Στάθης στον eniko
Δεν μπορώ να ακούω άλλο αυτό το «καταδικάζω τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται», αποβλακώνει τη συζήτηση.
Είναι επιπέδου Παπαμιμίκου, αλλά και Βορίδη.
Ο ένας (ως παράδειγμα) μπορεί να αποβλακώνει μια συζήτηση απόφυσικού του, είναι φυσικό ταλέντο, ο δεύτερος όμως (πάλι ως παράδειγμα) αποβλακώνει τη συζήτηση από πονηρία.
Ο κ. Βορίδης, ο κ. Μπαλτάκος, ο κ. Λαζαρίδης είναι έξυπνοι άνθρωποι. Και ακριβώς για αυτό γνωρίζουν ότι η εξάπλωση της βλακείας είναι προϋπόθεση της διαχείρισης του φόβου, του «σοκ και του δέους».
Η αποκολοκύνθωση πασπαλισμένη με δόσεις κατατρομοκράτησηςείναι η πρώτη ύλη της προπαγάνδας που κυριαρχεί στις αστικές δημοκρατίες καθώς αυτές σιγά-σιγά (και σταθερά τα τελευταία τριάντα χρόνια) εκφυλίζονται και διολισθαίνουν προς αστικές τυραννίδες.
Απ’ την εποχή της «Θεογονίας» είναι γνωστό ότι το Κράτος και ηΒία είναι αδέρφια, το Κράτος και τη Βία βάζει ο Αισχύλος να ανεβάζουν τον Προμηθέα στον βράχο του μαρτυρίου.
Είναι επίσης γνωστό ότι στις συντεταγμένες αστικές δημοκρατίες (όπως και στις λαϊκές ή τις σοσιαλιστικές) το κράτος έχει >>>
(και πρέπει να έχει) το μονοπώλιο της βίας.
Μέσα απ’ τους θεσμούς. Δηλαδή μιας βίας νόμιμης.
Που, εκτός των άλλων, αντιμετωπίζει την παράνομη βία.
Εκείνην που όχι μόνον δεν προβλέπουν, αλλά απαγορεύουν οι θεσμοί.
Ολα αυτά χαρακτηρίζουν το
Οταν λοιπόν οι Παπαμικοβορίδες λένε ότι «καταδικάζουν τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται», τι ακριβώς εννοούν;
Οτι καταδικάζουν την αντισυνταγματική και παράνομη βία των μνημονίων;
Οτι καταδικάζουν τη νόμιμη αντίσταση του λαού στην παράνομη βία που ασκούν εναντίον του δυνάμεις«υπεράνω του νόμου»;
Τί ακριβώς καταδικάζουν; καταδικάζουν εν τέλει την πολιτική;
Πλην όμως, άκρως τρομοκρατικές παρλαπίπες.
Μιλάμε για τη βία λες και πρόκειται για ένα μεταφυσικό φαινόμενο.
Η βία έχει προσδιορισμούς.
Αν δεν μιλάμε για τη βία στη βάση αυτών των προσδιορισμών, αερολογούμε.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη βία απ’ αυτήν που ασκείται εναντίον των εργαζομένων στο πλαίσιο αυτής τηςζούγκλας που ακούει στον ευφημισμό «ελεύθερη αγορά».
Οπως και δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα στην εποχή μας από αυτό το ίδιο το σόφισμα της «ελεύθερης αγοράς». Μπορεί να
Η «ελεύθερη αγορά» είναι απολύτως διευθυνόμενη.
Διευθύνεται απ’ το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού που διαθέτει το 60% του παγκόσμιου πλούτου (εις ό,τι αφορά την παραγωγή του) και το 80% (εις ό,τι αφορά τη διαχείρισή του).
Διευθύνεται από τράπεζες και πολυεθνικές με άκρα αγριότητα.
Με υπαγορεύσεις του κεφαλαίου προς τα κράτη και κατ’ ακολουθίαν υπαγορεύσεις των κρατών προς τουςλαούς.
Απ’ τον ελεύθερο ανταγωνισμό ή από εναρμονισμένες πρακτικές;
Ο ελεύθερος ανταγωνισμός δεν οδηγεί (μετά βραχύ διάστημα) στην εξόντωση του ασθενέστερου απ’ τον ισχυρότερο; δεν οδηγεί συνεπώς εκ νέου σε μονοπώλια, τραστ κι ολιγοπώλια; κρατικά και ιδιωτικά!
Πόσο ελεύθερη είναι μια αγορά στο πλαίσιο της οποίας καταστρέφεται η εργατική νομοθεσία, το ασφαλιστικό σύστημα και το κοινωνικό κράτος;
Τι είδους ελευθερία χαρακτηρίζει μιαν αγορά που σκλαβώνει τους πολλούς και αποθηριώνει τους λίγους;
Εν μέσω δύο επαναστάσεων υπομένει.
Από τις κατακτήσεις που επιτυγχάνει κάθε φορά, είτε με μεταρρυθμίσεις είτε με επαναστάσεις, προσπαθεί να μην του τα πάρουν όλα πίσω, εκείνοι που εξακολουθούν να κρατούν την εξουσία.
Από τη μιαν επανάσταση έως την επόμενη ο λαός αγωνίζεται να κρατήσει όση πιο πολλή δημοκρατία μπορεί, απέναντι στη διαρκή παλινόρθωση της αντίδρασης, που, με τη σειρά της, προσπαθεί να κάνει τη δημοκρατία κούφιο γράμμα.
Ωσπου να πάρει ο λαός
Αυτή είναι
Συνεπώς, όταν στις μέρες μας η Αριστερά ομιλεί για ομαλότητα και νομιμότητα, επιδιώκει να υπερασπισθεί το μέτρο εκείνο της δημοκρατίας που δεν θα άφηνε τον λαό εντελώς απροστάτευτο απέναντι στην άγρια βία της αγοράς -της ελεύθερης(!) αγοράς- όπως και στην ομοίως άγρια βία εκείνων που έχουν τη νόμιμη (κι ενίοτε παράνομη) βία του κράτους στα χέρια τους - των πολυεθνικών, των τραπεζών και γενικώς τουθεϊκού εκείνου 1% που κουμαντάρει τον πλανήτη.
Η αμερικανική ξεκίνησε για να ανατρέψει τη φορομπηχτική πολιτική των Αγγλων κι έφθασε στηνανεξαρτησία, τη γέννηση ενός νέου έθνους.
Στη Γαλλία, οι Γιρονδίνοι δεν ήταν παρά το πρελούδιο των Ιακωβίνων.
Στη Ρωσία, ο Λένιν πήρε την επανάσταση απ’ τα χέρια του Κερένσκυ και ο σοσιαλισμός οργανώθηκε στην πρώτη του εκδοχή.
Η Κίνα, η Κούβα, το Βιετνάμ, πλήθος τα παραδείγματα εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων που μετεξελίχθηκαν σε σοσιαλιστικά.
Ούτε το 1770, ούτε το 1780, ούτε το 1840, ούτε το 1870, ούτε το 1910 μιλούσαν πολλοί.
Διότι μετά την «ένδοξη εποχή» 1945-1980 (του σοσιαλισμού, του κοινωνικού κράτους και των εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων) καθώς και τη μαύρη περίοδο της αντιδραστικής παλινόρθωσης απ’ το 1990 ώς σήμερα, η συσσώρευση των αντιθέσεων εκείνων που προκαλούν εξεγέρσεις ή κύμα μεγάλων προοδευτικών μεταρρυθμίσεων ή επαναστάσεων, έχει φθάσει στο μάξιμουμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου