"O άξονας Ρωσίας-Κίνας και BRICS θα υπερισχύσει των ΗΠΑ



ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΖΟΖΕΦ ΣΤΙΓΚΛΙΤΖ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΔΕΙΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ENOΣ GREXIT

09/06/2015
 
Ότι θα επικρατήσει ο άξονας Ρωσίας-Κίνας-BRICS έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών προβλέπει Γερμανός τραπεζίτης, και ότι η ΕΕ βρίσκεται στην πλευρά που χάνει αφού υπακούει στις πολιτικές της Ουάσιγκτον και έχει επιβάλλει κυρώσεις κατά της Ρωσίας που καταστρέφουν επί της ουσίας τις ευρωπαϊκές οικονομίες αναφέρει ο επικεφαλής οικονομολόγος της γερμανικής Τράπεζας Landesbank , Volker Bremer.
 
Την ίδια στιγμή η Παγκόσμια Τράπεζα αλλά και ο νομπελίστας οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς κρούουν τον "κώδωνα" του κινδύνου για τις συνέπειες που θα έχει στην παγκόσμια οικονμία ένa Grexit.
 
Μοιραία ο ρόλος της Ευρώπης  θα είναι καταστροφικός , κατά τη γνώμη του Γερμανού οικονομικού αξιωματούχου, η «οποία» είχε τα προηγούμενα χρόνια, μια τυφλή  προσήλωση στις πολιτικές της Ουάσινγκτον και στην επιβολή κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
 
Οι  πραγματικές απώλειες της Δύσης λόγω των αντι-ρωσικών κυρώσεων θα είναι  πολύ  μεγαλύτερες από εκείνες που αναφέρουν οι  στατιστικές, και που  πραγματικά θα είναι σε θέση να αλλάξουν την καθεστηκυία παγκόσμια τάξη, τονίζει  ο επικεφαλής οικονομολόγος της γερμανικής τράπεζας Landesbank,  Volker Helmayer σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα  Deutsche Wirtschafts Nachrichten.
 
« Η μείωση των γερμανικών εξαγωγών κατά 18% τον τελευταίο χρόνο ή 34% κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2015, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους,  είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
 
Υπάρχουν ήδη πολλές παρενέργειες , όπως για  παράδειγμα, στην Φινλανδία και την Αυστρία, που κλείνουν  επιχειρήσεις. Η Ρωσία άρχισε να δίνει μικρότερες παραγγελίες στη Γερμανία, επιπλέον,  εάν  οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις δεν  παρακάμψουν τις κυρώσεις ενάντια  στην Ρωσία , θα χαθεί η υψηλή παραγωγική ικανότητα και θα εξανεμιστεί ένα  δυνητικό κεφάλαιο, το οποίο είναι η βάση της ευημερίας μας» … λέει  ο Helmayer.
 
Σε προειδοποιήσεις έναντι του ενδεχομένου ενός Grexit και των αρνητικών εκπλήξεων που αυτό κρύβει για την οικονομία του πλανήτη προέβη σήμερα ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Jim Yong Kim. Εκτεθειμένες οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης.
 
To ρίσκο αναταραχής από την κατάσταση της Ελλάδας δεν πρέπει να υποτιμάται από τις αγορές, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Jim Yong Kim.
 
«Ένα από τα σχόλια που ακούω από ανθρώπους που έχουν περάσει πολλές από αυτές τις κρίσεις είναι ότι πάντα υπάρχουν εκπλήξεις», δήλωσε ο  Kim σε συνέντευξή του στο CNBC.
 
«Πολλοί θεωρούν ότι η αγορά έχει ήδη υπολογίσει τις επιπτώσεις ενός προβλήματος στην Ελλάδα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις, και γι' αυτό θα παρακινούσα όλους όσους συμμετέχουν να κάνουν ότι μπορούν για να επιτευχθεί μια συμφωνία που θα είναι καλή για την Ελλάδα, θα είναι για την Ευρώπη και θα είναι φυσικά καλή και για τον κόσμο»,τόνισε.
 
«Παρατηρώ πολύ προσεκτικά τις παράπλευρες συνέπειες», ανέφερε ο Κιμ. «Μερικές από τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε στενά στην ανατολική Ευρώπη, θα μπορούσαν να έχουν άμεση επίπτωση [από την Ελλάδα]».
 
Αναλυτές της Capital Economics επεσήμαναν σε έκθεσή τους την περασμένη εβδομάδα ότι ενώ οι οι διασυνδέσεις μεταξύ τοπικών τραπεζών στην Ουγγαρία και στη δυτική ευρώπη έχουν περιοριστεί τα τελευταία χρόνια, [οι τράπεζες] παραμένουν ακόμα εκτεθειμένες έναντι μίας ελληνικής εξόδου από το ευρώ. «Μια αναταραχή στην Ελλάδα θα μπορούσε να πλήξει τη Ρουμανία και τη Σλοβακία», πρόσθεσαν οι αναλυτές.
 
Στις ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις ενός Grexit και στην στάση των ευρωπαϊκών χωρών αναφέρεται, σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα»,και ο Αμερικανός οικονομολόγος,κάτοχος βραβείου Νόμπελ, Τζόζεφ Στίγκλιτς.
 
«Η επίγνωση ότι το ευρώ δεν είναι ακαταμάχητο θα έβλαπτε ανεπανόρθωτα τόσο την ΕΚΤ όσο και τους ευρωπαίους κυβερνώντες. Με την πρώτη κερδοσκοπική επίθεση τα επιτόκια των ευρωπαϊκών ομολόγων θα εκτοξεύονταν σε δυσθεώρητα επίπεδα, αρχίζοντας από τις ασθενέστερες χώρες, όπως την Ιταλία. Και ότι στην περίπτωση αυτή θα υπάρξει μια επίθεση και μια κρίση σαφώς πιο βαθιά από τις προηγούμενες, είναι αναπόσπαστο στοιχείο των καπιταλιστικών κοινωνιών», τονίζει.
 
Σε ό,τι αφορά τη στάση της Γερμανίας, ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος σημειώνει:
 
«Το επίπεδο ασυνειδησίας που έχει διαδοθεί, κυρίως στην Γερμανία, είναι τρομακτική. Κάποιοι φτάνουν να δηλώνουν, χαλαρά, ότι οι αγορές πλήρωσαν ήδη τη ρήξη του ευρώ και, μάλιστα, ότι η έξοδος της Ελλάδας θα ήταν κάτι το θετικό για τη Νομισματική Ένωση. Το θεωρώ παραφροσύνη, ίδια αν όχι μεγαλύτερη από την τύφλωση που επικράτησε κατά την αντιμετώπιση της κρίσης της Lehman Brothers, τον Σεπτέμβριο του 2008».
 
Σχετικά με την Ιταλία, ο Τζόζεφ Στίγκλιτς τονίζει ότι «αυτό που λείπει είναι η ζήτηση, η οποία συνεχίζει να συμπιέζεται από την κατεύθυνση που έχει ακολουθήσει η Γερμανία, με την εμμονή στην λιτότητα».
 
Στην συνέχεια ο Αμερικανός οικονομολόγος επανέρχεται στην Ελλάδα και δηλώνει:
 
«Χρόνια δεινών δείχνουν να μην δίδαξαν τίποτα. Ετέθη ο εξωπραγματικός στόχος να πιεσθεί η Ελλάδα να φτάσει σε πρωτογενές πλεόνασμα του 4,5%. Καταλαβαίνετε για τι μιλάμε; Η Ευρώπη έχασε μια δεκαετία και κινδυνεύει σοβαρά να χάσει άλλη μια, όσο συνεχίζει να δηλώνει ικανοποιημένη από μια ανάπτυξη της τάξης του 1%» 
 
Το ερώτημα που προκύπτει φυσικά είναι γιατί ακολουθείται με τέτοια "πίστη" μια τόσο αδιέξοδη πολιτική, που θα οδηγήσει σε σίγουρη ήττα την ΕΕ αλλά και το δυτικό οικονομικό σύστημα. Η οικονομία είναι συνήθως η βιτρίνα, το παρασκήνιο βρίσκεται στο χώρο της γεωπολιτικής.
 
 
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
 

Τι λένε διεθνείς οικονομολόγοι για την Ελληνική κρίση!

ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΛΕΝΕ, ΔΕΝ ΑΚΟΥΝ ΟΜΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ


Εκτύπωση
(ΤΡΙΤΗ 9/5/15 
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ*  
Κατηγορηματική είναι η θέση των 26 οικονομολόγων, οι οποίοι συνυπογράφουν τη δήλωση που δημοσιεύθηκε στους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» του Λονδίνου: «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μοναδική ελπίδα νομιμότητας στην Ελλάδα. Αποτυχία επίτευξης συμβιβασμού θα υπονόμευε τη δημοκρατία μέσα και θα κατέληγε σε πολύ πιο ριζοσπαστικές και δυσλειτουργικές προκλήσεις, θεμελιωδώς εχθρικές προς την ΕΕ» υπογραμμίζουν. Αριστερός δεν είναι κανένας από αυτούς. Κεντρώοι και κεντροαριστεροί είναι οι άνθρωποι. Απλώς προσπαθούν να προειδοποιήσουν τους Γερμανούς (χωρίς πάντως να τους κατονομάζουν, αφού η δήλωσή τους που φέρει τον τίτλο «Την ύστατη ώρα, έκκληση για οικονομική λογική και ανθρωπιά», απευθύνεται γενικά στην ΕΕ) ότι αν συνεχίσουν την ίδια πολιτική, θα φέρουν στην εξουσία πολύ πιο εχθρικές προς την ΕΕ δυνάμεις. «Είναι λάθος να ζητάτε από την Ελλάδα να δεσμευτεί σε ένα παλιό πρόγραμμα που είναι εύκολο να αποδειχθεί ότι έχει αποτύχει, το οποίο έχει απορριφθεί από τους Ελληνες ψηφοφόρους και για το οποίο μεγάλος αριθμός οικονομολόγων (συμπεριλαμβανομένων και των εαυτών μας) πιστεύει ότι ήταν εσφαλμένο εξαρχής» τονίζουν με ιδιαίτερη έμφαση. «Προφανώς μια αναθεωρημένη, μεγαλύτερης διάρκειας συμφωνία με τους θεσμούς των δανειστών είναι αναγκαία. Διαφορετικά η χρεοκοπία είναι αναπότρεπτη, επιβάλλοντας μεγάλους κινδύνους στις οικονομίες της Ευρώπης και του κόσμου - ακόμη και για το ευρωπαϊκό σχέδιο που υποτίθεται ότι η Eυρωζώνη θα ενδυνάμωνε» υποστηρίζουν οι 26 υπογράφοντες. Μεταξύ τους ο νομπελίστας Αμερικανός οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς, ο Γάλλος Τομά Πικετί που έγινε διάσημος παγκοσμίως με το βιβλίο του «Το Κεφάλαιο στον 21ο αιώνα», οΤζέιμι Γκαλμπρέιθ, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας και νυν πρόεδρος του Ιδρύματος Προοδευτικών Ευρωπαϊκών Σπουδών (FEPS) Μάσιμο ντ' Αλέμα και άλλοι.
«Οι διαρκείς παραχωρήσεις που ζητούνται από την (ελληνική) κυβέρνηση σημαίνουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύει να χάσει την πολιτική υποστήριξη και έτσι την ικανότητά του να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που θα βγάλει την Ελλάδα από την κρίση» επισημαίνουν. «Εξι μήνες τώρα, είμαστε απογοητευμένοι που η λιτότητα υποσκάπτει τις θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις του ΣΥΡΙΖΑ, επί των οποίων οι ηγέτες της ΕΕ σίγουρα θα έπρεπε να συνεργάζονται με την ελληνική κυβέρνηση - πιο αξιοσημείωτες η υπέρβαση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς» γράφουν. «Ηλιτότητα μειώνει δραστικά τα έσοδα από τη φορολογική μεταρρύθμιση και περιορίζει τον χώρο για αλλαγή που θα καταστήσει υπεύθυνη και κοινωνικά αποτελεσματική τη δημόσια διοίκηση» γράφουν, επιδιώκοντας να καταστήσουν σαφέστερα και στους μη ειδικούς τιςαρνητικές επιπτώσεις της γερμανικής πολιτικής της λιτότητας.
Από την πρώτη κιόλας φράση του κειμένου τους οι συνυπογράφοντες προειδοποιούν τους πάντες: «Διακυβεύεται το μέλλον της ΕΕ στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και στους θεσμούς των δανειστών της, διαπραγματεύσεις που τώρα βρίσκονται κοντά στην αποκορύφωσήτους». Οι οικονομολόγοι τα λένε, αλλά οι Γερμανοί δεν δείχνουν διατεθειμένοι να ακούσουν απολύτως τίποτα από κανέναν. Ούτε καν από δικούς τους, απολύτως συστημικούς, ακόμη και αν αυτοί είναι Γερμανοί ή Γάλλοι, όπως οι 19 προσωπικότητες της Δεξιάς που ανήκουν στη γερμανική ομάδα Γκλίνικερ και στη γαλλική ομάδα Αϊφελ - Ευρώπη. Αυτοί δημοσίευσαν ένα κείμενό τους με τίτλο «Ας δώσουμε την ευκαιρία της στην Ελλάδα», το οποίο είδε το φως της δημοσιότητας στη γερμανική εφημερίδα «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ», στη γαλλική «Λε Μοντ» και σε άλλες εφημερίδες ευρωπαϊκών χωρών. «Εμείς σκεπτόμαστε ότι θα ήταν λάθος» μια έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, γράφουν χωρίς περιστροφές οι γερμανογαλλικές συστημικές προσωπικότητες. «Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι μέσω των δύο διαδοχικών προγραμμάτων στήριξης, οι Ευρωπαίοι και το ΔΝΤ βοήθησαν την Ελλάδα να εξοφλήσει ιδιώτες δανειστές -πολλοί από τους οποίους ήταν Γερμανοί και Γάλλοι- με έξοδα του Ευρωπαίου φορολογούμενου» ομολογούν, χωρίς να τολμούν να γράψουν ότι οι «ιδιώτες δανειστές» είναι οι γερμανικές και οι γαλλικές ιδιωτικές τράπεζες.
«Η συνδυασμένη έκθεση της Γαλλίας και της Γερμανίας στον ελληνικό κίνδυνο είναι της τάξης των 160 δισεκατομμυρίων ευρώ... Ενα ποσό που μεγάλο μέρος του θα χαθεί σε περίπτωση εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ» υπενθυμίζουν στους ένθερμους οπαδούς του Grexit, ιδίως στη Γερμανία. «Δεν πρέπει να υποτιμήσουμε τον κίνδυνο αλλαγής παραδείγματός στις αγορές, αφού σε περίπτωση Grexit δεν θα θεωρείται πλέον αμετάκλητη δέσμευση το να ανήκει μια χώρα στην Ευρωζώνη» τονίζουν και προσθέτουν και την πολιτική διάσταση. Σε περίπτωση εξόδου της Ελλάδας «η Ευρωζώνη θα έπρεπε να αντέξει το γεωπολιτικό κόστος που συνδέεται με μια αυξημένη αστάθεια στα σύνορά της, χώρια από την αποδυνάμωσή της στη διεθνή σκηνή». Οι Γερμανοί, πάντως, γραμμή δεν αλλάζουν!  
*Δημοσιεύθηκε στο ''ΕΘΝΟΣ'' την Τρίτη 9 Ιουνίου 2015-ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Κ.ΛΑΠΑΒΙΤΣΑΣ: ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ;



Εκτύπωση
ΤΡΙΤΗ 9-6-2015
Του ΚΩΣΤΑ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑ*
Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στο θέμα της διαπραγμάτευσης ήταν ιδιαίτερα πυκνά: κατάθεση προτάσεων από την ελληνική πλευρά, διαρροή των υποτιθέμενων αντιπροτάσεων των δανειστών, απόρριψη τους από τον Έλληνα πρωθυπουργό, συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως στη Βουλή – όπου και πάλι ο πρωθυπουργός απέρριψε διαρρήδην τις αντιπροτάσεις – και άρνηση πληρωμής της δανειακής δόσης στο ΔΝΤ στις 5 του Μάη.  Είναι φανερό ότι είμαστε σε κρίσιμη καμπή.
Το μόνο πολιτικό κόμμα που μπορεί τη στιγμή αυτή να πάει την Ελλάδα μπροστά είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Η ΝΔ σπαράσσεται από αρχηγικές διχόνοιες και υποχωρεί δημοσκοπικά, το Ποτάμι είναι παντελώς αναξιόπιστο και το ΠΑΣΟΚ ημιθανές. Η πρόταση και των τριών στην ουσία είναι να επιστρέψει η χώρα στο μνημονιακό καθεστώς. Το ΚΚΕ έχει χαθεί στους βάλτους του αριστερισμού. Ο δρόμος της Χρυσής Αυγής τέλος, αντιπροσωπεύει τον πλήρη εκτροχιασμό τη χώρας, κοινωνικά και εθνικά. Στον ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει να ακουμπάει η ελπίδα του ελληνικού λαού, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Γι’ αυτό έχει τεράστια σημασία να πετύχει η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και γι’ αυτό η συζήτηση που γίνεται στο εσωτερικό του έχει αυτομάτως εθνική διάσταση.
Μπροστά σ’ αυτές τις κρίσιμες και ιστορικές αναγκαιότητες, επείγει να αναλύσουμε προσεκτικά τις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης και τις αντιπροτάσεις των δανειστών, βγάζοντας συμπεράσματα για την πορεία των διαπραγματεύσεων.  
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Το κείμενο που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση ως βάση συμφωνίας με τους εταίρους μπορεί να συνοψισθεί στα εξής καίρια σημεία:
1. Η κυβέρνηση προβλέπει πρωτογενή πλεονάσματα 0,6% το 2015, 1,5% το 2016, 2,5% το 2017 και 3,5% ετησίως για την πενταετία που θα ακολουθήσει. Αναμφίβολα οι στόχοι είναι χαμηλότεροι από τα εξωπραγματικά 3% για το 2015 και 4,5% για το 2016 που προέβλεπαν τα μνημόνια. Αλλά δεν πρόκειται για πραγματική χαλάρωση της δημοσιονομικής πολιτικής. Αντιθέτως, η διαχείριση που προτείνει η κυβέρνηση είναι πολύ σφιχτή, όπως φαίνεται από την εγκατάλειψη της προοπτικής των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών. Πρακτικά θα έχουμε λιτότητα το 2015-6 και σίγουρα μετά το 2017.
2. Για να επιτευχθούν τα πλεονάσματα του 2015-6, που είναι οι μόνες χρονιές για τις οποίες μπορεί να υπάρξει κάποια ρεαλιστική πρόβλεψη, η κυβέρνηση προτείνει αύξηση της φορολογίας. Το σημαντικότερο μέτρο είναι τρία ποσοστά ΦΠΑ (6,5%, 11% και 23%), όπου το χαμηλό θα περιλαμβάνει τα φάρμακα και το μεσαίο τα βασικά τρόφιμα, την ενέργεια και το νερό. Πρόκειται για σημαντική αύξηση των έμμεσων φόρων, αλλά όντως γίνεται προσπάθεια να υπάρξει αναδιανομή κρατώντας τα ποσοστά χαμηλά για τα πιο λαϊκά αγαθά, όπως φαίνεται κυρίως από τη μείωση στο ηλεκτρικό ρεύμα (από 13% σε 11%). Εξ ορισμού όμως, αν τελικά επισυμβεί η αύξηση του ΦΠΑ με τρόπο ώστε να επιτευχθεί το πλεόνασμα, θα υπάρξει σημαντική φορολογική αφαίμαξη.
3. Η κυβέρνηση προτείνει επίσης αυξήσεις στην εισφορά αλληλεγγύης, με το βάρος να πέφτει στα πλουσιότερα στρώματα, έκτακτη εισφορά από τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων, φόρο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, πληρωμές για τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών, φόρο πολυτελείας και άλλα φορολογικά μέτρα. Προτείνει επίσης, μια σειρά διοικητικών και νομοθετικών μέτρων για την πάταξη της φοροδιαφυγής, τον περιορισμό της φοροαποφυγής και τη βελτίωση της συλλογής των φόρων.
4. Πέραν των δημοσιονομικών μέτρων η κυβέρνηση προτείνει ιδιωτικοποιήσεις ύψους 3,2 δις για το 2015-16, 2,1 δις για το 2017-19 και 10,8 δις για την περίοδο μετά το 2020. Θα υπάρξει βέβαια πρόβλεψη για επενδύσεις και προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων στις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις, ενώ θα γίνει χρήση των εσόδων για κοινωνική ασφάλιση και την ενδυνάμωση της Τράπεζας Επενδύσεων που μέλλεται να ιδρυθεί.
5. Στην κοινωνική ασφάλιση οι προτάσεις περιλαμβάνουν άρση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος για το 2015-16 και σταδιακή απάλειψη των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων μέχρι τα 62. Επίσης προτείνεται μια σειρά επιμέρους μέτρων για τον περιορισμό της εισφοροαποφυγής και της ανασφάλιστης εργασίας.
6. Στα εργασιακά η κυβέρνηση προτίθεται να επανεισάγει τις συλλογικές συμβάσεις και να επαναφέρει τον κατώτατο μισθό στα επίπεδα του 2010 μέχρι το τέλος του 2016.
7. Στο θέμα των «κόκκινων δανείων» προτείνεται ο σχηματισμός ομάδας εργασίας για την διαμόρφωση μέτρων που θα αποσυμπιέσουν σταδιακά την κατάσταση. Παράλληλα, θα υπάρξει προσωρινή αναστολή των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.
8. Η κυβέρνηση εισηγείται επίσης σειρά μεταρρυθμίσεων στη Δικαιοσύνη, στον Πτωχευτικό Κώδικα, στον τουρισμό, στο εμπόριο, στις τηλεπικοινωνίες, στα ελεύθερα επαγγέλματα, στο κτηματολόγιο, στη δημόσια διοίκηση και στον τομέα της ενέργειας.
9. Τέλος, η κυβέρνηση προτείνει δύο μέτρα για την αναδιάρθρωση του χρέους το 2015-16. Πρώτον, το 2015 θα υπάρξει αποπληρωμή των ομολόγων που διακρατεί η ΕΚΤ, με κονδύλια που θα παράσχει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ). Δεύτερον, το 2015-16 θα υπάρξει αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ με κονδύλια που επίσης θα παράσχει ο ΕΣΜ. Το συνολικό ύψος των νέων δανείων δεν αναφέρεται, αλλά λογικά θα είναι περίπου 50 δις. Στη βάση αυτή εκτιμάται ότι η Ελλάδα θα μπορέσει να επιστρέψει στις αγορές το Μάρτιο του 2016. Η κυβέρνηση επίσης ζητά από τους «θεσμούς» να υπάρξει κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης της ανάπτυξης το 2016-2021, το οποίο όμως δεν προσδιορίζεται όσον αφορά το ύψος, ή τον χαρακτήρα του.
Οι προτάσεις της κυβέρνησης αντιπροσωπεύουν έναν πολύ επώδυνο συμβιβασμό και πρέπει οπωσδήποτε να γίνει εσωτερική συζήτηση στον ΣΥΡΙΖΑ για τις επιπτώσεις τους όσον αφορά την υλοποίηση του Προγράμματος της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει αναφορά σε διαγραφή του χρέους (πόσο μάλλον βαθιά), δεν υπάρχουν φοροαπαλλαγές (12000 αφορολόγητο, ΕΝΦΙΑ κλπ.), αλλά επιβάλλεται νέος ΦΠΑ και άλλοι φόροι, η «σεισάχθεια» αναβάλλεται, η εθνικοποίηση των τραπεζών δεν αναφέρεται, και ούτω καθεξής. Θυμίζω ότι το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης δεν ήταν κάποιου είδους μπολσεβικισμός, αλλά ένας μετριοπαθής κεϋνσιανισμός. Ο συμβιβασμός που προτείνει η κυβέρνηση στους «θεσμούς» δημιουργεί πραγματικά ερωτηματικά για την υλοποίησή του.
Είναι φανερό ότι η διαπραγματευτική στρατηγική της κυβέρνησης είναι να κλείσει την αξιολόγηση παίρνοντας μια ανάσα ρευστότητας, ενώ παράλληλα επιδιώκει να εξασφαλίσει δέσμευση των δανειστών για το χρέος και την ανάπτυξη. Ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να κάνει βήματα μακριά από τοΠρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, αλλά προσπαθεί να διατηρήσει την ελπίδα μιας εναλλακτικής πορείας στο μέλλον.  
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ
Πως λοιπόν αντέδρασαν οι «εταίροι»; Αν κρίνουμε από το κείμενο που έχει διαρρεύσει, η αντίδραση ήταν στυγνή:
1. Οι «θεσμοί» απαιτούν πρωτογενή πλεονάσματα 1% το 2015, 2% το 2016, 3% το 2017, 3,5% το 2018 και 3,5% για κάθε χρόνο που ακολουθεί. Οι στόχοι δεν είναι πολύ διαφορετικοί από αυτούς της ελληνικής πλευράς και υπόρρητα αναγνωρίζεται ότι οι παλαιότεροι ήταν ανέφικτοι. Είναι ένας συμβιβασμός από την πλευρά των δανειστών. Η δημοσιονομική διαχείριση όμως παραμένει πολύ σφιχτή, πρακτικά θα υπάρχει καθεστώς λιτότητας για πολλά χρόνια.  
2. Το πρόβλημα είναι βέβαια ότι οι «θεσμοί» εκτιμούν ότι, με την τρέχουσα πορεία, το 2015 η ελληνική οικονομία θα έχει πρωτογενές έλλειμμα ύψους 0,66%. Προφανώς επίσης δεν δέχονται τις εκτιμήσεις για τα έσοδα που θα προκύψουν από τα μέτρα της ελληνικής πλευράς. Άρα απαιτούν τη λήψη «συγκεκριμένων και υψηλής ποιότητας» μέτρων, ώστε να επιτευχθούν τα πλεονάσματα για το 2015-6 και με τρόπο συμβατό με Μεσοπρόθεσμο για το 2016-19. Όπερ σημαίνει:
3. Κυρίως αύξηση του ΦΠΑ ώστε να αποφέρει επιπλέον περίπου 2 δις ευρώ. Θα υπάρχουν δύο ποσοστά 23% και 11%, όπου στο χαμηλό θα ενταχθούν τρόφιμα, φάρμακα και ξενοδοχεία (και άρα η ενέργεια θα πάει στο υψηλό ΦΠΑ). Θα καταργηθούν οι εκπτώσεις για τα νησιά.  
4. Οι «θεσμοί» απαιτούν επίσης πολλά άλλα βαριά φορολογικά μέτρα, όπως απάλειψη των φορολογικών απαλλαγών για τους αγρότες, συμπεριλαμβανομένης και της επιδότησης για το πετρέλαιο, καθώς και απάλειψη της επιδότησης για το πετρέλαιο θέρμανσης. Ακόμη, προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα, ώστε οι φόροι επί της ακίνητης περιουσίας να έχουν την ίδια απόδοση και το 2015 και 2016, δηλαδή 2,65 δις ευρώ ετησίως. Στο θέμα των εσόδων επίσης, οι «θεσμοί» θέλουν ουσιαστικά απάλειψη των ευνοϊκών δόσεων για την ανακούφιση από τα συσσωρευμένα χρέη.
5. Πέραν των φορολογικών μέτρων, οι «θεσμοί» απαιτούν αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος με περικοπές δαπανών 0,25%-0,5% του ΑΕΠ το 2015 και 1% το 2016. Αυτό σημαίνει μια σειρά μέτρων που περιλαμβάνουν απάλειψη του ΕΚΑΣ και συνταξιοδότηση στα 67 όσων θα συνταξιοδοτηθούν μετά τις 30 Ιανουαρίου 2015.
6. Οι «θεσμοί» προτείνουν ακόμη πλήθος μέτρων για την αναμόρφωση της Δημόσιας Διοίκησης, της Δικαιοσύνης, της ανεξαρτησίας του φοροεισπρακτικού μηχανισμού και της ανεξαρτησίας της ιδιωτικής διαχείρισης του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
7. Στο εργασιακό, προτείνουν διαδικασία διαβούλευσης για τον κατώτατο μισθό, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τις μαζικές απολύσεις και τις απεργίες, με βάση την «άριστη πρακτική» στην Ευρώπη.
8. Προτείνουν ακόμη μέτρα για την απορρύθμιση διαφόρων αγορών και κυρίως της παραγωγής και της διανομής ηλεκτρικού ρεύματος.
9. Απαιτούν επίσης, τη συστηματική συνέχιση εκτεταμένων ιδιωτικοποιήσεων που θα περιλαμβάνουν ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιφερειακά αεροδρόμια, Εγνατία, λιμάνι Πειραιά, λιμάνι Θεσσαλονίκης.
10. Τέλος, οι «θεσμοί» δεν κάνουν καμία αναφορά στην αναδιάρθρωση του χρέους, ούτε σε πρόγραμμα επενδύσεων και ανάπτυξης.
Από το κείμενο λοιπόν, συνάγεται ότι οι δανειστές απαιτούν σκληρά και «υψηλής ποιότητας» φορολογικά μέτρα για να επιτευχθούν τα «χαμηλά» πρωτογενή πλεονάσματα. Παράλληλα ζητούν σκληρά συνταξιοδοτικά μέτρα, σκληρά εργασιακά μέτρα και πλήθος μέτρων απορρύθμισης και απελευθέρωσης των αγορών. Υποτίθεται ότι έτσι θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και θα πάρει η χώρα κάποια ένεση ρευστότητας για το άμεσο μέλλον. Δεν προτείνουν όμως καμία λύση για το χρέος και κανένα πρόγραμμα επένδυσης. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτά θα ακολουθήσουν αργότερα, ίσως μετά από μια «μεγάλη» διαπραγμάτευση για το χρηματοδοτικό κενό της χώρας.  
ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ;
Ορισμένα συμπεράσματα για το που πάμε προκύπτουν αβίαστα:
Η θεωρία ότι υπάρχουν σοβαρές διαφορές ανάμεσα στους πιστωτές, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος της ελληνικής πλευράς, δεν έχει βάση. Η ευρωπαϊκή ελίτ έχει καλούς τρόπους και μιλάει ευγενικά, αλλά δεν υπάρχουν «φίλοι» μας. Όταν φτάσει η ώρα, οι ευγενικοί διαπραγματευτές γίνονται σκληροί, άτεγκτοι και κυνικοί. Έτσι φτιάχτηκαν οι αυτοκρατορίες στο παρελθόν.
Δεν υπάρχει «πολιτική διαπραγμάτευση» με τον τρόπο που αυτή γίνεται συνήθως αντιληπτή στην Ελλάδα, δηλαδή της προσωπικής συμφωνίας των ηγετών. Στο ευρωπαϊκό πλαίσιο οι πολιτικές θέσεις διαμεσολαβούνται από θεσμούς και μηχανισμούς – με μια ευρύτερη έννοια, από τον δημόσιο χώρο – που έχουν τη δικιά τους λογική. Η διαμεσολάβηση αυτή συχνά παίρνει τεχνοκρατική μορφή. Για παράδειγμα, οι στόχοι της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών για το πρωτογενές πλεόνασμα είναι κοντά, αλλά τα συμπεράσματα για τα μέτρα είναι πολύ διαφορετικά. Η τεχνοκρατική διαμεσολάβηση των πολιτικών θέσεων των δανειστών είναι αυστηρή, ακολουθεί τη λογική του ΔΝΤ και άρα ζητά σκληρά μέτρα.
Δεν πρόκειται να υπάρξει πρόταση των δανειστών που δεν θα εμπεριέχει μεγάλο πολιτικό κόστος για τον ΣΥΡΙΖΑ και την ηγεσία του. Ο λόγος είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αντιπροσωπεύει κίνδυνο για το στάτους κβο της Ευρώπης. Οι δανειστές επιδιώκουν να δείξουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ηττήθηκε.
Δεν πρόκειται να υπάρξει πρόταση των δανειστών που θα επιτρέψει στον ΣΥΡΙΖΑ να εφαρμόσει τοΠρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, τώρα ή στο μέλλον. Το πεδίο στο οποίο οι δανειστές σταδιακά παρασύρουν τον ΣΥΡΙΖΑ είναι όλο και πιο μακριά από τις προεκλογικές του θέσεις.
Σχεδόν αβίαστα προκύπτουν και ορισμένες εκτιμήσεις:
Αν υπογραφεί συμφωνία με όρους που θα επιβάλλουν οι δανειστές, ή Ελλάδα θα επιστρέψει ουσιαστικά στο καθεστώς των Μνημονίων, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει συστηματική ανάπτυξη, η ανεργία θα παραμείνει υψηλή, η ανισότητα θα αυξηθεί, η χώρα θα γεράσει και θα μετατραπεί σε ασήμαντο παρία στη διεθνή σκηνή. Αν υπογραφεί μια τέτοια συμφωνία, ο χρόνος θα δουλεύει ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ. Δεν θα υπάρξει περιθώριο για «εσωτερική ρήξη» με τη διαπλοκή και την διαφθορά, ούτε η δυνατότητα κοινωνικής ανατροπής. Θα πρόκειται για καταστροφή και για τη χώρα και για την Αριστερά.
Το ζητούμενο τη στιγμή αυτή δεν είναι να βρεθεί κάποιο κοινό πεδίο ανάμεσα στις προτάσεις της κυβέρνησης και σε αυτές των δανειστών για τον προφανή λόγο ότι κάτι τέτοιο θα μας πάει ακόμη πιο μακριά από το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης. Στην ουσία θα έχουν νικήσει οι δανειστές.
Τα περιθώρια που υπάρχουν για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων είναι ελάχιστα. Η παρατεταμένη έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης που έχουν προκαλέσει οι δανειστές οδηγεί την οικονομία σε ύφεση. Το κράτος αναστέλλει πληρωμές και δε μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Η εκροή καταθέσεων έχει γιγαντωθεί και το τραπεζικό σύστημα βρίσκεται σε οριακό σημείο. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αυξάνονται και η εμπορική πίστη έχει παγώσει. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε όντως δείγματα πολύ καλύτερης διαχείρισης της οικονομίας από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τους τέσσερις αυτούς μήνες, αλλά η μέγγενη των δανειστών άρχισε πλέον να έχει καταστροφικά αποτελέσματα.
Η στρατηγική της ριζοσπαστικής αλλαγής της Ελλάδας κρατώντας τη χώρα στο πλαίσιο της ΟΝΕ, έχει φτάσει το τέλος της. Αυτό είναι το ουσιαστικότερο και σημαντικότερο μήνυμα που έστειλε ο οδοστρωτήρας των δανειστών. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει πραγματικά να αλλάξει την κοινωνία, να αποτρέψει την εθνική κατάπτωση, να βάλει την οικονομία σε πορεία ανάπτυξης και να κερδίσει μια νέα δυναμική θέση για την Ελλάδα στο διεθνές γίγνεσθαι, πρέπει να εξετάσει εναλλακτικούς δρόμους. Η γνώση και η ανάλυση υπάρχουν. Χρειάζεται πολιτική θέληση και αποφασιστικότητα.
*Ο Κώστας Λαπαβίτσας είναι βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ
Πηγή: costaslapavitsas.blogspot.gr- ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Ελλάδα προς δανειστές: "Αν θέλετε λύση δώστε πραγματική βοήθεια και όχι δάνεια"

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ BLOOMBERG - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΟΤΙ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΩ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΤΗΝ "ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ"


09/06/2015
Έντιμη λύση προτείνει η Ελλάδα στους δανειστές ζητώντας πραγματική βοήθεια και όχι δάνειο, ύψους 30 δισ.ευρώ με στόχο η χώρα να μπορεί να ξαναβγεί μόνη της στις αγορές  στο τέλος του 2016.
 
Λύση στο θέμα του χρέους, χωρίς να ληφθεί νέο δάνειο, ζητά η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές, σύμφωνα με πληροφορίες. Με στόχο να μην επιβαρυνθεί ο Ευρωπαίος φορολογούμενος και με άξονα την μετεκλογική ρήση του Γιάνη Βαρουφάκη «δεν θέλουμε άλλο δάνειο», η κυβέρνηση έχει καταθέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μία πρόταση για χρηματοδότηση με περίπου 30 δις που εξασφαλίζει χρηματοδοτικά την Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2016.
 
Αν οι δανειστές το αποδεχθούν, δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα, ενώ η Ελλάδα θα μπορεί να βγει στις αγορές εντός του 2016.
 
Περισσότερο χρόνο ζητάει επισήμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξετάσει αναλυτικά τα δύο νέα ελληνικά κείμενα που εστάλησαν το πρωί της Τρίτης (09/06/2015).
 
Έπειτα από το δημοσίευμα του Bloomberg, το οποίο επικαλούμενο ανώνυμες πηγές βιάστηκε να γράψει ότι οι προτάσεις είναι ασαφείς και δεν κρίνονται ως αξιόπιστες από τους θεσμούς, ο Μαργαρίτης Σχοινάς ξεκαθάρισε ότι οι «νέες προτάσεις των ελληνικών αρχών παραλήφθηκαν νωρίτερα σήμερα και εξετάζονται προσεκτικά».
 
Τίθεται θέμα αξιοπιστίας του Bloomberg αλλά και του υπόλοιπου Διεθνούς Τύπου, ο οποίος ακολουθεί "σοβιετικές" πρακτικές προπαγάνδας κατά της Ελλάδας με πολλά εγχώρια ΜΜΕ να ακολουθούν από κοντά.
 
Το συνολικό ποσό που μπορεί να αντληθεί φτάνει τα 29 δις (με δεδομένο ότι το πρωτογενές πλεόνασμα για φέτος θα είναι 0,6% του ΑΕΠ). Οι πηγές χρηματοδότησης της Ελλάδας χωρίς να συναφθεί νέο δάνειο είναι -3,3 δις από τα SMP για το 2014 – 2015 (δηλαδή τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών
από τα ομόλογα που είχαν αγοραστεί στη δευτερογενή αγορά).
 
Στην ουσία πρόκειται για την χθεσινή πρόταση του διακεκριμένου οικονομολόγου Ν.Ρουμπινί ο οποίος δήλωσε "Δώστε 40 δισ.ευρώ δώρο στην Ελλάδα για να σωθεί η ευρωζώνη" και δεν παρέλειψε να "πλέξει" και τo εγκώμιο της στρατηγικής της ελληνικής κυβέρνησης, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ο Γ.Βαρουφάκης χρησιμοποιήθηκε για να πραγματοποιήσει "έφοδο" κατά των δανειστών ώστε να αναγκαστεί η Α.Μέρκελ να καταστεί απ'ευθείας συνομιλητής του Α.Τσίπρα.
 
Τα χρήματα που ζητά η ελληνική κυβέρνηση μπορούν να αντληθούν ως εξής και χωρίς να επιβαρυνθεί ο Ευρωπαίος πολίτης είναι ως εξής:
 
 Το 1,9 δις ευρώ αφορά το 2014 και το 1,4 δις ευρώ το 2015.
 
-10,9 δις από τη χρησιμοποίηση των αδιάθετων κεφαλαίων του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
-3,5 δις από τη μετακύλιση των ομολόγων ANFA (Agreement on Net Financial Assets). Πρόκειται για τα ελληνικά ομόλογα που αγοράστηκαν για επενδυτικούς σκοπούς από την πρωτογενή αγορά και τα οποία δεν «κουρεύτηκαν» τον Μάρτιο του 2012.
 
-4 δις από τη μετάθεση πληρωμής των τόκων του δεύτερου δανείου από τον EFSF (το δάνειο είναι 50 δις).
 
-1,8 δις από τη οφειλόμενη καταβολή της δόσης.
 
-1,2 δις από την επιστροφή από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF). Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της απόφασης του Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) εκλήθη να επιστρέψει τα κεφάλαια που δεν χρειάστηκε να αξιοποιήσει για την ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών. Το ποσό που συνολικά είχε δανειστεί ήταν 49,7 δις ευρώ, όμως χρησιμοποίησε 40 δις ευρώ, οπότε θα έπρεπε να επιστραφούν 9,7 δις ευρώ. Ωστόσο, το ΤΧΣ επέστρεψε 10,9 δις ευρώ (όσα ομόλογα EFSF κατείχε) ή 1,2 δις ευρώ περισσότερα.
 
-1,1 δις από το πρωτογενές πλεόνασμα του 2015 (υπολογιζόμενος στο 0,6% του ΑΕΠ.
 
-3,1 δις από την αύξηση του ορίου έκδοσης εντόκων γραμματίων που σήμερα είναι στα 14,9 δις.
 
Επισημαίνεται ότι δεν έχουν υπολογιστεί α) το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 (η Ελλάδα προτείνει 1,5% του ΑΕΠ, δηλαδή 2,7 δις, και οι δανειστές 2% του ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 3,5 δις) β) η τελευταία δόση των 7,2 δις του προγράμματος.
 
Αυτό σημαίνει ότι η χρηματοδοτική ενίσχυση της Ελλάδας υπό προϋποθέσεις μπορεί να φθάσει σχεδόν τα 40 δις.Ακριβώς όπως το είχε ζητήσει και ο Νουριέλ Ρουμπινί.
 
Ο Νουριέλ Ρουμπινί έχει απόλυτο δίκιο καθώς η Ελλάδα δικαιούται μιας αληθινής βοήθειας. Η προηγούμενη δεν ήταν βοήθεια, αλλά δανεικά και μάλιστα χορηγήθηκαν με αιματηρούς όρους που οδήγησαν την χώρα 30 χρόνια πίσω τουλάχιστον. Θα είναι η πρώτη φορά που η ΕΕ θα δείξει πραγματική αλληλεγγύη και δεν θα χρειάζεται τα ελεγχόμενα από αυτήν εγχώρια ΜΜΕ να προσπαθούν να πείσουν τους Έλληνες πολίτες ότι τους βοήθαγαν πέντε χρόνια τώρα.
 
Η άποψή του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς πρόκειται για έναν άνθρωπο που στοιχιμάτιζε κατά της ελληνικής οικονομίας και έβγαζε χρήματα από τη σεινή οικονομική κτάσταση της χώρας.
 
Τα χρήματα αυτά, εν μέρει, σύμφωνα με τον διεθνούς φήμης οικονομολόγο, «θα πρέπει να τα εγγυηθεί η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, διαμέσου διαφόρων οδών, ενώ το ΔΝΤ θα πρέπει να διατηρήσει μόνον έναν ρόλο απλής τεχνικής υποστήριξης».
 
Σύμφωνα με τον Ν. Ρουμπινί θα πρέπει να αυξηθούν τα «Emergency Liquidity Agreements» (που δημιουργήθηκαν δια της ηλεκτρονικής οδού από την Τράπεζα της Ελλάδος υπό τον έλεγχο της Φρανκφούρτης) και στη συνέχεια, σε ένδειξη ελπίδας αλλά και άμεσης ανάγκης, να ξαναλειτουργήσει το λεγόμενο «waiver», η εξαίρεση που επιτρέπει την αποδοχή των ελληνικών ομολόγων ως εγγύηση για χρηματοδότηση σε μετρητά, σε ευρώ, έστω και αν δεν διαθέτουν το «investment grade» του Μοοdy"s.
 
H δε καθοριστική φάση, σύμφωνα με τον οικονομολόγο του New York University, είναι να συμπεριληφθεί η Ελλάδα στην ποσοτική χαλάρωση.
 
Ως προς τον ΦΠΑ προτείνονται ρυθμίσεις από την κυβέρνηση για την αύξηση της απόδοσής του (π.χ. να αυξηθεί ο συντελεστής από το 11% στο 12%). Παράλληλα η κυβέρνηση δεν κάνει αποδεκτή την πρόταση των θεσμών για ΦΠΑ 23% στην ηλεκτρική ενέργεια. Ως προς το ασφαλιστικό, εξετάζεται μόνο η κατάργηση των πρόωρων συντάξεων.Ακόμη η κυβέρνηση δεν αποδέχεται κατάργηση του ΕΚΑΣ, μέτρο το οποίο, πάντως, εκτιμάται ότι μπορεί να αποσύρουν από το τραπέζι οι πιστωτές.
 
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΤΟ «ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΣΟΚ», Η ΔΙΠΛΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


ΤΡΙΤΗ 9-6-2015
Εκτύπωση
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ*
Ως τώρα γνωρίζαμε το «δόγμα του σοκ», όπως το περιγράφει εύγλωττα η κυρία Ναόμι Κλάιν, η οποία, είχε μεταξύ των άλλων συνομιλήσει και με τον Πρωθυπουργό, συγχωρώντας του μάλιστα και για το γλωσσικό του ολίσθημα - «Προσπάθησαν να εφαρμόσουν το δόγμα του σοκ, όπως είπε και η Ναόμι Κάμπελ» είχε πει ο κ. Αλέξης Τσίπρας σε οικονομικό φόρουμ στην Κροατία παρουσία του Ζίζεκ.
Η κυρία Κλάιν, λοιπόν, αμφισβητεί την πλέον διαδεδομένη ιστορία της κυρίαρχης ιδεολογίας της εποχής μας, της οικονομικής επανάστασης των ελεύθερων αγορών του Μίλτον Φρίντμαν και καταδεικνύει ότι πρόκειται περί μύθου πως η παγκόσμια νίκη του νεοφιλελεύθερου κινήματος υπήρξε ειρηνική.
Καταδεικνύει ότι, από τη Χιλή του 1973 μέχρι το σημερινό Ιράκ- συμπεριλαμβανομένου και του καθεστώτος Φιουτζιμόρι στο Περού το οποίο υπηρέτησε και εξυπηρέτησε η «εκλεκτή» του κ. Βαρουφάκη» για εκπρόσωπος της χώρας στο ΔΝΤ κυρία Έλενα Παναρίτη-, οι υποστηρικτές του Φρίντμαν, εκμεταλλεύτηκαν επανειλημμένα τη βία και μια σειρά από τρομακτικά σοκ για να επιβάλουν τις ακραίες πολιτικές τους.
Επιπλέον, όπως σημειώνεται εύστοχα στον πρόλογο του βιβλίου της, αποκαλύπτει την εντυπωσιακή ομοιότητα ανάμεσα στις ανακριτικές τεχνικές της CIA και στις εκβιαστικές τεχνικές της Παγκόσμιας Τράπεζας και του ΔΝΤ, στην προσπάθειά τους να επιβάλουν τον καπιταλισμό της καταστροφής σε ολόκληρο τον κόσμο.
Δυστυχώς στην Ελλάδα αυτές τις ημέρες βιώνουμε ένα «διπλό σοκ»: ένα «μικρό» και ένα «μεγάλο», ένα «ασθενές » και ένα «ισχυρό», ένα «μετριοπαθές», ένα «σκληρό» και ένα «ήπιο». Το πρώτο έχει ως αφετηρία του τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα και το δεύτερο τους «Θεσμούς».
Οι διαφορετικές κλίμακες μεταξύ των δύο αλλεπάλληλων σοκ διαφέρουν ωστόσο ως προς τα πόσα βολτ ηλεκτρικού ρεύματος διοχετεύονται στο σώμα της κοινωνίας για να κάνουμε ένα παραλληλισμό και με τις τεχνικές βασανισμού της CIA στο Γκουαντανάμο.
Και τα δύο, παρά ταύτα, βασίζονται στο μοντέλο του άκρατου νεοφιλελευθερισμού, το οποίο υπηρετεί και η υιοθέτηση ακραίων μνημονιακών μέτρων, τα οποία επιβάλλει το «Διευθυντήριο» των Βρυξελλών στην περίπτωση της Ελλάδας και τα αποδέχεται ή και τα προτείνει η ίδια η κυβέρνηση της Αριστεράς, η οποία, απ΄ ότι φαίνεται, για να θυμηθούμε και πάλι την αντίδραση των θυμάτων βασανισμού, πάσχει, μάλλον, από το Σύνδρομο τη Στοκχόλμης – ακόμη κι αν υποστηρίζεται από πολλούς κυβερνητικους παράγοντες ο μύθος ότι μέσω αυτών μπορεί να γίνει κοινωνική αναδιανομή υπέρ των ασθενέστερων.
Εν κατακλείδι, το «διπλό σοκ» που ζούμε αυτές τις ημέρες, με τον κ. Τσίπρα να αποδέχεται την «ήπια εκδοχή» και τους Μέρκερ, Ολάντ, Ντράγκι, Γιούνκερ και Λαγκάρντ να πιέζουν για την «σκληρή εκδοχή» των μέτρων, δεν είναι τίποτα περισσότερο παρά μία ακόμη προσπάθεια- από τις πολλές που έχουμε ζήσει στο παρελθόν: να παγιδευτεί η κοινή γνώμη, μέσω της καλλιέργειας του φόβου, που  δημιουργεί το δέος  που έχει ως αφετηρία του την κοινωνική ανασφάλεια και την αβεβαιότητα,  να αποδεχθεί και να «νομιμοποιήσει» την συνέχιση του ίδιου μοντέλου οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.
*Πηγή: www.hitandrun.gr

ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!



Εκτύπωση
ΤΡΙΤΗ 9-6-2015
Του ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ* 
Είναι μια φωτογραφία από το παρελθόν. Για την ακρίβεια είναι ένα πρωτοσέλιδο από το μακρινό (αλλά και τόσο κοντινό) 1981. Δεν ήταν το μόνο.
Αλλά ήταν και παραμένει ενδεικτικό. Ενδεικτικό ενός κλίματος και μιας
προπαγάνδας που κράτησε σχεδόν 40 χρόνια. Και συνεχίζεται!
Ήταν τότε – την 1η Γενάρη 1981 – που η Ελλάδα γινόταν και επισήμως μέλος της Αγίας Οικογένειας των Βρυξελλών.
Ήταν η εποχή που η ένταξη στην ΕΟΚ (και σημερινή ΕΕ) συνοδευόταν με τις θεωρίες για τα «χρυσά κουτάλια» με τα οποία θα «έτρωγε» ο ελληνικός λαός.

Θεωρίες που στη συνέχεια έγιναν φληναφήματα για «απάνεμα λιμάνια» και μπουρδολογίες για «κοινά ευρωπαϊκά σπίτια».
Διανύουμε την τέταρτη δεκαετία από την ένταξη της χώρας στην ΕΕ. Είναι η ώρα του απολογισμού:
Συγκρίνετε την πραγματικότητα της παραγωγικά αποσαθρωμένης Ελλάδας με τις κίβδηλες υποσχέσεις των «ταγών του Έθνους» που την έριξαν στην αρένα αυτής της αδυσώπητης «Ιεράς Συμμαχίας».
Συγκρίνετε την Ελλάδα που έχει τεθεί στην Προκρούστια κλίνη των «προστατών», των «κηδεμόνων» και των «σωτήρων» με τα παραμύθια περί απαλλαγής (!) από προστάτες και κηδεμόνες!
Συγκρίνετε την Ελλάδα που ο λαός της έχει περιπέσει ακόμα πιο βαθειά στην εξάρτηση της φτώχειας, της ανέχειας, της ανασφάλειας, των εκβιασμών, των απειλών και της τρομοκρατίας με τα «φύκια» των εγχώριων και ξένων κονκισταδόρες που έταζαν «ισοτιμία» (!) με τα ισχυρότερα ευρωπαϊκά κράτη…
Συγκρίνετε το ψέμα των λόγων με την αλήθεια των πράξεων και των γεγονότων.
Βάλτε δίπλα στα χιλιάδες κηρύγματα υπέρ «εταίρων» και «φίλων» τις εικόνες με τις φιγούρες των Γιούνκερ, Μέρκελ, Σόιμπλε, Ντάιζελμπλουμ…
Και 1.000 άρθρα να γράψει η στήλη ποτέ δεν θα καταφέρει – το ομολογούμε - να αποδώσει πιο παραστατικά την άβυσσο που χωρίζει το απατηλό ψέμα των ευχολογίων περί «απαλλαγής από προστάτες και κηδεμόνες» από την τραγική αλήθεια που εκπροσωπούν οι Ντράγκι, οι τοκογλύφοι και οι «θεσμοί»…
Είναι ώρα απολογισμού και αναστοχασμού:
Από τη μια, ο δρόμος της Κόλασης στον οποίο πορεύεται και βυθίζεται ο λαός και ο τόπος. Από την άλλη, η αναγκαιότητα του άλλου δρόμου. Του δρόμου της εξόδου από την ΕΕ. Της μη αναγνώρισης του χρέους. Και της απαλλαγής από την εξουσία εκείνων που το δημιουργούν φορτώνοντάς το στις πλάτες του λαού.
Έξοδος από την ΕΕ! Είναι αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση και αδήριτη αναγκαιότητα.
Μια αναγκαιότητα που τίποτα δεν μπορεί να την περιγράψει εναργέστερα και πειστικότερα από μια απλή πράξη: Τη σύγκριση ανάμεσα στο τι έλεγαν το ’81 (και λένε μέχρι σήμερα) και τα όσα διέπραξαν (και συνεχίζουν να διαπράττουν).
Συγκρίνετε…  
*Δημοσιεύθηκε στο ''enikos.gr'' τη Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΙΣΚΡΑ

Η επόμενη μέρα της ρήξης


ΤΡΙΤΗ 9-6-2015
Όταν τα ήπια επιχειρήματα, για το «σπίτι των λαών», τη δυνατότητα της ΕΕ να μεταρρυθμιστεί και την πειθώ των λογικών επιχειρημάτων, καταρρέουν τότε επιστρατεύεται το τελευταίο επιχείρημα των Μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων: Η ρήξη εμφανίζεται σαν ισοδύναμο της επιστροφής στην «εποχή των σπηλαίων».

Αξίζει έτσι να επιχειρήσουμε να σκιαγραφήσουμε το περίγραμμα της επόμενης μέρας της ρήξης, δηλαδή της αθέτησης πληρωμών και της μονομερούς διαγραφής του δημόσιου χρέους και της εξόδου από την ευρωζώνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι αναγκαίο δε να τονισθεί το τεράστιο μεθοδολογικό πρόβλημα που εγείρεται καθώς με τα δεδομένα του σήμερα επιχειρείται να λυθεί μια εξίσωση του αύριο, όταν όλες οι παράμετροι του προβλήματος θα έχουν αλλάξει άρδην.

Πρόκειται μάλιστα για περιορισμό που δεν επιδρά μόνο ούτε καν κυρίως αρνητικά, δεδομένου ότι η σύγκρουση με το κεφάλαιο θα στερήσει την κοινωνία από πολύτιμους και υπαρκτούς πόρους (πχ τα 6 δισ. καθαρών εισροών από τις δοσοληψίες με την ΕΕ το 2015), αλλά κατά βάση θετικά, δεδομένης της ασύλληπτης καταστροφής παραγωγικών δυνάμεων, που τείνει να λάβει ενδημικό χαρακτήρα: από την ανεργία που έχει σταθεροποιηθεί στο 26%, μέχρι το αργούν παραγωγικό δυναμικό που στη βιομηχανία αγγίζει το 34%.

Επτά είναι οι τομείς που θα επηρεαστούν άμεσα την επόμενη μέρα της ρήξης κι έχουν επίσης σημασία τόσο για τα λαϊκά εισοδήματα όσο και για την οικονομία: Νόμισμα, χρηματοδότηση εισαγωγών και ελλειμμάτων του κρατικού προϋπολογισμού, τράπεζες, διατροφή, ενέργεια και φάρμακα.

Η ισοτιμία του νέου νομίσματος το πρώτο χρονικό διάστημα θα είναι συνδεδεμένη και σε σχέση ένα προς ένα με το ευρώ, παρότι η ισοτιμία που αντιστοιχεί στη δομή της ελληνικής οικονομίας είναι χαμηλότερη ακόμη κι απ’ αυτήν που έχει σήμερα το ευρώ: Μια ισοτιμία ιδανικά «μαλακή» (λόγω της παρουσίας των νοτίων χωρών στην ευρωζώνη) για να μπορεί να εξάγει η Γερμανία, καταστροφικά «σκληρή» ωστόσο για την περιφέρεια. Η πρόσδεση στο ευρώ θα είναι πολιτική απόφαση για να αποτραπούν τιμωρητικού χαρακτήρα κερδοσκοπικές επιθέσεις στη νέα δραχμή και τα απανωτά σοκ στις καθημερινές συναλλακτικές συνήθειες.

Ανάλογες πρακτικές «σύνδεσης» δεν ακολουθούνται μόνο από «κλειστές οικονομίες», αλλά και από υπερ-διεθνοποιημένες όπως του Χονγκ Κονγκ. Οι επιπτώσεις της υποτίμησης στα λαϊκά εισοδήματα μπορούν να εξουδετερωθούν με ανάλογες μισθολογικές αυξήσεις, ενώ στο επίπεδο τιμών, όπως έχει δείξει ο Θ. Μαριόλης, θα είναι ελεγχόμενες. Δεν θα προκύψει δηλαδή ανεξέλεγκτος πληθωρισμός. Κίνδυνος που είναι αστείο να προβάλλεται σε μια οικονομία η οποία πάσχει από αποπληθωρισμό και, σε επίπεδο ευρωζώνης, για την αντιμετώπισή του ξοδεύονται μηνιαίως 60 δισ. ευρώ, μέσω του προγράμματος Ποσοτικής Χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Δάνεια που έχουν συναφθεί σε ευρώ, με νόμο θα μετατραπούν στο νέο νόμισμα.

Το αναγκαίο συνάλλαγμα για την κάλυψη του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου που (χωρίς καύσιμα και πλοία) ανήλθε το 2014 σε 8,13 δισ. ευρώ (από 16,04 δισ. το 2010) μπορεί να καλυφθεί από το πλεονασματικό ισοζύγιο ταξιδιωτικών υπηρεσιών που το 2014 ανήλθε σε 11,32 δισ. ευρώ (13,39 δις. εισπράξεις μείον 2,07 πληρωμές). Η μικρή παρουσία καθετοποιημένων τουριστικών δραστηριοτήτων, που ελέγχονται από πολυεθνικές-παρά την αυξανόμενη τους διείσδυση στον κλάδο τα τελευταία χρόνια, επιτρέπει σε μια κυβέρνηση να παρέχει τα κατάλληλα κίνητρα για να συγκεντρώσει αυτούς τους πόρους.Επιπλέον το κλίαρινγκ (μη εγχρήματες μορφές ανταλλακτικού εμπορίου) μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγκη συναλλάγματος, ενώ έξυπνα μέτρα προώθησης των εισαγωγών, όπως αυτά που εφαρμόζει πετυχημένα η Αργεντινή με την υποχρέωση που αναλαμβάνει κάθε εισαγωγέας να εξάγει ένα συγκεκριμένο ποσοστό της αξίας των εισαγωγών του, περιορίζουν την ανάγκη σε συνάλλαγμα και τονώνουν τις εξαγωγές.

Ανάγκη για κάλυψη των ελλειμμάτων του κρατικού προϋπολογισμού δεν υπάρχει τουλάχιστον για παλιούς και νεοφώτιστους λάτρεις των Μνημονίων που υποστηρίζουν ότι παρέδωσαν πλεονάσματα. Για όλους τους υπόλοιπους που οι αυξημένες ανάγκες επανασύστασης των εσχάτως παρηκμασμένων και μόνιμα ελλιπών κοινωνικών δομών αποτελούν προτεραιότητα υπάρχει η δυνατότητα κοπής νέου χρήματος, που φυσικά κινείται σε περιορισμένα όρια. Πέρα απ’ αυτά υπάρχει η βασιλική οδός του εσωτερικού δανεισμού, που κάλλιστα μπορεί να μετατραπεί σε εργαλείο αναδιανομής κι ενίσχυσης των χαμηλών εισοδημάτων, δείχνοντας πως δεν είναι μεμπτές όλες οι μορφές χρέους. Έτσι άλλωστε ήταν σε έναν βαθμό όσο το ελληνικό δημόσιο κάλυπτε τις χρηματοδοτικές του ανάγκες μέσω της έκδοσης εντόκων γραμματίων που απευθύνονταν στο αποταμιευτικό κοινό, ακόμη και τη δεκαετία του ‘90. Ενδεικτικά, το 1998 το 80% του δανεισμού ήταν εσωτερικός, με το 70% αυτού του δανεισμού να είναι βραχυχρόνιος, μικρού δηλαδή κινδύνου.

Η Συνθήκη του Μάαστριχτ κατήργησε αυτή την δυνατότητα προς όφελος των τραπεζών γενικά (που εξαφάνισαν έτσι τον ανταγωνισμό τον οποίο δέχονταν) και των χρηματοπιστωτικών κολοσσών ειδικότερα που ανέλαβαν τον δανεισμό των κρατών. Η ασφάλεια που παρέχει ο εσωτερικός δανεισμός φαίνεται πεντακάθαρα στην περίπτωση της Ιαπωνίας που τα επίπεδα ρεκόρ του δημόσιου χρέους της (246,1% για το 2015), ακριβώς επειδή είναι εσωτερικός κι επιδεχόμενος επομένως άπειρων αθόρυβων αναδιαρθρώσεων, δεν έχουν οδηγήσει σε υποβάθμιση το αξιόχρεό της από τους οίκους αξιολόγησης.

Ο κίνδυνος που αποτελεί για την διεθνή κερδοσκοπία ο εσωτερικός δανεισμός φάνηκε κι από την τιμωρητική συμπεριφορά που επιδείχθηκε με αφορμή το PSI τον Φεβρουάριο του 2012 όταν για τους ομολογιούχους δεν προβλέφθηκε καμιά πρόνοια. ΔΝΤ και χρηματοπιστωτικοί οίκοι ήθελαν να εξαλείψουν για πάντα αυτή την δυνατότητα. Αντίθετα, μια κυβέρνηση που θέλει να επανασυστήσει την εσωτερική αγορά δανεισμού οφείλει να αποζημιώσει στο ακέραιο τους ομολογιούχους που καταστράφηκαν το 2012, ορίζοντας ενδεχομένως κι ένα πλαφόν, πχ. 100.000 ευρώ, για να αποκλειστούν τα πολύ υψηλά εισοδήματα.

Η άμεση εθνικοποίηση των τραπεζών θα απαλλάξει την κοινωνία από την αγωνία του παρατεταμένου επιθανάτιου ρόγχου τους. Οι τράπεζες σήμερα, παρά τα 211 δισ. που έχουν πάρει από το 2008 υπό την μορφή ρευστού και εγγυήσεων, είναι σε πολύ χειρότερη μοίρα όπως δείχνει η σχέση δανείων και καταθέσεων: από μια σχέση θαυμαστής ισορροπίας το 2000 (δάνεια 108,23 δισ. ευρώ προς καταθέσεις 109,23 δισ. ευρώ ή 99%) σε μια ασυμμετρία που προκαλούσε ζάλη το 2009 (300,32 δισ. δάνεια προς 237,53 δισ. καταθέσεις ή 126%) η οποία έχει επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο (214 δισ. δάνεια τον Ιανουάριο του 2015 προς 147 δισ. καταθέσεις ή 146%, με τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια να ανέρχονται σε 78 δισ. ευρώ) κι η οποία έχει ήδη επιδεινωθεί και θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο, λόγω της φυγής των καταθέσεων που προκαλεί η πολιτική ασφυξίας της ΕΚΤ.

Στα είδη διατροφής, με βάση μελέτη τη ΠΑΣΕΓΕΣ που εξετάζει 41 βασικά αγροτικά – διατροφικά προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής για το έτος 2011 (Αύγουστος 2012) παρατηρείται αυτάρκεια (όπως ορίζεται η παραγωγή προς την κατανάλωση, με την κατανάλωση να ορίζεται ως παραγωγή συν εισαγωγές μείον τις εξαγωγές) στο ελπιδοφόρο επίπεδο του 91,5%. Με μια δεύτερη ωστόσο ματιά φαίνεται ότι η υψηλότερη αυτάρκεια παρατηρείται σε μη αναγκαία προϊόντα (ελιές βρώσιμες 996%, σταφίδα 275%, αλιεύματα 221%, πορτοκάλια 191% και ακτινίδια 180%), ενώ η χαμηλότερη στα σχεδόν απαραίτητα (ζάχαρη 14%, κρέας βόειο 29%, φακές 33%, σιτάρι μαλακό 33% και χοιρινό 36%).

Η περίπτωση της ζάχαρης ωστόσο είναι χαρακτηριστική για να φανεί η καταστροφή που επήλθε στην αγροτική παραγωγή λόγω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και των οδηγιών της ΕΕ που οδήγησαν σε κλείσιμο τα εργοστάσια της ΕΒΖ, προς όφελος των γερμανών εξαγωγέων κι έτσι η Ελλάδα από καθαρός εξαγωγέας έγινε καθαρός εισαγωγέας. Ανάλογα παραδείγματα υπάρχουν και στην κτηνοτροφία. Η δυνατότητα να καλύψει μια χώρα το κενό, στο πλαίσιο μιας στροφής της πολιτικής της, αποδείχθηκε το 2010 όταν η Ρωσία προέβη σε μαζικές αγορές νεαρών αγελάδων γαλακτοπαραγωγής από τη Δ. Ευρώπη καταφέρνοντας να γίνει αυτάρκης σε 2 χρόνια μέσα.

Σε ό,τι αφορά τα στερεά καύσιμα η αγορά χαρακτηρίζεται από υπερπροσφορά με εγκατεστημένη ισχύ 17.500 MW και τη ζήτηση να ανέρχεται στο ανώτατο σημείο της στις 7.000 MW. Όπως συμβαίνει και στην παραγωγή των τροφίμων, έτσι και στην ενέργεια αν δεν υπήρχαν οι οδηγίες της ΕΕ στο πλαίσιο της λεγόμενης απελευθέρωσης, θα μπορούσε να παράγεται πολύ φθηνότερο ρεύμα, σταματώντας για παράδειγμα την σκανδαλώδη χρηματοδότηση των ιδιωτών που ελέγχουν τις ΑΠΕ, επιτρέποντας την επέκταση της ΔΕΗ, κλπ. Σε ό,τι αφορά τα υγρά καύσιμα η στρατηγική συνεργασία της Ελλάδας με τη Ρωσία κι η επιλογή του Ιράν ως προμηθευτή, στη θέση των αμερικάνικων προτεκτοράτων, μπορεί να εξασφαλίσει πολύ πιο φθηνά καύσιμα.

Τέλος, στα φάρμακα μπορεί σήμερα η εγχώρια παραγωγή (από 27 φαρμακοβιομηχανίες) να καλύπτει το 18% μόνο της ζήτησης με το υπόλοιπο 82% να καλύπτεται από πολυεθνικές, οι ίδιοι ωστόσο οι βιομήχανοι που καταγγέλλουν την σκανδαλώδη πριμοδότηση των πολυεθνικών στα χρόνια του Μνημονίου κι οποίοι εξάγουν σε 80 χώρες, έχουν δηλώσει ότι μπορούν να καλύψουν με ποιοτικά φάρμακα σε χαμηλό κόστος το 70% της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και το 50% της νοσοκομειακής. Αρκεί να δοθούν οι κατάλληλες οδηγίες στη συνταγογράφηση…

Εν κατακλείδι στα τρόφιμα, την ενέργεια, τα φάρμακα αλλά και γενικότερα, η επαναστατική ρήξη, γιατί καμιά αστική κυβέρνηση δεν μπορεί να εφαρμόσει τα παραπάνω μέτρα, θα απελευθερώσει ασύλληπτες προοδευτικές κοινωνικές δυνάμεις, που σήμερα ακρωτηριάζονται, επιτρέποντας στην κοινωνία να εισέλθει σε ένα νέο «χρυσό αιώνα»…
- See more at: http://www.drachmi5.gr/politiki-apopseis/i-epomeni-mera-tis-rixis#sthash.TEh7n517.dpuf