Επίδομα θέρμανσης: «Μαύρος» χειμώνας για τους Έλληνες

Χορηγία της κυβέρνησης 


ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ


Επίδομα θέρμανσης: «Μαύρος» χειμώνας για τους Έλληνες, χορηγία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ
Αριστερό ...φιλοδώρημα το φετινό επίδομα θέρμανσης - «Πετσόκοψαν» στο μισό τον αριθμό των δικαιούχων και μείωσαν κατά 20% την ποσότητα του πετρελαίου, την ώρα που το μεγάλο κεφάλαιο και οι εφοπλιστές συνεχίζουν να απολαμβάνουν φορολογική ασυλία.
Τις συνέπειες της εγκληματικής πολιτικής της... αριστερής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζουν να πληρώνουν κάθε ημέρα που περνά οι Έλληνες πολίτες. Τελευταίο «χτύπημα» οι ανάλγητες αποφάσεις των κ.κ. Τσίπρα – Καμμένου για το φετινό επίδομα θέρμανσης.
Οι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ ξέχασαν μεμιάς την ύπαρξη της ανθρωπιστικής κρίσης που έκαναν παντιέρα προεκλογικά, λησμόνησαν τους συμπολίτες μας που έχασαν τις ζωές τους προσπαθώντας να ζεσταθούν με μαγκάλια και αυτοσχέδιες ξυλόσομπες και άφησαν την αιθαλομίχλη να "πνίγει" τις πόλεις κάθε χειμώνα και να απειλεί την υγεία των Ελλήνων.
Αποφάσισαν να μετατρέψουν σε... φιλοδώρημα το φετινό επίδομα θέρμανσης, καθώς, σύμφωνα με τις νέες αποφάσεις που ανακοίνωσαν, όχι μόνο «πετσοκόβεται» στο μισό ο αριθμός των δικαιούχων σε σχέση με το 2014, αλλά μειώνεται και κατά 20% η ποσότητα του πετρελαίου που δικαιούνται!
Οι θλιβεροί τύποι του οικονομικού επιτελείου αποφάσισαν να μαζέψουν χρήματα από τη μείωση του επιδόματος θέρμανσης, την ίδια ώρα που το μεγάλο κεφάλαιο και οι εφοπλιστές συνεχίζουν να απολαμβάνουν φορολογική ασυλία.
Η αδιαφορία τους για τις χιλιάδες οικογένειες που θα ξεπαγιάσουν από τις αποφάσεις τους, δεν τους αγγίζει.
Αριστερή αδιαφορία και... απελπισία
Τα εισοδηματικά κριτήρια δεν αποδείχθηκαν αρκετά, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να… προνοήσει και νέα, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση, ψαλιδίζοντας ακόμα περισσότερο το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης.
Συγκεκριμένα, προκειμένου να μην στείλει στα… τάρταρα το εισοδηματικό κριτήριο, μειώνει κατά περίπου 15% - 20% το όριο της κατανάλωσης για κάθε νοικοκυριό που επιδοτείται, ενώ θεσπίζει οικογενειακά κριτήρια και στο ύψος της συνολικής επιδοτούμενης κατανάλωσης, με διαφορετικά όρια για τους άγαμους και τους έγγαμους.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που προβλέπει το Μνημόνιο, το ποσό του κονδυλίου του επιδόματος θέρμανσης θα πρέπει τη φετινή χειμερινή περίοδο να μειωθεί κατά 50%, δηλαδή από τα 210 εκατομμύρια ευρώ να πέσει στα 105.
Συνοπτικά το βασικό σχέδιο για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης περιλαμβάνει:
- Κατάργησης της προκαταβολής του 25%
- Μείωση της επιδότησης ανά λίτρο: 25 λεπτά € αντί για 35 λεπτά €
- Επιβολή νέων αυστηρότερων εισοδηματικών κριτηρίων
Εισοδηματικά κριτήρια για:
Άγαμους: Ετήσιο εισόδημα έως 12.000€ (από 30.000 € πέρυσι)
Έγγαμους χωρίς παιδιά: Ετήσιο εισόδημα έως 20.000 € (από 40.000 € πέρυσι)
Έγγαμους με 1 παιδί: Ετήσιο εισόδημα έως 22.000 € (από 43.000 € πέρυσι)
Έγγαμους με 2 παιδιά: Ετήσιο εισόδημα έως 24.000 € (από 46.000 € πέρυσι)
Έγγαμους με 3 παιδιά και άνω: Ετήσιο εισόδημα έως 26.000 € (από 49.000 € πέρυσι)
Μονογονεϊκές οικογένειες: Ετήσιο εισόδημα έως 22.000 € (από 43.000 € πέρυσι)
Νέα αυστηρότερα περιουσιακά κριτήρια
Συνολική αντικειμενική αξία ακινήτων:
- Έως 100.000 € για τους άγαμους (από 200.000 €)
- Έως 150.000 € για έγγαμους και μονογονεϊκές οικογένειες (από 300.000 €)
Σημειώνεται ότι η τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης κυμαίνεται στα μεγάλα αστικά κέντρα από 79 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο έως 85 λεπτά ανά λίτρο, ενώ στις απομακρυσμένες περιοχές η τιμή διαμορφώνεται κατά 4 με 5 λεπτά παραπάνω.
Αν κοιτάξει, δε, κάποιος τι επίδομα πετρελαίου δικαιούται κανείς ανά γεωγραφική ζώνη με βάση τα όσα ισχύουν θα διαπιστώσει ότι:
Στην Α΄ Ζώνη (Γρεβενά, Κοζάνη, Καστοριά, Φλώρινα, Δράμα, Ευρυτανία) τα ανώτατα επιδοτούμενα λίτρα είναι 2.500 αντί για 3.000 λίτρα το χρόνο που είχε προβλεφθεί αρχικά.
Στην Β΄ Ζώνη (Ιωάννινα, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Αρκαδία, Πιερία, Ημαθία, Πέλλα, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Χαλκιδική, Σέρρες, Καβάλα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρου) τα ανώτατα επιδοτούμενα λίτρα είναι 1.500. Το αρχικό σχέδιο μιλούσε για 1.800.
Στην Γ΄ Ζώνη (Αττική, Κόρινθος, Ηλεία, Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία, Φθιώτιδα, Φωκίδα, Βοιωτία, Εύβοια, Μαγνησία, Λέσβος, Χίος, Κέρκυρα, Λευκάδα, Θεσπρωτία, Πρέβεζα, Άρτα) τα ανώτατα επιδοτούμενα λίτρα είναι 800.
Στην Δ΄ Ζώνη (Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Σάμος, Μεσσηνία, Λακωνία, Αργολίδα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Κύθηρα, νησιά Σαρωνικού) τα ανώτατα επιδοτούμενα λίτρα είναι 500.
Οι δικαιούχοι για το επίδομα θέρμανσης 2015 – 2016 είναι όσοι:
α) Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα 12.000 ευρώ για άγαμο και 20.000 για έγγαμο, το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο και
β) Η αξία της ακίνητης περιουσίας τους να μην υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ για τους άγαμους και το ποσό των 200.000 Ευρώ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
Έγινε πιο δίκαιη η κατανομή σε κλιματικές ζώνες των νομών, με αποκατάσταση αδικιών που υπήρχαν (Π.χ. Ιωάννινα, Μαγνησία). Δείτε τον παρακάτω πίνακα.
pinakas
Για κάθε κατοικία, ανεξαρτήτως ζώνης, χορηγείται επίδομα για τα πρώτα 80 τετραγωνικά μέτρα για τους άγαμους και για τα πρώτα 100 μέτρα για τους έγγαμους και μονογονεϊκές οικογένειες.
pinakas1
Το επίδομα που θα δοθεί υπολογίζεται στα 0,25 ευρώ κάθε λίτρο κατανάλωσης, του δικαιούμενου ορίου ανώτατης κατανάλωσης.
Το διάστημα χορήγησης του επιδόματος θα είναι για αγορές από 15 Οκτωβρίου 2015 μέχρι και την 30 Απριλίου 2016, μετά από σχετική αίτηση που υποβάλλεται μέχρι 30 Μαΐου 2016.
Τέλος σημειώνεται ότι η διαδικασία χορήγησης θα γίνεται ηλεκτρονικά, χωρίς ταλαιπωρία του πολίτη, μέσω του TAXISnet.
Για αιτήσεις που θα κατατεθούν έως τις 31/12/2015 η πληρωμή θα γίνει μέχρι τις 2/2/2016 ενώ για αιτήσεις που θα κατατεθούν από 1/1/2016 έως και 30/5/2016, η πληρωμή θα γίνει μέχρι τις 30/6/2016.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα κριτήρια για το επίδομα θέρμανσης

Τα νέα κριτήρια για το επίδομα θέρμανσης

Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης πέρυσι ήταν:
- Άγαμοι φορολογούμενοι που είχαν συνολικό εισόδημα μέχρι 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ.
- Έγγαμοι με συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ, οι οποίοι είχαν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.
- Μονογονεϊκές οικογένειες με συνολικό εισόδημα μέχρι 43.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.
Το ισχύον, κατά περίπτωση, εισοδηματικό όριο προσαυξανόταν κατά 3.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο.
Από τη χορήγηση του επιδόματος εξαιρούνταν τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία ανέγραφαν στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων ότι φιλοξενούνται, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που διέθεταν εντός του 2014 αυτοκίνητα άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών ή σκάφη άνω των 8 μέτρων ή αεροσκάφη ή πισίνες.


Read more: http://www.newsbomb.gr/oikonomia/news/story/650608/epidoma-thermansis-meta-toys-dikaioyxoys-meionoyn-kai-tin-posotita-petrelaioy#ixzz3u20s6rA7

H Τουρκία, το «σύνδρομο των Σεβρών» και η Ρωσία

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 11 Δεκεμβρίου 2015


Μια πολύ σημαντική μεταβλητή που αφορά τόσο την εσωτερική όσο και την εξωτερική πολιτική του τουρκικού κράτους είναι η αναταραχή που επικρατεί εδώ και δεκαετίες στη νοτιoανατολική Τουρκία όπου διαβιούν περίπου 20 εκατομμύρια Κούρδοι με ξεχωριστή εθνική ταυτότητα...

Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΟΥΡΚΙΑ

του ΝΙΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ

Η ανασφάλεια του τουρκικού κράτους είναι σύμφυτη στις δομές του, καθώς από τη γένεση του κεμαλικού κράτους ενυπήρχε ο φόβος του διαμελισμού του στα εξ ων συνετέθη, αφού ένα 25% του πληθυσμού του αρνούνταν και αρνείται να αποδεχτεί τις...
μεθόδους ηγεμονικής ολοκλήρωσης που επιβάλλονταν από τις ολοκληρωτικές δομές του τουρκικού κράτους.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Συνθήκη των Σεβρών (Αύγουστος 1920) προέβλεπε τη δημιουργία ανεξάρτητου Κουρδιστάν, ενώ αποστερούσε από την κυριαρχία της σουλτανικής κυβέρνησης το μεγαλύτερο μέρος της Ευρωπαϊκής Τουρκίας παραχωρώντας το στην Ελλάδα.

Ωστόσο η άνοδος του κεμαλικού εθνικισμού σε συνδυασμό με τα λάθη των μετανοεμβριανών κυβερνήσεων, τόσο σε πολιτικό επίπεδο όσο και σε επιχειρησιακό-στρατιωτικό, οδήγησαν σε παταγώδη αποτυχία την ελληνική μικρασιατική υψηλή στρατηγική. Συνεπακόλουθα, η αποτυχία επιβολής της ελληνικής πολιτικής βούλησης στους κεμαλιστές οδήγησε στην αναθεώρηση της Συνθήκης των Σεβρών και στη δημιουργία του τουρκικού κράτους όπως το γνωρίζουμε σήμερα με τη Συνθήκη της Λοζάνης το 1923.

Η ένοπλη δράση του κουρδικού κινήματος PKK και η προσπάθειά του να πετύχει μια μορφή αυτοδιάθεσης στις περιοχές όπου πλειοψηφούν οι κουρδικοί πληθυσμοί περιέπλεκε τις σχέσεις της Άγκυρας με γειτονικά κράτη που παρείχαν βοήθεια στους Κούρδους, δρώντας επί τη βάσει της θουκιδίδειας αρχής «O εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου». Αυτή η γεωπολιτική σταθερά ισχύει και σήμερα όπου παρατηρείται μεγάλη στρατηγική αστάθεια στη Μέση Ανατολή, και συγκεκριμένα στη Βόρεια Συρία. Εκεί, στην περιοχή της Ροζάβας (ή Δυτικό Κουρδιστάν) υπάρχει μια αναδυόμενη διοικητική αυτονομία στη βάση του ελβετικού μοντέλου με τρία καντόνια (Αφρίν, Κομπάνι, Τζιζίρε).

Οι Κούρδοι που διαβιούν στη Βόρεια Συρία έχουν κάνει άλματα όσον αφορά τη διαχείριση των τοπικών τους υποθέσεων, αφού εφαρμόζουν μοντέλα άμεσης δημοκρατίας. Η δράση τους έχει φοβίσει την Άγκυρα, η οποία θέλει πάση θυσία να τερματίσει τη διαδικασία εκδημοκρατισμού και συνένωσης των καντονιών. Με άλλα λόγια, η δράση των Κούρδων της Βόρειας Συρίας, οι οποίοι έχουν πολύ στενές σχέσεις με τους Κούρδους της Τουρκίας, ενεργοποιεί τα φοβικά σύνδρομα της Άγκυρας. Η ένταση στις σχέσεις Άγκυρας-Μόσχας με την κατάρριψη του ρωσικού μαχητικού σχετίζεται με τα προαναφερθέντα και αναδεικνύει τα βαθύτερα γεωστρατηγικά κίνητρα της Τουρκίας:

Η Άγκυρα ενοχλείται τα μέγιστα από τη ρωσική εμπλοκή στον συριακό εμφύλιο, ο οποίος ανατρέπει την τοπική ισορροπία δυνάμεων εις βάρος των τζιχαντιστών και υπέρ του Άσαντ. Ο ρωσικός αεροπορικός βομβαρδισμός παρέχει προστασία στους Κούρδους να συνεχίσουν το «πείραμα δημοκρατίας» που εφαρμόζουν, στέλνοντας μηνύματα εκδημοκρατισμού στους ομοεθνείς τους στην Τουρκία. Αυτό, σε συνδυασμό με την αναζωπύρωση της έντασης με το PKK, θεωρείται μείζων απειλή για την κοινωνική συνοχή και την εθνική ασφάλεια του τουρκικού κράτους. 

Τα προαναφερθέντα φέρνουν σε ευθεία σύγκρουση δύο γεωστρατηγικές, τη ρωσική με την τουρκική. Η εναέρια εμπλοκή της Ρωσίας, που δρα ως γεωπολιτικός προφυλακτήρας για τις χερσαίες δυνάμεις του Άσαντ, έχει δώσει τη χαριστική βολή σε κάθε προσπάθεια ανατροπής του Άσαντ και εγκαθίδρυσης ενός σουνιτικού χαλιφάτου υπό την ηγεμονική επικυριαρχία της Τουρκίας. 

Συνεπώς η ρωσική παρέμβαση στον συριακό εμφύλιο αποτελεί την ταφόπλακα στην διακηρυγμένη πολιτική της Τουρκίας για ανατροπή του Άσαντ. Από τούδε και στο εξής οι σχέσεις Άγκυρας-Μόσχας θα βαδίζουν σε τεντωμένο σχοινί, ωστόσο δεν προβλέπουμε ότι θα οδηγηθούν σε περαιτέρω κλιμάκωση για μια σειρά από λόγους, οι οποίοι θα αποτελέσουν αντικείμενο σχολιασμού σε επόμενο άρθρο μας.

Η ηθική της αριστεράς και η ανηθικότητα των ξεφτιλισμένων

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 11 Δεκεμβρίου 2015


Κατά τη διάρκεια της παράνομης δράσης μου στη δικτατορία, συνδεόμενος με τον αείμνηστο δάσκαλό μου Α.Α. -δεν ξέρω αν έχω το δικαίωμα να γράψω το επώνυμό του (αφού πια είναι μακαρίτης)- έπαιρνα 500 δρχ. το μήνα για την οικονομική ενίσχυση των παράνομων και των οικογενειών τους...
Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΑΜ
του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΑΠΑΓΑΡΥΦΑΛΛΟΥ
«Υπουργός ξέχασε να δηλώσει για τρία χρόνια ένα εκατομμύριο ευρώ στο πόθεν έσχες». H νέα «πολιτική ηθική» της Αριστεράς... Αυτό θα πει «αριστερή» ηθική της «για πρώτη φορά Αριστεράς»! Θα τον καλύψουν τα πολιτικά χυδαία «Προσωπικά δεδομένα»;
Ποιος έδωσε το δικαίωμα σ’ αυτούς τους «αριστερούς» να ευτελίσουν τόσο ξετσίπωτα την παλιά ηθική των κομμουνιστών οι οποίοι έδιναν για την ιδεολογία τους όχι μόνο το χαρτζιλίκι τους αλλά και τη ζωή τους; Από την οργή που αισθάνομαι γι’ αυτές τις προστυχιές –και όχι μόνο- αναγκάζομαι να καταθέσω τούτο το «ασήμαντο» προσωπικό γεγονός, το οποίο...
αποδεικνύει το πώς εμείς, οι παλιοί κομμουνιστές, είχαμε διαπαιδαγωγηθεί με τις ηθικές αξίες. Να, λοιπόν, το γεγονός: κατά τη διάρκεια της παράνομης δράσης μου στη δικτατορία. Συνδεόμενος με τον αείμνηστο δάσκαλό μου Α.Α. -δεν ξέρω αν έχω το δικαίωμα να γράψω το επώνυμό του (αφού πια είναι μακαρίτης)- έπαιρνα 500 δρχ. το μήνα για την οικονομική ενίσχυση των παράνομων και των οικογενειών τους.
Όταν στις 16 Αυγούστου του 1968 πιάστηκα από το Ε΄ Αστυνομικό Τμήμα, βρέθηκα με το πεντακοσάρικο στην τσέπη. Δεν είχα προλάβει να το καταθέσω εκεί που έπρεπε.
Αυτές, λοιπόν, τις 500 δρχ. τις φύλαγα ως κόρη οφθαλμού και όταν βρέθηκα εξορία στο «Παρθένι» της Λέρου –μέσα Οκτωβρίου 1968- έκανα την εξής κομμουνιστική πράξη, όπως εγώ είχα ερμηνεύσει τον κομμουνισμό: πήγα στην «Ομάδα Συμβίωσης» και κατέθεσα το ποσόν για τις ανάγκες του στρατοπέδου.
Οι αποδέκτες του ποσού εξεπλάγησαν. Μου είπαν: «Είσαι εξόριστος και μπορείς να το κρατήσεις».
Αρνήθηκα, το κατέθεσα, χωρίς να έχω φράγκο για τσιγάρα.
Άντε τώρα, εγώ ο … ουτοπιστής, να συμβιώσω πολιτικά και αγωνιστικά με αυτούς τους «συντρόφους», οι οποίοι – πολλοί απ’ αυτούς – έχουν την πολιτική των σαλονιών για σπορ!
Ποιος ξέρει τι θα σκέφτονταν όσοι κομμουνιστές πήγαν νωρίς στα εκτελεστικά αποσπάσματα και δεν πρόλαβαν να δουν αυτά τα ανείπωτα εκφυλιστικά φαινόμενα, τα οποία είναι πρωτόφαντα για την Αριστερά της Ελλάδας.
Μια «Αριστερά», η κομματική ελίτ της οποίας αποτελεί τη νέα πολιτική και κοινωνική κρούστα του σάπιου συστήματος.
Αυτή την «Αριστερά» θα την πληρώσει ακριβά, πολύ ακριβά, η Ελλάδα, έστω κι αν αντιπροσωπεύει το 20% του εκλογικού Σώματος.
Υ.Γ. Μετά τη χάραξη αυτών των γραμμών ξέσπασε μεγάλος σάλος για την ακίνητη και κινητή περιουσία του υπουργού οικονομικών Σταθάκη, η οποία δεν δηλώθηκε στο «Πόθεν Έσχες». Ακίνητα 38 και μετρητά 1,8 εκατομμύρια ευρώ!!! Επειδή ο γράφων δεν τρέφει καμμίαεμπιστοσύνη στην αδρανούσα και πονόψυχη Ελληνική δικαιοσύνη, όταν χειρίζεται υποθέσεις πολιτικάντηδων, προτείνει να επιληφθούν αυτές τις υποθέσεις τα έκτακτα Στρατοδικεία. Η κοροϊδία έχει και τα όριά της και είναι καιρός να σταματήσει επιτέλους το τροπάριο της «πολιτικής σκευωρίας».
Αυτήν την παρλαπίπα των πολιτικάντηδων την πολεμώ χωρίς αποτέλεσμα εδώ και δεκαετίες (βλ. π.χ. τα άρθρα μου: «Η «ποινικοποίηση» της πολιτικής και το ανεύθυνο των πολιτικών» στην «Ελευθεροτυπία» της 20-10-1991 και «η πολιτική σκευωρία» ως πολιτική – ηθική και ποινική ασυδοσία» στα «Πολιτικά Θέματα» της 6-10-1995). Εσύ που διαβάζεις αυτό το κείμενο γιατί σιωπάς;

"ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ" ΖΗΤΟΥΝ ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΔΑΜΑΣΚΟΣ



11/12/2015
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
Στην υπογραφή ενός προσχεδίου ειρηνευτικής συμφωνίας για την πρόταση που θα κατατεθεί στον Μπασάρ αλ Άσαντ, κατέληξαν οι ισλαμιστικές οργανώσεις που έχουν ρημάξει την Συρία, αλλά φαίνεται ότι μετά από τρεις μήνες ρωσικών βομβαρδισμών έχουν "μαλακώσει" αρκετά.
Οι τελευταίοι "σκληροί", η ισλαμιστική οργάνωση Αχράμ-αλ-Σαμ, διαψεύδοντας τα σενάρια που είχαν κυκλοφορήσει νωρίτερα περί αποχώρησής της από τις διαπραγματεύσεις στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας συμφώνησε και αυτή να υπογράψει το κείμενο μετά από τον σφοδρό βομβαρδισμό και την καταστροφή δύο υπόγειων αποθηκών πυρομαχικών που είχαν στην περιοχή της Ιντλιμπ, όπου η ρωσική Αεροπορία έκανε χρήση διατρητικών βομβών καταστροφής καταφυγίων με αποτέλεσμα παρά τα 25 μέτρα που ήταν θαμμένα τα πυρομαχικά και τα αποθέματα όπλων τους να τιναχθούν στον αέρα!
Μετά από δύο ημέρες διαπραγματεύσεων στην πρωτεύουσα της Αραβικής χώρας, οι ισλαμιστικές οργανώσεις φέρονται να έχουν καταλήξει σε συμφωνία για την πρόταση που θα καταθέσουν στον Μπασάρ αλ Άσαντ, προκειμένου να συζητήσουν το ενδεχόμενο και τους όρους της παύσης του πυρός, που θα θέσει ένα τέρμα στον πόλεμο.
Ο Αμπντουλαζίζ αλ Σαγκέρ (πρόεδρος του κέντρου ερευνών στη Σαουδική Αραβία), δήλωσε κατά την έξοδό του ότι προγραμματίζεται μία συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων της "μετριοπαθούς" αντιπολίτευσης και της Συριακής κυβέρνησης στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.
Πληροφορίες από την Μόσχα και την Δαμασκό αναφέρουν ότι η πρόταση θα απορριφθεί αν δεν περιλαμβάνει ολοκληρωτικό αφοπλισμό των τρομοκρατών και παράδοση των περιοχών που κατέχουν στον συριακό Στρατό...
Δείτε ένα βίντεο από βομβαρδισμό με ρουκέτες κατά προσωπικού από εκτόξευτές Uragan, μιας περιοχής μήκους περίπου 1,5 χλμ. και πλάτους 1 χλμ. για να αντιληφθείτε καλύτερα τι έχουν υποστεί οι ισλαμιστές. Οι εκρήξεις διαρκούν περισσότερο από 2 λεπτά. Τίποτα ζωντανό, ούτε άνθρωπος, ούτε ζώο, ούτε καν έντομο μπορεί να βγει ζωντανό από αυτό...

- See more at: http://www.pronews.gr/portal/20151210/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B7%C

http://www.pronews.gr/portal

Ο Αλέξης Τσίπρας και οι… «σκέψεις» του για το ΔΝΤ

11-1202015

Ο Αλέξης Τσίπρας και οι… «σκέψεις» του για το ΔΝΤ
Μετά τους πηχυαίους τίτλους: «Ο Τσίπρας θέλει να διώξει το ΔΝΤ από την Ελλάδα» και τις θερμές δηλώσεις του Έλληνα πρωθυπουργού, η κυβέρνηση ανέκρουσε πρύμναν…
Δεν άντεξε και πολύ το «κρυφτούλι» του Αλέξη Τσίπρα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Οι «τολμηρές» δηλώσεις του Έλληνα πρωθυπουργού για αποχώρηση του ΔΝΤ από το νέο πρόγραμμα, βαπτίστηκαν σε «σκέψεις» από την κυβερνητική εκπρόσωπο Όλγα Γεροβασίλη, αφού στο μεταξύ είχε μεσολαβήσει η έκρηξη του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Τι δήλωνε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
«Όταν δυο μέρη συμβαλλόμενα βρίσκονται σε μια διαδικασία διαπραγμάτευσης, τότε θα πρέπει να αναζητήσουν έναν συμβιβασμό όχι πηγαίνοντας ο καθένας στην ακραία εκδοχή. Ο συμβιβασμός πρέπει να βρεθεί στη μέση του δρόμου. Το Ταμείο λοιπόν θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει τον συμβιβασμό, αν θα μείνει ή όχι στο πρόγραμμα. Αν δεν θέλει τον συμβιβασμό, επίσης είναι κάτι το οποίο πρέπει να το πει δημόσια» (ΕΡΤ).
Οι πρώτοι που αντέδρασαν ήταν φυσικά οι Γερμανοί, διά του υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ο οποίος ξεκαθάρισε μάλλον με οργισμένο ύφος πως δεν υπάρχει περίπτωση αποχώρησης του ΔΝΤ από την Ελλάδα. Μεταξύ άλλων, υπενθύμισε στον… Έλληνα πρωθυπουργό ο Σόιμπλε πως: «Δεν είναι μόνον πρακτική που έχει αποδώσει (συμμετοχή ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα), αλλά είναι θεμελιωμένη και στα σχετικά νομικά κείμενα για το πρόγραμμα του ESM και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως στη δήλωση του Eurogroup τον Αύγουστο, η οποία στηρίχθηκε και από το ΔΝΤ και από την Ελλάδα».
Μάλιστα, ο Σόιμπλε επικαλέστηκε και μία γερμανική παροιμία που λέει: «Η στάμνα δεν πρέπει να πηγαίνει στο πηγάδι τόσο συχνά, μέχρι να σπάσει. Αυτό δεν είναι για το καλό της στάμνας…»
Την σκυτάλη ανέλαβε η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη η οποία υπεραμύνθηκε του δικαιώματος της κυβέρνησης να εκφράζει απόψεις για το Ταμείο!
Κατά την διάρκεια συνέντευξής της στο Star, υποστήριξε πως: «Το ΔΝΤ ήρθε στην Ελλάδα και αυτό δεν ήταν ευχάριστο για κανέναν. Ξαφνικά εμείς δεν αλλάξαμε στάση για το ΔΝΤ και τον ρόλο του. Αυτό είναι το ένα κομμάτι της συζήτησης. Το άλλο είναι ότι ξέρουμε ότι το ΔΝΤ συμμετέχει στο πρόγραμμα, αυτό έρχεται από την προηγούμενη συμφωνία. Και η καινούργια συμφωνία που υπεγράφη το καλοκαίρι έχει το ΔΝΤ ως τεχνικό σύμβουλο έως τον Μάρτιο, οπότε το ίδιο θα αποφασίσει την περαιτέρω πορεία του. Αυτή είναι η πραγματικότητα».
Και πρόσθεσε η Όλγα Γεροβασίλη πως: «Άλλο οι υποχρεώσεις μας απέναντι στο ΔΝΤ και άλλο να λέμε την άποψή μας»!!!
Σ.σ. την επόμενη φορά που κάποιο στέλεχος της κυβέρνησης θα θέλει να εκφράσει δημόσια την… άποψη του, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων προτείνουμε την σήμανση: «Προσοχή, ακολουθεί άποψη»!


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/650441/o-alexis-tsipras-kai-oi-skepseis-toy-gia-to-dnt#ixzz3tyjAoZ6i

Πόλις, πόλεμος, πολιτισμός


11.12.2015 | από Σύνταξη
Πόλις, πόλεμος, πολιτισμός
ΓΝΩΜΕΣ
Δημοσίευση: Φύλλο 289 
       
του Κώστα Λιβιεράτου

Η σχέση πολιτισμού και κοινωνίας, τα σύνορα πολιτισμού και πολιτικής, παραμένουν αινιγματικά στις μέρες μας, παρά τα τόσα μανιφέστα λογοτεχνικών και καλλιτεχνικών πρωτοποριών ή τις εξαγγελίες πολιτιστικής πολιτικής που σημάδεψαν τον 20ό αιώνα. Το αίνιγμα δεν απαντιέται παρά μόνο στην πράξη και κάθε φορά από την αρχή. Είναι εκεί για να προκαλεί αλλεπάλληλες γενιές στοχαστών και δημιουργών που βάζουν μπρος πνευματικά ή καλλιτεχνικά εγχειρήματα, αλλά και καθημερινών ανθρώπων που, από τη δουλειά στο σπίτι ή στο δρόμο, από τη μοναξιά στη συναναστροφή, από το σινεμά στην ταβέρνα κι από την κουζίνα στην τηλεόραση, περνούν κάθε τόσο, με δική τους ευθύνη, τα σύνορα. Τι είναι όμως αυτά τα σύνορα; Και ποιος τα φυλάει; Ίσως το πρώτο κείμενο που τα ανιχνεύει με αξιώσεις να είναι ο Επιτάφιος του Περικλή, ο επίσημος λόγος που, σύμφωνα με τον Θουκυδίδη (Ιστορία, Βιβλίο Β, 35-44), απηύθυνε ο Αθηναίος ηγέτης στην ταφή των πεσόντων κατά τον πρώτο χρόνο του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ως γνωστόν, αυτή η δημηγορία είναι ένα εγκώμιο της αθηναϊκής δημοκρατίας. Είναι όμως μόνο αυτό;
Το φάσμα του πολέμου έρχεται από την πρώτη στιγμή να πλαισιώσει την παρουσίαση της πόλης. Η ικανότητα γι’ αυτόν εμφανίζεται ως όρος ύπαρξής της και η αρετή της ανδρείας, προϋπόθεση της ελευθερίας της. Το γεγονός ότι ο Περικλής επιλέγει να μη μιλήσει ευθέως για τα πολεμικά κατορθώματα των νεκρών, παρά μόνο για τις συνέπειές τους, τα επιτεύγματα που γίνονται δυνατά σε καιρούς ειρήνης, δεν διώχνει καθόλου, ίσα-ίσα τονίζει ακόμη περισσότερο τις σκιές που ρίχνει ο πόλεμος σ’ αυτούς. Το ζήτημα επανέρχεται πιο κάτω, για να διευκρινιστεί παραδόξως ότι η ξακουστή πολιτικοστρατιωτική δύναμη της πόλης πηγάζει από μια ιδιάζουσα, μη στρατοκρατική, οργάνωση της ζωής της. Αυτή η οργάνωση, που αντιδιαστέλλεται σιωπηρά αλλά συστηματικά προς εκείνη της Σπάρτης, επιστρατεύεται έτσι ως πλεονέκτημα στην υπηρεσία μιας προπαγάνδας που δεν παύει να υποδηλώνει –την ίδια στιγμή που συσκοτίζει και αθωώνει– την ιμπεριαλιστική πολιτική της αθηναϊκής συμμαχίας.
* * * * * *
Όμως, πίσω απ’ αυτή τη μιλιταριστική σκοπιμότητα, το διάβημα του Περικλή ή του Θουκυδίδη, η ανάδειξη μιας ξεχωριστής πόλης, δεν παύει να είναι ολότελα πρωτοποριακό. Μέσα στο περιχαρακωμένο πεδίο που ορίζουν οι ηγεμονικές βλέψεις και η πολεμική συγκυρία, αναδύεται ένας μοναδικός και ανεπανάληπτος τρόπος ζωής, διαμορφωμένος από ιδιαίτερους θεσμούς, νοοτροπίες και ήθη. Είναι, από τη μια, το πολίτευμα της δημοκρατίας που λειτουργώντας προς το συμφέρον των πολλών, αντιμετωπίζει τις ιδιωτικές διαφορές στη βάση της ισότητας, επιτρέπει την πρόσβαση όλων, ακόμη και των φτωχών, στα αξιώματα, με κριτήριο την αρετή και όχι την κοινωνική καταγωγή, κι επιβάλλει νόμους που προστατεύουν τους αδικούμενους. Είναι επίσης νοοτροπίες συναφείς μ’ αυτό το πολίτευμα, που αντιτίθενται στην απαξίωση των φτωχών και το γόητρο των πλουσίων, παρότι εκτιμούν την εργασία και τον πλούτο ως ευκαιρίες για δράση· και που αξιώνουν όχι την ιδιώτευση αλλά τη συμμετοχή στα κοινά: το μέλημα δηλαδή των ανθρώπων, πέρα από τη φροντίδα των προσωπικών τους υποθέσεων, να συζητούν για τα πολιτικά πράγματα, αποκτώντας έτσι επίγνωση των ενδεχόμενων δεινών προκειμένου να αναλάβουν με ακόμη πιο αξιοσημείωτο θάρρος το ρίσκο. Είναι τέλος τα ανεκτικά ήθη που περιορίζουν την καχυποψία και τις προστριβές μεταξύ των πολιτών· που υποθάλπουν τις απολαύσεις της καθημερινής οικιακής ζωής, αλλά και των αγώνων, των τελετών και των θεαμάτων· που αποδέχονται τα εισαγόμενα ξένα αγαθά εξίσου με τα ντόπια, όπως ενθαρρύνουν και την παρουσία ξένων στην πόλη· που, χωρίς να υπονομεύουν την ευψυχία μπροστά στους κινδύνους, συστήνουν λιγότερη σκληραγωγία και περισσότερη ανεμελιά και χαλαρότητα απ’ ό,τι συνηθίζεται αλλού. Σ’ αυτό το πλαίσιο, μ’ αυτό τον τρόπο, διαμορφώνονται άνθρωποι ικανοί να ανταποκρίνονται με ευστροφία και χάρη στις πιο διαφορετικές συνθήκες, να αγαπούν το ωραίο χωρίς εκζήτηση και τη σοφία χωρίς μαλθακότητα, ή καλύτερα (για να υπογραμμίσουμε, όπως ο Καστοριάδης, τη σημασία των ρημάτων), άνθρωποι που ζουν με και μέσα από την ομορφιά (φιλοκαλούμεν) και τη σοφία (φιλοσοφούμεν), ενσωματώνοντας αυτές τις εμπειρίες στην καθημερινότητά τους.
Να λοιπόν από τι απαρτίζεται και σε τι συντίθεται αυτή η μοναδική δημιουργία του αρχαίου κόσμου, η αθηναϊκή πόλις. Και να πώς αναδύεται ήδη τότε στη συνείδηση των πολιτών της, ασύγκριτη και υποδειγματική ταυτόχρονα μέσα στη μοναδικότητά της – ένα σχολείο για την Ελλάδα (της Ελλάδος παίδευσις), όπου λανθάνει επίσης η παρακαταθήκη των φιλοσοφικών και καλλιτεχνικών σχολών της. Στην Αθήνα τίθεται έτσι για πρώτη φορά με τέτοια έμφαση το ζήτημα της σχέσης κοινωνίας, πολιτικής και πολιτισμού (κι αν ο όρος «πολιτισμός» δεν υπήρχε τότε, παρά μόνο η συγγενής έννοια της παιδείας, αυτά που περιγράφονται στο κείμενο ανταποκρίνονται στη σημερινή αντίληψη για τον πολιτισμό την εμπνευσμένη από την ανθρωπολογία: όχι απλώς τα μεγάλα επιτεύγματα των γραμμάτων και των τεχνών, αλλά ολόκληρος ο τρόπος ζωής). Η απάντηση του κειμένου προβάλλει καταρχήν σαφής και πειστική: ο πολιτισμός, οι ιδιαίτεροι τρόποι που κάνουν το μεγαλείο της Αθήνας (παράδειγμα η τραγωδία) διατρέχουν το σώμα της κοινωνίας, συμπεριλαμβάνοντας ολοένα και περισσότερο, με τη μεσολάβηση των πολιτικών μεταρρυθμίσεων, τα λαϊκά της στρώματα, το δήμο. Και η πόλις ως γενική οργάνωση και διεύθυνση της κοινωνίας εμπεριέχει και προστατεύει τούτο τον πολιτισμό, την ίδια στιγμή που βρίσκει σ’ αυτόν την έκφρασή της, το νόημα της ζωής της και την πηγή της ακτινοβολίας της στην Ελλάδα και τον ευρύτερο κόσμο. Για μια στιγμή όλα μοιάζουν εναρμονισμένα με τον πιο ιδεώδη τρόπο.
* * * * * *
…Όσο κρατάει μια λάμψη. Διότι η καθαρή ματιά του Περικλή δεν διαλύει όλα τα σκοτάδια. Η σκιά του πολέμου και του θανάτου πέφτει βαριά πάνω στην πόλη. Ο Θουκυδίδης το ξέρει – ο πόλεμος είναι άλλωστε το θέμα της συγγραφής του. Η Αθήνα είναι μια εύθραυστη ανθρώπινη δημιουργία. Η πολεμική ετοιμότητα είναι το μέτρο της ασφάλειας και της βιωσιμότητάς της. Ο πολιτισμός, η καλή ζωή, τα έργα της ειρήνης προϋποθέτουν τα όπλα και το αίμα του πολέμου. Κι όχι μόνο. Πολλά από τα αγαθά του πολιτισμού είναι προϊόντα του πολέμου, «λάφυρα» (κυριολεκτικά ή μεταφορικά, όπως οι φόροι υποτέλειας) της επεκτατικής ροπής της πόλης, της βίας και του καταναγκασμού που ασκεί σε εχθρούς και σε «συμμάχους» μέσα στο πλαίσιο της ηγεμονίας της. Μέρος της ακτινοβολίας της είναι ακριβώς η αναγνώριση αυτής της ισχύος. Όμως η απειλή του πολέμου τη ζώνει από παντού. Είναι η έχθρα που συσσωρεύεται εναντίον της, οι διάσπαρτες αντιστάσεις και εξεγέρσεις των υποτελών της, είναι η κεντρική αναμέτρηση με τη Σπάρτη που έχει πια ξεκινήσει. Οι στρατιώτες της μάχονται μέχρι θανάτου για μια ξεχωριστή πατρίδα. Αυτό για το οποίο αξίζει να πεθάνουν δεν είναι απλώς τα εδάφη, τα χωράφια και τα σπίτια, οι γυναίκες και τα παιδιά τους, είναι επίσης, λέει ο Περικλής, ένας τρόπος κι ένα νόημα ζωής, ένας πολιτισμός. Και οι άλλοι στα μετόπισθεν οφείλουν να εμπνευστούν από το παράδειγμά τους, οι γονείς να παρηγορηθούν με τη δόξα τους, οι γιοι να τους μιμηθούν όσο μπορούν, οι χήρες να αντέξουν το σκληρό πατριαρχικό πεπρωμένο… Ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται, ο κόμπος είναι αξεδιάλυτος. Το αίνιγμα δεν μπορεί λοιπόν ν’ απαντηθεί. Είναι το ίδιο που δεν έπαψε να στοιχειώνει την ιστορία του Δυτικού πολιτισμού, μαζί και της αποικιοκρατίας και του ιμπεριαλισμού του, το ίδιο που σκιάζει σήμερα τις λαμπερές μητροπόλεις του παγκοσμιοποιημένου πλανήτη. Η αρχαία Αθήνα είναι κοντά, δραματικά κοντά, και το Παρίσι χιλιάδες χρόνια πίσω.
- See more at: http://www.e-dromos.gr/polis-polemos-politismos/#sthash.fs9kLyhW.dpuf
http://www.e-dromos.gr/