Λαβρόφ: «Έρχεται έκρηξη στα Βαλκάνια»


Ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ, από το Βελιγράδι όπου και βρίσκεται, εξέφρασε την ανησυχία του για τις εξελίξεις στα Βαλκάνια...
Η Ρωσία ανησυχεί για τη «Μεγάλη Αλβανία» – Λαβρόφ: «Έρχεται έκρηξη στα Βαλκάνια»
Κατά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο της Σερβίας Τόμισλαβ Νίκολιτς αναφέρθηκε στην κατάσταση στα Σκόπια και γενικότερα στα Βαλκάνια, τονίζοντας ότι...
«υπάρχει κίνδυνος να αντιμετωπιστούν νέες καταστροφές».
«Μας ανησυχεί η αυξανόμενη τάση της τρομοκρατίας στα Βαλκάνια και είναι υψίστης σημασίας να μην παραμελούν οι εταίροι μας στην Ευρώπη -και ειδικά η Ευρωπαϊκή Ένωση- το πρόβλημα. Υπάρχει κίνδυνος να αντιμετωπίσουμε νέες καταστροφές […] Στο άμεσο παρελθόν κανείς δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι η κατάσταση στα Βαλκάνια απειλεί να εκραγεί» επισήμανε ο Ρώσος ΥΠΕΞ στη συνομιλία που είχε, μπροστά στις κάμερες, με τον πρόεδρο της Σερβίας Τόμισλαβ Νίκολιτς.
Η κατάσταση στα Βαλκάνια κυριάρχησε και κατά την συνάντηση που είχε ο Σεργκέι Λαβρόφ με τον Σέρβο ομόλογό του Ίβιτσα Ντάτσιτς.
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου, ο επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας ανέφερε, ότι μετέφερε στον κ. Ντάτσιτς την ανησυχία της Μόσχας για τις εξελίξεις.
«Εξέφρασα την ανησυχία μας για την αυξανόμενη αναφορά που γίνεται στην αποκαλούμενη “Μεγάλη Αλβανία”. Αυτός ο δρόμος οδηγεί σε ανοιχτή αντιπαράθεση στα Βαλκάνια και κανένας πολιτικός δεν επιτρέπεται να μιλάει για την δημιουργία μιας μεγάλης Αλβανίας» τόνισε ο κ. Λαβρόφ.
Αναφέρθηκε επίσης και σε άλλα βαλκανικά ζητήματα, επισημαίνοντας πως η Μόσχα ανησυχεί για την κατάσταση στα Σκόπια και το γεγονός ότι «οι εξελίξεις εκεί μπορεί να αποτελούν έκφραση προσχεδιασμένων τρομοκρατικών φιλοδοξιών».
Σύμφωνα με τον κ. Λαβρόφ, μπορεί οι συγκρούσεις στο Κουμάνοβο «να αποτελούν εκδήλωση της νοοτροπίας των αντιπαραθέσεων που είναι κυρίαρχη στην περιοχή», αλλά δημιουργείται η εντύπωση ότι όλα αυτά συμβαίνουν σε σχέση με την άρνηση των Σκοπίων να επιβάλει κυρώσεις κατά της Ρωσίας και την προθυμία της να συμμετάσχει στην υλοποίηση του τουρκικού αγωγού φυσικού αερίου.
«Δεν μπορούμε να απαλλαγούμε από την αίσθηση ότι υπάρχει σχέση μεταξύ αυτών» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εξέφρασε επίσης την ανησυχία του για την κατάσταση στο Κόσοβο και τη Βοσνία – Ερζεγοβίνη, υπογραμμίζοντας:
«Tο ισλαμικό κράτος επιδεικνύει τη δράση του σ” αυτήν την περιοχή και συνεχίζει να στρατολογεί νέους ανθρώπους για τις τρομοκρατικές του ενέργειες». Ο Σεργκέι Λαβρόφ χαρακτήρισε «χλιαρή» τη στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Σερβίας Ίβιτσα Ντάτσιτς συμμερίστηκε τις ανησυχίες του Ρώσου ΥΠΕΞ και αναφέρθηκε επικριτικά σε πρόσφατη συνέντευξη του Αλβανού πρωθυπουργού Έντι Ράμα, ο οποίος δήλωσε ότι «αν οι Αλβανοί δεν ενωθούν σε ένα κράτος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα αναγκαστούν το πράξουν με άλλο τρόπο».
Ο Ίβιτσα Ντάτσιτς έθεσε ρητορικά το ερώτημα: «Διανοηθείτε τι θα είχε συμβεί, αν εγώ έλεγα κάτι τέτοιο για τους Σέρβους;». Ο υπουργός Εξωτερικών της Σερβίας χαρακτήρισε υποτονικές τις αντιδράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αυτά τα φαινόμενα.
«Οι Βρυξέλλες δεν θεωρούν πρόβλημα τη συμπεριφορά των Αλβανών και την ανέχονται. Η τρομοκρατία στην περιοχή πρέπει να καταδικαστεί, ενώ μέχρι σήμερα είχαμε μόνο κάποια ήπια ανακοινωθέντα από την Ευρωπαϊκή Ένωση» επισήμανε ο Ίβιτσα Ντάτσιτς, στη συνέντευξη Τύπου μετά τη συνάντηση με τον Ρώσο ΥΠΕΞ.
Ο Σεργκέι Λαβρόφ, το πρωί της Παρασκευής, κατέθεσε στεφάνι στο μνημείο των πεσόντων Ρώσων στρατιωτών κατά την απελευθέρωση, το 1945, του Βελιγραδίου από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής.

ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ (ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ) ΤΗΣ ΥΒΡΕΩΣ



Εκτύπωση
ΚΥΡΙΑΚΗ 17-5-2015
Του ΣΤΑΘΗ* 
Αμέριμνος περπατάει πάνω σ’ αυτήν τη γη, παρ’ ότι άχθος αρούρης, ο κ. ΣημίτηςΑσπιλος πήγε να καταθέσει στο Δικαστήριο κι άσπιλος έφυγε - σαν
τίποτα να μην είδε, τίποτα να μην άκουσε και τίποτα να μην μπορεί να πει (οι «τρεις πίθηκοι» σε έναν) για όλα όσα επί των ημερών του έγιναν. Απόκοσμος (κι απόξενος) πίνει το καφεδάκι του μες στο ηδύ θέρος της Ηλείας στο Κορακοχώρι αυτός ο άνθρωπος (που
ελπίζω οι σύντροφοι χωρικοί να μην τον κερνάνε ούτε στραγάλι) κι άδοξος τρώει με τους δικούς του «φίλους» στην Αθήνα τα γεύματα και τα δείπνα του - που θα έπρεπε εδώ και καιρό να του τα αρπάζουν οι Αρπυιες. Διότι ο άνθρωπος αυτός των Διαπλεκομένων και της Υποτέλειας «έφαγε» τη χώρα και την έφαγε ωμή. Τίποτε δεν άφησε όρθιο. Εκλήθη (τρόπος του λέγειν) να την εκσυγχρονίσει και την αποβιομηχάνισε. Τη δημόσια διοίκηση, που ήταν τούρκικο δοβλέτι, μετέτρεψε σε πρακτορείο εξυπηρέτησης ευρωπαϊκών συμφερόντων. Είναι ο πολιτικός εκείνος που έστειλε στον διάολο (με λιτανείες και κύμβαλα) τη Συνθήκη της Λωζάνης, που υπέγραψε στο Δουβλίνο τη μετατροπή της χώρας σε αποθήκη ψυχών (ξένων και ντόπιων).

Κατηγορείται ο κ. Σημίτης για τους χειρισμούς του στα Ιμια. Και κατηγορείται δικαίως. Άνοιξε την οδό για την αποδοχή της πολιτικής των γκρίζων ζωνών στο Αιγαίο, ευχαριστώντας μάλιστα σαν τον τελευταίο γλίτσα τους Αμερικανούς για την... επιτυχία της πολιτικής τους! Κατηγορείται ο κ. Σημίτης για το άγος του Χρηματιστηρίου. Και κατηγορείται δικαίως. Και είναι τόσον ιταμός
που το μόνον που βρήκε να πει στους Έλληνες, αφού τους έφαγε τα λεφτά, ήταν: «ας προσέχατε».
Ο κ. Σημίτης κυκλοφορεί ανάμεσά μας σαν να μην έτρεξε τίποτα. Σαν να μην γνώριζε τίποτα για τις θηριώδεις μίζες όχι μόνον στα εξοπλιστικά αλλά παντού! Σαν να μην γνώριζε τίποτα για τη διασπάθιση χρημάτων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ανοησίες. Αν δεν γνώριζε ήταν βλαξ κι ανγνώριζε ήταν συνένοχος.
Κι όμως, ο άνθρωπος αυτός που σκότωσε ο ίδιος την υστεροφημία του, που μπροστά στην ήττα του δείλιασε κι έδωσε άρον-άρον το δαχτυλίδι της διαδοχής στον Γιωργάκη, κυκλοφορεί ανάμεσά μας (έστω και δειλά-δειλά σαν τη σουπιά), σαν να μην ξέρει τίποτα για τον κ. Μαντέλη ή τα βαλιτσάκια με τα φράγκα που πηγαινοέφερνε ο κ. Τσουκάτος - όμως αυτά δεν είναι τα χειρότερα.
Ούτε η «δημιουργική λογιστική», ούτε τα swaps, ούτε η πώληση των αποθεμάτων χρυσού είναι απ’ τα χειρότερα όσων κατόρθωσε αυτός ο ολετήρας που εμφάνιζε ως «ισχυρά Ελλάδα» το προτεκτοράτο που δημιουργούσε. Άλλα ήταν τα χειρότερα: ότι επί των ημερών του η Ν.Δ. έμαθε πώς να γίνει και πώς να μείνει ΠΑΣΟΚ. Οτι ο δικομματικός μονοκομματισμός έγινε μια σούπα από σοσιαλδημοκρατία και νεοφιλελευθερισμό (το όξινο και τοξικό υβρίδιο του «εκσυγχρονισμού») η οποία έπνιγε τους Έλληνες κι απ’ την οποία έτρωγαν αχόρταγα η Διαπλοκή και το κρατικοδίαιτο επιχειρείν. Έτρωγαν (από τις σάρκες και το αίμα του λαού) και εκμαύλιζαν (κυρίως απ’ τον χώρο των ΜΜΕ και των ΑΕΙ) όσους θα έστεργαν να εμφανίζουν αυτόν τον κανιβαλισμό ως ευρωπαϊκό ιδεώδες. Κι έγινε η Ελλάδα ένα μπουρδέλο ψευδούς ευμάρειας με ιμάμηδες τους λαϊφοστυλάδες και χοτζάδες τους νεόπλουτους.
Αλλά εκεί που υπερέβαλε εαυτόν σε παλιανθρωπιά αυτό το όνειδος (διότι αλλιώς το έργο του δεν θα μπορούσε να σταθεί) ήταν η συγκρότηση ενός συρφετού που ανέλαβε να πείσει τους Ελληνες ότι είναι κομπλεξικοί, ρατσιστές, τεμπέληδες, άχρηστοι και λαϊκιστές.
Ο κ. Σημίτης είναι αυτός που δημιούργησε επί χρυσίω αυτήν την αλαζονική ελίτ (τρομάρα της) από «αριστερούς», αμοραλιστές, νεοφιλελεύθερους και «εκσυγχρονιστές» που βάλθηκαν (και επί χρόνια επιμένουν) να αποδομήσουν την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων, να τους αποκόψουν απ’ τη λαϊκή τους παράδοση, να τους κάνουν να ντρέπονται που είναι τάχα έθνος ανάδελφο και ψεκασμένο, ώστε να σκύψουν το κεφάλι και να γίνουν ευκολότερα κρέας για τα κανόνια των τόκων και των μνημονίων - όσων δηλαδή συμβαίνουν σήμερα. Αυτή είναι η κληρονομιά του άδοξου αυτού ανθρωπάκου, μια πέμπτη φάλαγγα που κατατρώει όποιον πάει να σηκώσει κεφάλι, βγάζοντας, λόγου χάριν, τους «αγανακτισμένους» φασίστες και εθνικιστές τους Συριζαίους λαϊκιστές και μπαχαλάκηδες τους πατριώτες της δεξιάς, χίτες κι εθνικόφρονες,
Αλλά, αν αυτός ο καρκίνος των από καθέδρας σερπετών είναι η αισχρή κληρονομιά της εποχής Σημίτη, αισχρότερο είναι το ότι οι άνθρωποι που την εκφράζουν υπάρχουν παντού. Σε όλα τα κόμματα (πλην ΚΚΕ και ΑΝΕΛ). Αυτό από μόνον του σημαίνει ό,τι η περίπτωση Σημίτη αποδεικνύει! Τι; Οτι η χώρα αυτή δεν θα μπορέσει ποτέ να σταθεί στα πόδια της, αν δεν στραφεί εναντίον και κατά μέτωπον σε όσα την έφεραν ως εδώ. Είτε βρίσκονται πια στ’ απόσκια όπως ο κ. Σημίτης, είτε στα πόστα όπως ο κ. Στουρνάρας, είτε βγαίνουν στο προσκήνιο όπως ο κ. ΣταύροςΘεοδωράκης - η επιτομή του Σημιτισμού.
Ενοχλήθηκε ο ευρωλιγουρισμός του ίδιου και του κόμματός του απ’ το τηλεοπτικό σποτ που περιγράφει τις φρικαλεότητες των ναζί στην πατρίδα μας κατά την Κατοχή. Και εξανέστησαν οι βουλευτές του Ποταμιού: «απαράδεκτο»! «αποκρουστικό»! Και κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια άρχισαν να διαμαρτύρονται σαν να θεωρούν τους Γερμανούς τόσον ηλίθιους, ώστε να νομίσουν ότι το βίντεο αυτό ταυτίζει τους ναζί τότε με τον γερμανικό λαό σήμερα. Όχι, δεν είναι τόσον ηλίθιοι στο Ποτάμι, κάνουν τους ηλίθιους για άλλους ανώτερους σκοπούς, προκειμένου να φανούν ευχάριστοι στους Γερμανούς εταίρους. Πλην όμως, οι Γερμανοί πρέπει να θυμούνται τι έκαναν οι ναζί και αλίμονο σε όλους μας (και τους ίδιους) αν ξεχάσουν. Το βίντεο αυτό λοιπόν υπενθυμίζει το έγκλημα και απαιτεί τον εξιλασμό του - πόσο Σταύρος Θεοδωράκης πρέπει να ’σαι για να μην το καταλαβαίνεις αυτό;
Αλλά ξέχασα, για τον κ. Σ. Θεοδωράκη, την παρέα του και τη σημιτική αλαζονική ελίτ που τραγουδάει ακόμα, οι Έλληνες είναι λαϊκιστές, ρατσιστές, τεμπέληδες, τα φάγανε μαζί με τον κυρ Πάγκαλο και «ας πρόσεχαν», ενώ οι Γερμανοί είναι εταίροι(!), κι όχι εταίροι που βγάζουν φράγκα απ’ την κρίση. Στην οποία μας σπρώχνουν όλο και πιο βαθειά (με τους όρους που μας θέτουν), ώσπου να γίνουμε Κρανίου Τόπος και να μας αγοράσουν για έναν παρά ως άλλον Αγρόν του Κεράμεως - χωρίς όμως
σ’ αυτήν την περίπτωση να πάει κανείς να κρεμαστεί για το κατόρθωμά του...  
*Δημοσιεύθηκε στο ''enikos.gr'' Ανάρτηση από ΙΣΚΡΑ

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΩΝ BRICS



Εκτύπωση
ΚΥΡΙΑΚΗ 17-5-2015
…ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΑΙΤΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Σ. ΣΤΟΡΤΣΑΚ, ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΩΝ BRICS
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΣΙΠΡΑ-ΣΤΟΡΤΣΑΚ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ 
Πρόσκληση στην Ελλάδα να συμμετάσχει ως μέλος στην υπό διαμόρφωση νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα που δημιουργούν οι χώρες BRICS (Κίνα, Ρωσία, Βραζιλία, Ινδία, Ν.Αφρική), απηύθυνε ο υφυπουργός Οικονομικών της Ρωσίας και εκπρόσωπος - αντιπρόσωπος της νέας Αναπτυξιακής Τράπεζας Σεργκέι Στορτσακ, σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ.
Μάλιστα, την παραπάνω πολύ σημαντική πρόταση επανέλαβε και σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Σ. Στόρτσακ με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα (βλ. αναλυτικότερα παρακάτω).
Σε μια περίοδο που το χρηματοδοτικό πρόβλημα της χώρας παραμένει οξύ και αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα της διαπραγμάτευσης μεταξύ της Ελλάδας και των θεσμών, η συμμετοχή της χώρας στη νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα των BRICS, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις δηλώσεις του Ρώσου επισήμου, θα της επιτρέψει να χρηματοδοτήσει μια σειρά αναπτυξιακά έργα.
Αναφερόμενος στις ελληνορωσικές σχέσεις ο Σ.Στόρτσακ τόνισε ότι αυτές θα μπορούν να αναπτυχθούν σε διάφορους τομείς με τη χρήση του ρωσικού ρουβλίου ως νομίσματος για τις πληρωμές αγαθών και υπηρεσιών.

Ολόκληρη η συνεντευξη έχει ως εξής:
Ερ: Είστε επικεφαλής εκπρόσωπος της Ρωσίας στον διεθνή οργανισμό των αναδυόμενων οικονομιών BRICS (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα, Ν. Αφρική) και ως εκπρόσωπος/αντιπρόσωπος της υπό διαμόρφωση Νέας Αναπτυξιακής Τράπεζας των BRICS, πείτε μας, ποιος είναι ο ρόλος της Τράπεζας;
 Απ: Καταρχήν, θέλω να επιστήσω την προσοχή σας στο όνομα της Τράπεζας. Το επίσημο όνομα είναι Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα, αλλά συνήθως αποκαλείται Τράπεζα BRICS. Το πλέον σημαντικό, όμως, είναι ότι θα πρόκειται για τον δεύτερο παγκόσμιο τέτοιο θεσμό, που δεν θα αφορά μόνο αναπτυξιακά σχέδια στη Βραζιλία, στην Ινδία, στη Ρωσία, τη Ν. Αφρική και την Κίνα, αλλά ευρύτερα σε περισσότερες χώρες του κόσμου.
Το δεύτερο σημαντικό είναι το σύστημα διακυβέρνησης της Τράπεζας, που θα συνίσταται από τρία επιμέρους επίπεδα - το Διοικητικό Συμβούλιο των διοικητών, το Διοικητικό Συμβούλιο των διευθυντών, τον Πρόεδρο και το προσωπικό της Τράπεζας. Σε αυτά τα θεσμικά όργανα, όπου ο πρόεδρος και αντιπρόεδρος θα εκλέγονται αξιοκρατικά, αποφασίσαμε ότι ο πρόεδρος θα εναλλάσσεται κάθε πέντε χρόνια και θα εκλέγεται κάθε φορά από ένα διαφορετικό ιδρυτικό κράτος-μέλος.
Στους υφιστάμενους οργανισμούς, αν και διακηρύσσεται ότι ο διορισμός του διευθυντή στα Διοικητικά Συμβούλια είναι αξιοκρατικός, στην πραγματικότητα ο πρόεδρος στην Παγκόσμια Τράπεζα αντιπροσωπεύει τις ΗΠΑ και στο ΔΝΤ αντιπροσωπεύει τους Ευρωπαίους. Γι αυτό αποφασίσαμε να αλλάξουμε αυτήν την προσέγγιση και κάθε κράτος-μέλος θα αναλαμβάνει την ηγεσία της Τράπεζα για πέντε έτη.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που μας διαφοροποιεί είναι το σύστημα ψηφοφορίας. Τα κράτη-μέλη θα έχουν τον ίδιο αριθμό ψήφων και τον ίδιο αριθμό μετοχών. Συμφωνήσαμε ότι σε πολλές περιπτώσεις θα ήταν σοφότερο να βασιζόμαστε στην πλειοψηφία των ψήφων, σε ειδικές πλειοψηφίες.
Συνοψίζοντας, θα σας έλεγα ότι ο ρόλος αυτού του νέου θεσμικού οργάνου είναι να δημιουργηθεί μια αναπτυξιακή τράπεζα, που θα στηρίξει μεγάλα κατασκευαστικά σχέδια. Γνωρίζουμε ότι εδώ και χρόνια ο ρόλος της Παγκόσμιας Τράπεζας στην υλοποίηση σχεδίων υποδομών συνεχώς αποδυναμώνεται αντί να ισχυροποιείται. Γι αυτό, εμείς τα πέντε ιδρυτικά κράτη-μέλη συμφωνήσαμε ώστε τα αναπτυξιακά σχέδια να αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο των δραστηριοτήτων μας. Η Τράπεζα δεν θα λειτουργήσει με γνώμονα το κέρδος.
Ερ: Ποια οφέλη μπορεί να έχει η Ελλάδα από την νέα αυτή Αναπτυξιακή Τράπεζα;  
Απ: Αυτή η νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα θα είναι προσβάσιμη σε όλα τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συμφωνήσαμε ότι το 50% του εγκεκριμένου κεφαλαίου της Τράπεζας, δηλαδή 50 δισ. δολάρια ετησίως, θα διανέμεται μεταξύ των ιδρυτικών κρατών-μελών και τα υπόλοιπα 50 δισ. δολάρια θα διανέμονται μεταξύ των νεο-εισερχόμενων. Το αποτέλεσμα με αυτό το πολύ ευέλικτο σύστημα, μετά την επικύρωση της συμφωνίας από όλα τα κράτη-μέλη , θα είναι οι νεοεισερχόμενοι να υποβάλλουν αιτήματα και το Διοικητικό Συμβούλιο των διοικητών να αποφασίζει. Στη συνέχεια, δεν θα υπάρχει ανάγκη το θέμα να τεθεί στο εθνικό Κοινοβούλιο για να αλλάξουν άρθρα της συμφωνίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Έτσι δεν θα μας εκπλήξει, εάν η Ελλάδα θα είναι το πρώτο κράτος που θα υποβάλλει αίτημα χρηματοδότησης ως πλήρες μέλος. Οι ελληνικές αρχές θα μπορούν να αγοράσουν όσα μερίδια μετοχών επιθυμούν. Δεν παίζει ρόλο εάν τα μερίδια θα είναι μικρά ή μεγάλα. Όταν η Ελλάδα προσχωρήσει στην Τράπεζα, θα μπορεί να δανεισθεί για μια σειρά σκοπούς ή για την υλοποίηση εθνικών σχεδίων ανάπτυξης.
Ερ: Η Ελλάδα είναι μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης. Θα μπορούσε μια ενδεχόμενη οικονομική βοήθεια από την Τράπεζα να προκαλέσει προβλήματα στις σχέσεις της Ελλάδας με τους εταίρους της;  
Απ: Η πιθανότητα να δημιουργηθούν προβλήματα με την ΕΕ, επειδή η Ελλάδα θα γίνει μέλος των θεσμών των BRICS, είναι πολύ μικρή, επειδή πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν αποφασίσει να προσχωρήσουν σε κάποιον άλλον αναπτυξιακό θεσμό. Για παράδειγμα, υπάρχει η πρόταση της κυβέρνησης της Κίνας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων (Asian Infrastructure Investment Bank -AIIB), όπου το 25% του κεφαλαίου της θα διατεθεί σε μη ασιατικά κράτη. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία -όλα κράτη-μέλη της ΕΕ- έχουν αποφασίσει να συνεργασθούν με άλλα κράτη στο πλαίσιο της Ασιατικής Τράπεζας. Οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα, ούτε τίθεται ζήτημα κριτικής. Μέχρι τώρα, οι αναφορές που έχω διαβάσει είναι αρκετά θετικές.
Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά προκλήσεων και μια από τις προκλήσεις είναι η έλλειψη μακροπρόθεσμων κεφαλαίων για έργα υποδομών. Αυτή η νέα Ασιατική Τράπεζα θα προσανατολισθεί στην ανάπτυξη υποδομών. Στο άμεσο μέλλον η έλλειψη σύγχρονων υποδομών δεν θα είναι μόνο ένα τεχνικό ζήτημα. Το θέμα που θα τεθεί θα είναι η εις βάθους, ολοκληρωμένη βελτίωση και οι χώρες θα ωφεληθούν από τους δυο νέους θεσμούς, όσον αφορά στην ενθάρρυνση για βελτίωση των υποδομών τους, αλλά και όσον αφορά στην παροχή κινήτρων για οικονομικές συναλλαγές -όχι μόνο στο πλαίσιο εμπορικών συναλλαγών, αλλά και για τη χρηματοδότηση των έργων.
Ερ: Η Ελλάδα συζητά με τη Ρωσία ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας σε πολλούς τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος, όπως στην ενέργεια. Πως θα μπορούσαν να αναπτυχθούν περαιτέρω οι σχέσεις της Ελλάδας με τη Ρωσία; 
Απ: Στον οικονομικό, χρηματοοικονομικό, πολιτιστικό, πολιτικό και πολλούς άλλους τομείς. Καθώς εργάζομαι κυρίως στον διεθνή χρηματοοικονομικό τομέα, πιστεύω ότι οι δυο λαοί μπορούν να συνεργασθούν και να προβλέψουν τη χρήση του εθνικού νομίσματος, τουλάχιστον στην περίπτωση της Ρωσίας, με τη χρήση του ρωσικού ρουβλίου στις πληρωμές για αγαθά και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, μπορώ να φαντασθώ ότι οι δυο χώρες θα θεωρήσουν αμοιβαία επωφελή τη χρήση του ρουβλίου όσον αφορά στην ανάπτυξη του τουρισμού. Οι Ρώσοι πολίτες, που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα κυρίως την άνοιξη ή στις αρχές του καλοκαιριού που δεν έχει τόσο ζέστη, είναι ευαίσθητοι στην αλλαγή των ρουβλίων σε άλλο νόμισμα.
Οπότε, εάν σε κάποιο στάδιο καταφέρουμε να κάνουμε τέτοιες συναλλαγές θα είναι αρκετά χρήσιμο. Πιθανότατα, το επόμενο βήμα αυτού του είδους των συναλλαγών θα μπορούσε να είναι η χρησιμοποίηση του ρουβλίου ως τρόπου πληρωμής διαφόρων ελληνικών προϊόντων που πωλούνται επί ρωσικού εδάφους.
Φυσικά, όταν θα ξεπεράσουμε τις οικονομικές δυσκολίες και με δεδομένο το πολιτικό περιβάλλον των χωρών μας, πιστεύω ότι περισσότεροι Ρώσοι και ιδιωτικές εταιρείες θα είναι πρόθυμοι να επενδύσουν στην Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό για εσάς και για εμάς. Όλοι ψάχνουμε για άμεσες ξένες επενδύσεις. Και δεν είναι μόνον τα προϊόντα, αλλά και οι επενδύσεις. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι είναι πολύ πιο ενδιαφέρον, αλλά και σοφό, να στηριζόμαστε σε άμεσες ξένες επενδύσεις. Έχουμε καλή πολιτική βάση για ανάπτυξη της αμοιβαίας σχέσης και έχουμε ισχυρές ιστορικές σχέσεις και σε άλλους τομείς.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΣΙΠΡΑ - ΣΤΟΡΤΣΑΚ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΩΝ BRICS
Τηλεφωνική επικοινωνία είχε  ο  Αλέξης Τσίπρας με τον υφυπουργό Οικονομικών της Ρωσίας και εκπρόσωπο / αντιπρόσωπο της νέας αναπτυξιακής τράπεζας που δημιουργούν οι χώρες BRICS (Κίνα, Ρωσία, Βραζιλία, Ινδία, Ν. Αφρική), Σεργκέι Στορτσακ, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Ο Σεργκέι Στόρτσακ κάλεσε, μάλιστα, την Ελλάδα να γίνει το 6ο μέλος στην αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS!
Ο Πρωθυπουργός ευχαρίστησε τον ΣΣτορτσακ, εκφράζοντας παράλληλα την θετική του έκπληξη για την πρόσκληση να γίνει τη Ελλάδα το 6ο μέλος στην αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS.
Ο Αλέξης Τσίπρας του εξέφρασε το ενδιαφέρον της Ελλάδας και τη δέσμευση να εξετάσει διεξοδικά την πρόταση την οποία και θα έχει την ευκαιρία να συζητήσει διεξοδικά με τους ηγέτες, των κρατών των BRICS. στην Αγία Πετρούπολη, την οποία θα επισκεφτεί ο Πρωθυπουργός προκειμένου να συμμετάσχει στο Οικονομικό Φόρουμ που διοργανώνεται 18 με 20 Ιουνίου.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Προς τι στην ευρωζώνη;


ΚΥΡΙΑΚΗ  17/05/2015 
Συντάκτης: Πέτρος Θ. Πιζάνιας*

Υπάρχει άραγε πραγματικός λόγος να παραμένουμε στην ευρωζώνη; Εκατομμύρια λέξεις έχουν τυπωθεί και εκφωνηθεί αλλά τα επιχειρήματα για την παραμονή μας στη ζώνη του ευρώ (αντί μόνο στην Ευρωπαϊκή Ενωση) συνοψίζονται στo εξής: Η έξοδος από το ευρώ θα μας θέσει σε αχαρτογράφητα εδάφη.

Μόνο το επιχείρημα της κυβέρνησης είναι σοβαρό, σε αντίθεση με την παραπάνω κινδυνολογία, επειδή αναφέρεται στη λαϊκή εντολή των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου: Εχουμε λάβει εντολή έντιμου συμβιβασμού και όχι ρήξης με τους Ευρωπαίους, υποστηρίζει η κυβέρνηση. Πράγματι, πόσο μάλλον που η κυβέρνηση προέταξε μία επιπλέον ασφαλιστική δικλίδα εξασφάλισης της λαϊκής βούλησης, το δημοψήφισμα.

Ωστόσο, νομίζω πως στην ερμηνεία της εντολής ως έντιμου συμβιβασμού και όχι ρήξης είναι κάπως υπερβολική. Πρέπει να αναρωτηθούμε πόσος συμβιβασμός, σε ποια ζητήματα από τα διαφιλονικούμενα και ποιες κοινωνικές τάξεις θα πληρώσουν το κόστος του συμβιβασμού; Επίσης, ο συμβιβασμός πόσο θα θίγει τις δυνατότητες ανάπτυξης, τη σημαντική απομείωση του χρέους, τον δημόσιο πλούτο και φυσικά την πολιτική κυριαρχία της χώρας;

Η μόνη βεβαιότητα σχετικά με τον βαθμό του συμβιβασμού απορρέει από την εμπιστοσύνη που εκφράζει η πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών για την κυβέρνηση. Και αυτή η εμπιστοσύνη αποτελεί το πλέον πολύτιμο πολιτικό αγαθό. Ωστόσο, υπάρχει και η δύναμη, ακριβέστερα ο συσχετισμός δύναμης. Ως προς αυτό η κυβέρνηση, η οποιαδήποτε κυβέρνηση στον πλανήτη, δεν μπορεί ούτε να περπατήσει πάνω στο νερό ούτε να πολλαπλασιάσει τα ψάρια και το ψωμί. Ολη η δύναμη είναι με το μέρος των Ευρωπαίων αντιπάλων μας (κακά τα ψέματα, οι ισχυρότεροι όπως και οι μικρότεροι στην Ευρώπη είναι αντίπαλοι της επιλογής που κάναμε στις εκλογές του Ιανουαρίου).

Εμείς αντικειμενικά δεν διαθέτουμε παρά μόνο τη βούληση της κυβέρνησης και την εμπιστοσύνη μας σ’ αυτήν, καθώς και την παρόξυνση των δευτερευουσών αντιθέσεων στο εσωτερικό της ευρωζώνης. Αλλά αυτά είναι λίγα. Απόδειξη ότι δεν έχει ιδρώσει το αυτί των ευρωπαϊκών ελίτ, και νομίζω πως δεν πρόκειται ακόμη και εάν επιτευχθεί μια προσωρινή συμφωνία.ΑΝ δεν υποχωρούν σε μικρά, σχεδόν ασήμαντα αιτήματα της ελληνικής κυβέρνησης, όπως η αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η στοιχειώδης αύξηση του βασικού μισθού και τα συναφή, γιατί να υποχωρήσουν στη ριζική απομείωση του χρέους και στα χαμηλά πλεονάσματα;

Αν η Γερμανία και πολλές χώρες δορυφορικές περί αυτήν, ακόμη και η Γαλλία (ή οι Βαλτικές αλλά και η Πολωνία, με ελίτ ημιπαραφρονημένες πολιτικά από την αντιρωσική υστερία) παραχωρήσουν στη δική μας κυβέρνηση τα λίγα και αυτονόητα, που νομίμως απαιτεί με βάση τις εκλογές, τότε θα χάσουν πολλά. Πρώτα θα χάσουν εμπράκτως την ιδεολογική τους ηγεμονία, η οποία μέχρι την εκλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛΛ. ήταν σχεδόν αδιατάρακτη, με τους διαφωνούντες να μην ελέγχουν καμία ευρωπαϊκή κυβέρνηση.

Για τούτο στη θαυμάσια διεθνή επικοινωνιακή εκστρατεία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα και του υπουργού Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη από την επομένη των εκλογών, όλα τα κέντρα ευρωπαϊκού νεοφιλελευθερισμού, μαζί και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ακόμη και οι υπηρεσίες της ευρωζώνης αντέταξαν μια συκοφαντική εκστρατεία σε βάρος της ελληνικής κυβέρνησης στο πνεύμα του Γκέμπελς -δείχνοντας έτσι πως η Ελλάδα γι’ αυτούς αποτελεί οιονεί εχθρική χώρα.

Το δεύτερο που διακινδυνεύεται αφορά τη γερμανική κυριαρχίαΣτην περίπτωση αποδοχής των ελάχιστων που απαιτεί η ελληνική κυβέρνηση, πόσο μάλλον των μέγιστων, όπως η μείωση του χρέους, η Γερμανία διακινδυνεύει με διάσπαση των εξαναγκαστικών συμμαχιών που έχει επιβάλει σε όλες τις μικρές και μεγάλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμμαχίες που της εξασφαλίζουν την κυριαρχία στην Ευρώπη.

Τέλος, θα αναρωτιούνται όλες οι ευρωπαϊκές νεοφιλελεύθερες ελίτ: Αν τώρα, που η ελληνική κυβέρνηση είναι απολύτως εξαρτημένη από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, οικονομικά γονατισμένη, ασκεί παρά ταύτα πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική και ταυτόχρονα δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι θέλει να αλλάξει τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, τι ακριβώς θα κάνουν αυτοί οι τρελοί Ελληνες αριστεροί όταν στήσουν τη χώρα τους στα πόδια της; Αυτή είναι η ομορφιά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛΛ.

Ωστόσο ας μην παρασυρθούμε από το πνεύμα γενναιότητας με σωφροσύνη που εκφράζει η ελληνική κυβέρνηση. Προτιμότερο είναι ένα σχέδιο εξόδου από την ευρωζώνη -όχι αναγκαστικά από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Εξοδο συντεταγμένη και με προϋποθέσεις, κυρίως τη δραστική απομείωση του χρέους. Αυτό το σχέδιο, πιστεύω, πρέπει να αναπτυχθεί ανεξάρτητα από τη συμφωνία.

Η ευρωζώνη, με αυτό το απολυταρχικό πνεύμα που κυριαρχεί, τον κανιβαλισμό των γερμανικών δεξιών ελίτ, την υποτελή στάση, ακόμη και κυβερνήσεων μεγάλων χωρών όπως της Γαλλίας, επίσης με δυνητικό ρυθμιστή των πολιτευμάτων έναν κεντρικό τραπεζίτη που εκφράζει το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο, είναι αντικειμενικά αδύνατον να έχει το οποιοδήποτε μέλλον. Και τότε θα είναι πολύ χειρότερα για τη χώρα μας.

*ομότιμος καθηγητής Ιστορίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο 

- See more at: http://www.drachmi5.gr/ellada/pros-ti-stin-eyrozoni#sthash.l2plwt9C.dpuf

Δημοσκόπηση: Μπροστά με 15,2 μονάδες ο ΣΥΡΙΖΑ


dimoskopisi1Προβάδισμα 15,2% διατηρεί ο ΣΥΡΙΖΑ από τη Νέα Δημοκρατία, σε δημοσκόπηση της Marc που δημοσιεύεται σήμερα στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Στο ερώτημα «αν είχαμε σήμερα εκλογές ποιο κόμμα θα ψηφίζατε» το 36,2% των ερωτηθέντων απάντησε τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθούν Ν.Δ. με 21%, το Ποτάμι με 6,7%, η Χρυσή Αυγή με 5,4%, το ΚΚΕ με 5%, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 4,1% και τελευταίο έρχεται το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 3,1%. 
Η αδιευκρίνιστη ψήφος φθάνει το 12,9%.
Το 56,7% θεωρεί ότι πρέπει να μείνουν απαραβίαστες οι κόκκινες γραμμές που αφορούν ασφαλιστικό και εργασιακά.

Έφτασε η στιγμή της αλήθειας για τον ΣΥΡΙΖΑ


Σάβ, 16/05/2015 

Υπήρξαμε πολλοί που δεν συμμεριζόμασταν την «ευκολία» της προεκλογικής αφήγησης, που διευκόλυνε μεν τον δρόμο προς την κάλπη, αλλά μας έθετε μπροστά σε ένα κρίσιμο ερώτημα: είναι δυνατόν να αναπτυχθεί ένα ριζοσπαστικό πρόγραμμα αντιλιτότητας μέσα στο πλαίσιο ανοχής της ευρωζώνης και διά της διαπραγματευτικής μεθόδου με τους «θεσμούς» της;

Σή­με­ρα γνω­ρί­ζου­με την απά­ντη­ση: Όχι. Η ΕΕ και το ΔΝΤ επι­χει­ρούν να συ­ντρί­ψουν τον ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ χτί­ζο­ντας το δί­λημ­μα: από­λυ­τη εν­σω­μά­τω­ση ή άμεση ανα­τρο­πή; Το κά­νουν για λό­γους οι­κο­νο­μι­κούς, επει­δή η αντι­λι­τό­τη­τα είναι ασύμ­βα­τη με τη ση­με­ρι­νή κυ­ρί­αρ­χη πο­λι­τι­κή. Το κά­νουν επί­σης για λό­γους πο­λι­τι­κούς, γιατί η Ευ­ρώ­πη όφει­λε να θω­ρα­κι­στεί απέ­να­ντι στον κίν­δυ­νο της «με­τά­δο­σης» του μι­κρο­βί­ου ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-Podemos.
Η συμ­φω­νία της 20ής Φλε­βά­ρη ήταν ένα ση­μα­ντι­κό λάθος, που προ­έ­κυ­ψε από τον εγκλω­βι­σμό στην προ­ε­κλο­γι­κή «αφή­γη­ση». Δώ­σα­με τη δέ­σμευ­ση της απο­πλη­ρω­μής του χρέ­ους «στο ακέ­ραιο και εγκαί­ρως», πα­ραι­τη­θή­κα­με από «μο­νο­με­ρείς ενέρ­γειες» με βάση το πρό­γραμ­μά μας, που θα οι­κο­δο­μού­σαν μια στέ­ρεα ερ­γα­τι­κή-λαϊ­κή συμ­μα­χία γύρω από την κυ­βέρ­νη­ση της Αριστε­ράς. Δεν πή­ρα­με τί­πο­τα. Η «δη­μιουρ­γι­κή ασά­φεια» λει­τούρ­γη­σε και λει­τουρ­γεί υπέρ των ισχυ­ρών.
Μετά τις 20 Φλε­βά­ρη, επι­χει­ρή­σα­με να αμυν­θού­με με τις «κόκ­κι­νες γραμ­μές». Ήταν κα­τώ­τε­ρες των δε­σμεύ­σε­ών μας στη ΔΕΘ, που ήταν κα­τώ­τε­ρες του συ­νε­δρια­κού προ­γράμ­μα­τος του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ.
Σή­με­ρα οι «κόκ­κι­νες γραμ­μές» ξε­θω­ριά­ζουν: Στις ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σεις –απέ­να­ντι στην εμ­βλη­μα­τι­κή ση­μαία του νε­ο­φι­λε­λευ­θε­ρι­σμού– μι­λά­με πλέον για τα έσοδα, για το πώς και πόσες δη­μό­σιες επι­χει­ρή­σεις θα εκ­ποι­η­θούν και όχι για το αν θα εκ­ποι­η­θούν. Στο ζή­τη­μα των φόρων θε­ω­ρού­με πλέον τον ΕΝΦΙΑκαι τον ΦΠΑ ως «πεδία πα­ρα­χω­ρή­σε­ων» προς τους δα­νει­στές και όχι ως ζη­τή­μα­τα βελ­τί­ω­σης της ζωής των λαϊ­κών τά­ξε­ων, όπως προ­ε­κλο­γι­κά δε­σμευ­τή­κα­με. Στο Ασφα­λι­στι­κό εγ­γυό­μαστε τις κα­τα­κτή­σεις των «σή­με­ρα συ­ντα­ξιού­χων» αφή­νο­ντας ανοι­χτό το εν­δε­χό­με­νο αντι­με­ταρ­ρύθ­μι­σης στις ασφα­λι­στι­κές προσ­δο­κί­ες των μελ­λο­ντι­κών γε­νιών ερ­γα­ζο­μέ­νων. Στα ερ­γα­σια­κά, με­τα­κι­νού­μα­στε από τη δέ­σμευ­ση για απο­κα­τά­στα­ση της ισχύ­ος των ΣΣΕ προς ένα νε­φέ­λω­μα των «βέλ­τι­στων ευ­ρω­παϊ­κών πρα­κτι­κών», όπως τις κα­τα­νο­εί το ILO, με τον κίν­δυ­νο να ανα­κα­λύ­ψου­με ότι συ­ζη­τά­με για θε­σμο­θέ­τη­ση ενός νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρου κορ­πο­ρα­τι­σμού (που εν­σω­μα­τώ­νει ως κρι­τή­ρια στις ΣΣΕ τη δη­μο­σιο­νο­μι­κή στα­θε­ρό­τη­τα και την αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τα στην οι­κο­νο­μία...).
Είναι φα­νε­ρό, για όποιον εξα­κο­λου­θεί να θέλει να βλέ­πει, ότι έχου­με εγκλω­βι­στεί σε ένα κα­θο­δι­κό σπι­ράλ: σε μια δια­πραγ­μά­τευ­ση όπου σε κάθε φάση της υπο­χρε­ω­νό­μα­στε να υπε­ρα­σπί­ζου­με τον κόσμο μας, σε όλο και κα­τώ­τε­ρο επί­πε­δο.
Είναι επί­σης σαφές πού οδη­γεί αυτή η κα­τη­φό­ρα. Στο να μας υπο­χρε­ώ­σουν να υπο­γρά­ψου­με εμείς τοΜνη­μό­νιο 3, τη συμ­φω­νία που οι δα­νει­στές ετοί­μα­ζαν για συ­νυ­πο­γρα­φή με τους Σα­μα­ρά και Βε­νι­ζέ­λο. Άλ­λω­στε έχει ήδη δια­φα­νεί και η χρο­νι­κή στιγ­μή που θα επι­χει­ρη­θεί αυτή η ποιο­τι­κή κλι­μά­κω­ση της αντε­πί­θε­σης των δα­νει­στών: όταν η κυ­βέρ­νη­ση θα υπο­χρε­ω­θεί να ζη­τή­σει δα­νει­σμό για να πλη­ρώ­σει όχι πλέον τις δό­σεις του χρέ­ους, αλλά τους μι­σθούς και τις συ­ντά­ξεις, τότε –εκτι­μούν ότι– δεν θα έχει την πο­λι­τι­κή δύ­να­μη για να δια­τυ­πώ­σει την πα­ρα­μι­κρή αντίρ­ρη­ση.
Η από­φα­ση να πλη­ρώ­νο­νται μέχρι σή­με­ρα τα­κτι­κά οι δό­σεις –από­φα­ση που απορ­ρέ­ει από τη συμ­φω­νία της 20ής Φλε­βά­ρη– πα­ρό­λο που οι δα­νει­στές δεν έδω­σαν ούτε ένα ευρώ από τα υπε­σχη­μέ­να και οφει­λό­με­να από τις πα­λαιό­τε­ρες συμ­φω­νί­ες, έχει εξα­ντλή­σει επι­κίν­δυ­να τα απο­θέ­μα­τα του Δη­μο­σί­ου, φέ­ρο­ντας πλέον την κρί­σι­μη στιγ­μή πολύ κοντά μας.
Οι πο­λι­τι­κές συ­νέ­πειες μιας τέ­τοιας στρα­τη­γι­κής υπο­χώ­ρη­σης –γιατί δεν θα είναι πλέον εφι­κτό να μιλά κα­νείς για «συμ­βι­βα­σμό»– θα είναι άμε­σες. Ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ δεν είναι δυ­να­τόν να με­τα­τρα­πεί σε κόμμα λι­τό­τη­τας. Οι δα­νει­στές δεν θα δε­χθούν, με­σο­πρό­θε­σμα, να πα­ρα­μεί­νει ως εγ­γυ­η­τής της συμ­φω­νί­ας η ση­με­ρι­νή κυ­βέρ­νη­ση. Θα απαι­τή­σουν να κα­τα­βλη­θεί και το πο­λι­τι­κό κό­στος της πε­ρι­πέ­τειας μετά τις 25 Γε­νά­ρη, εκ­βιά­ζο­ντας για «διεύ­ρυν­ση» της κυ­βέρ­νη­σης Τσί­πρα και, στα­δια­κά, για με­τε­ξέ­λι­ξή της σε κυ­βέρ­νη­ση εθνι­κής ενό­τη­τας ή αλ­λιώς για ανα­τρο­πή της. Η πο­λι­τι­κή ενεργο­ποί­η­ση του Γ. Στουρ­νά­ρα –με το όνει­ρο μιας αλά Πα­πα­δή­μος κυ­βέρ­νη­σης «ευ­ρω­παϊ­κού τόξου»– πρέ­πει να αντι­με­τω­πι­στεί ως προει­δο­ποί­η­ση.
Από αυτόν τον φαύλο κύκλο υπάρ­χει διέ­ξο­δος, που όμως γί­νε­ται όλο και πιο δύ­σκο­λη με κάθε εβδο­μά­δα που περ­νά­ει σε απρα­ξία, με κάθε δόση που πλη­ρώ­νε­ται στους δα­νει­στές: Στάση πλη­ρω­μών προς τους το­κο­γλύ­φους - μέτρα πε­ριο­ρι­σμού της «ελευ­θε­ρί­ας» δρα­πέ­τευ­σης των κε­φα­λαί­ων - υλο­ποί­η­ση των συ­νε­δρια­κών απο­φά­σε­ων του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ για τις τρά­πε­ζες - φο­ρο­λό­γη­ση του κε­φα­λαί­ου και των πλου­σί­ων για χρη­μα­το­δό­τη­ση μέ­τρων αντι­λι­τό­τη­τας - υπο­στή­ρι­ξη αυτής της πο­λι­τι­κής με κάθε ανα­γκαίο μέσον, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νης της σύ­γκρου­σης με την ΕΕ και το ευρώ.
Μια τέ­τοια «τομή», που θα ήταν φυ­σιο­λο­γι­κή μετά τις 25 Γε­νά­ρη, σή­με­ρα θα πρέ­πει να αφή­νει ανοι­χτό το εν­δε­χό­με­νο της ανα­βά­πτι­σης στη λαϊκή εντο­λή. Σε εκλο­γές, υπό την προ­ϋ­πό­θε­ση της κα­θα­ρής πα­ρου­σί­α­σης αυτών των επι­λο­γών από την κυ­βέρ­νη­ση και της υπο­στή­ρι­ξής τους από το κόμμα του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ.
Σε κάθε πε­ρί­πτω­ση, οι κρί­σι­μες απο­φά­σεις που έρ­χο­νται δεν είναι δυ­να­τόν να λη­φθούν από ένα κλει­στό επι­τε­λείο αν­θρώ­πων, ακόμα και των κα­λύ­τε­ρων προ­θέ­σε­ων. Το κόμμα, από την ΚΕ ως τις ΟΜ, πρέ­πει να κλη­θεί να απο­φα­σί­σει. Το κόμμα πρέ­πει να αντι­στα­θεί στον κό­ντρα άνεμο που ση­κώ­νε­ται όλο και πιο απει­λη­τι­κά.
* Πηγή: www.rproject.gr, και www.ikrs.gr
- See more at: http://www.drachmi5.gr/politiki-apopseis/eftase-i-stigmi-tis-alitheias-gia-ton-syriza#sthash.e8329KEC.dpuf

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕΙ Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΟΣΗ



16/05/2015

Από χθες όλα τα συστημικά ΜΜΕ μιλούν για επικείμενη "χρεοκοπία" της Ελλάδας, επειδή εάν δεν υπάρξει συμφωνία στη Σύνοδο της Ρίγας, απλά η κυβέρνηση θα αρνηθεί να πληρώσει και θα "πιστολίσει" το ΔΝΤ για να μην χρεοκοπήσει πραγματικά η χώρα και οι πολίτες της.
Υποτίθεται ότι αυτό το έλεγε "αποκαλυπτικό" έγγραφο του ΔΝΤ.
Η δόση είναι ιδιαίτερα υψηλή και ανέρχεται στο ύψος των 1,5 δισ. ευρώ στις 5 Ιουνίου και είναι πρακτικά αδύνατο να πληρωθεί χωρίς συμφωνία, αφού η χώρα δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτούς που οφείλει να το κάνει, στους πολίτες της.
Aυτό κάποιοι προσπαθούν να το παρουσιάσουν σαν "χρεοκοπία" προσπαθώντας να χτυπήσουν στο θυμικό των πολιτών που αδυνατούν να καταλάβουν αυτές τις λεπτές έννοιες και τις επιπτώσεις στις ζωές τους.
Όπως όμως αποδείχτηκε ούτε και αυτό στέκει εξ'ολοκληρου καθώς το υποτιθέμενο "αποκαλυπτικό" έγγραφο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, όπου εκτιμάται πως η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει στις αρχές Ιουνίου αν δεν φτάσει σε συμφωνία με τους δανειστές της, δεν ανήκε στο Ταμείο αλλά στην... ιταλική έδρα του Ταμείου!
Δηλαδή κάποιος ηθελημένα παίζει παιχνίδια στην "πλάτη" της Ελλάδας και προπαντώς επιχειρεί ψυχολογικό πόλεμο στον ευάλωτο Έλληνα πολίτη
Το έγγραφο ανήκει στην ιταλική έδρα στο Δ.Σ. του ΔΝΤ και ουσιαστικά σε αυτό περιγράφονται οι σκέψεις του Ιταλού αντιπροσώπου, ο οποίος με βάσει την ενημέρωση του Τόμσεν, πιστεύει πως η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να αποφύγει τη χρεοκοπία χωρίς τη συμφωνία με τους δανειστές της. 
 
Δηλαδή μιλάμε για μια έκθεση ιδεών...κάποιου...κάποτε.
"Οι Ευρωπαίοι διαπραγματευτές έχουν μόλις μερικές μέρες για να καταλήξουν σε συμφωνία με την Ελλάδα αλλιώς η κρίσιμη δόση στο ΔΝΤ στις 5 Ιουνίου μάλλον δεν θα καταβληθεί" αναφέρει ο έγγραφο που έχει διαρρεύσει και έφτασε στην κατοχή του Paul Mason και του Channel 4 News. 
"Δεν υπάρχει πιθανότητα οι ελληνικές αρχές να ξεπληρώσουν όλο το ποσό εκτός αν υπάρξει συμφωνία με τους διεθνείς δανειστές", τονίζεται στο απόρρητο έγγραφο. 
Όπως αναφέρει το Channel 4 News "οι Έλληνες διαπραγματευτές έκαναν σαφές την περασμένη εβδομάδα ότι το ποσό του 1,5 δισ. ευρώ που πρέπει να καταβληθεί τον Ιούνιο, αρχής γενομένης από τη δόση της 5ης Ιουνίου, δεν μπορεί να καταβληθεί χωρίς συμφωνία". 
Μαλλον από ότι έχει ειπωθεί μέχρι τώρα αυτό είναι και το πιο αληθινό.
 
ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
 
ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
 
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι συντάκτες του "απόρρητου" εγγράφου του ΔΝΤ επιβεβαιώνουν πως έχει γίνει "κάποια πρόοδος" στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές της. Η πρόοδος αυτή, σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή, αφορά στον ΦΠΑ, στην είσπραξη φόρων και στην πάταξη της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις. 
"Όμως το σφιχτό χρονοδιάγραμμα και η αυξανόμενη ένταση ανάμεσα στο ΔΝΤ και τους Ευρωπαίους σημαίνουν πως η Σύνοδος Κορυφής της Ε.Ε. την επόμενη εβδομάδα στη Ρίγα μοιάζει ως η τελευταία ευκαιρία για συμφωνία πριν η Ελλάδα δεν πληρώσει τη δόση στο ΔΝΤ στις αρχές Ιουνίου". 
Παράλληλα, το ΔΝΤ επιβεβαιώνει και τις διαφωνίες των δυο πλευρών σε συνταξιοδοτικό, εργασιακά και στην επαναπρόσληψη 4000 δημοσίων υπαλλήλων. Είναι τα θέματα που μπλοκάρουν τη συμφωνία, τονίζει. 
Σύμφωνα με το έγγραφο είχε γίνει πρόοδος στα εργασιακά στο παρελθόν και επισημαίνει ότι αυτά που στέκονται ανάμεσα στην Ελλάδα και τη συμφωνία μέσα στην εβδομάδα είναι οι επαναπροσλήψεις στο Δημόσιο και το εργασιακό. 
Το απόρρητο έγγραφο αποκαλύπτει επίσης σημαντικές διαφορές ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το ΔΝΤ που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην κατάρρευση των διαπραγματεύσεων. "Η Ε.Ε. ψάχνει για μια συμφωνία που θα της δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσει να υποστηρίζει τη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος στην Ελλάδα αλλά το ΔΝΤ αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω των κανόνων του, που δεν επιτρέπουν μια λύση "quick and dirty", όπως αποκαλείται".
Τα σημεία "προόδου" είναι που προκαλούν τριγμούς ανάμεσα στην Ευρώπη και το ΔΝΤ. Ένα από αυτά το γεγονός πως οι Ευρωπαίοι συμφώνησαν να "αφήσουν" τις απαιτήσεις τους για πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ για τα επόμενα δυο χρόνια. Αυτό άνοιξε το δρόμο για ενδιάμεση συμφωνία και ένεση ρευστότητας.
 
Όμως το έγγραφο του ΔΝΤ, επιμένει: "κατέστη σαφές πως καμία εκταμίευση δεν μπορεί να γίνει μέχρι να επιτευχθεί πλήρης συμφωνία". Και τονίζονται οι διαφορές με τους Ευρωπαίους: "Ενώ το προσωπικό (του ΔΝΤ) τόνισε ότι δεν πιέζει τους Ευρωπαίους εταίρους για ανακούφιση του χρέους, την ίδια στιγμή το προσωπικό επεσήμανε ότι τα νούμερα πρέπει να ταιριάζουν. Συγκεκριμένα, τονίστηκε ότι αντίστροφη σχέση ανάμεσα στις μεταρρυθμίσεις και τη βιωσιμότητα". 
Το τελευταίο "μεταφράζεται" ως εξής: όσο περισσότερη λιτότητα ζητούν οι Ευρωπαίοι, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες της Ελλάδας να χρεοκοπήσει. Και το ΔΝΤ, αντίθετα από τους Ευρωπαίους, δεν μπορεί να υπογράψει ένα σχέδιο όπου η λιτότητα προκαλεί χρεοκοπία. 
"Κοντός ψαλμός αλληλούϊα" λέει ο σοφός λαός. Η 5η Ιουνίου πλησιάζει και τα ψέμματα των δανειστών φθάνουν στο τέλος τους, και συνήθως αυτός που ανησυχεί δεν είναι αυτός που δεν πληρώνει,αλλά αυτός που έχει δανείσει και δεν τα παίρνει πίσω έγκαιρα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr