63 ΔΙΣ. ΤΑ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΧΡΕΗ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ!!

Ανάρτηση από iskra

Εκτύπωση
forologia
«ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ»: ΝΕΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ 4% ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ ΤΟ ΦΛΕΒΑΡΗ
ΣτΕ: ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΦΟΡΟΟΦΕΙΛΕΤΗ ΧΩΡΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Δείγμα μιας κλιμακούμενης τραγωδίας και του απόλυτου αδιεξόδου που βιώνει η χώρα, αποτελούν η πιστωτική ασφυξία, που απειλεί με μαζικό αφανισμό της μικρομεσαίες επιχειρήσεις και  οι ληξιπρόθεσμες οφειλέςαπέναντι στο Δημόσιο, οι οποίες έχουν σωρευθεί εξαιτίας της καταφανούς αδυναμίας των νοικοκυριών να ανταποκριθούν οικονομικά. 
Μόνο τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η Εφορία έγραψε στα κιτάπια της «νέα» ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, τα οποία ανήλθαν σε 962 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών στα 63,26 δισ. ευρώ καθώς στο τέλος Δεκεμβρίου 2013 τα ληξιπρόθεσμα ανέρχονταν σε 62,3 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρώτο δίμηνο του 2013 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είχαν ανέλθει σε 1,3 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών τον Ιανουάριο εισπράχθηκαν από τα ληξιπρόθεσμα χρέη έσοδα ύψους 266 εκατ. ευρώ, από τα οποία 61 εκατ. ευρώ προέρχονταιαπό τα «νέα» ληξιπρόθεσμα χρέη, δηλαδή από αυτά που δημιουργήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2014 ενώ 205 εκατ. ευρώ αφορούν τις παλιές οφειλές που είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2013.
Η κυβέρνηση για να περιορίσει το φαινόμενο, εντείνει τους εκβιασμούς και τις απειλές, και ήδη με το νέο σύστημα που ενεργοποιήθηκε από την αρχή του έτους, οι φορολογούμενοι, που δεν πληρώνουν στην ώρα τους τις οφειλές τους, καλούνται να πληρώσουν δυσβάσταχτους τόκους και πρόστιμα.
Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτό το "βουνόαπό χρέη προς το δημόσιο ταμείο αποτελείται κατά σημαντικό βαθμό από "φέσιαεπιχειρηματιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, η μεγάλη μάζα - περίπου τα 40 - 45 δισ. - προέρχεται από μεγάλες επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέταφορολογικές απάτες, ποσά που αφορούν σε κρατικές ενισχύσεις μέσω αναπτυξιακών νόμων που πήγαν σε σκοπούς διαφορετικούς από τους προβλεπόμενους κ.ά.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ: ΣΤΟ -4% Η ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Στο -4,0% διαμορφώθηκε ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του εγχώριου ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο, παραμένοντας αμετάβλητος σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζα της Ελλάδος, η καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον εγχώριο ιδιωτικό τομέα ήταν αρνητική κατά 773 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 949 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2013.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις ήταν αρνητική κατά 439 εκατ. ευρώ τονΦεβρουάριο έναντι αρνητικής καθαρής ροής 457 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, και ο ετήσιος  ρυθμός μεταβολής παρέμεινε στο -5,2%, αμετάβλητος σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2014.
Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων διαμορφώθηκε σε -5,1%, το Φεβρουάριο του 2014, από -5,3% τον προηγούμενο μήνα και η καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 353 εκατ. ευρώ.
Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων διαμορφώθηκε σε -7,1%, τον Φεβρουάριο του 2014, από -4,1% τον προηγούμενο μήνα.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ, ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίεςαγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ήταν αρνητική κατά 19 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 29 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2013, και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της διαμορφώθηκε στο 0,9%, όσο δηλαδή και τον προηγούμενο μήνα.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
Αρνητική κατά 314 εκατ. ευρώ ήταν η καθαρή ροή χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, τον Φεβρουάριο του 201, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 462 εκατ. ευρώ πέρυσι, και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της διαμορφώθηκε σε -3,3%, από -3,4% τον προηγούμενο μήνα.
ΣτΕ: ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΦΟΡΟΟΦΕΙΛΕΤΗ ΧΩΡΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Το Δημόσιο δεν μπορεί να προβαίνει σε κατασχέσεις χρημάτων που βρίσκονται σε τραπεζικούς λογαριασμούς λόγω οφειλών, αν δεν έχει προηγουμένως ενημερωθεί ο οφειλέτης, προκειμένου να μπορεί να ασκήσει τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα ή να εξοφλήσει τα χρέη του, έκρινε το Στ' τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, επαναλαμβάνοντας παλαιότερη απόφασή.
Λόγω της σπουδαιότητας του ζητήματος, η πενταμελής σύνθεσης του τμήματος του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου, με την υπ’ αριθμ. 366/2014 απόφασή της, παρέπεμψε το ζήτημα στην αυξημένη επταμελή σύνθεση του ίδιου τμήματος για νέα κρίση και η υπόθεση θα συζητηθεί την 5η Μαΐου 2014, με εισηγητή τον πάρεδρο Δημήτριο Τομαρά.
Ειδικότερα, το δικαστήριο επισημαίνει στην επίμαχη απόφασή του, ότι το άρθρο 30 του Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (Ν.Δ. 356/1974) αναφέρει:
«Η κατάσχεσις εις χείρας τρίτων των εις χείρας αυτών ευρισκομένων χρημάτωνκαρπών καιάλλων κινητών πραγμάτων του οφειλέτου του Δημοσίου ή των οφειλομένων εν γένει προς αυτό, ενεργείται υπό του Διευθυντού του Δημοσίου Ταμείου δια κατασχετηρίου εγγράφου μη κοινοποιουμένου εις τον οφειλέτην». Δηλαδή, σε περίπτωση «κατασχέσεως εις χείρας τρίτων απαιτήσεως οφειλέτου του Δημοσίου, δεν απαιτείται η κοινοποίηση στον τελευταίο του κατασχετηρίου εγγράφου».
Στη συνέχεια οι δικαστές υπογραμμίζουν, ότι «η διάταξη αυτή είναι ανίσχυρη ως αντικειμένη στην διάταξη του άρθρου 20 παράγραφος 1 του Συντάγματος, διότι η παράλειψη αυτή έχει ως συνέπεια ο οφειλέτης να μη λαμβάνει γνώση ή να λαμβάνει καθυστερημένα γνώση της εις βάρος του επισπευδομένης αναγκαστικής εκτελέσεως, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να αμυνθεί αποτελεσματικώς προ της ολοκληρώσεως της εκτελεστικής διαδικασίας, λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα είτε για την ακύρωση, είτε για την αναστολή της πράξεως εκτελέσεως».

Δεν υπάρχουν σχόλια: