Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΩΝ BRICS



Εκτύπωση
ΚΥΡΙΑΚΗ 17-5-2015
…ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΑΙΤΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Σ. ΣΤΟΡΤΣΑΚ, ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΩΝ BRICS
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΣΙΠΡΑ-ΣΤΟΡΤΣΑΚ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ 
Πρόσκληση στην Ελλάδα να συμμετάσχει ως μέλος στην υπό διαμόρφωση νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα που δημιουργούν οι χώρες BRICS (Κίνα, Ρωσία, Βραζιλία, Ινδία, Ν.Αφρική), απηύθυνε ο υφυπουργός Οικονομικών της Ρωσίας και εκπρόσωπος - αντιπρόσωπος της νέας Αναπτυξιακής Τράπεζας Σεργκέι Στορτσακ, σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ.
Μάλιστα, την παραπάνω πολύ σημαντική πρόταση επανέλαβε και σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Σ. Στόρτσακ με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα (βλ. αναλυτικότερα παρακάτω).
Σε μια περίοδο που το χρηματοδοτικό πρόβλημα της χώρας παραμένει οξύ και αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα της διαπραγμάτευσης μεταξύ της Ελλάδας και των θεσμών, η συμμετοχή της χώρας στη νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα των BRICS, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις δηλώσεις του Ρώσου επισήμου, θα της επιτρέψει να χρηματοδοτήσει μια σειρά αναπτυξιακά έργα.
Αναφερόμενος στις ελληνορωσικές σχέσεις ο Σ.Στόρτσακ τόνισε ότι αυτές θα μπορούν να αναπτυχθούν σε διάφορους τομείς με τη χρήση του ρωσικού ρουβλίου ως νομίσματος για τις πληρωμές αγαθών και υπηρεσιών.

Ολόκληρη η συνεντευξη έχει ως εξής:
Ερ: Είστε επικεφαλής εκπρόσωπος της Ρωσίας στον διεθνή οργανισμό των αναδυόμενων οικονομιών BRICS (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα, Ν. Αφρική) και ως εκπρόσωπος/αντιπρόσωπος της υπό διαμόρφωση Νέας Αναπτυξιακής Τράπεζας των BRICS, πείτε μας, ποιος είναι ο ρόλος της Τράπεζας;
 Απ: Καταρχήν, θέλω να επιστήσω την προσοχή σας στο όνομα της Τράπεζας. Το επίσημο όνομα είναι Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα, αλλά συνήθως αποκαλείται Τράπεζα BRICS. Το πλέον σημαντικό, όμως, είναι ότι θα πρόκειται για τον δεύτερο παγκόσμιο τέτοιο θεσμό, που δεν θα αφορά μόνο αναπτυξιακά σχέδια στη Βραζιλία, στην Ινδία, στη Ρωσία, τη Ν. Αφρική και την Κίνα, αλλά ευρύτερα σε περισσότερες χώρες του κόσμου.
Το δεύτερο σημαντικό είναι το σύστημα διακυβέρνησης της Τράπεζας, που θα συνίσταται από τρία επιμέρους επίπεδα - το Διοικητικό Συμβούλιο των διοικητών, το Διοικητικό Συμβούλιο των διευθυντών, τον Πρόεδρο και το προσωπικό της Τράπεζας. Σε αυτά τα θεσμικά όργανα, όπου ο πρόεδρος και αντιπρόεδρος θα εκλέγονται αξιοκρατικά, αποφασίσαμε ότι ο πρόεδρος θα εναλλάσσεται κάθε πέντε χρόνια και θα εκλέγεται κάθε φορά από ένα διαφορετικό ιδρυτικό κράτος-μέλος.
Στους υφιστάμενους οργανισμούς, αν και διακηρύσσεται ότι ο διορισμός του διευθυντή στα Διοικητικά Συμβούλια είναι αξιοκρατικός, στην πραγματικότητα ο πρόεδρος στην Παγκόσμια Τράπεζα αντιπροσωπεύει τις ΗΠΑ και στο ΔΝΤ αντιπροσωπεύει τους Ευρωπαίους. Γι αυτό αποφασίσαμε να αλλάξουμε αυτήν την προσέγγιση και κάθε κράτος-μέλος θα αναλαμβάνει την ηγεσία της Τράπεζα για πέντε έτη.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που μας διαφοροποιεί είναι το σύστημα ψηφοφορίας. Τα κράτη-μέλη θα έχουν τον ίδιο αριθμό ψήφων και τον ίδιο αριθμό μετοχών. Συμφωνήσαμε ότι σε πολλές περιπτώσεις θα ήταν σοφότερο να βασιζόμαστε στην πλειοψηφία των ψήφων, σε ειδικές πλειοψηφίες.
Συνοψίζοντας, θα σας έλεγα ότι ο ρόλος αυτού του νέου θεσμικού οργάνου είναι να δημιουργηθεί μια αναπτυξιακή τράπεζα, που θα στηρίξει μεγάλα κατασκευαστικά σχέδια. Γνωρίζουμε ότι εδώ και χρόνια ο ρόλος της Παγκόσμιας Τράπεζας στην υλοποίηση σχεδίων υποδομών συνεχώς αποδυναμώνεται αντί να ισχυροποιείται. Γι αυτό, εμείς τα πέντε ιδρυτικά κράτη-μέλη συμφωνήσαμε ώστε τα αναπτυξιακά σχέδια να αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο των δραστηριοτήτων μας. Η Τράπεζα δεν θα λειτουργήσει με γνώμονα το κέρδος.
Ερ: Ποια οφέλη μπορεί να έχει η Ελλάδα από την νέα αυτή Αναπτυξιακή Τράπεζα;  
Απ: Αυτή η νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα θα είναι προσβάσιμη σε όλα τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συμφωνήσαμε ότι το 50% του εγκεκριμένου κεφαλαίου της Τράπεζας, δηλαδή 50 δισ. δολάρια ετησίως, θα διανέμεται μεταξύ των ιδρυτικών κρατών-μελών και τα υπόλοιπα 50 δισ. δολάρια θα διανέμονται μεταξύ των νεο-εισερχόμενων. Το αποτέλεσμα με αυτό το πολύ ευέλικτο σύστημα, μετά την επικύρωση της συμφωνίας από όλα τα κράτη-μέλη , θα είναι οι νεοεισερχόμενοι να υποβάλλουν αιτήματα και το Διοικητικό Συμβούλιο των διοικητών να αποφασίζει. Στη συνέχεια, δεν θα υπάρχει ανάγκη το θέμα να τεθεί στο εθνικό Κοινοβούλιο για να αλλάξουν άρθρα της συμφωνίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Έτσι δεν θα μας εκπλήξει, εάν η Ελλάδα θα είναι το πρώτο κράτος που θα υποβάλλει αίτημα χρηματοδότησης ως πλήρες μέλος. Οι ελληνικές αρχές θα μπορούν να αγοράσουν όσα μερίδια μετοχών επιθυμούν. Δεν παίζει ρόλο εάν τα μερίδια θα είναι μικρά ή μεγάλα. Όταν η Ελλάδα προσχωρήσει στην Τράπεζα, θα μπορεί να δανεισθεί για μια σειρά σκοπούς ή για την υλοποίηση εθνικών σχεδίων ανάπτυξης.
Ερ: Η Ελλάδα είναι μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης. Θα μπορούσε μια ενδεχόμενη οικονομική βοήθεια από την Τράπεζα να προκαλέσει προβλήματα στις σχέσεις της Ελλάδας με τους εταίρους της;  
Απ: Η πιθανότητα να δημιουργηθούν προβλήματα με την ΕΕ, επειδή η Ελλάδα θα γίνει μέλος των θεσμών των BRICS, είναι πολύ μικρή, επειδή πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν αποφασίσει να προσχωρήσουν σε κάποιον άλλον αναπτυξιακό θεσμό. Για παράδειγμα, υπάρχει η πρόταση της κυβέρνησης της Κίνας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων (Asian Infrastructure Investment Bank -AIIB), όπου το 25% του κεφαλαίου της θα διατεθεί σε μη ασιατικά κράτη. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία -όλα κράτη-μέλη της ΕΕ- έχουν αποφασίσει να συνεργασθούν με άλλα κράτη στο πλαίσιο της Ασιατικής Τράπεζας. Οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα, ούτε τίθεται ζήτημα κριτικής. Μέχρι τώρα, οι αναφορές που έχω διαβάσει είναι αρκετά θετικές.
Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά προκλήσεων και μια από τις προκλήσεις είναι η έλλειψη μακροπρόθεσμων κεφαλαίων για έργα υποδομών. Αυτή η νέα Ασιατική Τράπεζα θα προσανατολισθεί στην ανάπτυξη υποδομών. Στο άμεσο μέλλον η έλλειψη σύγχρονων υποδομών δεν θα είναι μόνο ένα τεχνικό ζήτημα. Το θέμα που θα τεθεί θα είναι η εις βάθους, ολοκληρωμένη βελτίωση και οι χώρες θα ωφεληθούν από τους δυο νέους θεσμούς, όσον αφορά στην ενθάρρυνση για βελτίωση των υποδομών τους, αλλά και όσον αφορά στην παροχή κινήτρων για οικονομικές συναλλαγές -όχι μόνο στο πλαίσιο εμπορικών συναλλαγών, αλλά και για τη χρηματοδότηση των έργων.
Ερ: Η Ελλάδα συζητά με τη Ρωσία ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας σε πολλούς τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος, όπως στην ενέργεια. Πως θα μπορούσαν να αναπτυχθούν περαιτέρω οι σχέσεις της Ελλάδας με τη Ρωσία; 
Απ: Στον οικονομικό, χρηματοοικονομικό, πολιτιστικό, πολιτικό και πολλούς άλλους τομείς. Καθώς εργάζομαι κυρίως στον διεθνή χρηματοοικονομικό τομέα, πιστεύω ότι οι δυο λαοί μπορούν να συνεργασθούν και να προβλέψουν τη χρήση του εθνικού νομίσματος, τουλάχιστον στην περίπτωση της Ρωσίας, με τη χρήση του ρωσικού ρουβλίου στις πληρωμές για αγαθά και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, μπορώ να φαντασθώ ότι οι δυο χώρες θα θεωρήσουν αμοιβαία επωφελή τη χρήση του ρουβλίου όσον αφορά στην ανάπτυξη του τουρισμού. Οι Ρώσοι πολίτες, που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα κυρίως την άνοιξη ή στις αρχές του καλοκαιριού που δεν έχει τόσο ζέστη, είναι ευαίσθητοι στην αλλαγή των ρουβλίων σε άλλο νόμισμα.
Οπότε, εάν σε κάποιο στάδιο καταφέρουμε να κάνουμε τέτοιες συναλλαγές θα είναι αρκετά χρήσιμο. Πιθανότατα, το επόμενο βήμα αυτού του είδους των συναλλαγών θα μπορούσε να είναι η χρησιμοποίηση του ρουβλίου ως τρόπου πληρωμής διαφόρων ελληνικών προϊόντων που πωλούνται επί ρωσικού εδάφους.
Φυσικά, όταν θα ξεπεράσουμε τις οικονομικές δυσκολίες και με δεδομένο το πολιτικό περιβάλλον των χωρών μας, πιστεύω ότι περισσότεροι Ρώσοι και ιδιωτικές εταιρείες θα είναι πρόθυμοι να επενδύσουν στην Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό για εσάς και για εμάς. Όλοι ψάχνουμε για άμεσες ξένες επενδύσεις. Και δεν είναι μόνον τα προϊόντα, αλλά και οι επενδύσεις. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι είναι πολύ πιο ενδιαφέρον, αλλά και σοφό, να στηριζόμαστε σε άμεσες ξένες επενδύσεις. Έχουμε καλή πολιτική βάση για ανάπτυξη της αμοιβαίας σχέσης και έχουμε ισχυρές ιστορικές σχέσεις και σε άλλους τομείς.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΣΙΠΡΑ - ΣΤΟΡΤΣΑΚ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΩΝ BRICS
Τηλεφωνική επικοινωνία είχε  ο  Αλέξης Τσίπρας με τον υφυπουργό Οικονομικών της Ρωσίας και εκπρόσωπο / αντιπρόσωπο της νέας αναπτυξιακής τράπεζας που δημιουργούν οι χώρες BRICS (Κίνα, Ρωσία, Βραζιλία, Ινδία, Ν. Αφρική), Σεργκέι Στορτσακ, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Ο Σεργκέι Στόρτσακ κάλεσε, μάλιστα, την Ελλάδα να γίνει το 6ο μέλος στην αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS!
Ο Πρωθυπουργός ευχαρίστησε τον ΣΣτορτσακ, εκφράζοντας παράλληλα την θετική του έκπληξη για την πρόσκληση να γίνει τη Ελλάδα το 6ο μέλος στην αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS.
Ο Αλέξης Τσίπρας του εξέφρασε το ενδιαφέρον της Ελλάδας και τη δέσμευση να εξετάσει διεξοδικά την πρόταση την οποία και θα έχει την ευκαιρία να συζητήσει διεξοδικά με τους ηγέτες, των κρατών των BRICS. στην Αγία Πετρούπολη, την οποία θα επισκεφτεί ο Πρωθυπουργός προκειμένου να συμμετάσχει στο Οικονομικό Φόρουμ που διοργανώνεται 18 με 20 Ιουνίου.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Προς τι στην ευρωζώνη;


ΚΥΡΙΑΚΗ  17/05/2015 
Συντάκτης: Πέτρος Θ. Πιζάνιας*

Υπάρχει άραγε πραγματικός λόγος να παραμένουμε στην ευρωζώνη; Εκατομμύρια λέξεις έχουν τυπωθεί και εκφωνηθεί αλλά τα επιχειρήματα για την παραμονή μας στη ζώνη του ευρώ (αντί μόνο στην Ευρωπαϊκή Ενωση) συνοψίζονται στo εξής: Η έξοδος από το ευρώ θα μας θέσει σε αχαρτογράφητα εδάφη.

Μόνο το επιχείρημα της κυβέρνησης είναι σοβαρό, σε αντίθεση με την παραπάνω κινδυνολογία, επειδή αναφέρεται στη λαϊκή εντολή των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου: Εχουμε λάβει εντολή έντιμου συμβιβασμού και όχι ρήξης με τους Ευρωπαίους, υποστηρίζει η κυβέρνηση. Πράγματι, πόσο μάλλον που η κυβέρνηση προέταξε μία επιπλέον ασφαλιστική δικλίδα εξασφάλισης της λαϊκής βούλησης, το δημοψήφισμα.

Ωστόσο, νομίζω πως στην ερμηνεία της εντολής ως έντιμου συμβιβασμού και όχι ρήξης είναι κάπως υπερβολική. Πρέπει να αναρωτηθούμε πόσος συμβιβασμός, σε ποια ζητήματα από τα διαφιλονικούμενα και ποιες κοινωνικές τάξεις θα πληρώσουν το κόστος του συμβιβασμού; Επίσης, ο συμβιβασμός πόσο θα θίγει τις δυνατότητες ανάπτυξης, τη σημαντική απομείωση του χρέους, τον δημόσιο πλούτο και φυσικά την πολιτική κυριαρχία της χώρας;

Η μόνη βεβαιότητα σχετικά με τον βαθμό του συμβιβασμού απορρέει από την εμπιστοσύνη που εκφράζει η πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών για την κυβέρνηση. Και αυτή η εμπιστοσύνη αποτελεί το πλέον πολύτιμο πολιτικό αγαθό. Ωστόσο, υπάρχει και η δύναμη, ακριβέστερα ο συσχετισμός δύναμης. Ως προς αυτό η κυβέρνηση, η οποιαδήποτε κυβέρνηση στον πλανήτη, δεν μπορεί ούτε να περπατήσει πάνω στο νερό ούτε να πολλαπλασιάσει τα ψάρια και το ψωμί. Ολη η δύναμη είναι με το μέρος των Ευρωπαίων αντιπάλων μας (κακά τα ψέματα, οι ισχυρότεροι όπως και οι μικρότεροι στην Ευρώπη είναι αντίπαλοι της επιλογής που κάναμε στις εκλογές του Ιανουαρίου).

Εμείς αντικειμενικά δεν διαθέτουμε παρά μόνο τη βούληση της κυβέρνησης και την εμπιστοσύνη μας σ’ αυτήν, καθώς και την παρόξυνση των δευτερευουσών αντιθέσεων στο εσωτερικό της ευρωζώνης. Αλλά αυτά είναι λίγα. Απόδειξη ότι δεν έχει ιδρώσει το αυτί των ευρωπαϊκών ελίτ, και νομίζω πως δεν πρόκειται ακόμη και εάν επιτευχθεί μια προσωρινή συμφωνία.ΑΝ δεν υποχωρούν σε μικρά, σχεδόν ασήμαντα αιτήματα της ελληνικής κυβέρνησης, όπως η αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η στοιχειώδης αύξηση του βασικού μισθού και τα συναφή, γιατί να υποχωρήσουν στη ριζική απομείωση του χρέους και στα χαμηλά πλεονάσματα;

Αν η Γερμανία και πολλές χώρες δορυφορικές περί αυτήν, ακόμη και η Γαλλία (ή οι Βαλτικές αλλά και η Πολωνία, με ελίτ ημιπαραφρονημένες πολιτικά από την αντιρωσική υστερία) παραχωρήσουν στη δική μας κυβέρνηση τα λίγα και αυτονόητα, που νομίμως απαιτεί με βάση τις εκλογές, τότε θα χάσουν πολλά. Πρώτα θα χάσουν εμπράκτως την ιδεολογική τους ηγεμονία, η οποία μέχρι την εκλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛΛ. ήταν σχεδόν αδιατάρακτη, με τους διαφωνούντες να μην ελέγχουν καμία ευρωπαϊκή κυβέρνηση.

Για τούτο στη θαυμάσια διεθνή επικοινωνιακή εκστρατεία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα και του υπουργού Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη από την επομένη των εκλογών, όλα τα κέντρα ευρωπαϊκού νεοφιλελευθερισμού, μαζί και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ακόμη και οι υπηρεσίες της ευρωζώνης αντέταξαν μια συκοφαντική εκστρατεία σε βάρος της ελληνικής κυβέρνησης στο πνεύμα του Γκέμπελς -δείχνοντας έτσι πως η Ελλάδα γι’ αυτούς αποτελεί οιονεί εχθρική χώρα.

Το δεύτερο που διακινδυνεύεται αφορά τη γερμανική κυριαρχίαΣτην περίπτωση αποδοχής των ελάχιστων που απαιτεί η ελληνική κυβέρνηση, πόσο μάλλον των μέγιστων, όπως η μείωση του χρέους, η Γερμανία διακινδυνεύει με διάσπαση των εξαναγκαστικών συμμαχιών που έχει επιβάλει σε όλες τις μικρές και μεγάλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμμαχίες που της εξασφαλίζουν την κυριαρχία στην Ευρώπη.

Τέλος, θα αναρωτιούνται όλες οι ευρωπαϊκές νεοφιλελεύθερες ελίτ: Αν τώρα, που η ελληνική κυβέρνηση είναι απολύτως εξαρτημένη από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, οικονομικά γονατισμένη, ασκεί παρά ταύτα πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική και ταυτόχρονα δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι θέλει να αλλάξει τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, τι ακριβώς θα κάνουν αυτοί οι τρελοί Ελληνες αριστεροί όταν στήσουν τη χώρα τους στα πόδια της; Αυτή είναι η ομορφιά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛΛ.

Ωστόσο ας μην παρασυρθούμε από το πνεύμα γενναιότητας με σωφροσύνη που εκφράζει η ελληνική κυβέρνηση. Προτιμότερο είναι ένα σχέδιο εξόδου από την ευρωζώνη -όχι αναγκαστικά από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Εξοδο συντεταγμένη και με προϋποθέσεις, κυρίως τη δραστική απομείωση του χρέους. Αυτό το σχέδιο, πιστεύω, πρέπει να αναπτυχθεί ανεξάρτητα από τη συμφωνία.

Η ευρωζώνη, με αυτό το απολυταρχικό πνεύμα που κυριαρχεί, τον κανιβαλισμό των γερμανικών δεξιών ελίτ, την υποτελή στάση, ακόμη και κυβερνήσεων μεγάλων χωρών όπως της Γαλλίας, επίσης με δυνητικό ρυθμιστή των πολιτευμάτων έναν κεντρικό τραπεζίτη που εκφράζει το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο, είναι αντικειμενικά αδύνατον να έχει το οποιοδήποτε μέλλον. Και τότε θα είναι πολύ χειρότερα για τη χώρα μας.

*ομότιμος καθηγητής Ιστορίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο 

- See more at: http://www.drachmi5.gr/ellada/pros-ti-stin-eyrozoni#sthash.l2plwt9C.dpuf

Δημοσκόπηση: Μπροστά με 15,2 μονάδες ο ΣΥΡΙΖΑ


dimoskopisi1Προβάδισμα 15,2% διατηρεί ο ΣΥΡΙΖΑ από τη Νέα Δημοκρατία, σε δημοσκόπηση της Marc που δημοσιεύεται σήμερα στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Στο ερώτημα «αν είχαμε σήμερα εκλογές ποιο κόμμα θα ψηφίζατε» το 36,2% των ερωτηθέντων απάντησε τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθούν Ν.Δ. με 21%, το Ποτάμι με 6,7%, η Χρυσή Αυγή με 5,4%, το ΚΚΕ με 5%, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 4,1% και τελευταίο έρχεται το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 3,1%. 
Η αδιευκρίνιστη ψήφος φθάνει το 12,9%.
Το 56,7% θεωρεί ότι πρέπει να μείνουν απαραβίαστες οι κόκκινες γραμμές που αφορούν ασφαλιστικό και εργασιακά.

Έφτασε η στιγμή της αλήθειας για τον ΣΥΡΙΖΑ


Σάβ, 16/05/2015 

Υπήρξαμε πολλοί που δεν συμμεριζόμασταν την «ευκολία» της προεκλογικής αφήγησης, που διευκόλυνε μεν τον δρόμο προς την κάλπη, αλλά μας έθετε μπροστά σε ένα κρίσιμο ερώτημα: είναι δυνατόν να αναπτυχθεί ένα ριζοσπαστικό πρόγραμμα αντιλιτότητας μέσα στο πλαίσιο ανοχής της ευρωζώνης και διά της διαπραγματευτικής μεθόδου με τους «θεσμούς» της;

Σή­με­ρα γνω­ρί­ζου­με την απά­ντη­ση: Όχι. Η ΕΕ και το ΔΝΤ επι­χει­ρούν να συ­ντρί­ψουν τον ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ χτί­ζο­ντας το δί­λημ­μα: από­λυ­τη εν­σω­μά­τω­ση ή άμεση ανα­τρο­πή; Το κά­νουν για λό­γους οι­κο­νο­μι­κούς, επει­δή η αντι­λι­τό­τη­τα είναι ασύμ­βα­τη με τη ση­με­ρι­νή κυ­ρί­αρ­χη πο­λι­τι­κή. Το κά­νουν επί­σης για λό­γους πο­λι­τι­κούς, γιατί η Ευ­ρώ­πη όφει­λε να θω­ρα­κι­στεί απέ­να­ντι στον κίν­δυ­νο της «με­τά­δο­σης» του μι­κρο­βί­ου ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-Podemos.
Η συμ­φω­νία της 20ής Φλε­βά­ρη ήταν ένα ση­μα­ντι­κό λάθος, που προ­έ­κυ­ψε από τον εγκλω­βι­σμό στην προ­ε­κλο­γι­κή «αφή­γη­ση». Δώ­σα­με τη δέ­σμευ­ση της απο­πλη­ρω­μής του χρέ­ους «στο ακέ­ραιο και εγκαί­ρως», πα­ραι­τη­θή­κα­με από «μο­νο­με­ρείς ενέρ­γειες» με βάση το πρό­γραμ­μά μας, που θα οι­κο­δο­μού­σαν μια στέ­ρεα ερ­γα­τι­κή-λαϊ­κή συμ­μα­χία γύρω από την κυ­βέρ­νη­ση της Αριστε­ράς. Δεν πή­ρα­με τί­πο­τα. Η «δη­μιουρ­γι­κή ασά­φεια» λει­τούρ­γη­σε και λει­τουρ­γεί υπέρ των ισχυ­ρών.
Μετά τις 20 Φλε­βά­ρη, επι­χει­ρή­σα­με να αμυν­θού­με με τις «κόκ­κι­νες γραμ­μές». Ήταν κα­τώ­τε­ρες των δε­σμεύ­σε­ών μας στη ΔΕΘ, που ήταν κα­τώ­τε­ρες του συ­νε­δρια­κού προ­γράμ­μα­τος του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ.
Σή­με­ρα οι «κόκ­κι­νες γραμ­μές» ξε­θω­ριά­ζουν: Στις ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σεις –απέ­να­ντι στην εμ­βλη­μα­τι­κή ση­μαία του νε­ο­φι­λε­λευ­θε­ρι­σμού– μι­λά­με πλέον για τα έσοδα, για το πώς και πόσες δη­μό­σιες επι­χει­ρή­σεις θα εκ­ποι­η­θούν και όχι για το αν θα εκ­ποι­η­θούν. Στο ζή­τη­μα των φόρων θε­ω­ρού­με πλέον τον ΕΝΦΙΑκαι τον ΦΠΑ ως «πεδία πα­ρα­χω­ρή­σε­ων» προς τους δα­νει­στές και όχι ως ζη­τή­μα­τα βελ­τί­ω­σης της ζωής των λαϊ­κών τά­ξε­ων, όπως προ­ε­κλο­γι­κά δε­σμευ­τή­κα­με. Στο Ασφα­λι­στι­κό εγ­γυό­μαστε τις κα­τα­κτή­σεις των «σή­με­ρα συ­ντα­ξιού­χων» αφή­νο­ντας ανοι­χτό το εν­δε­χό­με­νο αντι­με­ταρ­ρύθ­μι­σης στις ασφα­λι­στι­κές προσ­δο­κί­ες των μελ­λο­ντι­κών γε­νιών ερ­γα­ζο­μέ­νων. Στα ερ­γα­σια­κά, με­τα­κι­νού­μα­στε από τη δέ­σμευ­ση για απο­κα­τά­στα­ση της ισχύ­ος των ΣΣΕ προς ένα νε­φέ­λω­μα των «βέλ­τι­στων ευ­ρω­παϊ­κών πρα­κτι­κών», όπως τις κα­τα­νο­εί το ILO, με τον κίν­δυ­νο να ανα­κα­λύ­ψου­με ότι συ­ζη­τά­με για θε­σμο­θέ­τη­ση ενός νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρου κορ­πο­ρα­τι­σμού (που εν­σω­μα­τώ­νει ως κρι­τή­ρια στις ΣΣΕ τη δη­μο­σιο­νο­μι­κή στα­θε­ρό­τη­τα και την αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τα στην οι­κο­νο­μία...).
Είναι φα­νε­ρό, για όποιον εξα­κο­λου­θεί να θέλει να βλέ­πει, ότι έχου­με εγκλω­βι­στεί σε ένα κα­θο­δι­κό σπι­ράλ: σε μια δια­πραγ­μά­τευ­ση όπου σε κάθε φάση της υπο­χρε­ω­νό­μα­στε να υπε­ρα­σπί­ζου­με τον κόσμο μας, σε όλο και κα­τώ­τε­ρο επί­πε­δο.
Είναι επί­σης σαφές πού οδη­γεί αυτή η κα­τη­φό­ρα. Στο να μας υπο­χρε­ώ­σουν να υπο­γρά­ψου­με εμείς τοΜνη­μό­νιο 3, τη συμ­φω­νία που οι δα­νει­στές ετοί­μα­ζαν για συ­νυ­πο­γρα­φή με τους Σα­μα­ρά και Βε­νι­ζέ­λο. Άλ­λω­στε έχει ήδη δια­φα­νεί και η χρο­νι­κή στιγ­μή που θα επι­χει­ρη­θεί αυτή η ποιο­τι­κή κλι­μά­κω­ση της αντε­πί­θε­σης των δα­νει­στών: όταν η κυ­βέρ­νη­ση θα υπο­χρε­ω­θεί να ζη­τή­σει δα­νει­σμό για να πλη­ρώ­σει όχι πλέον τις δό­σεις του χρέ­ους, αλλά τους μι­σθούς και τις συ­ντά­ξεις, τότε –εκτι­μούν ότι– δεν θα έχει την πο­λι­τι­κή δύ­να­μη για να δια­τυ­πώ­σει την πα­ρα­μι­κρή αντίρ­ρη­ση.
Η από­φα­ση να πλη­ρώ­νο­νται μέχρι σή­με­ρα τα­κτι­κά οι δό­σεις –από­φα­ση που απορ­ρέ­ει από τη συμ­φω­νία της 20ής Φλε­βά­ρη– πα­ρό­λο που οι δα­νει­στές δεν έδω­σαν ούτε ένα ευρώ από τα υπε­σχη­μέ­να και οφει­λό­με­να από τις πα­λαιό­τε­ρες συμ­φω­νί­ες, έχει εξα­ντλή­σει επι­κίν­δυ­να τα απο­θέ­μα­τα του Δη­μο­σί­ου, φέ­ρο­ντας πλέον την κρί­σι­μη στιγ­μή πολύ κοντά μας.
Οι πο­λι­τι­κές συ­νέ­πειες μιας τέ­τοιας στρα­τη­γι­κής υπο­χώ­ρη­σης –γιατί δεν θα είναι πλέον εφι­κτό να μιλά κα­νείς για «συμ­βι­βα­σμό»– θα είναι άμε­σες. Ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ δεν είναι δυ­να­τόν να με­τα­τρα­πεί σε κόμμα λι­τό­τη­τας. Οι δα­νει­στές δεν θα δε­χθούν, με­σο­πρό­θε­σμα, να πα­ρα­μεί­νει ως εγ­γυ­η­τής της συμ­φω­νί­ας η ση­με­ρι­νή κυ­βέρ­νη­ση. Θα απαι­τή­σουν να κα­τα­βλη­θεί και το πο­λι­τι­κό κό­στος της πε­ρι­πέ­τειας μετά τις 25 Γε­νά­ρη, εκ­βιά­ζο­ντας για «διεύ­ρυν­ση» της κυ­βέρ­νη­σης Τσί­πρα και, στα­δια­κά, για με­τε­ξέ­λι­ξή της σε κυ­βέρ­νη­ση εθνι­κής ενό­τη­τας ή αλ­λιώς για ανα­τρο­πή της. Η πο­λι­τι­κή ενεργο­ποί­η­ση του Γ. Στουρ­νά­ρα –με το όνει­ρο μιας αλά Πα­πα­δή­μος κυ­βέρ­νη­σης «ευ­ρω­παϊ­κού τόξου»– πρέ­πει να αντι­με­τω­πι­στεί ως προει­δο­ποί­η­ση.
Από αυτόν τον φαύλο κύκλο υπάρ­χει διέ­ξο­δος, που όμως γί­νε­ται όλο και πιο δύ­σκο­λη με κάθε εβδο­μά­δα που περ­νά­ει σε απρα­ξία, με κάθε δόση που πλη­ρώ­νε­ται στους δα­νει­στές: Στάση πλη­ρω­μών προς τους το­κο­γλύ­φους - μέτρα πε­ριο­ρι­σμού της «ελευ­θε­ρί­ας» δρα­πέ­τευ­σης των κε­φα­λαί­ων - υλο­ποί­η­ση των συ­νε­δρια­κών απο­φά­σε­ων του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ για τις τρά­πε­ζες - φο­ρο­λό­γη­ση του κε­φα­λαί­ου και των πλου­σί­ων για χρη­μα­το­δό­τη­ση μέ­τρων αντι­λι­τό­τη­τας - υπο­στή­ρι­ξη αυτής της πο­λι­τι­κής με κάθε ανα­γκαίο μέσον, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νης της σύ­γκρου­σης με την ΕΕ και το ευρώ.
Μια τέ­τοια «τομή», που θα ήταν φυ­σιο­λο­γι­κή μετά τις 25 Γε­νά­ρη, σή­με­ρα θα πρέ­πει να αφή­νει ανοι­χτό το εν­δε­χό­με­νο της ανα­βά­πτι­σης στη λαϊκή εντο­λή. Σε εκλο­γές, υπό την προ­ϋ­πό­θε­ση της κα­θα­ρής πα­ρου­σί­α­σης αυτών των επι­λο­γών από την κυ­βέρ­νη­ση και της υπο­στή­ρι­ξής τους από το κόμμα του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ.
Σε κάθε πε­ρί­πτω­ση, οι κρί­σι­μες απο­φά­σεις που έρ­χο­νται δεν είναι δυ­να­τόν να λη­φθούν από ένα κλει­στό επι­τε­λείο αν­θρώ­πων, ακόμα και των κα­λύ­τε­ρων προ­θέ­σε­ων. Το κόμμα, από την ΚΕ ως τις ΟΜ, πρέ­πει να κλη­θεί να απο­φα­σί­σει. Το κόμμα πρέ­πει να αντι­στα­θεί στον κό­ντρα άνεμο που ση­κώ­νε­ται όλο και πιο απει­λη­τι­κά.
* Πηγή: www.rproject.gr, και www.ikrs.gr
- See more at: http://www.drachmi5.gr/politiki-apopseis/eftase-i-stigmi-tis-alitheias-gia-ton-syriza#sthash.e8329KEC.dpuf

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕΙ Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΟΣΗ



16/05/2015

Από χθες όλα τα συστημικά ΜΜΕ μιλούν για επικείμενη "χρεοκοπία" της Ελλάδας, επειδή εάν δεν υπάρξει συμφωνία στη Σύνοδο της Ρίγας, απλά η κυβέρνηση θα αρνηθεί να πληρώσει και θα "πιστολίσει" το ΔΝΤ για να μην χρεοκοπήσει πραγματικά η χώρα και οι πολίτες της.
Υποτίθεται ότι αυτό το έλεγε "αποκαλυπτικό" έγγραφο του ΔΝΤ.
Η δόση είναι ιδιαίτερα υψηλή και ανέρχεται στο ύψος των 1,5 δισ. ευρώ στις 5 Ιουνίου και είναι πρακτικά αδύνατο να πληρωθεί χωρίς συμφωνία, αφού η χώρα δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτούς που οφείλει να το κάνει, στους πολίτες της.
Aυτό κάποιοι προσπαθούν να το παρουσιάσουν σαν "χρεοκοπία" προσπαθώντας να χτυπήσουν στο θυμικό των πολιτών που αδυνατούν να καταλάβουν αυτές τις λεπτές έννοιες και τις επιπτώσεις στις ζωές τους.
Όπως όμως αποδείχτηκε ούτε και αυτό στέκει εξ'ολοκληρου καθώς το υποτιθέμενο "αποκαλυπτικό" έγγραφο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, όπου εκτιμάται πως η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει στις αρχές Ιουνίου αν δεν φτάσει σε συμφωνία με τους δανειστές της, δεν ανήκε στο Ταμείο αλλά στην... ιταλική έδρα του Ταμείου!
Δηλαδή κάποιος ηθελημένα παίζει παιχνίδια στην "πλάτη" της Ελλάδας και προπαντώς επιχειρεί ψυχολογικό πόλεμο στον ευάλωτο Έλληνα πολίτη
Το έγγραφο ανήκει στην ιταλική έδρα στο Δ.Σ. του ΔΝΤ και ουσιαστικά σε αυτό περιγράφονται οι σκέψεις του Ιταλού αντιπροσώπου, ο οποίος με βάσει την ενημέρωση του Τόμσεν, πιστεύει πως η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να αποφύγει τη χρεοκοπία χωρίς τη συμφωνία με τους δανειστές της. 
 
Δηλαδή μιλάμε για μια έκθεση ιδεών...κάποιου...κάποτε.
"Οι Ευρωπαίοι διαπραγματευτές έχουν μόλις μερικές μέρες για να καταλήξουν σε συμφωνία με την Ελλάδα αλλιώς η κρίσιμη δόση στο ΔΝΤ στις 5 Ιουνίου μάλλον δεν θα καταβληθεί" αναφέρει ο έγγραφο που έχει διαρρεύσει και έφτασε στην κατοχή του Paul Mason και του Channel 4 News. 
"Δεν υπάρχει πιθανότητα οι ελληνικές αρχές να ξεπληρώσουν όλο το ποσό εκτός αν υπάρξει συμφωνία με τους διεθνείς δανειστές", τονίζεται στο απόρρητο έγγραφο. 
Όπως αναφέρει το Channel 4 News "οι Έλληνες διαπραγματευτές έκαναν σαφές την περασμένη εβδομάδα ότι το ποσό του 1,5 δισ. ευρώ που πρέπει να καταβληθεί τον Ιούνιο, αρχής γενομένης από τη δόση της 5ης Ιουνίου, δεν μπορεί να καταβληθεί χωρίς συμφωνία". 
Μαλλον από ότι έχει ειπωθεί μέχρι τώρα αυτό είναι και το πιο αληθινό.
 
ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
 
ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
 
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι συντάκτες του "απόρρητου" εγγράφου του ΔΝΤ επιβεβαιώνουν πως έχει γίνει "κάποια πρόοδος" στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές της. Η πρόοδος αυτή, σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή, αφορά στον ΦΠΑ, στην είσπραξη φόρων και στην πάταξη της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις. 
"Όμως το σφιχτό χρονοδιάγραμμα και η αυξανόμενη ένταση ανάμεσα στο ΔΝΤ και τους Ευρωπαίους σημαίνουν πως η Σύνοδος Κορυφής της Ε.Ε. την επόμενη εβδομάδα στη Ρίγα μοιάζει ως η τελευταία ευκαιρία για συμφωνία πριν η Ελλάδα δεν πληρώσει τη δόση στο ΔΝΤ στις αρχές Ιουνίου". 
Παράλληλα, το ΔΝΤ επιβεβαιώνει και τις διαφωνίες των δυο πλευρών σε συνταξιοδοτικό, εργασιακά και στην επαναπρόσληψη 4000 δημοσίων υπαλλήλων. Είναι τα θέματα που μπλοκάρουν τη συμφωνία, τονίζει. 
Σύμφωνα με το έγγραφο είχε γίνει πρόοδος στα εργασιακά στο παρελθόν και επισημαίνει ότι αυτά που στέκονται ανάμεσα στην Ελλάδα και τη συμφωνία μέσα στην εβδομάδα είναι οι επαναπροσλήψεις στο Δημόσιο και το εργασιακό. 
Το απόρρητο έγγραφο αποκαλύπτει επίσης σημαντικές διαφορές ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το ΔΝΤ που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην κατάρρευση των διαπραγματεύσεων. "Η Ε.Ε. ψάχνει για μια συμφωνία που θα της δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσει να υποστηρίζει τη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος στην Ελλάδα αλλά το ΔΝΤ αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω των κανόνων του, που δεν επιτρέπουν μια λύση "quick and dirty", όπως αποκαλείται".
Τα σημεία "προόδου" είναι που προκαλούν τριγμούς ανάμεσα στην Ευρώπη και το ΔΝΤ. Ένα από αυτά το γεγονός πως οι Ευρωπαίοι συμφώνησαν να "αφήσουν" τις απαιτήσεις τους για πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ για τα επόμενα δυο χρόνια. Αυτό άνοιξε το δρόμο για ενδιάμεση συμφωνία και ένεση ρευστότητας.
 
Όμως το έγγραφο του ΔΝΤ, επιμένει: "κατέστη σαφές πως καμία εκταμίευση δεν μπορεί να γίνει μέχρι να επιτευχθεί πλήρης συμφωνία". Και τονίζονται οι διαφορές με τους Ευρωπαίους: "Ενώ το προσωπικό (του ΔΝΤ) τόνισε ότι δεν πιέζει τους Ευρωπαίους εταίρους για ανακούφιση του χρέους, την ίδια στιγμή το προσωπικό επεσήμανε ότι τα νούμερα πρέπει να ταιριάζουν. Συγκεκριμένα, τονίστηκε ότι αντίστροφη σχέση ανάμεσα στις μεταρρυθμίσεις και τη βιωσιμότητα". 
Το τελευταίο "μεταφράζεται" ως εξής: όσο περισσότερη λιτότητα ζητούν οι Ευρωπαίοι, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες της Ελλάδας να χρεοκοπήσει. Και το ΔΝΤ, αντίθετα από τους Ευρωπαίους, δεν μπορεί να υπογράψει ένα σχέδιο όπου η λιτότητα προκαλεί χρεοκοπία. 
"Κοντός ψαλμός αλληλούϊα" λέει ο σοφός λαός. Η 5η Ιουνίου πλησιάζει και τα ψέμματα των δανειστών φθάνουν στο τέλος τους, και συνήθως αυτός που ανησυχεί δεν είναι αυτός που δεν πληρώνει,αλλά αυτός που έχει δανείσει και δεν τα παίρνει πίσω έγκαιρα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
 

Τσίπρας: Μία και ενιαία συμφωνία - λύση


Τσίπρας: Μία και ενιαία συμφωνία - λύση
Μια και ενιαία συμφωνία που θα περιλαμβάνει και λύση στο θέμα του χρέους τώρα, είναι το μήνυμα του πρωθυπουργού στους εταίρους - δανειστές. Ο Αλέξης Τσίπρας παίρνει πάνω του τη διαπραγματεύση στην τελική ευθεία προς την συμφωνία, καλώντας την απέναντι πλευρά να προσχωρήσει «σε ένα ρεαλιστικό σχέδιο και όχι σε επανάληψη των αποτυχημένων προγραμμάτων».
Ρεπορτάζ: Ανδρέας Πετρόπουλος
Ταυτόχρονα ο πρωθυπουργός και κυβέρνηση διαμηνύουν σε κάθε κατεύθυνση ότι δεν μπορεί να υπάρξει υποχώρηση από τις κόκκινες γραμμές, κάνοντας ειδική αναφορά στο εργασιακό και το ασφαλιστικό, και διαβεβαιώνουν ότι θα ολοκληρωθεί το ρεαλιστικό και εφικτό πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης που αποτελεί ταυτόχρονα την δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ στον ελληνικό λαό.
Λύση και έξοδος στην Αγορές...
"Διαπραγματευόμαστε με επιμονή και αποφασιστικότητα μια και ενιαία συμφωνία με ενιαία προαπαιτούμενα που θα διασφαλίζει την ανάπτυξη και την έξοδο της Ελλάδας στις αγορές σε σύντομο χρονικό διάστημα. Δεν επιδιώκουμε μια συμφωνία απλά, αλλά λύση στο πρόβλημα. Αυτό είναι το σχέδιο που συζητάμε, δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα, είμαστε ειλικρινείς, δεν μπλοφάρουμε, έχουμε συγκεκριμένους στόχους. Αυτό είναι το σχέδιο που συζητάμε...Οτιδήποτε άλλο θα αποτελεί επανάληψη αδιεξόδων και εσκεμμένων λαθών που κάποιοι από τους θεσμούς έχουν αποδεχθεί ούτως ή άλλως.
Η μία και ενιαία συμφωνία στην οποία αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός περιλαμβάνει: Συμφωνία που θα περιλαμβάνει ολοκλήρωση της αξιολόγησης και των νέων μέτρων που θα συμφωνηθούν και από τις δύο πλευρές, αλλά και λύση στο πρόβλημα του Χρέους.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις τέσσερις προϋποθέσεις για την επίτευξη συμφωνίας:
-χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα
-καμία νέα περικοπή σε μισθούς και συντάξεις
-συζήτηση για την αναδιάρθρωση του χρέους
-ισχυρό πακέτο για δημόσιες επενδύσεις, ιδίως στις υποδομές και τις νέες τεχνολογίες.
Το Μαξίμου από την πλευρά του παρέθεσε την Παρασκευή (15/05/2015) τον πλήρη κατάλογο με τα πεπραγμένα των πρώτων 100 ημερών της κυβέρνησης δίνοντας έμφαση στην επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, στην ακύρωση της ρήτρας μείωσης των συντάξεων, στις επαναπροσλήψεις των απολυθέντων (καθαρίστριες, σχολικοί φύλακες) και στην υλοποίηση του προγράμματος αντιμετώπισης της Ανθρωπιστικής Κρίσης.
Αναλυτικά, σύμφωνα με το Μαξίμου, στα εργασιακά το σχέδιο νόμου για την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την σταδιακή επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας του με την πλήρη στήριξη του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας [ILO] αλλά και του Ζ.Κ. Γιούνκερ.
Οι κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης
Επίσης με το ίδιο νομοσχέδιο για τα εργασιακά θα επιβεβαιώσει, και νομικά, την άρνησή της να εφαρμόσει την εργασιακή νομοθεσία Σαμαρά - Βενιζέλου. Έτσι: α) θα ακυρώσει νομοθετικά τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις ώστε να παραμείνουν όπως έχουν διαμορφωθεί στις 31.12.2014, β) δεν θα δεχτεί τις ομαδικές απολύσεις και γ) θα διατηρήσει τον υφιστάμενο συνδικαλιστικό νόμο.
Ειδικότερα, οι κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης σε εργασιακά και ασφαλιστικό παραμένουν. Όχι από εμμονή αλλά γιατί όλο και περισσότεροι επίσημοι φορείς προσχωρούν στην άποψη της κυβέρνησης ότι η ενεργοποίηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και η σταδιακή αύξηση του κατώτατου μισθού είναι προς όφελος της ανάπτυξης και της οικονομίας γενικότερα.
Την Παρασκευή ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας [ILO], μετά από συνάντηση που είχε ο Υπουργός Εργασίας Παναγιώτης Σκουρλέτης με τον Γενικό Διευθυντή της Οργάνωσης, χαιρέτησε την επανενεργοποίηση του κοινωνικού διαλόγου στην Ελλάδα.
Ο ILO, στην ανακοίνωσή του, τονίζει ότι εκτιμά "ιδιαιτέρως τις νέες προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης και των κοινωνικών εταίρων για την προώθηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, συμπεριλαμβανομένης της νομοθετικής προσπάθειας, που βρίσκεται σε εξέλιξη, η οποία στοχεύει στην εναρμόνιση με τα διεθνή πρότυπα εργασίας". Η ILO, μάλιστα, σημειώνει ότι "θα συνεχίσει τις προσπάθειες συνεργασίας με τους Έλληνες εκπροσώπους προς τον σκοπό αυτό, όπως επίσης και σε άλλους τομείς προτεραιότητας για την βελτίωση της ελληνικής αγοράς εργασίας".
Το Μαξίμου υπενθυμίζει πως στην ίδια κατεύθυνση ήταν και η κοινή δήλωση [06.05.2015] του Προέδρου της Κομισιόν Ζ.Κ. Γιουνκέρ και του Αλ. Τσίπρα. Στη δήλωσή τους οι δύο ηγέτες τόνιζαν ότι «υπήρξε σύγκλιση απόψεων γύρω από τον ρόλο ενός μοντέρνου και αποτελεσματικού συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων, το οποίο θα πρέπει να αναπτυχθεί μέσω ευρείας διαβούλευσης και να πληροί τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα». Δεν παρέλειψαν, μάλιστα, να σημειώσουν την «ανάγκη οι μισθολογικές εξελίξεις και οι θεσμοί της αγοράς εργασίας να διαδραματίσουν ένα υποστηρικτικό ρόλο στη δημιουργία θέσεων εργασίας, στην ανταγωνιστικότητα και την κοινωνική συνοχή».
Το ΔΝΤ, ωστόσο, κόντρα σε ειδικούς και πολιτική βούληση, επιμένει ότι δεν πρέπει να ανατραπούν «πολιτικές που έχουν ήδη εφαρμοστεί» επιμένοντας, σε σχετικό έγγραφό του, ότι στον «τομέα αυτόν είχε σημειωθεί η μεγαλύτερη πρόοδος κατά το παρελθόν»! Δηλαδή είχαν περικοπεί από την κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου μισθοί, συντάξεις, κ.λπ.
Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης
*Αναφορικά με τον τέταρτο πυλώνα του προγράμματος της Θεσσαλονίκης, το Μαξίμου επισημαίνει πως ήδη υλοποιείται με την επαναπρόσληψη των απολυμένων από την μνημονιακή Κυβέρνηση των Σαμαρά - Βενιζέλου και την αποτελεσματικότερη δημόσια διοίκηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τσίπρας: Νομοθετούμε και διαπραγματευόμαστε για το συμφέρον της κοινωνικής πλειοψηφίας

Τσίπρας: Νομοθετούμε και διαπραγματευόμαστε για το συμφέρον της κοινωνικής πλειοψηφίας

1.Οι καθαρίστριες του Υπουργείου Οικονομικών, οι σχολικοί φύλακες κ.α. επανήλθαν στις εργασίες τους -προβλέπεται η επιστροφή των 3600 απολυμένων από το Δημόσιο.
2.Επαναλειτουργεί η ΕΡΤ.
3. Με την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων στην Α’ και Β’ Λυκείου με το Νόμο για την Παιδεία.
4.Με το νόμο για τον εξανθρωπισμό των σωφρονιστικών καταστημάτων.
181.000 οι αιτήσεις για αντιμετώπιση της Ανθρωπιστικής Κρίσης
Ταυτόχρονα ο νόμος 4320/15 για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης ψηφίστηκε και το πρόγραμμα υλοποιείται συνεχώς διευρυνόμενο. Υλοποιήθηκε έτσι η βασική προτεραιότητα του κυβερνητικού προγράμματος έναντι των δοκιμαζόμενων -από την οικονομική κρίση και την μνημονιακή λιτότητα- πολιτών.
1.Εξασφαλίζεται, σε ένα μεγάλο βαθμό, διατροφή, στέγαση και ηλεκτροδότηση σε χιλιάδες νοικοκυριά. Ο αριθμός των αιτήσεων υπαγωγής στον νόμο έχει ανέλθει στις 180.974
2.Καταργήθηκε το εισιτήριο των 5 ευρώ στα νοσοκομεία
3.Υπογράφεται άμεσα ΚΥΑ για την υγειονομική κάλυψη όλων των ανασφάλιστων χωρίς εισοδηματικό κριτήριο.
4.Πληρώθηκαν οι εφημερίες στα νοσοκομεία για την περίοδο 2012-2014 που οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν αφήσει σε εκκρεμότητα.
Newsbomb.gr



Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/587156/tsipras-mia-kai-eniaia-symfonia-lysi#ixzz3aHJzUIl4

Οι προϋποθέσεις μιας πετυχημένης άμεσης εξόδου από την ΕΕ


Γράφει: Γιώργος Ρούσης 

Υπάρχουν πολλοί σοβαροί λόγοι που οδηγούν στην αναγκαιότητα εξόδου από την Ε.Ε. Ο πρώτος λόγος είναι ότι η ΕΕ είναι μια σαφώς ταξικά προσανατολισμένη υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου μορφή ολοκλήρωσης και όχι μια ένωση των λαών η οποία για να πραγματοποιηθεί, κατ’ αναλογία του αστικού κράτους, απαιτεί όχι την εκ των έσω μεταρρύθμιση της αλλά το γκρέμισμα και το τσάκισμά της.

Ο δεύτερος από αυτούς είναι ότι καμιά ουσιαστική μεταρρύθμιση σε φιλολαϊκή κατεύθυνση δεν είναι εφικτή στα πλαίσια της ΕΕ και τούτο διότι το απαγορεύουν ρητά οι κανονισμοί της ΕΕ οι οποίοι και δεσμεύον τις χώρες μέλη της. 

Αυτό έχει βαρύνουσα σημασία σε μια εποχή που η σχέση των προοδευτικών μεταρρυθμίσεων με μια γενικότερη ριζοσπαστική αλλαγή είναι πιο άμεση απ’ ότι παλιότερα ακριβώς λόγω της σύγχρονης δομικής κρίσης του καπιταλισμού η οποία για την επίλυσή της απαιτεί την υπέρβασή του και όχι την επιστροφή από τον νεοφιλελευθερισμό σε ένα κευνσιανό μοντέλο. 

Ο τρίτος λόγος είναι ότι στα πλαίσια του Είναι που διαμορφώθηκε για τους λαούς των χωρών από την συμμετοχή τους στην ΕΕ όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που συνειδητοποιούν τον πραγματικό της χαρακτήρα και στρέφονται εναντίον της. 

Και ο ρόλος της Αριστεράς είναι να προωθήσει παραπέρα αυτό το επίπεδο συνειδητοποίησης αντί να το οδηγεί προς τα πίσω, είτε με την ΕΕ λαγνεία, είτε υποστηρίζοντας ότι η έξοδος από την ΕΕ θα πρέπει να πραγματοποιηθεί επί σοσιαλισμού και όχι εδώ και τώρα στα πλαίσια μια μεταβατικής αντισυστημικής περιόδου. 

Ο τέταρτος λόγος είναι ότι αν δε απαιτήσει η αριστερά την έξοδο από την ΕΕ και αυτό το διεκδικεί μόνον η άκρα δεξιά, εγκυμονεί ο κίνδυνος το αντιΕΕ ρεύμα να το καρπωθεί ο φασισμός κατ’ αναλογία του θρησκευτικού μουσουλμανικού φανταμανταλισμού ο οποίος ανδρώθηκε από την απουσία μιας επαναστατικής εναλλακτικής με όλες τις τραγικές συνέπειες που αυτό μπορεί να έχει για τους λαούς. 

Όμως και η πρόταση της εξόδου από την ΕΕ ή ακόμη και μόνον από την Ευρωζώνη είναι ανεπαρκής και κινδυνεύει να οδηγήσει σε μια μαζική εθελοδουλία αν έχει τον χαρακτήρα του «πάμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα». 

Εν προκειμένω είναι βέβαιο ότι η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων θα προτιμήσει την σιγουριά της δυστυχίας στην οποία άλλωστε και έχει γαλουχηθεί από τους κυρίαρχους, από το εγχείρημα μιας αβέβαιης ευτυχίας η οποία μπορεί να είναι καταστροφική αν η έξοδος από το ευρώ και την ΕΕ δεν έχει προηγουμένως προετοιμαστεί θεωρητικά και δεν έχει προσλάβει ένα όσο γίνεται πιο σαφές περιεχόμενο . 

Τα δέκα σημεία της εξόδου από ευρώ και ΕΕ, της παύσης πληρωμών, των εθνικοποιήσεων, της παραγωγικής ανασυγκρότησης ….κλπ. ναι μεν αποτελούν ένα ελάχιστο πλαίσιο κίνησης, είναι όμως ανεπαρκή για να συγκροτήσουν μια ελκτική πειστική πρόταση για ευρύτερες μάζες, ανεπαρκή για να οδηγήσουν σε μια δύσκολη μεν, αίσια δε, έξοδο από το λάκκο των λεόντων. 

Μια άλλη προϋπόθεση που συνδέεται με την προηγούμενη, για να έχει αίσια προοπτική η αναγκαία έξοδος από την ΕΕ, είναι αυτή να στηρίζεται σε ένα οργανωμένο, λαϊκό, μαζικό κίνημα και ένα κομματικό πολιτικό υποκείμενο. 

Και αυτή η προϋπόθεση αποδυναμώνεται επικίνδυνα όταν καλλιεργείται η λογική της εναπόθεσης των ελπίδων μόνον σε μια εκλογική νίκη της αριστεράς και όταν το αριστερό κυβερνών κόμμα λειτουργεί αντιδημοκρατικά και οι πιο σημαντικές αποφάσεις του λαμβάνονται από ένα στενό κύκλο στελεχών. 

Ναι λοιπόν στην άμεση οργανωμένη έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ, όχι στην εθελοδουλία και την άτακτη έξοδο.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΡΕΣΑΛΤΟ

Μια αντι-ΝΑΤΟϊκή συμμαχία;

ΣΑΒΒΑΤΟ 16-5-2015

«Η παγκόσμια ηγεμονία της Αμερικής εξαρτάται άμεσα από το πόσο χρόνο και πόσο αποτελεσματικά θα διατηρήσει την κυριαρχία της στην Ευρασία», γράφει ο Ζμπίγκνιου Μπρεζίνσκι...
soc2
του Λιουμπώφ Λιούλκο
Η διατύπωση αυτή οδηγεί εύλογα στην άποψη ότι στη Σύνοδο Κορυφής του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (8-10 Ιουλίου), στην πόλη Ούφα της Ρωσίας, θα μπορούσε να...
συζητηθεί η δημιουργία μιας στρατιωτικοστρατηγικής σύμπραξης με την Κίνα και την Ινδία.
Η Ρωσία σε στρατιωτικό επίπεδο είναι μια χώρα-κλειδί για την Ευρασία, καθώς είναι η μοναδική που μπορεί να καταστρέψει τις ΗΠΑ σε έναν πυρηνικό πόλεμο. Η πρόταση του υπουργού Άμυνας του Ιράν, Χοσεΐν Ντεχκάν, για συντονισμό των προσπαθειών στον αγώνα ενάντια στην απειλή των ΗΠΑ και των συμμάχων της στην περιοχή, όπως την έκανε στη Διεθνή Συνδιάσκεψη της Μόσχας για ζητήματα ασφάλειας, δεν φαντάζει παράξενη. [ ] Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής για την Εθνική Ασφάλεια και την Εξωτερική Πολιτική του Ιρανικού Κοινοβουλίου Αλαντίν Μπορουντζερί, η χώρα του είναι έτοιμη για διεύρυνση των σχέσεων με τη Ρωσία σε όλους τους τομείς. «Αυτή είναι και η άποψη του ανώτατου θρησκευτικού μας ηγέτη αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ για την εξέλιξη των σχέσεων με τη Ρωσία», είπε ο Μπορουντζερί. Το Ιράν, σύμφωνα με τον στρατηγό Ντεχκάν, θα ήθελε να συνάψει στρατιωτική συμμαχία όχι μόνον με τη Ρωσία, αλλά και με την Κίνα και την Ινδία. Στις συνθήκες των κυρώσεων κατά του Ιράν, η Κίνα βοήθησε το Ιράν να εμπορεύεται πετρέλαιο μέσω του δικού της συστήματος τιμολογήσεων, όταν η Δύση είχε απενεργοποιήσει το σύστημα SWIFT. Και η Ινδία δεν σταμάτησε καθόλου όλον αυτόν τον καιρό να αγοράζει ιρανικό πετρέλαιο, παρά την πίεση των Αμερικανών.
Ο Ιρανός υπουργός Άμυνας εξήγησε ότι η πρότασή του είναι πολύ απλή: η ύπαρξη της κοινής απειλής στην περιοχή από το Ισλαμικό Κράτος και τις άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις των σαλαφιστών, οι οποίες υποστηρίζονται από τις ΗΠΑ, τη Σαουδική Αραβία και το Ισραήλ. [ ]
Η δεύτερη απειλή, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι «η δημιουργία και η διάδοση «κυβερνοστρατών» και η μονομερής αμερικανική κυριαρχία στον κυβερνοχώρο». Λαμβάνοντας υπ’ όψη αυτές τις απειλές, ο υπουργός ζήτησε μια πολύπλευρη αμυντική συνεργασία μεταξύ του Ιράν, της Κίνας, της Ρωσίας και της Ινδίας για την αντιμετώπιση της σκόπιμης επέκτασης του ΝΑΤΟ προς ανατολάς, την εγκατάσταση αντιπυραυλικής ασπίδας στην Ευρώπη και συγκέντρωση αμερικανικών δυνάμεων στον νότο και στα ανατολικά της Κίνας».
Για τη Ρωσική Ομοσπονδία, αυτή η απειλή είναι πραγματικά σοβαρή. Και η Ρωσία δεν μπορεί να τα καταφέρει μόνη της. Θυμίζουμε ότι ο ηγέτης του Ισλαμικού Κράτους επανειλημμένα δήλωσε ότι η Ρωσία, μαζί με τις ΗΠΑ, αποτελεί τον κύριο εχθρό του ΙΚ. Στις γραμμές των μαχητών του, σύμφωνα με τα στοιχεία της FSB (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλειάς), πολεμούν περίπου 1.700 Ρώσοι υπήκοοι.
Για την Κίνα είναι επίσης σημαντικό να αποτρέψει την προώθηση του ΙΚ στη δική της αυτόνομη μουσουλμανική περιοχή των Ουιγούρων. Η Ινδία πολεμά εναντίον των ίδιων τρομοκρατικών ομάδων (ταλιμπάν και άλλες), οι οποίες δρουν εναντίον του Ιράν, στο Αφγανιστάν και στο Πακιστάν. Η κατάσταση στο Αφγανιστάν βρίσκεται στο κέντρο της προσοχής των ρωσικών υπηρεσιών ασφαλείας, καθώς τα σύνορα με το Τατζικιστάν είναι διάτρητα και η Κεντρική Ασία είναι γεμάτη από εξτρεμιστικά κινήματα. Στην Κιργιζία οι εξτρεμιστές εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Ος. Στο Ουζμπεκιστάν η απειλή επικεντρώνεται στην κοιλάδα της Φεργκανά, αν και έως τώρα καταστέλλεται με επιδεξιότητα από τον πρόεδρο Ισλάμ Καρίμωφ.
Ούτε η Ρωσία, ούτε η Κίνα, ούτε η Ινδία προτίθενται να πολεμήσουν ευθέως με τη Σαουδική Αραβία, αλλά αντικειμενικά ενδιαφέρονται να περιορίσουν τη σφαίρα επιρροής της.
Οι συνήθεις αντιρρήσεις εναντίον μιας ανάλογης συμμαχίας θίγουν δύο σημεία. Το πρώτο, ότι η Κίνα δεν έχει φιλικές σχέσεις με την Ινδία, καθώς έχουν σοβαρές εδαφικές διαφορές. Και το δεύτερο, ότι η φιλία μεταξύ Ρωσίας και Ιράν είναι στιγμιαία και ευκαιριακή –εναντίον των ΗΠΑ- ενώ είναι ανταγωνιστές στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Αλλά η Ινδία και η Κίνα συμφωνούν στην κατασκευή και εκμετάλλευση του ηπειρωτικού «δρόμου του μεταξιού» (σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος), ο οποίος θέλουν να περνά μέσα από το Ιράν και τη Ρωσία και να φθάνει στην Ευρώπη.
Η ευκαιριακή φιλία της Ρωσίας και του Ιράν μπορεί να μετατραπεί σε μακροχρόνια. Οι κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας δεν θα αρθούν για μεγάλο ακόμη διάστημα, το Ιράν δεν θα σταματήσει να αναπτύσσει το πυρηνικό του πρόγραμμα και όπλα και ενεργειακή τεχνολογία θα συνεχίζει να αγοράζει από τη Ρωσία, και όχι από τη Δύση. Ή από την Κίνα ή από την Ινδία. Και η ανατολική στροφή στην πορεία της Ρωσίας μας λέει ότι σύντομα οι οικονομίες των ανατολικών γιγάντων θα είναι στενά συνδεδεμένες. Προοπτικά, ήδη έχουν αρχίσει να εξετάζονται κοινά προγράμματα όχι μόνο του ηπειρωτικού «δρόμου του μεταξιού», αλλά και για αγωγούς φυσικού αερίου και πετρελαίου διά μέσου του ίδιου του Αφγανιστάν. Ποιος θα έχει τη φύλαξη αυτών των αρτηριών; Ίσως ακόμη και κοινές ένοπλες δυνάμεις.
Πώς μπορούμε να υλοποιήσουμε την πρόταση του Ιράν; Το Ιράν και η Ινδία μπορούν τελικά να καταστούν πλήρη μέλη του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης στη Σύνοδο Κορυφής της Ούφα, στις αρχές Ιουλίου. Ο Οργανισμός της Σαγκάης, όπου συμμετέχουν η Ρωσία, η Κίνα, το Καζαχστάν, το Τατζικιστάν, η Κιργιζία και το Ουζμπεκιστάν, βάζει ως στόχο του την καταπολέμηση της απειλής της τρομοκρατίας,  και στη Δύση αντιμετωπίζεται σαν κάτι ανάλογο του ΝΑΤΟ. Η είσοδος της Ινδίας και του Ιράν στον Οργανισμό θα σημάνει την αρχή της δημιουργίας ενός πλήρους συστήματος ασφαλείας σε μια τεράστια έκταση με τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των χωρών της Κεντρικής Ασίας, οι οποίες είναι ενταγμένες σε ένα άλλο αμυντικό μπλοκ με τη συμμετοχή της Ρωσίας – τον Οργανισμό του Συμφώνου Συλλογικής Ασφάλειας. Στις 13 Απριλίου, ο πρόεδρος Πούτιν πραγματοποίησε συνάντηση με τους επικεφαλής του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης για την οργάνωση της συνάντησης κορυφής στην Ούφα. «Η Κίνα είναι έτοιμη να συντονίσει τις ενέργειες με όλες τις πλευρές και να ενισχύσει τη συνεργασία στον τομέα της ασφάλειας στο πλαίσιο του Οργανισμού της Σαγκάης», δήλωσε ο υπουργός Δημόσιας Ασφάλειας της Κίνας Γκο Σενκούν, μετά από αυτήν τη συνάντηση. Το κλίμα στην Κίνα είναι ξεκάθαρο.
Όταν στη Σοβιετική Ένωση υπήρχε το Σύμφωνο της Βαρσοβίας, η ΕΣΣΔ ήταν ισχυρό κράτος. Σήμερα, ακόμη και η Σαουδική Αραβία κατόρθωσε να συγκεντρώσει έναν συνασπισμό δέκα κρατών εναντίον της Υεμένης, στον οποίο εντάχθηκαν ως και το Πακιστάν και η Τουρκία. Ποιον λοιπόν συνασπισμό μπορεί να συγκροτήσει η Ρωσία για να αντιμετωπίσει την επίθεση του ΝΑΤΟ;
Μετάφραση – επιμέλεια: 
Σωτήρης Δημόπουλος
Πηγή: 
http://www.pravda.ru/