Δημοσκόπηση με ενδιαφέρον πολύ ευρύτερο της χαώδους διαφοράς ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ


ΤΕΤΑΡΤΗ 10/06/2015 
Προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ με 18 ποσοστιαίες μονάδες διαφορά, δείχνει δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Σκάι.

Σύμφωνα με την έρευνα, που έγινε το διάστημα 3-6 Ιουνίου, τα ποσοστά των κομμάτων διαμορφώνονται ως εξής:

ΣΥΡΙΖΑ 34,5%, ΝΔ 16,5%, Χρυσή Αυγή 5,5%, Ποτάμι 5,5%, ΚΚΕ 5%, ΑΝΕΛ 3%, ΠΑΣΟΚ 3,5%, άλλο 7%, “δεν ξέρω-δεν απαντώ 19,5%”. Ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει πτώση δύο μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα που είχε διενεργήσει το πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Επίσης, συγκριτικά με την προηγούμενη έρευνα, το ΚΚΕ έχει άνοδο 1%, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα παρουσιάζουν διακυμάνσεις μισής ποσοστιαίας μονάδας.

Το 55,5% απαντά ότι η καλύτερη εξέλιξη για την κεντροδεξιά θα είναι να δημιουργηθεί ένα νέο κόμμα που θα πάρει τη θέση της ΝΔ, το 20,5% πιστεύει ότι η κεντροδεξιά πρέπει να συσπειρωθεί γύρω από τη ΝΔ, ενώ ποσοστό 24% δηλώνει «δεν ξέρω-δεν απαντώ». Στους ψηφοφόρους της ΝΔ, το 38% δηλώνει ότι η καλύτερη εξέλιξη για την κεντροδεξιά θα είναι να δημιουργηθεί ένα νέο κόμμα που θα πάρει τη θέση της ΝΔ, ποσοστό 48% πιστεύει ότι κεντροδεξιά πρέπει να συσπειρωθεί γύρω από τη ΝΔ και ποσοστό 14% δηλώνει «δεν ξέρω-δεν απαντώ».

Το 39% απαντά ότι η καλύτερη εξέλιξη για την κεντροαριστερά είναι να ενωθούν τα κομμάτια σε ένα κόμμα, το 30% πιστεύει ότι πρέπει να διαλυθούν τα κόμματα και να ενσωματωθούν σε ΣΥΡΙΖΑ ή ΝΔ, 20% «δεν ξέρει-δεν απαντά», 4,5% λένε ότι οι δυνάμεις πρέπει να συσπειρωθούν γύρω από το ΠΑΣΟΚ και το 6,5% λέει να συσπειρωθούν γύρω από το Ποτάμι.

Ενδεχόμενο Grexit προκαλεί φόβο στο 51,5% των ερωτηθέντων, ενώ το 16% ελπίζει σε αυτή την προοπτική. Το 28% δεν πιστεύει ότι μια έξοδος της χώρας μας από το ευρώ «θα σημάνει κάτι διαφορετικό» για την ελληνική οικονομία, και το 4,5% αποκλείει εντελώς ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ (Κ.Β.)

Stiglitz: Η τελευταία πράξη της Ευρώπης;


ΤΕΤΑΡΤΗ 10/06/2015 
Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχίζουν να παίζουν ένα παιχνίδι μικροπολιτικής με την ελληνική κυβέρνηση αναφέρει ο νομπελίστας οικονομολόγος Joseph Stigliz σε άρθρο του στο Project Syndicate  στο οποίο υποστηρίζει ότι η ώθηση της Ελλάδας στην έξοδο μπορεί να είναι η τελευταία πράξη της Ευρώπης.
Όπως υποστηρίζει η Ελλάδα έχει εκπληρώσει πάνω από τις μισές απαιτήσεις των πιστωτών της, ωστόσο οι Γερμανία και άλλοι πιστωτές συνεχίζουν να απαιτούν από τη χώρα να υπογράψει ένα πρόγραμμα που έχει αποδειχθεί οτι είναι μία αποτυχία.
Η μεταβολή στη δημοσιονομική θέση της Ελλάδας από ένα μεγάλο πρωτογενές έλλειμμα σε ένα πλεόνασμα ήταν σχεδόν άνευ προηγουμένου, αλλά η απαίτηση η χώρα θα επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα 4,5% του ΑΕΠ της ήταν παράλογο, τονίζει ο κ. Stiglitz.
O διεθνώς αναγνωρισμένος οικονομολόγος κάνει αναφορά και στις επανειλημμένα εσφαλμένες προβλέψεις της τρόικας κάνοντας λόγο για μεγάλες αποκλίσεις. “Οι Έλληνες ψηφοφόροι είχαν δίκιο να απαιτήσουν μία αλλαγή πορείας, και η κυβέρνησή τους έχει δίκιο να αρνείται να υπογράψει ένα βαθιά προβληματικό πρόγραμμα” σημειώνει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, “τούτων λεχθέντων, υπάρχει χώρος για μία συμφωνία. Η Ελλάδα έχει καταστήσει σαφή την πρόθεσή της να προχωρήσει στη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων και έχει χαιρετίσει τη βοήθεια της Ευρώπης για την εφαρμογή ορισμένων εξ αυτών. Μία δόση ρεαλισμού από την πλευρά των πιστωτών της Ελλάδας – για το τι είναι εφικτό και για τις μακροοικονομικές συνέπειες των διάφορων δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων – θα μπορούσε να αποτελέσει στη βάση μίας συμφωνίας που θα ήταν καλή όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλη την Ευρώπη.
Όμως υποστηρίζει ο Stiglitz, ορισμένοι στην Ευρώπη και ειδικότερα στη Γερμανία, φαίνεται να αδιαφορούν για μία ελληνική έξοδο από την ευρωζώνη. Όπως ισχυρίζονται οι αγορές έχουν ήδη “τιμολογήσει” μία τέτοια ρήξη. Άλλοι μάλιστα αφήνουν να εννοηθεί ότι θα ήταν καλό για τη νομισματική ένωση.
Κατά την άποψη όμως του Νομπελίστα οικονομολόγου, “αυτές οι απόψεις υποτιμούν σημαντικά τόσο τους τρέχοντες όσο και τους μελλοντικούς κινδύνους”.
Όπως εξηγεί σε άλλο σημείο του άρθρου του, “καθώς οι αγορές κατανοούν ότι ένα φαύλο καθοδικό σπιράλ είναι δομικά ενσωματωμένο στο ευρώ, οι συνέπειες για την επόμενη κρίση γίνονται βαθιές. Και μία ακόμη κρίση είναι αναπόφευκτη: είναι στη φύση του καπιταλισμού”.
Το “τέχνασμα” εμπιστοσύνης του προέδρου της ΕΚΤ Mario Draghi, υπό τη μορφή της δήλωσής του το 2012 ότι οι νομισματικές αρχές θα “κάνουν ότι χρειαστεί” για να διαφυλάξουν το ευρώ, έχει λειτουργήσει μέχρι στιγμής. Αλλά η γνώση ότι το ευρώ δεν είναι δεσμευτικό μεταξύ των μελών του, θα το καταστήσει πολύ λιγότερο πιθανό να λειτουργεί την επόμενη φορά. Οι αποδόσεις των ομολόγων θα μπορούσαν να εκτοξευθούν και κανενός είδους διαβεβαιώση από την ΕΚΤ και τους Ευρωπαίους ηγέτες δεν θα μπορούσαν να τις προσγειώσουν, διότι ο ο κόσμος θα ξέρει πλέον ότι δεν θα κάνουν “ότι χρειάζεται”.
Ωστόσο, ο Joseph Stiglitz φοβάται ότι η πιο επικίνδυνη συνέπεια είναι η αποδυνάμωση της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Το ευρώ υποτίθεται ότι θα την ενίσχυε, αντ' αυτού είχε το αντίθετο αποτέλεσμα.
Ακόμη, όπως σημειώνει, δεν είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης - και του κόσμου - να υπάρχει μια χώρα στην περιφέρεια της Ευρώπης που έχει αποξενωθεί από τους γείτονές της, ειδικά τώρα, που η γεωπολιτική αστάθεια είναι ήδη τόσο εμφανής.
«Το μέλλον της Ευρώπης και του ευρώ εξαρτάται τώρα από το εαν οι πολιτικοί ηγέτες της ευρωζώνης μπορούν να συνδυάσουν μια μικρή ποσότητα οικονομικής κατανόησης με ένα όραμα και μια ανησυχία για την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη. Είναι πιθανό να αρχίσουμε να μαθαίνουν ποια είναι η απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα μέσα στις επόμενες εβδομάδες» καταλήγει το άρθρο.
Tags: 
- See more at: http://www.drachmi5.gr/ellada/stiglitz-i-teleytaia-praxi-tis-eyropis#sthash.dAxDweaE.dpuf

Ο Μανώλης Γλέζος: ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Ο Βετεράνος Αγωνιστής γκρεμίζει τον Σουλτς:

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
«Λυπούμαι ιδιαίτερα που είμαι υποχρεωμένος και πάλι να αναφερθώ σε εσάς, προσωπικά. Πριν από λίγο ακούσαμε έναν ωραίο ρητορικό λόγο που ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα, σχετικά με τα δικτατορικά καθεστώτα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας. Όμως, σήμερα η ελεύθερη Ελλάδα, μία χώρα που εκφράζει τη βούληση του ελληνικού λαού για να χαράξει τη δική της πορεία, συναντάει τη σφοδρή αντίδραση, τόσο από την πλευρά των τριών θεσμών, όσο και από τη δική σας πλευρά. Κι αυτό μου κάνει εντύπωση. Με ποιο δικαίωμα; Ως πρόσωπο έχετε δικαίωμα να επεμβαίνετε και να πείτε οτιδήποτε, αλλά ως πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου νομίζω ότι δεν έχετε το δικαίωμα να εκφράζετε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να επεμβαίνετε στην Ελλάδα και να προσπαθείτε να τη στραγγαλίσετε. Μακριά τα χέρια όλων των δανειστών από την Ελλάδα. Είναι γελασμένοι όσοι νομίζουν ότι θα υποτάξουν τον ελληνικό λαό».

Π.ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ προς ΕΕ μην εμπλέκεστε στην συνεργασία μας με Ρωσία


09/06/2015
Προειδοποίηση έστειλε ο Παναγιώτης Λαφαζάνης στην ΕΕ για τυχόν εμπλοκή της Κομισιόν στη βούληση της Ελλάδας να συνεργαστεί με τρίτες χώρες, όπως η Ρωσία. 
 
Μιλώντας στο Συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, σχολίασε προειδοποιητικά σχετικά με την πρόταση για προληπτική εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις διαδικασίες για τη σύναψη διακυβερνητικών συμφωνιών με τρίτες χώρες, που συμπεριλαμβάνεται στην ανακοίνωσή της, με τίτλο «Δέσμη Μέτρων για την Ενεργειακή Ένωση».
 
Υπογράμμισε ότι αυτή η πρόταση προκαλεί εύλογες ανησυχίες και ερωτήματα, γιατί μπορεί να επιτείνει τη γραφειοκρατία και να περιορίζει μέχρι εξαλείψεως κάθε εθνική ευελιξία και εθνική πρωτοβουλία στη βάση νόμιμων εθνικών συμφερόντων και εθνικών ιδιαιτεροτήτων.
 
«Για μας είναι σαφές ότι οποιοιδήποτε στόχοι της Επιτροπής θα πρέπει να διατυπωθούν με πλήρη σεβασμό στις αρχές της επικουρικότητας, της αναλογικότητας και της εμπιστευτικότητας, λαμβάνοντας υπόψη την εθνική κυριαρχία» τόνισε με νόημα ο κ. Λαφαζάνης.
 
Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα, και με αφορμή δηλώσεις Αμερικανού αξιωματούχου κατά της κατασκευής ελληνικού αγωγού με φυσικό αέριο, το iskra.gr του Παναγιώτη Λαφαζάνη τόνιζε ότι οι «σύμμαχοι» προσπαθούν με κάθε τρόπο να εμποδίσουν τη διέλευση του αγωγού με ρώσικο φυσικό αέριο από το έδαφος της Ελλάδας -ένα έργο που, όπως τονίζεται, είναι εθνικά, οικονομικά και ενεργειακά ωφέλιμο, θα βοηθήσει στην αναβάθμιση της χώρας μας σε πλουραλιστικό ενεργειακό κόμβο, θα ενισχύσει τη συνεργασία και την ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνο στην περιοχή μας, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
 
Ζήτησε στήριξη για πλωτό τερματικό LNG στη βόρεια Ελλάδα
 
Επίσης, ο υπουργός μίλησε για το θέμα του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου κατά τη διάρκεια του γεύματος των υπουργών. Η ελληνική αντιπροσωπεία κατέθεσε στη διάρκεια των εργασιών δήλωση με τις διαφοροποιήσεις της και τις ιδιαίτερες θέσεις της επί των συμπερασμάτων του Συμβουλίου για την Ενεργειακή Ένωση.
 
Όπως τόνισε, η Ελλάδα θα μπορούσε να ενισχύσει το ρόλο της ως όχημα μεταφοράς αεροποιημένου LNG προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα έπαιζε σημαντικό ρόλο και η κατασκευή πλωτού τερματικού LNG στη Βόρεια Ελλάδα, δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος θα μπορούσε να γίνει οργανικό κομμάτι του Κάθετου Διαδρόμου προς τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και πολλές άλλες χώρες. 
 
«Η ύπαρξη και εύρυθμη λειτουργία αυτού του Κάθετου Διαδρόμου, τον οποίο η Ελλάδα στηρίζει, συμβαδίζει πλήρως με το συμφέρον όλων των λαών της περιοχής. Γι' αυτό θεωρούμε πολύ σημαντικό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να στηρίξει με γενναίο τρόπο και ιδίως με επαρκή χρηματοδότηση και στη βάση του δημοσίου συμφέροντος ένα πλωτό τερματικό LNG στη Βόρεια Ελλάδα» πρόσθεσε.
 
Γενικότερα, επειδή η Ελλάδα υστερεί στο θέμα των αποθηκευτικών χώρων LNG, στοιχείο κρίσιμο για την ενεργειακή ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή μας, η Επιτροπή θα ήταν σωστό να στηρίξει μία ελληνική προσπάθεια για επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους LNG στη χώρα μας
 
Σίγουρα, στο βαθμό που η Επιτροπή επιδιώκει να σχηματίσει μία ολοκληρωμένη στρατηγική για το LNG, θα πρέπει να προωθήσει και την ανάπτυξη των εφαρμογών του LNG, όπως για παράδειγμα, στις θαλάσσιες και οδικές μεταφορές. Συναφώς στηρίζουμε τη συνέχιση του προγράμματος PoseidonMed, που προβλέπει την ανάπτυξη του LNG ως θαλάσσιου καυσίμου στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και Αδριατικής. 
 
Σύμφωνα με τον κ. Λαφαζάνη, η Ενεργειακή Ένωση και οι ενεργειακές πολιτικές της Ένωσης δεν θα πρέπει να κινούνται με κεντρικό άξονα τις αγορές. Μία ενεργειακή ένωση που θα είχε ως άξονα τις αγορές και μόνο, μάλλον θα απέβαινε επιζήμια για την ενεργειακή ασφάλεια, το ενεργειακό κόστος και τους στόχους για μία όσο το δυνατόν μη ρυπογόνα παραγωγή ενέργειας σε όλες τις χώρες και στο σύνολο της ΕΕ.
 
«Μία ενεργειακή ένωση, επίσης, με αποκλειστική προτεραιότητα τις αγορές δεν θα βοηθούσε την ενεργειακή ανάπτυξη και καινοτομία στην Ευρώπη. Αντίθετα, θα επέτεινε τις ήδη βαθιές ανισότητες στην Ένωση, θα προκαλούσε μεγάλες στρεβλώσεις και ανισορροπίες, ενώ θα ενίσχυε την ολιγοπωλιακή συγκρότηση της αγοράς, θέτοντας υπό ερώτημα την ενεργειακή ασφάλεια στην Ένωση» είπε και πρόσθεσε ότι «η Επιτροπή, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για την ενεργειακή ασφάλεια, οφείλει να αναλάβει δραστικές πρωτοβουλίες, για να συμβάλλει στην καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας στις κοινωνίες, στον περιορισμό των ενεργειακών ανισοτήτων ανάμεσα στις χώρες και τις περιφέρειες της Ευρώπης, στην ενίσχυση των ενεργειακών υποδομών, στη μείωση του τεχνολογικού χάσματος και στη μείωση του ενεργειακού κόστους στις πιο αδύναμες χώρες».
 
Παρέμβαση για την Ενεργειακή Ασφάλεια
 
Η ενέργεια δεν είναι ένα οποιοδήποτε προϊόν, αφού δύσκολα αποθηκεύεται, ενώ οι επενδύσεις για την παραγωγή της έχουν συνήθως ιδιαίτερα μεγάλο κόστος, δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «η απόπειρα να εφαρμοστούν στην ενέργεια οι καθαροί νόμοι της αγοράς, όπως η Επιτροπή επιμένει για τα άλλα προϊόντα, μπορεί να προκαλεί απρόβλεπτους κινδύνους για την ενεργειακή ασφάλεια, ενώ είναι δυνατόν να ανεβάζει υπέρμετρα, αντί να μειώνει, το ενεργειακό κόστος».
 
«Στο χώρο της ενέργειας» συνέχισε, «η ισχυρή δημόσια παρέμβαση και οι ισχυροί δημόσιοι κανόνες είναι άκρως απαραίτητοι για την ενεργειακή ασφάλεια. Η ενεργειακή ευρωπαϊκή ένωση, επίσης, που θα συντελείται με όρους αγοράς, μπορεί να ενθαρρύνει στα κράτη επιλογές φτηνού κόστους στην ενέργεια, προκειμένου να ενισχύσουν τις ενεργειακές εξαγωγές τους. Το γεγονός αυτό μάλλον θα έχει ως συνέπεια την επιλογή, ενδεχομένως από αρκετά κράτη-μέλη, ρυπογόνων τεχνολογιών φθηνού κόστους ή και της πυρηνικής ενέργειας, προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Δεν διακρίνω πώς η Επιτροπή σκέφτεται να αντιμετωπίζει τέτοιους κινδύνους».
 
Τόνισε, δε, ότι όταν μιλάμε για ενεργειακή ασφάλεια, αποτελεί πρώτη προτεραιότητα η αντιμετώπιση των ενεργειακών ανισοτήτων και πρώτα απ' όλα της ενεργειακής φτώχειας, η οποία μάλλον εξαπλώνεται στις κοινωνίες μας. «Ιδιαίτερα στη χώρα μου ζούμε μία εξαιρετικά τραγική κοινωνική κατάσταση, όπου εξαιτίας των πολιτικών λιτότητας, όλο και περισσότερα νοικοκυριά δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος, με οδυνηρές συνέπειες και για τις επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικού ρεύματος.  Δεν μπορούμε να μιλάμε για ενεργειακή ασφάλεια, όταν ένα στα τέσσερα νοικοκυριά αδυνατεί να πληρώσει τις πιο στοιχειώδεις ενεργειακές του ανάγκες και ζει σε μια κατάσταση απόλυτης ενεργειακής ένδειας και αβεβαιότητας» πρόσθεσε.
 
Στη συνέχεια ο κ. Λαφαζάνης δήλωσε: «Η Επιτροπή οφείλει να αναγνωρίσει τη σημασία αυτού του κρίσιμου προβλήματος, ιδιαίτερα για τις πιο αδύνατες χώρες, το οποίο δεν θα μπορέσει να λύσει η αγορά, και να συμβάλλει θετικά για τον περιορισμό, αν όχι την εξάλειψή του. H ενεργειακή ασφάλεια ερμηνεύεται ευρέως και ως διαφοροποίηση πηγών, προμηθευτών και οδεύσεων. Η Ελλάδα λαμβάνει ήδη φυσικό αέριο από τρεις διαφορετικές πηγές και οδεύσεις, όντας η μόνη χώρα στην περιοχή με υφιστάμενο τερματικό LNG. Η Ελλάδα, επίσης, υποστηρίζει μια σειρά από εξελισσόμενα έργα, αλλά και μεγάλα έργα που προετοιμάζονται οι συμφωνίες για την κατασκευή τους, τα οποία θα ενισχύσουν σημαντικά τις εν λόγω διαφοροποιήσεις και την ασφάλεια εφοδιασμού στις χώρες της Ευρώπης και βεβαίως στο Νοτιανατολικό ευρωπαϊκό χώρο».
 
Εντούτοις, η στήριξη της Επιτροπής προς όλα αυτά τα ιδιαίτερα χρήσιμα έργα, διαφαίνεται στην καλύτερη περίπτωση, επιλεκτική. Είναι πολύ σημαντικό όλα τα ενεργειακά έργα να αντιμετωπίζονται από την Επιτροπή με τα ίδια μέτρα και σταθμά και βεβαίως είναι απαραίτητο να αποκλεισθεί, σε κάθε περίπτωση, η επιλεκτική εφαρμογή απέναντί τους, της σχετικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Επιτρέψτε μου, επίσης, με την ευκαιρία να κάνω μία αναφορά σχετικά με την πρόταση για προληπτική εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις διαδικασίες για τη Σύναψη Διακυβερνητικών συμφωνιών με τρίτες χώρες, που συμπεριλαμβάνεται στην ανακοίνωσή της με τίτλο «Δέσμη Μέτρων για την Ενεργειακή Ένωση». 
 
Αυτή η πρόταση προκαλεί εύλογες ανησυχίες και ερωτήματα, γιατί μπορεί να επιτείνει τη γραφειοκρατία και να περιορίζει μέχρι εξαλείψεως κάθε εθνική ευελιξία και εθνική πρωτοβουλία στη βάση νόμιμων εθνικών συμφερόντων και εθνικών ιδιαιτεροτήτων. Για εμάς είναι σαφές ότι οποιοιδήποτε στόχοι της Επιτροπής θα πρέπει να διατυπωθούν με πλήρη σεβασμό στις αρχές της επικουρικότητας, της αναλογικότητας και της εμπιστευτικότητας, λαμβάνοντας υπόψη την εθνική κυριαρχία.
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

"O άξονας Ρωσίας-Κίνας και BRICS θα υπερισχύσει των ΗΠΑ



ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΖΟΖΕΦ ΣΤΙΓΚΛΙΤΖ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΔΕΙΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ENOΣ GREXIT

09/06/2015
 
Ότι θα επικρατήσει ο άξονας Ρωσίας-Κίνας-BRICS έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών προβλέπει Γερμανός τραπεζίτης, και ότι η ΕΕ βρίσκεται στην πλευρά που χάνει αφού υπακούει στις πολιτικές της Ουάσιγκτον και έχει επιβάλλει κυρώσεις κατά της Ρωσίας που καταστρέφουν επί της ουσίας τις ευρωπαϊκές οικονομίες αναφέρει ο επικεφαλής οικονομολόγος της γερμανικής Τράπεζας Landesbank , Volker Bremer.
 
Την ίδια στιγμή η Παγκόσμια Τράπεζα αλλά και ο νομπελίστας οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς κρούουν τον "κώδωνα" του κινδύνου για τις συνέπειες που θα έχει στην παγκόσμια οικονμία ένa Grexit.
 
Μοιραία ο ρόλος της Ευρώπης  θα είναι καταστροφικός , κατά τη γνώμη του Γερμανού οικονομικού αξιωματούχου, η «οποία» είχε τα προηγούμενα χρόνια, μια τυφλή  προσήλωση στις πολιτικές της Ουάσινγκτον και στην επιβολή κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
 
Οι  πραγματικές απώλειες της Δύσης λόγω των αντι-ρωσικών κυρώσεων θα είναι  πολύ  μεγαλύτερες από εκείνες που αναφέρουν οι  στατιστικές, και που  πραγματικά θα είναι σε θέση να αλλάξουν την καθεστηκυία παγκόσμια τάξη, τονίζει  ο επικεφαλής οικονομολόγος της γερμανικής τράπεζας Landesbank,  Volker Helmayer σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα  Deutsche Wirtschafts Nachrichten.
 
« Η μείωση των γερμανικών εξαγωγών κατά 18% τον τελευταίο χρόνο ή 34% κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2015, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους,  είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
 
Υπάρχουν ήδη πολλές παρενέργειες , όπως για  παράδειγμα, στην Φινλανδία και την Αυστρία, που κλείνουν  επιχειρήσεις. Η Ρωσία άρχισε να δίνει μικρότερες παραγγελίες στη Γερμανία, επιπλέον,  εάν  οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις δεν  παρακάμψουν τις κυρώσεις ενάντια  στην Ρωσία , θα χαθεί η υψηλή παραγωγική ικανότητα και θα εξανεμιστεί ένα  δυνητικό κεφάλαιο, το οποίο είναι η βάση της ευημερίας μας» … λέει  ο Helmayer.
 
Σε προειδοποιήσεις έναντι του ενδεχομένου ενός Grexit και των αρνητικών εκπλήξεων που αυτό κρύβει για την οικονομία του πλανήτη προέβη σήμερα ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Jim Yong Kim. Εκτεθειμένες οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης.
 
To ρίσκο αναταραχής από την κατάσταση της Ελλάδας δεν πρέπει να υποτιμάται από τις αγορές, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Jim Yong Kim.
 
«Ένα από τα σχόλια που ακούω από ανθρώπους που έχουν περάσει πολλές από αυτές τις κρίσεις είναι ότι πάντα υπάρχουν εκπλήξεις», δήλωσε ο  Kim σε συνέντευξή του στο CNBC.
 
«Πολλοί θεωρούν ότι η αγορά έχει ήδη υπολογίσει τις επιπτώσεις ενός προβλήματος στην Ελλάδα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις, και γι' αυτό θα παρακινούσα όλους όσους συμμετέχουν να κάνουν ότι μπορούν για να επιτευχθεί μια συμφωνία που θα είναι καλή για την Ελλάδα, θα είναι για την Ευρώπη και θα είναι φυσικά καλή και για τον κόσμο»,τόνισε.
 
«Παρατηρώ πολύ προσεκτικά τις παράπλευρες συνέπειες», ανέφερε ο Κιμ. «Μερικές από τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε στενά στην ανατολική Ευρώπη, θα μπορούσαν να έχουν άμεση επίπτωση [από την Ελλάδα]».
 
Αναλυτές της Capital Economics επεσήμαναν σε έκθεσή τους την περασμένη εβδομάδα ότι ενώ οι οι διασυνδέσεις μεταξύ τοπικών τραπεζών στην Ουγγαρία και στη δυτική ευρώπη έχουν περιοριστεί τα τελευταία χρόνια, [οι τράπεζες] παραμένουν ακόμα εκτεθειμένες έναντι μίας ελληνικής εξόδου από το ευρώ. «Μια αναταραχή στην Ελλάδα θα μπορούσε να πλήξει τη Ρουμανία και τη Σλοβακία», πρόσθεσαν οι αναλυτές.
 
Στις ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις ενός Grexit και στην στάση των ευρωπαϊκών χωρών αναφέρεται, σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα»,και ο Αμερικανός οικονομολόγος,κάτοχος βραβείου Νόμπελ, Τζόζεφ Στίγκλιτς.
 
«Η επίγνωση ότι το ευρώ δεν είναι ακαταμάχητο θα έβλαπτε ανεπανόρθωτα τόσο την ΕΚΤ όσο και τους ευρωπαίους κυβερνώντες. Με την πρώτη κερδοσκοπική επίθεση τα επιτόκια των ευρωπαϊκών ομολόγων θα εκτοξεύονταν σε δυσθεώρητα επίπεδα, αρχίζοντας από τις ασθενέστερες χώρες, όπως την Ιταλία. Και ότι στην περίπτωση αυτή θα υπάρξει μια επίθεση και μια κρίση σαφώς πιο βαθιά από τις προηγούμενες, είναι αναπόσπαστο στοιχείο των καπιταλιστικών κοινωνιών», τονίζει.
 
Σε ό,τι αφορά τη στάση της Γερμανίας, ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος σημειώνει:
 
«Το επίπεδο ασυνειδησίας που έχει διαδοθεί, κυρίως στην Γερμανία, είναι τρομακτική. Κάποιοι φτάνουν να δηλώνουν, χαλαρά, ότι οι αγορές πλήρωσαν ήδη τη ρήξη του ευρώ και, μάλιστα, ότι η έξοδος της Ελλάδας θα ήταν κάτι το θετικό για τη Νομισματική Ένωση. Το θεωρώ παραφροσύνη, ίδια αν όχι μεγαλύτερη από την τύφλωση που επικράτησε κατά την αντιμετώπιση της κρίσης της Lehman Brothers, τον Σεπτέμβριο του 2008».
 
Σχετικά με την Ιταλία, ο Τζόζεφ Στίγκλιτς τονίζει ότι «αυτό που λείπει είναι η ζήτηση, η οποία συνεχίζει να συμπιέζεται από την κατεύθυνση που έχει ακολουθήσει η Γερμανία, με την εμμονή στην λιτότητα».
 
Στην συνέχεια ο Αμερικανός οικονομολόγος επανέρχεται στην Ελλάδα και δηλώνει:
 
«Χρόνια δεινών δείχνουν να μην δίδαξαν τίποτα. Ετέθη ο εξωπραγματικός στόχος να πιεσθεί η Ελλάδα να φτάσει σε πρωτογενές πλεόνασμα του 4,5%. Καταλαβαίνετε για τι μιλάμε; Η Ευρώπη έχασε μια δεκαετία και κινδυνεύει σοβαρά να χάσει άλλη μια, όσο συνεχίζει να δηλώνει ικανοποιημένη από μια ανάπτυξη της τάξης του 1%» 
 
Το ερώτημα που προκύπτει φυσικά είναι γιατί ακολουθείται με τέτοια "πίστη" μια τόσο αδιέξοδη πολιτική, που θα οδηγήσει σε σίγουρη ήττα την ΕΕ αλλά και το δυτικό οικονομικό σύστημα. Η οικονομία είναι συνήθως η βιτρίνα, το παρασκήνιο βρίσκεται στο χώρο της γεωπολιτικής.
 
 
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
 

Τι λένε διεθνείς οικονομολόγοι για την Ελληνική κρίση!

ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΛΕΝΕ, ΔΕΝ ΑΚΟΥΝ ΟΜΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ


Εκτύπωση
(ΤΡΙΤΗ 9/5/15 
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ*  
Κατηγορηματική είναι η θέση των 26 οικονομολόγων, οι οποίοι συνυπογράφουν τη δήλωση που δημοσιεύθηκε στους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» του Λονδίνου: «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μοναδική ελπίδα νομιμότητας στην Ελλάδα. Αποτυχία επίτευξης συμβιβασμού θα υπονόμευε τη δημοκρατία μέσα και θα κατέληγε σε πολύ πιο ριζοσπαστικές και δυσλειτουργικές προκλήσεις, θεμελιωδώς εχθρικές προς την ΕΕ» υπογραμμίζουν. Αριστερός δεν είναι κανένας από αυτούς. Κεντρώοι και κεντροαριστεροί είναι οι άνθρωποι. Απλώς προσπαθούν να προειδοποιήσουν τους Γερμανούς (χωρίς πάντως να τους κατονομάζουν, αφού η δήλωσή τους που φέρει τον τίτλο «Την ύστατη ώρα, έκκληση για οικονομική λογική και ανθρωπιά», απευθύνεται γενικά στην ΕΕ) ότι αν συνεχίσουν την ίδια πολιτική, θα φέρουν στην εξουσία πολύ πιο εχθρικές προς την ΕΕ δυνάμεις. «Είναι λάθος να ζητάτε από την Ελλάδα να δεσμευτεί σε ένα παλιό πρόγραμμα που είναι εύκολο να αποδειχθεί ότι έχει αποτύχει, το οποίο έχει απορριφθεί από τους Ελληνες ψηφοφόρους και για το οποίο μεγάλος αριθμός οικονομολόγων (συμπεριλαμβανομένων και των εαυτών μας) πιστεύει ότι ήταν εσφαλμένο εξαρχής» τονίζουν με ιδιαίτερη έμφαση. «Προφανώς μια αναθεωρημένη, μεγαλύτερης διάρκειας συμφωνία με τους θεσμούς των δανειστών είναι αναγκαία. Διαφορετικά η χρεοκοπία είναι αναπότρεπτη, επιβάλλοντας μεγάλους κινδύνους στις οικονομίες της Ευρώπης και του κόσμου - ακόμη και για το ευρωπαϊκό σχέδιο που υποτίθεται ότι η Eυρωζώνη θα ενδυνάμωνε» υποστηρίζουν οι 26 υπογράφοντες. Μεταξύ τους ο νομπελίστας Αμερικανός οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς, ο Γάλλος Τομά Πικετί που έγινε διάσημος παγκοσμίως με το βιβλίο του «Το Κεφάλαιο στον 21ο αιώνα», οΤζέιμι Γκαλμπρέιθ, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας και νυν πρόεδρος του Ιδρύματος Προοδευτικών Ευρωπαϊκών Σπουδών (FEPS) Μάσιμο ντ' Αλέμα και άλλοι.
«Οι διαρκείς παραχωρήσεις που ζητούνται από την (ελληνική) κυβέρνηση σημαίνουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύει να χάσει την πολιτική υποστήριξη και έτσι την ικανότητά του να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που θα βγάλει την Ελλάδα από την κρίση» επισημαίνουν. «Εξι μήνες τώρα, είμαστε απογοητευμένοι που η λιτότητα υποσκάπτει τις θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις του ΣΥΡΙΖΑ, επί των οποίων οι ηγέτες της ΕΕ σίγουρα θα έπρεπε να συνεργάζονται με την ελληνική κυβέρνηση - πιο αξιοσημείωτες η υπέρβαση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς» γράφουν. «Ηλιτότητα μειώνει δραστικά τα έσοδα από τη φορολογική μεταρρύθμιση και περιορίζει τον χώρο για αλλαγή που θα καταστήσει υπεύθυνη και κοινωνικά αποτελεσματική τη δημόσια διοίκηση» γράφουν, επιδιώκοντας να καταστήσουν σαφέστερα και στους μη ειδικούς τιςαρνητικές επιπτώσεις της γερμανικής πολιτικής της λιτότητας.
Από την πρώτη κιόλας φράση του κειμένου τους οι συνυπογράφοντες προειδοποιούν τους πάντες: «Διακυβεύεται το μέλλον της ΕΕ στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και στους θεσμούς των δανειστών της, διαπραγματεύσεις που τώρα βρίσκονται κοντά στην αποκορύφωσήτους». Οι οικονομολόγοι τα λένε, αλλά οι Γερμανοί δεν δείχνουν διατεθειμένοι να ακούσουν απολύτως τίποτα από κανέναν. Ούτε καν από δικούς τους, απολύτως συστημικούς, ακόμη και αν αυτοί είναι Γερμανοί ή Γάλλοι, όπως οι 19 προσωπικότητες της Δεξιάς που ανήκουν στη γερμανική ομάδα Γκλίνικερ και στη γαλλική ομάδα Αϊφελ - Ευρώπη. Αυτοί δημοσίευσαν ένα κείμενό τους με τίτλο «Ας δώσουμε την ευκαιρία της στην Ελλάδα», το οποίο είδε το φως της δημοσιότητας στη γερμανική εφημερίδα «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ», στη γαλλική «Λε Μοντ» και σε άλλες εφημερίδες ευρωπαϊκών χωρών. «Εμείς σκεπτόμαστε ότι θα ήταν λάθος» μια έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, γράφουν χωρίς περιστροφές οι γερμανογαλλικές συστημικές προσωπικότητες. «Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι μέσω των δύο διαδοχικών προγραμμάτων στήριξης, οι Ευρωπαίοι και το ΔΝΤ βοήθησαν την Ελλάδα να εξοφλήσει ιδιώτες δανειστές -πολλοί από τους οποίους ήταν Γερμανοί και Γάλλοι- με έξοδα του Ευρωπαίου φορολογούμενου» ομολογούν, χωρίς να τολμούν να γράψουν ότι οι «ιδιώτες δανειστές» είναι οι γερμανικές και οι γαλλικές ιδιωτικές τράπεζες.
«Η συνδυασμένη έκθεση της Γαλλίας και της Γερμανίας στον ελληνικό κίνδυνο είναι της τάξης των 160 δισεκατομμυρίων ευρώ... Ενα ποσό που μεγάλο μέρος του θα χαθεί σε περίπτωση εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ» υπενθυμίζουν στους ένθερμους οπαδούς του Grexit, ιδίως στη Γερμανία. «Δεν πρέπει να υποτιμήσουμε τον κίνδυνο αλλαγής παραδείγματός στις αγορές, αφού σε περίπτωση Grexit δεν θα θεωρείται πλέον αμετάκλητη δέσμευση το να ανήκει μια χώρα στην Ευρωζώνη» τονίζουν και προσθέτουν και την πολιτική διάσταση. Σε περίπτωση εξόδου της Ελλάδας «η Ευρωζώνη θα έπρεπε να αντέξει το γεωπολιτικό κόστος που συνδέεται με μια αυξημένη αστάθεια στα σύνορά της, χώρια από την αποδυνάμωσή της στη διεθνή σκηνή». Οι Γερμανοί, πάντως, γραμμή δεν αλλάζουν!  
*Δημοσιεύθηκε στο ''ΕΘΝΟΣ'' την Τρίτη 9 Ιουνίου 2015-ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Κ.ΛΑΠΑΒΙΤΣΑΣ: ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ;



Εκτύπωση
ΤΡΙΤΗ 9-6-2015
Του ΚΩΣΤΑ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑ*
Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στο θέμα της διαπραγμάτευσης ήταν ιδιαίτερα πυκνά: κατάθεση προτάσεων από την ελληνική πλευρά, διαρροή των υποτιθέμενων αντιπροτάσεων των δανειστών, απόρριψη τους από τον Έλληνα πρωθυπουργό, συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως στη Βουλή – όπου και πάλι ο πρωθυπουργός απέρριψε διαρρήδην τις αντιπροτάσεις – και άρνηση πληρωμής της δανειακής δόσης στο ΔΝΤ στις 5 του Μάη.  Είναι φανερό ότι είμαστε σε κρίσιμη καμπή.
Το μόνο πολιτικό κόμμα που μπορεί τη στιγμή αυτή να πάει την Ελλάδα μπροστά είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Η ΝΔ σπαράσσεται από αρχηγικές διχόνοιες και υποχωρεί δημοσκοπικά, το Ποτάμι είναι παντελώς αναξιόπιστο και το ΠΑΣΟΚ ημιθανές. Η πρόταση και των τριών στην ουσία είναι να επιστρέψει η χώρα στο μνημονιακό καθεστώς. Το ΚΚΕ έχει χαθεί στους βάλτους του αριστερισμού. Ο δρόμος της Χρυσής Αυγής τέλος, αντιπροσωπεύει τον πλήρη εκτροχιασμό τη χώρας, κοινωνικά και εθνικά. Στον ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει να ακουμπάει η ελπίδα του ελληνικού λαού, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Γι’ αυτό έχει τεράστια σημασία να πετύχει η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και γι’ αυτό η συζήτηση που γίνεται στο εσωτερικό του έχει αυτομάτως εθνική διάσταση.
Μπροστά σ’ αυτές τις κρίσιμες και ιστορικές αναγκαιότητες, επείγει να αναλύσουμε προσεκτικά τις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης και τις αντιπροτάσεις των δανειστών, βγάζοντας συμπεράσματα για την πορεία των διαπραγματεύσεων.  
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Το κείμενο που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση ως βάση συμφωνίας με τους εταίρους μπορεί να συνοψισθεί στα εξής καίρια σημεία:
1. Η κυβέρνηση προβλέπει πρωτογενή πλεονάσματα 0,6% το 2015, 1,5% το 2016, 2,5% το 2017 και 3,5% ετησίως για την πενταετία που θα ακολουθήσει. Αναμφίβολα οι στόχοι είναι χαμηλότεροι από τα εξωπραγματικά 3% για το 2015 και 4,5% για το 2016 που προέβλεπαν τα μνημόνια. Αλλά δεν πρόκειται για πραγματική χαλάρωση της δημοσιονομικής πολιτικής. Αντιθέτως, η διαχείριση που προτείνει η κυβέρνηση είναι πολύ σφιχτή, όπως φαίνεται από την εγκατάλειψη της προοπτικής των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών. Πρακτικά θα έχουμε λιτότητα το 2015-6 και σίγουρα μετά το 2017.
2. Για να επιτευχθούν τα πλεονάσματα του 2015-6, που είναι οι μόνες χρονιές για τις οποίες μπορεί να υπάρξει κάποια ρεαλιστική πρόβλεψη, η κυβέρνηση προτείνει αύξηση της φορολογίας. Το σημαντικότερο μέτρο είναι τρία ποσοστά ΦΠΑ (6,5%, 11% και 23%), όπου το χαμηλό θα περιλαμβάνει τα φάρμακα και το μεσαίο τα βασικά τρόφιμα, την ενέργεια και το νερό. Πρόκειται για σημαντική αύξηση των έμμεσων φόρων, αλλά όντως γίνεται προσπάθεια να υπάρξει αναδιανομή κρατώντας τα ποσοστά χαμηλά για τα πιο λαϊκά αγαθά, όπως φαίνεται κυρίως από τη μείωση στο ηλεκτρικό ρεύμα (από 13% σε 11%). Εξ ορισμού όμως, αν τελικά επισυμβεί η αύξηση του ΦΠΑ με τρόπο ώστε να επιτευχθεί το πλεόνασμα, θα υπάρξει σημαντική φορολογική αφαίμαξη.
3. Η κυβέρνηση προτείνει επίσης αυξήσεις στην εισφορά αλληλεγγύης, με το βάρος να πέφτει στα πλουσιότερα στρώματα, έκτακτη εισφορά από τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων, φόρο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, πληρωμές για τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών, φόρο πολυτελείας και άλλα φορολογικά μέτρα. Προτείνει επίσης, μια σειρά διοικητικών και νομοθετικών μέτρων για την πάταξη της φοροδιαφυγής, τον περιορισμό της φοροαποφυγής και τη βελτίωση της συλλογής των φόρων.
4. Πέραν των δημοσιονομικών μέτρων η κυβέρνηση προτείνει ιδιωτικοποιήσεις ύψους 3,2 δις για το 2015-16, 2,1 δις για το 2017-19 και 10,8 δις για την περίοδο μετά το 2020. Θα υπάρξει βέβαια πρόβλεψη για επενδύσεις και προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων στις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις, ενώ θα γίνει χρήση των εσόδων για κοινωνική ασφάλιση και την ενδυνάμωση της Τράπεζας Επενδύσεων που μέλλεται να ιδρυθεί.
5. Στην κοινωνική ασφάλιση οι προτάσεις περιλαμβάνουν άρση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος για το 2015-16 και σταδιακή απάλειψη των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων μέχρι τα 62. Επίσης προτείνεται μια σειρά επιμέρους μέτρων για τον περιορισμό της εισφοροαποφυγής και της ανασφάλιστης εργασίας.
6. Στα εργασιακά η κυβέρνηση προτίθεται να επανεισάγει τις συλλογικές συμβάσεις και να επαναφέρει τον κατώτατο μισθό στα επίπεδα του 2010 μέχρι το τέλος του 2016.
7. Στο θέμα των «κόκκινων δανείων» προτείνεται ο σχηματισμός ομάδας εργασίας για την διαμόρφωση μέτρων που θα αποσυμπιέσουν σταδιακά την κατάσταση. Παράλληλα, θα υπάρξει προσωρινή αναστολή των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.
8. Η κυβέρνηση εισηγείται επίσης σειρά μεταρρυθμίσεων στη Δικαιοσύνη, στον Πτωχευτικό Κώδικα, στον τουρισμό, στο εμπόριο, στις τηλεπικοινωνίες, στα ελεύθερα επαγγέλματα, στο κτηματολόγιο, στη δημόσια διοίκηση και στον τομέα της ενέργειας.
9. Τέλος, η κυβέρνηση προτείνει δύο μέτρα για την αναδιάρθρωση του χρέους το 2015-16. Πρώτον, το 2015 θα υπάρξει αποπληρωμή των ομολόγων που διακρατεί η ΕΚΤ, με κονδύλια που θα παράσχει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ). Δεύτερον, το 2015-16 θα υπάρξει αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ με κονδύλια που επίσης θα παράσχει ο ΕΣΜ. Το συνολικό ύψος των νέων δανείων δεν αναφέρεται, αλλά λογικά θα είναι περίπου 50 δις. Στη βάση αυτή εκτιμάται ότι η Ελλάδα θα μπορέσει να επιστρέψει στις αγορές το Μάρτιο του 2016. Η κυβέρνηση επίσης ζητά από τους «θεσμούς» να υπάρξει κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης της ανάπτυξης το 2016-2021, το οποίο όμως δεν προσδιορίζεται όσον αφορά το ύψος, ή τον χαρακτήρα του.
Οι προτάσεις της κυβέρνησης αντιπροσωπεύουν έναν πολύ επώδυνο συμβιβασμό και πρέπει οπωσδήποτε να γίνει εσωτερική συζήτηση στον ΣΥΡΙΖΑ για τις επιπτώσεις τους όσον αφορά την υλοποίηση του Προγράμματος της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει αναφορά σε διαγραφή του χρέους (πόσο μάλλον βαθιά), δεν υπάρχουν φοροαπαλλαγές (12000 αφορολόγητο, ΕΝΦΙΑ κλπ.), αλλά επιβάλλεται νέος ΦΠΑ και άλλοι φόροι, η «σεισάχθεια» αναβάλλεται, η εθνικοποίηση των τραπεζών δεν αναφέρεται, και ούτω καθεξής. Θυμίζω ότι το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης δεν ήταν κάποιου είδους μπολσεβικισμός, αλλά ένας μετριοπαθής κεϋνσιανισμός. Ο συμβιβασμός που προτείνει η κυβέρνηση στους «θεσμούς» δημιουργεί πραγματικά ερωτηματικά για την υλοποίησή του.
Είναι φανερό ότι η διαπραγματευτική στρατηγική της κυβέρνησης είναι να κλείσει την αξιολόγηση παίρνοντας μια ανάσα ρευστότητας, ενώ παράλληλα επιδιώκει να εξασφαλίσει δέσμευση των δανειστών για το χρέος και την ανάπτυξη. Ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να κάνει βήματα μακριά από τοΠρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, αλλά προσπαθεί να διατηρήσει την ελπίδα μιας εναλλακτικής πορείας στο μέλλον.  
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ
Πως λοιπόν αντέδρασαν οι «εταίροι»; Αν κρίνουμε από το κείμενο που έχει διαρρεύσει, η αντίδραση ήταν στυγνή:
1. Οι «θεσμοί» απαιτούν πρωτογενή πλεονάσματα 1% το 2015, 2% το 2016, 3% το 2017, 3,5% το 2018 και 3,5% για κάθε χρόνο που ακολουθεί. Οι στόχοι δεν είναι πολύ διαφορετικοί από αυτούς της ελληνικής πλευράς και υπόρρητα αναγνωρίζεται ότι οι παλαιότεροι ήταν ανέφικτοι. Είναι ένας συμβιβασμός από την πλευρά των δανειστών. Η δημοσιονομική διαχείριση όμως παραμένει πολύ σφιχτή, πρακτικά θα υπάρχει καθεστώς λιτότητας για πολλά χρόνια.  
2. Το πρόβλημα είναι βέβαια ότι οι «θεσμοί» εκτιμούν ότι, με την τρέχουσα πορεία, το 2015 η ελληνική οικονομία θα έχει πρωτογενές έλλειμμα ύψους 0,66%. Προφανώς επίσης δεν δέχονται τις εκτιμήσεις για τα έσοδα που θα προκύψουν από τα μέτρα της ελληνικής πλευράς. Άρα απαιτούν τη λήψη «συγκεκριμένων και υψηλής ποιότητας» μέτρων, ώστε να επιτευχθούν τα πλεονάσματα για το 2015-6 και με τρόπο συμβατό με Μεσοπρόθεσμο για το 2016-19. Όπερ σημαίνει:
3. Κυρίως αύξηση του ΦΠΑ ώστε να αποφέρει επιπλέον περίπου 2 δις ευρώ. Θα υπάρχουν δύο ποσοστά 23% και 11%, όπου στο χαμηλό θα ενταχθούν τρόφιμα, φάρμακα και ξενοδοχεία (και άρα η ενέργεια θα πάει στο υψηλό ΦΠΑ). Θα καταργηθούν οι εκπτώσεις για τα νησιά.  
4. Οι «θεσμοί» απαιτούν επίσης πολλά άλλα βαριά φορολογικά μέτρα, όπως απάλειψη των φορολογικών απαλλαγών για τους αγρότες, συμπεριλαμβανομένης και της επιδότησης για το πετρέλαιο, καθώς και απάλειψη της επιδότησης για το πετρέλαιο θέρμανσης. Ακόμη, προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα, ώστε οι φόροι επί της ακίνητης περιουσίας να έχουν την ίδια απόδοση και το 2015 και 2016, δηλαδή 2,65 δις ευρώ ετησίως. Στο θέμα των εσόδων επίσης, οι «θεσμοί» θέλουν ουσιαστικά απάλειψη των ευνοϊκών δόσεων για την ανακούφιση από τα συσσωρευμένα χρέη.
5. Πέραν των φορολογικών μέτρων, οι «θεσμοί» απαιτούν αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος με περικοπές δαπανών 0,25%-0,5% του ΑΕΠ το 2015 και 1% το 2016. Αυτό σημαίνει μια σειρά μέτρων που περιλαμβάνουν απάλειψη του ΕΚΑΣ και συνταξιοδότηση στα 67 όσων θα συνταξιοδοτηθούν μετά τις 30 Ιανουαρίου 2015.
6. Οι «θεσμοί» προτείνουν ακόμη πλήθος μέτρων για την αναμόρφωση της Δημόσιας Διοίκησης, της Δικαιοσύνης, της ανεξαρτησίας του φοροεισπρακτικού μηχανισμού και της ανεξαρτησίας της ιδιωτικής διαχείρισης του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
7. Στο εργασιακό, προτείνουν διαδικασία διαβούλευσης για τον κατώτατο μισθό, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τις μαζικές απολύσεις και τις απεργίες, με βάση την «άριστη πρακτική» στην Ευρώπη.
8. Προτείνουν ακόμη μέτρα για την απορρύθμιση διαφόρων αγορών και κυρίως της παραγωγής και της διανομής ηλεκτρικού ρεύματος.
9. Απαιτούν επίσης, τη συστηματική συνέχιση εκτεταμένων ιδιωτικοποιήσεων που θα περιλαμβάνουν ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιφερειακά αεροδρόμια, Εγνατία, λιμάνι Πειραιά, λιμάνι Θεσσαλονίκης.
10. Τέλος, οι «θεσμοί» δεν κάνουν καμία αναφορά στην αναδιάρθρωση του χρέους, ούτε σε πρόγραμμα επενδύσεων και ανάπτυξης.
Από το κείμενο λοιπόν, συνάγεται ότι οι δανειστές απαιτούν σκληρά και «υψηλής ποιότητας» φορολογικά μέτρα για να επιτευχθούν τα «χαμηλά» πρωτογενή πλεονάσματα. Παράλληλα ζητούν σκληρά συνταξιοδοτικά μέτρα, σκληρά εργασιακά μέτρα και πλήθος μέτρων απορρύθμισης και απελευθέρωσης των αγορών. Υποτίθεται ότι έτσι θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και θα πάρει η χώρα κάποια ένεση ρευστότητας για το άμεσο μέλλον. Δεν προτείνουν όμως καμία λύση για το χρέος και κανένα πρόγραμμα επένδυσης. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτά θα ακολουθήσουν αργότερα, ίσως μετά από μια «μεγάλη» διαπραγμάτευση για το χρηματοδοτικό κενό της χώρας.  
ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ;
Ορισμένα συμπεράσματα για το που πάμε προκύπτουν αβίαστα:
Η θεωρία ότι υπάρχουν σοβαρές διαφορές ανάμεσα στους πιστωτές, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος της ελληνικής πλευράς, δεν έχει βάση. Η ευρωπαϊκή ελίτ έχει καλούς τρόπους και μιλάει ευγενικά, αλλά δεν υπάρχουν «φίλοι» μας. Όταν φτάσει η ώρα, οι ευγενικοί διαπραγματευτές γίνονται σκληροί, άτεγκτοι και κυνικοί. Έτσι φτιάχτηκαν οι αυτοκρατορίες στο παρελθόν.
Δεν υπάρχει «πολιτική διαπραγμάτευση» με τον τρόπο που αυτή γίνεται συνήθως αντιληπτή στην Ελλάδα, δηλαδή της προσωπικής συμφωνίας των ηγετών. Στο ευρωπαϊκό πλαίσιο οι πολιτικές θέσεις διαμεσολαβούνται από θεσμούς και μηχανισμούς – με μια ευρύτερη έννοια, από τον δημόσιο χώρο – που έχουν τη δικιά τους λογική. Η διαμεσολάβηση αυτή συχνά παίρνει τεχνοκρατική μορφή. Για παράδειγμα, οι στόχοι της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών για το πρωτογενές πλεόνασμα είναι κοντά, αλλά τα συμπεράσματα για τα μέτρα είναι πολύ διαφορετικά. Η τεχνοκρατική διαμεσολάβηση των πολιτικών θέσεων των δανειστών είναι αυστηρή, ακολουθεί τη λογική του ΔΝΤ και άρα ζητά σκληρά μέτρα.
Δεν πρόκειται να υπάρξει πρόταση των δανειστών που δεν θα εμπεριέχει μεγάλο πολιτικό κόστος για τον ΣΥΡΙΖΑ και την ηγεσία του. Ο λόγος είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αντιπροσωπεύει κίνδυνο για το στάτους κβο της Ευρώπης. Οι δανειστές επιδιώκουν να δείξουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ηττήθηκε.
Δεν πρόκειται να υπάρξει πρόταση των δανειστών που θα επιτρέψει στον ΣΥΡΙΖΑ να εφαρμόσει τοΠρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, τώρα ή στο μέλλον. Το πεδίο στο οποίο οι δανειστές σταδιακά παρασύρουν τον ΣΥΡΙΖΑ είναι όλο και πιο μακριά από τις προεκλογικές του θέσεις.
Σχεδόν αβίαστα προκύπτουν και ορισμένες εκτιμήσεις:
Αν υπογραφεί συμφωνία με όρους που θα επιβάλλουν οι δανειστές, ή Ελλάδα θα επιστρέψει ουσιαστικά στο καθεστώς των Μνημονίων, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει συστηματική ανάπτυξη, η ανεργία θα παραμείνει υψηλή, η ανισότητα θα αυξηθεί, η χώρα θα γεράσει και θα μετατραπεί σε ασήμαντο παρία στη διεθνή σκηνή. Αν υπογραφεί μια τέτοια συμφωνία, ο χρόνος θα δουλεύει ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ. Δεν θα υπάρξει περιθώριο για «εσωτερική ρήξη» με τη διαπλοκή και την διαφθορά, ούτε η δυνατότητα κοινωνικής ανατροπής. Θα πρόκειται για καταστροφή και για τη χώρα και για την Αριστερά.
Το ζητούμενο τη στιγμή αυτή δεν είναι να βρεθεί κάποιο κοινό πεδίο ανάμεσα στις προτάσεις της κυβέρνησης και σε αυτές των δανειστών για τον προφανή λόγο ότι κάτι τέτοιο θα μας πάει ακόμη πιο μακριά από το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης. Στην ουσία θα έχουν νικήσει οι δανειστές.
Τα περιθώρια που υπάρχουν για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων είναι ελάχιστα. Η παρατεταμένη έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης που έχουν προκαλέσει οι δανειστές οδηγεί την οικονομία σε ύφεση. Το κράτος αναστέλλει πληρωμές και δε μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Η εκροή καταθέσεων έχει γιγαντωθεί και το τραπεζικό σύστημα βρίσκεται σε οριακό σημείο. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αυξάνονται και η εμπορική πίστη έχει παγώσει. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε όντως δείγματα πολύ καλύτερης διαχείρισης της οικονομίας από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τους τέσσερις αυτούς μήνες, αλλά η μέγγενη των δανειστών άρχισε πλέον να έχει καταστροφικά αποτελέσματα.
Η στρατηγική της ριζοσπαστικής αλλαγής της Ελλάδας κρατώντας τη χώρα στο πλαίσιο της ΟΝΕ, έχει φτάσει το τέλος της. Αυτό είναι το ουσιαστικότερο και σημαντικότερο μήνυμα που έστειλε ο οδοστρωτήρας των δανειστών. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει πραγματικά να αλλάξει την κοινωνία, να αποτρέψει την εθνική κατάπτωση, να βάλει την οικονομία σε πορεία ανάπτυξης και να κερδίσει μια νέα δυναμική θέση για την Ελλάδα στο διεθνές γίγνεσθαι, πρέπει να εξετάσει εναλλακτικούς δρόμους. Η γνώση και η ανάλυση υπάρχουν. Χρειάζεται πολιτική θέληση και αποφασιστικότητα.
*Ο Κώστας Λαπαβίτσας είναι βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ
Πηγή: costaslapavitsas.blogspot.gr- ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Ελλάδα προς δανειστές: "Αν θέλετε λύση δώστε πραγματική βοήθεια και όχι δάνεια"

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ BLOOMBERG - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΟΤΙ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΩ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΤΗΝ "ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ"


09/06/2015
Έντιμη λύση προτείνει η Ελλάδα στους δανειστές ζητώντας πραγματική βοήθεια και όχι δάνειο, ύψους 30 δισ.ευρώ με στόχο η χώρα να μπορεί να ξαναβγεί μόνη της στις αγορές  στο τέλος του 2016.
 
Λύση στο θέμα του χρέους, χωρίς να ληφθεί νέο δάνειο, ζητά η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές, σύμφωνα με πληροφορίες. Με στόχο να μην επιβαρυνθεί ο Ευρωπαίος φορολογούμενος και με άξονα την μετεκλογική ρήση του Γιάνη Βαρουφάκη «δεν θέλουμε άλλο δάνειο», η κυβέρνηση έχει καταθέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μία πρόταση για χρηματοδότηση με περίπου 30 δις που εξασφαλίζει χρηματοδοτικά την Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2016.
 
Αν οι δανειστές το αποδεχθούν, δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα, ενώ η Ελλάδα θα μπορεί να βγει στις αγορές εντός του 2016.
 
Περισσότερο χρόνο ζητάει επισήμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξετάσει αναλυτικά τα δύο νέα ελληνικά κείμενα που εστάλησαν το πρωί της Τρίτης (09/06/2015).
 
Έπειτα από το δημοσίευμα του Bloomberg, το οποίο επικαλούμενο ανώνυμες πηγές βιάστηκε να γράψει ότι οι προτάσεις είναι ασαφείς και δεν κρίνονται ως αξιόπιστες από τους θεσμούς, ο Μαργαρίτης Σχοινάς ξεκαθάρισε ότι οι «νέες προτάσεις των ελληνικών αρχών παραλήφθηκαν νωρίτερα σήμερα και εξετάζονται προσεκτικά».
 
Τίθεται θέμα αξιοπιστίας του Bloomberg αλλά και του υπόλοιπου Διεθνούς Τύπου, ο οποίος ακολουθεί "σοβιετικές" πρακτικές προπαγάνδας κατά της Ελλάδας με πολλά εγχώρια ΜΜΕ να ακολουθούν από κοντά.
 
Το συνολικό ποσό που μπορεί να αντληθεί φτάνει τα 29 δις (με δεδομένο ότι το πρωτογενές πλεόνασμα για φέτος θα είναι 0,6% του ΑΕΠ). Οι πηγές χρηματοδότησης της Ελλάδας χωρίς να συναφθεί νέο δάνειο είναι -3,3 δις από τα SMP για το 2014 – 2015 (δηλαδή τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών
από τα ομόλογα που είχαν αγοραστεί στη δευτερογενή αγορά).
 
Στην ουσία πρόκειται για την χθεσινή πρόταση του διακεκριμένου οικονομολόγου Ν.Ρουμπινί ο οποίος δήλωσε "Δώστε 40 δισ.ευρώ δώρο στην Ελλάδα για να σωθεί η ευρωζώνη" και δεν παρέλειψε να "πλέξει" και τo εγκώμιο της στρατηγικής της ελληνικής κυβέρνησης, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ο Γ.Βαρουφάκης χρησιμοποιήθηκε για να πραγματοποιήσει "έφοδο" κατά των δανειστών ώστε να αναγκαστεί η Α.Μέρκελ να καταστεί απ'ευθείας συνομιλητής του Α.Τσίπρα.
 
Τα χρήματα που ζητά η ελληνική κυβέρνηση μπορούν να αντληθούν ως εξής και χωρίς να επιβαρυνθεί ο Ευρωπαίος πολίτης είναι ως εξής:
 
 Το 1,9 δις ευρώ αφορά το 2014 και το 1,4 δις ευρώ το 2015.
 
-10,9 δις από τη χρησιμοποίηση των αδιάθετων κεφαλαίων του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
-3,5 δις από τη μετακύλιση των ομολόγων ANFA (Agreement on Net Financial Assets). Πρόκειται για τα ελληνικά ομόλογα που αγοράστηκαν για επενδυτικούς σκοπούς από την πρωτογενή αγορά και τα οποία δεν «κουρεύτηκαν» τον Μάρτιο του 2012.
 
-4 δις από τη μετάθεση πληρωμής των τόκων του δεύτερου δανείου από τον EFSF (το δάνειο είναι 50 δις).
 
-1,8 δις από τη οφειλόμενη καταβολή της δόσης.
 
-1,2 δις από την επιστροφή από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF). Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της απόφασης του Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) εκλήθη να επιστρέψει τα κεφάλαια που δεν χρειάστηκε να αξιοποιήσει για την ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών. Το ποσό που συνολικά είχε δανειστεί ήταν 49,7 δις ευρώ, όμως χρησιμοποίησε 40 δις ευρώ, οπότε θα έπρεπε να επιστραφούν 9,7 δις ευρώ. Ωστόσο, το ΤΧΣ επέστρεψε 10,9 δις ευρώ (όσα ομόλογα EFSF κατείχε) ή 1,2 δις ευρώ περισσότερα.
 
-1,1 δις από το πρωτογενές πλεόνασμα του 2015 (υπολογιζόμενος στο 0,6% του ΑΕΠ.
 
-3,1 δις από την αύξηση του ορίου έκδοσης εντόκων γραμματίων που σήμερα είναι στα 14,9 δις.
 
Επισημαίνεται ότι δεν έχουν υπολογιστεί α) το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 (η Ελλάδα προτείνει 1,5% του ΑΕΠ, δηλαδή 2,7 δις, και οι δανειστές 2% του ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 3,5 δις) β) η τελευταία δόση των 7,2 δις του προγράμματος.
 
Αυτό σημαίνει ότι η χρηματοδοτική ενίσχυση της Ελλάδας υπό προϋποθέσεις μπορεί να φθάσει σχεδόν τα 40 δις.Ακριβώς όπως το είχε ζητήσει και ο Νουριέλ Ρουμπινί.
 
Ο Νουριέλ Ρουμπινί έχει απόλυτο δίκιο καθώς η Ελλάδα δικαιούται μιας αληθινής βοήθειας. Η προηγούμενη δεν ήταν βοήθεια, αλλά δανεικά και μάλιστα χορηγήθηκαν με αιματηρούς όρους που οδήγησαν την χώρα 30 χρόνια πίσω τουλάχιστον. Θα είναι η πρώτη φορά που η ΕΕ θα δείξει πραγματική αλληλεγγύη και δεν θα χρειάζεται τα ελεγχόμενα από αυτήν εγχώρια ΜΜΕ να προσπαθούν να πείσουν τους Έλληνες πολίτες ότι τους βοήθαγαν πέντε χρόνια τώρα.
 
Η άποψή του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς πρόκειται για έναν άνθρωπο που στοιχιμάτιζε κατά της ελληνικής οικονομίας και έβγαζε χρήματα από τη σεινή οικονομική κτάσταση της χώρας.
 
Τα χρήματα αυτά, εν μέρει, σύμφωνα με τον διεθνούς φήμης οικονομολόγο, «θα πρέπει να τα εγγυηθεί η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, διαμέσου διαφόρων οδών, ενώ το ΔΝΤ θα πρέπει να διατηρήσει μόνον έναν ρόλο απλής τεχνικής υποστήριξης».
 
Σύμφωνα με τον Ν. Ρουμπινί θα πρέπει να αυξηθούν τα «Emergency Liquidity Agreements» (που δημιουργήθηκαν δια της ηλεκτρονικής οδού από την Τράπεζα της Ελλάδος υπό τον έλεγχο της Φρανκφούρτης) και στη συνέχεια, σε ένδειξη ελπίδας αλλά και άμεσης ανάγκης, να ξαναλειτουργήσει το λεγόμενο «waiver», η εξαίρεση που επιτρέπει την αποδοχή των ελληνικών ομολόγων ως εγγύηση για χρηματοδότηση σε μετρητά, σε ευρώ, έστω και αν δεν διαθέτουν το «investment grade» του Μοοdy"s.
 
H δε καθοριστική φάση, σύμφωνα με τον οικονομολόγο του New York University, είναι να συμπεριληφθεί η Ελλάδα στην ποσοτική χαλάρωση.
 
Ως προς τον ΦΠΑ προτείνονται ρυθμίσεις από την κυβέρνηση για την αύξηση της απόδοσής του (π.χ. να αυξηθεί ο συντελεστής από το 11% στο 12%). Παράλληλα η κυβέρνηση δεν κάνει αποδεκτή την πρόταση των θεσμών για ΦΠΑ 23% στην ηλεκτρική ενέργεια. Ως προς το ασφαλιστικό, εξετάζεται μόνο η κατάργηση των πρόωρων συντάξεων.Ακόμη η κυβέρνηση δεν αποδέχεται κατάργηση του ΕΚΑΣ, μέτρο το οποίο, πάντως, εκτιμάται ότι μπορεί να αποσύρουν από το τραπέζι οι πιστωτές.
 
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr