολογισμού - Αναδρομικά 620 εκατ. ευρώ έλαβαν οι δικαστικοί τα χρόνια της κρίσης
 
Kονδύλι 541 εκατ. ευρώ προβλέπει το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2015 το οποίο θα αφορά στις υποχρεώσεις αναδρομικών σε δικαστικούς και ένστολους αλλά και στις μισθολογικές αναπροσαρμογές στους τελευταίους για το 2014. Για τους ένστολους αναφέρεται η συνολική δαπάνη που θα εγγραφεί στον φετινό προϋπολογισμό, δηλαδή στο 2014

Το ποσό αυτό επιμερίζεται σε 414,7 εκατ. ευρώ που αφορά στα αναδρομικά ένστολων και δικαστικών για την περίοδο 1-8-2012 έως 31-6-2014 και επιπλέον 126,2 εκατ. ευρώ είναι η δαπάνη...
για αυξήσεις μισθών και συντάξεων των ένστολων, για την περίοδο 1-7-2014 έως 31-12-2014.

Σύμφωνα με τον αναπλ. υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, οι αυξήσεις στις αποδοχές θα γίνουν αναδρομικά από τον Ιούλιο ενώ η καταβολή των αναδρομικών από το 2012 θα ξεκινήσει σε δόσεις από την αρχή του 2015 με άγνωστο ορίζοντα ολοκλήρωσης (πιθανόν σε ορίζοντα τριετίας).

Από μια πρώτη επεξεργασία των ποσών προκύπτει ότι η αποκατάσταση των αποδοχών των ένστολων δεν θα γίνει στο 100%. Μισθοί και συντάξεις των ένστολων δηλαδή, θα αυξηθούν μεν, αλλά δεν θα επιστρέψουν στο επίπεδο των αποδοχών του 2012.

Νέα οφέλη για δικαστικούς

Διαφορετική είναι η εικόνα για τους δικαστικούς καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του "tovima.gr" καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι από το 2008 ως σήμερα οι δικαστές έχουν πάρει 620 εκατ. ευρώ (!) μετά τις αποφάσεις που ακύρωναν τις αποφάσεις εισοδηματικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.

Τα στοιχεία που εξασφάλισε το vima.gr έχουν ως εξής

Πόσα έλαβαν οι δικαστές τα χρόνια της κρίσης

2008: 191 εκατ. ευρώ
2009: 146 εκατ. ευρώ
2010:     2 εκατ. ευρώ
2011:     0
2012:   17 εκατ. ευρώ
2013: 123 εκατ. ευρώ
2014: 141 εκατ. ευρώ

Σύνολο 620 εκατ. ευρώ

Από tovima

Οι θυσίες μας, τα κέρδη τους



Τις τελευταίες μέρες υπάρχει ένα μπαράζ οικονομικών εκθέσεων, από τις χρεωκοπημένες/ ανακεφαλαιοποιημένες με δημόσιο χρήμα ελληνικές τράπεζες, στις οποίες τονίζεται με κοινό τρόπο ο κίνδυνος να χαθούν οι «θυσίες» των τελευταίων ετών εξαιτίας της αστάθειας που προκαλεί η αδυναμία συνεννόησης των πολιτικών δυνάμεων της χώρας για την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή, αδυναμία που είναι εξαιρετικά πιθανό να οδηγήσει σε πρόωρες εκλογές τον Μάρτιο του 2015. Με κοινό τρόπο, παράλληλα, σημειώνεται πως η πολιτική αστάθεια, δηλαδή το ενδεχόμενο να απαλλαγούμε από αυτή την ελεεινή κυβέρνηση της νεοφιλελεύθερης ακροδεξιάς, απειλεί και την «ανάκαμψη» της ελληνικής οικονομίας.
Σε ό,τι αφορά τις «θυσίες» έχουν τα δίκια τους και πράγματι η προοπτική η χώρα να αποκτήσει μία καλή/αριστερή διακυβέρνηση βάζει σε κίνδυνο κάποιες θέσεις. Οι θυσίες που έγιναν, θυσίες που επιβλήθηκαν στο κόσμο της εργασίας, έγιναν για να θωρακιστούν οι θέσεις της ανώτερης μεσαίας τάξης και των πλουσίων, για να προστατευτούν τα κέρδη που έβγαλαν μέσα από την εφαρμογή των πολιτικών που μας οδήγησαν στην οικονομική κρίση. Αυτό που τώρα παίζει δεν είναι να πάνε, γενικά και αόριστα, χαμένες οι θυσίες του κόσμου της εργασίας, αλλά να χρειαστεί, να επιβληθεί, να γίνουν θυσίες από την ανώτερη μεσαία τάξη και φυσικά από τους πλούσιους.
Σε ό,τι αφορά την «ανάκαμψη», και σε αυτό έχουν τα δίκια τους καθώς αυτή η ελεεινή κυβέρνηση της νεοφιλελεύθερης ακροδεξιάς με την πολιτική της, όντως, δημιουργεί προοπτικές για την… παραγωγή νέων κερδών για την ανώτερη μεσαία τάξη και τους πλούσιους. Γι’ αυτό δουλεύει, αυτό εννοούν ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος όταν λένε ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν ότι «τα καλύτερα έρχονται». Οπότε προφανώς και η προοπτική η χώρα να αποκτήσει μία καλή/αριστερή διακυβέρνηση βάζει σε κίνδυνο, μεγάλο θα έλεγα, αυτού του είδους την «ανάκαμψη».
Οι οικονομικές εκθέσεις των χρεωκοπημένων/ανακεφαλαιοποιημένων με δημόσιο χρήμα ελληνικών τραπεζών επιβεβαιώνουν με κοινό τρόπο ότι είμαστε σε καλό δρόμο.
Ο alterthess ιανός

Και νέο κούρεμα στις συντάξεις


Τρί, 07/10/2014 
Τσουνάμι με 12 ανατροπές προβλέπονται για το Ασφαλιστικό από τα τέλη του έτους, καθώς και ολόκληρο το 2015, με την τρόικα να βάζει στο τραπέζι όλα τα θέματα.Οι αλλαγές που έρχονται αναμένεται να πλήξουν παλαιούς και νέους ασφαλισμένους και συνταξιούχους, με τις μειώσεις στις συντάξεις να πηγαίνουν λίγο πίσω από το 2015, λόγω προεκλογικής περιόδου.Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας Γ. Βρούτση, μέχρι το 2017:
1 Δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα αλλαγής ηλικιακών ορίων για όλους όσοι συνταξιοδοτούνται με ειδικές διατάξεις. Αλλωστε, σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νόμου 3863/2010 έχει ήδη προβλεφθεί η σταδιακή και σε βάθος χρόνου εξάλειψη αυτών των ειδικών ηλικιακών ορίων. Δηλαδή, παραμένει ανοιχτό το θέμα της κατάργησης των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.
2 Ο νέος «ασφαλιστικός χάρτης» θα διαμορφωθεί με την περαιτέρω διοικητική ενοποίηση των ταμείων στη βάση της μελέτης που εκπονεί το ΚΕΠΕ. Η οποία -χωρίς να θιγούν προς το παρόν οι παροχές και οι συντάξεις- θα επιφέρει μείωση της γραφειοκρατίας και των διοικητικών βαρών, σημαντικές εξοικονομήσεις, αλλά και εξορθολογισμό και ενιαιοποίηση των κανόνων λειτουργίας. Σήμερα υπάρχουν 70 διαφορετικοί κλάδοι και τομείς, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν δικά τους συστήματα παρακολούθησης και λογιστική αυτοτέλεια. Στο πλαίσιο αυτού του νέου, ενοποιημένου ασφαλιστικού τοπίου, οι ασφαλισμένοι θα απευθύνονται για την έκδοση σύνταξης σε «υπηρεσία μίας στάσης», στο Ενιαίο Κέντρο Απονομής Συντάξεων, και μάλιστα με μια απλή ηλεκτρονική αίτηση.
3 Τα ενοποιημένα ασφαλιστικά ταμεία θα λειτουργούν προς το παρόν ως ανεξάρτητοι λογαριασμοί μέσα στο σύστημα, ενώ δεν αποκλείονται οι οριζόντιες περικοπές, οι οποίες θα είναι καθ' όλα εύκολες στη συνέχεια.
4 Με την πλήρη εφαρμογή του συστήματος «ΑΤΛΑΣ» στο τέλος του 2015, δηλαδή την ψηφιακή καταγραφή του ασφαλιστικού ιστορικού όλων ανεξαιρέτως των εργαζομένων, η έκδοση και απονομή σύνταξης θα είναι ζήτημα ημερών.
5 Ξεκινά άμεσα ένα μεγάλο έργο με το οποίο αντιμετωπίζονται οριστικά οι εκκρεμότητες όλων των κλάδων και τομέων των ασφαλιστικών ταμείων, με το κλείσιμο 339 οικονομικών χρήσεων παρελθόντων ετών και τη σύνταξη ισολογισμών - απολογισμών.
6 Δημιουργία «Λευκού Μητρώου Επιχειρήσεων», με στόχο τη στήριξη των συνεπών επιχειρήσεων.
7 Εχει ήδη ξεκινήσει το έργο της Κωδικοποίησης και Απλοποίησης της Ασφαλιστικής Νομοθεσίας.
8 Εχει ήδη δρομολογηθεί, και ολοκληρώνεται το 2017, η δημιουργία ενός ενοποιημένου μοντέλου είσπραξης ασφαλιστικών εισφορών και φορολογικών εσόδων από τη φορολογική διοίκηση της χώρας.
Ολες οι συντάξεις
Νέες περικοπές στις επικουρικές συντάξεις: Η αρχή έγινε τον περασμένο Νοέμβριο, όπου το ΕΤΕΑ, παρά την περικοπή κατά 5,2% των συντάξεων μέσα στο 2014, εξακολουθεί να δημιουργεί ελλείμματα. Υπολογίζεται δε ότι ο σχετικός λογαριασμός ξεφεύγει μέρα με την ημέρα και παρά την πληρωμή των εισφορών μέσω της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (με την οποία οι επιχειρήσεις και οι εργοδότες πληρώνουν τις αντίστοιχες εισφορές κύριας σύνταξης στο ΙΚΑ). Στο τέλος του έτους το έλλειμμα για το 2014 αναμένεται να εκτιναχτεί στα 300 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 250 εκατ. αναμένεται να μεταφερθούν στο 2015 διά της επιμήκυνσης της «ουράς» αναμονής για την απόδοση των συντάξεων.
Μάλιστα το ΕΤΕΑ σταμάτησε να εκδίδει νέες συντάξεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους ακριβώς για να μην διευρυνθούν τα ελλείμματα. Υπολογίζεται ότι εκκρεμούν 180.000 νέες αιτήσεις.
Ετσι, και με βάση το νόμο για το «μηδενικό έλλειμμα χρήσης», δηλαδή τον ισοσκελισμό εξόδων και εσόδων, για το 2015 αναμένεται νέα μείωση των επικουρικών συντάξεων της τάξης του 10%-15%. Θα είναι η 6η κατά σειρά μείωση των επικουρικών συντάξεων από την υπογραφή των μνημονίων, με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι να έχουν χάσει πάνω από το 35% των αποδοχών τους κατά μέσο όρο.
10 Νέες περικοπές στα εφάπαξ: Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί ο μαθηματικός τύπος για τον μελλοντικό υπολογισμό των εφάπαξ στα ταμεία Πρόνοιας, καθώς δεν έχει προσδιοριστεί το ύψος της περικοπής που θα ισχύσει αναδρομικά για συνταξιοδοτήσεις από 1ης/9/2013 και μετά, όπως έγινε με τους λοιπούς δημόσιους υπαλλήλους.
11 Νέος Υπολογισμός Συντάξεων: Από τις αρχές του χρόνου ξεκινά η εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων. Και επειδή ο νέος τρόπος αφορά σε όσους δεν έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31η/12/2014, αναμένεται να «πιάσει» όλους τους συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ κ.λπ.). Και αυτό γιατί μόνο στον ιδιωτικό τομέα η θεμελίωση νοείται με τη συμπλήρωση τόσο των απαιτουμένων ετών ασφάλισης όσο και της ηλικίας εξόδου. Αρα, όσοι συμπλήρωσαν (θεμελίωσαν) και τις δύο προϋποθέσεις εντός του 2014 συνταξιοδοτούνται με το παλαιό καθεστώς μέχρι 31/12/2014. Σε διαφορετική περίπτωση, εντάσσονται στο νέο τρόπο του τριπλού υπολογισμού: α. εθνική σύνταξη, β. υπολογισμός των αποδοχών με τον παλαιό τρόπο για τα έτη ασφάλισης μέχρι και το 2010 και γ. υπολογισμός των αποδοχών από 1ης/1/2011 και μετά με το νέο τρόπο.
Σε αυτό το καθεστώς δεν υπάγονται οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι ασφαλισμένοι των ΔΕΚΟ και τραπεζών οι οποίοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέσα στο 2014. Και σε αυτές τις περιπτώσεις η θεμελίωση επιτυγχάνεται μόνο με την υπαγωγή στην ασφάλιση για 25 έτη (μαζί με τα πλασματικά). Ειδικά για την καταβολή της εθνικής σύνταξης, το ύψος της οποίας είχε οριστεί στα 360 ευρώ το 2010 αλλά τώρα αμφισβητείται και αυτό το μέγεθος, καθώς το ύψος της εθνικής σύνταξης είχε συνδεθεί με τον πληθωρισμό .
12 Το ΕΚΑΣ βρίσκεται ξανά στο μικροσκόπιο των δανειστών, μετά την υποχρέωση καταβολής στους ηλικιωμένους άνω των 64 ετών (από 60 που ίσχυε) και στους αναπήρους με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, καθώς και στα ανήλικα τέκνα που λαμβάνουν το δικαίωμα σύνταξης θανάτου από τον έναν εκ των γονέων. Το βασικό σενάριο προβλέπει την ένταξη του σχετικού κονδυλίου στο πρόγραμμα για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Σε πρώτη φάση, μέσα στον επόμενο χρόνο, και σε συνάρτηση με τις πολιτικές εξελίξεις, το ΕΚΑΣ αναμένεται να περιοριστεί ως προς το ύψος του. 

 πηγή : Ελευθεροτυπία
- See more at: http://www.drachmi5.gr/ellada/kai-neo-koyrema-stis-syntaxeis#sthash.3sBgmkWi.dpuf